Paveikslėlis, kuriame yra simbolis, logotipas, emblema, linija  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

NERINGOS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL NERINGOS SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. rugpjūčio 31 d. Nr. T1-187

Neringa

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 33 punktu ir 60 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo 3 straipsnio 17 dalies 6 punktu ir 13 straipsnio 1 dalimi, Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, Neringos savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Neringos savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Neringos savivaldybės tarybos 2022 m. birželio 30 d. sprendimą Nr. T1- 113 „Dėl Neringos savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Neringos savivaldybės interneto svetainėje www.neringa.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Darius Jasaitis

 


 

PATVIRTINTA

Neringos savivaldybės tarybos

2023 m. rugpjūčio 31 d. sprendimu

Nr. T1-187

 

NERINGOS SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1Neringos savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Neringos savivaldybės (toliau – Savivaldybė) strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių planavimo dokumentų rengimą, svarstymą ir tvirtinimą, įgyvendinimo stebėseną, numatytų pasiekti rezultatų vertinimą, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimą ir svarstymą, Savivaldybės gyventojų įtraukimą į jų rengimą, svarstymą ir įgyvendinimo priežiūrą, viešinimą.

2Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Padaliniai – Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, į struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės tarnautojai.

2.2. Programų koordinatoriai – Savivaldybės mero (toliau – meras) potvarkiu paskirti Savivaldybės administracijos darbuotojai, atsakingi už tam tikrų Savivaldybės strateginio veiklos plano programų rengimo ir įgyvendinimo koordinavimą.

2.3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme ir Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika).

 

II SKYRIUS

STRATEGINIS PLANAVIMAS SAVIVALDYBĖJE

 

3Savivaldybėje yra rengiami šie Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai: Savivaldybės strateginis plėtros planas, Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos ir Savivaldybės strateginis veiklos planas.

4Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) programos rengiamos tik tais atvejais, kai tokių planavimo dokumentų rengimas numatytas įstatyme.

5Savivaldybės strateginis plėtros planas ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos yra ilgesnio laikotarpio (daugiau kaip 3 metų) planavimo dokumentai, skirti aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Savivaldybės teritorijoje planuoti ir rengiami atsižvelgiant į valstybės, regiono ir Savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentus, taip pat kitus planavimo dokumentus.

6Savivaldybės strateginiame veiklos plane, kuris rengiamas 3 metų laikotarpiui (kiekvienais metais jį tikslinant), detalizuojama, kaip įgyvendinami Savivaldybės strateginio plėtros plano ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslai ir uždaviniai. Šis planas sudaromas atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.

7Savivaldybės administracijos, Savivaldybės biudžetinės įstaigos metiniai veiklos planai yra Savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalies (tikslų ar uždavinių, atskirų priemonių), už kurias atsakinga Savivaldybės administracija, Savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantys dokumentai, kurie rengiami atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete numatomus joms skirti asignavimus.

8Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, kurių savininkė arba dalininkė yra Savivaldybė (toliau – viešosios įstaigos), Savivaldybės valdomos įmonės savo strateginius veiklos planus ir ataskaitas dėl jų įgyvendinimo rengia, svarsto, tvirtina ir viešina jų veiklą reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS STRATEGINIS PLĖTROS PLANAS

 

9.     Savivaldybės strateginis plėtros planas (toliau – SSPP) turi būti pradėtas rengti ne vėliau nei likus metams iki jo galiojimo pabaigos.

10.   SSPP rengia Savivaldybės administracija pagal Metodikoje nustatytą Savivaldybės strateginio plėtros plano formą.

11.   SSPP parengti mero potvarkiu gali būti sudaroma viena arba kelios (susijusios su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupės, kurias sudaro Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos darbuotojai, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių ir kitų  Neringos savivaldybėje veikiančių organizacijų atstovai bei Savivaldybės bendruomenės nariai.

12.   Parengtas SSPP projektas pateikiamas konsultacijoms su vietos gyventojais, remiantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nuostatomis.

13.   Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, išnagrinėja gautas pastabas ir pasiūlymus, prireikus SSPP projektas patikslinamas.

14.   SSPP tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

15.   SSPP įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą ir ataskaitų rengimą organizuoja meras.

16.   SSPP plėtros uždaviniai ir priemonės, esant poreikiui, gali būti peržiūrimi ir keičiami. Pasiūlymai dėl SSPP keitimo raštu pateikiami merui.

17.   SSPP pakeitimo projektą rengia Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą.

18.   SSPP pakeitimai tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu.

19.   SSPP įgyvendinimo ataskaitos rengiamos kas dveji metai.

20.   Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, surinkęs informaciją iš SSPP priemonių vykdytojų, Oficialiosios statistikos portalo, ją apibendrina ir parengia laisvos formos SSPP įgyvendinimo ataskaitą, kurioje pateikiama informacija apie SSPP numatytų priemonių, projektų įgyvendinimą ir rodiklių pasiekimą.

21.   SSPP įgyvendinimo ataskaitai pritariama Savivaldybės tarybos sprendimu iki atitinkamų metų spalio 30 d.

22.   SSPP, jo pakeitimus ir įgyvendinimo ataskaitas Savivaldybės interneto svetainėje skelbia Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą.

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS STRATEGINIS VEIKLOS PLANAS

 

23.   Savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau – SSVP) rengiamas siekiant suplanuoti Savivaldybės asignavimus, skirtus Klaipėdos regiono plėtros plane nustatytoms pažangos priemonėms ir (arba) SSPP nustatytoms Savivaldybės plėtros tikslus ir uždavinius įgyvendinančioms priemonėms ir (arba) projektams įgyvendinti, taip pat asignavimus Savivaldybės tęstinei veiklai vykdyti.

24.   SSVP rengia Savivaldybės administracija pagal Metodikoje nustatytą Savivaldybės strateginio veiklos plano formą.

25.   Meras kasmet skiria Savivaldybės administracijos darbuotojus, atsakingus už SSVP programų parengimą, bei tvirtina SSVP rengimo grafiką.

26.   Kiekvienais metais SSVP projekto rengimas pradedamas einamųjų metų Savivaldybės veiklos prioritetų ir siekiamų rezultatų peržiūra bei ateinančių metų Savivaldybės veiklos prioritetų projekto parengimu. Savivaldybės veiklos prioritetai gali būti planuojami metams arba Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui, susiejant juos su Savivaldybės tarybos veiklos programa.

27.   Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, Savivaldybės valdomos įmonės, atsižvelgdamos į Savivaldybės veiklos prioritetus, kitus planavimo dokumentus, iš Savivaldybės gyventojų ar Neringos savivaldybėje veikiančių organizacijų gautus prašymus, parengia ir pateikia jų veiklą kuruojantiems padaliniams informaciją apie planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, planuojamus pasiekti veiklos rodiklius.

28.   Padaliniai, surinkę informaciją iš kuruojamų Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių, atsižvelgdami į Savivaldybės veiklos prioritetus, kitus planavimo dokumentus, iš Savivaldybės gyventojų ar Neringos savivaldybėje veikiančių organizacijų gautus prašymus, parengia ir pateikia programų koordinatoriams informaciją apie jų veiklos sričių planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, planuojamus pasiekti veiklos rodiklius.

29.   Į SSVP programų projektus integruojamos tik tos Savivaldybės viešųjų įstaigų ir Savivaldybės valdomų įmonių planuojamos priemonės, projektai, kuriems įgyvendinti reikalingos lėšos iš Savivaldybės biudžeto ar kitų, nuo Savivaldybės priklausančių, finansavimo šaltinių.

30.   Įvertinę padalinių pateiktą informaciją ir vadovaudamiesi Savivaldybės administracijos Biudžeto ir turto valdymo skyriaus parengtu asignavimų, programos įgyvendinti planu, programų koordinatoriai parengia SSVP programų projektus, kuriuos pateikia Savivaldybės administracijos padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą.

31.   Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, gavęs iš programų koordinatorių SSVP programų projektus, išanalizuoja jų atitiktį Klaipėdos regiono plėtros planui, SSPP, Savivaldybės veiklos prioritetams bei kitiems planavimo dokumentams ir parengia bendrą SSVP projektą.

32.   Parengtas SSVP projektas teikiamas svarstyti merui ir Savivaldybės administracijos direktoriui. Į svarstymus kviečiami programų koordinatoriai, esant poreikiui, gali būti kviečiami Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių vadovai. Svarstymus organizuoja Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą. Prireikus SSVP projektas patikslinamas.

33.   Parengtas SSVP projektas pateikiamas konsultacijoms su vietos gyventojais, remiantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nuostatomis.

34.   Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, kartu su atitinkamų programų koordinatoriais išnagrinėja gautas pastabas ir pasiūlymus, prireikus SSVP projektas patikslinamas.

35.   SSVP tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

36.   SSVP ir Savivaldybės biudžetas įprastai teikiami tvirtinti tame pačiame Savivaldybės tarybos posėdyje.

37.   SSVP projektas yra Savivaldybės biudžeto projekto planavimo pagrindas. Savivaldybės biudžeto projekte asignavimai planuojami SSVP programoms įgyvendinti ir šiose programose nustatytiems stebėsenos rodikliams pasiekti. Tvirtinant SSVP, SSVP programoms įgyvendinti numatyti asignavimai turi atitikti savivaldybės biudžeto projekte numatytus asignavimus.

38.   Patvirtinus SSVP, pradedama pažangos ir tęstinės veiklos rezultatų stebėsena. Stebėsenos tikslas – nuolat rinkti informaciją apie SSVP įgyvendinimą pagal nustatytus stebėsenos rodiklius, analizuoti pasiektus rezultatus ir laiku priimti reikiamus sprendimus pažangos ir tęstinės veiklos efektyvumui užtikrinti, taip pat stebėti ir analizuoti kitą su veiklos rezultatais susijusią informaciją.

39.   SSVP įgyvendinimo stebėseną vykdo Savivaldybės administracija.

40.   SSVP keičiamas, jeigu atsiranda būtinybė keisti esmines SSVP nuostatas (keičiant programų, uždavinių, priemonių pavadinimus arba įrašant naujus uždavinius, priemones, stebėsenos rodiklius). Pasiūlymai dėl SSVP keitimo raštu pateikiami Savivaldybės administracijos padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą.

41.   Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, atlieka siūlomų pakeitimų analizę ir parengia SSVP pakeitimo projektą.

42.   Parengtas SSVP pakeitimo projektas teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

43.   SSVP ir jo pakeitimus Savivaldybės interneto svetainėje skelbia Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą.

44.   Pasibaigus kalendoriniams metams, Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, Savivaldybės valdomos įmonės pateikia jų veiklą kuruojantiems padaliniams ir programų koordinatoriams informaciją apie jiems priskirtų vykdyti SSVP dalių įgyvendinimo rezultatus.

45.   Programų koordinatoriai apibendrina gautą informaciją ir parengia bei pateikia Savivaldybės administracijos padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą, SSVP programų įgyvendinimo ataskaitas.

46.   Gavęs informaciją iš SSVP koordinatorių, Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, parengia SSVP įgyvendinimo metinę ataskaitą, kuri gali būti integruojama į  Savivaldybės mero metinę ataskaitą.

 

V SKYRIUS

METINIAI VEIKLOS PLANAI

 

47.   Vadovaujantis patvirtintu SSVP, rengiami Savivaldybės administracijos, Savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai (toliau – MVP).

48.   MVP turi užtikrinti SSVP pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą.

49.   Savivaldybės administracijos MVP formą nustato Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP formas – Savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai.

50.   Rengiant Savivaldybės administracijos MVP, padaliniai parengia savo MVP ir pateikia juos Savivaldybės administracijos padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą.

51.   Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, apibendrina gautą informaciją, parengia Savivaldybės administracijos MVP projektą ir teikia jį tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui.

52.   Savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai rengia savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP ir juos suderina su jų veiklą koordinuojančiais Savivaldybės administracijos padaliniais. Suderintus Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP tvirtina Savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai, išskyrus atvejus, kai biudžetinių įstaigų veiklą reglamentuojančiuose Lietuvos Respublikos teisės aktuose yra numatyta kita planavimo dokumentų tvirtinimo tvarka.

53.   MVP tvirtinami ne vėliau kaip per 60 dienų nuo atitinkamų metų SSVP patvirtinimo dienos.

54.   Patvirtinus MVP, jie skelbiami interneto svetainėse. Savivaldybės administracijos MVP Savivaldybės interneto svetainėje paskelbia Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP šių įstaigų interneto svetainėse – Savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai.

55.   Informacija apie MVP įgyvendinimą teikiama padalinių, Savivaldybės administracijos ir Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinėse veiklos ataskaitose.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

56.   Aprašas gali būti keičiamas ir (ar) papildomas Savivaldybės tarybos sprendimu.

57.   Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu, Metodika ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais strateginį planavimą.

___________________

 

part_34ca7f3309874f0bbc5bc3a643133797_end