LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

dėl 2022 m. PARALIMPINIAM, REGOS, KLAUSOS, JUDĖJIMO AR INTELEKTO NEGALIĄ TURINČIŲ ASMENŲ SPORTO JUDĖJIMAMS LIETUVOJE VADOVAUJANČIŲ NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ aukšto MEISTRIŠKUMO SPORTO PROGRAMų ĮGYVENDINIMO PAPILDOMO FINANSAVIMO VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS TVARKOS aprašo patvirtinimo

 

2022 m. rugpjūčio 5 d. Nr. V-1220

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos sporto įstatymo Nr. I-1151 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-908 1 ir 2 straipsnių pakeitimo įstatymo 9 straipsnio 7 dalimi,

t v i r t i n u 2022 m. paralimpiniam, regos, klausos, judėjimo ar intelekto negalią turinčių asmenų sporto judėjimams Lietuvoje vadovaujančių nevyriausybinių organizacijų aukšto meistriškumo sporto programų įgyvendinimo finansavimo valstybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras,

pavaduojantis švietimo, mokslo ir sporto ministrą                                                         Arūnas Dulkys

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir

sporto ministro

2022 m. rugpjūčio 5 d. įsakymu Nr. V-1220

 

 

 

2022 m. PARALIMPINIAM, REGOS, KLAUSOS, JUDĖJIMO AR INTELEKTO NEGALIĄ TURINČIŲ ASMENŲ SPORTO JUDĖJIMAMS LIETUVOJE VADOVAUJANČIŲ NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ Aukšto meistriškumo sporto programų ĮGYVENDINIMO finansavimo valstybės biudžeto lėšomis TVARKOS aprašas

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2022 m. paralimpiniam, regos, klausos, judėjimo ar intelekto negalią turinčių asmenų sporto judėjimams Lietuvoje vadovaujančių nevyriausybinių organizacijų (toliau – neįgaliųjų sporto organizacijos) aukšto meistriškumo sporto programų įgyvendinimo finansavimo valstybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato  neįgaliųjų sporto organizacijų (toliau – pareiškėjai) pateiktoms 2022 m. neįgaliųjų aukšto meistriškumo sporto programoms arba 2022 m. neįgaliųjų aukšto meistriškumo sporto programoms, papildytoms naujomis priemonėmis (toliau – Programa), įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų skyrimo, naudojimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių sudarymo ir pakeitimo tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos sporto įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

3. Programos teikiamos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai (toliau – Ministerija) pagal Aprašo 1 priede nurodytą formą.

4. Pareiškėjas turi įsipareigoti skirti Programai įgyvendinti nuosavų ar kitų šaltinių lėšų ne mažiau kaip 10 procentų.

 

III SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMAS PAREIŠKĖJŲ PROGRAMOMS ĮGYVENDINTI, VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMO PROCESO VIEŠINIMAS

 

5. Pareiškėjas, siekiantis gauti valstybės biudžeto lėšų 2022 m. Programai įgyvendinti, privalo Ministerijai pateikti ne vėliau kaip iki 2022 m. rugpjūčio 12 dienos:

5.1. Programą, kuriai įgyvendinti prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų pagal Aprašo 1 priede nurodytą formą. Programoje numatytų priemonių vykdymo pradžia turi būti ne ankstesnė kaip 2022 m. liepos 1 d.;

5.2. informaciją apie pareiškėjo per paskutinius ketverius (arba penkerius ar šešerius, jei Aprašo 2 priede nurodytos tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos neįvyko arba buvo perkeltos) kalendorinius metus (iki 2021 m. gruodžio 31 d.) į atitinkamas tarptautines aukšto meistriškumo sporto varžybas deleguotų sportininkų pasiekimus pagal Aprašo 2 priede nurodytą formą. Informacija teikiama tik tų sportininkų ar komandų, kurioms pasirengti ir dalyvauti Programoje yra prašoma papildomų lėšų.

6. Kartu su Programa iki 2022 m. rugpjūčio 12 d. reikia pateikti:

6.1. pareiškėjo dalyvių (dalininkų, narių ir pan.) ir dalyvių sąrašą, nurodant, kiek iš jų sudaro fiziniai asmenys, ir pateikiant informaciją apie juridinių asmenų pavadinimus, kodus ir teisines formas;

6.2. dokumentus ar jų kopijas, patvirtinančius, kad pareiškėjas yra Sporto įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytus reikalavimus atitinkančios tarptautinės neįgaliųjų sporto organizacijos narys;

6.3. dokumento (-ų), kuriame (-iuose) pareiškėjas yra įtvirtinęs atsakomybę už Pasaulinio antidopingo kodekso pažeidimus,  manipuliavimą sporto varžybomis, brutalų elgesį sporto varžybų metu, kopiją (-as);

6.4. dokumento, kuriame įtvirtinta pareiškėjo valdymo organų narių rotacija numatant maksimalų galimą iš eilės einančių kadencijų skaičių tam pačiam asmeniui, kopiją;

6.5. laisvos formos deklaraciją, kuria patvirtintų, kad savo veikloje laikosi Sporto įstatymo 3 straipsnyje nurodytų sporto principų, taip pat – kad nėra aplinkybių, nurodytų Sporto įstatymo 20 straipsnio 1 dalies 1 ir 3 punktuose;

6.6. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ar jos teritorinių padalinių patvirtinimą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Sporto įstatymo 20 straipsnio 1 dalies 2 punkte. Jeigu mokesčių administratoriaus sprendimu yra atidėtas arba išdėstytas mokestinės nepriemokos mokėjimas ir šio sprendimo pagrindu sudaryta Pareiškėjo ir mokesčių administratoriaus mokestinės paskolos sutartis, šis faktas turi būti atskirai pažymimas;

6.7. patvirtinimą, kad pareiškėjas ir tarptautinė neįgaliųjų sporto organizacija, kurios narys yra pareiškėjas pripažįsta Pasaulinį antidopingo kodeksą (išskyrus intelekto negalią turinčių asmenų sporto judėjimui Lietuvoje vadovaujančią nevyriausybinę organizaciją);

6.8. laisvos formos įsipareigojimą dėl dalies (ne mažesnės kaip 10 procentų nuosavų ar kitų šaltinių lėšų) skyrimo Programai įgyvendinti;

6.9. etikos kodekso kopiją;

6.10. plėtojamos sporto šakos aukšto meistriškumo sporto varžybų saugumo taisyklių kopiją;

6.11. strateginio veiklos plano kopiją;

6.12. Sporto įstatymo 20 straipsnio 1 dalies 7 punkte nurodytų asmenų vardus, pavardes, pareigų pavadinimus, asmens kodus.

7. Jeigu pareiškėjas anksčiau Ministerijai yra teikęs 2022 m. Programą ir Aprašo 6.1–6.5 ir 6.7, 6.9–6.12 papunkčiuose nurodytus dokumentus ir šiuose dokumentuose nurodyta informacija nepakito (apie tai pareiškėjas pažymi, nurodydamas Ministerijai teikto rašto datą ir numerį), šių dokumentų pakartotinai teikti nereikia.

8. Ministerija, siekdama įvertinti pareiškėjo tinkamumą valstybės biudžeto lėšoms gauti, Programos bei kitos pareiškėjo nurodytos informacijos pagrįstumą, pareiškėjų gali prašyti ir papildomos, nei nurodyta Aprašo 6 punkte informacijos, nurodant ne trumpesnį kaip 2 darbo dienų ir ne ilgesnį kaip 5 darbo dienų terminą šiai informacijai pateikti. Šiuo atveju sprendimo dėl Programos finansavimo priėmimas atidedamas, iki kol pareiškėjas pateiks prašomą informaciją (tačiau visais atvejais negali būti praleistas Aprašo 15 punkte nurodytas sprendimo priėmimo terminas). Jeigu per nustatytą terminą pareiškėjas nepateikė prašomos informacijos, reikalingos įvertinti pateiktų duomenų pagrįstumą ir realumą, šie duomenys nevertinami priimant sprendimą dėl lėšų skyrimo.

9. Paraiškos dėl Programų finansavimo teikiamos elektroniniu būdu (pasirašius saugiu elektroniniu parašu). Kitais būdais pateiktos paraiškos laikomos nepateiktomis ir yra nevertinamos.

10. Jeigu Aprašo 5.1 papunktyje nurodyta Programa pateikiama praleidus nustatytą terminą, finansavimas atitinkamai Programai įgyvendinti neskiriamas (apie tai raštu informuojant pareiškėją ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo atitinkamų dokumentų gavimo Ministerijoje).

11. Aprašo 6 ir 8 punktuose nurodytus dokumentus ir informaciją dėl Programų finansavimo, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių pakeitimo ar papildomų lėšų Programoms įgyvendinti skyrimo nagrinėja ir siūlymus, įvertinusi pareiškėjų atitiktį Sporto įstatymo 19 straipsnyje nustatytiems kriterijams bei pareiškėjų pateiktą informaciją dėl finansavimo apimties, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministrui (toliau – Ministras) teikia Ministro įsakymu iš Ministerijos valstybės tarnautojų sudaryta komisija (toliau – komisija). Komisija į savo posėdžius patariamojo balso teise gali kviesti nevyriausybinių sporto organizacijų atstovus. Komisijos siūlymai Ministrui yra rekomendacinio pobūdžio. Priimdamas kitokį, nei komisijos siūlomą, sprendimą Ministras turi nurodyti kitokio, nei pasiūlyto, komisijos sprendimo motyvus.

12. Komisijos nariais gali būti skiriami Ministerijos ar jos įgaliotos institucijos valstybės tarnautojai, atliekantys funkcijas fizinio ugdymo ir sporto sričių administravimo, finansų ar teisės srityse ir turintys aukštąjį išsilavinimą. Prieš pradėdami veiklą komisijoje, komisijos nariai pasirašo nešališkumo deklaracijas.

13. Sudarydamas komisiją Ministras ar jo įgaliotos institucijos vadovas iš komisijos narių paskiria pirmininką, pirmininko pavaduotoją ir komisijos sekretorių.

14. Komisija veikia pagal Ministro patvirtintą darbo reglamentą.

15. Pareiškėjų Aprašo 5, 6 ir 8 punktuose nustatytais terminais pateikti dokumentai turi būti išnagrinėti ir sprendimai dėl Programų finansavimo (atsisakymo finansuoti) priimti ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Aprašo 6 punkte nustatyto termino pabaigos.

16. Sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų Programai įgyvendinti skyrimo (neskyrimo) priima Ministras. Programai įgyvendinti skiriamų valstybės biudžeto lėšų dalis negali sudaryti daugiau nei Pareiškėjo prašoma Programos tinkamų finansuoti išlaidų dalis atėmus šio Aprašo 6.8 papunktyje nustatytą nuosavų ar kitų šaltinių lėšų dydį.

17. Apie priimtą sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo (neskyrimo) pareiškėjas informuojamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo, kartu įteikiant jam priimto sprendimo kopiją.

 

IV SKYRIUS

valstybės biudžeto lėšŲ PASKIRSTYMAS programOMS

 

18. Valstybės biudžeto lėšos paskirstomos Programų priemonėms pagal svarbą:

18.1. veikloms, apimančioms sportininkų (komandų), per paskutinius 4 metus iškovojusių prizines vietas paralimpinėse, kurčiųjų žaidynėse ar į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų pasaulio, Europos čempionatuose ir rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių ne mažiau kaip 50 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;

18.2. veikloms, apimančioms sportininkų (komandų), per paskutiniuosius 4 metus iškovojusių 4–6 vietas paralimpinėse, kurčiųjų žaidynėse ar į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų pasaulio, Europos čempionatuose ir rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių ne mažiau kaip 50 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;

18.3. veikloms, apimančiosm jaunimo (iki 23 m.) nacionalinių rinktinių narių, per paskutiniuosius 4 metus iškovojusių prizines vietas į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų jaunimo pasaulio ar Europos čempionatuose ir rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių ne mažiau kaip 50 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;

18.4 veikloms, apimančioms sportininkų (komandų), per paskutinius 4 metus iškovojusių prizines vietas paralimpinėse, kurčiųjų žaidynėse ar į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų pasaulio, Europos čempionatuose, tačiau rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių mažiau kaip 50 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;

18.5. veikloms, apimančioms jaunimo (iki 23 m.) nacionalinių rinktinių narių, per paskutiniuosius 4 metus iškovojusių 4–6 vietas į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų jaunimo pasaulio ar Europos čempionatuose ir rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių ne mažiau kaip 50 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;       

18.6. veikloms, apimančioms sportininkų (komandų), per paskutinius 4 metus iškovojusių 4–6 vietas paralimpinėse, kurčiųjų žaidynėse ar į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų pasaulio, Europos čempionatuose, tačiau rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių mažiau kaip 50 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;

18.7. veikloms, apimančioms jaunimo (iki 23 m.) nacionalinių rinktinių narių, per paskutinius 4 metus iškovojusių prizines vietas į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų jaunimo pasaulio ar Europos čempionatuose, tačiau rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių mažiau kaip 50 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;

18.8. veikloms, apimančioms jaunimo (iki 23 m.) nacionalinių rinktinių narių, per paskutiniuosius 4 metus iškovojusių 4–6 vietas į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų jaunimo pasaulio ar Europos čempionatuose, tačiau rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių mažiau kaip 50 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;

18.9. veikloms, apimančioms sportininkų (komandų), per paskutinius 4 metus iškovojusių 7–9 vietas paralimpinėse, kurčiųjų žaidynėse ar į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų pasaulio, Europos čempionatuose ir rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių ne mažiau kaip 50 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;

18.10. veikloms, apimančioms sportininkų (komandų), kuriems pagal pasaulio ar Europos specialiosios olimpiados komitetų patvirtintą Lietuvos Respublikai kvotą suteikiama teisė dalyvauti atitinkamai pasaulio ar Europos specialiosios olimpiados žaidynėse, rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;

18.11. veikloms, apimančioms sportininkų (komandų) rengimą ir dalyvavimą į paralimpinių ar  kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų B ir C divizionų, kuriuos organizuoja tarptautinės (pasaulio ar Europos) neįgaliųjų sporto organizacijos;

18.12. veikloms, apimančioms sportininkų (komandų), per paskutinius 4 metus iškovojusių prizines vietas į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas neįtrauktų sporto šakų pasaulio ar Europos čempionatuose ir rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių ne mažiau kaip 50 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;

18.13. veikloms apimančioms kitų, nei nurodyta Aprašo 18.1–18.12 papunkčiuose, sportininkų (komandų), per paskutiniuosius 4 metus, atstovavusių Lietuvos Respublikai tarptautinių neįgaliųjų sporto organizacijų vykdomose į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų varžybose ir rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių ne mažiau kaip 30 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose.

19. Skiriant valstybės biudžeto lėšas neįgaliųjų sporto organizacijų Programoms įgyvendinti, laikomasi principo, jog Programų priemonėms vykdyti valstybės biudžeto lėšų skiriama tik tuomet, jeigu jų lieka patenkinus visų Programų svarbesnės (pagal Aprašo 18 punkte numatytą hierarchiją) kategorijos veiklų finansavimo poreikį, pvz., Aprašo 18.2 papunktyje numatytoms veikloms vykdyti valstybės biudžeto lėšos galėtų būti skirtos tik tuomet, kai bus patenkintas visų Programų, į kurias įtraukta Aprašo 18.1 papunktyje numatyta veikla, šiai veiklai vykdyti reikalingas valstybės biudžeto lėšų poreikis.

20. Valstybės biudžeto lėšos neįgaliųjų sporto organizacijų Programų priemonėms, susijusioms su nacionalinių rinktinių rengimu tarptautinėms aukšto meistriškumo sporto varžyboms, skirstomos laikantis principų, kad už sportininkų (komandų) iškovotas analogiškas vietas vienodose pagal svarbą (pagal Aprašo 18 punkte numatytą hierarchiją) tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose, nepriklausomai nuo negalios rūšies (regėjimo, judėjimo, klausos, intelekto) ir atstovaujamos sporto šakos yra skiriama analogiška valstybės biudžeto lėšų suma pasirengimui. Sportininkams, kuriems yra mokamos valstybės stipendijos, pasirengimui dalyvauti tarptautinėse varžybose maitinimo išlaidos neskiriamos.

21. Sprendžiant dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo neįgaliųjų sporto organizacijų Programų priemonėms, susijusioms su sportininkų rengimu ir dalyvavimu aukšto meistriškumo sporto varžybose, įgyvendinti, laikoma, jog tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos pagal svarbą skirstomos taip:

21.1. paralimpinės ar kurčiųjų žaidynės;

21.2. į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų rungčių suaugusiųjų pasaulio čempionatai;

21.3. į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų rungčių suaugusiųjų Europos čempionatai;

21.4. į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų rungčių jaunimo pasaulio čempionatai, žaidynės;

21.5. į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų rungčių jaunimo Europos čempionatai, žaidynės;

21.6. Pasaulio ar Europos specialiosios olimpiados žaidynės;

21.7. į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų B ir C divizionų čempionatai, kuriuos organizuoja tarptautinės (pasaulio ar Europos) neįgaliųjų sporto organizacijos;

21.8. į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas neįtrauktų sporto šakų pasaulio čempionatai;

21.9. į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas neįtrauktų sporto šakų Europos čempionatai;

21.10. kitos tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos, kurias organizuoja tarptautinės (pasaulio ar Europos) neįgaliųjų sporto organizacijos.

22. Sprendimas dėl Aprašo valstybės biudžeto lėšų dalies skyrimo Programai priimamas įvertinus šios Programos priemones pagal Aprašo 18–20 punktus, tačiau bet kokiu atveju valstybės biudžeto lėšų dalis Programoms įgyvendinti išskaidoma tokiomis proporcijomis:

22.1. iki 80 proc. šios valstybės biudžeto lėšų dalies neįgaliųjų sporto organizacijų pateiktoms Programoms įgyvendinti skiriama Aprašo 18 punkte nurodytoms veikloms, tai yra neįgaliųjų sportininkams Aprašo 18 punkte nurodytoms aukšto meistriškumo sporto varžyboms pasirengti bei jų treneriams ir dalyvavimui tarptautinėse varžybose, laikantis Aprašo 18–20 punktuose nustatytų reikalavimų;

22.2. iki 20 proc. šios valstybės biudžeto lėšų dalies neįgaliųjų sporto organizacijų pateiktoms Programoms įgyvendinti yra skiriama išlaidoms, susijusioms su suaugusiųjų rinktinių trenerių (treneriai, kurie nuo 2022 m. liepos 1 d. iki 2022 m. gruodžio 31 d. treniruos sportininkus 5 kartus per savaitę ne mažiau kaip po 2 valandas) darbo užmokesčio mokėjimams padengti.

 

V SKYRIUS

TINKAMOS FINANSUOTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS IŠLAIDOS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

23. Valstybės biudžeto lėšų panaudojimas pripažįstamas tinkamu, jeigu išlaidos yra tiesiogiai susijusios ir būtinos Programai įgyvendinti, realios (patirtos už atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar patiektas prekes ir užregistruotos pareiškėjo, kurio teiktai Programai buvo skirtos valstybės biudžeto lėšos ir su kuriuo sudaryta valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis (toliau – vykdytojas) apskaitoje), atitinkančios išlaidų patyrimo / sandorio sudarymo metu buvusias rinkos kainas, pagrįstos faktinį lėšų panaudojimą įrodančiais dokumentais ir numatytos detaliojoje Programos lėšų naudojimo sąmatoje (toliau – sąmata).

24.  Programai skirtos lėšos laikomos panaudotomis pagal sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį, jeigu:

24.1.  yra pasiekti Programoje ir sutartyje nurodyti Programos tikslai ir rezultatai;

24.2.  lėšos panaudotos tinkamoms Programos išlaidoms apmokėti.

25. Tinkamomis pripažįstamos šios Programos įgyvendinimo išlaidos:

25.1. fizinių asmenų, kurie tiesiogiai vykdo Programą (toliau – tiesioginiai vykdytojai), ir Programos vykdymo koordinatoriaus (kurie yra įdarbinti vykdytojo) darbo užmokesčiui ir su tuo susiję vykdytojo privalomi mokėti mokesčiai. Valstybės biudžeto lėšomis gali būti apmokama tik ta Programos tiesioginio vykdytojo ir Programos vykdymo koordinatoriaus darbo užmokesčio dalis, kuri tenka tiesiogiai su Programos įgyvendinimu susijusiam darbui (apskaičiuojama pagal Programai įgyvendinti tiesiogiai skirto darbo laiko ir su darbuotoju sudarytoje darbo sutartyje nurodyto darbo laiko proporciją, gautą dydį dauginant iš darbo užmokesčio dydžio, nurodyto su darbuotoju sudarytoje darbo sutartyje). Tiesioginio vykdytojo ir Programos vykdymo koordinatoriaus darbo užmokesčiui iš valstybės biudžeto lėšų gali būti skirta iki 5 MMA per mėnesį dydžio suma;

25.2. transporto išlaidos (degalams, transporto nuomai, transporto nuomos paslaugoms);

25.3. telekomunikacinių paslaugų (ryšių), pašto išlaidos;

25.4. patalpų (tarp jų ir sporto paskirties pastatų arba sporto paskirties inžinerinių statinių), skirtų Programos priemonėms tiesiogiai vykdyti, nuomos ir eksploatavimo (patalpų priežiūros darbai ir paslaugos, komunalinių paslaugų, draudimo) išlaidos Programos įgyvendinimo laikotarpiu;

25.5. komandiruočių faktinės išlaidos (vykimo į sporto renginio vietą ir grįžimo atgal), kaip nustatyta Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 99 „Dėl Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklių patvirtinimo“;

25.6. maitinimo ir (ar) apgyvendinimo paslaugos;

25.7. atlyginimai (pagal sporto veiklos ar kitų atlygintinų paslaugų sutartis), autorinei atlyginimo (pagal autorines sutartis);

25.8. neapmokestinamos piniginės kompensacijos, kaip nustatyta Viešųjų renginių ir aukšto meistriškumo sporto treniruočių stovyklų dalyviams skiriamų neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių ir mokėjimo tvarkos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl Viešųjų renginių ir aukšto meistriškumo sporto treniruočių stovyklų dalyviams skiriamų neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių ir mokėjimo tvarkos taisyklių patvirtinimo“;

25.9. išlaidos sporto inventoriui ir (ar) įrangai, kurios reikalingos Programai tiesiogiai vykdyti, įsigyti ar nuomoti. Valstybės biudžeto lėšomis gali būti padengiama ne daugiau kaip 30 000 Eur (trisdešimt tūkstančių eurų) įsigyjamo sporto inventoriaus ir (ar) įrangos, kurie priskirtini ilgalaikio turto kategorijai, vertės;

25.10. išlaidos aukšto meistriškumo sporto specialistų, atitinkamos sporto šakos teisėjų ir kito sportininkus aptarnaujančiam personalui mokyti, jų kvalifikacijai kelti;

25.11. iki 2 procentų valstybės biudžeto lėšų sumos, skirtos Programai įgyvendinti, gali būti panaudota išlaidoms sporto informacijos sklaidai, Programos vykdymui viešinti (leidinių sporto tematika leidyba ir spausdinimas, interneto, televizijos, radijo ir kitų visuomenės informavimo priemonių naudojimo paslaugos, susijusios su Programos įgyvendinimu);

25.12. banko ar kitos kredito įstaigos paslaugų mokesčiai, tiesiogiai susiję su Programos vykdymu;

25.13. buhalterio ar kito asmens, galinčio tvarkyti buhalterinę apskaitą, išlaidos arba išlaidos už teikiamas buhalterines paslaugas, jeigu vykdytojas neturi buhalterio ar kito asmens, galinčio tvarkyti buhalterinę apskaitą;

25.14. sporto inventoriaus transportavimo išlaidos;

25.15. sportinės aprangos ir avalynės įsigijimo išlaidos;

25.16. Aprašo 25.1–25.15 papunkčiuose Programos priemonėms vykdyti numatytos išlaidos, kurias vykdytojas patyrė iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties sudarymo momento (tačiau ne anksčiau kaip iki einamųjų metų liepos 1 d.) ir buvo įtraukęs į pateiktą Programą. Tokios išlaidos įtraukiamos į trečiojo ketvirčio, už kurį teikiamos ataskaitos, išlaidas.

26. Vykdytojas privalo naudodamas Programos lėšas visoms išlaidoms apmokėti atsiskaitymus vykdyti negrynaisiais pinigais.

27. Programos administravimo išlaidoms (buhalterio ar kito asmens, galinčio tvarkyti buhalterinę apskaitą, išlaidos arba išlaidos už teikiamas buhalterines paslaugas, jeigu vykdytojas neturi buhalterio ar kito asmens, galinčio tvarkyti buhalterinę apskaitą, transporto ir patalpų nuomos, komunalinių paslaugų, daiktų eksploatavimo, ryšių paslaugų ir kitoms) gali būti panaudojama ne daugiau kaip 20 procentų nuo Programai skirtų valstybės biudžeto lėšų patirtų išlaidų sumos.

28. Įgyvendinant Programą išlaidų dydžiai gali skirtis nuo planuotų sąmatoje, tačiau faktinės išlaidos suminėje vienos išlaidų rūšies sąmatos eilutėje negali viršyti planuotų daugiau kaip 10 procentų.

Jeigu įgyvendinant Programą išlaidų dydžiai bus paskirstyti kitaip, nei planuota sąmatoje, ir viršys šio punkto pirmojoje pastraipoje nurodytą dydį, toks lėšų panaudojimas bus laikomas netinkamu.

29. Ministerija turi teisę perskirstyti valstybės biudžeto lėšas, kurios buvo skirtos atitinkamoms Programoms įgyvendinti, tačiau nebuvo išmokėtos, nes toks sprendimas buvo panaikintas arba per nustatytą terminą su pareiškėjais nebuvo sudarytos sutartys, taip pat – kurios buvo vykdytojų sutaupytos ar nepanaudotos dėl kitų priežasčių ir grąžintos Ministerijai, kitoms Programoms finansuoti. Sprendžiant klausimą dėl papildomo finansavimo vykdomoms Programoms įgyvendinti skyrimo ir papildomai skiriamų valstybės biudžeto lėšų dydžio, vadovaujamasi Aprašo IV skyriaus nuostatomis. Šio punkto nuostatos taikomos tiems Pareiškėjams, kurių pateiktoms Programoms įgyvendinti skirta mažiau lėšų, nei prašė Pareiškėjas (atėmus pareiškėjo nuosavų ar kitų šaltinių lėšų sumą). Šiame punkte nurodytos valstybės biudžeto lėšos perskirstomos kasmet lapkričio 1–10 d.

Priėmus sprendimą skirti papildomų lėšų Programai įgyvendinti, vykdytojas ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo jo informavimo apie priimtą sprendimą dėl papildomo Programos finansavimo privalo sudaryti su Ministerija susitarimą dėl valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pakeitimo. Jeigu vykdytojas atsisako sudaryti susitarimą dėl valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pakeitimo ar dėl vykdytojo kaltės praleidžiamas nustatytas terminas susitarimo dėl valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pakeitimo sudarymui, susitarimas dėl valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pakeitimo su vykdytoju nesudaromas ir sprendimas dėl papildomų lėšų vykdytojo Programai įgyvendinti skyrimo panaikinamas.

 

VI SKYRIUS

SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

30. Su pareiškėju, kurio Programai skirtas finansavimas, Ministerija sudaro valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį pagal Aprašo 3 priede nurodytą formą. Jeigu Pareiškėjas su Ministerija yra sudaręs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį 2022 m. neįgaliųjų aukšto meistriškumo sporto programai įgyvendinti, tokiu atveju yra atliekamas šios sutarties pakeitimas.

31. Sutartyje turi būti aptartos šios sąlygos: šalių teisės ir įsipareigojimai, Programos veiklų įgyvendinimo pradžia ir pabaiga, prisidėjimas nuosavomis lėšomis, atsiskaitymas už Programai skirtas lėšas, netesybos, sutarties keitimo bei nutraukimo sąlygos.

32. Pareiškėjas, kurio pateiktai Programai įgyvendinti skirta valstybės biudžeto lėšų, per 10 darbo dienų nuo sprendimo skirti valstybės biudžeto lėšų Programai įgyvendinti jam išsiuntimo, privalo pateikti Ministerijai elektroniniu būdu (pasirašius saugiu elektroniniu parašu) valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį. Gavusi elektroniniu būdu pasirašytą sutartį Ministerija privalo ją įvertinti ir pasirašyti per 10 darbo dienų nuo gavimo dienos.

Jeigu nustatomi valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties netikslumai, Ministerija apie tai informuoja pareiškėją, kuris privalo patikslinti sutartį ir iš naujo pateikti du pasirašytus sutarties egzempliorius per 3 darbo dienas nuo Ministerijos informavimo apie valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties netikslumus.

33. Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis turi būti sudaryta ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų nuo sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priėmimo. Jeigu per šį terminą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis nesudaroma ne dėl Ministerijos kaltės, sprendimas skirti lėšų netenka galios.

 

VII SKYRIUS

ATSISKAITYMO UŽ PANAUDOTAS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠAS TVARKA

 

34. Vykdytojas, Programos įgyvendinimo metu ir jai pasibaigus, atsiskaito Ministerijai sutartyje nustatyta tvarka, teikdamas Ministro patvirtintų formų dokumentus:

34.1. Detaliosios valstybės biudžeto lėšų naudojimo sąmatos vykdymo atitinkamo ketvirčio ataskaitas pagal Aprašo 4 priede nurodytą formą iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 8 dienos;

34.2. Valstybės biudžeto lėšų panaudojimą pagrindžiančių dokumentų ketvirčio registrą, pagal Aprašo 5 priede nurodytą formą, nurodant nuosavų ir (ar) kitų šaltinių lėšų panaudojimą, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 8 dienos, tačiau ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų Programai pasibaigus;

34.3. Programos priemonių, kurioms įgyvendinti skirta valstybės biudžeto lėšų, įvykdymo metinę ataskaitą pagal Aprašo 6 priede nurodytą formą iki kitų metų sausio 8 d.

35. Vykdytojas pagrindžia išlaidas, pateikdamas prekių ir paslaugų tiekėjų pateiktas sąskaitas faktūras, pridėtinės vertės mokesčio sąskaitas faktūras, pirkimo ir pardavimo kvitus, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščius, kelionių dokumentus, sutartis ir darbų priėmimo ir perdavimo aktus bei kitus pateisinančius ir įrodančius patirtas išlaidas dokumentus. 

36.  Vykdytojas pateikia išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus: banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašus, įrodančius, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas.

37.  Ministerijai nustačius, kad išlaidos patirtos pažeidžiant teisės aktų ir (ar) sutarties reikalavimus, Ministerija priima sprendimą dėl lėšų grąžinimo ir netinkamų finansuoti išlaidų dydis grąžinamas Ministerijai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos apie sprendimą dėl lėšų grąžinimo.

 

VIII SKYRIUS

PROGRAMOMS ĮGYVENDINTI SKIRTŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO KONTROLĖ

 

38.  Programoms įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų naudojimo kontrolė vykdoma pagal Ministro patvirtintą metinį Programų įgyvendinimui skirtų valstybės biudžeto lėšų naudojimo kontrolės planą (toliau – Kontrolės planas), kuris metų eigoje gali būti tikslinamas.

39. Į Kontrolės planą įtraukiami vykdytojai, kurie finansuojami pagal Aprašo reikalavimus, atsižvelgiant į šiuos prioriteto tvarka išdėstytus atrankos kriterijus:

39.1. vykdytojams vykdant ankstesnes Programas per paskutinius 2 metus buvo nustatyta skirtų lėšų panaudojimo pažeidimų;

39.2. gauta skundų arba visuomenės informavimo priemonėse pateikta informacija apie galimai netinkamą Programos įgyvendinimą;

39.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti vykdytojo veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai.

40. Patvirtintas Kontrolės planas ir jo pakeitimai skelbiami Ministerijos ar jos įgaliotos institucijos interneto svetainėje. Patvirtintame Kontrolės plane nurodomi vykdytojai, kurių veiklą planuojama tikrinti, atsakingi asmenys ir kontrolės atlikimo terminai (ketvirčiais).

41. Apie planuojamą atlikti Programoms įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų naudojimo kontrolę vietoje vykdytojai informuojami raštu prieš 10 darbo dienų, nurodant, kurio laikotarpio lėšų panaudojimas bus tikrinamas ir kokius dokumentus reikės pateikti.

42. Neplaninis projektų vykdytojų patikrinimas (toliau – neplaninis patikrinimas) atliekamas Ministro motyvuotu sprendimu. Ministro motyvuotame sprendime nurodomi neplaninio patikrinimo motyvai, konkretus vykdytojas, kurio veiklą planuojama tikrinti, neplaninio patikrinimo atlikimo pagrindas, atsakingi asmenys, pradžios ir pabaigos datos. Neplaninio patikrinimo tikslas – įvertinti faktus ar aplinkybes, dėl kurių buvo inicijuotas neplaninis patikrinimas.

43. Konkretaus vykdytojo kontrolei atlikti skiriami ne mažiau kaip 2 atsakingi asmenys, kuriuos skiria Ministras.

44.    Atsakingi asmenys turi teisę reikalauti, kad vykdytojas sudarytų sąlygas atlikti valstybės biudžeto lėšų naudojimo patikrinimus, pateiktų prašomus dokumentus, parodytų objektus, kuriems įsigyti ir pan. išleistos valstybės biudžeto lėšos, suteiktų kitą informaciją, reikalingą kontrolei vykdyti.

45. Programai įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų naudojimo kontrolės vykdymas laikomas baigtu, kai surašoma kontrolės pažyma ir pateikiama Ministrui.

46.  Kontrolės pažymoje pateikiama informacija turi būti pagrįsta dokumentais ir kitais faktiniais duomenimis. Nustatyti pažeidimai turi būti įvardijami pateikiant nuorodas į konkrečias teisės aktų ar sutarčių nuostatas. Kontrolės pažymoje turi būti nurodyti Programos ir vykdytojo pavadinimai, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties data, numeris ir objektas, Programai įgyvendinti skirta valstybės biudžeto lėšų suma,  kontrolės vykdymo data, vieta ir laikas, Programos įgyvendinimo vertinimas (Programai įgyvendinti naudoti ištekliai, išlaidų atitikimas išlaidų patyrimo / sandorio sudarymo metu buvusioms rinkos kainoms, Programos išlaidų atitiktis projekto sąmatai, jų realumas, pagrįstumas ir teisėtumas, Programai įgyvendinti skirtų nuosavų ir kitų šaltinių lėšų dydis, atsiskaitymo už skirtų lėšų panaudojimą atitiktis teisės aktuose nustatytiems reikalavimams, Programos viešinimas, Programos tikslų, uždavinių ir priemonių įgyvendinimo mastas ir kt.), kontrolę vykdančio atsakingo asmens išvados ir pasiūlymai (jei atsakingi asmenys tokių pasiūlymų turi). 

47. Kontrolės pažyma surašoma per 40 kalendorinių dienų nuo pranešimo vykdytojui apie Programoms įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų naudojimo kontrolę. Vykdytojas informuojamas apie atliktos kontrolės rezultatus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo kontrolės pažymos pasirašymo, kartu įteikiant jam kontrolės pažymos kopiją.

48. Nuasmenintos Kontrolės pažymos viešai skelbiamos Ministerijos ar jos įgaliotos institucijos interneto svetainėje.

________________________

 

part_f8a58850193247e1b2f52b6118ebb23d_end