Zarasų rajono savivaldybės TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. kovo 17 . Nr. T-50

Zarasai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 103 straipsnio 5 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Zarasų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Zarasų rajono savivaldybės strateginio planavimo tvarkos organizavimo aprašą (pridedamas).

2. Pripažinti netekusiu galios Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2009 m. spalio 30 d. sprendimą Nr. T-258 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės strateginio planavimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ su pakeitimu.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                       Arvydas Steponavičius

part_545684cb8ca843c5b4078a1a48f8449f_end


 

PATVIRTINTA

Zarasų rajono savivaldybės tarybos

2015 m. kovo 17 d. sprendimu Nr. T-50

 

ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO

TVARKOS ORGANIZAVIMO APRAŠAS

 

I.    Bendrosios nuostatoS

 

1.  Zarasų rajono savivaldybės strateginio planavimo tvarkos organizavimo aprašas (toliau – tvarkos aprašas) reglamentuoja Zarasų rajono savivaldybės strateginio planavimo dokumentų sistemą, strateginio planavimo dokumentų struktūrą, rengimo, svarstymo, tvirtinimo ir įgyvendinimo procesą, stebėseną, koregavimą bei atsiskaitymą už pasiektus rezultatus.

2.  Šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Strateginis planavimasprocesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip vykdyti savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.2. Zarasų rajono savivaldybės strateginis plėtros planas (toliau tekste – strateginis plėtros planas)ilgesnės kaip 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai rajono Savivaldybės teritorijoje numatyti.

2.3. Zarasų rajono savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau tekste – strateginis veiklos planas) – 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, detalizuojantis strateginio plėtros plano ir rajono Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, kuris sudaromas atsižvelgiant į planuojamus rajono Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.4. Zarasų rajono savivaldybės administracijos, seniūnijos, savivaldybės biudžetinės įstaigos metinis veiklos planas (toliau – metinis veiklos planas) – strateginio veiklos plano programų ar jų dalies (tikslų ar uždavinių, atskirų priemonių), už kurias atsakinga rajono Savivaldybės administracija, seniūnija, Savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantis dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į rajono Savivaldybės biudžete numatomus joms skirti asignavimus.

2.5. Savivaldybės strateginio veiklos plano programa – esminė savivaldybės strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui pasiekti, kurioje nustatomi programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.

2.6. Tikslas (strateginis tikslas) – planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti rezultatą per planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį.

2.7. Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti planavimo dokumente nustatyto tikslo įgyvendinimą.

2.8. Priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas (veiksmai), kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai.

2.9. Veikla – priemonės sudėtinė dalis.

2.10Projektas – veiksmai, kuriais siekiama per apibrėžtą laiką ir su tam tikrais ištekliais sukurti unikalų ir pamatuojamą produktą ar paslaugą.

2.11Vertinimo kriterijus – rodiklis, suteikiantis informaciją apie tikslo, uždavinio ir priemonės įgyvendinimą.

2.12Investicinis projektas – priemonė, įforminta atskiru dokumentu, kuriame finansiškai (ekonomiškai), techniškai ir socialiai pagrindžiami investavimo tikslai, įvertinama investicijų grąža ir kiti efektyvumo rodikliai, nurodomos projektui įgyvendinti reikalingos lėšos bei finansavimo šaltiniai ir terminai.

2.13Maksimalus finansavimo programoms planas – programų finansavimo iš rajono Savivaldybės biudžeto ir kitų finansavimo šaltinių planas trejiems metams.

2.14Programų koordinatoriai – rajono Savivaldybės administracijos darbuotojai, atsakingi už tam tikros strateginio veiklos plano programos rengimo ir įgyvendinimo koordinavimą, kurie paskirti Zarasų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – Administracijos direktorius) įsakymu.

2.15Planavimo grupė – Zarasų rajono savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) darbuotojų darbo grupė, kuriai vadovauja Administracijos direktorius bei kurią sudaro Administracijos direktoriaus pavaduotojas, Finansų, Investicijų ir plėtros ir Bendrojo skyrių vedėjai.

 

II. STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA

 

3.  Zarasų rajono savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai ir rajono Savivaldybės įstaigos, atsakingos už strateginio planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą ir atsiskaitymą už šių dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir jų viešinimą.

4.  Strateginio planavimo dokumentai:

4.1. strateginis plėtros planas, kurį tvirtina Zarasų rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba);

4.2. rajono Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programa, kurią tvirtina Savivaldybės taryba;

4.3. strateginis veiklos planas, kurį tvirtina Savivaldybės taryba;

4.4. metiniai veiklos planai, kuriuos tvirtina: Savivaldybės administracijos ir Zarasų rajono savivaldybės administracijos seniūnijų (toliau – Seniūnijų) metinius veiklos planus –Administracijos direktorius, Zarasų rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų (toliau – Biudžetinė įstaiga), suderinęs su Savivaldybės administracijos skyriais, – Biudžetinės įstaigos vadovas.

5.  Strateginio planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės ir regiono strateginio planavimo dokumentus.

6Strateginis plėtros planas ir savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programas pradėti rengti likus metams iki jų galiojimo pabaigos ir patvirtinti iki strateginio veiklos plano projekto parengimo, kad būtų galima suplanuoti jų įgyvendinimą.

7.  Planavimo dokumentai turi būti tarpusavyje susiję – ilgalaikių planavimo dokumentų nuostatos pereina į trumpesnės trukmės planavimo dokumentus. Finansų planavimo dokumentuose turi būti numatytas finansavimas planavimo dokumentuose atitinkamais metais numatytų veiklų įgyvendinimui. Vienų planavimo dokumentų nuostatos neturi prieštarauti kitų planavimo dokumentų nuostatoms.

 

III. strateginio plėtros plano ir atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų struktūra ir rengimo procesas

 

8.  Strateginis plėtros planas yra savivaldybės bendruomenės, socialinių partnerių ir politinių partijų susitarimas dėl rajono ilgalaikės vizijos, ilgalaikių prioritetų, jų įgyvendinimo krypčių ir siekiamos pažangos rodiklių.

9.  Strateginio plėtros plano struktūra:

9.1. bendroji informacija (nurodomas strateginio plėtros plano parengimo tikslas, kokiais planavimo dokumentais vadovautasi rengiant šį planą ir kas dalyvavo jį rengiant, taip pat pateikiama kita svarbi informacija);

9.2. vidaus ir išorės aplinkos analizė (ekonominės-socialinės būklės analizė ir išvados arba tik išvados, pagrindžiančios strateginio plėtros plano prioritetų, tikslų ir uždavinių pasirinkimą) (toliau – aplinkos analizė);

9.3. rajono Savivaldybės plėtros vizija (idealus ateities paveikslas arba įsivaizduojama būklė, kuri gali būti pasiekta pačiomis palankiausiomis sąlygomis);

9.4. rajono Savivaldybės plėtros prioritetai ir tikslai (nustatomi plėtros prioritetai ir tikslai (strateginiai tikslai), juos įgyvendinantys uždaviniai, tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai, jų matavimo vienetai ir reikšmės, pagal kuriuos bus vertinama per tam tikrą laiką pasiekta pažanga ir nauda savivaldybės bendruomenei);

9.5. strateginio plėtros plano įgyvendinimo svarbiausios nuostatos (nurodomi strateginio planavimo dokumentai, kurie užtikrina strateginio plėtros plano įgyvendinimą, subjektai, kurių bendradarbiavimas būtinas užsibrėžtiems tikslams, uždaviniams ir priemonėms įgyvendinti, šio dokumento įgyvendinimo stebėsenos, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus tvarka ir panašiai);

9.6. priedai: svarbiausių priemonių (investicinių projektų) sąrašas, išsami aplinkos analizės ataskaita ir kita aktuali informacija.

10.  Rajono Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) programoms taikoma strateginio plėtros plano arba strateginio veiklos plano programos struktūra.

11.  Strateginio plėtros plano rengimą, viešą svarstymą, įgyvendinimo stebėseną ir ataskaitų rengimą organizuoja Investicijų ir plėtros skyrius.

12.  Strateginio plėtros plano rengimui Savivaldybės tarybos sprendimu sudaroma viena ar kelios darbo grupės iš Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės administracijos darbuotojų. Į darbo grupes gali būti įtraukti rajono Savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų atstovai ar interesų grupių atstovai.

13.  Parengtas strateginio plėtros plano projektas skelbiamas rajono Savivaldybės interneto svetainėje ir pradedamas viešas jo svarstymas.

14.  Pasibaigus viešiesiems svarstymams, darbo grupės patikslintą strateginio plėtros plano projektą teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai.

15.  Strateginio plėtros plano uždaviniai ir priemonės, esant poreikiui, gali būti peržiūrimi ir keičiami, siūlymai su paaiškinamaisiais ir pagrindžiamaisiais raštais dėl strateginio plėtros plano pakeitimų teikiami Administracijos direktoriui.

16.  Strateginio plėtros plano pakeitimai ar papildymai tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu.

17.  Atskirų rajono Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos rengiamos Tvarkos aprašo 11-16 punktuose nurodytais etapais.

 

IV. STRATEGINIO VEIKLOS PLANO STRUKTŪRA IR RENGIMO PROCESAS

 

18.  Strateginis veiklos planas yra rengiamas kasmet, numatant Zarasų rajono savivaldybės veiklą ateinantiems trejiems metams, siekiant koordinuotai ir veiksmingai įgyvendinti savivaldybės plėtros plano ir kitų planavimo dokumentų nuostatas.

19.  Strateginio veiklos plano projekto rengimą, svarstymą Savivaldybės taryboje, viešinimą ir įgyvendinimą organizuoja Administracijos direktorius.

20.  Strateginio veiklos plano struktūra:

20.1.  rajono Savivaldybės misija;

20.2.  strateginiai pokyčiai;

20.3.  strateginis tikslas (tikslai);

20.4.  savivaldybės strateginio veiklos plano programa (programos);

20.5.  strateginio veiklos plano priedai (prireikus gali būti pridėtas investicinių projektų sąrašas, kita svarbi susijusi informacija).

21.  Strateginis veiklos planas rengiamas vadovaujantis:

21.1.  strateginiu plėtros planu;

21.2.  veiklos analize;

21.3.  praėjusių metų strateginio veiklos plano vykdymo rezultatais;

21.4.  maksimalaus (rajono Savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų finansavimo šaltinių) finansavimo programoms planu;

21.5.  strateginio veiklos plano rengimo grafiku.

22.  Strateginio veiklos plano rengimo procesas susideda iš šių etapų:

22.1.  aplinkos analizės rengimas;

22.2.  strateginių pokyčių dalies rengimas;

22.3.  strateginio veiklos plano projekto rengimas;

22.4.  strateginio veiklos plano projekto svarstymas ir tvirtinimas.

23.  Administracijos direktorius įsakymu skiria programų koordinatorius už strateginio veiklos plano programų projektų rengimą.

24.  Už galutinį strateginio veiklos plano projekto parengimą ir pateikimą Savivaldybės tarybai atsakingas Investicijų ir plėtros skyrius.

25.  Biudžetinių įstaigų bei įstaigų, įgyvendinančių strateginio plėtros plano priemones, skiriant biudžeto asignavimus biudžeto lėšų naudojimo sutartimi, vadovai (toliau – Įstaigos įgyvendinančios plėtros plano priemones) yra atsakingi už duomenų pateikimą strateginio veiklos plano projektui rengti. Teikdami duomenis strateginio veiklos plano projektui, turi naudoti Administracijos direktoriaus patvirtintas formas.

26.  Investicijų ir plėtros skyrius, prieš pradedant rengti kitų metų strateginį veiklos plano projektą atlieka aplinkos analizę ir organizuoja diskusijas su rajono Savivaldybės meru, Savivaldybės tarybos komitetų atstovais, dėl veiklos krypčių, svarbių darbų ir siekiamų rezultatų ateinančiam trijų metų periodui bei nusprendžia dėl strateginio veiklos plano programų, kurių sąrašą tvirtina Administracijos direktorius įsakymu, jų tikslų, uždavinių, vertinimo kriterijų ir jų reikšmių.

27.  Finansų skyrius, įvertindamas ateinančių trejų metų Zarasų rajono savivaldybės biudžeto ir finansinių išteklių galimybes parengia maksimalaus finansavimo programoms planą, kurį patvirtina Administracijos direktoriaus įsakymu.

28.  Programų koordinatoriai parengia Savivaldybės administracijos programų priemonių planą į kurį integruoja gautas priemones iš Biudžetinių įstaigų bei įstaigų įgyvendinančių strateginio plėtros plano priemones, ir teikia duomenis Investicijų ir plėtros skyriui.

29.  Investicijų ir plėtros skyrius, gavęs iš programų koordinatorių priemonių plano projektus, įvertinęs jų parengtumą, pagrįstumą bei priemonių atitikimą strateginiam plėtros planui, teritorijų planavimo ir kitiems strateginio planavimo dokumentams bei maksimaliam finansavimo programoms planui, parengia strateginio veiklos plano projektą.

30.  Parengtas strateginio veiklos plano projektas teikiamas svarstyti planavimo grupei. Planavimo grupė išnagrinėja strateginio veiklos plano projektą ir, esant reikiamybei, suformuoja pasiūlymus jį koreguoti ar papildyti. Strateginio veiklos plano projektas gali būti nagrinėjamas atskiromis dalimis.

31.  Parengtas savivaldybės strateginio veiklos plano projektas paskelbiamas rajono Savivaldybės interneto svetainėje, sudaromos galimybės rajono savivaldybės bendruomenei susipažinti su šiuo projektu Savivaldybės administracijoje.

32.  Planavimo grupei pritarus strateginio veiklos plano projektui, jis teikiamas svarstyti Savivaldybės tarybos komitetams.

33.  Investicijų ir plėtros skyrius išnagrinėja gautus pasiūlymus ir pastabas iš komitetų, bendruomenės, prireikus patikslina projektą bei teikia pakartotinai svarstyti planavimo grupei, jai pritarus strateginis veiklos planas teikiamas Savivaldybės tarybai svarstyti ir tvirtinti.

34.  Strateginio veiklos plano projektas yra rajono Savivaldybės biudžeto projekto pagrindas. Rajono Savivaldybės biudžeto projekte numatyti asignavimai savivaldybės strateginio veiklos plano programoms įgyvendinti turi atitikti asignavimus, numatytus savivaldybės strateginiame veiklos plane.

 

V. METINIO VEIKLOS PLANO STRUKTŪRA IR RENGIMAS

 

35.  Metinis veiklos planas detalizuoja strateginio veiklos plano asignavimų valdytojams priskirtas vykdyti priemones.

36.  Metinio veiklos plano struktūra:

36.1.  tikslai ir uždaviniai;

36.2.  priemonės – perkeliamos atitinkamiems metams aktualios savivaldybės strateginio veiklos plano priemonės;

36.3.  veiklos – priemonių įgyvendinimas detalizuojamas nurodant konkrečius jų įgyvendinimo būdus;

36.4.  asignavimai – priemonių ar veiklų įgyvendinimui užtikrinti reikalingos rajono Savivaldybės biudžeto ar kitų finansavimo šaltinių lėšos; rajono Savivaldybės biudžeto asignavimų suma turi atitikti rajono Savivaldybės biudžete atitinkamam asignavimų valdytojui numatomus skirti asignavimus;

36.5.  vertinimo kriterijai – metinio veiklos plano rezultatai išreiškiami ir atitinkamai priemonių įgyvendinimo pažanga matuojama indėlio ir proceso vertinimo kriterijais.

37.  Savivaldybės tarybai patvirtinus strateginį veiklos planą, Savivaldybės administracija, seniūnijos ir Biudžetinės įstaigos per 10 darbo dienų nuo Savivaldybės tarybos sprendimo įsigaliojimo parengia įstaigos metinius veiklos planus, pagal Administracijos direktoriaus patvirtintas formas.

38.  Savivaldybės administracijos metinis veiklos planas rengiamas tokia tvarka:

38.1.  Savivaldybės tarybai patvirtinus strateginį veiklos planą, skyrių vedėjai per 4 darbo dienas nuo Savivaldybės tarybos sprendimo įsigaliojimo parengia skyrių metinius veiklos planus ir teikia juos Investicijų ir plėtros skyriui.

38.2.  Investicijų ir plėtros skyrius įvertinęs skyrių metinių veiklos planų atitikimą strateginiam veiklos planui per 6 darbo dienas parengia Savivaldybės administracijos metinį veiklos planą.

39.  Seniūnas, rengdamas seniūnijos metinį veiklos plano projektą, įtraukia gyvenamųjų vietovių bendruomenės atstovus – seniūnaičius, bendruomeninių organizacijų atstovus, seniūnijos teritorijoje veikiančių įstaigų ir organizacijų atstovus, taip pat tiesiogiai gyventojus.

40.  Parengtą seniūnijos metinį veiklos plano projektą seniūnas teikia svarstyti seniūnijos seniūnaičių sueigoje. Supažindina seniūnaičius ir vietos gyventojus su patvirtintu seniūnijos metiniu veiklos planu ir aptaria seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo rezultatus.

41.  Parengtus Savivaldybės administracijos ir seniūnijų metiniai veiklos planus tvirtina Administracijos direktorius. Biudžetinių įstaigų parengtus ir su atitinkamais Savivaldybės administracijos skyriais (pagal sritis) suderinti metiniai veiklos planai tvirtinami Biudžetinių įstaigų vadovų.

 

VI. strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo stabėsena, TIKSLINIMAS ir atsiskaitymas už įgyvendinimo rezultatus

 

42.  Strateginių planavimo dokumentų įgyvendinimą organizuoja Administracijos direktorius.

43.  Stebėsenos tikslas – reguliariai rinkti ir analizuoti informaciją apie strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus dėl rajono Savivaldybės veiklos valdymo tobulinimo.

44.  Strateginio plėtros plano ir atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimo stebėsena grindžiama vertinimo kriterijų pasiekimo analize. Informaciją apie vertinimo kriterijų reikšmes renka Investicijų ir plėtros skyrius kiekvienais metais balandžio – gegužės mėnesiais.

45.  Investicijų ir plėtros skyrius Biudžetinėms įstaigoms bei kitiems patvirtintiems už priemonių įgyvendinimą atsakingiems vykdytojams kasmet išsiunčia užklausimus apie strateginio plėtros plano ir atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą.

46.  Naudojantis surinkta informacija, kas 2 metai parengiamas vienas strateginio plėtros plano ir atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimo ataskaitos projektas, kuris teikiamas svartyti ir tvirtinti Savivaldybės tarybai gegužės – liepos mėnesiais. Įgyvendinimo ataskaitos projektą rengia Investicijų ir plėtros skyrius. Savivaldybės tarybai pritarus ataskaitai, ji skelbiama rajono Savivaldybės interneto svetainėje.

47.  Įvertinus strateginio plėtros plano ir atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimo rezultatus bei gautas pastabas šie strateginio planavimo dokumentai gali būti keičiami ir /ar papildomi.

48.  Pasiūlymus dėl strateginio plėtros plano ir atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų pakeitimo ar papildymo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, Administracijos direktorius, kiti suinteresuoti fiziniai ar juridiniai asmenys. Pasiūlymai dėl pakeitimo ir papildymo iki einamųjų metų gegužės 15 d. teikiami raštu Administracijos direktoriui. Pateikti pasiūlymai apsvarstomi programų koordinatorių, planavimo grupėje, taip pat tuose Savivaldybės tarybos komitetuose, su kurių kuruojama sritimi yra susijęs keitimas.

49.  Strateginio plėtros plano ir atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų pakeitimus ir papildymus tvirtina Savivaldybės taryba.

50.  Strateginio veiklos plano stebėsena vykdoma šiais etapais:

50.1.  Strateginio veiklos plano programų priemonių įgyvendinimo stebėsena. Esant poreikiui, Administracijos direktoriaus nustatytais terminais asignavimų valdytojai pateikia programų koordinatoriams duomenis apie jiems priskirtų vykdyti strateginio veiklos plano programų įgyvendinimo lygį. Programų koordinatoriai, išanalizavę gautus duomenis, pateikia išvadas Investicijų ir plėtros skyriui. Atsižvelgiant į pateiktas išvadas gali būti formuojami pasiūlymai dėl strateginio veiklos plano koregavimo;

50.2.  Strateginio veiklos plano rezultatų stebėsena. Pasibaigus kalendoriniams metams, Biudžetinių įstaigų bei įstaigų, įgyvendinančių strateginio plėtros plano priemones, vadovai pateikia jų veiklą kuruojantiems programų koordinatoriams informaciją apie priskirtų vykdyti strateginio veiklos plano dalių įgyvendinimo rezultatus. Programų koordinatoriai Investicijų ir plėtros skyriui pateikia apibendrintus strateginio veiklos plano programų duomenis apie priskirtų strateginio veiklos plano dalių įgyvendinimo rezultatus pagal patvirtintus vertinimo kriterijus. Išanalizavęs gautus duomenis Investicijų ir plėtros skyrius parengia galutinį strateginio veiklos plano ataskaitos projektą. Strateginio veiklos plano ataskaitos projektas integruojamas į metinės Administracijos direktoriaus ataskaitos projektą ir teikiamas svarstyti Savivaldybės tarybai. Savivaldybės tarybai pritarus Administracijos direktoriaus ataskaitai, ji paskelbiama rajono Savivaldybės interneto svetainėje.

51.  Pasiūlymus dėl strateginio veiklos plano keitimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, asignavimų valdytojai, kiti suinteresuoti fiziniai ir juridiniai asmenys.

52.  Strateginio veiklos plano keitimą organizuoja Administracijos direktorius, keitimo dokumentų projektus rengia Investicijų ir plėtros skyrius. Strateginio veiklos plano keitimo procesas vyksta tokia tvarka:

52.1.  Administracijos direktoriui pateikiami raštiški pasiūlymai dėl strateginio veiklos plano keitimo;

52.2.  pasiūlymai svarstomi programų koordinatorių pagal kuruojamas sritis;

52.3.  pritarus programų koordinatoriams, Investicijų ir plėtros skyrius rengia Savivaldybės tarybos sprendimą dėl strateginio veiklos plano keitimo;

52.4.  Savivaldybės tarybos sprendimo projektas svarstomas tarybos komitetuose ir teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

53.  Savivaldybės administracijos skyrių vedėjai, seniūnai, Biudžetinių įstaigų vadovai teikia Investicijų ir plėtros skyriui metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitą ir kitą svarbią susijusią informaciją. Kartu pateikiama vertinamojo pobūdžio informacija apie pasiektą pažangą, kylančias problemas ir galimus iššūkius, daugiau dėmesio skiriant pasiektiems rezultatams, o ne vykdytai veiklai ar atliktoms funkcijoms. Metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitos teikiamos pasibaigus II, III ir IV ketvirčiams iki kito mėnesio 20 d.

54.  Savivaldybės administracijos ir seniūnijų metinės veiklos ataskaitas tvirtina Administracijos direktorius. Biudžetinių įstaigų metines veiklos ataskaitas tvirtina įstaigų vadovai. Seniūnijos, pasibaigus kalendoriniams metams, savo metinės veiklos ataskaitą teikia seniūnaičių sueigai, aptaria su vietos gyventojais ar bendruomeninių organizacijų atstovais.

55.  Savivaldybės administracija, seniūnijos ir Biudžetinės įstaigos gali organizuoti metinio veiklos plano keitimą. Metinis veiklos planas keičiamas šiais atvejais:

55.1.  perskirstant priemonių veikloms skirtas lėšas iš visų finansavimo šaltinių, jei neviršijamas patvirtintas einamųjų metų asignavimų planas priemonei;

55.2.  keičiant veiklų pavadinimus, įtraukiant naujas, atsisakant buvusių;

55.3.  keičiant vertinimo kriterijus.

56.  Metinio veiklos plano keitimas vyksta tokia tvarka:

56.1.  skyrių vedėjai rengia Administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl jiems priskirtų vykdyti metinio veiklos plano dalių pakeitimo;

56.2.  Administracijos direktoriaus įsakymo projektas dėl metinio veiklos plano keitimo derinamas su Investicijų ir plėtros skyriumi;

56.3.  Investicijų ir plėtros skyrius, gavęs Administracijos direktoriaus įsakymą dėl metinio veiklos plano keitimo, koreguoja metinio veiklos plano formas ir skelbia atnaujintą informaciją vidiniame rajono Savivaldybės tinklalapyje (intranete).

57.  Atsiradus būtinybei perskirstyti finansavimą tarp strateginio veiklos plano programų priemonių ar programų, keisti priemonių pavadinimus, išbraukti priemonę ar įtraukti naują priemonę, strateginis veiklos planas keičiamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

58.  Savivaldybės tarybai priėmus sprendimą dėl strateginio veiklos plano pakeitimo, Administracijos direktoriaus įsakymu atnaujinamas metinis veiklos planas. Administracijos direktoriaus įsakymą šiuo atveju rengia Investicijų ir plėtros skyrius.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

59.  Metiniuose veiklos planuose numatytos veiklos ir siekiami rezultatai naudojami Savivaldybės administracijos, seniūnijų ir Biudžetinių įstaigų valstybės tarnautojų veiklos užduotims nustatyti ir jų veiklos rezultatams vertinti.

60.  Tvarkos aprašo pakeitimus turi teisę inicijuoti Administracijos direktorius. Pakeitimai tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu.

61.  Strateginio planavimo proceso subjektai, pažeidę šios tvarkos aprašo nuostatas, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

_____________________

part_6f01a032183544dcb5014440041f6e64_end