baltos zuvys

 

ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

dėl ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO 2015 METAIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. rugpjūčio 27 d. Nr. T-154

Švenčionys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 8 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 „Dėl mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ 2 punktu, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metų tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. V-883 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metams tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu, Švenčionių rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Švenčionių rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos aprašą (pridedama).

2. Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre.

 

 

 

SAVIVALDYBĖS MERAS                                                                    RIMANTAS KLIPČIUS


 

PATVIRTINTA

Švenčionių rajono savivaldybės tarybos

2015 m. rugpjūčio 27 d. sprendimu Nr. T-154

 

 

ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO 2015 METAIS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Švenčionių rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis apibrėžti Švenčionių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) programų, finansuojamų iš mokinio krepšelio lėšų neformaliajam vaikų švietimui (toliau – MK lėšos), vertinimo ir vykdymo tvarką, nustatyti reikalavimus NVŠ programų teikėjams ir vykdytojams, MK lėšų gavimo, naudojimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas nuostatas.

2. Aprašas taikomas NVŠ programas vykdantiems neformaliojo vaikų švietimo teikėjams (išskyrus mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą) ir laisviesiems mokytojams (toliau – NVŠ teikėjas).

3. NVŠ lėšos yra tikslinė valstybės dotacija savivaldybėms, siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“.

4. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa.

 

II. REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI

 

5. MK lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali NVŠ teikėjai, nurodyti šio Aprašo 2 punkte, kurie:

5.1. turi teisę vykdyti neformaliojo vaikų švietimo veiklą;

5.2. yra registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR);

5.3. turi NVŠ programos (-ų) įgyvendinimui pritaikytas patalpas, įrangą, priemones;

5.4. užtikrina vaikui saugią ir sveiką ugdymo (-si) aplinką teisės aktų nustatyta tvarka;

5.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogai; asmenys, įgiję aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenys, baigę profesinio mokymo programą, įgiję vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turintys 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenys, įgiję vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.

6. Laisvieji mokytojai (pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan.), norintys įgyvendinti NVŠ programas ir atitinkantys reikalavimus, nustatytus Aprašo 5.5 papunktyje arba įgiję vidurinį išsilavinimą ir einamuoju laikotarpiu klausantys pedagoginių ir psichologinių žinių kursą;

6.1. teisės aktų nustatyta tvarka turi įsigyti verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą;

6.2. kreiptis į Savivaldybės ŠMIR tvarkytoją ir užpildyti laisvojo mokytojo duomenų registravimo kortelę (1 priedas).

7. NVŠ teikėjo atitiktį Aprašo 5 punkte numatytiems reikalavimams nustato Savivaldybės ŠMIR tvarkytojas, naudodamasis NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams nustatymui pateikta paraiškos forma (2 priedas) ir NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams vertinimo forma (3 priedas). Priėmus teigiamą sprendimą, Savivaldybės ŠMIR tvarkytojas per tris darbo dienas nuo sprendimo priėmimo atitiktį pažymi ŠMIR.

8. Jei NVŠ teikėjo atitiktis reikalavimams jau yra patvirtinta ŠMIR, tai ji yra pripažįstama ir paraiškos ir vertinimo formos nepildomos.

 

III. REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS IR JŲ PATEIKIMAS

 

9. NVŠ programos turi atliepti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“ ir Bendrųjų iš valstybės ir savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. ISAK-991 „Dėl bendrųjų iš valstybės ir savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašo patvirtinimo“, nuostatas.

10. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagogines valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagogines valandas per mėnesį.

11. NVŠ programa turi būti registruota Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR).

12. NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma.

13. NVŠ programos negali būti skirtos formaliojo ugdymo programų tikslams įgyvendinti ir ugdymo spragoms užpildyti.

 

14. NVŠ teikėjas pateikia Savivaldybei (NVŠ programų vertinimo komisijai, Vilniaus g. 19, Švenčionys) NVŠ programą ir užpildytą NVŠ programos paraiškos formą (4 priedas) ne vėliau kaip iki 2015 metų rugsėjo 15 dienos.

 

IV. NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS IR VYKDYMAS

 

15. NVŠ programas vertina Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta NVŠ programų vertinimo komisija (toliau – Komisija), kuri, vadovaudamasi NVŠ programų vertinimo forma (5 priedas), nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama MK lėšoms.

16. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje.

17. Komisijos pirmininkas organizuoja Komisijos darbą.

18. Komisija vadovaudamasi NVŠ programų vertinimo išvadomis, teikia Komisijos siūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui dėl lėšų paskirstymo NVŠ programoms finansuoti.

19. NVŠ lėšų sumą mėnesiui, skiriamą vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui, nustato Savivaldybės administracijos direktorius Komisijos teikimu. Konkrečiam programos vykdytojui skiriama suma negali viršyti prašomos programos įgyvendinti sumos.

20. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl MK lėšų skyrimo NVŠ programos įgyvendinimui.

21. NVŠ teikėjas, kuriam Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskiriamos MK lėšos, tampa NVŠ programos vykdytoju.

22. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo Savivaldybės atsakingas asmuo pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.

23. NVŠ programos vykdytojas sudaro su Savivaldybe MK lėšų naudojimo sutartį, o su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) – mokymo sutartis.

24. NVŠ programos vykdytojas pateikia Savivaldybei programoje dalyvaujančių vaikų skaičių, vardus ir pavardes. Savivaldybė turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programose dalyvaujančius vaikus.

25. Savivaldybė perveda lėšas NVŠ programos vykdytojui pagal vaikų, sudariusių mokymo sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių.

26. NVŠ programos vykdytojas užtikrina NVŠ programos vykdymo kokybę, o priežiūrą vykdo Švenčionių rajono savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo, jaunimo ir sporto skyrius.

 

V. LĖŠŲ, SKIRTŲ NVŠ PROGRAMOMS, NAUDOJIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ JAS

 

27. MK lėšos, skirtos NVŠ programoms, gali būti naudojamos:

27.1. darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms (tiesiogiai programos įgyvendinime dalyvaujantiems darbuotojams);

27.2. ugdymo priemonėms ir kitoms išlaidoms, tiesiogiai susijusioms su NVŠ programos vykdymu.

28. Lėšų negalima naudoti:

28.1. remonto, rekonstrukcijos ir statybos išlaidoms padengti;

28.2. NVŠ programos vykdytojo įsiskolinimams padengti;

28.3. vaikų vasaros poilsio ir sporto stovykloms finansuoti.

29. Finansavimą gavęs NVŠ programos vykdytojas MK lėšas naudoja ir atsiskaito už jas pagal NVŠ programos vykdytojo sudarytoje su Savivaldybe MK lėšų naudojimo sutartyje numatytus terminus ir nuostatas.

30. Pasibaigus kalendoriniams metams, per 20 darbo dienų:

30.1. NVŠ programos vykdytojas Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (toliau – ŠVIS) pateikia NVŠ lėšų skyrimo ir panaudojimo ataskaitą (6 priedas);

30.2. Savivaldybė ŠVIS sistemoje – Savivaldybės NVŠ lėšų skyrimo ir panaudojimo ataskaitą (7 priedas).

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

31. Per 14 kalendorinių dienų nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtų MK lėšų datos NVŠ programos vykdytojui, nesudarius sutarties, finansavimas neskiriamas.

32. NVŠ programos vykdytojas naudoja lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį.

33. Pageidaujantys nutraukti pradėtos NVŠ programos vykdymą, privalo raštu informuoti Savivaldybės administraciją ir ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo NVŠ programos nutraukimo datos pateikti NVŠ programos įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo ataskaitą už NVŠ programos vykdymo laikotarpį.

 

________________________


 

Švenčionių rajono savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir

naudojimo 2015 metais tvarkos Aprašo

1 priedas

 

LAISVASIS MOKYTOJAS

DUOMENŲ REGISTRAVIMO KORTELĖ

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio reikšmė

 

Fizinio asmens vardas ir pavardė

 

 

Individualios veiklos pažymos išdavimo duomenys (išdavimo data ir numeris, veiklos vykdymo pradžios ir veiklos vykdymo nutraukimo datos) arba verslo liudijimo išdavimo duomenys (data ir numeris), galiojimo data

 

Verslo liudijime arba individualios veiklos pažymoje nurodytos vykdomos veiklos rūšies (-ių) kodai ir pavadinimai

 

Veiklos vietos vykdymo adresas (jei yra)

 

Telefono numeris

 

 

Fakso numeris

 

 

Elektroninio pašto adresas

 

 

Interneto svetainės adresas

 

 

Finansavimo šaltiniai

 

 

Mokymo kalbos

 

 

Mokymosi proceso organizavimo būdai

 

 

 

 

Duomenis tikslinant, pildomi tik atnaujinami laukeliai

 

____________ _____________________

(parašas) (vardas, pavardė)

 


 

Švenčionių rajono savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir

naudojimo 2015 metais tvarkos Aprašo

2 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS NUSTATYMO PARAIŠKOS FORMA

 

I.

INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO (TOLIAU – NVŠ) TEIKĖJĄ

 

1.

Pavadinimas/vardas, pavardė, jei teikėjas – fizinis asmuo)

 

 

2.

Juridinis statusas

□ Biudžetinė įstaiga

□ Viešoji įstaiga

□ Asociacija

□ laisvasis mokytojas

□ Kita

 

3.

Juridinio asmens kodas

 

 

4.

Registracijos juridinių asmenų registre pažymėjimo/individualios veiklos pažymos išdavimo data, numeris

 

 

5.

Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra ar pan.)

 

 

6.

Adresas

 

 

7.

Telefono numeris

 

 

8.

El. pašto adresas

 

 

9.

Interneto svetainės adresas

 

 

II.

INFORMACIJA APIE VADOVĄ

 

1.

Vardas ir pavardė

 

 

2.

El. pašto adresas

 

 

3.

Telefono numeris

 

 

III.

INFORMACIJA APIE NUMATOMAS VYKDYTI NVŠ PROGRAMOS(-Ų) KRYPTIS

 

 

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti).............................

 

IV.

NVŠ TEIKĖJO DEKLARUOJAMA INFORMACIJA

 

 

1.

NVŠ teikėjo nuostatuose ar kituose dokumentuose įteisinta švietimo veikla (jei teikėjas – juridinis asmuo), arba NVŠ teikėjas turi teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytoju (atitinka Švietimo įstatymo 48 straipsnio nuostatas)

TAIP

 

 

Pridedama nuostatų/įstatų, ar kt. kopija ar teisę dirbti neformaliojo švietimo mokytoju pagrindžiančių dokumentų kopijos

Pateikta

 

2.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi lėšų NVŠ programų įgyvendinimo pradžiai

TAIP

 

3.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad programas įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais

TAIP

 

4.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje

TAIP

 

5.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi įrangą ir priemones NVŠ programai įgyvendinti

TAIP

 

 

VI. NVŠ TEIKĖJO PATIRTIS

 

1.

Teikėjas įgyvendina NVŠ programas

Taip

Ne

 

2.

Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ programas

Taip

Ne

 

3.

Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ projektus ar kitas su NVŠ susijusias veiklas

Taip

Ne

 

 

Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos:

Programos, projekto, veiklos pavadinimas

Trukmė

 

 

 

 

 

V. 

NVŠ TEIKĖJO PATIRTIES IR VEIKLOS ĮRODYMAI,  REKOMENDACIJOS

 

 

Institucijos, galinčios rekomenduoti instituciją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį 

 

 

 

 

Pavadinimas

Adresas

Telefonas

El. paštas

Rekomenduoja / bendradarbiauja

1.

 

 

 

 

R;

  B

2.

 

 

 

 

R;

B

3.

 

 

 

 

 

 

 

Institucijos vadovas/ laisvasis mokytojas

A. V.

 

__________________________

(vardas, pavardė)

 

 

_______________________

(parašas)

 


 

Švenčionių rajono savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir

naudojimo 2015 metais tvarkos Aprašo

3 priedas

 

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO (TOLIAU – NVŠ) TEIKĖJAS

 

 

 

Kriterijus

Rodiklis

Apibūdinimas

Vertinimas

 

1. Teisinis pagrindas

1.1. Teisė vykdyti NVŠ

Teikėjo nuostatuose, įstatuose ar kt. įrašyta švietimo veikla

 

2. Administracinis pajėgumas

 

2.1. Finansinis įsipareigojimų vykdymas

Teikėjas deklaruoja, kad neturi įsiskolinimų savivaldybei

 

2.3. Finansinis pajėgumas

Teikėjas deklaruoja, kad turi pradinių lėšų NVŠ programos įgyvendinimui

 

3. Ugdymo kokybė

3.1. Ugdymo patirtis

Teikėjas vykdo NVŠ programas arba per pastaruosius dvejus metus yra vykdęs NVŠ programą, projektą, kitas NVŠ veiklas

 

3.2. Darbuotojų kvalifikacija

Teikėjas programai įgyvendinti turi neformaliojo vaikų švietimo mokytojus

 

3.3. Teikėjo žinomumas

Teikėjas žinomas kaip kokybiškų NVŠ programų vykdytojas, jį gali rekomenduoti, nurodyti bendradarbiavimo ryšius NVŠ srityje bent viena institucija

 

3.4. Ugdymo kokybė visuomenės vertinimu

Savivaldybėje nėra žinoma jokių pagrįstų nusiskundimų dėl NVŠ teikėjo veiklos ar vykdytų programų

 

3.5. Aplinka

Teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje

 

3.6. Ugdymo priemonės

Teikėjas patvirtina, kad turi

įrangą ir priemones NVŠ programai įgyvendinti

 

 

 

__________________________

(vertintojo vardas, pavardė)

_____________________________

(parašas)

 


 

Švenčionių rajono savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir

naudojimo 2015 metais tvarkos Aprašo

4 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS PARAIŠKOS FORMA

 

 

Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau - NVŠ) teikėją – juridinį asmenį

1.

Pavadinimas

 

2.

Kodas

 

3.

Juridinis statusas

 

4.

Adresas

 

5.

Telefono numeris

 

6.

El. pašto adresas

 

7.

Interneto svetainės adresas

 

 

Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį

 

1.

Vardas ir pavardė

 

2.

Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas

 

 

Informacija apie NVŠ programą

I.

Informacija apie NVŠ programos rengėją

1.

Vardas ir pavardė

2.

Išsilavinimas ir kvalifikacija

3.

El. pašto adresas

4.

Telefono numeris

5.

Darbovietė, pareigos

II.

Informacija apie NVŠ programos turinį

1.

Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu)

 

 

 

2.

NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR)

 

 

 

3.

Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas)

 

3.1.

Nuoroda į išsamesnę informaciją (nuorodą į tinklalapį, kuriame pateikiama daugiau informacijos apie programą)

http://

4.

Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių)

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti) ............................

5.

NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir  pagrindinę ugdomą kompetenciją)

 

 

6.

NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes)

 

 

6.1.

Patvirtinkite, kad programos uždaviniai atitinka šiuos uždavinius:

·    ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą;

·    ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę;

·    ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje;

·    spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas;

·    padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas;

·    tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų.

TAIP

7.

Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą:

Kompetencijų sritis

Kompetencijos

Asmeninės kompetencijos

Pažinti save ir save gerbti

Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius

Kryptingai siekti tikslų

Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio

Valdyti emocijas ir jausmus

Kita – įrašykite:

Socialinės kompetencijos

Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus

Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus

Padėti kitiems ir priimti pagalbą

Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime

Kita – įrašykite:

Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos

Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas

Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus

Aktyviai ir kūrybingai veikti

Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių

Kita – įrašykite:

Komunikavimo kompetencijos

Išsakyti mintis

Išklausyti

Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą

Parinkti tinkamą kalbos stilių

Kita – įrašykite:

Pažinimo kompetencijos

Klausti ir ieškoti atsakymų

Daryti išvadas

Plėsti akiratį

Stebėti, vertinti

Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi

Kita – įrašykite:

Mokėjimo mokytis kompetencijos

Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis

Išsikelti realius mokymosi tikslus

Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones

Vertinti mokymosi pažangą

Numatyti tolesnius žingsnius

Kita – įrašykite:

 

Dalykinės kompetencijos

Įrašykite

8.

NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas)

Eil. Nr.

Sudėtinė dalis

(tema)

Veiklos apibūdinimas

Metodai

Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos

Trukmė

(val.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

Programos apimtis ir trukmė

 

valandas per savaitę

 

kartus per mėnesį,

Mažiausiai 2 val. per savaitę

Mažiausiai 8 val. per mėnesį

10.

Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 metų;

tik spec. poreikių: 20 21 metai

11.

Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)

Berniukams   Mergaitėms

12.

Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų ar specifinės informacijos)

 

 

13.

Numatomas grupės dydis (vaikų skaičių grupėje)

 

 

13.

Numatomas grupių skaičius

 

 

14.

Vaikų vaidmuo programos įgyvendinime (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.)

 

 

15.

Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese

 

 

16.

NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikacija, kompetencijas)

 

 

17.

NVŠ mokytojų atsakomybė (patvirtinkite, kad mokytojai prisiima atsakomybę už sveiką saugią ugdymo(si) aplinką

TAIP

18.

NVŠ programos įgyvendinimo principai  (patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais principais:

·    savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas;

·    prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties;

·    individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus;

·    aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti;

·    demokratiškumo – mokytojai, tėvai ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius;

·    patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija;

·    ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe;

·    pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai.

TAIP

19.

Patvirtinkite, kad:

·    vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas;

·    vykdant programą, nebus teikiamos korepetavimo paslaugos;

 

Programos įgyvendinimo priemonės:

·    nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

·    jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams;

·    jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų;

·    jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų.

TAIP

 

 

Institucijos vadovas/

laisvasis mokytojas

A. V.

 

__________________________

(vardas, pavardė)

 

__________________

(parašas)

 


Švenčionių rajono savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir

naudojimo 2015 metais tvarkos Aprašo

5 priedas

 

Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams VERTINIMO FORMA

 

Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas

NVŠ programos pavadinimas

NVŠ programos kodas KTPRR

 

 

 

 

 

 

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus

rodiklis

Apibūdinimas

Vertinimas

 

1.  NVŠ programos tikslingumas

1.1. Tikslas

NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją.

 

1.2. Uždaviniai

Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą. Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius 

 

2.  Ugdymo turinys

2.1. Temos ir veiklos

NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas)

 

2.2. Metodai

Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais

 

2.3. Ugdomos kompetencijos

Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos.

Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu

 

3.  NVŠ programos apimtis

3.1. Intensyvumas Bendra trukmė

NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausiai 2 pedagogines val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagogines val. per mėnesį

 

4.  Informacija apie vaikus

4.1. Vaikų amžius

Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa

 

4.2. Grupės dydis

Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui

 

4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai

Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį

 

5.  Pažangos skatinimas ir vertinimas

5.1. Pažangos skatinimas

Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos

 

5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas)

Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime

 

5.3. Pasiekimų paliudijimas

Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti

 

6.  Mokytojų kvalifikacija ir atsakomybė

6.1. NVŠ Mokytojų kvalifikacija

Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui

 

6.2. Atsakomybė

Mokytojai prisiima atsakomybę už sveiką ir saugų ugdymo proceso užtikrinimą

 

7.3. Ugdymo bazė ir priemonės

Ugdymo aplinka ir priemonės padeda siekti programos tikslų

 

 

 

 

__________________________

 

(vertintojo vardas, pavardė)

_______________

 

(parašas)

 


 

Švenčionių rajono savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir

naudojimo 2015 metais tvarkos Aprašo

6 priedas

 

 

ŠVIETIMO TEIKĖJO NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ PANAUDOJIMO ATASKAITA

 

 

Švietimo teikėjo pavadinimas .........................

Švietimo teikėjo grupė ....................................

 

 

 

 

Eil. Nr.

 

Finansuotos neformaliojo vaikų švietimo programos pavadinimas

 

Programos kryptis

 

KTPRR kodas

 

Vaikų

skaičius

 

Gautos 

lėšos

 

Panaudotos lėšos

 

Pastabos

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Institucijos vadovas

A. V.

 

__________________________

(vardas, pavardė)

 

 

_____________________________

(parašas)

 

 

 

Švenčionių rajono savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir

naudojimo 2015 metais tvarkos Aprašo

7 priedas

 

SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO ATASKAITA

 

 

....................................    savivaldybė

 

Eil. Nr.

 

Neformaliojo vaikų švietimo (toliau - NVŠ) teikėjai

 

NVŠ teikėjų skaičius

 

Finansuotos programos

 

Vaikų skaičius

 

Lėšos

 

Pastabos

 

Programų kryptys pagal klasifikatorių

skaičius

Skirtos

 

panaudotos

1.

NVŠ mokyklos, kurių savininko teises ir pareigas atlieka savivaldybė

 

 

 

 

 

 

 

2.

Sporto įstaigos, kurių savininko teises ir pareigas atlieka savivaldybė

 

 

 

 

 

 

 

3.

Kultūros įstaigos, kurių savininko teises ir pareigas atlieka savivaldybė

 

 

 

 

 

 

 

4.

Viešosios įstaigos

 

 

 

 

 

 

 

5.

Asociacijos, nevyriausybinės organizacijos

 

 

 

 

 

 

 

6.

Laisvieji mokytojai

 

 

 

 

 

 

 

7.

Kiti švietimo teikėjai (įrašyti)

 

 

 

 

 

 

 

 

Atsakingo už ataskaitos pateikimą asmuo

A. V.

 

__________________________

(vardas, pavardė)

 

_____________________________

(parašas)