ragai1 

ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA 

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2018 M. GRUODŽIO 20 D. SPRENDIMO NR. 1-252 „DĖL ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ DALINIO PAKEITIMO

 

2020 m. sausio 30 d.  Nr. 1-2

Širvintos

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 3, 9, 13, 14, 15, 16 ir 19 straipsnių pakeitimo įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 3, 4, 6, 9, 103, 13, 14, 15, 16, 20, 29, 31, 32, 33, 34, 35, 50 straipsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 321 straipsniu įstatymo 20 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 39, 40 ir 41 straipsnių pakeitimo įstatymu,

Širvintų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Iš dalies pakeisti Širvintų rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą (toliau – Reglamentas), patvirtintą Širvintų rajono savivaldybės tarybos 2018 m. gruodžio 20 d. sprendimo Nr. 1-252 „Dėl Širvintų rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ 1 punktu:

 

1. Pakeisti Reglamento 36 punktą ir išdėstyti jį taip:

36. Teikiamą Savivaldybės tarybos sprendimo projektą rengėjas per Savivaldybės naudojamą dokumentų valdymo sistemą derina su padalinio, kurio kompetencijai priskiriamas svarstomas klausimas, vedėju, su specialistu, atsakingu už sprendimo teisėtumą, su kalbos tvarkytoju, teikia pasirašyti sprendimo projekto teikėjui ir teikia registruoti Tarybos sekretoriatui, jeigu jis nesudaromas, – jo funkcijas atliekančiam tarnautojui arba darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį.“

2. Pakeisti Reglamento 37 punktą ir išdėstyti jį taip:

37. Kartu su sprendimo projektu pateikiamas aiškinamasis raštas. Aiškinamasis raštas derinamas, pasirašomas ir registruojamas kartu su sprendimo projektu.“

3. Papildyti Reglamentą 151 punktu ir išdėstyti jį taip:

151. Savivaldybės tarybos posėdžių metu daromas garso ir (ar) vaizdo įrašas. Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679) reikalavimų, susijusią informaciją, ir (ar) teisės aktų, kuriuose yra valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančios, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusios informacijos, projektus, garso ir (ar) vaizdo įrašai nedaromi. Savivaldybės tarybos posėdžių garso ir (ar) vaizdo įrašai yra vieši ir Reglamento (ES) 2016/679 ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.“

4. Pakeisti Reglamento 17 punktą ir išdėstyti jį taip:

17. Pirmąjį išrinktos naujos Savivaldybės tarybos posėdį šaukia Savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkas ne anksčiau kaip ankstesnės kadencijos Savivaldybės tarybos įgaliojimų paskutinę dieną ir ne vėliau kaip praėjus 7 kalendorinėms dienoms nuo ankstesnės kadencijos Savivaldybės tarybos įgaliojimų paskutinės dienos. Jeigu Savivaldybės tarybos rinkimai vyko dėl Savivaldybėje įvesto tiesioginio valdymo ar buvo surengti pakartotiniai rinkimai Lietuvos Respublikos savivaldybių tarybų rinkimų įstatymo 86 straipsnyje numatytu atveju, – ne vėliau kaip per dvi savaites po rinkimų rezultatų paskelbimo. Šiam posėdžiui pirmininkauja Savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Savivaldybės rinkimų komisijos narys.“

5. Pakeisti Reglamento 51 punktą ir išdėstyti jį taip:

51. Pristatęs klausimą Savivaldybės tarybai, pranešėjas atsakinėja į Savivaldybės tarybos narių klausimus. Savivaldybės tarybos narys, prieš pateikdamas klausimą pranešėjui, informuoja, ar jis pateiks klausimą savo, Savivaldybės tarybos daugumos, Savivaldybės tarybos opozicijos, frakcijos ar grupės vardu. Neinformavęs, kieno vardu Savivaldybės tarybos narys pateikia klausimą, laikoma, kad klausimas pateiktas Savivaldybės tarybos nario vardu. Klausimas turi trukti ne ilgiau kaip 30 sekundžių, o atsakymas – ne ilgiau kaip 1 minutę. Kiekvienas Savivaldybės tarybos narys kiekvienu Savivaldybės taryboje svarstomu klausimu gali klausti 1 klausimą, aiškiai suformuluotą, nepriklausomai nuo to, kieno vardu jis klausia. Savivaldybės tarybos daugumos, Savivaldybės tarybos opozicijos, frakcijos ar grupės vardu klausimą pateikti gali tik vienas jos narys. Klausimą Savivaldybės tarybos narys pateikia iš Savivaldybės tarybos nario vietos posėdžių salėje. Atsižvelgiant į svarstomo klausimo svarbą, posėdžio pirmininkas gali leisti pateikti daugiau klausimų.“

6. Pakeisti Reglamento 52 punktą ir išdėstyti jį taip:

52. Savivaldybės tarybos narys kiekvienu svarstomu klausimu gali pasisakyti 1 kartą, nepriklausomai nuo to, kieno vardu jis kalbės. Prieš pasisakydamas Savivaldybės tarybos narys informuoja, ar jis kalbės savo, Savivaldybės tarybos daugumos, Savivaldybės tarybos opozicijos, frakcijos ar grupės vardu. Savivaldybės tarybos narys savo vardu gali kalbėti iki 1 minutės, o Savivaldybės tarybos daugumos, Savivaldybės tarybos opozicijos, frakcijos ar grupės vardu – iki 2 minučių. Neinformavęs, kieno vardu Savivaldybės tarybos narys kalbės, laikoma, kad Savivaldybės tarybos narys kalba savo vardu. Savivaldybės tarybos daugumos, Savivaldybės tarybos opozicijos, frakcijos ar grupės vardu gali pasisakyti tik vienas jos narys. Posėdžio pirmininkas gali nutraukti kalbėtojo pasisakymą pasibaigus kalbėjimo laikui, numatytam Reglamento 51 punkte, arba atsižvelgdamas į svarstomo klausimo svarbą gali pratęsti pasisakymo laiką. Savivaldybės tarybos narys pasisako iš Savivaldybės tarybos nario vietos posėdžių salėje. Pirmininkui leidus, gali pasisakyti iš tribūnos.“

7. Papildyti Reglamentą 641 punktu ir išdėstyti jį taip:

641. Duomenys apie kiekvieno Savivaldybės tarybos nario balsavimą, išskyrus atvejus, kai balsuojama slaptai, yra vieši. Kiekvieno Savivaldybės tarybos nario balsavimo rezultatai turi būti saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.“

8. Pakeisti Reglamento 67 punktą ir išdėstyti jį taip:

67. Savivaldybės tarybos narys Savivaldybės tarybos posėdyje prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris jam sukelia interesų konfliktą, privalo raštu (1 priedas) arba žodžiu informuoti Savivaldybės tarybą apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir nusišalinimo motyvus ir, jeigu Savivaldybės taryba nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą.“

9. Pakeisti Reglamento 68 punktą ir išdėstyti jį taip:

68. Savivaldybės taryba gali motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti Savivaldybės tarybos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Balsavimas dėl Savivaldybės tarybos nario nusišalinimo nepriėmimo vyksta prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris Savivaldybės tarybos nariui sukelia interesų konfliktą. Duomenys apie sprendimą nepriimti pareikšto nusišalinimo kartu su svarstyto klausimo balsavimo rezultatais skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ir per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos elektroninėmis priemonėmis pateikiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai jos nustatyta tvarka.“

10. Pakeisti Reglamento 94 punktą ir išdėstyti jį taip:

94. Už priimtų dokumentų įforminimą ir protokolo sutvarkymą atsako posėdžio sekretorius. Savivaldybės tarybos posėdžio protokolas kartu su priedais sutvarkomas, pasirašomas ir paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po įvykusio posėdžio.“

11. Pakeisti Reglamento 109 punktą ir išdėstyti jį taip:

109. Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus iš šių komitetų narių Savivaldybės mero siūlymu skiria komitetai. Tą pačią kandidatūrą Savivaldybės meras gali siūlyti du kartus.“

12. Papildyti Reglamentą 1091 punktu ir išdėstyti jį taip:

1091. Komiteto pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme, Savivaldybės tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Komiteto pirmininkas mero siūlymu komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba neatitinkančiu Vietos savivaldos įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų. Kontrolės komiteto pirmininkas šiame punkte nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Savivaldybės tarybos sprendimu.“

13. Pakeisti Reglamento 138 punktą ir išdėstyti jį taip:

138. Kontrolės komiteto pirmininką Savivaldybės tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Savivaldybės tarybos opozicijos narių, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš komiteto narių skiria Savivaldybės taryba šio Reglamento nustatyta sprendimų projektų rengimo, jų nagrinėjimo ir sprendimų priėmimo tvarka. Jeigu Savivaldybės tarybos opozicija nepasiūlo Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros arba jeigu nėra paskelbta Savivaldybės tarybos opozicija, Kontrolės komiteto pirmininką ir pirmininko pavaduotoją skiria Savivaldybės taryba Savivaldybės mero siūlymu. Kontrolės komiteto pirmininkas ir jo pavaduotojas laikomi paskirti, jeigu už juos balsuoja visų Savivaldybės tarybos narių dauguma.“

14. Pakeisti Reglamento 139.8 punktą ir išdėstyti jį taip:

139.8. dirba pagal Savivaldybės tarybos patvirtintą veiklos programą ir kiekvienų metų pradžioje iki kovo 31 d. už savo veiklą atsiskaito Savivaldybės tarybai pateikiant ataskaitą raštu, dėl kurios Savivaldybės taryba dėl ataskaitos priima sprendimą; Savivaldybės taryba Kontrolės komiteto veiklos programą patvirtina per vieną mėnesį nuo Kontrolės komiteto sudarymo, o kai Kontrolės komitetas sudarytas, – per vieną mėnesį nuo kalendorinių metų pradžios;“

15. Pakeisti Reglamento 144 punktą ir išdėstyti jį taip:

144. Savivaldybės taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją. Savivaldybės taryba šių komisijų pirmininkus Savivaldybės mero teikimu skiria iš šių komisijų narių. Jeigu yra paskelbta Savivaldybės tarybos opozicija, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūras iš šių komisijų narių Savivaldybės meras teikia Savivaldybės tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Savivaldybės tarybos opozicijos narių. Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkai laikomi paskirtais, kai už jų kandidatūras balsavo posėdyje dalyvaujančių Savivaldybės tarybos narių dauguma. Jeigu Savivaldybės taryba nepritaria Savivaldybės mero teikiamoms Savivaldybės tarybos opozicijos pasiūlytoms Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūroms, Savivaldybės meras tas pačias kandidatūras gali teikti pakartotinai kitame posėdyje. Jei Savivaldybės taryba Savivaldybės mero teikiamoms Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūroms nepritaria ir antrą kartą, Savivaldybės tarybos opozicija siūlo Savivaldybės merui kitas kandidatūras į Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus, o Savivaldybės meras šias kandidatūras teikia Savivaldybės tarybai. Jeigu Savivaldybės tarybos opozicija nepasiūlo Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūrų, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus Savivaldybės taryba iš šių komisijų narių skiria Savivaldybės mero teikimu. Komisijų atsakingųjų sekretorių pareigas atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti valstybės tarnautojai, šios funkcijos įrašomos į jų pareigybės aprašymą.“

16. Papildyti Reglamentą 1501 punktu ir išdėstyti jį taip:

1501. Savivaldybės tarybos sudaromos komisijos pirmininku (įskaitant Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme, Savivaldybės tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Komisijos pirmininkas (išskyrus Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) Savivaldybės mero siūlymu komisijos sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu jis pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba neatitinkančiu Vietos savivaldos įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų. Etikos komisijos pirmininkas ir Antikorupcijos komisijos pirmininkas šioje dalyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą Savivaldybės mero siūlymu Savivaldybės tarybos sprendimu.“

17. Pakeisti Reglamento 153.17 punktą ir išdėstyti jį taip:

153.17. Savivaldybės mero, Savivaldybės administracijos direktoriaus, Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos, biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė), Savivaldybės valdomų įmonių ir organizacijų metinių veiklos ataskaitų už praėjusius metus ir atsakymų į Savivaldybės tarybos narių paklausimus išklausymas, sprendimų dėl šių ataskaitų ir atsakymų priėmimas Reglamento 28, 31, 32, 33, 63 ir 64 punktų nustatyta tvarka rengiant, pateikiant sprendimų projektus ir dėl jų balsuojant ne rečiau kaip vieną kartą per metus;“

18. Pakeisti Reglamento 163 punktą ir išdėstyti jį taip:

163. Į Kolegiją pagal pareigas įeina Savivaldybės meras ir Savivaldybės mero pavaduotojai. Kitų Kolegijos narių kandidatūras Savivaldybės tarybai tvirtinti teikia Savivaldybės meras.“

19. Pakeisti Reglamento 164 punktą ir išdėstyti jį taip:

164. Kolegijos nariais gali būti tik Savivaldybės tarybos nariai.“

20. Pakeisti Reglamento 220 punktą ir išdėstyti jį taip:

220. Savivaldybės meras ir Savivaldybės mero pavaduotojas į komandiruotes vyksta Savivaldybės mero potvarkiu. Savivaldybės mero komandiruotės įforminamos mero potvarkiu, kurį pasirašo Savivaldybės mero pavaduotojas.“

21. Pakeisti Reglamento 235.1.1 punktą ir išdėstyti jį taip:

235.1.1. jeigu Savivaldybės tarybos narys negali dalyvauti Savivaldybės tarybos ar komitetų posėdžiuose, apie tai jis raštu turi pranešti Savivaldybės tarybos sekretoriui ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną, nurodyti pateisinančią priežastį, ir per 3 darbo dienas po posėdžio privalo pateikti dokumentus, pateisinančius nedalyvavimą posėdyje. Pateisinamomis nedalyvavimo posėdžiuose priežastimis laikomos: laikinasis nedarbingumas, komandiruotė, atostogos (tokios jų rūšys, kurios apibrėžtos Lietuvos Respublikos norminiuose aktuose), stažuotė, kvalifikacijos kėlimas, artimųjų giminaičių ligos ar mirties atvejai, išvykimas į teismą ir teisėsaugos ar kontrolės funkcijas atliekančias institucijas, išvykimas į sveikatos priežiūros įstaigą, nelaimingas atsitikimas;“

22. Pakeisti Reglamento 246 punktą ir išdėstyti jį taip:

246. Savivaldybės tarybos nariui su jo, kaip Savivaldybės tarybos nario, veikla susijusioms kanceliarijos, pašto, telefono, interneto ryšio, transporto, biuro patalpų nuomos išlaidoms apmokėti, kiek reikalingų paslaugų nesuteikia ar tiesiogiai neapmoka Savivaldybės administracija, kas mėnesį skiriama iki 0,29 MMA dydžio išmoka. Pasibaigus mėnesiui, lėšos pervedamos tik šio Reglamento nustatyta tvarka atsiskaičiusiems už gautų lėšų panaudojimą Savivaldybės tarybos nariams.“

23. Pakeisti Reglamento 259 punktą ir išdėstyti jį taip:

259. Savivaldybės administracijos direktoriaus kadencijų skaičius tam pačiam asmeniui neribojamas. Kai Savivaldybės administracijos direktorius ir jo pavaduotojas nėra paskirti, Savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas gali eiti mero ar laikinai mero pareigas einančio Savivaldybės tarybos nario siūlymu Savivaldybės tarybos paskirtas Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas.“

24. Pakeisti Reglamento 266 punktą ir išdėstyti jį taip:

266. Iš gyvenamųjų vietovių ar jų dalių (vienos ar kelių bendras ribas turinčių gyvenamųjų vietovių, vienos ar kelių bendras ribas turinčių gyvenamosios vietovės dalių) yra sudaromos seniūnaitijos. Sudarant seniūnaitijas, seniūnaitijos gyventojų, susietų kaimynystės ryšiais ir poreikiais, skaičius paprastai turi būti ne didesnis kaip 500 gyventojų. Sudarant seniūnaitijas miestuose iš vienos ar kelių bendras ribas turinčių kompaktiškai užstatytų teritorijų, kuriose gyventojų tankis ne mažesnis kaip 100 gyventojų / ha, gyventojų, susietų kaimynystės ryšiais ir poreikiais, skaičius paprastai turi būti ne didesnis kaip 3 000 gyventojų. Seniūnaitijos sudaromos nepriklausomai nuo to, ar steigiamos seniūnijos, ar nesteigiamos. Gyvenamųjų vietovių ar jų dalių suskirstymą (sugrupavimą) į seniūnaitijas (seniūnaitijų sudarymo projektą) tvirtina meras Savivaldybės administracijos direktoriaus teikimu.“

25. Pakeisti Reglamento 267 punktą ir išdėstyti jį taip:

267. Seniūnaitijų gyventojai Vietos savivaldos įstatymo ir Savivaldybės tarybos numatyta tvarka renka gyvenamosios vietovės bendruomenės atstovus – seniūnaičius, kurie dirba visuomeniniais pagrindais. Kandidatus į seniūnaičius gali siūlyti tik tos seniūnaitijos, kurioje renkamas seniūnaitis, gyventojai, bendruomeninės organizacijos. Kandidatu į seniūnaičius gali būti pilnametis seniūnaitijos gyventojas, deklaravęs gyvenamąją vietą toje seniūnaitijoje, kurioje jo kandidatūra siūloma į seniūnaičius.“

26. Pakeisti Reglamento 268.3 punktą ir išdėstyti jį taip:

268.3. dalyvauja pretendentų į seniūno pareigas konkurso komisijoje;“

27. Pakeisti Reglamento 292 punktą ir išdėstyti jį taip:

292. Apklausa gali būti surengta visoje Savivaldybės teritorijoje, seniūnijos (kelių seniūnijų) aptarnaujamoje teritorijoje (aptarnaujamose teritorijose) ar jos (jų) dalyse arba gyvenamosios vietovės teritorijoje ar jos dalyje. Kai apklausą inicijuoja Savivaldybės taryba, meras ar seniūnas, apklausos teritorija nustatoma atsižvelgiant į tai, kokios teritorijos gyventojams yra aktualūs apklausai teikiami klausimai. Kai apklausą inicijuoja Savivaldybės gyventojai, apklausos teritoriją pasiūlo apklausos iniciatorius, atsižvelgdamas į teritorinį suskirstymą ir į tai, kokios teritorijos gyventojams yra aktualūs apklausai teikiami klausimai. Galutinį sprendimą dėl apklausos teritorijos priima Savivaldybės taryba. Savivaldybės taryba po to, kai yra surinktas reikiamas parašų dėl reikalavimo paskelbti apklausą skaičius ir nenustatyta parašų rinkimo pažeidimų, turi teisę parinkti kitą negu apklausos iniciatoriaus pasiūlyta apklausos teritorija. Tokiu atveju netaikomas Vietos savivaldos įstatymo 40 straipsnio 2 dalyje nustatytas reikalavimas, kad gyventojai apklausos paskelbimo iniciatyvos teisė įgyvendinama ne mažiau kaip 5 procentų siūlomos apklausos teritorijos gyventojų, turinčių teisę rinkti šios Savivaldybės tarybą, reikalavimu.“

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                      Živilė Pinskuvienė