cid:image002.gif@01C53F47.F045A090

 

NARKOTIKŲ, TABAKO IR ALKOHOLIO KONTROLĖS DEPARTAMENTO

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENŲ KONSULTAVIMO NARKOTIKŲ, TABAKO IR ALKOHOLIO KONTROLĖS DEPARTAMENTE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. rugsėjo 28 d. Nr. T1-82

Vilnius

 

 

1. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir Institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo gairių aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“, 7.5, 7.6 ir 7.7 papunkčiais,

t v i r t i n u Asmenų konsultavimo Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamente tvarkos aprašą (pridedama).

2. Šį įsakymą skelbiu Teisės aktų registre.

 

 

Direktoriaus pavaduotoja,

atliekanti direktoriaus funkcijas                                                                                           Gražina Belian

 

 

PATVIRTINTA

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento direktoriaus

2023 m. rugsėjo 28 d. įsakymu Nr. T1-82

 

ASMENŲ KONSULTAVIMO NARKOTIKŲ, TABAKO IR ALKOHOLIO KONTROLĖS DEPARTAMENTE TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų konsultavimo Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamente tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato konsultacijų rengimo, teikimo ir skelbimo tvarką Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamente (toliau – Departamentas), siekiant užtikrinti vienodą Departamento kompetencijai priskirtų teisės aktų nuostatų taikymo aiškinimą.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymo, Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“, teisingumo ministro 2010 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. 1R-247 „Dėl Teisės aktų, reguliuojančių ūkio subjektų priežiūrą atliekančių institucijų veiklą ir įtvirtinančių atitinkamų priežiūros sričių reikalavimus, sąrašo rengimo ir skelbimo rekomendacijų patvirtinimo“, nuostatomis bei Departamento direktoriaus nustatyta asmenų aptarnavimo Departamente tvarka.

3. Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. asmuo (paklausėjas) – fizinis asmuo ar fizinių asmenų grupė, juridinis asmuo, kitas subjektas, neturintis juridinio asmens teisių, kuris žodžiu, raštu ar elektroniniu paštu kreipiasi į Departamentą dėl konsultacijos;

3.2. konsultacija – apibendrintas ar individualaus pobūdžio Departamento žodžiu ar raštu teikiamas paaiškinimas, kaip taikytini Departamento kompetencijai priskirti teisės aktai ar atskiros tokių teisės aktų nuostatos. Konsultacija nėra oficialus norminis teisės aiškinimas ir neturi teisės akto galios. Klaidingos konsultacijos teisinės pasekmės nurodytos Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 32 straipsnio nuostatose;

3.3. Konsultantas – Departamento vardu konsultuoti įgaliotas Departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.

3.4. Konsultacijų medis – tai daugiafunkcinis Departamento konsultavimo modelis ūkio subjektams vykdantiems veiklas, susijusias su narkotinėmis ir psichotropinėmis medžiagomis ir jų pirmtakais (prekursoriais), į narkotinių ir psichotropinių medžiagų IV sąrašą įtrauktomis medžiagomis, tabaku, tabako gaminiais ir su jais susijusiais gaminiais ir alkoholio produktais. Konsultacijų medis

3.5. konsultacija žodžiu – Departamento valstybės tarnautojo žodžiu (atvykus į Departamentą) ar telefonu teikiamas paaiškinimas į asmens pateiktą klausimą dėl Departamento kompetencijai priskirtų teisės aktų nuostatų taikymo;

3.6. paklausimas – su asmenų teisių ar teisėtų interesų pažeidimu bei su pranešimu apie padarytą pažeidimą nesusijęs žodžiu, raštu ar elektroniniu paštu Departamentui pateiktas klausimas, prašymas suteikti konsultaciją;

3.7. pirmieji ūkio subjekto veiklos metai – 12 mėnesių laikotarpis nuo dienos, kai Departamentas ūkio subjektui išdavė licenciją;

3.8. patvirtinta rašytinė konsultacija – Departamento valstybės tarnautojų parengtas ir Departamento direktoriaus ar direktoriaus pavaduotojo pagal priskirtą administravimo sritį pasirašytas atsakymas į asmens raštu, elektroniniu paštu ar užpildžius Departamento interneto svetainėje nurodytą formą pateiktą klausimą dėl Departamento kompetencijai priskirtų teisės aktų nuostatų taikymo;

3.9. teisės aktų sąrašas – Departamento interneto svetainėje kaip viešoji konsultacija paskelbtas Departamento direktoriaus patvirtintas Teisės aktų, reguliuojančių Departamento veiklą ir įtvirtinančių atitinkamų priežiūros sričių reikalavimus, sąrašas.

3.10. kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, kituose Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

4. Konsultuojant asmenis turi būti vadovaujamasi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 3 straipsnyje nustatytais principais.

5. Vienodos ir kokybiškos konsultavimo praktikos bendrieji principai:

5.1.         Orientacija į asmenį (paklausėją) ir profesionalus elgesys.

Šis principas reiškia, kad kiekvienas konsultantas profesionalumą demonstruoja kompetentingai teikdamas konsultacijas, pozityviai žvelgdamas į iškylančius uždavinius ir problemas. Teigiamai vertinamas paklausėjo grįžtamasis ryšys, nes jis būtinas veiklai tobulinti ir tikslams pasiekti.

5.2.         Pagarba ir bendradarbiavimas.

Principas reiškia, kad visi paklausėjai ir Departamento darbuotojai nusipelno pagarbaus ir mandagaus elgesio. Konsultantai turi siekti, kad kiekvienas besikreipiantysis būtų aptarnautas kokybiškai, o Departamento darbuotojai turi veikti išvien. Tik bendradarbiaujant su paklausėjais ir su kitais Departamento darbuotojais galima užtikrinti kokybiškas konsultavimo paslaugas.

5.3.         Reprezentatyvi išvaizda ir elgesys.

Principas reiškia, kad konsultantai, teikiantys konsultacijas asmenims atvykus į Departamentą, turi atrodyti reprezentatyviai, nes tai atspindi požiūrį tiek į Departamentą, tiek į paklausėją, teikdami konsultacijas konsultantai turi užtikrinti dėmesingumą paklausėjui, konsultantas turi būti atidus paklausėjo poreikiams ir lūkesčiams.

5.4.         Įsipareigojimų vykdymas ir atsakomybė.

Šis principas reiškia, kad konsultantas pelnyti paklausėjų pasitikėjimą gali tik atsakingai prisiimdamas atsakomybę už įsipareigojimus ir jų vykdymą.

5.5.         Iniciatyvumas ir tobulėjimas.

Principas reiškia, kad konsultantai turi nuolat tobulėti, ieškoti kuo geresnio būdo (tausodami visus išteklius) suteikti konsultacijas, siūlyti novatoriškus ir lanksčius sprendimus, kaip gerinti Departamento veiklos kokybę.

5.6.         Išsami ir patikima informacija.

Principas reiškia, kad paklausėjai kreipiasi į Departamentą norėdami gauti atsakymus į jiems rūpimus klausimus. Suteikti išsamią ir patikimą informaciją – viena svarbiausių Departamento funkcijų. Konsultantai dirba tam, kad padėtų rasti paklausėjams aktualių poreikių sprendimus.

5.7.         Racionalus laiko naudojimas.

Šis principas reiškia, kad konsultantai nuolat stengiasi taupyti kitų ir savo laiką, yra punktualūs, tinkamai planuoja užduotis ir ieško efektyviausių sprendimų. Paklausėjų klausimus konsultantai sprendžia iš karto, o jei to padaryti negali, visada paaiškina, kiek laiko užtruks.

6. Konsultantai, teikdami konsultacijas paklausėjams, privalo užtikrinti teikiamų konsultacijų vienodumą, t. y., esant tapačioms aplinkybėms, nenukrypti nuo ankstesnių konsultacijų turinio.

7. Teikdami konsultacijas paklausėjams, konsultantai savo atsakymus turi pagrįsti teisiniu šaltiniu. Konsultacijų pagrindimo teisiniai šaltiniai yra:

7.1.           įstatymai;

7.2. Vyriausybės nutarimai;

7.2.           ministrų, Vyriausybės įstaigų, tarp jų ir Departamento direktoriaus, ir įstaigų prie ministerijų vadovų įsakymai;

7.3.       Europos sąjungos teisės aktai;

7.4.       Europos Sąjungos institucijų nuomonėmis, metodine medžiaga;

7.5.       teismų praktika.

8. Informacija konsultantų naudojamoje duomenų bazėje (Departamento svetainėje) turi būti pateikta aiškiai ir patogiai, o konsultantai turi būti tinkamai išmokyti ja naudotis.

9. Jei paklausėjai kreipiasi tokiais klausimais, į kuriuos atsakyti konsultantai neturi kompetencijos, konsultantas neturi konsultuoti ne jo kompetencijai priskirtais klausimais. Konsultantai tokiais atvejais turi nurodyti paklausėjui kitų institucijų, kurios būtų kompetentingos suteikti konsultacijas jo keliamais klausimais, kontaktus. Taip pat konsultantas turi aiškiai nurodyti, kad paklausėjams jokia informacija, kuri laikoma asmens duomenimis, neteikiama, išskyrus paklausėjų asmens duomenis.

10. Paklausimus Departamentui paklausėjai gali pateikti tokiais būdais:

10.1. žodžiu:

10.1.1. paskambinę Aprašo 11 punkte nurodytais Departamento konsultavimo telefonais;

10.1.2. iš anksto užsiregistravę ir atvykę į Departamentą;

10.1.3. seminarų, konferencijų ar kitų renginių metu;

10.1.4. planinių ar neplaninių patikrinimų metu;

10.2. raštu:

10.2.1. atsiųsti paštu (per pašto paslaugų teikėjus), elektroniniu paštu, per „e. pristatymas“ sistemą;

10.2.2. parašyti tiesiogiai Departamente;

10.2.3. Departamento interneto svetainės skyriuje „Dažnai užduodami klausimai (D.U.K.)“ užpildžius elektroninių paklausimų formą.

II. ASMENŲ KONSULTAVIMAS ŽODŽIU

 

Pirmas skirsnis. Konsultavimas telefonu

 

 

11. Departamento interneto svetainėje viešai paskelbtais konsultacijų telefonais – licencijavimo klausimais – tel. Nr. +370 706 68090, alkoholio ir tabako kontrolės klausimais – tel. Nr. +370 706 68094, narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) ir į narkotinių ir psichotropinių medžiagų IV sąrašą įtrauktų medžiagų, narkotinių, psichotropinių medžiagų, naudojamų moksliniams tyrimams ir eksperimentinei plėtrai, kontrolės klausimais – tel. Nr. +370 706 63192 konsultuojama pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 08.00 val. iki 14.00 val.

12. Konsultacijos Aprašo 11 punkte nurodytais telefonais yra įrašomos, skambinantiems asmenims apie tai automatiškai praneša telefono atsakiklis. Asmuo taip pat automatiškai informuojamas telefono autoatsakiklyje, kad neprisiskambinus į Departamentą nurodytu laiku t. y. nuo 8.00 iki 12:00 val., asmeniui bus perskambinta tą pačią ar kitą darbo dieną.

13. Jeigu asmenys paskambina kitais negu Aprašo 11 punkte nurodytais telefonais, atsiliepęs ir išklausęs kreipimosi esmę valstybės tarnautojas turi suteikti konsultaciją arba pasiūlyti asmeniui paklausimą pateikti raštu.

14. Aprašo 11 punkte nurodytais konsultacijų telefonais skambinančio asmens gali būti prašoma nurodyti savo vardą, pavardę ir ūkio subjekto, kuriam jis atstovauja, pavadinimą, skambinančio fizinio asmens – vardą, pavardę. Jeigu asmuo neprisistato, konsultacija turi būti teikiama toliau.

15. Konsultacija žodžiu teikiama, kai į klausimą galima atsakyti tuoj pat, naudojantis Konsultacijų medyje paskelbta informacija, ar prašoma suteikti informacija, paaiškinimas, kuriam pateikti nereikia detalesnės analizės, papildomo tyrimo ar duomenų rinkimo. Žodžiu teikiama tik bendro pobūdžio konsultacija, nesietina su konkrečios informacijos nagrinėjimu. Jei iš karto atsakyti į klausimą ar atsakymui parengti reikia papildomos informacijos, išsamesnės analizės, papildomo duomenų rinkimo, konsultuojantis valstybės tarnautojas asmeniui turėtų nurodyti, kad atsakymas bus pateiktas vėliau konsultuojamojo asmens nurodytu telefonu, pasiūlomas kitas pokalbio laikas arba pasiūlyta asmeniui perduoti atsakymą kita komunikacijos priemone, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas. Kai reikalinga išsami teisės aktų nuostatų ir dokumentų analizė, asmeniui turėtų būti pasiūlyta oficialiai raštu kreiptis į Departamentą, pridedant analizei reikalingų dokumentų kopijas. Tokiu atveju asmeniui bus suteikta rašytinė patvirtinta konsultacija, numatyta Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka.

16. Jeigu asmens netenkina suteikta konsultacija žodžiu, jam turi būti išaiškinta galimybė kreiptis į Departamentą ir išdėstyti savo klausimą raštu.

17. Konsultacijų įrašai yra saugomi vienerius metus Skambučių centro serveryje. Asmeniui pageidaujant, turi būti sudarytos sąlygos išklausyti pokalbio įrašą, kuris įvyko ir buvo įrašytas ne anksčiau nei prieš 12 mėnesių iki prašymo susipažinti pateikimo. Norėdamas išklausyti pokalbio įrašą asmuo turi rašyti prašymą Departamentui, nurodydamas vardą, pavardę, ūkio subjekto pavadinimą, konsultacijos dieną, apytikrį laiką.

 

Antrasis skirsnis. Konsultavimas atvykus į Departamentą

 

18. Asmenys, pageidaujantys atvykti konsultacijai į Departamentą iš anksto registruojami į konsultaciją Departamento svetainėje viešai paskelbtu bendruoju telefonu Nr. +370 706 68 060 ir atvykę į Departamentą. Užsiregistravę asmenys, jiems atvykus į Departamentą, konsultuojami nustatytu laiku darbo dienomis: antradieniais - ketvirtadieniais nuo 14 iki 16 val.

19. Už asmenų registraciją atvykus konsultacijai į Departamentą atsakingi: už asmenų aptarnavimą Departamente atsakingas darbuotojas ir konsultantai bei valstybės tarnautojas, jeigu konsultacijos metu konsultuojamas asmuo to pageidauja arba jei asmuo tiesiogiai paskambina tam valstybės tarnautojui. Asmenys konsultacijai registruojami bendrajame konsultacijų kalendoriuje, nurodant asmenį, kuris atvyks konsultacijai, trumpai aprašant klausimą, kuris bus aptariamas susitikimo metu, bei nurodant skyrių, kuris teiks konsultaciją.

20. Konsultacija telefonu žodžiu teikiama Aprašo 15, 16 punktų nustatyta tvarka.

 

Trečiasis skirsnis. Konsultavimas ūkio subjektų patikrinimų metu

 

21. Ūkio subjektų planinių ir neplaninių patikrinimų metu patikrinimus atliekantys Departamento darbuotojai teikia konsultacijas Departamento kompetencijos klausimais.

22. Tais atvejais, kai ūkio subjektas prieš patikrinimą raštu informuojamas apie priimtą sprendimą atlikti patikrinimą, rašte nurodoma, kad ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo patikrinimo metu turės teisę pateikti klausimus dėl jo veiklą reglamentuojančių ir Departamento prižiūrimų teisės aktų taikymo ir prašyti suteikti metodinę pagalbą.

23. Patikrinimų metu konsultacija ūkio subjektams neteikiama į paklausimus, kuriems atsakyti reikia išsamios teisės aktų ir situacijos analizės (trūksta papildomos informacijos, reikia išsiaiškinti tam tikras aplinkybes ir panašiai), ūkio subjektui tokiu atveju pasiūloma klausimą pateikti raštu.

 

Ketvirtasis skirsnis. Konsultavimas seminarų metu

 

24. Departamentas, pagal asmenų gautus prašymus ar savo iniciatyva, rengia konsultacinius seminarus, iš anksto nustačius konsultacijos temą, susitikimo vietą, laiką ir kitas organizacinio pobūdžio detales. Šiuose seminaruose gali dalyvauti ir kitų valstybės institucijų atstovai ir teikti konsultacijas tabako, alkoholio bei narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių), į narkotinių ir psichotropinių medžiagų IV sąrašą įrašytų medžiagų kontrolės ir licencijavimo klausimais.

25. Informacija apie Departamento organizuojamus konsultacinius seminarus skelbiama Departamento interneto svetainėje, nurodant seminaro temą, susitikimo vietą, laiką, valstybės tarnautojo, į kurį galima kreiptis dėl papildomos informacijos, kontaktus, arba kvietimas į seminarą kartu su papildoma informacija išsiunčiamas atskiriems ūkio subjektams.

26. Seminaro metu konsultacija teikiama tik su dėstoma tema susijusiais klausimais. Konsultacija asmenims neteikiama į paklausimus, kuriems atsakyti reikia išsamios teisės aktų ir situacijos analizės (trūksta papildomos informacijos, reikia išsiaiškinti tam tikras aplinkybes ir panašiai), tokiu paklausėjui atveju pasiūloma klausimą Departamentui pateikti raštu.

 

III. ASMENŲ KONSULTAVIMAS RAŠTU

 

27. Raštu konsultacijos teikiamos atsakant į paklausėjų paklausimus, pateiktus raštu Aprašo 10.2.1 – 10.2.3 papunkčiuose nurodytais būdais.

28. Teikiami paklausimai raštu turi būti įskaitomai parašyti valstybine kalba (išskyrus užsienio valstybės institucijos, kito užsienio subjekto ar tarptautinės organizacijos pateiktus paklausimus), juose turi būti aiškiai suformuluoti klausimai (aprašyta situacija, dėl kurios norima gauti konsultaciją).

29. Atsakymai į raštu pateiktus anoniminius paklausimus, t. y., kai nėra galimybės raštu paklausimą pateikusį asmenį identifikuoti, nėra kontaktų, kuriuo galima asmeniui atsakyti arba paklausimus pilnai neužpildžius elektroninės formos teikiami tik Departamento direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu.

30. Departamentui pateiktas paklausimas raštu turi būti išnagrinėtas ir patvirtinta rašytinė konsultacija paklausėjui suteikta ne vėliau kaip per 20 darbo dienų. Paklausimo nagrinėjimo terminas pradedamas skaičiuoti nuo kitos darbo dienos, einančios po paklausimo gavimo Departamente dienos.

31. Paklausime pateikti duomenys netikrinami, rašytinis atsakymas rengiamas pagal pateiktus duomenis. Asmeniui papildomai pateikus informacijos apie konkrečias faktines aplinkybes, nenurodytas paklausime, gali pasikeisti ir patvirtintos rašytinės konsultacijos turinys.

32. Patvirtintą rašytinę konsultaciją rengiantis Departamento darbuotojas, siekdamas parengti tikslią patvirtintą rašytinę konsultaciją ir išvengti neteisingų interpretacijų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paklausimo gavimo dienos, nustatęs konkretų terminą duomenims patikslinti, gali paklausėjo paprašyti patikslinti duomenis. Tokiu atveju rašytinės konsultacijos pateikimo terminas, numatytas šio Aprašo 30 punkte, skaičiuojamas nuo patikslintų duomenų gavimo iš paklausėjo dienos.

33. Patvirtintos rašytinės konsultacijos rašto projektą rengia Departamento skyrius pagal nustatytą kompetenciją. Rašto projektas derinamas, vizuojamas ir pasirašomas Departamento darbo reglamento nustatyta tvarka.

34. Pakartotinė patvirtinta rašytinė konsultacija teikiama tuo atveju, jeigu pakartotinai kreipdamasis paklausėjas nurodo naujas aplinkybes. Jeigu tas pats paklausėjas pakartotinai kreipiasi į Departamentą konsultacijos (tuo pačiu klausimu, nenurodydamas naujų aplinkybių), tai jis informuojamas apie tuo klausimu jau suteiktą konsultaciją ir apie tai, kad pakartotinai konsultacija neteikiama.

35. Jeigu paklausime išdėstyti klausimai susiję su kelių institucijų kompetencija, tai dėl tos dalies (jeigu ją galima suteikti atskirai nuo visos prašomos konsultacijos), kuri yra susijusi su Departamento kompetencija, konsultacija suteikiama šio Aprašo nustatyta tvarka, dėl kitos dalies paklausimas persiunčiamas kitai kompetentingai institucijai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paklausimo gavimo Departamente dienos, kartu apie tai raštu turi būti pranešama paklausėjui ir paaiškinama persiuntimo priežastis.

36. Paklausėjui patvirtintos rašytinės konsultacijos teikiamos valstybine kalba. Konsultacijos užsienio paklausėjams gali būti teikiamos ne valstybine kalba (paklausėjui ir konsultacijos teikėjui suprantama kalba).

 

IV. TEISĖS AKTŲ SĄRAŠO RENGIMAS IR SKELBIMAS

 

37. Teisės aktų sąrašas ir jo pakeitimai rengiami ir skelbiami vadovaujantis Teisės aktų sąrašo rengimo ir skelbimo rekomendacijomis. Teisės aktų sąrašą įsakymu tvirtina Departamento direktorius.

38. Teisės aktų sąrašas yra peržiūrimas esant poreikiui, bet ne rečiau kaip kartą per pusmetį.

39. Patvirtintas teisės aktų sąrašas ir jo pakeitimai yra skelbiami Departamento interneto svetainės skyriuje „Ūkio subjektų veiklos priežiūra“.

 

V. VIEŠŲJŲ KONSULTACIJŲ TEIKIMAS

 

40. Viešosioms konsultacijoms priskiriama:

40.1. patvirtintos rašytinės konsultacijos;

40.2. teisės aktų sąrašas;

40.3. konsultacijos, parengtos apibendrinus patvirtintas rašytines konsultacijas ir dažnai žodinių konsultacijų metu užduodamus klausimus (D.U.K.);

40.4. Konsultacijų medis.

41. Departamento skyriai kas ketvirtį arba esant poreikiui dažniau pagal kompetenciją apibendrina patvirtintas rašytines konsultacijas ir kitą informaciją dėl teisės aktų nuostatų taikymo ir parengia viešosios konsultacijos projektą, kuris teikiamas pasirašyti Departamento direktoriui ar direktoriaus pavaduotojui pagal priskirtą administravimo sritį. Patvirtinta viešoji konsultacija skelbiama Departamento interneto svetainėje ir Konsultacijų medyje.

42. Viešosios konsultacijos ūkio subjektų atžvilgiu Departamento valstybės tarnautojams yra privalomos. Esant tapačioms aplinkybėms, konsultuodami jie privalo nenukrypti nuo ankstesnių konsultacijų.

 

 

VI. PIRMUS METUS ŪKINĘ VEIKLĄ VYKDANČIŲ SUBJEKTŲ KONSULTAVIMO YPATUMAI

43. Pirmaisiais ūkio subjekto veiklos metais ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Departamento ūkio subjektui išduotos licencijos, ūkio subjektai elektroniniu paštu informuojami apie Departamento teikiamas konsultacijas, konsultavimo būdus, galimybę gauti metodinę pagalbą, jiems pasiūloma individuali konsultavimo paslauga, seminarų organizavimas, pateikiama nuoroda į Departamento interneto svetainėje skelbiamas viešąsias konsultacijas.

44. Ūkio subjektai pirmaisiais jų veiklos vykdymo metais konsultuojami laikantis šio Aprašo nustatytų reikalavimų skubos tvarka:

44.1. konsultacijos telefonu ir atvykus į Departamentą teikiamos iš karto, o jeigu paklausėjui iškart suteikti konsultacijos nėra galimybės, klausimas reikalauja ilgesnio nagrinėjimo, tai konsultacija turi būti suteikta ne vėliau kaip per 2 darbo dienas su paklausėju suderintu būdu. Konsultacijos teikimo metu paaiškėjus, kad klausimas yra sudėtingas, reikalaujantis detalesnės analizės, tyrimo ar papildomų duomenų rinkimo, konsultuojantis Departamento darbuotojas paklausėjui turi pasiūlyti pateikti rašytinį paklausimą vienu iš Aprašo 10.2.1 – 10.2.3 papunkčiuose nurodytų būdų.

44.2. konsultacijos raštu ir konsultacijos Departamento interneto svetainėje teikiamos ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo kreipimosi į Departamentą, o jeigu pateiktas klausimas yra sudėtingas, reikalaujantis detalesnės analizės, tyrimo ar papildomų duomenų rinkimo, atsakymas į jį turi būti parengtas ir paklausėjui pateiktas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo kreipimosi į Departamentą. Viešosios konsultacijos (viešieji išaiškinimai ) teikiamos per 20 darbo dienų;

45. Vykdant ūkio subjektų patikrinimus pirmaisiais jų veiklos metais, patikrinimus atliekantys Departamento darbuotojai aktyviai teikia ūkio subjektams konsultacijas žodžiu su atliekamu patikrinimu susijusiais klausimais bei kitais ūkio subjekto veiklos klausimais, neviršydami Departamento kompetencijos Jeigu pateiktas klausimas yra sudėtingas, reikalaujantis detalesnės analizės, tyrimo ar papildomų duomenų rinkimo, paklausėjui pasiūloma klausimą pateikti raštu vienu iš šio Aprašo 10.2.1 – 10.2.3 papunkčiuose nurodytų būdų. Tokiu atveju atsakymas turi būti parengtas ir su paklausėju suderintu būdu jam pateiktas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo rašytinio kreipimosi į Departamentą.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46. Departamentas prisiima atsakomybę už klaidingą konsultavimą, jeigu ūkio subjektas vadovaujasi Departamento patvirtinta rašytine arba viešai paskelbta konsultacija, kuri vėlesne konsultacija, aukštesniojo pagal pavaldumą viešojo administravimo subjekto konsultacija ar kitu administraciniu sprendimu arba teismo sprendimu pripažįstama kaip neatitinkanti teisės aktų reikalavimų (klaidinga). Šiuo atveju asmeniui poveikio priemonės už netinkamą teisės aktų vykdymą, kurį lėmė klaidinga konsultacija, netaikomos.

47. Šio Aprašo 46 punktas netaikomas, jei yra bent viena iš Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 32 straipsnio 3 dalyje nurodytų sąlygų.

48. Departamento darbuotojai taip pat turi vadovautis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Reglamentas) nuostatų, laikytis Reglamente nurodytų asmens duomenų tvarkymo principų ir reikalavimų, laikyti paslaptyje bet kokią su asmens duomenimis susijusią informaciją, su kuria jie susipažino teikdami konsultacijas.

49. Jei konsultacija yra susijusi su konfidencialios informacijos ir (ar) asmens duomenų teikimu, konsultuojama tik raštu.

50. Departamento darbuotojai, teikdami konsultacijas žodžiu ar raštu, privalo vadovautis paskelbtomis viešosiomis konsultacijomis (viešaisiais išaiškinimais) bei nenukrypti nuo ankstesnių konsultacijų esant tapačioms aplinkybėms.

51. Paklausėjo kreipimasis dėl konsultacijos negali būti laikomas pagrindu Departamentui atlikti patikrinimą.

52. Skundai dėl Departamento suteiktų konsultacijų teikiami ir nagrinėjami Departamento direktoriaus nustatyta asmenų aptarnavimo tvarka.

___________________