KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL PROJEKTŲ, SKIRTŲ KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS BENDRADARBIAVIMO SU NEVYRIAUSYBINĖMIS ORGANIZACIJOMIS KONCEPCIJAI ĮGYVENDINTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. rugpjūčio 11 d. Nr. V-296
Vilnius
Atsižvelgdamas į 2014–2021 metų Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinio mechanizmo programos „Teisingumas ir vidaus reikalai“ tiesioginio finansavimo projekto „Lietuvos bausmių vykdymo sistemos kokybės gerinimas“ įgyvendinimo 2020 metų priemonių plano, patvirtinto Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau – Kalėjimų departamentas) direktoriaus 2020 m. vasario 28 d. įsakymu Nr. V-58 „Dėl 2014-2021 m. Europos Ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinio mechanizmo programos „Teisingumas ir vidaus reikalai“ tiesioginio finansavimo projekto „Lietuvos bausmių vykdymo sistemos kokybės gerinimas“ įgyvendinimo 2020 m. priemonių plano patvirtinimo“, 22 punktą, vadovaudamasis Kalėjimų departamento nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2012 m. vasario 28 d. įsakymu Nr. 1R-58 „Dėl Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 17.5 papunkčiu:
1. Tvirtinu Projektų, skirtų Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos bendradarbiavimo su nevyriausybinėmis organizacijomis koncepcijai įgyvendinti, atrankos konkurso organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pavedu:
2.1. 2014-2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų lėšomis finansuojamos programos „Teisingumas ir vidaus reikalai“ tiesioginio finansavimo projekto „Lietuvos bausmių vykdymo sistemos kokybės gerinimas“ vadovui kontroliuoti šio įsakymo vykdymą;
PATVIRTINTA
Kalėjimų departamento
prie Lietuvos Respublikos teisingumo
ministerijos direktoriaus
2022 m. rugpjūčio 11 d.
įsakymu Nr. V-296
PROJEKTŲ, SKIRTŲ KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS BENDRADARBIAVIMO SU NEVYRIAUSYBINĖMIS ORGANIZACIJOMIS KONCEPCIJAI ĮGYVENDINTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Projektų, skirtų Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau – Kalėjimų departamentas) bendradarbiavimo su Nevyriausybinėmis organizacijomis (toliau – ir NVO) koncepcijai (toliau – Koncepcija) įgyvendinti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato projektų atrankos bendrąsias nuostatas, prioritetus skiriant finansavimą pareiškėjams ir finansuojamas jų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, paraiškoms ir projektams, taip pat paraiškų pateikimo, projektų atrankos ir vertinimo, konkurso atrankos komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo bei Europos Ekonominės Erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programos „Teisingumas ir vidaus reikalai“ tiesioginio finansavimo projekto „Lietuvos bausmių vykdymo sistemos kokybės gerinimas“ biudžeto (toliau – biudžetas) lėšų paskirstymo projektams ir projektų vykdymo bei kontroliavimo tvarką.
2. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Pareiškėjas – nevyriausybinė organizacija, NVO suprantama taip, kaip ši sąvoka yra apibrėžta Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme.
2.2. Paraiška – pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, užpildyta ir pateikta paraiškos forma.
2.3. Projektas – tikslinė pareiškėjo veikla, kuriai nustatyti pasirengimo ir įgyvendinimo terminai, iškelti tikslai bei numatyti finansavimo šaltinis, vykdytojai ir dalyviai.
2.4. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Kalėjimų departamento direktoriaus sprendimu skirta biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir su kurio pasirašyta biudžeto lėšų naudojimo sutartis (toliau – sutartis).
2.5. Paslauga – tarpusavyje susijusių paslaugų, kuriomis siekiama nuteistiesiems, atliekantiems bausmę pataisos įstaigoje ir / ar pusiaukelės namuose, padėti prisitaikyti prie socialinės aplinkos, gauti reikiamą informaciją ir prisijungti prie socialinės paramos sistemos bei atkurti ir / ar sustiprinti ryšius su artimaisiais giminaičiais ir (ar) sugyventiniu / sutuoktiniu, taip pat ugdyti jų gebėjimus spręsti iškilusias socialines ir kitas problemas bei padėti įgyti integruotis į darbo rinką reikalingų įgūdžių, t. y. visapusiškai palengvinti nuteistųjų socialinę integraciją (resocializaciją), visuma;
3. Konkursą organizuoja Kalėjimų departamentas. Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.
4. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, skirtus paslaugoms nuteistiesiems teikti ir Koncepcijoje numatytam NVO veikimo algoritmui (modeliui) įgyvendinti (http://www.kaldep.lt/download/88617/2021-12-30%20v-413.pdf).
Siektinas konkurso rezultatas – atrinktas (-i) finansuoti geriausiai įvertintas (-i) projektas (-ai), kurio (kurių) vykdytojas (-ai) teiks Paslaugas ir (ar) pagalbą bausmę atliekantiems nuteistiesiems.
6. Skelbime pateikiami:
6.2 paraiškų priėmimo pradžia ir pabaiga (paraiškų priėmimo terminas turi būti ne trumpesnis kaip 20 darbo dienų, skaičiuojant nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos;
6.3 informacija apie tai, kad paraiškos Kalėjimų departamentui turi būti siunčiamos elektroniniu paštu, elektroninio pašto adresas, kuriuo turi būti siunčiamos paraiškos;
6.4 elektroninio pašto adresas pasiteirauti, konsultacijų su konkursu susijusiais klausimais teikimo laikas;
7. Veiklos teritorija:
7.1. Vilniaus pataisos namai, Pravieniškių pataisos namų-atvirosios kolonijos III sektorius, prie šių įstaigų veikiantys pusiaukelės namai;
11. Finansuojamos veiklos sričiai, nurodytai Aprašo 17.1 papunktyje, skiriama 200 000 eurų, 17.2 papunktyje – 250 000 eurų, 17.3 papunktyje – 350 000 eurų.
12. Didžiausia galima finansuoti projekto dalis yra 100 proc. visų reikiamų finansuoti projekto išlaidų.
14. Už projekto įgyvendinimo metu vykdytą veiklą galutinai atsiskaitoma ir patirtos išlaidos kompensuojamos iki 2024 m. sausio 15 d., prireikus terminas gali būti pratęstas iki 2024 m. sausio 31 d.
II SKYRIUS
FINANSUOTINOS VEIKLOS SRITYS IR PRIORITETAI SKIRIANT FINANSAVIMĄ
17. Įgyvendinant projektus, finansuojamos šios veiklos sritys:
17.1. nuteistųjų socialinių įgūdžių ugdymas ir jiems organizuojami mokymai (pvz., finansinio ir kompiuterinio raštingumo, pozityvios tėvystės ugdymo, santykių su šeima atkūrimo / stiprinimo / palaikymo, kalbų mokymo ir pan.);
17.2. pagalba priklausomybių turintiems nuteistiesiems (paslauga teikiama rengiant nuteistuosius paleidimui, taip pat lygtiniam paleidimui iš pataisos įstaigos ir gali būti tęsiama juos paleidus iš pataisos įstaigos, bet ne ilgiau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d.);
17.3. psichologinės, teisinės ir kitokios pagalbos (paslaugų) teikimas ir (ar) organizavimas nuteistiesiems, atliekantiems bausmę pataisos įstaigoje ir / ar pusiaukelės namuose, taip pat paleistiems iš pataisos įstaigos nuteistiesiems.
18. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), įgyvendindamas projektą, turi vykdyti veiklą ne mažiau kaip dviejose Aprašo 17 punkte nurodytose veiklos srityse.
19. NVO, teikdama paslaugas:
19.1. pristato savo veiklas didesniam nuteistųjų, atliekančių bausmę pataisos įstaigoje ir / ar pusiaukelės namuose, skaičiui. Pristatymo tikslas – supažindinti nuteistuosius su laisvės atėmimo vietų įstaigoje veikiančia NVO, jos galimybėmis, veiklos būdais ir metodais;
19.2. organizuoja grupinius užsiėmimus, kurių tikslas – užmegzti ryšį su nuteistuoju, kuriam teikiama pagalba (paslauga), pakeisti esamas jo nuostatas, motyvuoti jį pasikeisti;
20. Prioritetas skiriant finansavimą teikiamas pareiškėjui, kuris:
20.1. turi / jungia ne mažiau kaip tris narius ir (ar) Projektui įgyvendinti yra sudaręs bendradarbiavimo ar partnerystės sutartis su partneriais (nevyriausybinėmis organizacijomis), teikiančiais (galinčiais teikti) kompleksines paslaugas nuteistiesiems;
20.2. pats pareiškėjas ar jo nariai pastaruosius dvejus metus teikė pagalbą asmenims, atliekantiems bausmę pataisos įstaigose ir (ar) išėjusiems iš pataisos įstaigų (atlikusiems terminuoto laisvės atėmimo bausmę ar paleistiems lygtinai), įgyvendino ar įgyvendina bent vieną projektą, sietiną su socialinės pagalbos teikimu nuteistiesiems;
21. Vykdydamas Aprašo 17 punkte nurodytas įvairių sričių veiklas pareiškėjas (projekto vykdytojas) užtikrina:
21.1. aukštą reikiamas paslaugas ir (ar) kitą pagalbą nuteistiesiems, atliekantiems bausmę pataisos įstaigoje ir / ar pusiaukelės namuose, teikiančių specialistų kvalifikaciją;
21.2. asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų laikymąsi ir nuteistiesiems, atliekantiems bausmę pataisos įstaigoje ir / ar pusiaukelės namuose, teikiamų socialinės integracijos paslaugų ir (ar) bet kokios teikiamos pagalbos konfidencialumą;
21.3. informacijos apie nuteistuosius, atliekančius bausmę pataisos įstaigoje ir / ar pusiaukelės namuose, kuriems teikiamos paslaugos ir (ar) bet kokia pagalba (pvz., susijusi su asmens duomenimis), perdavimą kitiems asmenims tik teisės aktų nustatyta tvarka;
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PARAIŠKŲ TURINIUI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
22. Projektai aprašomi užpildant paraiškos formą (Aprašo 1 priedas). Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba ir pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu (nurodomi jo vardas, pavardė ir pareigos). Paraiška parengiama kompiuteriu Microsoft Word formatu ir Kalėjimų departamentui pateikiama PDF ar kitu formatu, kurį būtų galima atidaryti ir tekstą peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga. Paraiška ir visi kiti kartu su ja privalomi pateikti dokumentai turi būti viename minėto formato faile. Visi dokumentai gali būti pateikti naudojant specialiąsias programas, pritaikytas siųsti didelės apimties bylas, ir (ar) mainavietes internete, kur jie būtų prieinami iki konkurso pabaigos. Jei paraiška ir kartu su ja pateikiami dokumentai siunčiami elektroninių ryšių priemonėmis, elektroninio laiško apimtis negali būti didesnė kaip 15 MB.
23. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, taisyti, tikslinti, papildyti Kalėjimų departamentui pateiktų paraiškų arba pareiškėjo iniciatyva pateikti papildomų dokumentų negalima.
24. Paraiškoje pateikiami:
24.2. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir (ar) projekto vadovą (pareigos, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas);
24.3. banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;
24.12. projekto veiklų vadovo / pagrindinio (-ų) vykdytojo (-ų) kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti projektą (įgyta kvalifikacija, jos įgijimo data, laikotarpis, per kurį buvo sukaupta patirtis, gebėjimų sritys);
24.13. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kitose su nuteistųjų resocializacija susijusiose veiklose;
24.14. projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodyti: projekto veiklos pavadinimas, jos pradžia, pabaiga, planuojama vieta, atsakingas (-i) vykdytojas (-ai) (juridinio (-ų) asmens (-ų) pavadinimas (-ai) ir kodas (-ai)), kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į veiklos sritis, nurodytas Aprašo 17 punkte;
24.15. detali projekto įgyvendinimo sąmata (nurodomi išlaidų rūšis ir prašomų iš biudžeto asignavimų lėšų kiekis (pateikiami dokumentai, įrodantys nurodytų priekių ir paslaugų kainas, darbo užmokesčio apskaičiavimą)), kuri turi būti apskaičiuota vadovaujantis ekonomiškumo, efektyvumo ir našumo principais;
24.16. informacija, patvirtinanti pareiškėjo atitiktį Aprašo 20 punkte nustatytiems reikalavimams dėl prioritetų skiriant finansavimą teikimo (jei pareiškėjas pretenduoja juos atitikti);
25. Kartu su paraiška pareiškėjas privalo pateikti šių dokumentų elektronines kopijas PDF ar kitu formatu, kurias būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga:
25.1. pareiškėjo steigimo dokumentų (pvz., nuostatų, įstatų, steigimo sutarčių) (religinės bendruomenės ir bendrijos gali pateikti Kanonų teisės kodekso ištrauką, kurioje būtų nurodyta, kad jos gali verstis atitinkama veikla);
25.2. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu (pvz., įgaliojimo, sutarties);
25.3. galiojančios sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar tokias paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;
25.4. bendradarbiavimo ar partnerystės sutarčių, jeigu Pareiškėjas atitinka Aprašo 20.1 papunktyje nustatytus reikalavimus dėl prioritetų skiriant finansavimą teikimo;
25.5. ne trumpesnį nei dvejų metų pagalbos teikimo laikotarpį patvirtinančių dokumentų (veiklos ataskaitų ir (ar) pagalbos teikimo minėtiems asmenims sutarčių bei (ar) pareiškėjo narių gyvenimo aprašymų, kitų tokią veiklą įrodančių dokumentų), jeigu Pareiškėjas atitinka Aprašo 20.2 papunktyje nustatytus reikalavimus dėl prioritetų skiriant finansavimą teikimo;
25.6. dokumentų, patvirtinančių, kad pats pareiškėjas ar jo nariai turi daugiadisciplinę komandą, jeigu Pareiškėjas atitinka Aprašo 20.3 papunktyje nustatytus reikalavimus dėl prioritetų skiriant finansavimą teikimo;
26. Paraiška turi būti pateikta iki skelbime apie organizuojamą atranką nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 17.00 val.
27. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su atranka susijusiais klausimais el. pašto adresu norprojektai@kaldep.lt. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos 16.30 val.
28. Per nurodytą terminą nepateikus visų priedų ir įrodančių dokumentų, paraiškos, pateiktos kitu būdu, nei nurodyta konkurso skelbime, Kalėjimų departamento dokumento valdymo sistemos registre neregistruojamos ir nesvatstomos. Informacija apie tai, kad paraiška gauta ir kad jai suteiktas numeris, Kalėjimų departamento interneto svetainėje paskelbiama per vieną darbo dieną nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos (nurodomi pareiškėjo juridinio asmens pavadinimas ir kodas, paraiškos užregistravimo data ir paraiškai suteiktas registracijos numeris).
IV SKYRIUS
PROJEKTŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS REIKALAVIMAMS VERTINIMAS, PARAIŠKŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
30. Kalėjimų departamentas per 5 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos patikrina, ar:
30.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti projektus, grupę;
30.2. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 17.00 val.;
30.5. pareiškėjo įsiskolinimo suma neviršija 50 (penkiasdešimt) eurų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų, fondų, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetų arba įsiskolinimo mokėjimo terminas atidėtas;
30.6. dėl pareiškėjo nepriimtas ir nėra įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis, kad paramos lėšas ar (ir) iš biudžetinių įstaigų gautas lėšas jis yra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį;
30.9. pareiškėjo prašoma skirti suma nėra mažesnė už Aprašo 9 punkte nurodytą mažiausią vienam projektui galimą skirti projekto biudžeto lėšų sumą;
31. Jeigu kartu su paraiška pateikti Aprašo 25 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai yra tikslintini, Kalėjimų departamentas elektroninių ryšių priemonėmis kreipiasi į pareiškėją su prašymu patikslinti dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. Kalėjimų departamentas prašo pareiškėjo patikslinti dokumentus vieną kartą.
32. Nustačius, kad tas pats pareiškėjas konkursui pateikė kelias tokio pat turinio paraiškas, nagrinėjama vėliausiai pateikta paraiška.
33. Paraiškos, neatitinkančios Aprašo 24 punkte nustatytų reikalavimų, jei jų trūkumai nėra pašalinti per Aprašo 31 punkte numatytą terminą, atmetamos ir toliau nenagrinėjamos.
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ NAGRINĖJIMO TVARKA
35. Kalėjimų departamentas paraiškoms nagrinėti sudaro komisiją. Komisija sudaroma iš Kalėjimų departamento ir iš jam pavaldžių įstaigų, kuriose numatoma vykdyti Projektą, darbuotojų. Į komisiją taip pat gali būti kviečiama ir kitų institucijų ar įstaigų atstovų. Kalėjimų departamentas paskiria komisijos sekretorių, kuris nėra komisijos narys.
36. Komisijos narys negali būti asmuo, susijęs su pareiškėju, kurio projektas svarstomas (pvz., iš pareiškėjo, kurio projektas vertinamas, Komisijos narys ar jam artimi asmenys negauna jokių pajamų ar kitokios naudos).
37. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Aprašu, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), kitais teisės aktais.
38. Komisijos sekretorius, patikrinęs paraiškų atitiktį Aprašo 24 punkte nustatytiems reikalavimams, perduoda jas vertinti Komisijos pirmininkui ir nariams.
39. Komisijos pirmininkas, gavęs paraiškas, per 3 darbo dienas organizuoja komisijos posėdį, kuriame komisija, atsižvelgusi į komisijos narių užpildytas Projekto paraiškos vertinimo anketas (Aprašo 3 priedas), parengia vertinimo suvestinę, kurioje išvestas skirtų balių vidurkis, bei pritaria arba nepritaria svarstomų projektų įgyvendinimui skiriant prašomas lėšų sumas, ir priima protokolinį sprendimą dėl lėšų skyrimo bei pateikia jį Kalėjimų departamento direktoriui.
40. Komisijos pirmininkas, atsižvelgęs į siūlomų svarstyti projektų skaičių ir apimtį, gali organizuoti kelis komisijos posėdžius, o protokolinį sprendimą priimti per paskutinį posėdį.
42. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į siūlomų svarstyti projektų skaičių ir apimtį, projektų svarstymo terminą gali pratęsti ne ilgiau kaip 5 darbo dienoms.
43. Projektai reitinguojami pagal komisijos narių skirtų balų vidurkių mažėjimą. Galimas didžiausias projektui skirtinų balų skaičius – 43 balai. Privaloma surinkti minimali balų suma – 25 balai. Projektai, nesurinkę minimalaus balų skaičiaus, nefinansuojami.
44. Jei, atlikus projektų vertinimą, kelių pareiškėjų projektams skirtų balų vidurkis yra vienodas ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio sąmatoje administravimui numatyta lėšų dalis yra mažesnė.
45. Pasiūlymus dėl lėšų skyrimo komisija pateikia Kalėjimų departamento direktoriui per vieną darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas protokolinis sprendimas dėl projektų finansavimo, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos.
46. Kalėjimų departamento direktorius per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų pateikimo dienos priima sprendimą dėl lėšų projektui finansuoti skyrimo.
47. Kalėjimų departamento direktoriaus sprendime dėl lėšų skyrimo projektui finansuoti nurodomi:
47.2. finansuotinas projektas (nurodomi pareiškėjo juridinio asmens pavadinimas ir kodas, projekto pavadinimas, surinktų balų vidurkis, prašoma skirti ir skiriama lėšų sumos);
47.3. nefinansuotinų projektų sąrašas (nurodomi pareiškėjų juridinių asmenų pavadinimai ir kodai, projektų pavadinimai, surinktų balų vidurkiai, prašomos sumos);
48. Pareiškėjo ir Kalėjimų departamento sutartis sudaroma per 20 darbo dienų nuo Kalėjimų departamento direktoriaus sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui finansuoti priėmimo dienos.
49. Tais atvejais, kai pareiškėjas nesudaro sutarties per Aprašo 48 punkte nurodytą terminą, atsisako dalies skirtų lėšų ar toliau vykdyti finansuojamą projektą, taip pat kai nutraukiama sudaryta sutartis, likusios nepanaudotos lėšos komisijos siūlymu ir Kalėjimų departamento direktoriaus sprendimu skiriamos kitam geriausiai įvertintam projektui pagal eilę. Kalėjimų departamento direktoriaus sprendimas dėl lėšų skyrimo projektui finansuoti priimamas per 3 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymo gavimo dienos.
50. Komisijos sekretorius raštu informuoja pareiškėją apie Kalėjimų departamento direktoriaus priimtą sprendimą dėl lėšų projektui finansuoti skyrimo per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos ir pateikia Kalėjimų departamento direktoriaus sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui finansuoti išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant sprendimo projektą atmesti ar neskirti jam lėšų priėmimo motyvus.
VI SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLIAVIMAS
52. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, kai jos patirtos ir apmokėtos nuo sutarties pasirašymo dienos, projekto vykdytojui įvertinus riziką tuo atveju, jeigu finansavimas projektui įgyvendinti nebūtų skirtas, iki biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2024 m. kovo 30 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos mokėjimą įrodančiais dokumentais (sąskaitomis faktūromis, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, pervedimo išrašais, vykdytas veiklas patvirtinančiais dokumentais ir pan.) arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugų ir (ar) prekių turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus biudžeto lėšų panaudojimo principo. Su savanoriškos veiklos organizavimu susijusios išlaidos kompensuojamos Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
53. Projektų vykdytojai gautas biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje ir naudoti tik sutartyje ir sutartimi patvirtintoje išlaidų sąmatoje nurodytoms veikloms vykdyti. Projekto vykdytojui skirtos lėšos išmokamos pateikus prašymą dėl mokėjimo. Pirmąjį kartą minėtas prašymas pateikiamas per 10 darbo dienų nuo sutarties pasirašymo dienos.
54. Projektų vykdytojai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo atlikti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.
55. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projektų vykdymo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir pagrįstos dokumentais.
56. Tinkamomis finansuoti laikomos šios projekto išlaidos:
56.1. projekto administravimo išlaidos, kurias sudaro projektą administruojančio personalo darbo užmokestis ar / ir su projekto administravimu susijusioms paslaugoms pirkti skirtos lėšos (gali sudaryti ne daugiau kaip 40 procentų projektui įgyvendinti skirtų biudžeto lėšų);
56.2. išlaidos, patirtos įgyvendinant projektą (susijusios su Aprašo 17 punkte numatytų veiklų vykdymu):
56.2.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokestis, įskaitant darbdavio socialinio draudimo įmokas ir įmoką į garantinį fondą (jei taikoma);
56.2.3. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, smulkiam inventoriui, įrangai ir kt.) ir (ar) paslaugoms (psichologų, psichoterapeutų, teisininkų, konsultantų, socialinių darbuotojų, lektorių ir kt.), tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Aprašo 57.5 papunktyje;
56.2.4. viešojo transporto bilietų ir degalų įsigijimo išlaidos, susijusios su Aprašo 17 punkte nurodytu veiklų įgyvendinimu (išlaidos degalams padengiamos atsižvelgiant į kelionėje nuvažiuotų kilometrų skaičių ir atitinkamos transporto priemonės gamintojo nurodytus transporto priemonės techninius duomenis (degalų sunaudojimo kiekį 100 kilometrų);
56.2.5. su komandiruotėmis (išskyrus tarptautines komandiruotes), kurių trukmė ne ilgesnė kaip 2 darbo dienos (1 nakvynė), susijusios išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai);
56.2.6. išlaidos dviem komandiruotėms (kiekvienai atskirai skiriama iki keturių nakvynių Norvegijoje pas Kalėjimų departamento vykdomo projekto „Lietuvos bausmių vykdymo sistemos kokybės gerinimas“ partnerius ne daugiau kaip keturiems asmenims) (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai);
57. Biudžeto lėšos negali būti panaudojamos:
57.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai atlikti, pastatų aplinkai ir teritorijoms tvarkyti bei prižiūrėti;
57.5. ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) eurų ir daugiau, kaip tai reglamentuota Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigyti;
57.7. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto vykdymo etape, iki pateikiant paraišką konkursui, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki Kalėjimų departamento direktoriaus sprendimo skirti lėšų priėmimo dienos, padengti;
58. Norėdamas perskirstyti dar nepatirtas išlaidas, projekto vykdytojas Kalėjimų departamentui raštu pateikia pagrįstą prašymą (kuriame nurodo juridinio asmens pavadinimą, kodą, projekto kodą) perskirstyti išlaidas ir išlaidų pakeitimą atspindintį lyginamąjį variantą.
59. Kalėjimų departamentas projekto vykdytojo prašymą išnagrinėja per 20 darbo dienų nuo jo gavimo dienos ir apie leidimą perskirstyti išlaidas jį informuoja raštu.
60. Jei vykdomas ar numatomas vykdyti projekto vykdytojo reorganizavimas, Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti Kalėjimų departamentą ir pateikti informaciją bei dokumentus, įrodančius, kad po reorganizavimo veiksiantis juridinis asmuo (nurodomi juridinio asmens pavadinimas ir kodas), kuris perims projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.
61. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti Kalėjimų departamentą tais atvejais, kai projekte numatytų veiklų vykdymas nutraukiamas ar sustabdomas, nurodydamas juridinio asmens pavadinimą ir kodą, projekto kodą, taip pat projekto veiklą, kurios vykdymas stabdomas, bei sustabdymo laikotarpį arba projekto veiklą, kurios vykdymas nutraukiamas, ir nutraukimo datą. Gavęs tokį pranešimą, Kalėjimų departamentas sustabdo projektui įgyvendinti skirtų biudžeto lėšų pervedimą projekto vykdytojui. Projekto vykdytojui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis ir atnaujinus veiklą bei apie tai raštu pranešus Kalėjimų departamentui, biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas. Šiuo laikotarpiu patirtos išlaidos pripažįstamos netinkamomis finansuoti.
62. Projekto vykdytojas privalo:
62.1. su paslaugų teikėjais sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose turi būti nurodyti suteiktų paslaugų skaičius, paslaugų teikimo periodiškumas, įkainiai, bendra suma;
62.2. projektą įgyvendinti iki sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d.;
63. Projekto vykdytojas teikia:
63.1. prašymą atlikti avansinį mokėjimą (kartu prideda ateinančio ataskaitinio laikotarpio mokėjimo išlaidų poreikio sąmatą);
63.2. prašymą atlikti tarpinius mokėjimus (prideda ir ateinančių ataskaitinių laikotarpių mokėjimo išlaidų poreikio sąmatas);
64. Kartu su prašymais dėl tarpinių ir galutinio mokėjimų Projekto vykdytojas privalo pateikti ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimą ir apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas, t. y. buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių biudžeto lėšų panaudojimą, suvestinę, kurioje turi būti nurodyti: projekto biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma (informaciją nurodama euro cento tikslumu).
65. Kalėjimų departamentui nustačius, kad projekto vykdytojas skirtas projekto biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, pastarasis nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas biudžeto lėšas ir už banke bei kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas privalo grąžinti Kalėjimų departamentui per šio nustatytą tinkamą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 dienos, jas pervesdamas į sutartyje nurodytą Kalėjimų departamento banko sąskaitą. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą pagal visas Kalėjimų departamento programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Kalėjimų departamentui iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.
66. Kalėjimų departamentas konsultuoja pareiškėjus (projektų vykdytojus) projektų administravimo klausimais.
67. Kalėjimų departamentas nutraukia sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas projekto biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti šiais atvejais:
67.2. jei nustato, kad nesilaikoma Aprašo, sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų reikalavimų, turinčių esminę reikšmę vykdant sutartį;
67.4. jei paaiškėja, kad Asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, deklaracijoje (Aprašo 2 priedas) pateikta klaidinama ir (ar) melaginga informacija, ar projekto vykdytojas, sudaręs sutartį, įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą arba įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos projekto biudžeto lėšos.
68. Kalėjimų departamentas, nustatęs, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Aprašo, sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant sutartį, reikalavimus ar turi pagrįstų įtarimų dėl to, sustabdo sutarties vykdymą ir apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją bei nurodo jam terminą nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, apie tai ir apie pasirengimą toliau tinkamai vykdyti Apraše, sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant sutartį, nustatytus reikalavimus raštu informuoja Kalėjimų departamentą ir pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą minėtų veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo jų pašalinimo dienos apie tai ir apie pasirengimą tinkamai vykdyti Apraše, sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant sutartį, nustatytus reikalavimus neinformuoja Kalėjimų departamento, šis vienašališkai nutraukia sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.
69. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų projekto biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tinkamą tvarkymą atsako pareiškėjas (projekto vykdytojas). Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraišką, Asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, deklaraciją (Aprašo 2 priedas), buhalterinės apskaitos dokumentus, darbo, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), projekto vykdytojas privalo saugoti Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais, taip pat Kalėjimų departamentui pareikalavus pateikti konkursui pateiktų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) patvirtintas jų kopijas projekto vykdymo metu ir praėjus 24 mėnesiams nuo tada, kai projektas baigiamas įgyvendinti.
70. Projekto vykdytojas, atlikdamas pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
72. Kalėjimų departamentas turi teisę atlikti veiklos įgyvendinimo ir Projekto biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.
73. Kalėjimų departamento veiksmai ir sprendimai dėl lėšų projektui skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
74. Kalėjimų departamentas neprisiima atsakomybės tais atvejais, jei dėl projekto paraiškoje ir (ar) sutartyje nurodytų netikslių kontaktinių duomenų ryšiams palaikyti (veiklos vykdymo ar buveinės adreso, telefono ryšio numerio, fakso numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo (projekto vykdytojo) nepasiektų laiškai arba su juo nebūtų galima susisiekti kitu būdu.