LIETUVOS RESPUBLIKOS KRAŠTO APSAUGOS

MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL RIZIKOS KAPITALO FINANSINĖS PRIEMONĖS „MILINVEST“ SCHEMOS PATVIRTINIMO

 

2021 m. gegužės 17 d. Nr. V-349

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 9 straipsnio 4 dalies 10 punktu ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės „INVESTICIJŲ IR VERSLO GARANTIJOS“ pasirašytos 2020 m. gruodžio 8 d. fondų fondo Gynybos investicijų fondo (GIF) finansavimo sutarties 10.1.2.1 papunktį,

tvirtinu Rizikos kapitalo finansinės priemonės „MilInvest“ schemą (pridedama).

 

 

 

Krašto apsaugos ministras                                                                                           Arvydas Anušauskas

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos

2021-05-04 raštu Nr. (2.30Mr-43)6V-606


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

krašto apsaugos ministro

2021 m. gegužės 17 d.

įsakymu Nr. V-349

 

 

RIZIKOS KAPITALO FINANSINĖS PRIEMONĖS „MILINVEST“ SCHEMA

 

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai elementai

Paaiškinimas

1.

Teisinis pagrindas

Schema parengta vadovaujantis 2014 m. birželio 17 d. Komisijos Reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107  ir 108 straipsnius su vėlesniais pakeitimais (toliau – Reglamentas Nr. 651/2014), I skyriaus ir 21–22 straipsnių nuostatomis bei 2020 m. gruodžio 8 d. fondų fondo Gynybos investicijų fondo (toliau – GIF) finansavimo sutartimi, sudaryta Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės INVESTICIJŲ IR VERSLO GARANTIJOS (toliau – Sutartis)

2.

Priemonei skirta finansavimo suma

Iki 13 500 000 Eur (trylika milijonų penki šimtai tūkstančių eurų) valstybės biudžeto lėšų

3.

Schemos taikymas

Rizikos kapitalo investicijos pagal šią schemą bus vykdomos Reglamento Nr. 651/2014 taikymo laikotarpiu. Tuo atveju, jei bus priimtas naujas reglamentas, pakeisiantis Reglamentą Nr. 651/2014, arba Reglamento Nr. 651/2014 galiojimas bus pratęstas, rizikos kapitalo investicijų teikimas pagal šią schemą bus pratęstas

4.

Vartojamos sąvokos

Šioje schemoje vartojamos sąvokos atitinka Reglamente Nr. 651/2014 apibrėžtas sąvokas.

Įmonė suprantama kaip apibrėžta Reglamento Nr. 651/2014 I priedo 3 straipsnio 3 dalyje

5.

Labai maža arba maža įmonė, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme

6.

MVĮ

Labai maža, maža arba vidutinė įmonė, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme

7.

Priemonės valdymas ir fondo valdytojo atrinkimas

GIF valdytoja uždaroji akcinė bendrovė „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – Fondų fondo valdytojas), kuriai Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija pavedė įgyvendinti GIF rizikos kapitalo finansinę priemonę „MILInvest“ (toliau – Priemonė), atviro ir skaidraus proceso metu, užtikrindama laisvą konkurenciją, vienodą ir sąžiningą traktavimą, atrinks finansų tarpininką (toliau – Fondo valdytojas), kuris įsteigs ir valdys du rizikos kapitalo fondus:

-    priešankstyvosios stadijos fondą (angl. Pre-seed Fund), per kurį bus įgyvendinama ikiakceleravimo programa (ikiakceleravimo programos veiklos ir ikiakceleravimo programos dalyvių subsidijavimas), akceleravimo programos ir investuojama į MĮ, kuriančias (gaminančias ar teikiančias) gynybos ir (ar) dvigubos paskirties produktus (paslaugas) (toliau – Priešankstyvosios stadijos fondas);

-    rizikos kapitalo fondą (angl. VC Fund), per kurį bus vykdomas investavimas į MVĮ priešankstyvosios, ankstyvosios ir plėtros stadijose, kuriančias (gaminančias ar teikiančias) gynybos ir (ar) dvigubos paskirties produktus (paslaugas) (toliau – Rizikos kapitalo fondas) (toliau Priešankstyvosios stadijos ir Rizikos kapitalo fondas kartu – Fondas).

Fondo valdytojas Fondą valdys vadovaudamasis komerciniais pagrindais, nepažeisdamas Reglamento Nr. 651/2014 21 straipsnio 15 dalies reikalavimų, t. y. Fondo valdytojas atitiks šias sąlygas:

a) pagal sutartį jis yra įpareigotas veikti stropiai ir sąžiningai kaip profesionalus valdytojas ir užtikrinti, kad nekiltų interesų konfliktas; taikomi geriausios praktikos principai ir įstatymais numatyta priežiūra;

b) jo atlygis (valdymo mokestis) atitinka rinkos praktiką. Laikoma, kad šio reikalavimo laikomasi, kai Fondo valdytojas atrenkamas pagal atvirą, skaidrią ir nediskriminacinę atrankos procedūrą, remiantis objektyviais kriterijais, susijusiais su patirtimi, kompetencija ir veiklos bei finansiniu pajėgumu;

c) jis gauna nuo veiklos rezultatų priklausantį atlygį (valdymo mokestį) arba prisiima dalį investicijų rizikos, bendrai investuodamas nuosavus išteklius, siekia užtikrinti, kad jo interesai visada būtų suderinti su viešojo investuotojo interesais;

d) jis išdėsto investavimo strategiją, investicijų kriterijus ir siūlomą investavimo tvarkaraštį;

e) leidžiama, kad investuotojams būtų atstovaujama Fondo valdymo organuose, pavyzdžiui, stebėtojų taryboje arba patariamajame komitete

8.

Fondo dydis

Fondui skirtų valstybės biudžeto lėšų, Fondo valdytojo skirtų lėšų ir pritraukto privataus kapitalo bendra suma

9.

Privataus kapitalo pritraukimas

Fondo valdytojas neprivalo pritraukti privataus kapitalo lėšų į Priešankstyvosios stadijos fondą.

Į Rizikos kapitalo fondą Fondo valdytojas turės pritraukti tiek privataus kapitalo lėšų, kad būtų nepažeisti Reglamento Nr. 651/2014 21 straipsnio 10 ir 11 dalių nuostatų reikalavimai ir kad privataus kapitalo lėšos (įskaitant ir Fondo valdytojo lėšas) sudarytų ne mažiau kaip 10 proc. Rizikos kapitalo fondo (įskaitant privataus kapitalo lėšas) sumos

10.

Remiami subjektai ir investicijų teikimo sąlygos

Priešankstyvosios stadijos fondo akceleravimo veiklos ir investicijos, įskaitant paskesnes investicijas, bus atliekamos pagal Reglamento Nr. 651/2014 22 straipsnį į įmones, kurios:

- yra MĮ;

- atitinka Reglamento Nr. 651/2014 22 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus, t. y. yra nebiržinė maža įmonė ne ilgiau kaip penkerius metus po jos registracijos, atitinkanti šias sąlygas:

a) ji nėra perėmusi kitos įmonės veiklos;

b) ji dar nėra paskirsčiusi pelno;

c) ji nebuvo sukurta susijungimo būdu.

Reikalavimus atitinkančių įmonių, kurioms netaikomas registracijos reikalavimas, atveju gali būti laikoma, kad penkerių metų laikotarpis prasideda tada, kai įmonė arba pradeda savo ekonominę veiklą, arba už ekonominę veiklą privalo mokėti mokesčius.

Nukrypstant nuo c punkto, dviejų įmonių, kurios atitinka pagalbos skyrimo reikalavimus pagal Reglamento Nr. 651/2014 22 straipsnį, susijungimo būdu sukurtos įmonės irgi laikomos reikalavimus atitinkančiomis įmonėmis ne ilgiau kaip penkerius metus nuo seniausiai įsteigtos susijungime dalyvaujančios įmonės registracijos dienos;

- kuria (gamina ar teikia) gynybos ir (ar) dvigubos paskirties produktus (paslaugas), kurie yra inovatyvūs, pasižymi eksporto potencialu ir atitinka Europos gynybos agentūros pajėgumų vystymo planus, skelbiamus interneto svetainėje www.eda.europa.eu, ir NATO gynybos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros 2020–2040 m. prioritetus, skelbiamus interneto svetainėje www.nato.int.

 

Rizikos kapitalo fondo investicijos bus atliekamos pagal Reglamento Nr. 651/2014 21 straipsnį į nebiržines įmones, kurios:

- pradinės investicijos metu yra MVĮ;

- pradinės investicijos metu atitinka bent vieną iš Reglamento Nr. 651/2014 21 straipsnio 5 dalies sąlygų:

a) jos nevykdo veiklos jokioje rinkoje;

b) jos vykdo veiklą bet kurioje rinkoje mažiau nei 7 metus nuo savo pirmo komercinio pardavimo;

c) joms reikia pradinės rizikos finansų investicijos, kuri, remiantis verslo planu, parengtu siekiant patekti į naują produkto ar geografinę rinką, yra didesnė nei 50 proc. jų vidutinės metinės apyvartos per ankstesnius 5 metus;

- paskesnės investicijos metu atitinka Reglamento Nr. 651/2014 21 straipsnio 6 dalies reikalavimus;

- pradinės ir (ar) paskesnės investicijos metu kuria (gamina ar teikia) gynybos ir (ar) dvigubos paskirties produktus (paslaugas), kurie yra inovatyvūs, pasižymi eksporto potencialu ir atitinka Europos gynybos agentūros pajėgumų vystymo planus, skelbiamus interneto svetainėje www.eda.europa.eu, ir NATO gynybos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros 2020–2040 m. prioritetus, skelbiamus interneto svetainėje www.nato.int

11.

Netinkamos investicijos

Netinkamomis investicijomis iš Fondo bus laikomos investicijos:

-    į sunkumus patiriančias įmones, kaip jos apibrėžtos Reglamento Nr.  651/2014 2 straipsnio 18 dalyje;

-    nurodytos Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse;

-    į bet kokias investicijas, susijusias su sukčiavimu;

-    į įmones, veikiančias draudžiamuose sektoriuose, nustatytuose Europos plėtros finansinių institucijų suderintame sąraše (https://www.edfi.eu/policy/), išskyrus veiklą, susijusią su ginklais ir amunicija;

-    į juridinius asmenis, kurių veikla prieštarauja nacionaliniam saugumui, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatyme. Juridinius asmenis tikrina Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija pagal Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 8 straipsnio 3 dalį ir Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo 12 straipsnį. Fondo valdytojas užtikrina, kad Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijai būtų pateikta visa patikrinimui reikalinga informacija (išvardyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1540 patvirtinto Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos darbo tvarkos aprašo 1 priede). Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija išduoda pažymą dėl šio kriterijaus (ne)atitikimo

12.

Remiama veikla

Investicijos bus atliekamos nuosavo kapitalo arba kvazinuosavo kapitalo forma, kaip tai apibrėžta Reglamento Nr. 651/2014 2 straipsnio 66 ir 74 dalyse

13.

Finansavimo dydis vienai įmonei

Priešankstyvosios stadijos fondo investicijų, įskaitant paskesnes investicijas, į vieną įmonę suma negalės viršyti 5 proc. Priešankstyvosios stadijos fondo dydžio ir neturi viršyti Reglamento Nr. 651/2014 22 straipsnio 3 dalies c punkte nustatytos ar vadovaujantis Reglamento Nr. 651/2014 22 straipsnio 5 dalimi padvigubintos sumos, atsižvelgiant į Reglamento Nr. 651/2014 8 straipsnį.

Rizikos kapitalo fondo investicijų, įskaitant paskesnes investicijas, į vieną įmonę suma negalės viršyti 20 proc. Rizikos kapitalo fondo dydžio (įskaitant privataus kapitalo lėšas) ir neturi viršyti Reglamento Nr. 651/2014 21 straipsnio 9 dalyje nustatytos sumos, atsižvelgiant į Reglamento Nr. 651/2014 8 straipsnį

14.

Fondo valdymo mokestis

Valdymo mokestis ir jo skaičiavimo metodika bus pateikta Fondo valdytojo, dalyvaujančio Fondo valdytojo atrankoje, verslo plane ir nustatyta sutartyje, sudarytoje Fondų fondo valdytojo ir Fondo valdytojo.

Priešankstyvosios stadijos fondo valdymo mokestis (bendra valdymo mokesčio ir visų valdymo išlaidų suma) negali viršyti 55 proc. Priešankstyvosios stadijos fondo dydžio.

Rizikos kapitalo fondo valdymo mokestis (bendra valdymo mokesčio ir visų valdymo išlaidų suma) negali viršyti 20 proc. Rizikos kapitalo fondo dydžio

15.

Pelno ir pajamų iš investicijos pasiskirstymas

15.1. Pajamos iš investicijos Priešankstyvosios stadijos fonde bus paskirstomos taip:

15.1.1. pirmiausia Priešankstyvosios stadijos fondo investuotojai atgaus savo į individualią investiciją investuotas sumas;

15.1.2. Priešankstyvosios stadijos fondo investuotojai už kiekvienus investavimo metus gaus Fondų fondo valdytojo ir Fondo valdytojo sutartyje nustatytą (bet ne daugiau kaip 6 proc.) metinę pelno dalį nuo savo į individualią investiciją investuotos sumos;

15.1.3. šios schemos 15.1.1 ir 15.1.2 papunkčiuose nustatyta metinė pelno dalis bus didžiausias Fondų fondo valdytojui skiriamas grąžos dydis (angl. cap);

15.1.4. pelno dalis, likusi paskirsčius Priešankstyvosios stadijos fondo investuotojams metinę pelno dalį, atiteks Fondo valdytojui ir privatiems investuotojams pagal Fondo valdytojo verslo plane pateiktą pasiūlymą.

15.2. Pajamos iš investicijų Rizikos kapitalo fonde bus paskirstomos taip:

15.2.1. pirmiausia Rizikos kapitalo fondo investuotojams iki tol, kol jie visi atgaus savo investuotas sumas;

15.2.2. Rizikos kapitalo fondo investuotojai už kiekvienus investavimo metus gaus Fondų fondo valdytojo ir Fondo valdytojo sutartyje nustatytą (bet ne daugiau kaip 6 proc.) metinę pelno dalį nuo savo investuotos sumos;

15.2.3. šios schemos 15.2.1 ir 15.2.2 papunkčiuose nustatyta metinė pelno dalis bus didžiausias Fondų fondo valdytojui skiriamas grąžos dydis (angl. cap);

15.2.4. pelno dalis, likusi paskirsčius Rizikos kapitalo fondo investuotojams metinę pelno dalį, atiteks privatiems investuotojams ir Fondo valdytojui pagal Fondo valdytojo verslo plane pateiktą pasiūlymą

16.

Investavimo teritorija

Priešankstyvosios stadijos fondo investicijų, įskaitant ir paskesnes investicijas, atveju finansuojami Lietuvos Respublikoje įsteigti subjektai, kurie teikia arba teiks naudą Lietuvos Respublikai ne mažiau kaip 1 metus po kiekvienos investicijos (pradinės ar paskesnės) arba iki investicijos pardavimo ar nurašymo.

Rizikos kapitalo fondo investicijų, įskaitant ir paskesnes investicijas, atveju finansuojami Lietuvos Respublikoje arba užsienio valstybėje įsteigti subjektai, kurie teikia arba teiks naudą Lietuvos Respublikai ne mažiau kaip 1 metus po kiekvienos investicijos (pradinės ar paskesnės) arba iki investicijos pardavimo ar nurašymo

17.

Valstybės pagalbos sumavimas

Fondo investicijoms į MVĮ bus taikomos Reglamento Nr. 651/2014 8 straipsnio nuostatos

18.

Stebėsena

Fondo valdytojas turės užtikrinti, kad investicijos į įmones atitiktų Reglamento Nr. 651/2014 ir šios schemos nuostatas, ir bus atsakingas už suteiktos valstybės pagalbos registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“

19.

Skaidrumo reikalavimai

Vadovaujantis Reglamento Nr. 651/2014 9 straipsnio nuostatomis, pagal Reglamento Nr. 651/2014 III priedą informaciją apie kiekvieną individualios valstybės pagalbos atvejį, kai skirta pagalba viršija 500 000 Eur ribą, būtina paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/ per šešis mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos

20.

Informacijos ir dokumentų saugojimas

Informacija ir dokumentai, susiję su valstybės pagalbos teikimu, saugomi ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės pagalbos suteikimo dienos 

 

___________________

part_1a7ae2bb12d5419da0d60708833fa11f_end