A picture containing text  Description automatically generated

 

VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL VALSTYBINĖS KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJOS 2012 M. BIRŽELIO 8  D. NUTARIMO NR. O3-135 „DĖL RINKŲ TYRIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. rugpjūčio 4 d. Nr. O3E-1105

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 11 dalies 18 punktu, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 11 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 15 punktu bei atsižvelgdama į Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Dujų ir elektros departamento Rinkos plėtros ir stebėsenos skyriaus 2022 m. liepos 27 d. pažymą Nr. O5E-979 „Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2012 m. birželio 8  d. nutarimo Nr. O3-135 „Dėl Rinkų tyrimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“, Taryba n u t a r i a:

Pakeisti Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2012 m. birželio 8  d. nutarimą Nr. O3-135 „Dėl Rinkų tyrimo taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstyti nauja redakcija:

 

VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL RINKŲ TYRIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 11 dalies 18 punktu, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 11 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 15 punktu bei atsižvelgdama į Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos Rinkų tyrimų ir statistikos skyriaus 2012 m. birželio 6 d. pažymą Nr. O5-127 „Dėl Rinkų tyrimo taisyklių patvirtinimo“, Valstybinė energetikos reguliavimo taryba n u t a r i a :

Patvirtinti Rinkų tyrimo taisykles (pridedama).“

 

 

 

Tarybos pirmininko pavaduotojas,

laikinai vykdantis Tarybos pirmininko funkcijas                                                      Jonas Makauskas


 

PATVIRTINTA

Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos

2012 m. birželio 8  d. nutarimu Nr. O3-135

(Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos

2022 m. rugpjūčio 4 d. nutarimo Nr. O3E-1105

redakcija)

 

RINKŲ TYRIMO taisyklės

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Rinkų tyrimo taisyklėmis (toliau – Taisyklės) siekiama sudaryti prielaidas siekti, kad gamtinių dujų ir elektros energetikos sektoriuose būtų užtikrinta veiksminga konkurencija, o didelę įtaką atitinkamoje rinkoje turintiems asmenims būtų užkirstas kelias piktnaudžiauti dominuojančia padėtimi atitinkamose rinkose ar kitokiais veiksmais daryti neigiamą įtaką efektyviai konkurencijai tarp elektros energetikos sektoriaus ir gamtinių dujų sektoriaus rinkos dalyvių.

2. Taisyklės taikomos elektros energijos ir gamtinių dujų perdavimo bei skirstymo sistemos operatoriam, elektros energetikos ir gamtinių dujų sektoriaus rinkos dalyviams.

3. Šios Taisyklės nustato atitinkamos rinkos ar rinkos segmento tyrimo tvarką ir sąlygas.

4. Šios Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 11 dalies 18 punktu, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 11 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 15 punktu bei atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos paaiškinimus dėl dominuojančios padėties nustatymo, patvirtintus Konkurencijos tarybos 2020 m. balandžio 7 d. nutarimu Nr. 1S-44 (2020) „Dėl Paaiškinimų dėl dominuojančios padėties nustatymo patvirtinimo“ (toliau – Konkurencijos tarybos paaiškinimai dėl dominuojančios padėties nustatymo) ir 2009 m. vasario 24 d. Europos Komisijos komunikatą „Dėl Komisijos įgyvendinimo prioritetų taikant EB sutarties 82 straipsnį dominuojančių įmonių piktnaudžiaujamam antikonkurenciniam elgesiui gairių“.

5. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatyme, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatyme ir Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme, Konkurencijos tarybos paaiškinimuose dėl dominuojančios padėties nustatymo.

 

II SKYRIUS

Rinkos tyrimo organizavimas

 

6. Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (toliau – Taryba) atlieka rinkos tyrimą vadovaudamasi Gamtinių dujų įstatymu ir Elektros energetikos įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais, Europos Sąjungos teise, šiomis Taisyklėmis ir atsižvelgia į Europos Komisijos nuorodas bei rekomendacijas, Europos Sąjungos Energetikos reguliavimo institucijų bendradarbiavimo agentūros (ACER) sprendimus, atitinkamas tarptautinių sutarčių ir (ar) susitarimų nuostatas.

7. Rinkos tyrimas gali būti atliekamas:

7.1. valstybės ar savivaldybės institucijų motyvuotu prašymu;

7.2. suinteresuotų asmenų motyvuotu prašymu;

7.3. Tarybos iniciatyva.

8. Rinkos tyrimas pradedamas Tarybos sprendimu pradėti rinkos tyrimą. Taryba apie priimtą sprendimą dėl rinkos tyrimo pradėjimo paskelbia Tarybos tinklalapyje. Tarybos sprendime nurodomas Taisyklių 7 punkte numatytas rinkos tyrimo pagrindas, nurodomos atitinkamos rinkos ar rinkos segmentai, taip pat gali būti nurodoma pradinė geografinė teritorija (jei pradinė geografinė teritorija nenurodoma, laikoma, kad ji atitinka Lietuvos Respublikos teritoriją).

9. Jeigu rinkos tyrimo metu nustatoma, kad atitinkamas rinkas ir (ar) pradinę geografinę teritoriją sudaro ne vienas atitinkamas rinkos segmentas, tiriami visi atitinkamos rinkos segmentai, išskyrus jeigu Tarybos sprendimu nusprendžiama tirti ne visus atitinkamos rinkos segmentus.

10. Rinkos tyrimo procedūrą sudaro šie etapai:

10.1. atitinkamos rinkos (produktų (paslaugų) ir geografinės teritorijos) apibrėžimas;

10.2. konkurencijos atitinkamoje rinkoje veiksmingumo tyrimas;

10.3. jei konkurencija atitinkamoje rinkoje nėra veiksminga, asmenų, turinčių didelę įtaką atitinkamoje rinkoje, nustatymas;

10.4. Taisyklių 32 punkte nurodytų įpareigojimų nustatymas, pakeitimas ir (ar) panaikinimas didelę įtaką atitinkamoje rinkoje turintiems asmenims.

11. Taryba turi teisę atlikti ne visą rinkos tyrimo procedūrą, bet tik atskiras jos dalis, jeigu motyvuotai ir pagrįstai mano, kad, nepasikeitus ankstesnių rinkų tyrimų duomenims, kitas dalis atlikti nėra tikslinga. Tokio sprendimo motyvai išdėstomi Tarybos sprendime pradėti rinkos tyrimą ir (arba) Tarybos sprendime dėl rinkos tyrimo rezultatų, jei neatlikti atskirų rinkos tyrimo procedūros dalių nusprendžiama jau pradėjus rinkos tyrimą.

12. Taryba, atlikdama rinkos tyrimą, gali naudotis bet kuria turima ar prieinama informacija apie rinką ir (ar) veikiančius atitinkamoje rinkoje juridinius asmenis, taip pat ir kitų rinkos tyrimų metu surinkta informacija, juridinių asmenų, veikiančių gamtinių dujų ir elektros energetikos sektoriuose, ar kitų juridinių asmenų pateiktais pagrįstais vertinimais.

13. Atlikdama rinkos tyrimą Taryba turi teisę gauti informaciją iš juridinių asmenų, veikiančių gamtinių dujų ir elektros energetikos sektoriuose, kurie privalo pateikti Tarybos prašomą informaciją per 20 darbo dienų nuo Tarybos prašymo pateikti informaciją išsiuntimo dienos. Trumpesni informacijos pateikimo terminai gali būti nustatyti tik jeigu pateikiamos informacijos apimtis yra nedidelė ir jos parengimas nereikalauja didelių administracinių kaštų.

14. Atliekant rinkos tyrimą Taryba fizinių asmenų duomenis renka tik įstatymų nustatyta tvarka. Jeigu įstatymuose nėra nustatyta, kad Taryba rinkos tyrimo tikslu gali rinkti fizinių asmenų duomenis, tokie duomenys Tarybos nerenkami ir netvarkomi.

15. Rinkos tyrimas atliekamas Elektros energetikos įstatymo 65 straipsnio 6 dalyje ir Gamtinių dujų įstatymo 11 straipsnio 7 dalyje nustatytais terminais. Į rinkos tyrimo terminą neįskaičiuojama Taisyklių 37 punkte numatyta viešojo konsultavimosi trukmė.

16. Rinkos tyrimas baigiamas Tarybos sprendimu dėl rinkos tyrimo rezultatų. Sprendime išdėstomi visų atliktų rinkos tyrimo etapų rezultatai.

17. Taryba turi teisę bet kuriuo metu nutraukti rinkos tyrimą jeigu nebus galimybės pasiekti nė vieno iš rinkos tyrimo tiksluose nurodytų rezultatų. Taryba sprendime dėl rinkos tyrimo nutraukimo išdėsto nutraukimo motyvus ir visų atliktų rinkos tyrimo etapų rezultatus.

18. Taryba, atlikdama rinkos tyrimą gali konsultuotis su Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba. Konsultacijos su Konkurencijos taryba atliekamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 4 skirsnyje nustatytomis tarnybinės pagalbos suteikimo sąlygomis.

 

III SKYRIUS

ATITINKAMOS Rinkos APIBRĖŽIMAS

 

19. Nustatomas pradinis rinkų sąrašas:

19.1. gamtinių dujų sektoriuje:

19.1.1. gamtinių dujų gavybos rinka;

19.1.2. gamtinių dujų tiekimo rinka;

19.2. elektros energetikos sektoriuje:

19.2.1. elektros energijos gamybos ir didmeninio tiekimo rinka;

19.2.2. elektros energijos nepriklausomo tiekimo didmeninė rinka;

19.2.3. elektros energijos nepriklausomo tiekimo mažmeninė rinka;

19.2.4. elektros energijos paklausos telkimo rinka;

19.2.5. elektros energijos papildomų paslaugų rinka.

20. Taryba gali apibrėžti bei tirti ir kitas rinkas ar Taisyklių 19 punkte nurodytų rinkų segmentus, atsižvelgiant į rinką sudarančius rinkos segmentus, teisės aktų pasikeitimus ar kitus objektyvius kriterijus, laikantis Taisyklėse numatytos rinkos tyrimo procedūros.

21. Taryba atitinkamą rinką apibrėžia apibūdindama ją sudarančius rinkos segmentus ir įvertindama rinkos ir (ar) rinkos segmentų geografinę aprėptį, atsižvelgdama į pradines rinkas ir (ar) rinkos segmentus ir pradinę geografinę teritoriją.

22. Vertindama, ar tinkamam rinkos veikimui reikalinga taikyti atitinkamas Taisyklių 32 punkte nustatytus įpareigojimus, Taryba įvertina:

22.1. kliūtis, kurios trukdo pradėti veikti rinkoje ir (ar) vystytis konkurencijai joje;

22.2. ar rinka pasižymi tokiomis charakteristikoms, kurios lemia veiksmingos konkurencijos atsiradimo tendenciją be poreikio taikyti įpareigojimus, nurodytus Taisyklių 32 punkte;

22.3. bendrosios konkurencijos teisės pakankamumą sumažinti ar pašalinti kliūtis, kurios trukdo pradėti veikti rinkoje ir (ar) vystytis konkurencijai joje, ir (ar) įtvirtinti veiksmingą konkurenciją rinkoje, netaikant Taisyklių 32 punkte nurodytų įpareigojimų;

23. Jeigu Taryba nustato, kad atitinkama geografinė rinka ir (ar) rinkos segmentai apima regioninę (dviejų ar daugiau valstybių narių) rinką, Taryba, esant motyvuotam sprendimui, nutraukia rinkos tyrimą arba priima sprendimą dėl galiojančio rinkos tyrimo rezultatų panaikinimo.

 

IV SKYRIUS

KONKURENCIJOS VEIKSMINGUMO TYRIMAS IR DIDELĘ ĮTAKĄ ATITINKAMOJE RINKOJE TURINČIŲ ASMENŲ NUSTATYMAS

 

24. Konkurencijos rinkoje veiksmingumas tiriamas ir didelę įtaką rinkoje turintys asmenys nustatomi, vadovaujantis ir atsižvelgiant į Gamtinių dujų įstatymą ir Elektros energetikos įstatymą, kitus gamtinių dujų ir elektros energetikos sektorių veiklą reglamentuojančius teisės aktus ir šias Taisykles.

25. Tiriant, ar konkurencija atitinkamoje rinkoje yra veiksminga, Taryba vertina:

25.1. rinkos struktūrą ir koncentraciją;

25.2. įėjimo į rinką barjerus;

25.3. potencialią konkurenciją (vartotojų paskatas ir galimybes keisti paslaugos teikėją; ekonomines ir technines galimybes naujam paslaugos teikėjui atsirasti; teisės aktų nustatytą teisinį reguliavimą);

25.4. asmens galimybes taikyti nepagrįstas kainas ar kainų spaudimą;

25.5. kompensuojančią pirkėjų galią.

26. Tiriant rinką asmuo, veikiantis gamtinių dujų ir elektros energetikos sektoriuose, kartu su susijusiais asmenimis yra laikomas vienu asmeniu (vienu rinkos dalyviu).

27. Susiję asmenys apibrėžiami vadovaujantis 2013 m. birželio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2013/34/ES dėl tam tikrų rūšių įmonių metinių finansinių ataskaitų, konsoliduotųjų finansinių ataskaitų ir susijusių pranešimų, kuria iš dalies keičiama Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2006/43/EB ir panaikinamos Tarybos direktyvos 78/660/EEB 83/349/EEB 2 straipsnio 3 dalyje, Konkurencijos įstatymo 3 straipsnio 18 dalimi.

28. Asmenys, turintys didelę įtaką rinkoje, privalo nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų informuoti Tarybą, kartu pateikdami tai patvirtinančius dokumentus, apie asmenis, praradusius susijusio asmens statusą, ir apie asmenis, įgijusius susijusio asmens statusą:

28.1. kuriuose susijęs asmuo tiesiogiai arba netiesiogiai (per kitus asmenis) turi daugiau kaip pusę akcijų, kitokių vertybinių popierių ar turto arba turi teises į daugiau kaip pusę balsų;

28.2. kurie susijusiame asmenyje turi Taisyklių 28.1 papunktyje išvardytas teises;

28.3. kuriuose Taisyklių 28.1 papunktyje nurodyti asmenys arba kiti susijusį asmenį kontroliuojantys asmenys turi Taisyklių 28.1 papunktyje išvardytas teises;

28.4. kuriuose Taisyklių 28.1–28.3 papunkčiuose nurodyti du arba daugiau asmenų bendrai turi Taisyklių 28.1 papunktyje išvardytas teises;

28.5. kitus kontrolės santykiais su susijusiu asmeniu susijusius asmenis, kurie verčiasi energetikos veikla Lietuvos Respublikoje ar kurių veiksmai daro įtaką arba ketinimai, jeigu būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką energetikos veiklai Lietuvos Respublikoje.

29. Atsiradus naujiems susijusiems asmenims ar susijusiems asmenims praradus susijusio asmens statusą, naujas rinkos tyrimas neatliekamas, išskyrus atvejus, kai Taryba pagrįstai mano, kad šie pokyčiai iš esmės keičia turimą asmens įtaką rinkoje.

30. Taryba gali nustatyti, kad du ar daugiau asmenų bendrai turi didelę įtaką atitinkamoje rinkoje, net ir tuo atveju, jei tarp jų nėra struktūrinių ar kitokių ryšių, tačiau jie veikia rinkoje, kurioje nėra veiksmingos konkurencijos ir joje yra daugiau kaip vienas asmuo, turintis didelę įtaką. Tai ypač tikėtina, kai rinka pasižymi vienu ar keliais ypatumais, kurie neprivalo egzistuoti kartu:

30.1. aukštu koncentracijos laipsniu;

30.2. mažu paklausos elastingumu;

30.3. panašiomis rinkos dalimis;

30.4. didelėmis teisinėmis ar ekonominėmis kliūtimis pradėti veikti rinkoje;

30.5. vertikaliąja integracija ir bendru atsisakymu teikti paslaugas;

30.6. kompensuojančios perkamosios galios trūkumu;

30.7. potencialios konkurencijos trūkumu;

30.8. nekintančia kainų siūlymo struktūra;

30.9. kitais ypatumais.

 

V SKYRIUS

ĮPAREIGOJIMŲ DIDELĘ ĮTAKĄ ATITINKAMOJE RINKOJE TURINTIEMS ASMENIMS NUSTATYMAS, PAKEITIMAS IR PANAIKINIMAS

 

31. Nustačius, kad konkurencija rinkoje nėra veiksminga, Taryba didelę įtaką rinkoje turintiems asmenims nustato Gamtinių dujų įstatymo 9 straipsnio 4 dalyje ir Elektros energetikos įstatymo 68 straipsnio 1 dalyje nurodytus vieną ar daugiau įpareigojimų, vadovaudamasi Gamtinių dujų įstatymo 11 straipsnio 8 dalimi, Elektros energetikos įstatymo 65 straipsnio 7 dalimi ir nurodydama tokių įpareigojimų vykdymo pradžios momentą.

32. Taryba didelę įtaką rinkoje turinčiam asmeniui, atsižvelgdama į rinkos tyrimo metu nustatytas aplinkybes, nustato vieną ar daugiau priemonių:

32.1. įpareigojimus teikti paslaugas sąnaudomis pagrįstomis kainomis, atsižvelgiant į protingumo kriterijų atitinkančią investicijų grąžą ar pelno maržą;

32.2. įpareigojimus, susijusius su sąnaudų apskaitos sistemomis, skirtomis konkrečių rūšių paslaugoms teikti;

32.3. įpareigoja pakeisti taikomas paslaugų kainas arba nustato viršutinę reguliuojamų paslaugų kainų ir (ar) pajamų ribą.

33. Jei didelę įtaką rinkoje turintiems asmenims įpareigojimai, vadovaujantis Taisyklių 32 punktu, susiję su tirta rinka, jau buvo nustatyti anksčiau, Taryba palieka galioti jau nustatytus įpareigojimus arba juos pakeičia (įskaitant ir naujų įpareigojimų nustatymą ir (ar) nustatytų įpareigojimų panaikinimą). Nustatydama įpareigojimus ar juos pakeisdama Taryba nurodo naujų arba pakeistų įpareigojimų vykdymo pradžios momentą.

34. Įpareigojimai galioja tol, kol kito rinkos tyrimo metu Tarybos sprendimu nustatoma, kad asmuo, ankstesnio rinkos tyrimo metu nustatytas turinčiu didelę įtaką rinkoje ar rinkos dalyje, didelės įtakos rinkoje ar rinkos dalyje neturi arba kai pasibaigia Tarybos sprendime dėl rinkos tyrimo rezultatų nustatytas įpareigojimų galiojimo terminas.

 

VI SKYRIUS

SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

35. Visų rinkos tyrimo etapų rezultatai yra išdėstomi Tarybos sprendime dėl rinkos tyrimo rezultatų. Jeigu rinkos tyrimo rezultatai turi įtakos keliems asmenims (t. y. jei sprendimas turi būti priimtas kelių asmenų atžvilgiu), Taryba turi teisę priimti vieną sprendimą visų asmenų atžvilgiu arba atskirus sprendimus dėl vieno ar kelių asmenų. Jeigu Tarybos sprendimas dėl rinkos tyrimo rezultatų yra susijęs su fiziniais asmenimis, sprendime pateikiami nuasmeninti fizinių asmenų duomenys.

36. Tarybos sprendime dėl rinkos tyrimo rezultatų, atsižvelgiant į tai, kurios rinkos tyrimo procedūros dalys atliktos, taip pat atsižvelgiant į rinkos tyrimo eigą, nurodoma:

36.1. faktinės aplinkybės, kuriomis grindžiamas sprendimas;

36.2. sprendimo atlikti ne visą rinkos tyrimo procedūrą, bet atskiras jos dalis, motyvai;

36.3. rinkos apibrėžimas ir tokio apibrėžimo motyvai;

36.4. sprendimo tirti ne visą rinką, kurią sudaro pradiniai rinkos segmentai ir (ar) geografinė teritorija, motyvai;

36.5. didelės įtakos rinkoje nustatymo motyvai, nurodant asmenis, turinčius didelę įtaką rinkoje;

36.6. nustatomi, paliekami galioti, pakeičiami ar panaikinami įpareigojimai bei tokio nustatymo, palikimo galioti, pakeitimo ar panaikinimo pagrindimas, nurodant, kodėl įpareigojimai yra laikomi atitinkančiais nustatytos problemos prigimtį, proporcingais ir pateisinamais gamtinių dujų ir elektros energetikos veiklos reguliavimo principais ir tikslais, ir (arba) nurodant tarptautinių sutarčių ir (ar) susitarimų nuostatas, kurių įgyvendinimas lemia atitinkamų įpareigojimų nustatymą, palikimą galioti, pakeitimą ar panaikinimą;

36.7. esminiai asmenų Tarybai pateikti paaiškinimai ir jų įvertinimas;

36.8. sprendimo pagrindimas teisės aktais;

36.9. Tarybos išvados ir priimti sprendimai dėl rinkos tyrimo bei jo rezultatų;

36.10. sprendimo apskundimo tvarka;

36.11. kita, Tarybos nuomone, reikalinga informacija.

37. Prieš priimdama sprendimą dėl rinkos tyrimo rezultatų, Taryba Viešojo konsultavimosi dėl energetikos veiklą reglamentuojančių teisės aktų projektų taisyklių, patvirtintų Tarybos 2011 m. spalio 28 d. nutarimu Nr. O3-350 „Dėl Viešojo konsultavimosi dėl energetikos veiklą reglamentuojančių teisės aktų projektų taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir sąlygomis viešai paskelbia šio nutarimo projektą, išskyrus konfidencialią informaciją ir fizinių asmenų duomenis, ir sudaro galimybę per 30 kalendorinių dienų terminą suinteresuotiems asmenims pateikti pastabas šiam nutarimo projektui.

38. Asmenims, kurių atžvilgiu priimamas sprendimas, pateikiama visa su jais tiesiogiai susijusi sprendimo dalis ir sudaroma galimybė per 37 punkte nustatytą terminą pateikti pastabas šiam projektui.

39. Įvertinusi viešųjų konsultacijų metu gautas pastabas ir nuomones Taryba priima sprendimą dėl rinkos tyrimo rezultatų.

40. Priėmus Tarybos sprendimą dėl rinkos tyrimo rezultatų baigiamas rinkos tyrimas.

41. Taryba, vadovaudamasi Elektros energetikos įstatymo 65 straipsnio 8 dalimi ar Gamtinių dujų įstatymo 11 straipsnio 9 dalimi, galutinį sprendimą dėl rinkos tyrimo rezultatų pateikia Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai ir asmenims, dėl kurių priimamas sprendimas. Asmenims, dėl kurių priimamas sprendimas, pateikiama tik su jais tiesiogiai susijusi sprendimo dalis.

 

VII SKYRIUS

rinkos tyrimo rezultatų

paskelbimas

 

42. Atitinkamų rinkų, kuriose nustatyti didelę įtaką turintys asmenys, sąrašą ir didelę įtaką šiose rinkose turinčių asmenų sąrašą bei jiems nustatytus įpareigojimus, taip pat bet kuriuos tokios informacijos pasikeitimus Taryba skelbia savo interneto svetainėje. Jeigu rinkos tyrimo rezultatai yra susijęs su fiziniais asmenimis, Taryba skelbia nuasmenintus fizinių asmenų duomenis.

43. Taryba savo interneto svetainėje skelbia galutinius sprendimus dėl rinkos tyrimo rezultatų ar jų dalis be konfidencialios informacijos.

 

VIII SKYRIUS

KONFIDENCIALIOS INFORMACIJOS

APSAUGA

 

44. Jei Tarybai pateikiama konfidenciali informacija, ją pateikiantis asmuo privalo konkrečiai tai nurodyti, aiškiai nurodydamas, kuri informacija yra konfidenciali.

45. Informacijos, kurią ją pateikiantis asmuo nenurodo esant konfidencialią, Taryba, jei Lietuvos Respublikos įstatymai nenustato kitaip, negali jos tokia laikyti.

46. Konfidenciali negali būti laikoma informacija, kurią teisės aktai nustato kaip nekonfidencialią ir (ar) kuri nebuvo konfidenciali, ar nebuvo nurodyta kaip konfidenciali Tarybai, kai ji šią informaciją sužinojo.

47. Taryba saugo gautos konfidencialios informacijos konfidencialumą.

48. Institucijos ir asmenys, kuriems pateikiama su rinkos tyrimu susijusi konfidenciali informacija, įskaitant konfidencialią informaciją, nurodytą Tarybos nutarimuose, užtikrina tinkamą tokios konfidencialios informacijos apsaugą.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49. Asmenys, pažeidę šių Taisyklių nuostatas, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

50. Taisyklėse nurodyti dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka. Taisyklėse nurodytų asmenų asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis  2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka.

51. Tarybos veiksmai ar neveikimas atliekant rinkos tyrimą gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis.

______________

part_96191b4d3c8f4d27a1e34407e1f666c4_end