Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1994 M. RUGPJŪČIO 11 D. NUTARIMO NR. 728 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS

DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. gegužės 3 d. Nr. 305

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimą Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti nurodytą nutarimą ir jį išdėstyti nauja redakcija (Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamentas nauja redakcija nedėstomas):

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DARBO REGLAMENTO IR MINISTRŲ, VYRIAUSYBĖS ĮSTAIGŲ, ĮSTAIGŲ PRIE MINISTERIJŲ IR KITŲ VYRIAUSYBEI PAVALDŽIŲ IR ATSKAITINGŲ VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO SUBJEKTŲ NORMINIŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 22 straipsnio 3 punktu ir 36 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti pridedamus:

1.  Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamentą;

2Ministrų, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijų ir kitų Vyriausybei pavaldžių ir atskaitingų viešojo administravimo subjektų norminių teisės aktų projektų rengimo taisykles.“

1.2. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamentą:

1.2.1. Pakeisti 151 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

151. Konsultuojantis su visuomene, kviečiami dalyvauti suinteresuoti asmenys (fiziniai asmenys, ekspertai, asociacijos, nevyriausybinės organizacijos, profesinės sąjungos, kiti subjektai), kuriuos tiesiogiai ar netiesiogiai paveiks ar gali paveikti numatomas teisinis reguliavimas (toliau – suinteresuoti asmenys).“

1.2.2. Pakeisti 153 punktą ir jį išdėstyti taip:

153. Apie konsultavimosi su visuomene pradžią ir eigą paskelbiama interneto svetainėje epilietis.lrv.lt, prireikus ir kitomis visuomenei informuoti ir veiklai viešinti skirtomis priemonėmis, kad apie konsultavimąsi su visuomene sužinotų suinteresuoti asmenys.“

1.2.3. Pakeisti 154 punktą ir jį išdėstyti taip:

154. Konsultavimasis su visuomene vykdomas atsižvelgiant į interneto svetainėje epilietis.lrv.lt Vyriausybės kanceliarijos paskelbtas metodines rekomendacijas.“

1.2.4. Papildyti III skyriaus pirmojo skirsnio poskirsnį „Konsultavimasis su visuomene“ 156 punktu:

156. Su visuomene gali būti nesikonsultuojama dėl teisės aktų projektų, teikiamų Vyriausybės įstatymo 38 straipsnio 2 dalyje nustatytais atvejais, ir dėl teisės aktų projektų, kuriuose siūlomi redakciniai ir (ar) teisės technikos pakeitimai.“

1.2.5. Pakeisti 16 punkto trečiąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

„Jeigu kyla tarpinstitucinių nesutarimų dėl teisės aktų pakeitimų projektų sujungimo, ministerijos kreipiasi į Vyriausybės kanclerį su pasiūlymais dėl nesutarimų derinimo. Jeigu reikia, Vyriausybės kancleris priima sprendimą dėl suinteresuotų institucijų pasitarimo organizavimo arba paveda jį organizuoti Vyriausybės kanclerio pirmajam pavaduotojui, Vyriausybės kanclerio pavaduotojui ar atitinkamam Vyriausybės kanceliarijos struktūriniam padaliniui (toliau – Vyriausybės kanceliarijos padalinys).“

1.2.6. Pakeisti 18 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

18. Parengti teisės aktų projektai (išskyrus teisės aktų, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, ir teisės taikymo aktų, kuriuose yra komercinę paslaptį sudarančios informacijos, projektus) teikiami derinti suinteresuotų institucijų išvadoms ir suinteresuotų asmenų pastaboms ir pasiūlymams gauti paskelbiant juos TAIS. Teisės aktų, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, ir teisės taikymo aktų, kuriuose yra komercinę paslaptį sudarančios informacijos, projektai teikiami derinti suinteresuotoms institucijoms tokiu būdu, kuris užtikrintų atitinkamos informacijos apsaugą (teisės aktų, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, projektai teikiami suinteresuotoms institucijoms įslaptintos informacijos apsaugą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka; teisės taikymo aktų, kuriuose yra komercinę paslaptį sudarančios informacijos, projektai ir (ar) teisės aktų projektų lydimieji dokumentai, kuriuose yra komercinę paslaptį sudarančios informacijos ar asmens duomenų, kurių skelbimas viešai neatitiktų Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų (toliau – neviešinami asmens duomenys), teikiami suinteresuotoms institucijoms registruotu paštu, prireikus pristatomi per kurjerius, Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą arba dokumento gavėjo nurodytu elektroninio pašto adresu (toliau – būdas, užtikrinantis atitinkamos informacijos apsaugą).“

1.2.7. Pripažinti netekusia galios 18 punkto trečiąją pastraipą.

1.2.8. Pripažinti netekusia galios 181 punkto antrąją pastraipą.

1.2.9.   Pakeisti 19 punktą ir jį išdėstyti taip:

19.   Kartu su teikiamu derinti teisės akto projektu rengėjas teikia susijusius dokumentus (kai šie dokumentai turi būti rengiami):

19.1. su įstatymo ar kito Seimo priimamo teisės akto projektu – Lietuvos Respublikos Seimo statuto 135 straipsnyje nurodytus teisės akto projekto lydimuosius dokumentus;

19.2. su Vyriausybės nutarimu ar kito teisės akto projektu – parengtą teisės akto projekto lyginamąjį variantą, išskyrus teisingumo ministro tvirtinamose teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose numatytas išimtis;

19.3. Koordinavimo taisyklių 7 priede nurodytą atitikties lentelę (teisės akto projekto, perkeliančio ir (ar) įgyvendinančio Europos Sąjungos direktyvų ar kitų Europos Sąjungos teisės aktų nuostatas) (toliau – atitikties lentelė), kai teisės akto projektu perkeliamos ar įgyvendinamos Europos Sąjungos teisės aktų nuostatos;

19.4. teisės akto projekto antikorupcinio vertinimo pažymą, parengtą pagal Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklės), kai tokį vertinimą privaloma atlikti pagal Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymą;

19.5. teisės akto projektu galimų sukelti ūkio subjektų prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų apskaičiavimo ataskaitą, parengtą pagal Ūkio subjektų administracinės naštos ir prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. sausio 11 d. nutarimu Nr. 4 „Dėl Ūkio subjektų administracinės naštos ir prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų vertinimo metodikos patvirtinimo“;

19.6. suinteresuotų institucijų ir suinteresuotų asmenų pateiktų pastabų ir pasiūlymų įvertinimą (derinimo pažymą, nurodytą Reglamento 34 punkte (kai pagal suinteresuotų institucijų ir suinteresuotų asmenų pateiktas pastabas ir pasiūlymus patikslintas teisės akto projektas teikiamas derinti pakartotinai);

19.7. kitą su parengtu teisės akto projektu susijusią medžiagą. Kartu pateikiami ir kiti įstatymų ir Vyriausybės nutarimų nustatyti su teisės akto projektu privalomai teikiami dokumentai.“

1.2.10. Pakeisti 20 punktą ir jį išdėstyti taip:

20. Raštas, kuriuo teisės akto projektas teikiamas derinti, atsižvelgiant į tai, kas teisės akto projektą teikia, atitinkamai turi būti pasirašytas Ministro Pirmininko (ar jo pavedimu – Vyriausybės kanclerio), ministro (ar jo pavedimu – viceministro arba ministerijos kanclerio), savivaldybės mero ar kito subjekto, kuriam teisę teikti Vyriausybei teisės aktų projektus suteikia įstatymai, vadovo.“

1.2.11. Pakeisti 21 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

21. Rašte, kuriuo teisės akto projektas teikiamas derinti, turi būti nurodyta:“.

1.2.12. Papildyti 21.22 papunkčiu:

21.22. numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo išvados pagal Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 „Dėl Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo“, kai teikiamas kitas nei įstatymo ar kito Seimo priimamo teisės akto projektas;“.

1.2.13. Pakeisti 21.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

21.4. teisės akto projektu perkeliami ir (ar) įgyvendinami Europos Sąjungos teisės aktai (kai kurios jų nuostatos), jeigu teisės akto projektu šie teisės aktai (jų nuostatos) perkeliami ir (ar) įgyvendinami, taip pat kiti su teisės akto projektu susiję tiesiogiai taikomi Europos Sąjungos teisės aktai, kai jie nėra įgyvendinami, ir informacija, ar teisės akto projektas yra įtrauktas į perkeliamo ir (ar) įgyvendinamo Europos Sąjungos teisės akto perkėlimo ir įgyvendinimo planą Lietuvos narystės Europos Sąjungoje informacinėje sistemoje (LINESIS) ir ar į šią sistemą įkelta atitikties lentelė;“.

1.2.14. Papildyti 21.51 papunkčiu:

21.51. informacija, ar dėl teisės akto projekto teiktinas pranešimas Europos Komisijai, pagal Lietuvos Respublikos paslaugų įstatymo ir Pranešimų ir informacijos apie nustatomus įsisteigimo arba nustatomus ar panaikinamus paslaugų teikimo laisvei taikomus reikalavimus teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. lapkričio 30 d. nutarimu Nr. 1389 „Dėl pranešimų ir informacijos apie nustatomus įsisteigimo arba nustatomus ar panaikinamus paslaugų teikimo laisvei taikomus reikalavimus teikimo“, reikalavimus;“.

1.2.15. Pakeisti 21.8 papunktį ir jį išdėstyti taip:

21.8. jeigu buvo konsultuotasi su visuomene, – konsultavimosi tikslas, būdas (būdai), suinteresuoti asmenys, su kuriais konsultuotasi, konsultavimosi trukmė ir apibendrinti konsultavimosi rezultatai. Prireikus kartu su raštu, kuriuo teisės akto projektas teikiamas derinti, pateikiama papildoma informacija apie konsultavimosi su visuomene rezultatus. Jeigu su visuomene konsultuojamasi ar numatoma konsultuotis, – konsultavimosi tikslas, būdas (būdai), suinteresuoti asmenys ir konsultavimosi trukmė;“.

1.2.16. Pakeisti 21.10 papunktį ir jį išdėstyti taip:

21.10. teisės akto projektą rengusio (-ių) valstybės tarnautojo (-ų) vardas (-ai) ir pavardė (-ės), pareigos, struktūrinio padalinio pavadinimas, telefono ryšio numeriai, elektroninio pašto adresai; jeigu teisės akto projektą rengė Vyriausybės komisija arba darbo grupė, – Vyriausybės komisijos pirmininko arba darbo grupės vadovo pareigos, vardas ir pavardė, telefono ryšio numeriai, elektroninio pašto adresai;“.

1.2.17. Pakeisti 22 punktą ir jį išdėstyti taip:

22. Raštui, kuriuo teikiamas derinti teisės taikymo akto projektas, netaikomi Reglamento 21.21–21.8 papunkčių reikalavimai. Šiame rašte taip pat turi būti motyvuotai išdėstytos teigiamos ir neigiamos pasekmės, galinčios atsirasti priėmus teisės aktą.“

1.2.18. Pakeisti 23 punktą ir jį išdėstyti taip:

23. Rašte, kuriuo teikiamas derinti teisės akto, nustatančio įsisteigimo arba nustatančio ar panaikinančio paslaugų teikimo laisvei taikomus reikalavimus, projektas, turi būti pateikta informacija, nurodyta Pranešimų ir informacijos apie nustatomus įsisteigimo arba nustatomus ar panaikinamus paslaugų teikimo laisvei taikomus reikalavimus teikimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. lapkričio 30 d. nutarimu Nr. 1389 „Dėl pranešimų ir informacijos apie nustatomus įsisteigimo arba nustatomus ar panaikinamus paslaugų teikimo laisvei taikomus reikalavimus teikimo“.“

1.2.19. Pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:

24. Derinti teikiamas teisės akto projektas ir jo priedai, teisės akto projekto lyginamasis variantas, aiškinamasis raštas, atitikties lentelė, Reglamento 34 punkte nurodyta derinimo pažyma (kai pagal suinteresuotų institucijų ir suinteresuotų asmenų pateiktas pastabas ir pasiūlymus patikslintas teisės akto projektas teikiamas derinti pakartotinai) ir teisės akto projektu galimų sukelti ūkio subjektų prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų apskaičiavimo ataskaita, atsižvelgiant į tai, kas teisės akto projektą teikia, atitinkamai turi būti vizuoti Ministro Pirmininko (ar jo pavedimu – Vyriausybės kanclerio), ministro (ar jo pavedimu – viceministro arba ministerijos kanclerio), savivaldybės mero, kito subjekto, kuriam teisę teikti Vyriausybei teisės aktų projektus suteikia įstatymai, vadovo. Teisės akto projektas ir jo priedai taip pat turi būti vizuoti projektą rengusios institucijos teisininko. Kartu su teisės akto projektu teikiama antikorupcinio vertinimo pažyma vizuojama Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių nustatyta tvarka.“

1.2.20. Pakeisti 25 punktą ir jį išdėstyti taip:

25. Dėl Vyriausybei teikiamų teisės aktų projektų (išskyrus Vyriausybės įstatymo 38 straipsnio 2 dalyje nustatytus atvejus) turi būti gautos išvados pagal kompetenciją iš ministerijų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų.“

1.2.21. Pakeisti 27 punktą ir jį išdėstyti taip:

27. Suinteresuotų institucijų išvadoms ir suinteresuotų asmenų pastaboms ir pasiūlymams dėl teisės aktų projektų pateikti turi būti numatytas ne trumpesnis nei 10 darbo dienų derinimo terminas, o kai pateikiami dideli (10 ar daugiau puslapių) ir (ar) sudėtingi teisės aktų projektai (nustatantys naują teisinį reguliavimą ar iš esmės jį keičiantys), – ne trumpesnis nei 12 darbo dienų derinimo terminas, išskyrus Reglamento 28 punkte nurodytus atvejus, jei kitokių derinimo terminų nenustato įstatymai ar Vyriausybės nutarimai. Konkretus derinimo terminas (ne trumpesnis nei minimalus derinimo terminas) nustatomas įvertinus faktinę projekto apimtį ir sudėtingumą.

Dėl Vyriausybės nutarimų projektų, kuriuose teikiamos Vyriausybės išvados dėl Seime svarstomų teisės aktų projektų, išvadas teikiantys subjektai savo išvadas privalo pateikti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas. Suinteresuotų asmenų pastaboms ir pasiūlymams dėl šių teisės aktų projektų pateikti turi būti nustatytas ne trumpesnis nei šioje pastraipoje nurodytas terminas.“

1.2.22. Pripažinti netekusiu galios 271 punktą.

1.2.23. Pakeisti 28 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

28. Jeigu dėl nenumatytų aplinkybių teisės aktas turi būti priimtas nedelsiant, institucijos gali motyvuotai prašyti suinteresuotų institucijų išvadas, o suinteresuotų asmenų pastabas ir pasiūlymus dėl teisės akto projekto pateikti skubos tvarka (ne vėliau kaip per 5 darbo dienas) išimtiniais atvejais:“.

1.2.24. Pakeisti 28.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

28.3. kai Europos Sąjungos teisės aktuose ar įstatymuose nustatytas specialus terminas, per kurį Vyriausybė turi priimti sprendimą, todėl negalima laikytis Reglamente nustatytų įprastų terminų;“.

1.2.25. Pakeisti 29 punktą ir jį išdėstyti taip:

29. Išvadoje dėl teisės akto projekto įvertinami teisės akto projektu siekiami tikslai, pasirinktos teisinio reguliavimo priemonės, galimos teisės akto projekto priėmimo pasekmės ir numatomo teisinio reguliavimo galimas poveikis išvadas teikiančio subjekto kompetencijos srityje. Išvadoje dėl teisės akto projekto pateikiamos konkrečios ir argumentuotos pastabos ir pasiūlymai, taip pat pateikiami siūlymai, kaip tobulinti teisės akto projektą, ir (ar) pagal kompetenciją nurodomas galimas teisinio reguliavimo poveikis.“

1.2.26. Pakeisti 30 punktą ir jį išdėstyti taip:

30. Jeigu suinteresuota institucija ar suinteresuotas asmuo nustatytu laiku išvadų nepateikia, laikoma, kad jie teisės akto projektui pritaria ir ministerijų atstovų (viceministrų, ministerijų kanclerių) pasitarime dėl šio teisės akto projekto pastabų ir pasiūlymų nebeteikia, išskyrus atvejus, jeigu po derinimo su suinteresuotomis institucijomis ir suinteresuotais asmenimis teisės akto projektas pasikeitė iš esmės ar buvo papildytas naujomis nuostatomis.“

1.2.27. Pakeisti 31 punktą ir jį išdėstyti taip:

31. Dėl TAIS skelbiamų teisės aktų projektų pastabas ir pasiūlymus per Reglamento 27 ir 28 punktuose nustatytą laiką gali teikti visi suinteresuoti asmenys.“

1.2.28. Pakeisti 32 punktą ir jį išdėstyti taip:

32. Suinteresuotų institucijų išvadų ir suinteresuotų asmenų pastabų ir pasiūlymų dėl teisės aktų projektų (išskyrus teisės aktų, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, projektus ar teisės taikymo aktų, kuriuose yra komercinę paslaptį sudarančios informacijos, projektus) pateikimo laikas pradedamas skaičiuoti kitą darbo dieną po teisės akto projekto paskelbimo ir išvadas teikiančių subjektų nurodymo TAIS. Išvadų dėl teisės aktų, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, teisės taikymo aktų, kuriuose yra komercinę paslaptį sudarančios informacijos, projektų pateikimo laikas pradedamas skaičiuoti kitą darbo dieną po teisės akto projekto gavimo suinteresuotoje institucijoje dienos. Išvadų dėl teisės aktų projektų, kurių lydimuosiuose dokumentuose yra neviešinamų asmens duomenų, pateikimo laikas pradedamas skaičiuoti kitą darbo dieną po teisės akto projekto paskelbimo, išvadas teikiančių subjektų nurodymo TAIS ir lydimųjų dokumentų gavimo suinteresuotoje institucijoje dienos (atsižvelgus į tai, kas įvyko vėliau).“ 

1.2.29. Pakeisti 33 punktą ir jį išdėstyti taip:

33. Rengėjas, nesutinkantis su suinteresuotų institucijų ir suinteresuotų asmenų pateiktomis pastabomis ir pasiūlymais, organizuoja suinteresuotų institucijų ir suinteresuotų asmenų pasitarimą (išskyrus dėl Vyriausybės nutarimų projektų, kuriuose teikiamos Vyriausybės išvados dėl Seime svarstomų teisės aktų projektų), jeigu nesutarimų pašalinti nepavyksta kitais būdais. Ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki šio pasitarimo rengėjas pateikia suinteresuotoms institucijoms ir suinteresuotiems asmenims Reglamento 34 punkte nurodytą derinimo pažymą. Jų atstovai pasitarime pateikia šių institucijų ir asmenų nuomonę dėl argumentų, kodėl neatsižvelgta arba tik iš dalies atsižvelgta į suinteresuotos institucijos ar suinteresuoto asmens pateiktas pastabas ir pasiūlymus.“

1.2.30. Pakeisti 34 punktą ir jį išdėstyti taip:

34. Derinimo pažymoje turi būti nurodyta:

34.1. suinteresuotos institucijos ir suinteresuoti asmenys, į kurių pastabas ir pasiūlymus neatsižvelgta arba atsižvelgta iš dalies;

34.2. suinteresuotų institucijų ir suinteresuotų asmenų pastabos ir pasiūlymai, į kuriuos neatsižvelgta arba atsižvelgta iš dalies;

34.3. argumentai, kodėl neatsižvelgta arba tik iš dalies atsižvelgta į suinteresuotų institucijų ir suinteresuotų asmenų pastabas ir pasiūlymus.“

1.2.31. Papildyti III skyriaus pirmojo skirsnio poskirsnį „Teisės aktų projektų rengimo reikalavimai“ 341 punktu:

341. Jeigu užbaigus teisės akto projekto derinimo procedūrą teisės akto projektas pasikeičia iš esmės ir (ar) papildomas naujomis esminėmis nuostatomis, patikslintas projektas pakartotinai teikiamas derinti Reglamento 18 punkte nurodytu būdu. Pakartotinio derinimo metu taikomi Reglamento 27 ir 28 punktuose numatyti terminai.“

1.2.32. Pakeisti 37 punktą ir jį išdėstyti taip:

37. Vyriausybei kartu su teisės akto projektu teikiami šie teisės akto projekto lydimieji dokumentai (kai šie dokumentai turi būti rengiami): teisės akto projekto lyginamasis variantas, aiškinamasis raštas, atitikties lentelė ir Reglamento 34 punkte nurodyta derinimo pažyma. Šie dokumentai, atsižvelgiant į tai, kas teisės akto projektą teikia, atitinkamai turi būti vizuoti Ministro Pirmininko, ministro (jeigu jo nėra, – viceministro arba ministerijos kanclerio ir ministrą pavaduojančio ministro), savivaldybės mero ar kito subjekto, kuriam teisę teikti Vyriausybei teisės aktų projektus suteikia įstatymai, vadovo. Vyriausybei kartu su teisės akto projektu teikiama antikorupcinio vertinimo pažyma vizuojama Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių nustatyta tvarka. Kartu pateikiami ir kiti įstatymų ir Vyriausybės nutarimų nustatyti su teisės akto projektu privalomai teikiami dokumentai.“

1.2.33. Pakeisti 38.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

38.2. suinteresuotos institucijos, iš kurių išvados dėl teisės akto projekto gautos, suinteresuoti asmenys, pateikę pastabų ir pasiūlymų, taip pat suinteresuotos institucijos, kurios per Reglamento 27 ir 28 punktuose nustatytus terminus išvadų nepateikė;“.

1.2.34. Pakeisti 44 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

„Vyriausybės kanceliarijoje paprastai nevertinamas teisės akto projektas, jeigu jis Reglamento nustatyta tvarka nederintas su suinteresuotomis institucijomis ir suinteresuotais asmenimis arba jeigu derinant teisės akto projektą suinteresuotoms institucijoms išvadoms pateikti, o suinteresuotiems asmenims – pastaboms ir pasiūlymams dėl teisės aktų projektų pateikti buvo nustatyti trumpesni terminai, nei nurodyta Reglamento 27 ir 28 punktuose. Toks projektas per TAIS grąžinamas rengėjams, išskyrus teisės akto, kuriame yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, projektą, teisės taikymo akto, kuriame yra komercinę paslaptį sudarančios informacijos, projektą, – jie grąžinami rengėjams Reglamento 18 punkto pirmojoje pastraipoje nurodytu būdu, užtikrinančiu atitinkamos informacijos apsaugą.“

1.2.35. Pakeisti 1001 punktą ir jį išdėstyti taip:

1001. Vyriausybės nutarimų rengimo dokumentai (teikimas, teikiamo Vyriausybės nutarimo projektas, jo lyginamasis variantas, Vyriausybės nutarimo projekto derinimo pažyma, suinteresuotų institucijų išvados ir suinteresuotų asmenų pastabos ir pasiūlymai, kiti su nutarimo rengimu susiję dokumentai ir visų teikiamų projektų variantai) saugomi institucijose, teikiančiose Vyriausybės nutarimų projektus, Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.“

1.2.36. Pakeisti 1142 punktą ir jį išdėstyti taip:

1142. Reglamento 1141 punkto nuostatų įgyvendinimą koordinuoja Vyriausybės kanceliarija, bendradarbiaudama su ministerijomis, Vyriausybės įstaigomis, kitomis suinteresuotomis institucijomis ir suinteresuotais asmenimis. Vyriausybės kanceliarija teikia metodines rekomendacijas dėl Reglamento 1141 punkto nuostatų įgyvendinimo, stebi ir vertina jų įgyvendinimo pažangą ir teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl veiksmų, kurių reikia šioms nuostatoms tinkamai įgyvendinti. Šiame punkte nurodytos Vyriausybės kanceliarijos metodinės rekomendacijos skelbiamos interneto svetainėje epilietis.lrv.lt.“

1.2.37. Pakeisti 135 punktą ir jį išdėstyti taip:

135. Vyriausybė kasmet iki gegužės 15 dienos pateikia Seimui valstybės pažangos ataskaitą. Šią ataskaitą rengia Vyriausybės kanceliarija, remdamasi ministerijų, Vyriausybės įstaigų, kitų Vyriausybei atskaitingų valstybės institucijų ar įstaigų metinėmis veiklos ataskaitomis ir kita reikiama informacija.“

1.2.38. Pakeisti 138 punkto trečiąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

„Vyriausybės atstovų įstaigos vadovas, kiti įstaigų vadovai, kuriuos į pareigas priima (skiria) Vyriausybė arba Ministras Pirmininkas, vykstantys į komandiruotę Lietuvos Respublikoje ilgiau kaip vienai dienai, turi iš anksto raštu pranešti apie tai Ministrui Pirmininkui ir gauti jo leidimą. Leidimas įforminamas Ministro Pirmininko rezoliucija, o leidimas Vyriausybės kancleriui – Ministro Pirmininko potvarkiu.“

1.2.39. Pakeisti 139 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

139. Ministrams, Vyriausybės atstovų įstaigos vadovui, kitiems įstaigų vadovams, kuriuos į pareigas priima (skiria) Vyriausybė arba Ministras Pirmininkas, kasmetinės atostogos paprastai suteikiamos pagal kasmetinių atostogų suteikimo eilę, kurią potvarkiu kiekvienų metų pradžioje patvirtina Ministras Pirmininkas. Potvarkio dėl kasmetinių atostogų suteikimo eilės projektą (-us) rengia Vyriausybės kanceliarija, atsižvelgdama į ministrų, Vyriausybės atstovų įstaigos vadovo, kitų įstaigų vadovų, kuriuos į pareigas priima (skiria) Vyriausybė arba Ministras Pirmininkas, rašytinius prašymus.“

1.2.40. Pakeisti 141 punktą ir jį išdėstyti taip:

141. Ministrams, Vyriausybės atstovų įstaigos vadovui, kitiems įstaigų vadovams, kuriuos į pareigas priima (skiria) Vyriausybė arba Ministras Pirmininkas, papildomas poilsio laikas suteikiamas Ministro Pirmininko potvarkiu pagal jų iš anksto pateiktą rašytinį prašymą.

Kiti su Vyriausybės atstovų įstaigos vadovo, kitų įstaigų vadovų, kuriuos į pareigas priima (skiria) Vyriausybė arba Ministras Pirmininkas, tarnybos (darbo) santykiais susiję klausimai įforminami Ministro Pirmininko rezoliucija.“

2. Nustatyti, kad:

2.1. iki šio nutarimo įsigaliojimo pradėtos teisėkūros procedūros baigiamos iki šio nutarimo įsigaliojimo galiojusia tvarka;

2.2. šis nutarimas, išskyrus 1.2.5, 1.2.16, 1.2.37, 1.2.38, 1.2.39 ir 1.2.40 papunkčius, įsigalioja 2024 m. birželio 1 d.

 

 

 

Ministrė Pirmininkė                                                                        Ingrida Šimonytė

 

 

 

Vidaus reikalų ministrė                                                                   Agnė Bilotaitė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2024 m. gegužės 3 d. nutarimu Nr. 305

 

MINISTRŲ, VYRIAUSYBĖS ĮSTAIGŲ, ĮSTAIGŲ PRIE MINISTERIJŲ IR KITŲ VYRIAUSYBEI PAVALDŽIŲ IR ATSKAITINGŲ VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO SUBJEKTŲ NORMINIŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Ministrų, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijų ir kitų Vyriausybei pavaldžių ir atskaitingų viešojo administravimo subjektų norminių teisės aktų projektų rengimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos siekiant gerinti ministrų, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijų ir kitų Vyriausybei pavaldžių ir atskaitingų viešojo administravimo subjektų (toliau – įstaiga) priimamų norminių teisės aktų kokybę, užtikrinant vykdomos teisėkūros viešumą, atvirumą, skaidrumą, visuomenės įtraukiamumą, suvienodinant įstaigų taikomą teisėkūros praktiką.

2.  Taisyklės nustato įstaigų norminių teisės aktų projektų (toliau – teisės akto projektas) rengimo, konsultavimosi su visuomene ir šių projektų derinimo su suinteresuotomis institucijomis ir suinteresuotais asmenimis tvarką. Suinteresuotomis institucijomis laikomos ministerijos, Vyriausybės įstaigos, kitos valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos, su kuriomis susijęs siūlomas reguliavimas. Suinteresuotais asmenimis laikomi fiziniai asmenys, ekspertai, asociacijos, nevyriausybinės organizacijos, profesinės sąjungos, kiti subjektai, kuriuos tiesiogiai ar netiesiogiai paveiks ar gali paveikti numatomas teisinis reguliavimas.

3.  Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme.

4.  Rengdamos teisės aktų projektus įstaigos vadovaujasi Teisėkūros pagrindų įstatymu, Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo“, (toliau – Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklės), teisingumo ministro tvirtinamais teisės aktų projektų rengimo rekomendacijomis ir Taisyklėmis. 

5.  Vykdant teisėkūros procesus vadovaujamasi Teisėkūros pagrindų įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje išdėstytais teisėkūros principais.

 

II SKYRIUS

KONSULTAVIMASIS SU VISUOMENE

 

6.  Prieš rengiant teisės aktų projektus turi būti įvertintas konsultavimosi su visuomene poreikis. Konsultavimasis su visuomene vykdomas, kai:

6.1.      reikia sužinoti suinteresuotų asmenų nuomonę ir surinkti kitus duomenis, patvirtinančius galimą arba esamą visuomeninių santykių problemą, įvertinti šios problemos aktualumą, mastą, visuomeninių santykių teisinio reguliavimo trūkumus, naujo teisinio reguliavimo poreikį ir galimą jo turinį, nustatyti galimas teisinio reguliavimo alternatyvas ir įvertinti jų poveikį;

6.2.      suinteresuotiems asmenims norima pristatyti siūlomo teisinio reguliavimo esmę ir įvertinti jo poveikį, įsitikinti, ar siūlomos teisinio reguliavimo priemonės leis veiksmingai išspręsti esamą visuomeninių santykių problemą, ar bus aišku, kaip siūlomą teisinį reguliavimą reikės įgyvendinti;

6.3.      reikia sužinoti suinteresuotų asmenų nuomonę ir pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje (toliau – TAIS) paskelbtų teisėkūros iniciatyvų ir teisės aktų projektų ar kitais teisės akto projektą rengiančiai įstaigai svarbiais atvejais.

7.  Konsultuojantis su visuomene, kviečiami dalyvauti suinteresuoti asmenys.

8.  Konsultavimasis su visuomene vykdomas atliekant apklausas, interviu, organizuojant diskusijas, konferencijas, viešus klausymus, kviečiant teikti pasiūlymus, sudarant darbo grupes teisės akto projektui parengti arba kitais būdais, užtikrinančiais, kad bus pasiektas konsultavimosi tikslas.

9.  Apie konsultavimosi su visuomene pradžią ir eigą paskelbiama interneto svetainėje epilietis.lrv.lt, prireikus ir kitomis visuomenei informuoti ir veiklai viešinti skirtomis priemonėmis, kad apie konsultavimąsi su visuomene sužinotų suinteresuoti asmenys.

10.       Su visuomene konsultuojamasi atsižvelgiant į interneto svetainėje epilietis.lrv.lt Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos paskelbtas metodines rekomendacijas.

11. Su visuomene gali būti nesikonsultuojama Taisyklių 18 punkte nurodytais atvejais.

 

III SKYRIUS

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ DERINIMAS

 

12.  Teisės aktų projektai (išskyrus Taisyklių 18 punkte nurodytus atvejus) turi būti teikiami derinti pagal kompetenciją suinteresuotų institucijų (jei tokių yra) išvadoms ir suinteresuotų asmenų pastaboms ir pasiūlymams gauti.

13.  Parengti įstaigų teisės aktų projektai (išskyrus teisės aktų, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, projektus) teikiami derinti suinteresuotų institucijų išvadoms ir suinteresuotų asmenų pastaboms ir pasiūlymams gauti paskelbiant juos TAIS. Teisės aktų, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, projektai teikiami derinti suinteresuotoms institucijoms įslaptintos informacijos apsaugą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka. Teisės aktų projektų lydimieji dokumentai, kuriuose yra komercinę paslaptį sudarančios informacijos ar asmens duomenų, kurių skelbimas viešai neatitiktų Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) reikalavimų, (toliau – viešai neskelbiami asmens duomenys), teikiami suinteresuotoms institucijoms registruotu paštu, prireikus pristatomi per kurjerį, Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą arba dokumento gavėjo nurodytu elektroninio pašto adresu.

14.  Kartu su teikiamu derinti teisės akto projektu įstaiga teikia susijusius dokumentus (kai šie dokumentai turi būti rengiami):

14.1.    parengtą teisės akto projekto lyginamąjį variantą, išskyrus teisingumo ministro tvirtinamose teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose numatytas išimtis;

14.2.    Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklių 7 priede nurodytą atitikties lentelę, kai teisės akto projektu perkeliamos ar įgyvendinamos Europos Sąjungos teisės aktų nuostatos;

14.3.    teisės akto projekto antikorupcinio vertinimo pažymą, parengtą pagal Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklės), kai tokį vertinimą privaloma atlikti pagal Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymą;

14.4.    teisės akto projektu galimų sukelti ūkio subjektų prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų apskaičiavimo ataskaitą, parengtą pagal Ūkio subjektų administracinės naštos ir prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. sausio 11 d. nutarimu Nr. 4 „Dėl Ūkio subjektų administracinės naštos ir prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų vertinimo metodikos patvirtinimo“;

14.5.    gautų pastabų ir pasiūlymų įvertinimą (derinimo pažymą, nurodytą Taisyklių
25 punkte), kai pagal suinteresuotų institucijų ir suinteresuotų asmenų pateiktas pastabas ir pasiūlymus patikslintas teisės akto projektas teikiamas derinti pakartotinai;

14.6.    kitą su parengtu teisės akto projektu susijusią medžiagą. Kartu pateikiami ir kiti įstatymų ir Vyriausybės nutarimų nustatyti su teisės akto projektu privalomai teikiami dokumentai.

15.  Rašte, kuriuo teisės akto projektas teikiamas derinti, turi būti nurodyta:

15.1.    teisės akto projekto pavadinimas;

15.2.    teisės akto projektu sprendžiama problema, teisės akto projekto rengimą paskatinusios priežastys, teisės akto projektu siūlomo teisinio reguliavimo esmė – problemos sprendimas (sprendimo priemonės, kartu pagrindžiant, kodėl nepakanka administracinių ir (ar) organizacinių priemonių, kurios padėtų spręsti problemą nekeičiant teisinio reguliavimo), sprendimo įgyvendinimo kaštai, nauda, juos patirsiantys subjektai bei asmenų grupės ir (ar) rezultatas, kurio tikimasi. Taip pat nurodomas įgyvendinimo mechanizmas (kokios institucijos dalyvaus įgyvendinant sprendimą, kaip jos pasirengusios atlikti joms pavedamas funkcijas ir kita). Informacija pateikiama koncentruotai, sprendžiama problema argumentuojama duomenimis, siūlomo sprendimo įgyvendinimo kaštai ir nauda pagrindžiami atliktais kiekybiniais ir (ar) kokybiniais vertinimais. Įgyvendinimo mechanizmas nenurodomas, kai teisės akto projektu atliekami redakciniai ir (ar) teisės technikos pakeitimai;

15.3.    numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo išvados pagal Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 „Dėl Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo“;

15.4.    teisės akto projektu perkeliami ir (ar) įgyvendinami Europos Sąjungos teisės aktai (kai kurios jų nuostatos), jeigu teisės akto projektu šie teisės aktai (jų nuostatos) perkeliami ir (ar) įgyvendinami, taip pat su teisės akto projektu susiję tiesiogiai taikomi Europos Sąjungos teisės aktai, kai jie nėra įgyvendinami, ir informacija, ar teisės akto projektas yra įtrauktas į perkeliamo ir (ar) įgyvendinamo Europos Sąjungos teisės akto perkėlimo ir įgyvendinimo planą Lietuvos narystės Europos Sąjungoje informacinėje sistemoje (LINESIS) ir ar į šią sistemą įkelta atitikties lentelė;

15.5.    notifikavimo Europos Komisijai data, jei teisės akto projektas notifikuotinas Europos Komisijai pagal Informacijos apie techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras teikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 617 „Dėl Informacijos apie techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras teikimo taisyklių patvirtinimo“, reikalavimus;

15.6.    informacija, ar dėl teisės akto projekto teiktinas pranešimas Europos Komisijai pagal Lietuvos Respublikos paslaugų įstatymo ir Pranešimų ir informacijos apie nustatomus įsisteigimo arba nustatomus ar panaikinamus paslaugų teikimo laisvei taikomus reikalavimus teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. lapkričio 30 d. nutarimu Nr. 1389 „Dėl pranešimų ir informacijos apie nustatomus įsisteigimo arba nustatomus ar panaikinamus paslaugų teikimo laisvei taikomus reikalavimus teikimo“, reikalavimus;

15.7.    teisės aktai, kuriuos reikia priimti, jeigu teisės aktui į teisės sistemą įtraukti reikės priimti kitus teisės aktus;

15.8.    informacija apie sąvokų ir jas apibrėžiančių terminų įvertinimą Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka, jeigu teisės akto projekte yra apibrėžiamos sąvokos;

15.9.    jeigu buvo konsultuotasi su visuomene, – konsultavimosi tikslas, būdas (-ai), suinteresuoti asmenys, su kuriais konsultuotasi, konsultavimosi trukmė ir apibendrinti konsultavimosi rezultatai. Prireikus kartu su raštu, kuriuo teisės akto projektas teikiamas derinti, pateikiama papildoma informacija apie konsultavimosi su visuomene rezultatus. Jeigu su visuomene konsultuojamasi ar numatoma konsultuotis, – konsultavimosi tikslas, būdas (-ai), suinteresuoti asmenys ir konsultavimosi trukmė;

15.10.  teisės akto projekto rengimą inicijavę, teisės akto projektą parengę ir (ar) rengiant teisės akto projektą dalyvavę asmenys, kurie nėra valstybės politikai, valstybės pareigūnai, profesinės karo tarnybos kariai, valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų valstybės tarnautojai;

15.11.  teisės akto projektą rengusio (-ių) valstybės tarnautojo (-ų) vardas (-ai) ir pavardė (-ės), pareigos, struktūrinio padalinio pavadinimas, telefono ryšio numeriai, elektroninio pašto adresai; jeigu teisės akto projektą rengė darbo grupė, – darbo grupės vadovo pareigos, vardas ir pavardė, telefono ryšio numeriai, elektroninio pašto adresai;

15.12.  kita, rengėjų nuomone, reikalinga informacija.

16.  Teisės akto projektas ir jo priedai turi būti vizuoti projektą rengusios įstaigos teisininko. Kartu su teisės akto projektu teikiama antikorupcinio vertinimo pažyma vizuojama Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių nustatyta tvarka. Derinti teikiamas teisės akto projektas ir jo priedai, teisės akto projekto lyginamasis variantas, atitikties lentelė, derinimo pažyma (kai pagal suinteresuotų institucijų ir suinteresuotų asmenų pateiktas pastabas ir pasiūlymus patikslintas teisės akto projektas teikiamas derinti pakartotinai) ir teisės akto projektu galimų sukelti ūkio subjektų prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų apskaičiavimo ataskaita turi būti vizuoti įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens.

17.  Suinteresuotų institucijų išvadoms ir suinteresuotų asmenų pastaboms ir pasiūlymams dėl teisės aktų projektų pateikti turi būti numatytas ne trumpesnis nei 10 darbo dienų derinimo terminas, o kai pateikiami dideli (10 ar daugiau puslapių) ir (ar) sudėtingi teisės aktų projektai (nustatantys naują teisinį reguliavimą ar iš esmės jį keičiantys), – ne trumpesnis nei 12 darbo dienų derinimo terminas, išskyrus Taisyklių 19 punkte nurodytus atvejus, jei kitokių derinimo terminų nenustato įstatymai ar Vyriausybės nutarimai. Konkretus derinimo terminas (ne trumpesnis nei minimalus derinimo terminas) nustatomas įvertinus faktinę projekto apimtį ir sudėtingumą.

18.  Teisės aktų projektai gali būti nederinami su suinteresuotomis institucijomis ir suinteresuotais asmenimis karo, nepaprastosios padėties, mobilizacijos, karantino, ekstremaliosios situacijos ar ekstremaliojo įvykio metu ar kai teisės akto projektu būtina neatidėliotinai spręsti klausimus, būtinus valstybės karinės gynybos ir kitoms gyvybiškai svarbioms valstybės funkcijoms užtikrinti, ir jeigu šiais atvejais teisės akto projekto nepriėmimas nedelsiant lemtų neigiamų pasekmių valstybės ir visuomenės saugumui ir stabilumui atsiradimą, taip pat dėl teisės aktų projektų, kuriais siūlomi redakciniai ir (ar) teisės technikos pakeitimai.

19.  Jeigu dėl nenumatytų aplinkybių teisės aktas turi būti priimtas nedelsiant, įstaigos gali motyvuotai prašyti suinteresuotų institucijų pateikti išvadas, o suinteresuotų asmenų – pastabas ir pasiūlymus dėl teisės akto projekto skubos tvarka (ne vėliau kaip per 5 darbo dienas) tik šiais išimtiniais atvejais:

19.1.    kai teisės akto projektas rengiamas įgyvendinant įstatymą ar kitą Lietuvos Respublikos Seimo, Vyriausybės ar ministro priimtą teisės aktą, kuris įsigalioja anksčiau nei per vieną mėnesį nuo jo priėmimo dienos;

19.2.    kai Europos Sąjungos teisės aktuose, įstatymuose, Vyriausybės nutarimuose ar ministro įsakymuose (jei teisės aktą priima įstaiga prie ministerijos) nustatytas specialus terminas, per kurį įstaiga turi priimti teisės aktą, todėl negalima laikytis Taisyklių 17 punkte nustatytų įprastų terminų;

19.3.    kai teisės akto projekto rengimo nebuvo įmanoma suplanuoti ir juo būtina spręsti neatidėliotinus klausimus.

20.  Informacija apie parengtus ir TAIS skelbiamus teisės aktų projektus (išskyrus teisės aktų, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, projektus) teikiama asmenims, įrašytiems į lobistų sąrašą ar asmenų, darančių įtaką teisėkūrai, sąrašą, jų nurodytais rengėjui kontaktais, kai šie teisės aktų projektai patenka į asmens prašyme įrašyti jį į lobistų sąrašą ar asmens prašyme įrašyti jį į asmenų, darančių įtaką teisėkūrai, sąrašą nurodytas teisinio reguliavimo sritis, kurios paviešintos Lietuvos Respublikos lobistinės veiklos įstatymo ir Teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka. Šiame punkte nurodyta informacija asmenims, įrašytiems į lobistų sąrašą ar asmenų, darančių įtaką teisėkūrai, sąrašą, teikiama nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo teisės aktų projektų paskelbimo TAIS dienos.

21.  Suinteresuotos institucijos išvadas ir suinteresuoti asmenys pastabas ir pasiūlymus dėl jiems pateiktų teisės aktų projektų (išskyrus teisės aktų, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, projektus) teikia per TAIS. Šios išvados, pastabos ir pasiūlymai turi būti pateikti ne vėliau kaip per Taisyklių 17 punkte nustatytą terminą (išskyrus atvejus, nurodytus Taisyklių 19 punkte). Jeigu suinteresuotos institucijos ar suinteresuoti asmenys per Taisyklių 17 ar 19 punkte nustatytus terminus išvadų, pastabų ir pasiūlymų nepateikia, laikoma, kad jie dėl teisės akto projekto pastabų ir pasiūlymų neturi.

22.  Išvadoje dėl teisės akto projekto įvertinami teisės akto projektu siekiami tikslai, pasirinktos teisinio reguliavimo priemonės, galimos teisės akto projekto priėmimo pasekmės ir numatomo teisinio reguliavimo galimas poveikis išvadas teikiančios suinteresuotos institucijos kompetencijos srityje. Šioje išvadoje pateikiamos konkrečios ir argumentuotos pastabos ir pasiūlymai, kaip tobulinti teisės akto projektą, ir (ar) pagal kompetenciją nurodomas galimas teisinio reguliavimo poveikis.

23.  Suinteresuotų institucijų išvadų ir suinteresuotų asmenų pastabų ir pasiūlymų dėl teisės aktų projektų (išskyrus teisės aktų, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, projektus) pateikimo laikas pradedamas skaičiuoti kitą darbo dieną po teisės akto projekto paskelbimo ir išvadas teikiančių subjektų nurodymo TAIS dienos. Išvadų dėl teisės aktų, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, projektų pateikimo laikas pradedamas skaičiuoti kitą darbo dieną po teisės akto projekto gavimo suinteresuotoje institucijoje dienos. Išvadų dėl teisės aktų projektų, kurių lydimuosiuose dokumentuose yra viešai neskelbiamų asmens duomenų, pateikimo laikas pradedamas skaičiuoti kitą darbo dieną po teisės akto projekto paskelbimo, išvadas teikiančių subjektų nurodymo TAIS ir lydimųjų dokumentų gavimo suinteresuotoje institucijoje dienos (atsižvelgus į tai, kas įvyko vėliau).

24.  Jeigu teisės akto projekto rengėjas nesutinka su suinteresuotų institucijų ir suinteresuotų asmenų pateiktomis pastabomis ir pasiūlymais ir nesutarimų pašalinti nepavyksta kitais būdais (elektroniniu paštu, telefonu ar kt.), jis organizuoja pasitarimą. Ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki šio pasitarimo rengėjas pateikia suinteresuotoms institucijoms ir suinteresuotiems asmenims Taisyklių 25 punkte nurodytą derinimo pažymą. Suinteresuotų institucijų ir suinteresuotų asmenų atstovai pasitarime pateikia šių institucijų ir asmenų nuomonę dėl argumentų, kodėl neatsižvelgta arba tik iš dalies atsižvelgta į suinteresuotos institucijos ar suinteresuoto asmens pateiktas pastabas ir pasiūlymus.

25.  Derinimo pažymoje turi būti nurodyta:

25.1.    suinteresuotos institucijos ir suinteresuoti asmenys, į kurių pastabas ir pasiūlymus neatsižvelgta arba atsižvelgta iš dalies;

25.2.    suinteresuotų institucijų ir suinteresuotų asmenų pateiktos pastabos ir pasiūlymai, į kuriuos neatsižvelgta arba atsižvelgta iš dalies;

25.3.    argumentai, kodėl neatsižvelgta arba tik iš dalies atsižvelgta į suinteresuotų institucijų ir suinteresuotų asmenų pateiktas pastabas ir pasiūlymus.

 

IV skyrius

Baigiamosios nuostatos

 

26.  Jeigu užbaigus teisės akto projekto derinimą projektas pasikeičia iš esmės ir (ar) papildomas naujomis esminėmis nuostatomis, patikslintas projektas pakartotinai teikiamas derinti suinteresuotoms institucijoms ir suinteresuotiems asmenims Taisyklių 13 punkte nurodytu būdu. Pakartotinio derinimo metu taikomi Taisyklių 17 ir 19 punktuose numatyti terminai.

27.  Derinimo pažyma dėl suinteresuotų institucijų ir suinteresuotų asmenų pateiktų pastabų ir pasiūlymų, kurių nepavyko suderinti ir į kuriuos neatsižvelgta arba atsižvelgta iš dalies teikiamame pasirašyti teisės akto projekte, iki projekto pasirašymo paskelbiama TAIS kartu su paskutine teisės akto projekto versija.

 

––––––––––––––––––––