A black and white drawing of a knight on a horse  Description automatically generated

LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PIRMININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LITUANISTIKOS PRIORITETO PROGRAMOS RENGIMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. spalio 3 d. Nr. V-431

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos mokslo tarybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 375 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos nuostatų patvirtinimo“, 19.13 papunkčiu,

t v i r t i n u  Lituanistikos prioriteto programos rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Pirmininko pavaduotoja, pavaduojanti pirmininką                                                         Vaiva Priudokienė

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos mokslo tarybos pirmininko

2024 m. spalio 3 d. įsakymu Nr. V-431

 

 

LITUANISTIKOS PRIORITETO PROGRAMOS RENGIMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Lituanistikos prioriteto programos rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lituanistikos prioriteto programos inicijavimo, rengimo, vykdymo ir administravimo Lietuvos mokslo taryboje (toliau – Taryba) tvarką.

2Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo 3 straipsnio nuostatomis.

3.  Apraše vartojamos sąvokos atitinka Mokslo ir studijų įstatyme ir Tarybos pirmininko patvirtintose Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrosiose taisyklėse (toliau – Bendrosios taisyklės) vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PROGRAMOS INICIJAVIMAS IR RENGIMAS

 

4.  Lituanistikos prioriteto programa (toliau – Programa) inicijuojama Tarybos, atsižvelgiant į Lietuvos valstybės strateginio lygmens planavimo dokumentuose ir kituose teisės aktuose nustatytus valstybės prioritetus.

5Programai rengti sudaroma Programos projekto rengimo grupė iš mokslininkų, praktikų, kultūros ir (arba) viešojo sektoriaus atstovų.

6.  Programos projekto rengimo grupė ne ilgiau kaip per 3 mėnesius parengia Programos projektą, kurį sudaro šie skyriai:

6.1.    bendrosios nuostatos;

6.2.    Programos tikslas, uždaviniai, įgyvendinimo priemonės;

6.3.    Programos tematikos;

6.4.    Programos rezultatai ir vertinimo kriterijai;

6.5.    galimos rizikos ir jų valdymas;

6.6.    baigiamosios nuostatos.

7.  Parengtą Programos projektą svarsto Tarybos valdyba bei Tarybos Humanitarinių ir socialinių mokslų ekspertų komitetas (toliau – Komitetas) ir Tarybos pirmininkui pateikia motyvuotus siūlymus dėl Programos projekto. Jei Tarybos pirmininkas, apsvarstęs siūlymus, priima sprendimą, kad Programos projektas taisytinas, Programos projekto rengimo grupė per nustatytą laiką jį pataiso pagal nurodytas pastabas.

8Kartu Tarybos valdyba gali teikti motyvuotą siūlymą Tarybos pirmininkui dėl Programos finansavimo poreikių analizės. Tarybos pirmininkui pritarus siūlymui, sudaroma darbo grupė, kuri ne vėliau kaip per 1 mėnesį parengia Programos finansavimo poreikių analizę. Darbo grupė gali veikti lygiagrečiai vykstant Aprašo 9 punkte nurodytiems procesams.

9.       Tarybos pirmininkui priėmus sprendimą, kad Programos projektas parengtas tinkamai, skelbiamas viešas projekto svarstymas. Jeigu buvo priimtas sprendimas atlikti Programos finansavimo poreikių analizę, Programos projektas skelbiamas nenurodžius finansavimo aprėpties. Viešas svarstymas paprastai trunka vieną mėnesį, jam pasibaigus gali būti organizuojamas atviras viešo svarstymo metu gautų siūlymų ir pastabų aptarimas.

10.     Programos projekto rengimo grupė viešo svarstymo metu gautus siūlymus ir pastabas bei finansavimo poreikių analizės rezultatus (jei tokia buvo atlikta) pristato Komitetui ir argumentuoja, į kuriuos siūlymus ir pastabas tikslinga atsižvelgti, arba motyvuotai siūlo Programos projekto netaisyti.

11.     Komitetas, apsvarstęs Programos projekto rengimo grupės siūlymus, Tarybos pirmininkui teikia motyvuotus siūlymus dėl Programos projekto tikslinimo arba Programos projekto pripažinimo parengtu tinkamai.

12.     Tarybos valdyba, susipažinusi su Programos projektu ir apsvarsčiusi Programos finansavimo poreikių analizės (jei tokia buvo atlikta) rezultatus, teikia siūlymą Tarybos pirmininkui dėl Programos finansavimo.

13.     Tarybos pirmininkas, įvertinęs Komiteto ir Tarybos valdybos motyvuotus siūlymus, gali nurodyti Programos projekto rengimo grupei Programos projektą pataisyti arba konstatuoja, kad Programos projektas parengtas tinkamai ir tvirtina Programą.

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS

 

14.     Programa įgyvendinama konkursinio finansavimo būdu. Kvietimai teikti paraiškas įgyvendinti Programos projektus (toliau – kvietimas, kvietimai), paraiškų vertinimas, atranka ir projektų įgyvendinimas vykdomi Bendrųjų taisyklių nustatyta tvarka ir pagal jose nurodytus reikalavimus projektų vykdytojams, vykdančiosioms ir partnerio institucijoms bei dėl projekto išlaidų.

15.     Programos įgyvendinimo priežiūrai pasitelkiamas Komitetas, kuris Tarybos pirmininkui teikia siūlymus dėl:

15.1.  kvietimų specialiųjų reikalavimų;

15.2.  dokumentų, susijusių su Programos įgyvendinimu, formų (projekto paraiškos, mokslinės (sklaidos) ataskaitos, jų ekspertinio vertinimo formų ir pan.);

15.3.  Programos (uždavinių, įgyvendinimo priemonių, tematikų ir kt.) koregavimo ar atnaujinimo;

15.4.  Programos įgyvendinimo tobulinimo, jos rezultatų sklaidos ir viešinimo;

15.5.  kitų būtinų priemonių tinkamam Programos įgyvendinimui užtikrinti, kad būtų pasiekti numatyti Programos rezultatai ir siektini rodikliai.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS REZULTATŲ VERTINIMAS IR SKLAIDA

 

16.     Siekiant įvertinti, ar Programa įgyvendinama tinkamai, gali būti rengiama tarpinė Programos įgyvendinimo apžvalga (toliau – Apžvalga).

17.     Apžvalgos rengimą gali inicijuoti Tarybos pirmininkas, taip pat siūlymus dėl Apžvalgos rengimo Tarybos pirmininkui gali teikti Tarybos valdyba. Nusprendus rengti Apžvalgą, Tarybos pirmininkas nustato jos rengimo ir svarstymo tvarką. Apžvalgai parengti gali būti pasitelkti Lietuvos ir (arba) užsienio ekspertai.

18.     Besibaigiant Programos įgyvendinimui, atliekamas Programos įgyvendinimo įvertinimas. Jį atlieka Lietuvos ir (arba) užsienio ekspertų darbo grupė. Įvertinimo atlikti nekviečiami asmenys, rengę Programos projektą, Programos projektų vykdytojai, Komiteto nariai.

19.     Vertinant Programą nustatoma: ar Programa buvo efektyvi siekiant joje nustatyto(-ų) tikslo(-ų), koks jos poveikis susijusioms mokslo kryptims, kokios Programos įgyvendinimo stiprybės ir silpnybės, kt. Darbo grupė su Tarybos pirmininku suderina vertinimo atlikimo metodus ir būdus.

20.     Atlikusi Programos įgyvendinimo vertinimą, darbo grupė jo ataskaitą pristato Komitetui ir Tarybos valdybai.

21.     Komitetas ir Tarybos valdyba apsvarsto vertinimo ataskaitą ir pateikia Tarybos pirmininkui motyvuotus siūlymus dėl ataskaitos parengtumo, joje pateiktų išvadų ir rekomendacijų aiškumo ir išsamumo. Tarybos pirmininkas, apsvarstęs Komiteto ir Tarybos valdybos siūlymus, priima sprendimą ataskaitą taisyti arba pripažinti parengta tinkamai.

22.     Pripažinus vertinimo ataskaitą taisytina, darbo grupė per nustatytą laiką ją pataiso pagal nurodytas pastabas.

23.     Pripažinus vertinimo ataskaitą parengta tinkamai, ji skelbiama viešai.

24.     Rengiant naują lituanistikos prioriteto programą (jei tokia būtų rengiama) naudojamasi vertinimo atskaitoje pateiktomis išvadomis ir rekomendacijomis.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25.     Programos projekto rengimo grupė ir Apraše paminėtos darbo grupės sudaromos ir savo darbą organizuoja pagal Tarybos pirmininko patvirtintas ekspertų veiklos bendrąsias taisykles.

26.     Taryba viešai skelbia su Programos įgyvendinimu susijusius dokumentus ir kitą informaciją.

 

________________________