Lietuvos herbas

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2022 M. GEGUŽĖS 30 D. ĮSAKYMO NR. 3-277 „DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJOS SUSISIEKIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 10-001-06-01-01 „SKATINTI ALTERNATYVIŲJŲ DEGALŲ NAUDOJIMĄ TRANSPORTO SEKTORIUJE“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. kovo 12 d. Nr. 3-97

Vilnius

 

 

P a k e i č i u 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-06-01-01 „Skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2022 m. gegužės 30 d. įsakymu Nr. 3-277 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-06-01-01 „Skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje“ aprašo patvirtinimo“:

1.  Pakeičiu 1 priedo 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Aprašas parengtas vadovaujantis 2018 m. gegužės 30 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2018/842, kuriuo, prisidedant prie klimato politikos veiksmų, kad būtų vykdomi įsipareigojimai pagal Paryžiaus susitarimą, valstybėms narėms nustatomi įpareigojimai 2021–2030 m. laikotarpiu sumažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų metinį kiekį, ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 525/2013, 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, 2021 m. gruodžio 6 d. Komisijos sprendimu Nr. C(2021)9135 dėl Modernizavimo fondo pajamų išmokėjimo pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2003/87/EB, Nacionalinės klimato kaitos valdymo darbotvarkės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2021 m. birželio 30 d. nutarimu Nr. XIV-490 „Dėl Nacionalinės klimato kaitos valdymo darbotvarkės patvirtinimo“, Nacionalinio energetikos ir klimato srities veiksmų plano 2021–2030 m., patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. gruodžio 30 d. pasitarimo protokolu Nr. 52, nuostatomis ir Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 30 d nutarimu Nr. 1059 „Dėl Modernizavimo fondo projektų atrankos komisijos sudarymo ir Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.“

2.  Pakeičiu 1 priedo 3.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.7. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) 2023/2831, 2023 m. rugsėjo 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2023/1804 dėl alternatyviųjų degalų infrastruktūros diegimo, kuriuo panaikinama Direktyva 2014/94/ES, Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatyme, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme, Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 1059 „Dėl Modernizavimo fondo projektų atrankos komisijos sudarymo ir Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimuose, patvirtintuose Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų patvirtinimo“, Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų registracijos liudijimo blanko aprašyme ir privalomojoje formoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2005 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1V-204 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų registracijos liudijimo blanko aprašymo ir privalomosios formos patvirtinimo“.“

3.   Pakeičiu 1 priedo 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Kompensacijos pagal Aprašą yra valstybės pagalba, teikiama vadovaujantis taisyklėmis, nustatytomis Reglamente (ES) 2023/2831:

11.1. vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio 1 dalimi, kompensacijos gali būti teikiamos pareiškėjams, vykdantiems veiklą visuose sektoriuose, išskyrus:

11.1.1. įmones, vykdančias pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklą;

11.1.2. įmones, vykdančias pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą;

11.1.3. įmones, vykdančias su eksportu susijusią veiklą trečiosiose šalyse arba valstybėse narėse, t. y. veiklą, tiesiogiai susijusią su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu ir veikla arba kitomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla;

11.2. vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio 2 dalimi, jeigu įmonė vykdo veiklą, nurodytą Aprašo 11.1.1 ir 11.1.2 papunkčiuose nurodytuose sektoriuose ir dar viename ar keliuose kituose sektoriuose arba kitose veiklos srityse, kurioms taikomas Reglamentas (ES) 2023/2831, kompensacija gali būti suteikta su sąlyga, kad pareiškėjas tinkamomis priemonėmis, pvz., atskirdamas veiklos sritis ar sąnaudas, užtikrina, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems Reglamentas (ES) 2023/2831 netaikomas, pagal Aprašą nebūtų teikiama de minimis pagalba;

11.3. vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 2, 4 ir 7 dalimis, bendra vienai įmonei suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti 300 000 (trijų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį 3 (trejų) metų laikotarpį; nustatyta viršutinė riba taikoma neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą ar siekiamą tikslą ir į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba visa arba iš dalies finansuojama Europos Sąjungos kilmės ištekliais; jei suteikus naują de minimis pagalbą būtų viršyta nustatyta viršutinė riba, tai naujai pagalbai Reglamentas (ES) 2023/2831 netaikomas;

11.4. vadovaujantis Reglamento 2023/2831 3 straipsnio 3 dalimi, de minimis pagalba laikoma suteikta tuo momentu, kai įmonė pagal taikomą nacionalinį teisinį režimą įgyja juridinę teisę tokią pagalbą gauti, nepriklausomai nuo de minimis pagalbos išmokėjimo įmonei datos;

11.5. vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 5 ir 6 dalimis, Aprašo 11.3 papunktyje nurodytas skaičius yra bruto, t. y. prieš mokesčių ar kitokios rinkliavos atskaitymą; jeigu kompensacija išmokama dalimis, pagalbos vertė yra diskontuojama suteikimo metu; palūkanų norma, naudojama diskontuojant, yra pagalbos suteikimo metu galiojusi diskonto norma;

11.6. vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 8 dalimi, jeigu įmonės susijungia arba viena įsigyja kitą, apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujajai arba įsigyjančiajai įmonei viršija atitinkamą viršutinę ribą, atsižvelgiama į visą ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą bet kuriai iš susijungiančių įmonių, de minimis pagalba, kuri teisėtai suteikta prieš susijungimą arba įsigijimą, tebėra teisėta;

11.7. vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 9 dalimi, jeigu viena įmonė suskaidoma į dvi ar daugiau atskirų įmonių, iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo, o tai iš principo yra įmonė, perimanti veiklą, kuriai vykdyti de minimis pagalba panaudota. Jei toks priskyrimas neįmanomas, de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną.“

4.  Pakeičiu 1 priedo 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, arba su valstybės pagalba, susijusia su ta pačia rizikos finansų priemone, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315, arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas, arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma. De minimis pagalba, kuri nėra teikiama arba priskiriama konkrečioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, gali būti sumuojama su kita valstybės pagalba, suteikta pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 arba Europos Komisijos priimtą sprendimą.“

5.  Pakeičiu 1 priedo 15 punktą ir jį išdėstau taip:

15. Agentūra pagal Reglamento (ES) 2023/2831 6 straipsnio nuostatas vykdo de minimis pagalbos suteikimo kontrolę ir stebėseną, saugo suteiktos kompensacijos išsamius duomenis ir dokumentus. Dokumentai, susiję su sprendimu skirti kompensaciją ir jos išmokėjimu, saugomi 10 (dešimt) metų nuo kompensacijos išmokėjimo dienos.“

6.  Pakeičiu 1 priedo 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Jeigu pareiškėjas (fizinis asmuo, vykdantis ūkinę veiklą) įgalioja kitą juridinį ar fizinį asmenį įsigyti elektromobilį ar pateikti prašymą, turi būti pateikiamas notaro patvirtintas arba informacinių technologijų priemonėmis sudarytas ir Įgaliojimų registre įregistruotas įgaliojimas atstovauti pareiškėjui. Jeigu pareiškėjas (juridinis asmuo) įgalioja kitą juridinį ar fizinį asmenį įsigyti elektromobilį ar pateikti prašymą, turi būti pateikiamas pareiškėjo (juridinio asmens) įgaliojimas atstovauti pareiškėjui.“

7.  Pakeičiu 1 priedo 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Prašymus Agentūra vertina eilės tvarka pagal jų registracijos datą APVIS. Vieno prašymo administracinės atitikties vertinimas negali trukti ilgiau kaip 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo prašymo registracijos dienos. Agentūros direktoriaus sprendimu vertinimo terminas gali būti pratęstas iki 10 (dešimt) darbo dienų. Prašymo vertinimo metu patikrinama, ar prašymas užpildytas tinkamai, ar pateikti visi reikalaujami dokumentai, ar pareiškėjas tinkamas kompensacijai gauti, įskaitant atitiktį Reglamento (ES) 2023/2831 reikalavimams. Jeigu atliekant prašymo vertinimą nustatoma, kad prašymas užpildytas netinkamai arba jame yra trūkumų, pareiškėjui per APVIS siunčiamas pranešimas per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 (penkios) darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 10 (dešimt) darbo dienų, pateikti trūkstamą informaciją. Jeigu per nurodytą terminą trūkumai neištaisomi, o pareiškėjas nenurodo priežasčių arba nurodytos priežastys, dėl kurių nebuvo galima per nurodytą terminą pateikti prašomos informacijos, nepripažįstamos svarbiomis, prašymas atmetamas.“

8.  Papildau 1 priedą 321 punktu:

321. Paaiškėjus, kad pagal Aprašą buvo suteikta neteisėta ir (arba) nesuderinama su Europos Sąjungos vidaus rinka pagalba, jos grąžinimas vykdomas vadovaujantis Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.“

9.  Pakeičiu 2 priedo 3.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.2. Naudotas elektromobilis – elektromobilis, nuo kurio pirmosios registracijos metų (registracijos liudijime nurodytas B kodas), o tais atvejais, kai pirmosios registracijos metai nenurodyti, nuo modelio metų (registracijos liudijime nurodytas B.2 kodas), iki transporto priemonės registracijos jos valdytojo vardu datos (registracijos liudijime nurodytas I.1 kodas) yra praėję ne daugiau kaip 4 (ketveri) metai. Visais atvejais pirmosios registracijos Lietuvoje data (registracijos liudijime nurodytas B.1 kodas) turi būti ne ankstesnė kaip 2022 m. kovo 23 d.“

 

 

 

Energetikos ministras, pavaduojantis

susisiekimo ministrą                                                                                                   Dainius Kreivys