VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS

PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2013 M. LIEPOS 12 D. ĮSAKYMO NR. V-352 „DĖL VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. balandžio 27 d. Nr. V-159

Vilnius

 

Atsižvelgdama į įvykusius Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos administracijos struktūros pokyčius ir funkcijų tarp padalinių perskirstymą:

1. Pakeičiu Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamentą (toliau – Reglamentas), patvirtintą Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) direktoriaus 2013 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. V-352 „Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“:

1.1. papildau 2.51  papunkčiu:

2.51. DTS – Fondo valdybos Dokumentų tvarkymo skyrius.“

1.2. išdėstau 2.9 papunktį taip:

2.9. E.siuntų pristatymo sistema – Nacionalinė elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinė sistema, kurios nuostatai ir elektroninio pristatymo paslaugų teikimo jos priemonėmis taisyklės patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. rugpjūčio 26 d. nutarimu Nr. 914 „Dėl Nacionalinės elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos nuostatų, Elektroninio pristatymo paslaugų teikimo šios sistemos priemonėmis taisyklių patvirtinimo ir tarifo nustatymo“.

1.3. išdėstau 2.12 papunktį taip:

„2.12. ISES – Fondo valdybos Informacinės sistemos eksploatavimo skyrius.“

1.4. išdėstau 15 punktą taip:

15. Fondo administravimo įstaigų metiniai veiklos planai, viešųjų pirkimų planai ir kiti planai rengiami, vykdomi ir kontroliuojami direktoriaus įsakymais nustatyta tvarka.“

1.5. išdėstau 251 punktą taip:

251. Jei direktoriaus (jo pavaduotojų), padalinių vadovų ar kitų darbuotojų organizuojamą pasitarimą, darbo grupės, komisijos, komiteto posėdį ketinama rengti Fondo valdybos posėdžių salėse, pastarosios turi būti užsakomos iš anksto. Salės užsakomos ir informacija apie atitinkamu laiku laisvas ir rezervuotas posėdžių sales fiksuojama ir tikrinama, naudojant kompiuterizuotose darbo vietose įdiegtos programinės įrangos „Outlook“ priemones.

Posėdžių sales užsako posėdžio iniciatorius ar jo pavedimu kitas darbuotojas. Draudžiama posėdžius (renginius) organizuoti (planuoti) salėse, kurios jau rezervuotos „Outlook“ kitam posėdžiui (renginiui). Jei posėdis, kuriam buvo rezervuota posėdžių salė, atšaukiamas, privaloma kiek įmanoma anksčiau atšaukti posėdžio salės rezervaciją „Outlook“.

Posėdžių salių, išskyrus šio punkto ketvirtojoje pastraipoje nurodytą (-as) salę (-es), rezervaciją atlikti ir savo rezervaciją atšaukti gali kiekvienas Fondo valdybos darbuotojas. Esant būtinumui (pavyzdžiui, salę rezervavusiam darbuotojui susirgus), bet kurios salės rezervaciją atšaukti gali ir DTS darbuotojas – salių administratorius (toliau – Salių administratorius). 

Fondo valdybos vadovybės gali būti nustatoma, kad tam tikrą (tam tikras) posėdžių salę (sales) rezervuoti ir rezervaciją atšaukti gali tik Fondo valdybos vadovybė ar Salių administratorius. Informaciją apie tokias sales visiems darbuotojams pateikia DTS.

Užsakant (rezervuojant) posėdžių salę, pateikiama informacija apie posėdžio (renginio) organizatorių, posėdžio datą, pradžios laiką ir trukmę.

1.6. išdėstau 34 punktą taip:

34. Jei specialiosios teisės normos nenustato kitaip, darbuotojų supažindinimą su teisės aktais, kuriuose numatytas pasirašytinas visų arba atitinkamas pareigas einančių (nurodytai grupei priklausančių) darbuotojų susipažinimas su jais, be atskiro pavedimo DVS priemonėmis užtikrina DTS (inicijuoja supažindinimą DVS, apie laiku nesusipažinusius su dokumentu darbuotojus DVS priemonėmis (įskaitant pranešimą elektroniniu paštu) informuoja jų vadovus). Visų darbuotojų supažindinimą su jų pareigybės aprašymais ir prieigos aprašais, taip pat naujų darbuotojų pasirašytiną supažindinimą su kitais 33 punkte nurodytais dokumentais, priimtais iki naujo darbuotojo priėmimo į darbą (pareigas) dienos, vykdo ir konfidencialumo pasižadėjimų pasirašymą užtikrina atsakingas Personalo valdymo skyriaus darbuotojas.“

1.7. išdėstau 46 punkto antrąją pastraipą taip:

„44 punkte nurodytais atvejais užrašius direktoriaus ir direktoriaus pavaduotojo, direktoriaus paskirto atsakingu vykdytoju, rezoliucijas popieriniame dokumente, jis perduodamas DTS, įgaliotas registruotojas perrašo tokias rezoliucijas į DVS Rezoliucijų modulyje.“

1.8. išdėstau 49.2 papunktį taip:

49.2. Jei gautas dokumentas yra prašymas teikti konkrečių asmenų duomenis – įrašoma tipinė rezoliucija „Atsakyti“ ir dokumentas perduodamas nagrinėti ISES (kuris yra atsakingas vykdytojas ir saugo originalą) ir Teisės skyriui. Jei, ISES ir Teisės skyriaus vadovams sutarus, neigiamą sprendimą dėl tokio prašymo rengia Teisės skyrius, registruotojas, gavęs atitinkamą Teisės skyriaus vadovo ar jo pavaduotojo pranešimą DVS, pakeičia rezoliuciją – įrašo, kad atsakingas vykdytojas yra Teisės skyrius, kuriam tokiu atveju turi būti perduotas saugoti gauto dokumento originalas.“

1.9. išdėstau 49.3 papunktį taip:

49.3. Jei gautas dokumentas yra prašymas teikti konkrečių asmenų duomenis pagal galiojančią sutartį tarp Fondo valdybos ir gauto dokumento sudarytojo, taip pat jei gautas dokumentas yra Lietuvos Respublikos prokuratūros (prokuroro), Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (jos pareigūno), policijos įstaigos (pareigūno), antstolio, kitų teisėsaugos institucijų (pareigūnų) prašymas (nurodymas, patvarkymas) teikti konkrečių asmenų duomenis, reikalingus įstatymuose nustatytoms jų funkcijoms vykdyti, – įrašoma tipinė rezoliucija „Atsakyti“ ir dokumentas perduodamas nagrinėti ir saugoti ISES.“

1.10. išdėstau 49.4 papunktį taip:

49.4. Jei gautas dokumentas yra prašymas sudaryti (pakeisti, nutraukti) Fondo valdybos IS duomenų teikimo sutartį, įrašoma tipinė rezoliucija „Atsakyti“ ir dokumentas perduodamas nagrinėti Teisės skyriui, Informacinės sistemos plėtros skyriui (toliau – ir ISPS) ir ISES (atsakingu vykdytoju laikomas ir originalą saugo Teisės skyrius).“

1.11. išdėstau 49.5 papunktį taip:

49.5. Jei gautas dokumentas yra prašymas sudaryti (pakeisti, nutraukti) tipinę Fondo valdybos IS duomenų teikimo sutartį, įrašoma tipinė rezoliucija „Atsakyti“ ir dokumentas perduodamas nagrinėti ISES ir Teisės skyriui (atsakingu vykdytoju laikomas ir originalą saugo Teisės skyrius).“

1.12. išdėstau 69 punktą taip:

69. Keičiantis direktoriaus pavaduotojams, padalinių vadovams, direktoriaus įsakymu sudaroma komisija dokumentų, bylų, nebaigtų spręsti klausimų, nebaigtų vykdyti pavedimų, antspaudų ir spaudų, materialinių vertybių, kito patikėto turto (toliau – reikalai) perdavimui ir priėmimui. Direktoriaus pavaduotojo reikalai perduodami kitam direktoriaus nurodytam direktoriaus pavaduotojui, padalinio vadovo – jo pavaduotojui (jo nesant – direktoriaus nurodytam kitam darbuotojui). Į komisijos sudėtį turi būti įtraukti Personalo valdymo, Veiklos buhalterinės apskaitos, DTS, Viešųjų pirkimų ir ūkio valdymo ir pagal poreikį kitų padalinių darbuotojai bei darbuotojai, kurie atitinkamai perduoda ir priima reikalus. Komisija surašo direktoriaus patvirtintos formos reikalų perdavimo – priėmimo aktą ir direktoriaus įsakyme nustatytais terminais pateikia jį direktoriui tvirtinti.“

1.13. išdėstau 79 punktą taip:

79. Visi Fondo valdyboje gauti dokumentai priimami DTS, jei specialiosios teisės normos nenustato kitokios jų priėmimo tvarkos. Jei neįregistruotas dokumentas pateikiamas tiesiogiai kitam padaliniui ar darbuotojui, dokumentas perduodamas atitinkamam registruotojui, o jei kyla abejonių dėl registruotojo ar dokumento registravimo būtinumo – DTS.“

1.14. išdėstau 81 punktą taip:

81. DTS ar kitas registruotojas pateiktus registruotinus gautus dokumentus registruoja į atitinkamus registrus arba perduoda juos registruoti atitinkamiems kitiems registruotojams.“

1.15. išdėstau 90 punktą taip:

90. Dokumentų perdavimą direktoriaus ar direktoriaus pavaduotojo, paskirto atsakingu vykdytoju, rezoliucijose nurodytiems vykdytojams užtikrina atitinkamą rezoliuciją DVS įrašęs (perrašęs) registruotojas, konkrečiam padalinio darbuotojui – jo vadovas (išskyrus atvejus, kai pačioje direktoriaus ar direktoriaus pavaduotojo rezoliucijoje jau yra suformuluotas asmeninis pavedimas konkrečiam padalinio darbuotojui). Jei direktorius ar direktoriaus pavaduotojas, direktoriaus rezoliucija paskirtas atsakingu vykdytoju, rezoliucijas DVS įrašo pats, popierinio dokumento originalą vykdytojui jis perduoda pats arba per DTS.“

1.16. išdėstau 92 punktą taip:

92. Darbuotojai, per klaidą faktiškai gavę popierinio dokumento originalą, privalo nedelsdami jį perduoti (tiesiogiai arba per DTS) rezoliucijoje nurodytam atsakingam vykdytojui (originalo saugotojui). Ta pati dokumento originalo perdavimo tvarka taikoma, jei pakeitus rezoliuciją pakeičiamas atsakingas vykdytojas (originalo saugotojas).“

1.17. išdėstau 93 punktą taip:

93. DVS (dokumento kortelėje) turi būti nurodytas tikrasis originalo saugotojas. Perdavus dokumento originalą saugoti (dirbti su juo) kitam darbuotojui, ankstesnis dokumento originalo saugotojas ar registruotojas (jei ankstesnis originalo saugotojas kitam saugotojui dokumento originalą perduoda ne tiesiogiai, o per DTS) turi tai fiksuoti DVS.“

1.18. išdėstau 94 punkto antrąją pastraipą taip:

„Jei rengėjas privalo rengti teisės aktais patvirtintos formos dokumentą, o atitinkamo dokumento šablono DVS nėra, jis privalo nedelsdamas apie tai informuoti DTS, nurodydamas teisės aktą, kuriuo reikiama forma patvirtinta. Gavęs tokią informaciją, DTS privalo ne vėliau kaip kitą darbo dieną DVS sukurti atitinkamą šabloną arba inicijuoti jo sukūrimą. Su reikiamo šablono sukūrimu susiję programinės įrangos pakeitimai atliekami skubos tvarka – ne vėliau kaip per 5 darbo dienas (šis terminas netaikomas, jei forma skirta automatiniam joje pateikiamų duomenų apdorojimui kitose IS taikomosiose sistemose).“

1.19. išdėstau 103 punktą taip:

103. Jei įgyvendinant dokumentą numatoma keisti Fondo valdybos IS infrastruktūrą, dokumentą turi vizuoti atitinkamai ISPS arba (ir) ISES vedėjas (jų pavaduotojai) ir direktoriaus pavaduotojas pagal kuravimo sritį.“

1.20. išdėstau 108 punktą taip:

108. DTS vadovas ar jo pavaduotojas visuomet vizuoja dokumentus, kuriais tvirtinamos arba teikiamos privalomos arba rekomenduojamos dokumentų formos.“

1.21. išdėstau 118 punktą taip:

118. Jei popierinis dokumentas vizuojamas DVS, pavizavus paskutiniam vizuotojui, rengėjas jį atspausdina ir pateikia pasirašančiam asmeniui tiesiogiai arba per DTS. Jei popierinis dokumentas neturi arba negali būti vizuojamas DVS, paskutinis dokumento vizuotojas, pavizavęs dokumentą, jį perduoda pasirašančiam asmeniui tiesiogiai arba per DTS.“

1.22. išdėstau 126.1 papunkčio pirmąją pastraipą taip:

126.1. DTS vedėjas:“.

1.23. pripažįstu netekusiu galios 126.1.5 papunktį.

1.24. papildau 126.13 papunkčiu:

126.13. ISES vedėjas – raštus, kuriais pagal vienkartinius prašymus teikiami Fondo valdybos informacinėje sistemoje tvarkomi asmens duomenys.“

1.25. išdėstau 1261 punktą taip:

1261. DTS vedėjas (jo pavaduotojas, kai teisės aktų nustatytais atvejais vykdo vedėjo funkcijas) tvirtina:

1261.1. dokumentų naikinimo aktus;

1261.2. bylų apyrašų sąrašus;

1261.3. bylų apyrašus;

1261.4. bylų apyrašų tęsinius.“

1.26. išdėstau 130 punkto pirmąją pastraipą taip:

130. Pasirašęs dokumentą asmuo jį perduoda DTS ar kitam registruotojui, įgaliotam registruoti atitinkamą dokumentą. Užregistravęs dokumentą, registruotojas padaro ir į DVS įkelia pasirašyto dokumento originalo skaitmeninę kopiją (jei dokumentas yra popierinis ir jo skaitmeninė kopija turi būti įkelta į DVS) bei, vadovaudamasis dokumentacijos planu, dokumentų tvarkymo taisyklėmis ir atsižvelgdamas į pačiame dokumente ar teisės aktuose nurodytus adresatus, perduoda (išsiunčia) dokumentą (jo nuorašą, kopiją ar skaitmeninę kopiją) atitinkamiems adresatams, taip pat DVS priemonėmis pateikia dokumentą jo rengėjams, jį vizavusiems ir pasirašiusiems (tvirtinusiems) asmenims.“

1.27. išdėstau 149.2 papunktį taip:

149.2. dokumentų, perduotų į Fondo valdybos dokumentų saugyklas – DTS vedėjas.“

1.28. išdėstau 152 punktą taip:

152. Fondo valdybos herbinis antspaudas naudojamas norminių teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka. Šį antspaudą saugo ir naudoja DTS.“

1.29. išdėstau 153 punktą taip:

153. Antspaudai „Dokumentams 1“ ir „Dokumentams 2“ naudojami Fondo valdyboje valdomų dokumentų, išskyrus nurodytus 154–157 punkte, kopijų, nuorašų, išrašų tikrumui tvirtinti. Antspaudą saugo ir naudoja DTS.“

1.30. išdėstau 154 punktą taip:

154. Antspaudas „Dokumentams 3“ naudojamas dokumentų, saugomų Fondo valdybos dokumentų saugyklose, esančiose Vilniuje, Konstitucijos pr. 12, kopijų, nuorašų, išrašų tikrumui tvirtinti. Antspaudą saugo ir naudoja DTS.“

1.31. išdėstau 155 punktą taip:

155. Antspaudas „Dokumentams 4“ naudojamas dokumentų, saugomų Fondo valdybos dokumentų saugyklose, esančiose Vilniuje, Kalvarijų g. 147, kopijų, nuorašų, išrašų tikrumui tvirtinti. Antspaudą saugo ir naudoja DTS.“

1.32. išdėstau 1642 punktą taip:

1642. Raštu (oficialiu dokumentu) pateiktas ataskaitas apie pavedimo (tarnybinės užduoties) atlikimą registruoja DTS.“

2. Įpareigoju:

2.1. Fondo valdybos Teisės skyrių šį įsakymą pateikti Teisės aktų registrui ir paskelbti intraneto svetainėje;

2.2. Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyrių šį įsakymą paskelbti Fondo valdybos interneto svetainėje;

2.3. Fondo valdybos darbuotojus su šiuo įsakymu Reglamento nustatyta tvarka susipažinti pasirašytinai per 3 darbo dienas;

2.4. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių direktorius su šiuo įsakymu Reglamento nustatyta tvarka susipažinti pasirašytinai per 3 darbo dienas;

2.5. Fondo valdybos Dokumentų tvarkymo skyrių:

2.5.1. šį įsakymą išsiųsti Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojams, Fondo valdybos padaliniams, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniams skyriams ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai;

2.5.2. Reglamento nustatyta tvarka su šiuo įsakymu Dokumentų valdymo sistemos (toliau – DVS) priemonėmis pasirašytinai supažindinti visus Fondo valdybos darbuotojus – DVS naudotojus ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių direktorius;

2.6. Personalo valdymo skyrių Reglamento nustatyta tvarka su šiuo įsakymu pasirašytinai supažindinti po šio įsakymo įsigaliojimo priimtus naujus darbuotojus, taip pat kitus darbuotojus, kurie neturi teisės ar techninės galimybės naudotis DVS.

 

 

 

Direktorė                                                                                                            Julita Varanauskienė