Vilniaus rajono savivaldybės administracijos

direktorius

 

ĮSAKYMAS

DĖL KARANTINO priemonių taikymo vilniaus rajono savivaldybės administracijoje ir jos teritoriniuose padaliniuose

 

2020 m. spalio 27 d. Nr. A27(1)-2790

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 str. 1 d., 29 str. 8 d. 2 p., Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020-10-26 nutarimu Nr. 1177 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. spalio 21 d. nutarimo Nr. 1059 „Dėl Karantino kai kurių savivaldybių teritorijose paskelbimo“ pakeitimo“, atsižvelgdamas į tai, jog Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovas 2020 m. spalio 23 d. sprendimu Nr. V-2356 „Dėl savivaldybių, priskiriamų žaliajai, geltonajai ir raudonajai zonai, nustatymo“ 3.17 p. Vilniaus rajono savivaldybę priskyrė raudonajai zonai:

1. D r a u d ž i u nuo š. m. spalio 28 d., iki Vilniaus rajono savivaldybėje galios karantino režimas, savivaldybės klientų, darbuotojų šeimos narių ir kitų trečiųjų asmenų (išskyrus administracijos pastate remontą atliekančių, įrangos aptarnavimo paslaugas teikiančių) lankymąsi savivaldybės (seniūnijos) pastate, darbuotojų darbo kabinetuose. Išskirtiniais atvejais šiuo laikotarpiu klientus, kuriems negali būti suteiktos paslaugos nuotoliniu būdu, administracijos patalpose aptarnauti 124 kabinete, seniūnijose pagal galimybę įrengtose atskirose patalpose.

2. Siekdama tinkamai įgyvendinti 1 p., p a v e d u:

2.1. Viešųjų ir tarptautinių ryšių skyriui, padalinių vadovams, seniūnams, darbuotojams išaiškinti ir pateikti savivaldybės klientams informaciją apie kitus jų aptarnavimo būdus (telefonu, elektroniniu paštu). Informuoti klientus, jog jie savo prašymus gali pateikti el. paštu vrsa@vrsa.lt,  per e-pristatymą arba atvykę į Vilniaus rajono savivaldybę (2 įėjimas). Atvykus į 2 įėjimą prašymai, (kuriuose būtinai turi būti nurodyti besikreipiančiojo kontaktiniai duomenys), įdedami į šio įėjimo tambūre ant įrengto rašomojo stalo esantį voką bei įmetami į ten pat esančią permatomą urną. Norėdami gauti papildomos informacijos, klientai gali skambinti ten esančiu telefonu, numeriu 1114. Visi prašymai iš urnos išimami kitą darbo dieną, peržiūrimi bei užregistruojami, o pareiškėjui  prašyme nurodytu kontaktiniu el. pašto adresu arba telefono numeriu trumpąja žinute išsiunčiamas prašymo registracijos numeris;

2.2. Ūkio skyriui:

2.2.1. Savivaldybės pastato fasadinėje pusėje esančius įėjimus sunumeruoti iš kairės į dešinę nuo 1 iki 3 ir tai aiškiai pažymėti prie (ant) šių įėjimų;

2.2.2. 2 įėjimo tambūre įrengti rašomąjį stalą, telefono aparatą, užtikrinti reikiamą kiekį rašymo priemonių, vokų bei pastatyti permatomą urną. Įrengti šios patalpos vaizdo stebėjimo įrangą;

2.2.3. užtikrinti, jog nei savivaldybės klientai, nei kiti asmenys fiziškai negalėtų patekti į savivaldybės pastatą (išskyrus „Informacinio langelio“ zoną bei 124 kabinetą). Išskirtiniais atvejais prireikus patekti į pastatą klientams naudoti „2“ įėjimą. Darbuotojams patekti į darbo vietas per „1“ įėjimą. Visus nenaudojamus kabinetus, įėjimus į pastatą užrakinti, įrengti atitinkamas nuorodas;

2.2.4. užtikrinti sklandų 124 kabineto darbą, organizuoti ir darbuotojams pranešti jo rezervacijos tvarką;

2.2.5. 113 kabinete įrengti atskirą patalpą karščiuojantiems klientams ar  darbuotojams laikinai patalpinti. Patalpa turi būti nuolat atrakinta, joje privalo būti telefonas su galimybe paskambinti skubiosios pagalbos telefono numeriu 112 ar kitais Vilniaus miesto ir rajono telefono numeriais, asmens higienos, dezinfekcinės priemonės. Po kiekvieno tikslinio kliento apsilankymo nedelsiant atlikti šios patalpos dezinfekciją;

2.2.6. organizuoti nuolatinę administracijos bendro naudojimo patalpų, „Informacinio langelio“ zonos bei 124 kabineto, laiptinių, kabinetų durų rankenų, laiptų turėklų dezinfekciją, vėdinimą;

2.2.7. aprūpinti savivaldybės darbuotojus, dirbančius savo darbo vietose, asmeninėmis nosį ir burną dengiančiomis apsaugos priemonėmis, bendro naudojimo patalpose prieinamu dezinfekavimo skysčiu, nuolat jį papildyti;

2.2.8. užtikrinti kitus savivaldybės darbuotojų ir klientų saugos reikalavimus, numatytus Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2020 m. birželio 16 d. sprendime Nr. V-1471;

2.3. seniūnams:

2.3.1. esant galimybei seniūnijoje įrengti atskirą patalpą (kaip galima arčiau pagrindinio įėjimo), skirtą klientams aptarnauti, užtikrinti, jog ne seniūnijos darbuotojai  nepatektų į seniūnijos patalpas;

2.3.2. darbuotojams, dirbantiems su klientais, užtikrinti asmenines nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones (veido kaukes, respiratorius ar kitas priemones), dezinfekavimo skystį, tinkamą seniūnijos patalpų dezinfekciją;

2.3.3. nustatyti ir su darbuotojais aptarti jų veiksmus sunegalavus (esant ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų, ūmių žarnyno infekcijų ir kitų užkrečiamųjų ligų požymių (pvz.: karščiavimas, sloga, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas, vėmimas, viduriavimas ir pan.) simptomams), darbo iš namų galimybes;

2.4. Skyrių, padalinių vedėjams, seniūnams:

2.4.1. užtikrinant padalinio tinkamą veiklą, organizuoti darbuotojų darbą nuotoliniu būdu;

2.4.2. tik esant neatidėliotinai būtinybei, organizuoti darbą taip, kad darbuotojai dirbtų savo darbo vietose,  organizuoti padalinio darbą taip, kad atskiruose kabinetuose, kuriuose dirba keli darbuotojai, kabinete vieną darbo dieną dirbtų ne daugiau kaip vienas darbuotojas, jiems keičiantis pamainomis kas 5 darbo dienas;

2.4.3. dirbant 2.4.2. p. nustatyta tvarka užtikrinti, jog jų vadovaujamų padalinių darbuotojai dirbtų savo darbo vietose, darbo reikalus su kitų padalinių darbuotojais spręstų ne tiesiogiai kontaktuodami, o telefonu, elektroniniu paštu ar per Dokumentų valdymo sistemą;

2.4.4. be neatidėliotinos būtinybės neorganizuoti (kviečiant asmenis susirinkti) jokių posėdžių, pasitarimų ir pan. renginių (ypač jei juose kviečiami dalyvauti ne savivaldybės darbuotojai), tokius susirinkimus, pasitarimus organizuoti nuotoliniu būdu, taip pat susilaikyti nuo išvykų į rajono teritoriją, kitas įstaigas, susitikimų su gyventojais, seniūnijų darbuotojams susilaikyti nuo nebūtinų atvykimų į savivaldybės administracijos patalpas. Jei vis dėlto tokie posėdžiai, susirinkimai organizuojami, visiems jų dalyviams dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones (veido kaukes, respiratorius ar kitas priemones);

2.5. Administracijos darbuotojams:

2.5.1. Vadovaujantis 2020-04-06 Vilniaus rajono savivaldybės direktoriaus įsakymu Nr. A27(1)-843 patvirtintu aprašu, dirbti nuotoliniu būdu, išskyrus atvejus, jei dėl tarnybinio būtinumo padalinio vadovas nuspręstų, jog darbuotojas privalo dirbti darbo vietoje. Darbuotojas, dirbantis nuotoliniu būdu, turi pateikti padalinio vadovui tarnybinio, kas tokio neturi – asmeninio telefono numerį, kuriuo bus peradresuojami darbo kabineto telefono skambučiai, darbo valandomis (rekomenduojama ir ne darbo metu) atsiliepti į visus skambučius, pagal galimybę aptarnauti ar suteikti konsultacijas visiems juo skambinantiems klientams. Darbuotojai, dirbantys nuotoliniu būdu, atsako už tinkamą asmens duomenų apsaugą pagal galiojantį teisinį reglamentavimą;

2.5.1. aptarnaujantiems įstaigos lankytojus dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones (veido kaukes, respiratorius ar kitas priemones). Reikalauti, jog tokias priemones naudotų ir lankytojai, lankytojui nenaudojant šių priemonių, jų neaptarnauti;

2.5.3. darbo vietoje klientus aptarnauti tik nuotoliniu būdu telefonu ir elektroninėmis ryšio priemonėmis, be neišvengiamos būtinybės jų nekviesti į administracijos patalpas, išskirtiniais atvejais, laikantis asmeninių saugumo ir higienos priemonių, juos aptarnauti tik 124 kabinete;

2.5.4. dirbti savo darbo vietoje, stengiantis kiek įmanoma mažiau judėti savivaldybės patalpose, darbo reikalus su kitų padalinių darbuotojais spręsti ne tiesiogiai kontaktuojant, o telefonu, elektroniniu paštu ar per Dokumentų valdymo sistemą. Ne rečiau kaip kas valandą vėdinti darbo patalpą;

2.5.5. pietų pertraukos metu pagal galimybę apriboti judėjimą už savivaldybės patalpų (parduotuvės, turgavietė ir pan.). Nenešti jokių asmeninių pirkinių į savivaldybės patalpas (išskyrus maisto porciją, reikalingą vienam kartui pavalgyti); 

2.5.6. sunegalavus (esant ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų, ūmių žarnyno infekcijų ir kitų užkrečiamųjų ligų požymių (pvz.: karščiavimas, sloga, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas, vėmimas, viduriavimas ir pan.) simptomams):

2.5.6.1. darbo metu - telefonu informuoti tiesioginį vadovą ar tame pačiame kabinete dirbantį skyriaus darbuotoją, kuris apie tai informuos tiesioginį vadovą. Jei sveikatos būklė leidžia, nedelsiant palikti darbo patalpas ir vykti gydytis į medicinos įstaigas ar namus, jei sveikatos būklė neleidžia, laikantis visų atsargumo priemonių nedelsiant vykti į 2.2.5. p. nurodytą patalpą, apie tai telefonu informuoti Ūkio skyriaus atsakingą darbuotoją;

2.5.6.2. ne darbo metu - likti namuose, į darbą vykti draudžiama. Apie tai pranešti tiesioginiam vadovui ir arba gydytis, arba, jei leidžia sveikatos būklė, tęsti darbą nuotoliniu būdu, iki bus nustatyta galutinė diagnozė. Konsultuotis Karštąja koronaviruso linija tel. 1808;

2.5.7. sužinojus apie jam nustatytą COVID-19 ligą (koronaviruso infekciją), laikytis bendrųjų COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) prevencijos reikalavimų, nedelsiant apie tai informuoti Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir tiesioginį vadovą, kuris šią informaciją perduoda Personalo skyriui;

2.5.8. nesilankyti darbo įstaigoje, darbo vietoje, kuriems privaloma izoliacija, izoliacijos laikotarpiu;

2.5.9. po ligos į darbą grįžti tik pasibaigus laikinojo nedarbingumo laikotarpiui, turint gydytojo tinkamai įformintus dokumentus. 

3. N u r o d a u:

3.1. Civilinės metrikacijos skyriui nevykti sudaryti santuokų į klientų pageidaujamas vietas ar patalpas, kitas paslaugas teikti šio įsakymo nustatyta tvarka;

3.2. Ūkio skyriui organizuoti visų ūkio subjektų, besinaudojančių savivaldybės administracijos patalpomis sutarčių pagrindu, laikiną šių sutarčių sustabdymą ir apriboti šių subjektų asmenų patekimą į naudotas patalpa;.

3.3. Bendrajam skyriui (administracijos darbuotojui, kuris aptarnaus klientą) imtis priemonių, jog „Informaciniame langelyje“ ar 124 kabinete klientai būtų aptarnaujami tik išskirtiniais atvejais. Į „Informacinį langelį“ ar 124 kabinetą atvykus klientui su akivaizdžiais 2.5.6. p. nurodytais simptomais, pasiūlyti jam vykti į 2.2.5. p. nurodytą patalpą, pranešti telefonu 112, vykdyti šios tarnybos duotus nurodymus, klientui atsisakius vykti į šią patalpą, jo neaptarnauti ir rekomenduoti jam vykti gydytis į gydymo įstaigą ar namus;

3.4. Personalo skyriui šį įsakymą išsiųsti visiems administracijos padaliniams, užtikrinant, kad su juo būtų supažindintas kiekvienas administracijos ir jos teritorinio padalinio darbuotojas, Viešųjų ir tarptautinių ryšių skyriui skelbti savivaldybės interneto svetainėje, spaudoje, Ūkio skyriui – Teisės aktų registre.

4. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2020-10-28.

5. P r i p a ž į s t u Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. kovo 16 d. įsakymą Nr. A27(1)-653 „Dėl karantino priemonių taikymo Vilniaus rajono savivaldybės administracijoje ir jos teritoriniuose padaliniuose pakeitimo“ su vėlesniais pakeitimais ir papildymais netekusiu galios. 

 

 

 

Administracijos direktoriaus pavaduotojas,

pavaduojantis administracijos direktorių                                                             Rimantas Gerdvilis