PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL RENGINIŲ ORGANIZAVIMO Panevėžio MIESTO viešosiose vietose TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. birželio 29 d. Nr. 1-238

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 34, 35, 36, 37, 39 punktais, Lietuvos Respublikos paslaugų įstatymu, Pramoginių įrenginių naudojimo ir priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. A1-45, Panevėžio miesto savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Renginių organizavimo Panevėžio miesto viešosiose vietose tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                  Rytis Mykolas Račkauskas

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2017 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. 1-238

 

 

RENGINIŲ ORGANIZAVIMO PANEVĖŽIO MIESTO VIEŠOSIOSE VIETOSE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Renginių organizavimo Panevėžio miesto viešosiose vietose tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) nustato bendruosius renginių organizavimo ir leidimų išdavimo Panevėžio miesto (toliau – miestas) viešosiose vietose reikalavimus.

2. Šis tvarkos aprašas taikomas renginiams, vykstantiems miesto viešosiose vietose, kai jų organizavimo nereglamentuoja Lietuvos Respublikos susirinkimų įstatymas.

3. Tvarkos aprašas netaikomas renginiams, vykstantiems uždarose patalpose. Tokių renginių organizavimo ir lankymo taisykles nustato, jas taiko patalpų, kuriose vyksta renginys, savininkas arba organizacijos, kuri naudojasi tomis patalpomis, administracija.

4. Renginius miesto viešosiose vietose gali organizuoti juridiniai ar fiziniai asmenys, kuriems pagal Lietuvos Respublikos teisės norminius aktus leista organizuoti renginius.

5. Pagrindinės šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

5.1. Renginys – šventė (dainų, sporto ir kt.), koncertas, sporto varžybos, mugė, festivalis, reklamos akcija, įvairių dienų minėjimai, cirkas, atrakcionai ir kiti vieši organizuoti žmonių susibūrimai, kurių forma nepriskiriama susirinkimui.

5.2. Nekomercinis renginys – renginys, kurio organizatorius nesiekia pelno. Žiūrovai į renginį įleidžiami nemokamai. Renginyje gali būti teikiamos paslaugos ir prekiaujama.

5.3. Komercinis renginys – renginys, kurio organizatorius siekia pelno, arba renginys organizuotas reklamos tikslais. Žiūrovai į renginį įleidžiami su bilietais arba be jų. Renginyje gali būti prekiaujama ir teikiamos paslaugos. Jei abejojama, ar renginys yra komercinis, sprendimą priima Panevėžio miesto savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracijos) direktoriaus įsakymu sudaroma nuolatinė renginių organizavimo komisija.

5.4. Viešoji vieta – Panevėžio miesto savivaldybei nuosavybės teise priklausanti ar valdytojo teise valdoma viešo naudojimo teritorija (aikštės, parkai, pėsčiųjų takai ir kitos žmonių susibūrimams skirtos vietos), kurioje įprastai lankosi žmonės.

5.5. Kilnojamas atrakcionų parkas – pramoginiai įrenginiai ir jų įranga, skirti viešai naudoti asmenims linksminti, pramogauti. Pramoginiai įrenginiai, priskirti potencialiai pavojingiems įrenginiams, ir nesudėtingi atrakcionai, nepriskirti potencialiniai pavojingiems įrenginiams (pripučiamas batutas, kilnojamasis batutas, pripučiamas baseinas, pramoginės transporto priemonės, elektromobilis, traukinukas, žaidimų aikštelė ir pan.).

5.6. Potencialiniai pavojingi pramoginiai įrenginiai – pramoginiai įrenginiai, nurodyti Įgaliotų įstaigų prižiūrimų ir  valstybės registre registruojamų potencialiai pavojingų įrenginių (nurodant jų parametrus) sąrašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. lapkričio 9 d. įsakymu Nr. A1-246 „Dėl Įgaliotų įstaigų prižiūrimų ir valstybės registre registruojamų potencialiniai pavojingų įrenginių (nurodant jų parametrus) sąrašo patvirtinimo“, 6 punkte (pasivažinėjimas atrakcionais ir jų įranga, apžvalgos ratai ir jų įranga).

6. Jeigu renginys komercinis, už šio leidimo išdavimą mokama Savivaldybės tarybos nustatyta vietinė rinkliava, vadovaujantis Vietinės rinkliavos už komercinius renginius nuostatais. Sumokėta vietinė rinkliava grąžinama Vietinės rinkliavos už komercinius renginius nuostatuose nustatytais atvejais ir tvarka.

7. Vietinė rinkliava už leidimo išdavimą netaikoma, organizuojant renginį nuomojamose ar privačiose valdose.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ LEISTI ORGANIZUOTI RENGINIUS VIEŠOSIOSE VIETOSE NAGRINĖJIMO TVARKA IR LEIDIMŲ IŠDAVIMAS

 

8. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma komisija prašymams leisti organizuoti renginius miesto viešosiose vietose nagrinėti (toliau – komisija), patvirtinamos prašymų ir leidimų formos.

9. Komisijai vadovauja komisijos pirmininkas.

10. Komisijos posėdžius  techniškai aptarnauja Savivaldybės administracijos Kultūros ir meno skyriaus darbuotojai. Jie rengia komisijos posėdžio darbotvarkę, posėdžių medžiagą, teikia informaciją, tvarko nustatytus dokumentus.

11. Komisijos posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė visų komisijos narių. Komisijos nariai savo nuomonę ir pastabas apie renginį gali teikti ir elektroniniu paštu. Komisijos posėdyje gali dalyvauti ar, jei reikia, gali būti kviečiami renginio organizatoriai.

12. Renginio organizatorius, kuris nori viešojoje vietoje organizuoti renginį, ne anksčiau kaip prieš 2 mėnesius ir ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki renginio dienos pateikia komisijos sekretoriui prašymą leisti organizuoti renginį. Pateikus prašymą vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki renginio dienos, komisijos sprendimu leidimas gali būti neišduodamas.

13. Prašyme turi būti nurodyta:

13.1. renginio organizatoriaus pareigos, adresas ir telefonas;

13.2. numatomo renginio pavadinimas, forma ir turinys;

13.3. data, pradžios ir pabaigos laikas;

13.4. vieta, eitynių, procesijos ar karnavalo maršrutas;

13.5. numatomas renginio dalyvių ir žiūrovų skaičius;

13.6. informacija apie viešosios tvarkos palaikymą;

13.7. informacija apie higienos normų laikymosi ir komunalinių paslaugų teikimą;

13.8. informacija apie eismo sustabdymą ar draudimą;

13.9. prekybos ar paslaugų pobūdis ir vietų skaičius, taip pat alkoholiniais gėrimais (arba išskiriant vietų skaičių prekybai alkoholiniais gėrimais);

13.10. informacija apie elektros prijungimą;

13.11. informacija apie pirotechnikos priemonių naudojimą;

13.12. informacija apie medicinos pagalbos teikimą renginio metu;

13.13. ne mažiau nei dviejų renginio organizatorių arba jų įgaliotų asmenų (tik pilnamečių), atsakingų už renginio organizavimą, vardai ir pavardės, namų adresai ir telefonų numeriai;

13.14. informacija apie teikiamas paslaugas potencialiai pavojingais pramoginiais įrenginiais.

14. Prie prašymo pridedami planai: varžybų trasos, eisenos arba parado miesto gatvėmis planas ir pan.

15. Prieš pateikdamas prašymą komisijai, organizatorius raštu jį suderina:

15.1. su Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos atsakingu specialistu, jei pageidaujama, kad renginio metu būtų laikinai nutrauktas ar apribotas eismas gatvėse;

15.2. su UAB „Panevėžio autobusų parkas“, jeigu keičiasi visuomeninio transporto eismo sąlygos – dėl autobusų maršrutų ir eismo tvarkaraščių pakeitimų;

15.3. jeigu viešas renginys organizuojamas fizinio ar juridinio asmens valdomame žemės sklype, reikalingas to asmens sutikimas.

16. Renginio organizatorius komisijos sekretoriui iki leidimo išdavimo pateikia:

16.1. sutarčių, sudarytų su juridiniais ar fiziniais asmenimis dėl renginio teritorijos tvarkymo, atliekų išvežimo, biotualetų pastatymo ir jų priežiūros renginio metu, renginio dalyvių saugumo užtikrinimo, renginio apsaugos, medicinos pagalbos teikimo, kopijas;

16.2. palapinių, namelių, kitų statinių ir įrenginių išdėstymo (jei tai numatyta įrengti) schemą, suderintą su Savivaldybės administracijos Teritorijų planavimo ir architektūros, Miesto infrastruktūros skyriais ir Panevėžio apskrities priešgaisrine gelbėjimo valdyba;

16.3. prekybos vietų išdėstymo schemą (jei organizuojama prekyba), suderintą su Savivaldybės administracijos Teritorijų planavimo ir architektūros ir Miesto infrastuktūros skyriais;

16.4. pažymėtą laužavietės vietą plane (jeigu bus kūrenamas laužas), suderintą su Savivaldybės administracijos Miesto infrastruktūros skyriumi ir Panevėžio apskrities priešgaisrine gelbėjimo valdyba;

16.5. atitinkamų federacijų įvertinimą ir išvadas dėl trasos saugumo;

16.6. civilinės pirotechnikos priemonių išdėstymo schemą ir naudojimo laiką, suderintą su Panevėžio apskrities priešgaisrine gelbėjimo valdyba teisės aktų nustatyta tvarka, jeigu atviroje teritorijoje masinio renginio metu bus naudojami 4 kategorijos fejerverkai, T2 kategorijos teatrinės ar P2 kategorijos kitos pirotechnikos priemonės (fejerverkai);

16.7. Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos direkcijos leidimo kopiją, jei renginio metu yra numatyti parodomieji skrydžiai ar kitos su aviacija susijusios priemonės;

16.8. jei renginys organizuojamas miesto žaliuosiuose plotuose (parkuose, skveruose), jei rengiant renginį į pėsčiųjų zonas reikia įvažiuoti transporto priemonėmis ar jas statyti šiose zonose, renginio organizatorius pateikia renginio išdėstymo žaliuosiuose plotuose planą, pažymėjęs transporto priemonių statymo vietas, suderintą su Savivaldybės administracijos Miesto infrastruktūros skyriumi;

16.9. komisija gali įpareigoti renginio organizatorių pateikti kitus dokumentus, kurie reikalingi jos sprendimui pagrįsti. Dokumentų kopijas renginio organizatoriai turi pateikti komisijai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki renginio;

16.10. jei bus organizuojamas renginys su gyvūnais, renginio organizatorius privalo pateikti Panevėžio apskrities valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos leidimą organizuoti renginį su gyvūnais;

16.11. jei bus organizuojamas kilnojamas atrakcionų parkas, kuriame veiks pramoginiai įrenginiai, priskiriami potencialiai pavojingiems įrenginiams, Renginio organizatorius privalo pateikti:

16.11.1. pramoginių įrenginių išdėstymo projektą, kurį sudaro: aiškinamasis raštas, pramoginių įrenginių išdėstymo planas (mastelis 1-500) topografiniame plane su pažymėtomis jų išdėstymo vietomis, nurodyti atstumtai iki gretimų pastatų, statinių, medžių, pramoginių įrenginių vaizdai (brėžiniai) su matmenimis (ilgis, plotis, aukštis), vizualizacija;

16.11.2. laisvos formos deklaraciją, kad pramoginis įrenginys atitinka gamintojo, teisės aktų ir pramoginių įrenginių naudojimo ir priežiūros taisyklių (toliau Taisyklės), patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. A1-45, reikalavimus;

16.11.3 veiklos civilinės atsakomybės draudimo poliso kopiją;

16.11.4. iki pramoginių įrenginių naudojimo pradžios – įgaliotos įstaigos eksperto išvadą, kad pramoginis įrenginys yra tinkamas saugiai naudoti, kaip numatyta Taisyklėse;

16.11.5. potencialiai pavojingų įrenginių valstybės registro pažymą.

17. Komisija turi teisę gauti iš Savivaldybės administracijos padalinių ir renginio organizatorių informaciją ir dokumentus, kurių reikia sprendimams priimti.

18. Komisija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo leisti organizuoti renginį gavimo dienos posėdyje jį išnagrinėja ir apie svarstymo rezultatus praneša renginio organizatoriui.

19. Komisija neprivalo svarstyti prašymų, pateiktų nesilaikant šiame tvarkos apraše nustatytų prašymo pateikimo terminų.

20. Komisija netenkina prašymų arba atideda jų svarstymą artimiausiam komisijos posėdžiui, jei renginio organizatoriai laiku nepateikia reikalingų dokumentų, nepaaiškina renginio organizavimo eigos.

21. Vadovaujantis komisijos sprendimu, per 2 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo leidimą parengia Savivaldybės administracijos Kultūros ir meno skyrius.

22. Leidimus pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo.

23. Leidimą renginio organizatorius turi saugoti iki renginio pabaigos.

24. Leidimai registruojami ir išduodami Savivaldybės administracijos Vidaus administravimo skyriaus Dokumentų valdymo poskyryje.

25. Leidimai organizuoti renginius gali būti neišduodami tiems organizatoriams, kurie:

25.1. pradeda reklamuoti renginius, neturėdami komisijos leidimo;

25.2. savavališkai, pažeisdami nustatytą tvarką, naudoja Savivaldybės atributiką, simboliką ir vardą;

25.3. pateikia ne visus dokumentus ar dokumentai yra negaliojantys ir (ar) netinkami (netinkamai įforminti, prieštarauja teisės aktams, duomenys neatitinka tikrovės), ar policija yra pateikusi informaciją, kad renginio organizatorius ankstesnį kartą nesilaikė teisės aktuose nustatytų reikalavimų;

25.4. kitais atvejais, komisijai priėmus motyvuotą sprendimą.

 

III SKYRIUS

RENGINIŲ VIETA IR LAIKAS

 

26. Renginių vietos:

26.1. miesto aikštės ir gatvės;

26.2. parkai;

26.3. stadionai ir aikštynai;

26.4. skverai, aikštelės ir kiemai;

26.5. specialiai įrengtos renginių vietos;

26.6. Senvagė;

26.7. kapinės;

26.8. kitos renginiams tinkamos vietos, kurioms pritaria komisija.

27. Panevėžio miesto viešosiose vietose organizuojami renginiai gali trukti nuo 7 iki 22 val. Komisija gali pratęsti tokių renginių, kaip Joninės, kalėdiniai, naujametiniai ir kitos miesto šventės, laiką.

28. Renginių suaugusiems žmonėms metu naudoti erotinius elementus arba erotinių kino ir vaizdo intarpus galima tik po 22 val. Apie planus renginyje naudoti erotines priemones komisija informuojama pateikiant prašymą. Renginių suaugusiesiems organizatoriai turi užtikrinti, kad juose nedalyvautų vaikai ir asmenys iki 18 metų.

29. Jei renginys negali vykti arba pakeičiamas jo laikas, vieta, iš anksto apie tai žinodami renginio organizatoriai privalo pranešti komisijos sekretoriui.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI RENGINIAMS

 

30. Siekiant užtikrinti medicinos pagalbos teikimo ir dalyvių sveikatos apsaugos reikalavimus:

30.1. koncertų, diskotekų ir kitų renginių metu keliamas akustinis triukšmas negali viršyti higienos normų nustatytų leidžiamų akustinio triukšmo lygių;

30.2. jei renginio metu bus organizuojamos parodomosios ir kitokios sporto varžybos, jei renginys bus susijęs su neįprastu dalyvių, žiūrovų fiziniu ar emociniu krūviu, jei renginys vyks ekstremaliomis gamtinėmis sąlygomis, organizatoriai turi užtikrinti, kad dalyviams ir žiūrovams būtų suteikta kvalifikuota medicinos pagalba. Šis reikalavimas taip pat taikomas renginiams, kurie skirti nepilnamečiams vaikams ir kuriuose dalyvauja daugiau kaip 5000 dalyvių ir žiūrovų.

31. Siekiant užtikrinti saugumo reikalavimus:

31.1. teritorijos apsaugos organizavimo planas turi būti suderintas su policijos atsakingais darbuotojais;

31.2. saugumą užtikrinantys darbuotojai privalo:

31.2.1. užtikrinti teritorijos lankytojų apsaugą;

31.2.2. užtikrinti renginio teritorijoje esančių objektų apsaugą;

31.2.3. padėti policijai užtikrinti viešąją tvarką;

31.2.4. kontroliuoti, kad į renginio teritoriją nebūtų įsinešama alkoholinių gėrimų, narkotikų ar kitų psichotropinių medžiagų;

31.2.5. kontroliuoti, kad į renginio teritoriją nebūtų įleidžiami neblaivūs ar nuo psichotropinių medžiagų apsvaigę asmenys;

31.2.6. kontroliuoti, kad į renginio teritoriją nebūtų įsinešama ginklų, kitų daiktų, kuriais galima sužaloti žmogų, sukelti grėsmę kitiems asmenims;

31.2.7. suteikti visokeriopą pagalbą policijos pareigūnams, renginyje užtikrinantiems viešąją tvarką;

31.2.8. nedelsdami nutraukti renginį, jei kyla grėsmė žmonių saugumui.

32. Renginio organizatoriai privalo užtikrinti pirotechnikos priemonių paleidimo aikštelėje esančių žmonių saugą: kiekvieną kartą numatyti garso ar sprogimo pavojaus zonos ribas, neleisti į šią zoną pašalinių asmenų, pasirūpinti, kad būtų naudojami tik tinkamai veikiantys pirotechnikos priemonių paleidimo įrenginiai, o žiūrovai būtų už gaisro ar sprogimo zonos ribų.

33. Siekiant užtikrinti švaros ir tvarkos reikalavimus:

33.1. užtikrinti teritorijos sutvarkymą po renginio, atliekų surinkimą ir išvežimą (pateikti sutartis su tvarkančiomis organizacijomis);

33.2. jei renginys truks ilgiau nei 2 val., užtikrinti, kad jo metu būtų pastatyti, prižiūrimi ir valomi biotualetai (renginio organizatorius privalo pateikti sutartį dėl biotualetų pastatymo ir priežiūros su tokias paslaugas teikiančia įmone);

33.3. jei renginys truks ilgiau nei 4 val., užtikrinti, kad renginio metu būtų surenkamos šiukšlės, pastatyti atliekų surinkimo konteineriai ar šiukšlių dėžės, išvežamos atliekos (renginio organizatorius privalo pateikti komunalinių atliekų tvarkymo sutartį su Panevėžio miesto komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratore – AB „Panevėžio specialus autotransportas“.

 

V SKYRIUS

PREKYBA IR PASLAUGŲ TEIKIMAS RENGINIŲ METU

 

34. Renginiuose teisės aktų nustatyta tvarka gali būti organizuojama prekyba, teikiamos paslaugos.

35. Prekiauti ar teikti paslaugas masinių renginių metu leidžiama tik turint Savivaldybės administracijos Miesto plėtros skyriaus išduotą leidimą prekiauti ar teikti paslaugas viešojoje vietoje.

36. Renginio organizatoriui masinio renginio metu išduodami leidimai, pateikus prašymą ir prekiautojų (paslaugų teikėjų) sąrašą (nurodomas prekiautojo pavadinimas, prekybos vietų skaičius, asortimentas). Renginio organizatorius už prekiaujančiuosius ir paslaugas teikiančiuosius sumoka vietinės rinkliavos mokestį pagal pateiktą sąrašą.

37. Renginių metu išduodamos vienkartinės licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, vadovaujantis Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintomis prekybos alkoholio produktais licencijavimo taisyklėmis, savivaldybės tarybos sprendimu nustatyta tvarka.

38. Įmonė, norinti gauti vienkartinę licenciją, Savivaldybės administracijos Miesto plėtros skyriui pateikia prašymą ir neterminuotos licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais kopiją, kai licencija išduota ne Savivaldybės administracijos.

39. Dokumentai leidimui ir licencijai gauti pateikiami ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas.

40. Jeigu renginyje leidžiama prekiauti alkoholiniais gėrimais, jo organizatorius privalo užtikrinti, kad:

40.1. prekybos vieta (alkoholinių gėrimų pardavimo vieta ir alkoholiniams gėrimams vartoti įrengtos vietos) bus aptverta lengvos konstrukcijos tvora;

40.2. prekyba alkoholiniais gėrimais bus nutraukta likus ne mažiau kaip 0,5 val. iki renginio pabaigos.

41. Jeigu renginio metu numatoma vykdyti prekybą maisto prekėmis ar teikti viešojo maitinimo paslaugas, organizatoriai privalo likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki renginio pradžios pateikti Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai maisto tvarkymo vietų planą ir dalyvaujančių renginyje maisto tvarkymo subjektų sąrašą, nurodant veiklos rūšį.

42. Organizatorius vykdo prekiautojų kontrolę dėl prekybos vietos įrengimui keliamų reikalavimų, prekybos vykdymo vietos, užimamo ploto dydžio, ribų, parduodamų prekių asortimento ir pan.

 

VI SKYRIUS

RENGINIAI, KURIUOS DRAUDŽIAMA ORGANIZUOTI

 

43. Draudžiama organizuoti:

43.1. renginius, kurie skatina alkoholio, tabako, narkotinių ar kitų svaigiųjų medžiagų vartojimą;

43.2. renginius, kurie savo pobūdžiu yra pavojingi dalyvių arba žiūrovų sveikatai (jei renginio dalyviams būtini specialūs apsaugos drabužiai, dalyviai negali būti atsitiktiniai asmenys; tokie renginiai galimi kaip parodomieji ir juose dalyvauja tik specialiai tam paruošti žmonės (kariuomenė, policija, sportininkai);

43.3. renginius, kurių dalyviai vairuoja transporto priemones, keldami grėsmę eismo tvarkai ir saugumui, sudaro pavojų dalyvaujančių ir kitų asmenų saugumui, sveikatai, pažeidžia viešąją tvarką ir visuomeninę rimtį;

43.4. renginius, kurių dalyviai yra nuogi ir kitaip savo išvaizda ar turimais ir demonstruojamais daiktais ciniškai pažeidžia dorovę;

43.5. renginius, kurių dalyviai renginio metu sakomomis kalbomis, plakatais, šūkiais, audiovizualinėmis priemonėmis ir kitokiais veiksmais akivaizdžiai kursto pažeisti ar pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos įstatymus, viešąją tvarką ir dorovę.

 

VII SKYRIUS

RENGINIO ORGANIZATORIŲ IR DALYVIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

 

44. Renginio organizatoriai ir dalyviai privalo:

44.1. laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, kelių eismo, priešgaisrinės saugos, darbo saugos ir kitų taisyklių, šiame apraše nurodytos tvarkos, vykdyti leidime nustatytus įpareigojimus;

44.2. vykdyti valdžios atstovų ir policijos pareigūnų reikalavimus.

45. Renginio organizatoriai privalo pabaigti renginį, kai:

45.1. jis nebetenka leidime nurodyto pobūdžio;

45.2. iš renginio nepašalinami asmenys, kurie pažeidžia Lietuvos Respublikos įstatymus, kursto pažeidinėti įstatymus arba dorovę.

46. Jeigu pažeidimai padaromi renginio metu, jo organizatoriai privalo renginį nutraukti ir pareikalauti, kad dalyviai išsiskirstytų.

47. Jeigu renginio nepabaigia organizatoriai ar tvarkdariai, tai turi padaryti policijos pareigūnai, atsakingi už viešąją tvarką.

48. Už išorinės vaizdinės reklamos, susijusios su konkrečiu renginiu (rašytiniu tekstu (informacija) arba vaizdu pranešama apie šį renginį), naudojimą yra atsakingas leidimą gavęs renginio organizatorius.

49. Renginio organizatoriai ir dalyviai, pažeidę įstatymus ir šią tvarką, nustatyta tvarka traukiami baudžiamojon ar administracinėn atsakomybėn, atsako už padarytą materialinę žalą ir privalo atlyginti nuostolius.

50. Kai renginio dalyviai piktybiškai nevykdo policijos pareigūnų, saugančių viešąją tvarką, teisėtų reikalavimų, juos įžeidinėja, grasina panaudoti ar panaudoja prieš juos smurtą, renginių dalyviams taikomos įstatymų nustatytos priemonės.

51. Jeigu renginio organizatoriams jau buvo paskirta administracinė nuobauda už padarytus teisėtvarkos pažeidimus arba organizuotas renginys buvo nutrauktas dėl tvarkos pažeidimų ar dėl didelės materialinės žalos padarymo, jiems dvejus metus leidimas neišduodamas.

52. Nustačius, kad renginių metu miesto gyventojams, aplinkai ar jos estetiniam vaizdui padaryta žala, renginio organizatoriai nuostolius atlygina įstatymų nustatyta tvarka.

53. Renginių organizatorius privalo vadovautis Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais pramoginių įrenginių naudojimą.

54. Šiame tvarkos apraše neaptarti klausimai sprendžiami taip, kad neprieštarautų Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės norminiams aktams.

 

________________________