MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL DALYVAVIMO IR FINANSAVIMO BALTIJOS JŪROS REGIONO PROJEKTO „bsr sTARS“ FINANSINĖJE PRIEMONĖJE „InOVACIJŲ EKSPRESAS“ SĄLYGŲ APRAŠo patvirtinimo
2017 m. kovo 24 d. Nr. 2V-90
Vilnius
Vadovaudamasis Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 20 d. įsakymas Nr. 4-305/V-546 „Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų patvirtinimo“, 10.2 papunkčiu:
1. Tvirtinu Dalyvavimo ir finansavimo Baltijos jūros regiono projekto „BSR Stars“ finansinėje priemonėje „Inovacijų ekspresas“ sąlygų aprašą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiu galios Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2016 m. birželio 9 d. įsakymą Nr. 2V-104 „Dėl Dalyvavimo ir finansavimo Baltijos jūros regiono projekto „BSR Stars“ finansinėje priemonėje „Inovacijų ekspresas“ sąlygų aprašo patvirtinimo”.
PATVIRTINTA
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros
direktoriaus
2017 m. kovo 24 d. įsakymu Nr. 2V-90
DALYVAVIMO IR FINANSAVIMO BALTIJOS JŪROS REGIONO PROJEKTO
„bsr sTARS“ FINANSINĖJE PRIEMONĖJE „InOVACIJŲ EKSPRESAS“ SĄLYGŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Dalyvavimo ir finansavimo Baltijos jūros regiono projekto „BSR Stars“ finansinėje priemonėje „Inovacijų ekspresas“ sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja nacionalinių dalyvių dalyvavimo finansinėje priemonėje „Inovacijų ekspresas“ (toliau – Priemonė) sąlygas, paraiškų, siekiant gauti finansavimą projektams pagal Priemonę vykdyti, teikimo ir vertinimo, lėšų skyrimo, ataskaitų teikimo ir vertinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje (toliau – Agentūra) tvarką.
3. Aprašas taikomas Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams (toliau – SVV subjektai), ketinantiems vykdyti ir vykdantiems projektus pagal Priemonę.
4. Pagal Aprašą teikiamas finansavimas yra de minimis pagalba pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1-8) (toliau – Reglamentas Nr. 1407/2013).
5. Teikiamo finansavimo pagal Aprašą forma yra negrąžintina subsidija (dotacija). Pagal Aprašą skiriamos finansavimo lėšos yra tikslinės. Lėšos skiriamos finansinėje paraiškoje numatytoms veikloms finansuoti.
6. Apraše vartojamos sąvokos:
6.1. Dalykinė ataskaita – projekto įgyvendinimo ataskaita, kurioje nurodomi projekto rezultatai, formuluojamos pagrindinės išvados.
6.4. Finansinė paraiška – paraiška finansavimui gauti, parengta lietuvių kalba pagal Aprašo reikalavimus ir pateikta Agentūrai.
6.5. Finansuojamos veiklos – finansinėje paraiškoje numatytos veiklos, kurioms vykdyti Agentūra skiria finansavimą.
6.6. Klasteris – įmonių ir (arba) mokslo ir studijų institucijų bei kitų subjektų santalka, funkcionuojanti partnerystės principu, kurios nariai, veikdami tarpusavyje susijusiose įvairiose ekonominės veiklos ir iniciatyvų srityse, siekia padidinti ekonominį veiklos efektyvumą. Juridinių asmenų dalyvavimas klasteryje turi būti įformintas jungtinės veiklos (partnerystės) sutartimi.
6.7. Koordinavimo grupė – Priemonę koordinuojanti tarptautinė darbo grupė, sudaryta iš Priemonę finansuojančių institucijų atstovų.
6.9. Lėšų skyrimo sutartis – valstybės biudžeto lėšų projektams finansuoti skyrimo sutartis, sudaryta tarp Agentūros ir lėšų gavėjo.
6.10. Mažų ir vidutinių įmonių tinklas – ne mažesnė kaip 3 nepriklausomų labai mažų, mažų ar vidutinių įmonių grupė, kurią sieja bendri ekonominiai interesai dalyvaujant konkretaus produkto (-ų) vertės kūrimo grandinėje. Juridinių asmenų dalyvavimas mažų ir vidutinių įmonių tinkle turi būti įformintas jungtinės veiklos (partnerystės) ar kita sutartimi.
6.11. Netiesioginės išlaidos – išlaidos, kurios nėra tiesiogiai susijusios su projekto veiklų vykdymu, tačiau būtinos projektui įgyvendinti.
6.12. Pareiškėjas – Lietuvos Respublikoje registruotas SVV subjektas, priklausantis klasteriui ar mažų ir vidutinių įmonių tinklui, teikiantis finansinę paraišką pagal Aprašą. Mokslo ir studijų institucijos pagal Aprašą nefinansuojamos.
6.14. Projekto dalyvavimo paraiška – per elektroninę Priemonės paraiškų pateikimo sistemą, esančią adresu http://www.bsr-stars.eu, pateikta tarptautinė dalyvavimo paraiška anglų kalba.
6.15. Projekto etapas – projekto įgyvendinimo laikotarpio dalis, apimanti ne daugiau kaip vienerius finansinius metus, kurie prasideda sausio 1 d. ir baigiasi gruodžio 31 d.
6.16. Projekto finansuojamoji dalis – projektui finansuoti skirta lėšų dalis, išreikšta procentais, kuri skaičiuojama nuo projekto tinkamų išlaidų bendros sumos.
6.17. Rengėjas – pareiškėjo (lėšų gavėjo) darbuotojas, atsakingas už finansinės paraiškos ir ataskaitų parengimą ir pateikimą pagal Aprašo reikalavimus.
7. Finansinių paraiškų bei dalykinių ataskaitų vertinimą atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė (toliau – Darbo grupė). Darbo grupę sudaro ne mažiau kaip trys nariai: du Agentūros atstovai valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai (toliau – Agentūros darbuotojai) ir vienas Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos deleguotas atstovas. Darbo grupės darbą organizuoja jos vadovas. Darbo grupės sprendimai protokoluojami.
II SKYRIUS
DALYVAVIMO SĄLYGOS
8. Siekdamas vykdyti projektą, pareiškėjas projekto dalyvavimo paraišką teikia tiesiogiai Koordinavimo grupei, vadovaudamasis Priemonės kvietimuose teikti paraiškas nustatyta tvarka, skelbiama Priemonės ir Agentūros interneto svetainėse.
9. Projekto dalyvavimo paraiška Aprašo 8 punkte nustatyta tvarka gali būti teikiama, jei įgyvendintos visos šios sąlygos:
9.2. pareiškėjas veikia Priemonės geografinėje teritorijoje arba valstybėje, kuri yra Priemonės partneris (Ispanija, Katalonijos regionas);
9.3. projektą kartu planuoja vykdyti ne mažiau kaip po vieną klasterį ar mažų ir vidutinių įmonių tinklą iš Lietuvos bei kitos užsienio valstybės;
III SKYRIUS
PROJEKTO DALYVAVIMO PARAIŠKŲ ATRANKA
10. Projekto dalyvavimo paraiškų atranka organizuojama dviem etapais:
10.1. nacionalinis etapas, kurio metu Darbo grupė įvertina projekto dalyvavimo paraiškų atitikimą Priemonei ir pareiškėjo tinkamumą gauti finansavimo lėšas ir teikia siūlymus dėl finansuotinų projektų Koordinavimo grupei;
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJUI
13. Finansines paraiškas pagal Aprašą gali teikti Lietuvos Respublikoje registruoti SVV subjektai, kurie yra klasterio arba mažų ir vidutinių įmonių tinklo nariai ir kurių projektai yra patvirtinti Koordinavimo grupėje. Finansavimo lėšos negali būti skiriamos Reglamento Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje nurodytais atvejais.
14. Pareiškėjas yra netinkamas, jei:
14.1. pareiškėjui yra iškelta byla dėl bankroto ar restruktūrizavimo, yra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis yra likviduojamas, yra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka arba jis yra bet kokioje panašioje situacijoje, numatytoje Lietuvos Respublikos įstatymuose ar kituose teisės aktuose;
14.2. pareiškėjas yra neįvykdęs įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
14.3. pareiškėjas yra neįvykdęs su mokesčių mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
14.4. teikdamas informaciją, kurios reikalaujama pasirašant lėšų skyrimo sutartį ar teikiant finansines paraiškas, pareiškėjas pateikia klaidingą informaciją;
14.6. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Agentūros valstybės tarnautojams ar darbuotojams, ar ekspertams, priimant sprendimą dėl finansavimo;
15. Kai pareiškėjui mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas yra atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, su finansine paraiška turi būti pateiktos dokumentų, patvirtinančių mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimo atidėjimą, kopijos.
16. Jei Agentūra nustato, kad projekto dalyvavimo paraiškoje ar finansinėje paraiškoje buvo pateikta klaidinga informacija, Agentūra turi teisę:
17. Finansavimo lėšos turi atitikti Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 ir 5 dalyse nustatytas sąlygas. Agentūra patikrina pareiškėjo teisę gauti de minimis pagalbą ir rezervuoja ją Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registras) ir taip įsitikina, kad dėl naujos suteikiamos de minimis pagalbos nebus viršyta vienai įmonei, kuri apima visas įmones, kaip nurodyta Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, de minimis pagalbos suteikimo riba.
V SKYRIUS
BENDRIEJI FINANSAVIMO PRINCIPAI
18. Projektų finansuojamoji dalis priklauso nuo einamųjų metų valstybės asignavimų, skirtų projektams finansuoti.
19. Projektų finansuojamoji dalis gali siekti iki 60 procentų Darbo grupės nustatytų tinkamų ir pagrįstų išlaidų, pareiškėjui tenkančių projekte.
20. Agentūros finansuojamos pareiškėjo veiklos projekte:
22. Lėšos skiriamos išlaidoms, atitinkančioms Aprašo 27–31 punktuose nustatytus reikalavimus. Lėšų gavėjas turi teisę perkelti lėšų skyrimo sutarties priede „Projekto etapo išlaidų sąmata“ numatytas projekto lėšas iš vienos išlaidų kategorijos eilutės į kitą, neviršydamas 20 procentų išlaidų kategorijos eilutėje, į kurią perkeliamos lėšos, numatytų lėšų sumos.
23. Lėšų gavėjas, apskaičiuodamas ir mokėdamas darbo užmokestį, vadovaujasi Lietuvos Respublikos darbo kodeksu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
24. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama Aprašo 28.1.1 papunktyje nurodytoms išlaidoms finansuoti, negali viršyti 50 proc. visų pareiškėjo tinkamų tiesioginių išlaidų.
25. Netinkamomis išlaidomis laikomas pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kuris, remiantis Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymu, gali būti traukiamas į PVM atskaitą ir susigrąžintas iš Lietuvos Respublikos biudžeto ir (ar) gali būti susigrąžintas kitais būdais (remiantis kitais galiojančiais teisės aktais, pasirašytomis sutartimis ir pan.). Lėšų gavėjas įsipareigoja neprašyti kompensuoti PVM iš lėšų projektui finansuoti nuo to momento, kai įgyja teisę susigrąžinti PVM bet kokiais kitais būdais. Minėta nuostata galioja ir tuo atveju, kai projekto vykdytojas turėjo ar įgijo teisę susigrąžinti PVM, nepaisant grąžinimo būdų, tačiau savo teise dėl nežinojimo ar kitų priežasčių nepasinaudojo. Lėšų gavėjas, kuris du kartus susigrąžino PVM, privalo grąžinti į biudžetą PVM permoką.
26. Atliekant paslaugų pirkimus, turi būti pasirenkamas ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas ir būdas. Pirkdamas paslaugas, lėšų gavėjas vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, jeigu jis yra perkančioji organizacija. Jeigu lėšų gavėjas nėra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, vykdydamas pirkimus, kurių vertė yra iki 58 000 eurų be pirkimo PVM, vadovaujasi skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principais, o vykdydami pirkimus, kurių vertė viršija 58 000 eurų be pirkimo PVM, vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.947 straipsnio „Viešo konkurso paskelbimas“ reikalavimais.
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS IŠLAIDOS
27. Tinkamos išlaidos turi būti:
28. Tinkamų išlaidų, kurioms finansuoti Aprašo nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos, kategorijos:
28.1. tiesioginės išlaidos:
28.2. netiesioginės išlaidos:
28.2.1. tinkamos išlaidos, kurios nėra skiriamos tiesiogiai projekto veikloms vykdyti, tačiau yra būtinos ir tiesiogiai susijusios su projekto tiesioginėmis išlaidomis ir kurias galima užfiksuoti apskaitos sistemoje ir pagrįsti kaip išlaidas, tiesiogiai susijusias su tinkamomis tiesioginėmis išlaidomis projektui įgyvendinti;
29. Netiesioginės išlaidos yra apmokamos taikant fiksuotąjį dydį, kuris yra lygus 5 procentams visų lėšų gavėjo tinkamų tiesioginių išlaidų. Lėšų gavėjas netiesioginių išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentų Agentūrai neteikia, tačiau šias išlaidas traukia į apskaitą vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytais reikalavimais.
30. Netinkamos išlaidos yra:
30.2. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kiti finansinių sandorių kaštai;
VII SKYRIUS
FINANSINIŲ PARAIŠKŲ PATEIKIMAS
32. Finansinės paraiškos teikiamos pagal Agentūros paskelbtus kvietimus. Agentūra apie paskelbtus kvietimus pareiškėjus, kurių projektus yra patvirtinusi Koordinavimo grupė, informuoja elektroniniu paštu. Informacija taip pat skelbiama Agentūros interneto svetainėje.
33. Pareiškėjai, kurių projektai buvo patvirtinti Koordinavimo grupės, finansines paraiškas Agentūrai teikia individualiai.
34. Teikdamas finansinę paraišką, pareiškėjas privalo pateikti:
VIII SKYRIUS
FINANSINIŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS
37. Vertinant finansines paraiškas, yra atliekamas administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimas.
38. Administracinės atitikties vertinimo metu tikrinama, ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija, taip pat, ar finansinė paraiška atitinka Aprašo IV ir VII skyrių reikalavimus. Darbo grupė, atlikusi administracinės atitikties vertinimą, užpildo finansinės paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelę (Aprašo 3 priedas) ir priima sprendimą dėl finansinės paraiškos teikimo tinkamumo finansuoti vertinimui.
39. Jei administracinės atitikties vertinimo metu trūksta informacijos ar duomenų, finansinėje paraiškoje yra netikslumų, Agentūra turi teisę paprašyti, kad pareiškėjas paaiškintų, patikslintų ar papildytų finansinėje paraiškoje pateiktą informaciją. Pareiškėjui per nustatytą terminą nepateikus prašomos informacijos, finansinė paraiška gali būti atmetama. Apie Darbo grupės sprendimą dėl finansinės paraiškos atmetimo Agentūra informuoja pareiškėją per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, išsiųsdama jam informacinį pranešimą elektroniniu paštu ir nurodydama atmetimo priežastis.
40. Jeigu Darbo grupė, atlikusi administracinės atitikties vertinimą, remdamasi finansine paraiška ir papildoma informacija pagal užklausas, nustato, kad finansinė paraiška atitinka visus Aprašo IV ir VII skyriuose nustatytus reikalavimus, atliekamas tinkamumo finansuoti vertinimas.
41. Tinkamumo finansuoti vertinimo metu vertinama finansinės paraiškos atitiktis Aprašo V ir VI skyrių reikalavimams. Vykdant tinkamumo finansuoti vertinimą gali būti pasitelkiami išorės ekspertai.
42. Jei tinkamumo finansuoti vertinimo metu trūksta informacijos ar duomenų, finansinėje paraiškoje yra netikslumų, Agentūra turi teisę paprašyti, kad pareiškėjas paaiškintų, patikslintų ar papildytų finansinėje paraiškoje pateiktą informaciją. Pareiškėjui per nustatytą terminą nepateikus prašomos informacijos arba jei pateikta informacija yra nepakankama, finansinė paraiška vertinama pagal turimą informaciją.
43. Darbo grupė, įvertinusi finansines paraiškas, teikia siūlymą Agentūros direktoriui dėl lėšų projektui skyrimo ir projekto finansuojamosios dalies.
IX SKYRIUS
SPRENDIMO PRIĖMIMAS IR LĖŠŲ SKYRIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS
45. Sprendimą dėl lėšų projektui skyrimo ir projekto finansuojamosios dalies įsakymu tvirtina Agentūros direktorius, atsižvelgdamas į Darbo grupės siūlymus.
46. Apie priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo Agentūra informuoja pareiškėją išsiųsdama jam informacinį pranešimą elektroniniu paštu ir jį paskelbia Agentūros interneto svetainėje.
47. Priėmus sprendimą skirti lėšas, tarp pareiškėjo ir Agentūros ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos turi būti sudaroma lėšų skyrimo sutartis. Per 5 darbo dienas nuo lėšų skyrimo sutarties pasirašymo dienos, Agentūra suteiktą de minimis pagalbos sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos registre.
48. Jei priimamas sprendimas skirti dalį finansinėje paraiškoje prašomų lėšų atsižvelgiant į Aprašo 44 punkte nurodytus kriterijus, prieš sudarydama lėšų skyrimo sutartį Agentūra per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo išsiunčia lėšų gavėjui informacinį pranešimą elektroniniu paštu apie jam skirtų lėšų dydį, o lėšų gavėjas patikslina finansinę paraišką ir ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Agentūros pranešimo gavimo ją pateikia Agentūrai.
49. Lėšų gavėjas per 10 darbo dienų nuo lėšų skyrimo sutarties gavimo dienos asmeniškai, per kurjerį arba registruotu laišku grąžina Agentūrai visus pasirašytos lėšų skyrimo sutarties ir jos priedų egzempliorius.
50. Lėšų gavėjui per Aprašo 48 punkte nurodytą terminą nepatikslinus finansinės paraiškos ir (arba) negrąžinus pasirašytos lėšų skyrimo sutarties per Aprašo 49 punkte nurodytą terminą, Agentūra gali priimti sprendimą dėl sprendimo skirti lėšas panaikinimo.
X SKYRIUS
MOKĖJIMAI IR ATSISKAITYMAI
53. Lėšų gavėjas atsiskaito lėšų skyrimo sutartyje nustatyta tvarka ir terminais, teikdamas šiuos dokumentus:
53.2. dalykinę ataskaitą už projekto etapą, pasirašytą rengėjo (Aprašo 4 priedas). Dalykinėje ataskaitoje turi būti pateikiama nekonfidenciali informacija apie projekto planuotų uždavinių įgyvendinimą, nurodomos problemos, su kuriomis susidurta projekto vykdymo metu, įvertinama gautų rezultatų reikšmė ir nauda lėšų gavėjui, aprašomas planuojamas gautų rezultatų panaudojimas ateityje, pateikiamos pagrindinės išvados;
54. Agentūra turi teisę prašyti pateikti papildomus, Aprašo 53 punkte nenurodytus, dokumentus ir nurodyti jų pateikimo terminus.
55. Jei lėšų gavėjas per lėšų skyrimo sutartyje nurodytą terminą nepateikia atsiskaitymo dokumentų, Agentūra išsiunčia lėšų gavėjui informacinį pranešimą elektroniniu paštu su priminimu dėl dokumentų pateikimo. Jeigu lėšų gavėjas ir po priminimo per informaciniame pranešime nurodytą terminą nepateikia atsiskaitymo dokumentų, Agentūra turi teisę nutraukti su lėšų gavėju sudarytą sutartį ir pareikalauti grąžinti pervestas lėšas.
XI SKYRIUS
ATASKAITŲ VERTINIMAS IR TVIRTINIMAS
56. Ataskaitas priima ir vertina Agentūra. Ataskaitų vertinimo metu vertinama pateiktų dokumentų atitiktis lėšų skyrimo sutarties ir jos priedų sąlygoms bei Aprašo V ir VI skyrių reikalavimams.
57. Dalykinių ataskaitų vertinimą atlieka Darbo grupė ir teikia siūlymą Agentūros direktoriui dėl ataskaitų tvirtinimo (netvirtinimo). Vertinant ataskaitas gali būti pasitelkiami išorės ekspertai.
58. Dalykinės ataskaitos yra tvirtinamos Agentūros direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į Darbo grupės siūlymą.
59. Jei dalykinė ataskaita nepatvirtinama, Agentūra gali priimti sprendimą pareikalauti grąžinti pervestas finansavimo lėšas.
60. Agentūra, tikrindama dokumentus, turi teisę kreiptis į lėšų gavėją dėl dokumentuose pateiktos informacijos paaiškinimo, patikslinimo ar papildomų dokumentų pateikimo ir nustatyti dokumentų pateikimo terminą.
XII SKYRIUS
LĖŠŲ GRĄŽINIMAS
62. Lėšų gavėjas privalo grąžinti gautas finansavimo lėšas, nustačius bent vieną iš šių aplinkybių:
XIII SKYRIUS
KONTROLĖ
64. Visi atlikti darbai ir kita planuota veikla turi būti kruopščiai dokumentuota ir patikrinama. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų tikslinį panaudojimą ir buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako lėšų gavėjas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
XIV SKYRIUS
SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
XV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
67. Lėšų gavėjas įsipareigoja nedelsdamas informuoti Agentūrą apie duomenų, pateiktų lėšų skyrimo sutartyje ar finansinėje paraiškoje, pasikeitimus.
Dalyvavimo ir finansavimo Baltijos jūros regiono projekto „BSR Stars“ finansinėje priemonėje „Inovacijų ekspresas“ sąlygų aprašo
1 priedas
REIKALAVIMAI TINKAMOMS IŠLAIDOMS
Išlaidų kategorija |
Tinkamos išlaidos |
Sąnaudas pateisinantys dokumentai |
Išlaidos personalui: darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą |
Projektą tiesiogiai vykdančio personalo, dirbančio pagal darbo sutartis, su darbo santykiais susijusios sąnaudos už laiką, dirbtą vykdant projektą. Socialinio draudimo įmokos – darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą. Darbo užmokestis apskaičiuojamas vadovaujantis Darbo kodeksu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais. |
Darbo sutartys, įsakymai (potvarkiai), žiniaraščiai (mokėjimo, atsiskaitymo ir pan.), mokėjimo dokumentai, kiti personalo išlaidas pateisinantys dokumentai. |
Išlaidos komandiruotėms |
Projektą vykdančių darbuotojų komandiruočių išlaidos: kelionės išlaidos, dienpinigiai, gyvenamojo ploto nuomos išlaidos, sveikatos draudimo išlaidos ir pan. Komandiruočių išlaidos apskaičiuojamos neviršijant Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintų dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidų normų. |
Įsakymai (potvarkiai) dėl darbuotojų siuntimo į komandiruotę, komandiruotės dalyvių avansinės apyskaitos arba buhalterinės pažymos dėl patirtų komandiruotės išlaidų, komandiruotės išlaidas pateisinantys dokumentai: bilietų pirkimo sąskaitos faktūros, kelionės bilietai, kvitai, sąskaitos už gyvenamojo ploto nuomos paslaugas, kelionės lapas, kuriame nurodyta nuvažiuotų kilometrų skaičius ir kuro sunaudojimas, mokėjimo dokumentai. |
Išlaidos pagal sutartis |
Projektui vykdyti būtinų paslaugų pirkimo išlaidos.
|
Tiekėjų apklausos, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, kiti išlaidas pateisinantys dokumentai. |
Dalyvavimo ir finansavimo Baltijos jūros regiono projekto „BSR Stars“ finansinėje priemonėje „Inovacijų ekspresas“ sąlygų aprašo
2 priedas
(Finansinės paraiškos forma)
FINANSINĖ PARAIŠKA
Data ir vieta
1. Bendrieji duomenys apie projektą:
1.1. Projekto pavadinimas (lietuvių ir anglų k.) ir akronimas (santrumpa) |
|
1.2. Projekto vykdymo terminai (trukmė, projekto pradžia ir pabaiga – nurodomi metai, mėnuo, diena) |
|
1.3. Projekto partneriai ir jų biudžetas (eurais) |
|
1.4. Projekto biudžetas (eurais) |
|
2. Pareiškėjo duomenys:
2.1. Pavadinimas |
|
2.2. Pareiškėjo registracijos Juridinių asmenų registre kodas, PVM mokėtojo kodas |
|
2.3. Buveinės adresas, tel., fakso Nr., el. p. adresas |
|
2.4. Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, pasirašysiančio lėšų skyrimo sutartį, pareigos, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas |
|
2.5. Banko sąskaitos numeris ir banko rekvizitai |
|
2.6. Klasterio arba mažų ir vidutinių įmonių tinklo narystė |
|
2.7. Rengėjo vardas, pavardė, pareigos, tel., fakso Nr., el. p. adresas |
|
2.8. Pareiškėjas yra bankrutuojantis, likviduojamas arba reorganizuojamas |
Taip |
Ne |
2.9. Pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris turi neišnykusį teistumą dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ar verslo tvarkai arba finansų sistemai |
Taip |
Ne |
2.10. Pareiškėjas įvykdė visus įsipareigojimus, susijusius su socialinio draudimo įmokų mokėjimu ir mokesčių mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus |
Taip |
Ne |
3. Pareiškėjo projekto lėšos:
3.1. Projekto lėšos, eurai |
|
3.2. Lietuvos dalis projekte, eurai |
|
3.3. Pareiškėjui prašoma projekto finansavimo lėšų suma eurais (be PVM) |
|
4. Pareiškėjo projekto veiklų planas:
4.1. Preliminarus pareiškėjo numatomų atlikti veiklų vykdant projektą viso laikotarpio kalendorinis planas |
|||
Eil. Nr. |
Veiklos pavadinimas (būtinumas projekto vykdymui) |
Pareiškėjo darbuotojas atsakingas už veiklą (vardas, pavardė) |
Planuojama data |
|
|
|
|
5. Projekto etapo išlaidų sąmata:
5.1. Detali projekto etapo išlaidų sąmata: |
|||||||
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Projekto ... etapo laikotarpis |
|||||
I ketv., Eur |
II ketv., Eur |
III ketv., Eur |
IV ketv., Eur |
Iš viso, Eur |
Prašoma iš agentūros |
||
1. |
Tiesioginės išlaidos |
||||||
1.1. |
Darbo užmokestis |
|
|
|
|
|
|
1.2. |
Socialinio draudimo įmokos |
|
|
|
|
|
|
1.3. |
Įmokos į garantinį fondą |
|
|
|
|
|
|
1.4. |
Išlaidos komandiruotėms |
|
|
|
|
|
|
1.5. |
Išlaidos pagal sutartis |
|
|
|
|
|
|
Iš viso (1.1+1.2+1.3+1.4+1.5): |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Netiesioginės išlaidos (5 proc.) |
|
|
|
|
|
|
Iš viso (1+2): |
|
|
|
|
|
|
5.2.1. Išlaidų personalui (darbo užmokesčio, socialinio draudimo įmokų ir įmokų į garantinį fondą), įtrauktų į projekto išlaidų finansavimo sąmatą, apskaičiavimas: |
|||||||
Eil. Nr. |
Vardas, pavardė |
Parei-gybė |
Valandinis (mėnesinis) įkainis ir jo pagrindimas |
Valandų (mėnesių), už kuriuos bus mokamas darbo užmokestis, skaičius projekte |
Iš viso, val. |
Finansuojamos veiklos, kurias vykdant bus patirtos išlaidos (Aprašo[1] 20 punktas) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
5.2.2. Išlaidų komandiruotėms, įtrauktų į projekto išlaidų sąmatą, apskaičiavimas: |
||||||
Eil. Nr. |
Komandiruotės tikslas |
Vieta ir trukmė |
Komandiruojamų asmenų skaičius |
Komandiruotės išlaidos (Eur) |
Finansuojamos veiklos, kurias vykdant bus patirtos išlaidos (Aprašo* 20 punktas) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
5.2.3. Išlaidų pagal sutartis, įtrauktų į projekto išlaidų sąmatą, pagrindimas: |
||||
Eil. Nr. |
Išlaidų pagal sutartis pavadinimas ir pagrindimas |
Tiekėjas
|
Kaina (Eur)
|
Finansuojamos veiklos, kurias vykdant bus patirtos išlaidos (Aprašo* 20 punktas) |
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
6. Informacija dėl projekto dvigubo finansavimo
6.1. Ar buvo pateikta paraiška dėl finansavimo, ar skirtas finansavimas šiam projektui ar jo daliai iš kitų nacionalinių, tarptautinių programų ir (arba) Europos Sąjungos fondų lėšų, dėl ko atsirastų rizika tas pačias išlaidas apmokėti antrą kartą?
Taip □ |
Ne □ |
Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, paraiškos pateikimo datą, prašytą finansavimo sumą, suteiktą finansavimo sumą ir kt.).
|
6.2. Ar šis projektas papildo kitą projektą, kuris jau finansuojamas ar bus finansuojamas iš kitų nacionalinių, tarptautinių programų ir (arba) Europos Sąjungos fondų lėšų, dėl ko galėtų atsirasti rizika tas pačias išlaidas apmokėti antrą kartą?
Taip □ |
Ne □ |
Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, paraiškos pateikimo datą, prašytą finansavimo sumą, suteiktą finansavimo sumą ir kt.).
|
6.3. Ar buvo pateikta paraiška dėl finansavimo, ar skirtas finansavimas iš kitų nacionalinių, tarptautinių programų ir (arba) Europos Sąjungos fondų lėšų ankstesniam šio projekto etapui?
Taip □ |
Ne □ |
Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, paraiškos pateikimo datą, prašytą finansavimo sumą, suteiktą finansavimo sumą ir kt.).
|
7. Priedai
1. Elektroninė finansinės priemonės „Inovacijų ekspresas“ dalyvavimo paraiškos versija;
2. Numatomų komandiruočių sąrašas ir pagrindimas;
3. Numatomų įsigyti išlaidų pagal sutartis (nurodant paskirtį, tiekėjų apklausas) sąrašas ir pagrindimas;
4. Projektą vykdančių asmenų gyvenimo aprašymai (EuropassCV): http://europass.cedefop.europa.eu/en/documents/curriculum-vitae/templates-instructions;
5. Jungtinės veiklos (partnerystės) ar kitos sutarties, kuria įformintas juridinių asmenų dalyvavimas klasteryje ar mažų ir vidutinių įmonių tinkle, kopija;
6. SVV subjekto statuso deklaracija, parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“;
7. „Vienos įmonės“ deklaracija pagal interneto svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013 paskelbtą rekomenduojamą formą pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl ES veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1).
___________________ ___________________ ___________
Pareiškėjo vadovas arba jo įgaliotas asmuo (Parašas) (Data)
(Vardas ir pavardė)
___________________ ___________________ ___________
Vyriausiasis buhalteris (Parašas) (Data)
(Vardas ir pavardė)
___________________ ___________________ ___________
Rengėjas (Parašas) (Data)
(Vardas ir pavardė)
Dalyvavimo ir finansavimo Baltijos jūros regiono projekto „BSR Stars“ finansinėje priemonėje „Inovacijų ekspresas“ sąlygų aprašo
3 priedas
(Finansinės paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelės forma)
FINANSINĖS PARAIŠKOS ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO LENTELĖ
________________
(Pildymo data)
Pareiškėjo pavadinimas...........................................................................................................................
Projekto numeris ir akronimas................................................................................................................
Projekto pavadinimas.............................................................................................................................
Eil. Nr. |
Paraiškos administracinės atitikties vertinimo kriterijai |
Taip |
Ne |
Pastabos |
1. |
Paraiška pateikta laiku |
|
|
|
2. |
Paraiška yra pasirašyta |
|
|
|
3. |
Paraiškos elektroninė versija pateikta |
|
|
|
4. |
Paraiškos visos skiltys užpildytos |
|
|
|
5. |
Paraiška yra užpildyta lietuvių kalba |
|
|
|
6. |
Paraiška yra užpildyta kompiuteriu |
|
|
|
7. |
Pareiškėjas atitinka Aprašo 13 punkte nustatytus reikalavimus pareiškėjams |
|
|
|
8. |
Pateikti visi paraiškos ir/ar papildomi dokumentai |
|
|
|
9. |
Pareiškėjas neatitinka nė vieno Aprašo 14 punkte nurodyto kriterijaus |
|
|
|
Siūlymas (paraišką teikti/neteikti finansiniam vertinimui, prašyti paraišką patikslinti)
________________________________________________________________________________
Darbo grupė:
(Pareigos) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
Dalyvavimo ir finansavimo Baltijos jūros regiono projekto „BSR Stars“ finansinėje priemonėje „Inovacijų ekspresas“ sąlygų aprašo
4 priedas
(Dalykinės ataskaitos forma)
DALYKINĖ ATASKAITA
Data
Lėšų gavėjo pavadinimas |
|
Projekto pavadinimas |
|
Projekto vykdymo laikotarpis |
|
Lėšų skyrimo sutarties data ir Nr. |
|
Projekto įgyvendintų veiklų aprašymas |
|
Gauti rezultatai jų reikšmė ir nauda pareiškėjui ir MVĮ tinklui/klasteriui |
|
Gautų rezultatų panaudojimas ateityje ir veiklų tęstinumas |
|
Išvados ir pasiūlymai |
|
___________________ ___________________ ___________
Lėšų gavėjo vadovas arba jo įgaliotas asmuo (Parašas) (Data)
(Vardas ir pavardė)
[1]Dalyvavimo ir finansavimo Baltijos jūros regiono projekto „BSR Stars“ finansinėje priemonėje „Inovacijų ekspresas“ sąlygų aprašas