TECHNINĖS PAGALBOS NEĮGALIESIEMS CENTRO

PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL EKSPERTŲ KOMISIJOS PRIE TECHNINĖS PAGALBOS NEĮGALIESIEMS CENTRO PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. gegužės 27 d. Nr. G1–33

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Techninės pagalbos neįgaliesiems centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. A1-110 „Dėl Techninės pagalbos neįgaliesiems centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. kovo 30 įsakymo Nr. A1-267 redakcija), 13.2 ir 19.9.4. punktais:

1.  T v i r t i n u Ekspertų komisijos prie Techninės pagalbos neįgaliesiems centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatus (pridedama).

2.  N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2021 m. birželio 1 d.

 

 

Direktoriaus pavaduotoja,

atliekanti direktoriaus funkcijas                                                                        Vilija Juškienė        

 

PATVIRTINTA

Techninės pagalbos neįgaliesiems centro

prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus  2021 m. gegužės 27 d.

įsakymu Nr. G1-33

 

 

EKSPERTŲ KOMISIJOS PRIE TECHNINĖS PAGALBOS NEĮGALIESIEMS CENTRO PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ekspertų komisijos prie Techninės pagalbos neįgaliesiems centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Ekspertų komisijos prie Techninės pagalbos neįgaliesiems centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos komisijos (toliau – komisija) uždavinius, funkcijas, teises, pareigas ir darbo organizavimo tvarką.

2. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymu, Neįgaliųjų aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis ir šių priemonių įsigijimo išlaidų kompensavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. A1-338 „Dėl Neįgaliųjų aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis ir šių priemonių įsigijimo išlaidų kompensavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas), Techninės pagalbos neįgaliesiems centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. A1-110 „Dėl Techninės pagalbos neįgaliesiems centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, kitais asmenų aprūpinimą techninės pagalbos priemonėmis reguliuojančiais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

3. Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, apibrėžtas Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme ir Tvarkos apraše.

4. Komisija, priimdama sprendimus, laikosi skaidrumo, nešališkumo, teisėtumo, sąžiningumo principų.

5. Komisijos darbas grindžiamas kolegialiu klausimų svarstymu.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Komisijos uždavinys – spręsti klausimus dėl asmenų aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis ir tikslingo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų panaudojimo įsigyjant techninės pagalbos priemones.

7. Komisija, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

7.1. analizuoja Techninės pagalbos neįgaliesiems centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Centras) pateiktą informaciją:

7.1.1. dėl techninės pagalbos priemonių poreikio patenkinimo praėjusiais metais ir jų įsigijimo poreikio einamaisiais metais, esant poreikiui, teikia pasiūlymus Centrui dėl numatomų įsigyti techninės pagalbos priemonių tikslingumo, efektyvumo ir kiekio;

7.1.2. dėl neįgaliųjų asociacijų, savivaldybių administracijų atsiliepimų, pastabų ir siūlymų, techninės pagalbos priemonių kokybės ir šioms priemonėms taikomų reikalavimų, remonto paslaugų teikimo;

7.2. sprendžia klausimus ir teikia rekomendacijas Centrui:

7.2.1. dėl Centro ir asmenų įsigyjamų techninės pagalbos priemonių kokybės standartų ir šioms priemonėms taikomų reikalavimų;

7.2.2. dėl naujų techninės pagalbos priemonių įtraukimo į priemonių sąrašus (Tvarkos aprašo priedai) arba esamų priemonių išbraukimo iš jų;

7.2.3. dėl aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis būdų (įsigijimo iš Centro, įsigijimo išlaidų kompensavimo ir pan.);

7.2.4. dėl Tvarkos aprašo nuostatų keitimo;

7.2.5. dėl asmenų prašymų įsigyti techninės pagalbos priemones, kurios nėra įtrauktos į priemonių sąrašus (Tvarkos aprašo priedai), ir jų įsigijimo išlaidų kompensavimo.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

8. Komisija, vykdydama funkcijas ir organizuodama veiklą, turi teisę:

8.1. gauti iš Centro informaciją apie valstybės biudžeto lėšų panaudojimą organizuojant asmenų aprūpinimą techninės pagalbos priemonėmis;

8.2. teikti pasiūlymus Centrui galiojančių teisės aktų, susijusių su neįgaliųjų aprūpinimu techninės pagalbos priemonėmis, pakeitimo, priėmimo, pripažinimo netekusiais galios;

8.3. teikti pasiūlymus Centrui dėl komisijos sudėties pakeitimo ir papildymo;

8.4. kviesti į komisijos posėdžius Centro direktorių ir (ar) Centro darbuotojus, suinteresuotus atstovus bei specialistus, susijusius su neįgaliųjų aprūpinimu techninės pagalbos priemonėmis.

9. Komisija privalo vykdyti Nuostatuose nustatytas funkcijas.

10. Komisijos nariai privalo neatskleisti informacijos, kurią sužinojo atlikdami komisijai pavestas funkcijas, jeigu jos atskleidimas prieštarautų įslaptintos informacijos, asmens duomenų apsaugą ar viešųjų pirkimų organizavimą reguliuojantiems teisės aktams.

11. Jei komisijos narys, gavęs posėdžio medžiagą (ar posėdžio metu), įtaria, kad dėl svarstomo klausimo gali kilti viešųjų ir privačių interesų konfliktas, jis nusišalina nuo klausimo svarstymo ir apie tai raštu informuoja komisijos pirmininką bei Centro direktorių. Komisijos nario nusišalinimas pažymimas komisijos posėdžio protokole.

12. Komisijos narys, negalintis dalyvauti posėdyje, komisijos pirmininkui arba sekretoriui gali pateikti raštu išdėstytą savo nuomonę posėdyje svarstytinais klausimais ne vėliau kaip iki paskutinės posėdžio dienos. Nuomonė pridedama prie komisijos posėdžio protokolo.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMO TVARKA

 

13. Komisija veikia visuomeniniais pagrindais.

14. Komisijai vadovauja komisijos pirmininkas, o jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojas arba kitas komisijos pirmininko paskirtas komisijos narys.

15. Komisijos pirmininkas:

15.1. organizuoja komisijos darbą ir atsako už jai pavestų uždavinių, funkcijų vykdymą;

15.2. prireikus duoda kitiems komisijos nariams rašytinius ir (ar) žodinius pavedimus atlikti išsamesnį svarstomų ir (ar) numatomų svarstyti klausimų tyrimą, parengti jų įvertinimą ir (ar) pranešimą komisijos posėdžiui ar kitokio pobūdžio pavedimus, susijusius su komisijos svarstomais klausimais;

15.3. pasirašo komisijos protokolus ir kitus dokumentus, susijusius su komisijos veikla;

15.4. vykdo kitas funkcijas, būtinas siekiant užtikrinti sklandų komisijos darbą ir funkcijų atlikimą.

16. Pagrindinė komisijos darbo forma – posėdžiai. Komisijos pirmininkui, o jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojui nusprendus, atitinkami klausimai gali būti sprendžiami apklausos būdu, jei posėdžio klausimai pateikiami ir komisijos nariai savo nuomonę pareiškia raštu ir (ar) elektroniniu paštu.

17. Komisijos posėdžius pagal poreikį inicijuoja komisijos pirmininkas arba komisijos nariai, juos šaukia ir jiems pirmininkauja komisijos pirmininkas. Komisijos nariams apie posėdžio vietą ir laiką komisijos sekretorius praneša ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki komisijos posėdžio.

18. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 1/2 komisijos narių.

19. Komisijos sprendimai priimami bendru sutarimu. Jei bendro sutarimo nėra, bet už sprendimą balsavo dauguma dalyvavusiųjų posėdyje, jis laikomas priimtu. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia komisijos pirmininko balsas. Komisijos nariai, nesutinkantys su priimtu sprendimu, gali raštu pareikšti atskirąją nuomonę, pridėdami ją prie posėdžio protokolo.

20. Laikotarpiu tarp Komisijos posėdžių Komisijos pirmininko, o jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojo sprendimu gali būti organizuojami Komisijos parengiamieji posėdžiai. Komisijos parengiamuosiuose posėdžiuose gali būti svarstomi 7.2 papunktyje nurodyti klausimai. Komisijos pirmininkui, o jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojui nusprendus, tam tikri klausimai gali būti sprendžiami apklausos būdu, jei Komisijos parengiamojo posėdžio klausimai pateikiami ir komisijos nariai savo nuomonę pareiškia raštu ir (ar) elektroniniu paštu.

21. Komisijos parengiamieji posėdžiai laikomi teisėtais, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip po vieną atstovą iš Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Centro ir neįgaliųjų nevyriausybinės organizacijos, atstovaujančios negalią turintiems asmenims pagal svarstomą klausimą. Komisijos pirmininko, o jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojo ir komisijos sekretoriaus dalyvavimas privalomas.

22. Apsvarsčius klausimus parengiamuosiuose posėdžiuose, sprendimams dėl jų priimti inicijuojami komisijos posėdžiai, kuriuose sprendimai, vadovaujantis Nuostatų 19 punktu, priimami bendru sutarimu.

23. Komisijos posėdžius inicijuoja komisijos pirmininkas vieną kartą per pusmetį, o jei reikia, ir dažniau. Bet kuris komisijos narys taip pat gali inicijuoti komisijos posėdį ar parengiamąjį komisijos posėdį, svarstytiną klausimą pateikdamas komisijos pirmininkui, o jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojui.

24. Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka, jei nėra galimybės surengti komisijos posėdžio, komisijos sprendimai gali būti priimami komisijos narių žodinės arba elektroninės apklausos būdu.

25. Komisijos sprendimai įforminami komisijos posėdžio protokolais. Protokolas turi būti parengtas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po posėdžio. Protokolą pasirašo komisijos pirmininkas ir komisijos sekretorius. Komisijos protokolai ir dokumentai, susiję su posėdžiuose svarstytais klausimais, arba jų nuorašai saugomi Centre Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Komisijos nariai, prieš pradėdami darbą komisijoje, pasirašo konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo deklaraciją (Nuostatų priedas). Komisijos nariai už konfidencialumo pasižadėjimo ir nešališkumo deklaracijoje nustatytų normų nesilaikymą atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

27. Komisiją techniškai aptarnauja Centras.    

 

_______________________

 

Ekspertų komisijos

prie Techninės pagalbos neįgaliesiems centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų

priedas

 

 

(Konfidencialumo pasižadėjimo ir nešališkumo deklaracijos forma)

KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS IR NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA

 

__________________

(užpildymo data)

__________________

(užpildymo vieta)

 

Aš, ____________________________________________________________________________ ,

(Ekspertų komisijos prie Techninės pagalbos neįgaliesiems centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nario vardas ir pavardė)

pareiškiu, kad, būdamas Ekspertų komisijos prie Techninės pagalbos neįgaliesiems centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – komisija) nariu:

1. Pasižadu:

1.1. saugoti ir tik Lietuvos Respublikos įstatymų bei kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią informaciją, kuri man taps žinoma būnant komisijos nariu;

1.2. man patikėtus dokumentus (duomenis), kuriuose yra konfidencialios informacijos, saugoti taip, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ir jais pasinaudoti;

1.3. objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis visų techninės pagalbos priemonių tiekėjų lygiateisiškumo principu, atlikti savo pareigas, būti nešališkas tiekėjams ir asmenims, turintiems įvairių negalių, skirstant valstybės biudžeto lėšas techninės pagalbos priemonėms pirkti;

1.4. raštu pranešti komisijos pirmininkui ir Techninės pagalbos neįgaliesiems centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Centras) direktoriui paaiškėjus, kad, svarstant posėdžio klausimus, gali kilti viešųjų ir privačių interesų konfliktas;

1.5. savo ir (ar) man artimų asmenų privačių interesų naudai nesinaudoti ir neleisti naudotis informacija, kurią sužinojau būdamas komisijos nariu, kitokia tvarka ir mastu, nei nustato Lietuvos Respublikos teisės aktai.

2. Man paaiškinta, kad:

2.1. konfidenciali informacija yra:

2.1.1. informacija apie Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų paskirstymą, kurią atskleidus tretiesiems asmenims būtų pažeisti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatyti lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principai;

2.1.2. informacija, kurios konfidencialumą nurodė dokumentus (duomenis) pateikęs asmuo ir (ar) komisija ir kurią atskleisti neprivaloma pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

2.1.3. kita informacija, susijusi su komisijos darbu, jei jos atskleidimas prieštarauja teisės aktams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją;

2.2. man artimi asmenys yra: sutuoktinis, sugyventinis, partneris, jei partnerystė įregistruota teisės aktų nustatyta tvarka (toliau – partneris), tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), vaikaičiai, broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai ir jų vaikai, sutuoktiniai, sugyventiniai ar partneriai, taip pat sutuoktinio, sugyventinio ar partnerio vaikai (įvaikiai), tėvai (įtėviai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės).

3. Esu perspėtas, kad jei nesilaikysiu šios deklaracijos nuostatų, atsakysiu teisės aktų nustatyta tvarka.

________________                                 ___________________________________

(vardas, pavardė)                                                                 (parašas)