ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ TURIZMO INFORMACIJOS CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2018 m. lapkričio 8 d. Nr. T-382
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Įgalioti Šiaulių turizmo informacijos centro direktorę Rūtą Stankuvienę pasirašyti patvirtintus nuostatus ir įregistruoti juos valstybės įmonės Registrų centro Šiaulių filiale įstatymo nustatyta tvarka.
3. Pripažinti netekusiais galios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 29 d. sprendimo Nr. T-260 „Dėl viešosios įstaigos Šiaulių turizmo informacijos centro pertvarkymo į biudžetinę įstaigą Šiaulių turizmo informacijos centrą“ 4 ir 5 punktus.
4. Nustatyti, kad šio sprendimo 3 punktas įsigalioja nuo šio sprendimo 1 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2018 m. lapkričio 8 d. sprendimu Nr. T-382
ŠIAULIŲ TURIZMO INFORMACIJOS CENTRO
NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių turizmo informacijos centro nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja biudžetinės įstaigos Šiaulių turizmo informacijos centro (toliau – Centras) teisinę formą, savininką, jo teises ir pareigas, įgyvendinančios institucijos teises ir pareigas, buveinę, tikslus, veiklos sritis ir rūšis, funkcijas, valdymo organus ir jų kompetenciją, turtą, lėšų šaltinius ir lėšų naudojimo tvarką, darbo santykius ir darbo apmokėjimą, finansinę veiklos kontrolę, Centro pertvarkymą, reorganizavimą ir likvidavimą.
2. Centro pavadinimas – Šiaulių turizmo informacijos centras, sutrumpintas pavadinimas – Šiaulių TIC.
4. Centro steigėjas ir savininkas – Šiaulių miesto savivaldybė (toliau – Savininkas), kodas 188771865, adresas: Vasario 16-osios g. 62, LT-76295 Šiauliai.
5. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šiaulių miesto savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba).
6. Centras – ribotos civilinės atsakomybės, Lietuvos Respublikos įstatymų (toliau – įstatymai) nustatyta tvarka įsteigtas viešasis juridinis asmuo. Centras įgyvendina Savininko funkcijas ir yra išlaikomas iš Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžetas) asignavimų, turi sąskaitas Lietuvos Respublikos bankuose ir antspaudą su savo pavadinimu.
7. Pagal savo prievoles Centras atsako tik savo lėšomis. Jeigu Centro prievolėms padengti lėšų nepakanka, prievolės padengiamos Savininko lėšomis neviršijant Centro teisės aktų nustatyta tvarka naudojamo, valdomo ir disponuojamo turto vertės.
8. Centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos turizmo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais ir jų nustatyta veikimo, iniciatyvos bei sprendimų priėmimo laisve, Valstybinio turizmo departamento rekomendacijomis, Savivaldybės tarybos sprendimais ir Nuostatais.
11. Centro vieši sprendimai ir informacija skelbiami Centro interneto svetainėje http://tic.siauliai.lt.
II SKYRIUS
CENTRO VEIKLOS TIKSLAI, SRITYS IR RŪŠYS
13. Pagrindinis Centro veiklos tikslas – stiprinti Šiaulių miesto ir regiono ekonominę, sociokultūrinę, rekreacinę gerovę per turizmo informacijos skleidimą (skatinimą) ir vietos rinkodarą. Kiti Centro tikslai: rinkti, kaupti ir turistams bei Šiaulių miesto svečiams teikti informaciją apie teikiamas turizmo paslaugas, lankytinas Šiaulių vietoves ir objektus, skleisti informaciją apie Šiaulius mieste, regione, šalyje, užsienyje, plėtoti turizmo sektorių, reprezentuoti miestą pagal savo kompetenciją.
14. Centro veiklos sritys:
14.1. informacijos apie turizmo paslaugas, lankomus objektus ir vietoves rinkimas, kaupimas ir teikimas;
14.3. klientų apgyvendinimo vietų, kelionės bilietų, turizmo paslaugų paketų, bilietų į teatrus, koncertus, sporto ir kitus renginius užsakymas;
14.12. rūpinimasis turizmo paslaugų reklama, turizmą propaguojančių renginių, ekskursijų organizavimas, prekyba suvenyrais ir liaudies amatų gaminiais;
15. Pagal Lietuvos Respublikos ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių Centro veiklos rūšys yra šios:
15.14. suvenyrų, meno dirbinių ir religinių reikmenų specializuota mažmeninė prekyba (EVRK 47.78.10);
15.28. duomenų apdorojimo, interneto serverių paslaugų (prieglobos) ir susijusi veikla (EVRK 63.11);
16. Centras gali užsiimti ir kita veikla, kuri neprieštarauja įstatymams, Nuostatams ir Centro veiklos tikslams.
17. Panaudojęs turimus fondus, medžiaginius ir piniginius resursus ir įregistravęs įstatymų nustatyta tvarka pakeistus Nuostatus, Centras gali organizuoti arba vykdyti ir kitą, įstatymams neprieštaraujančią ūkinę veiklą, kuri yra neatsiejamai susijusi su jos veiklos tikslais. Veikla, kuri yra licencijuojama arba kuria galima verstis nustatyta tvarka, Centras gali verstis tik gavęs atitinkamus leidimus.
III SKYRIUS
CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS
18. Centras, įgyvendindamas jam pavestus tikslus ir uždavinius, turi teisę teisės aktų nustatyta tvarka:
18.1. nustatyti savo vidaus organizacinę struktūrą, etatus, pareigybes, neviršydamas Savininko nustatyto bendro etatų skaičiaus;
18.6. plėtoti tarptautinius ryšius, dalyvauti miesto, šalies ir tarptautiniuose turizmą skatinančiose veiklose ir projektuose;
18.7. stoti į ne pelno organizacijas (asociacijas), tarp jų ir tarptautines, ir dalyvauti jų veikloje;
18.10. įsigyti ilgalaikį ir trumpalaikį turtą, sudaryti sutartis ir prisiimti įsipareigojimus, susijusius su Centro veikla;
18.11. valdyti Savininko teisės aktuose nustatyta tvarka perduotą turtą, naudotis ir disponuoti juo teisės aktų ir Savininko nustatyta tvarka;
18.12. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ir kitais teisės aktais, organizuoti viešuosius pirkimus su Centro veikla susijusioms prekėms, paslaugoms ir priemonėms įsigyti;
18.14. teikti nemokamas ir mokamas paslaugas, kurių sąrašą ir mokamų paslaugų kainas (įkainius) nustato Savivaldybės taryba;
18.15. nustatyta tvarka gauti informaciją iš Savininko ar jo įgaliotos institucijos, įmonių, įstaigų ir organizacijų;
18.16. teikti pasiūlymus dėl turizmo paslaugų plėtojimo Savininkui ar jo įgaliotai institucijai ir Valstybiniam turizmo departamentui, rengti turizmo plėtojimo strateginius planus;
18.17. registruoti Centrą aplankančius turistus ir pateikti surinktus statistinius duomenis Valstybiniam turizmo departamentui;
18.18. organizuoti turizmo skatinimo kvalifikacijos kėlimo kursus, seminarus, leisti informacinę, reklaminę medžiagą;
18.19. sudaryti bendradarbiavimo, patalpų nuomos, paslaugų, autorines, intelektinių paslaugų ir kitas sutartis;
18.20. skelbti informacinę medžiagą apie Šiaulių turizmo paslaugas, infrastruktūrą, kultūros paveldą ir lankytinas vietas, objektus;
18.21. vykdyti įstatymų nedraudžiamą veiklą, kuri yra susijusi su Centro veiklos tikslais ir veiklos sritimis;
19. Centras, įgyvendindamas tikslus Nuostatuose numatytose veiklos srityse, privalo:
19.2. teisės aktų nustatyta tvarka teikti Juridinių asmenų registro tvarkytojui duomenis apie šio registro objektus;
19.4. lėšas, gautas už Centro teikiamas mokamas paslaugas, naudoti pagal Centro patvirtintą išlaidų sąmatą;
19.5. atsiskaityti už pateiktas prekes, atliktus darbus ir paslaugas bet kuria sutarta forma pagal įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus;
19.6. teikti Savininkui ir kitoms įstatymų nustatytoms institucijoms Centro veiklos ir finansines ataskaitas;
19.10. naudoti iš savivaldybės biudžeto gaunamas lėšas tik Nuostatuose nurodytiems tikslams įgyvendinti ir pagal asignavimų valdytojų patvirtintas išlaidų sąmatas;
IV SKYRIUS
SAVININKO TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINANČIOS INSTITUCIJOS KOMPETENCIJA
22. Įgyvendindama Savininko teises ir pareigas, Savivaldybės taryba:
22.7. priima sprendimą dėl Centro struktūrinio padalinio (filialo) steigimo ir jo veiklos nutraukimo;
22.8. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
22.9. gali papildomai Centrui skirti lėšų iš savivaldybės biudžeto Nuostatuose numatytai veiklai vykdyti;
22.10. sprendžia kitus įstatymuose, teisės aktuose ir Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
V SKYRIUS
CENTRO VALDYMO ORGANAI IR JŲ KOMPETENCIJA
23. Centrui vadovauja direktorius, kuris į pareigas skiriamas konkurso būdu. Direktoriaus teises ir pareigas nustato Nuostatai ir direktoriaus pareigybės aprašymas. Direktoriui tarnybinio atlyginimo koeficientą, personalinį priedą prie tarnybinio atlyginimo ir skatinimo sąlygas nustato Šiaulių miesto savivaldybės meras (toliau – Savivaldybės meras). Direktorius turi būti nepriekaištingos reputacijos. Apie direktoriaus priėmimą į pareigas ar atleidimą iš pareigų teisės aktuose nustatyta tvarka per 5 dienas pranešama Juridinių asmenų registro tvarkytojui.
24. Sprendimą dėl direktoriaus priėmimo į pareigas, jo atleidimo arba atšaukimo iš jų priima Savivaldybės meras Lietuvos Respublikos darbo kodekso, Nuostatų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Be kitų darbo sutarties pasibaigimo pagrindų, darbo sutartis su direktoriumi taip pat pasibaigia atšaukus jį iš pareigų. Direktorius gali būti atšaukiamas iš pareigų, jei:
24.1. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija nepatvirtina Šiaulių turizmo informacijos centro ir (ar) direktoriaus veiklos ataskaitos;
24.2. pažeidžia Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymo nuostatas, pasinaudojęs pareigomis savo ar kitų asmenų naudai;
25. Savivaldybės meras vykdo funkcijas, susijusias su direktoriaus darbo santykiais, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Įstatymų nustatytais atvejais, kai Savivaldybės meras negali eiti pareigų, šias funkcijas laikinai įgyvendina Savivaldybės mero pavaduotojas ar Savivaldybės mero pareigas laikinai einantis Savivaldybės tarybos narys.
26. Direktorius:
26.1. vadovauja Centrui, organizuoja Centro veiklą ir užtikrina pavestų uždavinių ir funkcijų įgyvendinimą;
26.2. tvirtina Centro organizacinę struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui skirtų lėšų;
26.3. tvirtina Centro vidaus tvarkos taisykles, darbuotojų pareigybių aprašymus, kitus vidaus tvarkomuosius dokumentus ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi;
26.4. paskirsto darbuotojams pareigines funkcijas, kontroliuoja darbuotojams skirtų užduočių vykdymą;
26.5. sudaro ir nutraukia darbo sutartis su darbuotojais, nustato jų darbo užmokestį, priedus, skatina ir skiria jiems drausmines nuobaudas;
26.6. leidžia įsakymus Centro veiklos klausimais, atlieka kitus veiksmus, reikalingus Centro veiklai;
26.9. užtikrina racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, kad Centro finansiniai įsipareigojimai neviršytų jo finansinių galimybių, veiksmingą Centro vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
26.10. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;
26.11. organizuoja, teikia veiklos ataskaitas, atsako už jų, strateginio veiklos plano ir jo įgyvendinimo ataskaitos parengimą, Centro duomenų ir dokumentų pateikimą Juridinių asmenų registrui, pranešimą Savininkui apie įvykius, turinčius esminės reikšmės Centro veiklai, informacijos apie Centro veiklą pateikimą visuomenei, viešų pranešimų paskelbimą, kitus veiksmus, kurie yra direktoriui numatyti teisės aktuose ir Nuostatuose;
26.12. kontroliuoja Centro veiklą, materialinių vertybių apskaitą, naudojimą, saugojimą ir nurašymą teisės aktų nustatyta tvarka;
26.14. užtikrina, kad Centro veikloje būtų laikomasi įstatymų, vykdomi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai ir kiti teisės aktai, Savivaldybės tarybos sprendimai;
VI SKYRIUS
DARBO SANTYKIAI IR APMOKĖJIMAS
VII SKYRIUS
TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA
28. Savininko perduotas ir Centro įgytas turtas nuosavybės teise priklauso Savininkui, o Centras šį turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo teisės aktų nustatyta tvarka.
29. Centro lėšų šaltiniai gali būti:
29.2. Valstybinio socialinio draudimo fondo ir Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetų ir kitų valstybės ir savivaldybių pinigų fondų lėšos;
31. Centras gali dalyvauti tarptautinėse programose, projektuose ir gauti tarptautinių fondų finansavimą.
32. Centras gali gauti valstybės ir savivaldybių biudžetų asignavimų, teisės aktų nustatyta tvarka dalyvaudamas ministerijų, Savivaldybės tarybos skelbiamuose konkursuose, finansuojamuose iš valstybės arba savivaldybės biudžetų.
33. Centras privalo savivaldybės biudžeto ir specialiųjų programų gaunamas lėšas naudoti tik Nuostatuose nurodytiems tikslams ir uždaviniams vykdyti.
VIII SKYRIUS
FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
35. Direktorius ir vyriausiasis buhalteris atsako už Centro buhalterinės apskaitos organizavimą ir tvarkymą.
37. Centras buhalterinę apskaitą tvarko, finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius sudaro Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
38. Centro finansinė veikla kontroliuojama Savininko ir kitų valstybinių institucijų, Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
39. Centro vidaus auditas atliekamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.
40. Centras vykdo vidaus finansų kontrolę teisės aktų nustatyta tvarka. Išankstinę ir einamąją kontrolę vykdo Centro direktoriaus paskirti darbuotojai.
IX SKYRIUS
CENTRO PERTVARKYMAS, REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS
43. Direktorius apie priimtą sprendimą pertvarkyti Centrą teisės aktų nustatyta tvarka ne vėliau kaip pirmą sprendimo viešo paskelbimo dieną turi pranešti Juridinių asmenų registrui, taip pat viešai paskelbti Centro interneto svetainėje http://tic.siauliai.lt tris kartus ne mažesniais kaip 30 dienų intervalais arba viešai paskelbti Centro interneto svetainėje vieną kartą ir pranešti visiems Centro kreditoriams raštu.
44. Nuo sprendimo pertvarkyti Centrą priėmimo dienos Centras įgyja pertvarkomos biudžetinės įstaigos statusą.
45. Pertvarkymas laikomas baigtu ir Centras netenka pertvarkomos biudžetinės įstaigos statuso nuo juridinio asmens, kuris veiks po pertvarkymo, Nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre.
46. Centras reorganizuojamas Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse nustatytais jungimo ar skaidymo būdais. Centras gali būti reorganizuojamas arba dalyvauti reorganizavime tik tada, jei įstatymų nustatyta tvarka nėra įgijęs reorganizuojamos, reorganizavime dalyvaujančios ar likviduojamos biudžetinės įstaigos teisinio statuso.
47. Kai Savivaldybės taryba priima sprendimą dėl sutikimo reorganizuoti Centrą, reorganizavime dalyvaujančių biudžetinių įstaigų vadovai parengia Centro reorganizavimo sąlygų aprašą.
48. Centro reorganizavimo sąlygų aprašas ne vėliau kaip pirmą viešo paskelbimo apie jų parengimą dieną turi būti pateiktas Juridinių asmenų registrui.
49. Sprendimas dėl Centro reorganizavimo gali būti priimtas tik praėjus 30 dienų nuo paskutinio viešo paskelbimo dienos arba viešo paskelbimo, kai apie Centro reorganizavimo sąlygų aprašo parengimą paskelbta vieną kartą ir apie Centro reorganizavimo sąlygų aprašo parengimą raštu pranešta visiems Centro kreditoriams, dienos.
50. Sprendimą dėl Centro reorganizavimo priima ir kartu tvirtina Centro reorganizavimo sąlygų aprašą bei po reorganizacijos veiksiančių biudžetinių įstaigų nuostatus kiekvienos reorganizuojamos ir reorganizavime dalyvaujančios biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.
51. Sprendimo dėl Centro reorganizavimo priėmimą įrodantis dokumentas turi būti pateiktas Juridinių asmenų registrui.
52. Reorganizavimas laikomas baigtu, kai į Juridinių asmenų registrą įregistruojami po reorganizavimo sukurtos naujos biudžetinės įstaigos nuostatai ar įregistruojami tęsiančių veiklą biudžetinių įstaigų pakeisti nuostatai.
53. Reorganizuoto Centro veikla pasibaigia nuo jo išregistravimo iš Juridinių asmenų registro dienos.
54. Centras gali būti likviduojamas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytais juridinių asmenų likvidavimo pagrindais.
55. Sprendimą likviduoti Centrą priėmusi savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija arba teismas privalo paskirti likvidatorių arba sudaryti likvidacinę komisiją.
56. Apie sprendimą likviduoti Centrą turi būti viešai paskelbta Centro interneto svetainėje tris kartus ne mažesniais kaip 30 dienų intervalais arba viešai paskelbta vieną kartą Centro interneto svetainėje http://tic.siauliai.lt ir pranešta visiems kreditoriams raštu.
57. Apie Centro likvidavimą pranešama Juridinių asmenų registrui teisės aktų nustatyta tvarka ne vėliau kaip pirmą viešo paskelbimo dieną. Nuo sprendimo likviduoti Centrą priėmimo dienos jis įgyja likviduojamos biudžetinės įstaigos statusą, kurio netenka jį likvidavus ar įstatymų nustatytais atvejais atšaukus sprendimą jį likviduoti.
X SKYRIUS
NUOSTATŲ KEITIMO TVARKA
XI SKYRIUS
FILIALO STEIGIMAS IR JO VEIKLOS NUTRAUKIMAS
59. Filialas yra Centro padalinys, turintis atskirą buveinę ir administraciją. Filialas nėra juridinis asmuo ir veikia Centro, kaip juridinio asmens, vardu pagal Centro nuostatus ir direktoriaus suteiktus įgaliojimus, nurodytus Centro ir filialo nuostatuose. Centro filialų skaičius neribojamas.
60. Filialas turi savo sąskaitą. Jo turtas įtraukiamas į Centro finansinę apskaitą, taip pat į atskirą filialo apskaitą.
64. Filialo vadovas:
66. Sprendimą steigti filialą priima Savininkas. Centro filialas veikia pagal nuostatus, kuriuos tvirtina Savininkas. Be kitų įstatymų ar direktoriaus nustatytų reikalavimų, nuostatuose turi būti nurodyta filialo:
XII SKYRIUS
VIEŠŲ PRANEŠIMŲ IR SKELBIMŲ PASKELBIMO IR INFORMACIJOS APIE CENTRO VEIKLĄ PATEIKIMO VISUOMENEI TVARKA
69. Centras turi interneto svetainę www.tic.siauliai.lt, kurioje nurodoma informacija vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.44 straipsniu.
70. Vieši Centro pranešimai skelbiami Centro interneto svetainėje www.tic.siauliai.lt ir vietinėje spaudoje, informacija apie mieste vykstančius renginius skelbiama interneto svetainėje www.siauliai-events.lt.