CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2006 M. SPALIO 3 D. ĮSAKYMO NR. 4R-203 „DĖL ORLAIVIŲ TINKAMUMO SKRAIDYTI TĘSTINUMO STEBĖJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2017 m. kovo 8 d. Nr. 4R-41
Vilnius
Atsižvelgdamas į Europos Komisijos 2014 m. lapkričio 26 d. reglamentą (ES) Nr. 1321/2014 „Dėl orlaivių nepertraukiamojo tinkamumo skraidyti ir aviacijos produktų, dalių bei prietaisų tinkamumo naudoti ir šias užduotis atliekančių organizacijų bei darbuotojų patvirtinimo“ (OL 2014 L 362, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. rugsėjo 16 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2015/1536 (OL 2015 L 241, p. 16), pakeičiu Orlaivių tinkamumo skraidyti tęstinumo stebėjimo taisykles, patvirtintas Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2006 m. spalio 3 d. įsakymu Nr. 4R-203 „Dėl orlaivių tinkamumo skraidyti tęstinumo stebėjimo taisyklių patvirtinimo“.
1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:
2. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokų apibrėžtys:
Čikagos konvencija – Tarptautinė civilinės aviacijos konvencija, pasirašyta Čikagoje 1944 m. gruodžio 7 d., taip pat jos priedai;
Tinkamumo skraidyti tęstinumas – visi procesai, užtikrinantys, kad bet kuriuo orlaivio naudojimo momentu orlaivis atitiktų galiojančius reikalavimus, ir jo būklė – saugaus naudojimo reikalavimus;
Eksperimentinės kategorijos orlaiviai – orlaiviai, išvardyti 2008 m. vasario 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 216/2008 dėl bendrųjų taisyklių civilinės aviacijos srityje ir įsteigiančio Europos aviacijos saugos agentūrą, panaikinančio Tarybos direktyvą 91/670/EEB, Reglamentą (EB) Nr. 1592/2002 ir Direktyvą 2004/36/EB, II priede.“
3. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:
„4. Civilinės aviacijos administracija (toliau – CAA) atlieka planuotas ir neplanuotas orlaivių patikras. Patikros gali būti atliekamos ir iš anksto nepranešus apie jas. Patikrų metu siekiama įsitikinti, kad:
4.1. tikrinamo orlaivio būklė atitinka Čikagos konvencijoje ir jos prieduose, Europos Sąjungos, CAA, orlaivių gamintojų bei atsakingųjų aviacijos administracijų dokumentuose nurodytus skrydžių saugos reikalavimus, galiojančius patikros metu (toliau – reikalavimai);
4.2. orlaivio savininkas / naudotojas užtikrina efektyvią orlaivio tinkamumo skraidyti vadybą ir tęstinumą pagal 2014 m. lapkričio 26 d. Europos Komisijos reglamento Nr. 1321/2014 „Dėl orlaivių nepertraukiamojo tinkamumo skraidyti ir aviacijos produktų, dalių bei prietaisų tinkamumo naudoti ir šias užduotis atliekančių organizacijų bei darbuotojų patvirtinimo“ I priedo (toliau – M dalis) nuostatas;
4.3. visi patvirtinimai ir licencijos, išduotos organizacijoms ir / arba asmenims, susijusiems su tikrinamu orlaiviu, išlieka galioti pagal 2014 m. lapkričio 26 d. Europos Komisijos reglamento Nr. 1321/2014 „Dėl orlaivių nepertraukiamojo tinkamumo skraidyti ir aviacijos produktų, dalių bei prietaisų tinkamumo naudoti ir šias užduotis atliekančių organizacijų bei darbuotojų patvirtinimo“ reikalavimus;
4. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:
5. Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:
„6. Sudarytame plane nurodytas orlaivių patikrų kiekis turi būti ne mažesnis nei 5% registre esančių orlaivių, kuriems taikomos šios taisyklės, kiekio. Priklausomai nuo prieš tai įvykusių patikrų rezultatų, orlaivių patikrų kiekis gali būti didinamas, tačiau negali viršyti 10 % registre esančių orlaivių, kuriems taikomos šios taisyklės, kiekio. Planas sudaromas atsižvelgiant į:
6. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:
„7. CAA įgaliotieji darbuotojai (toliau – darbuotojai) pagal parengtą planą tikrina orlaivius perone ir atlieka orlaivio techninės priežiūros darbų patikrą (nuodugni apžiūra techninės priežiūros darbų metu siekiant įsitikinti, kad darbai atliekami pagal nustatytus tinkamumo skraidyti reikalavimus ir procedūras).“
7. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:
8. Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:
9. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:
10. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:
11. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:
12. Pakeičiu Orlaivių tinkamumo skraidyti tęstinumo stebėjimo taisyklių 1 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).