KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015-02-27 SPRENDIMO NR. T2-36 „DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO NEPASITURINTIEMS KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. rugsėjo 27 d. Nr. T2-255

Kretinga

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo Nr. IX-1675 8, 10, 17, 18, 19, 21, 23 ir 25 straipsnių pakeitimo įstatymu (2018 m. birželio 29 d. įstatymo Nr. IX-1675 redakcija), Kretingos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Pakeisti Piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems Kretingos rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašą, patvirtintą Kretingos rajono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T2-36 „Dėl piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems Kretingos rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kretingos rajono savivaldybės tarybos 2012-05-31 sprendimo Nr. T2-198 „Dėl Vienkartinių pašalpų nepasiturintiems gyventojams skyrimo Kretingos rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.

3. Šis sprendimas įsigalioja 2018 m. spalio 1 d.

4. Teisės aktą skelbti Teisės aktų registre (TAR) ir savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Juozas Mažeika

 

PATVIRTINTA

Kretingos rajono savivaldybės tarybos

2015 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T2-36

(Kretingos rajono savivaldybės tarybos

2018 m. rugsėjo 27 d. sprendimo Nr. T2-255

redakcija)

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO NEPASITURINTIEMS KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems Kretingos rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato piniginės socialinės paramos skyrimo, mokėjimo ir teikimo tvarką: (prašymų-paraiškų priėmimo; trūkstamų dokumentų pateikimo; duomenų apie turtą pateikimo; piniginės socialinės paramos skyrimą, mokėjimą ir teikimą; prašymus-paraiškas pateikusių asmenų informavimo apie piniginės socialinės paramos skyrimą ar neskyrimą; neteisėtai gautos ar išmokėtos piniginės socialinės paramos išskaičiavimo; paskirtos, bet laiku neatsiimtos piniginės socialinės paramos, taip pat mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama piniginė socialinė parama, arba mirus vienam gyvenančiam asmeniui, paskirtos ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėtos piniginės socialinės paramos išmokėjimo procedūras); piniginės socialinės paramos skyrimą išimties tvarka; pagrindus, kai socialinė parama skiriama kitais įstatyme nenumatytais atvejais (skiriama vienkartinė, tikslinė, periodinė, sąlyginė pašalpa) ir kuriems esant piniginė socialinė parama didinama, mažinama, skiriama ne visiems bendrai gyvenantiems asmenims, sustabdomas, nutraukiamas ar atnaujinamas jos mokėjimas; bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovų ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narių, ir (ar) seniūnaičių, ir (ar) kitų suinteresuotų asmenų pasitelkimo dalyvauti svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo tvarką bei jų teises ir pareigas; bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygų, turimo turto ir užimtumo periodinio tikrinimo tvarką,  atsakomybę ir kontrolę.

2. Šis Aprašas taikomas asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą ar nuomojantiems būstą Kretingos rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) teritorijoje arba įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą.

3. Šis Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (toliau – Įstatymas).

Pagrindinės Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. bendrai gyvenantys asmenys – sutuoktiniai ir jų vaikai (įvaikiai) iki 18 metų; susituokęs asmuo, su kuriuo teismo sprendimu dėl sutuoktinių gyvenimo skyrium yra likę gyventi jų nepilnamečiai vaikai (įvaikiai), arba vienas iš tėvų ir jo vaikai (įvaikiai) iki 18 metų; neįregistravę santuokos ir bendrą ūkį tvarkantys pilnamečiai ar veiksniais pripažinti nepilnamečiai vyras ir moteris ir jų vaikai (įvaikiai) iki 18 metų. Į bendrai gyvenančių asmenų sudėtį taip pat įskaitomi dirbantys (taip pat savarankiškai dirbantys), jeigu per mėnesį jų gaunamos pajamos yra mažesnės kaip 1 valstybės remiamų pajamų dydis, arba nedirbantys (taip pat savarankiškai nedirbantys) nesusituokę ir savo vaikų (įvaikių) neauginantys pilnamečiai vaikai (įvaikiai) iki 24 metų, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (studentai), įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį, taip pat pilnamečiai vaikai (įvaikiai) nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos.

3.2. būstas – vienbutis gyvenamasis namas, butas ar kitos gyvenamosios patalpos arba jų dalys, tinkamos vienam asmeniui ar bendrai gyvenantiems asmenims gyventi ir atitinkančios esminius statinio (higienos, gaisrinės saugos ir kitus) reikalavimus.

3.3. būsto šildymo išlaidos – pagal Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos rekomenduojamus ar su ja suderintus vartotojų siūlomus šilumos paskirstymo metodus būstui šildyti priskirtų centralizuotai tiekiamos šilumos sąnaudų arba pagal Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos patvirtintą metodiką būstui šildyti nustatytų kitų energijos rūšių ar kuro sąnaudų, padaugintų iš jų kainos, suma, įskaitant pridėtinės vertės mokestį.

3.4. geriamojo vandens išlaidos – geriamojo vandens ir nuotekų kiekių, padaugintų iš jų kainų bei pardavimo veiklos sąnaudų (išlaidų), suma, įskaitant pridėtinės vertės mokestį.

3.5. naudingasis būsto plotas – bendras gyvenamųjų kambarių ir kitų būsto patalpų (virtuvių, sanitarinių mazgų, koridorių, įstatytų spintų, šildomų lodžijų ir kitų šiltų pagalbinių patalpų) grindų plotas. Į naudingąjį būsto plotą neįskaitomas balkonų, terasų, rūsių, nešildomų lodžijų grindų plotas.

3.6. nepasiturintys gyventojai – bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo, kurie, įvertinus jų turimą turtą ir pajamas, Įstatymo nustatyta tvarka turi teisę gauti piniginę socialinę paramą.

3.7. pajamų šaltinio pasikeitimas – įvairios prigimties pajamų, gautų iš fizinių ar juridinių asmenų, įgijimas ir (ar) netekimas.

3.8. piniginė socialinė parama nepasiturintiems gyventojams (toliau – piniginė socialinė parama) – pinigine ar nepinigine formomis teikiama parama nepasiturintiems gyventojams Įstatymo ir šio Aprašo nustatyta tvarka.

3.9. savarankiškai dirbantys asmenys – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatyme.

3.10. socialinė rizika – veiksniai ir aplinkybės, dėl kurių asmenys patiria ar yra pavojus patirti jiems socialinę atskirtį: suaugusiųjų socialinių įgūdžių tinkamai prižiūrėti ir ugdyti vaikus (įvaikius) stoka ar nebuvimas; vaikų (įvaikių) visapusiško fizinio, protinio, dvasinio, dorovinio vystymosi ir saugumo sąlygų neužtikrinimas; psichologinė, fizinė ar seksualinė prievarta; smurtas; įsitraukimas ar polinkis įsitraukti į nusikalstamą veiklą; piktnaudžiavimas narkotinėmis, psichotropinėmis medžiagomis, alkoholiu, priklausomybė nuo narkotinių, psichotropinių medžiagų, alkoholio, azartinių lošimų; elgetavimas, valkatavimas, skurdas ir benamystė; motyvacijos dalyvauti darbo rinkoje stoka ar nebuvimas.

3.11. vienas gyvenantis asmuo – vienas gyvenantis vyresnis kaip 18 metų asmuo arba veiksniu pripažintas nepilnametis, kuris yra nesusituokęs (įskaitant santuoką nutraukusius asmenis), taip pat susituokęs, tačiau teismo sprendimu gyvenantis skyrium, neturintis vaikų (įvaikių) arba jų turintis, tačiau teismo sprendimu dėl sutuoktinių gyvenimo skyrium ar dėl santuokos nutraukimo vaikai (įvaikiai) yra likę gyventi su kitu sutuoktiniu.

Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

4. Piniginę socialinę paramą savivaldybė teikia vykdydama savarankiškąją savivaldybių funkciją, kuri yra finansuojama iš savivaldybės biudžeto lėšų.

 

II SKYRIUS

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMO, MOKĖJIMO IR TEIKIMO TVARKA

 

Prašymų – paraiškų priėmimas

 

5. Dėl piniginės socialinės paramos skyrimo bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo (toliau – nepasiturintys gyventojai) kreipiasi pagal deklaruotą ar faktinę gyvenamąją vietą į šiuos Kretingos rajono savivaldybės administracijos padalinius:

5.1. Kretingos miesto gyventojai – į Socialinių reikalų ir sveikatos skyrių;

5.2. Salantų miesto gyventojai – į Salantų m. seniūniją;

5.3. kaimo vietovių gyventojai kreipiasi į seniūnijas pagal deklaruotą gyvenamąją vietą;

5.4. nepasiturintys gyventojai be nuolatinės gyvenamosios vietos, kurie savo gyvenamąją vietą deklaruoja Kretingos rajono savivaldybėje, – pagal faktinę gyvenamąją vietą į Kretingos rajono savivaldybės administracijos padalinius.

6. Kreipdamasis dėl paramos, asmuo pateikia galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (kai dėl objektyvių priežasčių nėra galimybės pateikti asmens tapatybę patvirtinančio dokumento originalo, pateikiama dokumento kopija, patvirtinta įstatymų nustatyta tvarka), užpildo Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintos formos prašymą-paraišką ir jos priedus (toliau – prašymas-paraiška) ir dokumentus, nurodytus aprašo 12 punkte, taip pat visą teisingą informaciją apie savo, bendrai gyvenančių asmenų veiklos pobūdį, gaunamas pajamas, turimą turtą ir kitą piniginei socialinei paramai gauti būtiną informaciją.

7. Prie prašymo-paraiškos be kitų dokumentų pridedamos bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pažymos apie Įstatymo 17 straipsnyje nurodytas pajamas, gautas per 3 praėjusius mėnesius iki mėnesio, nuo kurio skiriama piniginė socialinė parama, arba, jeigu pajamų šaltinis yra pasikeitęs arba tą mėnesį, nuo kurio skiriama piniginė socialinė parama, yra gauta vienkartinė išmoka ar iš karto už du ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos, pajamas to mėnesio, nuo kurio skiriama piniginė socialinė parama, išskyrus atvejus, kai administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Visų prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų teisingumą prašymą-paraišką pateikęs asmuo patvirtina savo parašu.

8. Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus ir seniūnijų specialistai gautą prašymą-paraišką užregistruoja socialinių išmokų ir apskaitos sistemoje „Parama“ (toliau – parama) prašymo-paraiškos pateikimo dieną ir prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui įteikia informacinį lapelį. Informuoja pareiškėją apie priimtų sprendimų dėl paramos skyrimo ar neskyrimo teikimo būdus, prašyme nurodant vieną iš jų: telefonu, elektroniniu paštu, paštu. Pareiškėją pasirašytinai supažindina su jo teisėmis ir pareigomis.

9. Kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos diena laikoma diena, kurią priimtas prašymas-paraiška.

10. Prašymas-paraiška gali būti pateikta asmeniškai, paštu, elektroniniu būdu, kai valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, arba per atstovą (globėją, rūpintoją, įgaliotinį). Įgaliotinis Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus ar seniūnijų specialistams pateikia įgaliojimą, savo ir įgaliotojo asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus.

11. Jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga ir prašymas-paraiška pateikiama elektroniniu būdu, asmuo turi nurodyti, kokios įstaigos gali patvirtinti jo prašyme-paraiškoje pateiktą informaciją. Asmuo, pateikdamas prašymą-paraišką elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę elektroniniu parašu arba kitais būdais, nustatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

12. Kreipiantis dėl piniginės socialinės paramos skyrimo, prie prašymo-paraiškos, atsižvelgiant į aplinkybes, lemiančias bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą, pateikiami dokumentai:

12.1. vyresnių kaip 18 metų bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens tapatybę patvirtinantis galiojantis dokumentas (pasas, asmens tapatybės kortelė, naujo pavyzdžio vairuotojo pažymėjimas, kai nėra galimybės pateikti asmens tapatybę patvirtinančio dokumento originalo dėl objektyvių priežasčių, pateikiama dokumento kopija, patvirtinta įstatymų nustatyta tvarka, ir pažyma apie dokumento poėmį);

12.2. pažyma (pažymos) apie priskaičiuotą ir išmokėtą darbo užmokestį (formą tvirtina Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras);

12.3. pažyma iš kompetentingos įstaigos (Vidaus reikalų ministerijos, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Valstybės saugumo departamento, Krašto apsaugos ministerijos, ambasados, konsulinio skyriaus ir kt.) apie gaunamas pareigūnų ir karių valstybines pensijas ir kitų valstybių mokamas pensijas, išmokas, kai nėra duomenų valstybės ir žinybiniuose registruose bei valstybės informacinėse sistemose;

12.4. pažyma apie individualios įmonės savininko pajamas, gautas iš šios įmonės apmokestinto pelno, ir mažosios bendrijos narių, tikrosios ūkinės bendrijos ar komanditinės ūkinės bendrijos tikrųjų narių pajamas ir iš šių įmonių asmeniniams poreikiams gautas lėšas;

12.5. asmens, įsigijusio verslo liudijimą ar individualios veiklos vykdymo pažymą, pajamų ir išlaidų apskaitos žurnalas;

12.6. įmonės, įstaigos, organizacijos ar antstolio išduota pažyma apie lėšas vaikui (vaikams) išlaikyti (kai nėra galimybės pateikti išvardytų pažymų – banko išrašas apie gaunamas lėšas vaikui išlaikyti);

12.7. pažyma apie įsiregistravimą kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje ir iš jos gaunamas pajamas;

12.8. ieškinys dėl vaiko gyvenamosios vietos ir (ar) tėvystės nustatymo ir (ar) vaiko (vaikų) išlaikymo priteisimo arba dokumentas su teismo rezoliucija dėl bylos nagrinėjimo teisme arba teismo šaukimas, patvirtinantis aplinkybę, kad teisme yra nagrinėjama byla dėl tėvystės nustatymo ir vaiko (vaikų) išlaikymo priteisimo, teismo pažyma, kad paskirta ekspertizė dėl giminystės ryšio įrodymo;

12.9. teismo nutartis (sprendimas) dėl išlaikymo vaikui (vaikams) priteisimo arba teismo patvirtinta sutartis dėl vaiko (vaikų) išlaikymo;

12.10. teismo sprendimas dėl asmens pripažinimo neveiksniu arba globėjo (rūpintojo) paskyrimo;

12.11. ikiteisminio tyrimo įstaigos, prokuratūros ar teismo išduotas dokumentas dėl padarytos nusikalstamos veikos žmogaus seksualinio apsisprendimo laisvei ir neliečiamumui;

12.12. sveikatos priežiūros įstaigos pažyma apie nėštumą, kai likę ne daugiau kaip 70 kalendorinių dienų iki numatytos gimdymo datos;

12.13. sveikatos priežiūros įstaigos pažyma apie gydymo stacionare trukmę, nedarbingumo pažymėjimas ar medicininė pažyma;

12.14. sveikatos priežiūros įstaigos pažyma, kad vaikas iki 8 metų negali lankyti švietimo įstaigos;

12.15. pažyma iš karinio vieneto, kuriame privalomosios pradinės karo tarnybos karys atlieka privalomąją pradinę karo tarnybą;

12.16. kompetentingos institucijos pažyma apie bausmės atlikimą, sulaikymą, suėmimą, paieškos paskelbimą ar teismo pripažinimą nežinia kur esančiu;

12.17. dokumentas (pirkimo–pardavimo ar dovanojimo sutartis), patvirtinantis turto įsigijimą ar perleidimą;

12.18. gyvenamųjų patalpų ar kito nekilnojamojo turto nuomos sutartis, įregistruota viešame registre;

12.19. metinė arba 12 paskutinių mėnesių iki kreipimosi gyventojo (šeimos) turto ir pajamų deklaracija;

12.20. kompetentingos įstaigos pažyma apie gaunamus dividendus, palūkanas;

12.21. banko pažyma ar elektroninės bankininkystės išrašas apie turimas pinigines lėšas;

12.22. dokumentai, patvirtinantys atsiskaitymą už būsto šildymą, geriamąjį ir karštą vandenį;

12.23. banko atsiskaitomosios asmens sąskaitos numeris;

12.24. kiti dokumentai, reikalingi piniginei socialinei paramai skirti.

13. Dokumentų, nurodytų aprašo 12 punkte, Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus ir seniūnijų specialistai gali reikalauti ir tuomet, kai pasikeičia aplinkybės, turinčios įtakos bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisei į piniginę socialinę paramą, jos dydžiui ar mokėjimui.

14. Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas (toliau – BPA) yra vienas iš dokumentų piniginės socialinės paramos teikimo teisei nustatyti.

 

Trūkstamų dokumentų pateikimas

 

15. Jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, informacija apie trūkstamus dokumentus įrašoma į informacinį lapelį ir nurodoma data, iki kurios dokumentai turi būti pateikti. Piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos, išskyrus atvejus, kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos Įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyta tvarka. Kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos Įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyta tvarka, piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos. Jeigu asmuo nustatytu laiku nepateikia trūkstamų dokumentų, Socialinių reikalų ir sveikatos skyrius per 5 darbo dienas priima sprendimą neteikti piniginės socialinės paramos ir asmeniui grąžina jo pateiktus dokumentus.

16. Prašymą-paraišką skirti papildomą socialinės pašalpos dalį pateikęs asmuo trūkstamus dokumentus pateikia ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašyme-paraiškoje nurodyto papildomos socialinės pašalpos skyrimo termino pabaigos.

 

Duomenų apie turtą pateikimas

 

17. Prašymą-paraišką pateikęs asmuo pateikia duomenis apie mėnesio, einančio prieš prašymo-paraiškos pateikimo mėnesį, paskutinę dieną turimą turtą, nurodytą Įstatymo 14 straipsnyje, ir tai patvirtinančius dokumentus, išskyrus atvejus, kai administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Šie duomenys, jeigu nėra pasikeitimų, pateikiami kas 12 mėnesių. Šiam terminui pasibaigus, piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu iki paramos teikimo laikotarpio pabaigos naujų duomenų apie turimą turtą pateikti nereikia.

18. Turto, nurodyto Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1–5 punktuose, vertę nustato Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus ir seniūnijų specialistai, vadovaudamiesi Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos parengta metodika ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintomis žemės ūkio produkcijos sąlyginėmis vertėmis.

 

Piniginės socialinės paramos skyrimas, mokėjimas ir teikimas

 

19. Piniginės socialinė parama skiriama, kai nepasiturintys gyventojai atitinka Įstatymo 6 straipsnyje, 7 straipsnyje ir 8 straipsnyje nurodytus reikalavimus, kuriems esant jie turi teisę į paramą.

20. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo priimamas ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos. Kai sprendimo priėmimo terminas turi įtakos kitos paramos teikimui (dėl teisės į kredito, paimto daugiabučiam namui atnaujinti, ir palūkanų apmokėjimą, dėl teisės socialinei stipendijai gauti ir kita), sprendimas dėl paramos skyrimo priimamas ne vėliau kaip 10 dienų nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos.

21. Nepasiturinčių gyventojų vidutines pajamas apskaičiuoja ir teisę į paramą nustato Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus specialistai.

22. Sprendimus skirti piniginę socialinę paramą nepasiturintiems gyventojams pasirašo Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus vedėjas.

23. Socialinių reikalų ir sveikatos skyrius apskaičiuoja:

23.1. socialines pašalpas;

23.2. kompensacijas už šilumą ir karštą vandenį, paruošiamą kietuoju ir kitu kuru.

24. UAB Kretingos šilumos tinklai apskaičiuoja kompensacijas už šilumą ir vandens pašildymą, kai šiluminė energija tiekiama centralizuotai, o UAB „Kretingos vandenys“ – kompensacijas už geriamąjį vandenį.

25. Paslaugas teikiančios įmonės kompensacijas apskaičiuoja tik tiems nepasiturintiems gyventojams, kuriems suteikta teisė į kompensacijas, ir tik tiems mėnesiams, kuriems suteikta teisė į kompensacijas.

26. Kompensacijos apskaičiuojamos naudojantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintomis būsto šildymo išlaidų, išlaidų geriamajam vandeniui bei nuotekoms ir išlaidų karštam vandeniui kompensacijų skaičiavimo formomis.

27. Jeigu daugiabučio namo butų savininkai įgyvendino ar įgyvendina valstybės ir (ar) savivaldybės remiamą daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą, jų nepasiturintiems gyventojams daugiabučio namo buto savininkui, kurie turi teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją atnaujiname (modernizuojamame) bute pagal energijos ar kuro sąnaudų normatyvą būsto naudingajam plotui, bet ne didesniam už Įstatyme nustatytą būsto naudingojo ploto normatyvą, šildyti, šildymo ir nešildymo sezono metu Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka bei savivaldybės tarybos nustatyta tvarka apmokamos jiems tenkančios kiekvieno mėnesio kredito ir palūkanų įmokos per kredito sutartyje nustatytą kredito grąžinimo laikotarpį.

28. Piniginės socialinės paramos skyrimo, skaičiavimo ir mokėjimo laikotarpiai yra tokie:

28.1. pensinio amžiaus ir neįgaliems asmenims, kuriems nustatytas netekto darbingumo lygis 60–100 procentų, parama gali būti skiriama ilgesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, bet ne ilgesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui, jeigu yra žinoma, kad nesikeis nepasiturinčių gyventojų šeiminė padėtis, jų turtas ir pajamos. Piniginė socialinė parama skiriama du kartus per metus: visam šildymo sezonui ir nešildymo sezonui, neperskaičiuojant pajamų;

28.2. piniginė socialinė parama gali būti skiriama trumpesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui:

28.2.1. jeigu yra žinoma, kad per tą laikotarpį nepasiturintys gyventojai neteks teisės į paramą;

28.2.2. jeigu yra žinoma, kad per tą laikotarpį paramos dydis pasikeis dėl nepasiturinčių gyventojų šeiminės padėties, pajamų šaltinio pasikeitimo;

28.2.3. jeigu nepasiturintiems gyventojams planuojama pradėti teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas socialinės globos įstaigoje;

28.3. pasibaigus paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpiui, dėl tolesnio jos skyrimo nepasiturintys gyventojai turi teisę kreiptis per 2 mėnesius su prašymu ir pateikti naujus dokumentus ir duomenis apie pajamas. Socialinė pašalpa skiriama nuo prašymą pateikusio asmens nurodyto vieno iš 2 mėnesių, einančių po socialinės pašalpos gavimo laikotarpio pabaigos;

28.4. jeigu pasibaigus paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpiui kreipiamasi vėliau kaip po 2 mėnesių nuo anksčiau paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpio pabaigos, socialinė pašalpa skiriama nuo prašymo pateikimo mėnesio pirmos dienos;

28.5. asmenims, skolingiems už būsto šildymą, geriamąjį bei karštą vandenį (skola didesnė už dviejų mėnesių priskaitymą), kompensacijos turi būti skiriamos, jei su paslaugų teikėju yra sudaryta skolos grąžinimo sutartis, kurioje numatoma mokėti mokesčius už praėjusį mėnesį ir dengti dalį įsiskolinimo, kas mėnesį grąžinant ne mažiau kaip 10 procentų, tačiau ne daugiau kaip 20 procentų šeimos pajamų, ir jei ji vykdoma arba teismas yra priėmęs sprendimą dėl skolos išieškojimo;

28.6. informacija apie apskaičiuotų kompensacijų sumas ir paraiškos pateikiamos Kretingos rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui (toliau Buhalterinės apskaitos skyrius) sutartyse nustatyta tvarka už kiekvieną praėjusį mėnesį;

28.7 apskaičiuotų kompensacijų sumos pervedamos į Juridinių asmenų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose sutartyse nustatyta tvarka už kiekvieną praėjusį mėnesį;

28.8. vidutinė kietojo kuro kaina (įskaitant PVM), taikoma kompensacijoms skaičiuoti, kai būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamas kietasis kuras (malkos), tvirtinama Kretingos rajono savivaldybės tarybos sprendimu;

28.9. apskaičiuotų kompensacijų, kai būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamas kietasis ar kitoks kuras, sumos kompensacijų gavėjams (ui) pervedamos į asmenų (-ens) atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose.

29. Priimtas sprendimas dėl socialinės pašalpos ir kompensacijų skyrimo ir mokėjimo gali būti sustabdytas arba nutrauktas, gavus informaciją (pranešimas telefonu, anoniminis pranešimas, rašytinis pranešimas), kad asmuo gauna nelegalias pajamas, pateikė ne visus ar neteisingus duomenis, turinčius įtakos teisei į piniginę socialinę paramą ar jos dydžiui, ar paaiškėjus kitoms aplinkybėms.

30. Paramos teikimas sustabdomas, kai paramos teikimo laikotarpiu būtina nustatyti faktą, ar asmuo tebeatitinka sąlygas, kurioms esant turi teisę į paramą. Paramos teikimas atnaujinamas išsiaiškinus ir nustačius asmens teisę į socialinę paramą.

31. Paramos teikimas nutraukiamas, kai paramos teikimo laikotarpiu nustatomas faktas, kad asmuo nebeatitinka sąlygų, kurioms esant buvo nustatyta teisė į paramą.

32. Paskirta, bet laiku neatsiimta parama išmokama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį buvo paskirta.

33. Socialinė pašalpa gali būti teikiama:

33.1. pervedant pinigus į pašalpos gavėjo asmeninę sąskaitą banke;

33.2. nepinigine forma:

33.2.1. pervedant socialinės pašalpos pinigus į socialinę kortelę maisto produktams, drabužiams ir kitomis reikalingoms prekėms įsigyti, išskyrus alkoholį, tabako gaminius ir loterijos bilietus;

33.2.2. apmokant vaiko (vaikų) ir (ar) įvaikio (įvaikių) išlaikymo ikimokyklinėse įstaigose išlaidas;

33.2.3. apmokant vaiko (vaikų) ir (ar) įvaikio (įvaikių) maitinimo išlaidas mokyklose ar dienos centruose;

33.2.4. apmokant vaiko (vaikų) ir (ar) įvaikio (įvaikių) užsiėmimų išlaidas neformaliojo švietimo įstaigose;

33.2.5. apmokant suaugusių asmenų gydymosi nuo priklausomybių ir kitų ligų gydymosi išlaidas, asmens higienos paslaugas šias paslaugas teikiančioms įstaigoms;

33.2.6. apmokant būsto nuomos, elektros, komunalines ir kitas būsto išlaikymo išlaidas šias paslaugas teikiančioms įmonėms;

33.2.7. apmokant už dokumentų tvarkymą šias paslaugas teikiančioms įstaigoms;

33.2.8. pinigais, neviršijant 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio, ir (ar) nepinigine forma socialinės pašalpos gavėjams, patyrusiems socialinę riziką ar nevykdantiems savivaldybės institucijų nustatytų pareigų.

34. Kompensacijos gali būti teikiamos:

34.1. pinigais;

34.2. apskaičiuotų kompensacijų sumas, pervedant paslaugų teikėjams į atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose;

34.3. kompensacijų už kietąjį kurą gavėjams, patyrusiems socialinę riziką, pinigus pervedant į kietuoju kuru prekiaujančių įmonių sąskaitas ar fizinių asmenų sąskaitas.

35. Jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 2 punkte nustatytos pareigos ir (ar) 25 straipsnio 3 punkte nustatytos pareigos, piniginė socialinė parama 3 mėnesius neteikiama arba 3 mėnesiams nutraukiamas jos teikimas, išskyrus atvejį, kai dėl šių punktų nuostatų nevykdymo nesusidarė piniginės socialinės paramos permoka – išmokėta ne didesnė, negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, piniginė socialinė parama arba piniginės socialinės paramos permoka buvo grąžinta ar asmens raštu pateiktu sutikimu yra išskaičiuojama (grąžinama) dalimis daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį. Jeigu nėra šioje dalyje nurodytų išimčių, socialinė pašalpa skiriama vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos.

36. Jeigu vienas gyvenantis asmuo nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 2 punkte nustatytos pareigos ir (ar) 25 straipsnio 3 punkte nustatytos pareigos, piniginė socialinė parama 3 mėnesius jam neteikiama arba 3 mėnesiams nutraukiamas jos teikimas, išskyrus atvejį, kai dėl šių punktų nuostatų nevykdymo nesusidarė piniginės socialinės paramos permoka – išmokėta ne didesnė, negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, piniginė socialinė parama arba piniginės socialinės paramos permoka buvo grąžinta ar asmens raštu pateiktu sutikimu yra išskaičiuojama (grąžinama) dalimis daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį.

37. Jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 1, 4, 5 ir 6 punktuose nustatytų pareigų, socialinė pašalpa skiriama tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas) (pinigais ir (ar) nepinigine forma), o kompensacijos neteikiamos ar nutraukiamas jų teikimas iki pareigos bus įvykdytos.

38. Jeigu vienas gyvenantis asmuo nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 1, 4, 5 ir 6 punktuose nustatytų pareigų, socialinė pašalpa ir kompensacijos neteikiamos ar nutraukiamas jų teikimas iki šios pareigos bus įvykdytos.

39. 3 mėnesius neteikiama piniginė socialinė parama ar 3 mėnesiams nutraukiamas jos teikimas, jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų arba vienas gyvenantis asmuo nevykdo įstatymo 25 straipsnio 7 punkte nustatytos pareigos. Šiuo atveju socialinė pašalpa skiriama vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas) (pinigais ir (ar) nepinigine forma).

40. Piniginė socialinė parama neteikiama 6 mėnesius, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis viršija Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą daugiau kaip 30 procentų.

41. Piniginė socialinė parama neteikiama 6 mėnesius, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per 6 mėnesius iki kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos perleido nuosavybėn kitam asmeniui Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1–7 punktuose nurodytą turtą ir kreipdamiesi (kreipdamasis) dėl piniginės socialinės paramos prašyme-paraiškoje nenurodė gautų piniginių lėšų ar už jas įsigyto naujo turto, išskyrus atvejus, kai turtą asmuo ar bendrai gyvenantys asmenys perleido (padovanojo) vaikams, anūkams, tėvams, kai turtas perleidžiamas kitam asmeniui už išlaikymą iki gyvos galvos.

42. Piniginė socialinė parama neteikiama 6 mėnesius ar 6 mėnesiams nutraukiamas jos teikimas darbingo amžiaus darbingam vienam gyvenančiam asmeniui arba darbingo amžiaus darbingiems bendrai gyvenantiems asmenims, kurie dirba savarankiškai ir (ar) vykdo nekilnojamųjų daiktų pardavimo ir (ar) nuomos veiklą ir kuriems ilgiau kaip 6 mėnesius buvo teikiama piniginė socialinė parama, jeigu jie prašyme-paraiškoje nurodo, kad šiuo laikotarpiu iš vykdomos veiklos gavo mažesnes kaip minimalioji mėnesinė alga vidutines pajamas per mėnesį. Šiuo atveju socialinė pašalpa skiriama vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos.

43. Piniginė socialinė parama neteikiama 6 mėnesius ar 6 mėnesiams nutraukiamas jos teikimas, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nuosavybės teise įgijo privalomą registruoti turtą, kurio vertė didesnė kaip piniginių lėšų normatyvas, nustatytas Įstatyme, išskyrus paveldėtą, gautą dovanų turtą ar įgytą turtą už išlaikymą iki gyvos galvos, arba nuosavybės teise turimą privalomą registruoti turtą perleido nuosavybėn kitam asmeniui už lėšų sumą, mažesnę kaip pusė šio turto vertės, apskaičiuotos vadovaujantis Įstatymo nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai turtą pareiškėjas ar bendrai gyvenantys asmenys perleido (padovanojo) vaikams, anūkams, tėvams, kai turtas perleidžiamas kitam asmeniui už išlaikymą iki gyvos galvos.

44. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kompensacijos neteikiamos ar nutraukiamas jų teikimas, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą būste arba jį išsinuomoja, bet jame faktiškai negyvena, arba kartu su vienu gyvenančiu asmeniu arba bendrai gyvenančiais asmenimis būste nuolat faktiškai gyvena asmuo (asmenys), kuris (kurie) nėra deklaravęs (deklaravę) gyvenamosios vietos būste arba jo nesinuomoja, išskyrus asmenis, kuriems nustatytas priežiūros ar slaugos specialusis poreikis ir jie laikinai gyvena pas prižiūrintį asmenį.

45. Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus ir seniūnijų specialistai, kilus įtarimams, turi papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar gauna šią paramą, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomų duomenų, įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą.

 

Neteisėtai gautos ar išmokėtos socialinės paramos išskaičiavimas

 

46. Nustačius, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginę socialinę paramą gavo neteisėtai, nes kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos metu pateikė neteisingus duomenis apie turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis arba kitus duomenis, reikalingus piniginei socialinei paramai skirti, arba paramos teikimo laikotarpiu per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba jos dydžiui, bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi grąžinti neteisėtai gautą pinigų sumą arba ją sumokėti dalimis.

47. Negrąžinta neteisėtai gauta piniginė socialinė parama yra išskaičiuojama vadovaujantis Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus priimtu sprendimu iš piniginę socialinę paramą gaunančiam asmeniui paskirtos piniginės socialinės paramos sumos ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra piniginę socialinę paramą gaunančio asmens raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą.

48. Asmenys, neteisėtai gavę piniginę socialinę paramą, tačiau neturintys galimybės jos grąžinti per mėnesį nuo Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus pareikalavimo dienos, gali ją grąžinti dalimis pagal raštišką įsipareigojimą, bet ne ilgiau kaip per 6 mėnesius.

49. Jeigu neteisėtai gauta piniginė socialinė parama negrąžinta arba neišskaičiuota, likusi skola išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos. Informaciją apie negrąžintas permokas Socialinių reikalų ir sveikatos skyrius raštiškai pateikia savivaldybės administracijos Juridiniam skyriui, kuris inicijuoja tolimesnį permokėtų sumų išieškojimą teisės aktų nustatyta tvarka.

50. Dėl savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos piniginės lėšos gali būti išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

Paskirtos, bet laiku neatsiimtos piniginės socialinės paramos, taip pat mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama piniginė socialinė parama, arba mirus vienam gyvenančiam asmeniui, paskirtos ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėtos piniginės socialinės paramos išmokėjimas

 

51. Paskirta, bet laiku neatsiimta socialinė pašalpa ir (ar) kompensacija išmokama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį piniginė socialinė parama buvo paskirta.

52. Mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama piniginė socialinė parama, šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta piniginė socialinė parama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius po piniginę socialinę paramą gavusio asmens mirties dienos, išmokamos mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą ir medicininį mirties liudijimą, o jeigu tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, pervedamos į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke.

53. Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, piniginės socialinės paramos teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta piniginė socialinė parama neišmokama.

 

III SKYRIUS

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMAS IŠIMTIES TVARKA

 

54. Nepasiturintiems gyventojams dėl objektyvių priežasčių negalintiems gauti pakankamai lėšų pragyvenimui savo pastangomis, taip pat negaunantiems ir negalintiems gauti paramos iš kitų šaltinių ar kai jų nepakanka, piniginė socialinė parama gali būti skiriama išimties tvarka.

55. Paramos skyrimo išimties tvarka prašymų nagrinėjimo tvarka yra tokia:

55.1. patikrinus nepasiturinčių gyventojų gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą bei surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, prašymai nagrinėjami Seniūnijos socialinių klausimų komisijoje ir parama gali būti skiriama:

55.2. skirti socialinę pašalpą, jeigu nepasiturinčių gyventojų pajamos yra mažesnės už valstybės remiamas pajamas, tačiau neatitinka Įstatymo 6 straipsnio 1 ar 3 punkte nustatytų reikalavimų;

55.3. skirti kompensacijas, jeigu išlaidos už būsto šildymą, už faktinį geriamojo vandens ir (ar) karšto vandens kiekį atitinka Įstatymo 11 straipsnio nustatytus kompensuojamus dydžius, tačiau nepasiturintys gyventojai neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte nustatytų reikalavimų;

55.4. skirti paramą nepasiturintiems gyventojams, kurie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą, arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

55.5. skirti socialinę pašalpą nepasiturintiems gyventojams, santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu esant ginčui, atskirai. Šiuo atveju socialinė pašalpa skiriama, nevertinant kito sutuoktinio pajamų ir nuosavybės teise priklausančio turto, išskyrus santuokoje įgytą turtą lygiomis dalimis;

55.6. skirti socialinę pašalpą, jeigu nepasiturinčių gyventojų vidutinės pajamos per mėnesį ne daugiau kaip 50 procentų viršija valstybės remiamų pajamų dydį ir nepasiturintys gyventojai atitinka Įstatymo 6 straipsnio 1 ir 3 punktuose nustatytus reikalavimus: vienam gyvenančiam asmeniui ir dviem bendrai gyvenantiems asmenims – 25 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; trims ir keturiems bendrai gyvenantiems asmenims – 50 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; penkiems ir daugiau – 70 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio;

55.7. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją nepasiturintiems gyventojams, jeigu jie deklaruoja gyvenamąją vietą jų nuosavybės teise turimame būste arba nuomojasi būstą, kuris Nekilnojamojo turto registre nėra įregistruotas kaip gyvenamosios patalpos arba atskira gyvenamoji patalpa, kai bendraturčių nuosavybės teisės dalys nėra nustatytos;

55.8. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją, jeigu daugiabučio namo buto savininkas neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 5 dalyje nustatytų reikalavimų;

55.9. skirti paramą nepasiturintiems gyventojams, kai jiems parama neskiriama Įstatymo 21 straipsnio 11 dalyje nustatytu atveju;

55.10. nemažinti socialinės pašalpos dydžio, kaip nustatyta Įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 1–5 punktuose, jeigu Užimtumo tarnyba socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu nepasiūlė darbo arba nepasiūlė dalyvauti aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse;

55.11. skirti paramą kaip vienam gyvenančiam asmeniui pilnamečiam vaikui (įvaikiui) iki 24 metų, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant laikotarpį nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį), kai mirė vienas iš jo tėvų (įtėvių).

56. Sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo (neskyrimo) šio Aprašo 55  punkte numatytais atvejais ir kitais šiame Apraše nenumatytais atvejais priima Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus vedėjas, atsižvelgdamas į Seniūnijos socialinių klausimų komisijos rekomendacijas. Esant ginčytinai situacijai – sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo (neskyrimo) priimamas Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į Kretingos rajono savivaldybės Paramos teikimo komisijos rekomendaciją.

 

IV SKYRIUS

VIENKARTINĖ, TIKSLINĖ, SĄLYGINĖ IR PERIODINĖ PAŠALPOS, JŲ SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKA

 

57. Vienkartinės, tikslinės, sąlyginės ir periodinės pašalpos skiriamos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, atsidūrusiam sunkioje materialinėje padėtyje, susidariusioje dėl įvykusios nelaimės, asmens sveikatos sutrikimų, kada nepakanka valstybės teikiamos socialinės paramos, patekusiam į sunkią materialinę padėtį, kai jis yra išnaudojęs visas kitų pajamų gavimo galimybes, rūšis, jų dydžius ir teikimo sąlygas. Vienkartinės, tikslinės, sąlyginės ir periodinės pašalpos neužtikrina ilgalaikio ekonominio ir socialinio saugumo, o tik padeda bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui išgyventi sunkiomis materialinėmis sąlygomis.

58. Vienkartinės, tikslinės, sąlyginės ir periodinės pašalpos skiriamos Kretingos rajono savivaldybės tarybos sudarytos Paramos teikimo komisijos (toliau – Komisija) siūlymu, administracijos direktoriaus įsakymu. Komisijos sudėtį ir nuostatus tvirtina Kretingos rajono savivaldybės taryba, komisijos posėdžiai vyksta vieną kartą per mėnesį, esant poreikiui – dažniau.

59. Vienkartinė pašalpa gali būti skiriama nevertinant pajamų ir turto šiais atvejais:

59.1. asmeniui sukakus 100 metų, skiriama 3 bazinių socialinių išmokų (toliau – BSI) dydžių vienkartinė pašalpa;

59.2. šeimoje gimus dvynukams, skiriama 5 BSI dydžio vienkartinė pašalpa, gimus vienu metu daugiau vaikų, už kiekvieną pridedama po 1 BSI;

59.3. asmeniui, ne mažiau kaip 6 mėnesius išbuvusiam Lietuvos Respublikos laisvės atėmimo, kardomojo kalinimo vietoje, kai kreipiamasi ne vėliau kaip per du mėnesius nuo išleidimo dienos, skiriama 1 BSI dydžio pašalpa.

60. Tikslinė pašalpa gali būti skiriama bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui esant sunkiai materialinei padėčiai būtinos socialinės paramos atvejais:

60.1. nukentėjus nuo gaisro ar stichinės nelaimės, tuo atveju, kai turtas nebuvo draustas ir / ar nukentėjusysis (-ieji) negavo draudimo išmokos ir neturi kito gyvenamojo būsto, kai vidutinės pajamos vienam iš bendrai gyvenančių asmenų neviršija 2 VRP dydžių, vieno gyvenančio asmenis – 2,5 VRP dydžio;

60.1.1. sudegė visas gyvenamasis namas ir jame buvę daiktai – iki 30 BSI;

60.1.2. sudegė didžioji gyvenamojo namo dalis ir jame buvę daiktai – iki 20 BSI;

60.1.3. sudegė gyvenamojo pastato stogas – iki 10 BSI;

60.1.4. sudegė ūkinis pastatas ir jame buvę daiktai ar/ir gyvuliai – iki 10 BSI;

60.1.5. sudegė ūkinio pastato stogas – iki 5 BSI;

60.1.6. stichinės nelaimės žala gyvenamajam namui – iki 10 BSI;

60.1.7. stichinės nelaimės žala ūkiniams pastatams – iki 5 BSI.

60.2. Ligos atveju:

60.2.1. dėl ligų, kurios įtrauktos į sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtintą sunkių ligų sąrašą, gydymo – iki 10 BSI dydžio, kai vidutinės pajamos vienam iš bendrai gyvenančių asmenų neviršija 2 VRP dydžių, vieno gyvenančio asmenis – 2,5 VRP dydžio;

60.2.2. ortopedijos techninių priemonių įsigijimo išlaidoms iš dalies kompensuoti – iki 5 BSI dydžio, kai vidutinės pajamos vienam iš bendrai gyvenančių asmenų neviršija 2 valstybės remiamų dydžių, vieno gyvenančio asmenis – 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžio (toliau – VRP);

60.2.3. akinių ir kitų nekompensuojamų techninės pagalbos priemonių išlaidoms iš dalies kompensuoti – iki 5 BSI dydžio, kai vidutinės pajamos vienam iš bendrai gyvenančių asmenų neviršija 2 VRP dydžių, vieno gyvenančio asmenis – 2,5 VRP dydžio;

60.2.4. šeimoms, kurių vaikai serga onkologine liga arba vaikams reikalingi klausos aparatai ar insulino pompos – iki 10 BSI dydžio, kai vidutinės pajamos vienam iš bendrai gyvenančių asmenų neviršija 2 VRP dydžių, vieno gyvenančio asmenis – 2,5 VRP dydžio;

60.2.5. sensorių cukraus kiekiui kraujyje matuoti įsigijimo išlaidoms kompensuoti iki 5 BSI dydžio, kai vidutinės pajamos vienam iš bendrai gyvenančių asmenų neviršija 2 VRP dydžių, vieno gyvenančio asmenis – 2,5 VRP dydžio;

60.2.6. įsigyti būtinų vaistų (pagal gydytojų išduotus galiojančius receptus, išskyrus kompensuojamiesiems vaistams) ar apmokėti būtinas mokamas gydymo išlaidas (pagal pateiktus dokumentus) iki 5 BSI dydžio, kai vidutinės pajamos vienam iš bendrai gyvenančių asmenų neviršija 2 VRP dydžių, vieno gyvenančio asmenis – 2,5 VRP dydžio;

60.3. būtinos kelionės į sveikatos priežiūros įstaigą išlaidoms iš dalies padengti – iki 2 BSI dydžio, kai vidutinės pajamos vienam iš bendrai gyvenančių asmenų neviršija 2 VRP dydžių, vieno gyvenančio asmenis – 2,5 VRP dydžio;

60.4. apmokėti kontraceptinių priemonių įsigijimą šeimai, patiriančiai socialinę riziką, – iki 3 BSI dydžio, kai vidutinės pajamos vienam iš bendrai gyvenančių asmenų neviršija 2 VRP dydžių, vieno gyvenančio asmenis – 2,5 VRP dydžio;

60.5. įsiskolinimams už būsto nuomą, elektrą, komunalines ir kitas būsto išlaikymo paslaugas sumokėti šias paslaugas teikiančioms įstaigoms, kai skolos susidarė dėl objektyvių, pateisinamų priežasčių – iki 5 BSI dydžio, kai vidutinės pajamos vienam iš bendrai gyvenančių asmenų neviršija 2 VRP dydžių, vieno gyvenančio asmenis – 2,5 VRP dydžio;

60.6. įsigyti kietajam kurui, kai bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo dėl objektyvių priežasčių negali gauti kompensacijos kietajam kurui įsigyti Įstatyme nustatyta tvarka – iki 5 BSI dydžio, kai vidutinės pajamos vienam iš bendrai gyvenančių asmenų neviršija 2 VRP dydžių, vieno gyvenančio asmenis – 2,5 VRP dydžio;

60.7. asmens tapatybės ar kitiems būtiniems dokumentams pagaminti 1 BSI dydžio, kai vidutinės pajamos vienam iš bendrai gyvenančių asmenų neviršija 2 VRP dydžių, vieno gyvenančio asmenis – 2,5 VRP dydžio;

60.11. apmokėti laikino apnakvindinimo paslaugas, apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas  iki 5 BSI dydžio, kai vidutinės pajamos vienam iš bendrai gyvenančių asmenų neviršija 2 VRP dydžių, vieno gyvenančio asmens – 2,5 VRP dydžio.

61. Periodinė pašalpa gali būti skiriama kaip papildoma parama socialinę atskirtį patiriantiems bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui ir skiriama ne ilgiau kaip 3 mėnesius per metus. Bendra periodinių pašalpų, skirtų asmeniui per vienus metus, suma negali viršyti 6 BSI:

61.1. asmenims, nedraustiems sveikatos draudimu, apdrausti arba pagal Valstybinių ligonių kasų nustatytus įkainius sveikatos priežiūros paslaugoms apmokėti, jei asmuo neturi jokių pajamų, o dėl specifinių aplinkybių kyla grėsmė jo sveikatos būklei ir reikalingas gydymas – iki 5 BSI dydžio suma pervedama į kompetentingos įstaigos sąskaitą. Periodinė pašalpa skiriama laikotarpiui, kurį asmuo bus gydomas, tačiau ne ilgiau kaip 3 mėn.;

61.2. Periodinė pašalpa iki 3 BSI dydžių gali būti skiriama siekiant padėti bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui, siekiant užtikrinti būtiniausių (maitinimosi, asmeninės higienos, gydymosi ir kt.) poreikių patenkinimą, kai dėl sveikatos būklės ar kitų objektyvių priežasčių jis negali to padaryti savarankiškai ir kreipimosi metu neturi jokio pajamų šaltinio arba vidutinės pajamos per mėnesį yra mažesnės negu 1,25 VRP dydis vienam asmeniui:

61.2.1. darbingo amžiaus asmenims;

61.2.2. asmenims, gaunantiems senatvės ar šalpos neįgaliesiems pensiją ar šalpos senatvės pensiją.

62. Sąlyginė pašalpa iki 3 BSI gali būti skiriama kaip skatinamoji priemonė tam tikroms problemoms spręsti, kai socialinės paramos teikimas socialinių problemų turintiems bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui siejamas su pageidaujamu jų elgesiu.

63. Sąlyginė pašalpa gali būti skiriama nevertinant pajamų ir turto šiais atvejais:

63.1. asmeniui, besigydančiam nuo priklausomybių ar užkrečiamųjų (tuberkuliozė ir pan.) ligų;

63.2. asmeniui, dalyvaujančiam užimtumo didinimo, socialinės integracijos, savanoriškos veiklos, nevyriausybinių organizacijų vykdomose socialinėse programose ir priemonėse.

64. Tikslinė, sąlyginė ar periodinė pašalpa neskiriama, kai:

64.1. pajamos ir turtas vienam šeimos nariui ar vienam gyvenančiam asmeniui viršija nustatytą normatyvą;

64.2. nepateikti gydymosi, užimtumo, kelionės ar kitas išlaidas patvirtinantys dokumentai;

64.3. įsiskolinimas už būsto nuomą, elektrą, komunalines ir kitas būsto išlaikymo paslaugas susidarė dėl asmens aplaidumo, vengimo mokėti mokesčius, neišnaudojus visų teisėtų pajamų gavimo galimybių ar kitų subjektyvių priežasčių;

64.4. pašalpa neužtikrina problemų sprendimo;

64.5. jeigu paaiškėja, kad asmuo buvo sulaikytas ar suimtas, atlieka bausmę, jam paskelbta paieška ar jis teismo pripažintas nežinia kur esančiu;

64.6. jeigu paaiškėja aplinkybės dėl nuslėptos, neteisingai, neišsamiai pateiktos informacijos apie finansinę bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens padėtį ir užimtumą, nustačius geras pareiškėjo buities ir gyvenimo sąlygas ar išlaidas, neatitinkančias jo deklaruojamų pajamų.

65. Jei pašalpa neskiriama, pakartotinas prašymas dėl šios pašalpos skyrimo nagrinėjamas ne anksčiau kaip po 3 mėnesių nuo prašymo svarstymo Paramos teikimo komisijoje datos.

66. Asmuo prašymą skirti vienkartinę, tikslinę, sąlyginę ar periodinę pašalpą pateikia pagal savo deklaruotą arba faktinę gyvenamąją vietą, nurodydamas pašalpos reikalingumo motyvus, juos patvirtinančius dokumentus, kitus dokumentus pagal poreikį bei asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

67. Skiriant tikslinę ar periodinę pašalpą įskaitomos tos bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gaunamos pajamos, kurios nurodytos Įstatyme piniginei socialinei paramai gauti.

68. Asmuo, besikreipiantis dėl tikslinės, sąlyginės ar periodinės pašalpos, privalo Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus ir seniūnijų specialistams sudaryti galimybę tikrinti jo gyvenimo sąlygas, užimtumą, pagal poreikį leisti namuose surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą. Asmeniui neleidus tikrinti jo gyvenimo sąlygas, užimtumą ar, esant poreikiui, namuose surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, tikslinė, sąlyginė ar periodinė pašalpa neskiriama.

69. Kai asmuo dėl vienkartinės pašalpos kreipiasi 59.1, 59.2 ir 59.3 papunkčiuose numatytais atvejais, buities ir gyvenimo sąlygos netikrinamos ir buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas nesurašomas.

70. Socialinių reikalų ir sveikatos skyrius apie priimtą sprendimą skirti (neskirti) vienkartinę, tikslinę, sąlyginę ir periodinę pašalpą raštu informuoja asmenį per 5 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos. Jei pašalpa neskiriama, raštu nurodoma neskyrimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarka.

71. Vienkartinės, tikslinės, sąlyginės ir periodinės pašalpos skiriamos iš savivaldybės biudžeto lėšų, atsižvelgus į savivaldybės finansines galimybes skirti šią paramą.

72. Paskirtos vienkartinės, tikslinės, sąlyginės ar periodinės pašalpos pervedamos į asmens nurodytą atsiskaitomąją sąskaitą Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiuose bankuose pagal Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus sudarytus ir pateiktus žiniaraščius.

73. Socialinę riziką patiriantiems asmenims (šeimoms) vienkartinė, tikslinė, sąlyginė ar periodinė pašalpa Paramos teikimo komisijos siūlymu gali būti teikiama nepinigine forma – apmokant pateiktas sąskaitas už suteiktas paslaugas ar prekes.

74. Mirus asmeniui, kuriam paskirta vienkartinė, tikslinė, sąlyginė ar periodinė pašalpa, ji neišmokama.

75. Skyriaus atsakingi darbuotojai duomenis apie vienkartinių, tikslinių, sąlyginių ar periodinių pašalpų skyrimą tvarko socialinės paramos apskaitos informacinėje sistemoje „Parama“.

 

V SKYRIUS

PAGRINDAI, kuriems esant PINIGINĖ SOCIALINĖ parama didinama, mažinama, skiriama ne visiems bendrai gyvenantiems asmenims, sustabdomas, nutraukiamas ar atnaujinamas jos mokėjimas

 

Pagrindai, kai piniginė socialinė parama didinama, mažinama, skiriama ne visiems bendrai gyvenantiems asmenims

 

76. Pagrindai, kuriems esant socialinė pašalpa vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims skiriama papildomai, reglamentuoti įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje.

77. Socialinė pašalpa vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims mažinama Įstatymo 10 straipsnio 2 dalyje nustatytais atvejais.

78. Aprašo 77 punktas netaikomas esant šiems pagrindams:

78.1. vieniems gyvenantiems asmenims, kuriems iki senatvės pensijos amžiaus sukakties likę ne daugiau kaip 5 metai;

78.2. motinai arba tėvui, kai vieno iš jų nėra ir jis (ji) augina namuose vaiką (vaikus) iki 7 metų (nelankantį švietimo įstaigos).

79. Įvertinus nepasiturinčių gyventojų turtą ir pajamas pagal Įstatyme nustatytus piniginės socialinės paramos dydžius ir surašius BPA, socialinė pašalpa gali būti skiriama ne visiems bendrai gyvenantiems asmenims:

79.1. bendrai gyvenantiems asmenims atskirai, kai santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu yra ginčas;

79.2. vienam gyvenančiam asmeniui pilnamečiui vaikui (įvaikiui) iki 24 metų, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant laikotarpį nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį), kai mirė vienas iš jo tėvų (įtėvių).

 

Pagrindai, kai socialinės paramos mokėjimas sustabdomas, nutraukiamas ar atnaujinamas jos mokėjimas

 

80. Paskirtos piniginės socialinės paramos teikimas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui nutraukiamas:

80.1. vienam iš bendrai gyvenančių asmenų ar vienam gyvenančiam asmeniui netekus teisės į piniginę socialinę paramą pagal Įstatymo ar Aprašo nuostatas;

80.2. įvertinus situaciją pagal BPA duomenis ir Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus ir seniūnijų specialistų  surašytą buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, rekomendacijas;

80.3. kitais atvejais, kaip numatyta Įstatyme ir (ar) Apraše.

81. Paskirtos piniginės socialinės paramos teikimas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui stabdomas:

81.1. pasikeitus pajamų šaltiniui ar bendrai gyvenančių asmenų skaičiui, turtui;

81.2. kai, kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas renkama papildoma informacija bei tikslinami duomenys;

81.3. atsiradus aplinkybėms, kurios sąlygoja BPA surašymo būtinybę;

81.4. kitais atvejais, kaip numatyta įstatyme ir (ar) apraše.

82. Sustabdytos piniginės socialinės paramos teikimas atnaujinamas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui:

82.1. atsižvelgiant į papildomai surinktą informaciją bei patikslintus duomenis;

82.2. atsižvelgiant į BPA duomenis ir Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus ir seniūnijų specialistų surašytą buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, rekomendacijas.

83. Sprendimą dėl piniginės socialinės paramos sustabdymo, nutraukimo ir piniginės socialinės paramos teikimo atnaujinimo priima Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus vedėjas.

 

VI SKYRIUS

Bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovų, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narių (SENIŪNAIČIŲ), ir (ar) kitų suinteresuotų asmenų pasitelkimas, dalyvauti svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo tvarkos, bei jų teisės ir pareigos

 

84. Klausimų dėl piniginės socialinės paramos skyrimo sprendimui Savivaldybės administracijos direktorius sudaro kiekvienoje seniūnijoje veikiančias Socialinių klausimų komisijas, į kurias įtraukiami bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovai, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, ir (ar) seniūnaičiai, ir (ar) kiti suinteresuoti asmenys (toliau – Atstovai).

85. Atstovų teisės ir pareigos svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos:

85.1. dalyvauti Socialinių klausimų komisijos posėdžiuose, svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo Įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 1 punkte, 2 dalies 2, 3, 4, 5 punktuose ir 3 dalyje numatytais atvejais;

85.2. seniūnijų specialistams pareikalavus, pateikti seniūnijai turimą informaciją apie vieną gyvenantį asmenį arba bendrai gyvenančius asmenis, kurie kreipėsi dėl piniginės socialinės paramos skyrimo;

85.3. teikti informaciją seniūnijai, Socialinių reikalų ir sveikatos skyriui dėl piktnaudžiavimo teikiama pinigine socialine parama atvejų (nelegalaus darbo, galimai nelegalių pajamų, pašalpos naudojimo ne pagal paskirtį ir kt.);

86.4. turi teisę dalyvauti vertinant asmenų, kurie kreipėsi ar gauna piniginę socialinę paramą, gyvenimo sąlygas ir surašant BPA;

86.5 turi teisę susipažinti su Įstatymu, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais piniginės socialinės paramos skyrimą ir mokėjimą, bei šiuo Aprašu, gauti išsamią ir tikslią informaciją apie piniginės socialinės paramos skyrimą.

87. Visa turima arba surinkta informacija apie bendrai gyvenančius asmenis ar vieną gyvenantį asmenį yra konfidenciali, todėl Atstovai, kurie teikia informaciją seniūnijai ar Socialinių reikalų ir sveikatos skyriui ir dalyvauja skiriant piniginę socialinę paramą, pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus.

 

VII SKYRIUS

BENDRAI GYVENANČIŲ ASMENŲ ARBA VIENO GYVENANČIO ASMENS GYVENIMO SĄLYGŲ, TURIMO TURTO IR UŽIMTUMO PERIODINIO TIKRINIMO TVARKA

 

88. Siekdami įvertinti piniginės socialinės paramos teikimo veiksmingumą ir išsiaiškinti piktnaudžiavimo parama atvejus, Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus ir seniūnijų specialistai tikrina nepasiturinčių gyventojų buities ir gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą tokiais atvejais:

88.1. kai parama teikiama išimties tvarka;

88.2. kai paramos gavėjai nevykdo Įstatymo 25 straipsnyje nustatytų pareigų;

88.3. kai gauta informacija iš valstybinės institucijos apie nelegalią veiklą;

88.4. kai gauta informacija ar anoniminis pranešimas raštu arba telefonu apie nelegalią veiklą ar bendrai gyvenančius asmenis;

88.5. kai nepasiturinčių gyventojų gaunamos su darbo santykiais susijusios pajamos nesiekia minimalios mėnesinės algos, išskyrus atvejus, kurie nurodyti Darbo kodekso 145 straipsnyje ir 146 straipsnio 1 dalyje, kai dirbamas ne visas arba sutrumpintas darbo laikas;

88.6. kai paramos gavėjai yra ilgalaikiai bedarbiai;

88.7. kai mokama už nepasiturinčių gyventojų studijas, kursus, dokumentais nepagrindus patirtų išlaidų;

88.8. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie nepasiturinčių gyventojų turimą turtą, gaunamas pajamas, užimtumą;

88.10.  kai gaunama informacija apie nepasiturinčių gyventojų vykimą į užsienio valstybes ir dokumentais nepagrindžiamas kelionių tikslingumas;

88.11. kitais nenumatytais atvejais.

89. Tikrinimo metu surašomas buities ir gyvenimo sąlygų tikrinimo aktas, nurodomos patikrinimo išvados (atsižvelgiant į kaimynų, pedagogų, gydytojų ar kitų asmenų nuomonę apie paramos būtinumą paramos gavėjui), kurio pagrindu parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas.

 

VIII SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

90. Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus ir seniūnijų specialistai atsako už teisingą dokumentų paramai gauti priėmimą ir užpildymą.

91. Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus specialistai atsako už teisingą socialinių pašalpų apskaičiavimą ir dokumentų parengimą joms išmokėti, sąrašų ir pažymų apie nepasiturinčių gyventojų pajamas perdavimą laiku kompensacijas skaičiuojančioms įmonėms, teisingą kompensacijų apskaičiavimą, kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas naudojant atskiras kuro rūšis.

92. Buhalterinės apskaitos skyrius atsako už teisingą lėšų apskaitymą, laiku ir teisingą išmokų pervedimą paramos gavėjams, atsiskaitymą laiku su šilumą ir vandenį tiekiančiomis įmonėmis, įsiskolinimų šioms įmonėms padengimą.

93. Išankstinę kontrolę vykdo Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus bei seniūnijų socialinių išmokų specialistai teisės paramai gauti nustatymo metu.

94. Einamąją kontrolę vykdo Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus specialistai.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

95. Jeigu piniginė socialinė parama bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui priklauso pagal dvi ar daugiau Įstatymo ir Aprašo nuostatas, taikoma ta nuostata, kuri bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui yra palankiausia.

96. Sprendimas dėl paramos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

________________________