LIETUVOS AUDITORIŲ RŪMŲ PREZIDIUMO

N U T A R I M A S

 

DĖL lietuvos auditorių rūmų prezidiumo 2013 m. gruodžio 2 d. nutarimo nr. 1.4-89.8.1 „dėl skundų nagrinėjimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ pakeitimo

 

2019 m. birželio 25 d. Nr. 1.4-45.7.6.1

Vilnius

 

 

Lietuvos auditorių rūmų prezidiumas nutaria:

Pakeisti Lietuvos auditorių rūmų skundų nagrinėjimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos auditorių rūmų prezidiumo 2013 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1.4-89.8.1, ir jį išdėstyti nauja redakcija:

 

„LIETUVOS AUDITORIŲ RŪMŲ PREZIDIUMO

N U T A R I M A S

 

dėl skundų nagrinėjimo tvarkos aprašo tvirtinimo

 

Vadovaudamasis Lietuvos auditorių rūmų statuto 41.25 punktu, Lietuvos auditorių rūmų prezidiumas nutaria:

Tvirtinti Skundų nagrinėjimo tvarkos aprašą (pridedama).“

 

 

 

PREZIDENTė                                                                                          INGRIDA PŪRIENĖ

 

PATVIRTINTA

Lietuvos auditorių rūmų prezidiumo

2019 m. birželio 25 d.

nutarimu Nr. 1.4-45.7.6.1

 

SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROJI DALIS

 

1. Skundų nagrinėjimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) tikslas didinti auditorių ir audito įmonių teikiamų paslaugų kokybę, užtikrinti, kad auditoriai laikytųsi Buhalterių profesionalų etikos kodekso ir Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito įstatyme nustatytų reikalavimų. Aprašas nustato skundų dėl finansinių ataskaitų audito bei kitų vadovaujantis profesiniai standartais teikiamų paslaugų kokybės pateikimo, nagrinėjimo, sprendimų priėmimo ir jų apskundimo tvarką.

2. Aprašas parengtas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito įstatymu (toliau – Audito įstatymas), Lietuvos auditorių rūmų (toliau – LAR) statutu, Kokybės kontrolės komiteto (toliau – KKK) darbo reglamentu, Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 ir Auditorių ir audito įmonių teikiamų užtikrinimo ir kitų susijusių paslaugų kokybės užtikrinimo tvarkos aprašu.

 

II. SKUNDAMS KELIAMI REIKALAVIMAI

 

3. Skundas – kreipimasis į LAR, nurodant, kad yra pažeistos asmens teisės ar teisėti interesai, ir prašant juos apginti.

4. Kiekvienas fizinis ar juridinis asmuo turi teisę pateikti LAR skundą:

4.1. dėl netinkamai atlikto finansinių ataskaitų audito, Audito įstatymo ar Reglamento (ES) Nr. 537/2014 nuostatų galimo nesilaikymo, jeigu toks skundas susijęs su ne viešojo intereso įmonių auditu. Tokio skundo priėmimo klausimas sprendžiamas šio Aprašo 17 punkte nustatyta tvarka.

4.2. dėl audito, išskyrus finansinių ataskaitų rinkinio ar konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio auditą, kuriam taikomi šie Tarptautinės buhalterių federacijos Tarptautinių audito ir užtikrinimo standartų valdybos parengti ir patvirtinti tarptautiniai audito standartai (toliau – TAS): 800-asis TAS „Specialūs svarstymai – pagal specialios paskirties tvarką sudarytų finansinių ataskaitų auditas“, 805-asis TAS „Specialūs svarstymai – atskirų finansinių ataskaitų ir atskirų finansinės ataskaitos elementų, sąskaitų ir straipsnių auditas“ (toliau – ne finansinių ataskaitų rinkinio auditas);

4.3. dėl užtikrinimo ir kitų susijusių paslaugų, kurioms taikomi Tarptautinės buhalterių federacijos Tarptautinių audito ir užtikrinimo standartų valdybos parengti ir patvirtinti tarptautiniai užtikrinimo užduočių standartai (toliau – TUUS), tarptautiniai peržiūros užduočių standartai (toliau – TPUS) ir tarptautiniai susijusių paslaugų standartai (toliau – TSPS) bei susiję praktiniai nurodymai (toliau – užtikrinimo ir kitos susijusios paslaugos);

4.4. dėl auditorių profesinės etikos normų pažeidimų;

4.5. kitų Audito įstatymo pažeidimų;

4.6. kitos audito įmonių veiklos.

5. Skunde turi būti nurodyta:

5.1. skundo pareiškėjo fizinio asmens vardas ir pavardė, asmens kodas arba juridinio asmens pavadinimas ir įmonės kodas, gyvenamoji vieta (buveinė), telefonas, elektroninis paštas;

5.2. skundo parašymo vieta ir data;

5.3. auditoriaus, kurio veiksmai (neveikimas) skundžiami, vardas ir pavardė, auditoriaus pažymėjimo numeris;

5.4. audito įmonės, kurios veiksmai (neveikimas) skundžiami, pavadinimas, įmonės kodas, audito įmonės pažymėjimo numeris;

5.5. konkretus skundžiamas veiksmas (neveikimas) arba sprendimas;

5.6. aplinkybės, kuriomis pareiškėjas grindžia savo reikalavimą;

5.7. pareiškėjo reikalavimas;

5.8. ar skundžiami veiksmai (neveikimas) yra susiję su teismo procesu.

6. Prie skundo gali būti pridedami skundo aplinkybes patvirtinantys įrodymai.

7. Skundą pasirašo skundo pareiškėjas arba įgaliotas asmuo, pateikęs atstovavimą patvirtinantį dokumentą.

 

III. SKUNDŲ PRIĖMIMAS

 

8. Atsakingas LAR darbuotojas gautus skundus registruoja gaunamų dokumentų registracijos žurnale.

9. Gavus skundą, kuris turi trūkumų, dėl kurių gali būti pripažintas nenagrinėtinu, LAR direktorius per 5 darbo dienas gali kreiptis į skundą pateikusį asmenį dėl skundo patikslinimo, skundo aplinkybes pagrindžiančių įrodymų pateikimo ar pan.

10. Jeigu su skundu gaunama sutartis tarp audito įmonės arba auditoriaus ir kliento, auditoriaus parengta ataskaita ar kitas dokumentas, patikrinama, ar šie dokumentai nėra riboto naudojimo (konfidencialūs). Jeigu dokumentai yra riboto naudojimo (konfidencialūs), patikrinama, ar asmuo, pateikęs skundą, yra tarp asmenų, nurodytų kaip galinčių naudotis dokumentais. Jeigu ne, tai kreipiamasi į skundą pateikusį asmenį, kad šis nurodytų dokumentų gavimo pagrindą.

11. Skundai perduodami svarstyti artimiausiame LAR Prezidiumo (toliau Prezidiumas) posėdyje po jų užregistravimo arba patikslinimo, jeigu buvo kreiptasi į pareiškėją dėl skundo patikslinimo.

12. Neįskaitomi, nesuprantamai išdėstyti skundai Prezidiumo nutarimu nenagrinėjami ir grąžinami pareiškėjui, nurodant grąžinimo priežastį.

13. Nevalstybine kalba gauti skundai nagrinėjami, gavus skundą ir jo priedus išverstus į lietuvių kalbą.

14. Skundai, kuriuose nenurodytas asmens vardas ir pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu pareiškėjas – fizinis asmuo) arba pavadinimas, įmonės kodas, buveinės ir veiklos adresas (jeigu pareiškėjas – juridinis asmuo) arba kurie pareiškėjo nepasirašyti (anoniminiai) skundai, Prezidiumo nutarimu gali būti nenagrinėjami.

15. Prezidiumo nutarimu gali būti atsisakyta pripažinti skundą nagrinėtinu, jei:

15.1. dėl tų pačių veiksmų ir tų pačių asmenų jau yra priimtas galutinis Prezidiumo nutarimas;

15.2. dėl tų pačių veiksmų ir tų pačių asmenų jau yra pradėtas teismo ar ikiteisminis procesas Lietuvos Respublikoje;

15.3. dėl tų pačių veiksmų ir tų pačių asmenų jau yra priimtas galutinis teismo sprendimas Lietuvos Respublikoje;

15.4. skundas pareikštas prieš asmenį, kuris nėra atestuotas auditorius (ne LAR narys);

15.5. skundas pareikštas prieš įmonę, kuri nėra įtraukta į audito įmonių sąrašą;

15.6. pripažįstama, kad skundas yra komercinio pobūdžio ir nepriklauso LAR;

15.7. skundas pareikštas dėl žalos atlyginimo;

15.8. skundžiamas veiksmas (neveikimas) yra teisiškai pasenęs (suėjęs senaties terminas) ir jei tokio skundo nagrinėjimas būtų neefektyvus ar netikslingas (laikoma, kad skundo nagrinėjimas būtų neefektyvus ir netikslingas, jeigu nuo skundžiamo veiksmo iki skundo pateikimo datos yra praėję 3 ir daugiau metų);

15.9. skundą pateikė asmuo, su kurio teisėmis ir teisėtais interesais nėra susijusios skunde nurodomos aplinkybės;

15.10. kartu su skundu pateikta medžiaga, dėl kurios neturima informacijos, jog ji skundą pateikusio asmens buvo gauta teisėtai;

15.11. skundas pateiktas dėl veiksmų (neveikimo), kurie susiję su teismo procesu;

15.12. skundo nagrinėjimas nepriklauso LAR kompetencijai;

15.13. dėl tų pačių veiksmų ir tų pačių asmenų jau yra pradėtas kitos institucijos finansinių ataskaitų audito kokybės tyrimas, pažeidimo tyrimas, tikrinimas ar kitokio pobūdžio procedūra, dėl kurios yra kreipiamasi į LAR.

16. Jeigu skundas pripažįstamas nenagrinėtinu, skundo pareiškėjas apie nenagrinėjimo priežastis informuojamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Prezidiumo nutarimo datos.

17. Gavęs šio Aprašo 4.1 punkte nurodytą skundą, Prezidiumas priima sprendimą:

17.1. pradėti finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūrą. LAR, gavęs šio Aprašo 4.1 punkte nurodytą skundą, priima sprendimą pradėti finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūrą tik tais atvejais, kai skundo ir reikalavimo turinys atitinka Audito įstatyme ir poįstatyminiuose teisės aktuose apibrėžtą finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūros procedūrą ir jos paskirtį. Tokiais atvejais Prezidiumas priima sprendimą kreiptis į Kontrolės kokybės komitetą (toliau KKK) dėl siūlymo skunde nurodytą auditorių ar audito įmonę įtraukti į Atlikto audito kokybės peržiūrų planą; arba

17.2. atsisakyti pripažinti skundą nagrinėtinu, šio Aprašo 15 punkte nurodytais atvejais; arba

17.3. nepradėti finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūros ir nedelsiant kreiptis į Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybą prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Tarnyba) su prašymu dėl finansinių ataskaitų audito kokybės tikrinimo, tyrimo ar pažeidimo tyrimo pradėjimo. Tais atvejais, kai skunde teikiamas prašymas dėl finansinių ataskaitų audito kokybės tikrinimo, tyrimo ar pažeidimo tyrimo, toks skundas visais atvejais perduodamas Tarnybai.

18. Prezidiumui priėmus šio Aprašo 17.1 punkte nurodytą sprendimą, Prezidiumas gali nutraukti šio skundo nagrinėjimą, jei paaiškėja, kad šio skundo pagrindu Tarnyba atlieka atlikto audito kokybės tyrimą, pažeidimo tyrimą ar tikrinimą.

19. Priėmus skundą nagrinėti, jis yra įregistruojamas Skundų nagrinėjimo žurnale. Skundų nagrinėjimo žurnale yra kaupiama tokia informacija apie nagrinėjamus skundus:

19.1. Skundo gavimo data;

19.2. Skundą pateikusio asmens pavadinimas ar vardas, pavardė;

19.3. Skundžiamos audito įmonės pavadinimas ar skundžiamo auditoriaus vardas, pavardė;

19.4. Komitetas, kuriam perduotas skundo nagrinėjimas;

19.5. Komiteto priimtas sprendimas, jo data;

19.6. Prezidiumo priimtas nutarimas, jo data.

20. Jeigu šio Aprašo 17.3 punkte aprašytu atveju perdavus Tarnybai nagrinėti skundą Tarnyba neinicijuoja tikrinimo, tyrimo ar pažeidimo tyrimo, LAR neprivalo pakartotinai nagrinėti pareiškėjo skundo.

21. Gavęs šio Aprašo 4.2 ar 4.3 punktuose nurodytus skundus, Prezidiumas perduoda jų nagrinėjimą KKK pagal Auditorių ir audito įmonių teikiamų užtikrinimo ir kitų susijusių paslaugų kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo nuostatas.

22. Gavęs šio Aprašo 4.4 punkte nurodytą skundą, Prezidiumas perduoda jo nagrinėjimą Etikos komitetui.

23. Gavęs šio Aprašo 4.5 ar 4.6 punktuose nurodytą skundą, Prezidiumas perduoda jo nagrinėjimą vienam iš LAR komitetų pagal kompetenciją arba skundą nagrinėja pats.

 

IV. SKUNDO NAGRINĖJIMAS

 

24. LAR, Prezidiumas, komitetų nariai ir administracijos darbuotojai, ekspertai, nagrinėdami skundus, privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo, protingumo, objektyvumo, nešališkumo ir įstatymo viršenybės principais.

25. Prezidiumui priėmus nutarimą paskirti kompetentingą LAR organą nagrinėsiantį skundą, skunde nurodytas auditorius ar audito įmonė apie tai informuojami, kartu jiems išsiunčiama skundo kopija ir paprašoma per nurodytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei dešimt, bet ir ne ilgesnį kaip dvidešimties darbo dienų pateikti savo atsiliepimą į skundą arba rašytinius paaiškinimus.

26. Skundą nagrinėjantis LAR organas turi teisę:

26.1. esant būtinybei – iš pareiškėjo raštu per nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, pareikalauti papildomų dokumentų, kurių neturi LAR. Jeigu asmuo per nustatytą terminą nepateikia reikalaujamų dokumentų, skundas gali būti paliktas nenagrinėtas;

26.2. iš skunde nurodyto auditoriaus ar audito įmonės per nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, gauti paaiškinimus, papildomus dokumentus, kurių neturi LAR;

26.3. sujungti tapačius skundus;

26.4. kreiptis į kitus LAR organus, kompetentingas institucijas ar ekspertus dėl skunde nurodytų aplinkybių išaiškinimo ir išvadų.

27. KKK, nagrinėjantis 4.1 punkte nustatytus skundus, turi teisę:

27.1. paskirti auditorius kontrolierius ar kitus asmenis nustatyti faktines aplinkybes ir surinkti reikalingą informaciją bei įrodymus skunde išdėstytiems klausimams išspręsti;

27.2. priimti sprendimą kreiptis į Tarnybą su prašymu dėl finansinių ataskaitų audito kokybės tikrinimo, tyrimo ar pažeidimo tyrimo pradėjimo;

27.3. turi ir kitas Auditorių ir audito įmonių teikiamų užtikrinimo ir kitų susijusių paslaugų kokybės užtikrinimo tvarkos apraše nustatytas teises.

28. Skundą nagrinėjantis LAR organas gali palikti skundą nenagrinėtą, jeigu nepakanka informacijos skundui nagrinėti. Tokį LAR organo sprendimą turi patvirtinti Prezidiumas. Per 5 darbo dienas informuojami pareiškėjas ir skunde nurodytas auditorius ar audito įmonė.

29. Skundas turi būti perduotas nagrinėti kompetentingam LAR organui per 20 darbo dienų po Prezidiumo nutarimo perduoti skundo nagrinėjimą priėmimo.

30. LAR organas pareiškėjo skundą nagrinėja LAR organo posėdyje, į kurį nekviečiamas nei pareiškėjas, nei skunde nurodytas auditorius ar audito įmonė, išskyrus jei LAR organo nariai nusprendžia, kad pareiškėjo ar skunde nurodyto auditoriaus ar audito įmonės dalyvavimas yra būtinas skunde nurodytoms aplinkybėms išaiškinti ir (arba) įvertinti.

31. Skundo nagrinėjimas gali būti sustabdytas skundą nagrinėjančio LAR organo sprendimu, kai:

31.1. būtina papildoma informacija, ir LAR organas kreipėsi į kompetentingas institucijas – kol bus gautas atsakymas iš jų;

31.2. yra motyvuotas skundo šalių prašymas, kuris pagrindžiamas tokiame prašyme nurodytų aplinkybių patvirtinančiais įrodymais;

31.3. skundo nagrinėjimas susijęs su kitomis aplinkybėmis, dėl kurių negalimas skundo išnagrinėjimas iš esmės.

32. Jeigu skundo nagrinėjimas sustabdomas, per 5 darbo dienas po LAR organo sprendimo sustabdyti skundo nagrinėjimą priėmimo apie sustabdymą informuojami pareiškėjas ir skunde nurodytas auditorius ar audito įmonė.

33. Skundą nagrinėjančio LAR organo narys, susijęs su kuria nors skundo šalimi, ir jei tai gali daryti įtaką jo sprendimams, privalo nusišalinti nuo skundo nagrinėjimo, kaip tai numatyta atitinkamo LAR organo darbo reglamente.

 

V. SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

34. Skundą išnagrinėjęs LAR organas teikia Prezidiumui sprendimą. LAR organo sprendimas yra patariamojo pobūdžio, galutinį sprendimą dėl skundo priima Prezidiumas.

35. LAR organo sprendime turi būti nurodyta:

35.1. sprendimo priėmimo laikas ir vieta;

35.2. pareiškėjo reikalavimai;

35.3. skundą nagrinėjusio LAR organo nustatytos faktinės aplinkybės;

35.4. aplinkybės ir argumentai, kuriais grindžiamas sprendimas;

35.5. šaltiniai, kuriais skundą nagrinėjęs LAR organas vadovavosi, nuorodos į konkrečius dokumentus ir normas, kurios buvo taikomos.

36. Išnagrinėjęs skundą LAR organas teikia Prezidiumui sprendimą:

36.1. skundą atmesti kaip nepagrįstą, nurodant jo nepatenkinimo motyvus, pagrįstus norminių aktų nuostatomis;

36.2. palikti skundą nenagrinėtą Apraše nurodytais pagrindais;

36.3. skundą pripažinti pagrįstu ir siūlyti auditoriui ar audito įmonei ištaisyti nustatytus trūkumus per nurodytą terminą;

36.4. skundą pripažinti pagrįstu ir siūlyti taikyti Audito įstatyme numatytas poveikio priemones;

36.5. skundą pripažinti pagrįstu ir už užtikrinimo ir kitų susijusių paslaugų atlikimo kokybės, profesinės veiklos ar profesinės etikos pažeidimus siūlyti Prezidiumui kreiptis į Garbės teismą dėl drausmės bylos iškėlimo;

36.6. kreiptis į Tarnybą su prašymu dėl finansinių ataskaitų audito kokybės tikrinimo, tyrimo ar pažeidimo tyrimo pradėjimo (tais atvejais, kai buvo gautas 4.1 punkte nurodytas skundas).

37. Galutinį sprendimą dėl pareiškėjo skundo priima Prezidiumas. Pareiškėjo skundo nagrinėjimas vykdomas Prezidiumo posėdyje.

38. Prezidiumo posėdyje turi teisę dalyvauti Prezidiumo nariai, sekretorius, auditorius ar audito įmonės atstovas, dėl kurių pareikštas skundas ar jų įgaliotas asmuo, LAR organo nariai, Prezidiumo kviestiniai asmenys. Be šiame punkte išvardytų asmenų, Prezidiumas gali leisti Prezidiumo posėdyje dalyvauti ir kitiems asmenims.

39. Auditoriaus ar audito įmonės, dėl kurių veiksmų (neveikimo) gautas skundas, neatvykimas į Prezidiumo posėdį nėra kliūtis nagrinėti pareiškėjo skundą. Prezidiumas, iki posėdžio pradžios gavę auditoriaus ar audito įmonės atstovo prašymą atidėti posėdį dėl priežasčių, kurias Prezidiumas pripažįsta svarbiomis, turi teisę posėdį atidėti.

40. Skunde nurodytas auditorius ar audito įmonė turi teisę:

40.1. susipažinti su skundo nagrinėjimo medžiaga ir gauti jos kopijas;

40.2. teikti įrodymus ir dalyvauti tiriant įrodymus;

40.3. užduoti klausimus posėdyje dalyvaujantiems asmenims;

40.4. pateikti prašymus;

40.5. duoti paaiškinimus žodžiu ir raštu;

40.6. teikti savo argumentus ir samprotavimus visais posėdyje nagrinėjamo klausimo metu kylančiais klausimais;

40.7. gauti LAR prezidiumo, kuriame buvo priimtas galutinis sprendimas, posėdžio protokolo išrašą. Išraše nurodomi apibendrinti balsavimo rezultatai, neidentifikuojant balsavusių asmenų;

40.8. naudotis kitomis teisėmis, kurias suteikia šis Aprašas bei kiti teisės aktai.

41. Prezidiumas išnagrinėjęs pareiškėjo skundą priima nutarimą:

41.1. pritarti skundą nagrinėjusio LAR organo sprendimui;

41.2. nepritarti skundą nagrinėjusio LAR organo sprendimui ir priimti kitą 36 punkte nurodytą sprendimą;

41.3. nepritarti skundą nagrinėjusio LAR organo sprendimui ir gražinti skundo nagrinėjimą LAR organui, siekiant išnagrinėti kitas susijusias aplinkybes;

41.4. perduoti skundą nagrinėti kitam LAR organui.

42. Apie priimtą Prezidiumo sprendimą per 5 darbo dienas nuo Prezidiumo nutarimo surašymo informuojami pareiškėjas ir skunde nurodytas auditorius ar audito įmonė. Informavimas gali būti vykdomas išsiunčiant dokumentus paštu ar elektroniniu paštu.

43. Apie priimtą sprendimą pareiškėjas gali būti neinformuojamas:

43.1. jeigu su skunde nagrinėjamomis aplinkybėmis susijęs civilinis, administracinis ar baudžiamasis procesas ir pateikta informacija galėtų trukdyti nešališkam bylos nagrinėjimui;

43.2. jeigu skundo išnagrinėjimas nesukelia pareiškėjui jokių teisinių padarinių ir (arba) pareiškėjas neturi materialinio teisinio suinteresuotumo ginčo baigtimi;

43.3. kitomis svarbiomis aplinkybėmis.

44. Pakartotinis skundas nenagrinėjamas, jeigu jame nenurodytos naujos aplinkybės, sudarančios skundo pagrindą, ir nėra pakankamų argumentų, kad Prezidiumo nutarimas sprendimas dėl ankstesnio skundo išnagrinėjimo yra neteisingas. Tuo atveju per 5 darbo dienas nuo pakartotinio skundo gavimo Prezidiumas pareiškėjui praneša, kad jo prašymas ar skundas nebus nagrinėjamas, nurodydamas priežastis ir apskundimo tvarką.

 

VI. SPRENDIMO DĖL IŠNAGRINĖTO SKUNDO APSKUNDIMAS

 

45. Skunde nurodytas auditorius, ar audito įmonė, nesutinkantys su Prezidiumo sprendimu dėl išnagrinėto skundo, turi teisę paduoti skundą Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per trisdešimt kalendorinių dienų nuo pranešimo apie atitinkamo sprendimo priėmimą įteikimo dienos. Pareiškėjas turi teisę pateikti skundą dėl Prezidiumo priimto sprendimo tik tuo atveju, jei Prezidiumo sprendimas sukelia pareiškėjui teisines pasekmes.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46. LAR prezidiumas, LAR organų nariai, LAR administracija turi konfidencialumo pareigą, susijusią su svarstoma auditorių bei audito įmonių veiklos kokybės patikrinimų medžiaga bei rezultatais.

47. Teismo posėdžių protokolai su bylų medžiaga, garso ir vaizdo įrašai, jei jie buvo daryti, dešimt metų saugomi Lietuvos auditorių rūmuose teisės aktų nustatyta tvarka.

48. Aprašas gali būti keičiamas LAR prezidiumo nutarimu.

 

_________________