HERB21

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2010 M. RUGSĖJO 14 D. ĮSAKYMO NR. D1-762 „DĖL ŪKIO SUBJEKTŲ, KURIE NĖRA PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ IR NĖRA PERKANTIEJI SUBJEKTAI PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ VANDENTVARKOS, ENERGETIKOS, TRANSPORTO AR PAŠTO PASLAUGŲ SRITIES PERKANČIŲJŲ SUBJEKTŲ, ĮSTATYMĄ, PIRKIMŲ VYKDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. liepos 24 d. Nr. D1-250

Vilnius 

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymą Nr. D1-762 „Dėl Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SUBJEKTŲ, KURIE NĖRA PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ IR NĖRA PERKANTIEJI SUBJEKTAI PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ VANDENTVARKOS, ENERGETIKOS, TRANSPORTO AR PAŠTO PASLAUGŲ SRITIES PERKANČIŲJŲ SUBJEKTŲ, ĮSTATYMĄ, PIRKIMŲ VYKDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 34 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo įstatymo 10 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimo Nr. 1725 „Dėl Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“ 2.5 papunkčiu, atsižvelgdamas į Aplinkos ministerijos biudžeto programų lėšų naudojimo ir administravimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2023 m. kovo 13 d. įsakymu Nr. D1-70 „Dėl Aplinkos ministerijos biudžeto programų lėšų naudojimo ir administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 6 punktą, Klimato kaitos programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. D1-275 „Dėl Klimato kaitos programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 62 punktą, Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis finansuojamų investicijų projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymu Nr. 437 „Dėl Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis finansuojamų investicijų projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, 15 punktą, Bendrojo finansavimo lėšų skyrimo Europos Sąjungos aplinkos ir klimato politikos programos (LIFE) projektams tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. D1-542 „Dėl Bendrojo finansavimo lėšų skyrimo Europos Sąjungos aplinkos ir klimato politikos programos (LIFE) projektams tvarkos aprašo patvirtinimo“, 8 punktą ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. liepos 21 d. nutarimo Nr. 1133 „Dėl Žaliųjų pirkimų tikslų nustatymo ir įgyvendinimo“ 1 punktą ir 2.1 papunktį,

tvirtinu Subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašą (pridedama).“

2Nustatau, kad:

2.1. kituose teisės aktuose  vartojamą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymo Nr. D1-762 pavadinimą „Dėl Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ atitinka pavadinimas Subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašas“, o minėtu įsakymu patvirtintas tvarkos aprašo pavadinimas „Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašas“ atitinka pavadinimą „Subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašas“;

2.2. iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos pradėtos pirkimų procedūros tęsiamos  ir baigiamos pagal iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos galiojusias Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (ar jo dalies) rengimo, projekto (ar jo dalies) ekspertizės atlikimo, statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų pirkimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. D1-34 „Dėl Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (ar jo dalies) rengimo, projekto (ar jo dalies) ekspertizės atlikimo, statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų pirkimo tvarkos aprašo“, nuostatas;

2.3. iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos pradėtos pirkimų procedūros tęsiamos ir baigiamos pagal iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos galiojusias Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymą Nr. D1-762 „Dėl Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatas.

3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios  Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. sausio 14 d. įsakymą Nr. D1-34 „Dėl Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (ar jo dalies) rengimo, projekto (ar jo dalies) ekspertizės atlikimo, statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų pirkimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

Laikinai einantis aplinkos ministro pareigas                                                  Simonas Gentvilas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2024 m. liepos 24 d. įsakymo Nr. D1-250

redakcija)

 

 

SUBJEKTŲ, KURIE NĖRA PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ IR NĖRA PERKANTIEJI SUBJEKTAI PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ VANDENTVARKOS, ENERGETIKOS, TRANSPORTO AR PAŠTO PASLAUGŲ SRITIES PERKANČIŲJŲ SUBJEKTŲ, ĮSTATYMĄ, PIRKIMŲ VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato reikalavimus pareiškėjų, kurie yra ūkio subjektai, ir kitų pareiškėjų, kurie nėra ūkio subjektai, vykdomiems pirkimams, kurie iš dalies finansuojami Aplinkos ministerijos ir (ar) jos pavaldžių institucijų lėšomis, bet nėra perkančiosios organizacijos pagal Viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, tačiau įgyvendina arba numato įgyvendinti projektus, finansuojamus Atliekų prevencijos ir tvarkymo, Aplinkos apsaugos rėmimo, Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo ir Klimato kaitos programų, Modernizavimo fondo arba Europos Sąjungos aplinkos ir klimato politikos (LIFE) (toliau – LIFE programa) ir Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos lėšomis (toliau – Daugiabučių programa) .

2. Tvarkos apraše nustatyti reikalavimai netaikomi komunalinių paslaugų (dujų, vandens tiekimo ir nuotekų surinkimo, jeigu tiekiama centralizuotu būdu, šilumos tiekimo) pirkimams.

3. Pareiškėjai ir (ar) pirkimų vykdytojai, ir (ar) projekto vykdytojai (toliau – pareiškėjas), atlikdami visus pirkimus, išskyrus pirkimus, vykdomus žodžiu ir (ar) įgyvendinant užsienyje vykdomus tarptautinių donorų lėšomis finansuojamus vystomojo bendradarbiavimo projektus, turi taikyti žaliųjų pirkimų reikalavimus.

4. Žaliųjų pirkimų reikalavimai nustatyti Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašo patvirtinimo“.

5. Tiekėjų apklausos pažymoje asmens duomenys teikiami ir naudojami vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.

 

II SKYRIUS

SĄVOKOS

 

6. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

6.1. Apklausa – pirkimo būdas, kai pareiškėjas kviečia pasirinktus tiekėjus teikti pasiūlymus.

6.2. Darbas – statybos darbų rezultatas, kurio savaime pakanka ekonominei ar techninei funkcijai atlikti.

6.3. Darbų pirkimas – pirkimas, kurio dalykas yra atlikti arba suprojektuoti ir atlikti darbus pagal pareiškėjo nustatytus reikalavimus.

6.4. Konkursas – pirkimo būdas, kai skelbimas dėl prekių pirkimo, paslaugų teikimo ir (ar) darbų atlikimo pagal pareiškėjo nustatytas pirkimo sąlygas publikuojamas viešai ir suinteresuotas tiekėjas gali teikti pasiūlymą.

6.5. Pirkimo pasiūlymas – visuma tiekėjo raštu pateiktų dokumentų, kur siūloma tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus pagal pareiškėjo nustatytas pirkimo sąlygas, taip pat viešai internete, reklaminėje medžiagoje ar kitaip arba žodžiu tiekėjų pateikiama informacija apie pirkimo objektą.

6.6. Paslaugų pirkimas – pirkimas, kurio dalykas yra paslaugos arba prekės ir paslaugos, jei paslaugų vertė didesnė už prekių kainą, ar pirkimas, kurio dalykas yra paslaugos ir darbai, jeigu šie darbai tik papildo perkamas paslaugas.

6.7. Pirkimas – prekių, paslaugų ar darbų pirkimas, reglamentuojamas Tvarkos aprašu.

6.8. Pirkimo dokumentai – pareiškėjo rengiami ir skelbiami ar kitomis priemonėmis tiekėjams pateikiami dokumentai, kuriuose apibūdinami pirkimo objektas ir jo pirkimo sąlygos.

6.9. Pirkimo – pardavimo sutartis (toliau – pirkimo sutartis) – rašytinė sutartis, pagal kurią pareiškėjas už atlygį iš vieno ar daugiau tiekėjų perima prekes, priima paslaugas ar darbus ir kuria siekiama ekonominės naudos;

6.10. Pirkimo pradžia – apklausos atveju – pareiškėjo prašymas tiekėjo raštu ar žodžiu pateikti pasiūlymą arba pasinaudojimas viešai (internete, reklaminėje medžiagoje ar kitaip) skelbiama informacija, konkurso atveju – viešas pirkimo paskelbimas.

6.11. Pirkimo skelbimas – pareiškėjo viešas pranešimas apie prekių, paslaugų ar darbų pirkimo konkursą, skelbiamas svetainėje www.apva.lt.

6.12. Prekių pirkimas – pirkimas (įskaitant pirkimą išsimokėtinai), kurio dalykas yra prekės, jų nuoma arba finansinė nuoma, numatant tas prekes įsigyti arba to nenumatant, taip pat perkamų prekių pristatymo, montavimo, diegimo ir kitos jų parengimo naudoti paslaugos.

6.13. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 2 straipsnyje, Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatyme, Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1725 „Dėl Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“ nustatytas ir vartojamas sąvokas.

 

III SKYRIUS

PIRKIMO TIKSLAS IR PAGRINDINIAI PRINCIPAI

 

7. Pirkimo tikslas – vadovaujantis Tvarkos apraše nustatytais reikalavimais, sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti pareiškėjui reikalingų prekių, paslaugų ar darbų racionaliai naudojant skirtas lėšas.

8. Pareiškėjas užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.

9. Pareiškėjas privalo visiems tiekėjams taikyti vienodus reikalavimus ir kriterijus, suteikti vienodas galimybes ir pateikti vienodą informaciją.

 

 

IV SKYRIUS

NUMATOMOS PIRKIMO VERTĖS NUSTATYMAS IR PIRKIMO BŪDAI

 

10. Numatoma pirkimo vertė skaičiuojama įskaitant jau sudarytas arba ketinamas sudaryti tos pačios rūšies prekių ir (arba) paslaugų ar to paties objekto darbų pirkimo sutartis, finansuojamas iš projekto lėšų, ir fiksuojama pirkimų komisijos protokole arba kitame dokumente (pvz., įsakyme, potvarkyje), jeigu pirkimo komisija nesudaroma. Vykdant projektus, kurių trukmė ilgesnė kaip 2 metai, sumuojama tik per vienus finansinius metus sudarytų ar planuojamų sudaryti sutarčių vertė. Pareiškėjams rekomenduojama tos pačios rūšies prekių ir (arba) paslaugų pirkimo sutarčių vertės nustatymui taikyti Bendrąjį viešųjų pirkimų žodyną, patvirtintą 2002 m. lapkričio 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2195/2002 dėl bendro viešųjų pirkimų žodyno (toliau – BVPŽ). Laikoma, kad prekės ir paslaugos yra tos pačios rūšies, jeigu priskirtos tai pačiai grupei pagal BVPŽ skaitmeninio kodo pirmuosius tris skaitmenis.

11. Darbų pirkimo vertė nustatoma ir fiksuojama pirkimų komisijos protokole arba kitame dokumente ((pvz., įsakyme, potvarkyje), jeigu pirkimo komisija nesudaroma, atsižvelgiant į visų dėl to paties objekto sudaromų darbų pirkimo sutarčių verčių sumą, įskaitant ir numatomo projektavimo (kai kartu perkamas darbų atlikimas ir projektavimas), ir kitų darbų pirkimo sutarčiai atlikti būtinų prekių ir paslaugų numatomas vertes.

12. Jei prekių, paslaugų ar darbų atlikimu gali būti suinteresuoti skirtingi tiekėjai arba jei skaidymas gali užtikrinti racionalesnį lėšų naudojimą, pirkimą rekomenduojama skaidyti į atskiras dalis. Pareiškėjas, vykdydamas konkrečių prekių, paslaugų arba darbų pirkimus, gali skaidyti pirkimo objektą į dalis, jei visoms išskaidytoms pirkimo dalims bus taikomas pirkimo būdas, pagal Tvarkos aprašo 10 ir 11 punktų nuostatas taikytinas visai pirkimo vertei. Vykdant daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą darbų pirkimas į dalis neskaidomas.

13. Pirkimas gali būti vykdomas apklausos arba konkurso būdu. Konkursą organizuoti privaloma, kai numatomo pirkimo vertė be pridėtinės vertės mokesčio yra  lygi ar didesnė kaip 70 000 Eur perkant prekes ar paslaugas, ir yra lygi ar didesnė kaip 174 000 Eur, kai perkami darbai. Visais atvejais pareiškėjas gali vykdyti pirkimą konkurso būdu.

14. Pareiškėjas, nustatęs, kad numatoma pirkimo vertė yra lygi ar didesnė už vertę, nurodytą Tvarkos aprašo 13 punkte, ir pagal šį punktą privaloma organizuoti pirkimą konkurso būdu, sudaro pirkimų komisiją. Pirkimų komisija sudaroma pareiškėjo sprendimu iš ne mažiau kaip trijų narių. Pirkimų komisijos nariai privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo deklaraciją (Tvarkos aprašo 2 priedas). Pirkimų komisija sprendimus priima posėdyje paprasta balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia pirkimo komisijos pirmininko balsas. Visi pirkimo komisijos sprendimai įforminami protokolu, kuriame įrašomi sprendimo motyvai, paaiškinimai, komisijos narių atskiroji nuomonė (jei yra). Protokolą pasirašo visi pirkimo komisijos posėdyje dalyvavę komisijos nariai. Pirkimų komisijos posėdis laikomas įvykusiu, jei dalyvavo daugiau kaip pusė pirkimo komisijos narių, jei komisija sudaryta iš 3 asmenų ‒ kai posėdyje dalyvauja visi pirkimų komisijos nariai. Balsuoti galima tik už arba prieš. 

Pirkimo komisijos nariu negali būti asmuo, susijęs su pasiūlymus teikiančiais asmenimis šeimos, partnerystės, artimosios giminystės santykiais, taip pat jeigu asmuo (ar jam artimas asmuo) turi asmeninį turtinį ar neturtinį suinteresuotumą, galintį daryti įtaką priimant sprendimus dėl pirkimo. Atsiradus šiame punkte nurodytoms aplinkybėms, pirkimo komisijos narys ne vėliau kaip per 3 dienas pateikia rašytinį nusišalinimą nuo pirkimų komisijos darbo vykdant konkretų pirkimą. Šiuo atveju pirkimų komisijos sudėtis ad hoc gali būti papildyta nauju nariu laikantis šio punkto nuostatų. 

Pareiškėjas gali vykdyti pirkimą ir nesudaryti pirkimų komisijos, jeigu nėra pakankamai darbuotojų pirkimų komisijai sudaryti arba pirkimas vykdomas per Lietuvos Respublikoje veikiančios centrinės perkančiosios organizacijos valdomą elektroninę sistemą. Tokiu atveju pirkimą vykdo ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo.

Jeigu projektas finansuojamas Daugiabučių programos lėšomis, bent vienas pirkimų komisijos narys turi būti daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų išrinktas atstovas (butų ir kitų patalpų savininkų sprendimu išrenkamas daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų atstovas, kuris dalyvaus pirkimuose); kai perkami statybos rangos darbai – bent vienas pirkimų komisijos narys turi būti pirkimo specialistas, turintis statybos techninės veiklos pagrindinės srities vadovo kvalifikaciją, nurodytą statybos techniniame reglamente STR 1.02.01:2017 „Statybos dalyvių atestavimo ir teisės pripažinimo tvarkos aprašas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-880 „Dėl statybos techninio reglamento STR 2017 „Statybos dalyvių atestavimo ir teisės pripažinimo tvarkos aprašas“ patvirtinimo“.

15. Pareiškėjas privalo įsigyti prekių, paslaugų ir darbų per Lietuvos Respublikoje veikiančios centrinės perkančiosios organizacijos valdomą elektroninę sistemą, skirtą neperkančiųjų organizacijų pirkimams, jeigu per ją įsigyjamos prekės, paslaugos ar darbai atitinka pareiškėjo poreikius ir jis negali prekių, paslaugų ar darbų įsigyti efektyvesniu būdu racionaliai naudodamas lėšas. Pareiškėjas privalo pagrįsti sprendimą pirkimą vykdyti nesinaudojant centrinės perkančiosios organizacijos paslaugomis ir saugoti tai patvirtinantį dokumentą su kitais pirkimo dokumentais arba šį sprendimą nurodyti pirkimo dokumentuose pareiškėjas gali (be atskiro pagrindimo) nepirkti per Lietuvos Respublikoje veikiančią centrinės perkančiosios organizacijos valdomą elektroninę sistemą, kai atliekant apklausą numatoma pirkimo vertė neviršija 15 000 Eur be pridėtinės vertės mokesčio (sąlyga netaikoma Daugiabučių programos lėšomis finansuojamiems projektams).

 

V SKYRIUS

PIRKIMAS APKLAUSOS BŪDU

 

16. Apklausa gali būti atliekama žodžiu, raštu arba pasinaudojant vieša tiekėjų informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir kt.) apie siūlomas prekes, paslaugas ir darbus. Apklausa žodžiu negalima, jeigu projektas finansuojamas Daugiabučių programos lėšomis.

17. Apklausa žodžiu arba pasinaudojant vieša tiekėjų informacija gali būti atliekama, kai pirkimo vertė neviršija 15 000 Eur be pridėtinės vertės mokesčio.

18. Pirkdamas apklausos būdu, pareiškėjas privalo apklausti ne mažiau kaip tris galimus tiekėjus, galinčius tiekti pirkime numatytas prekes, teikti paslaugas ar darbus, išskyrus šiuos atvejus:

18.1. pirkimo vertė neviršija 15 000 Eur be pridėtinės vertės mokesčio;

18.2. jei vykdant pirkimą, apie kurį skelbta, nebuvo gauta pasiūlymų arba visi pateikti pasiūlymai netinkami, o pirminės pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos;

18.3. jei vykdant pirkimą, apie kurį skelbta, visi pateikti pasiūlymai nepriimtini, o pirminės pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos, į apklausą kviečiami visi pasiūlymus pateikę tiekėjai, atitinkantys perkančiosios organizacijos nustatytus reikalavimus dėl pašalinimo pagrindų, kvalifikacijos, kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartų ir formalius pirkimo procedūros reikalavimus. Nepriimtinas pasiūlymas atitinka vieną ar kelis šių požymių: jis neatitinka pareiškėjo pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų, įskaitant reikalavimus dėl tiekėjo pašalinimo pagrindų, kvalifikacijos, kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartų; jame pasiūlyta kaina viršija pirkimui skirtas lėšas, pareiškėjo nustatytas prieš pradedant pirkimo procedūrą; jis gautas pavėluotai; pareiškėjas turi įrodymų apie neleistino susitarimo ar korupcijos atvejus; jame pasiūlyta tiekėjo nepagrįsta ar netinkamai pagrįsta neįprastai maža kaina;

18.4. jeigu prekes patiekti, paslaugas suteikti ar darbus atlikti gali tik konkretus tiekėjas dėl vienos iš šių priežasčių:

18.4.1. konkurencijos nėra dėl techninių priežasčių;

18.4.2. dėl išimtinių teisių, įskaitant intelektinės nuosavybės teises, apsaugos.

Šis papunktis gali būti taikomas tik tuo atveju, kai nėra pagrįstos alternatyvos ar pakaitalo ir konkurencijos nebuvimas nėra sukurtas pareiškėjo dirbtinai sugriežtinus pirkimo reikalavimus;

18.5. jeigu perkamos prekės gaminamos tik mokslinių tyrimų, eksperimentų, studijų ar eksperimentinės plėtros tikslais ir jeigu tokiu pirkimu nesiekiama įsigyjamų prekių masine gamyba sustiprinti komercinio pajėgumo arba padengti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros išlaidų;

18.6. jei prekės ir paslaugos perkamos reprezentacinėms išlaidoms skirtomis lėšomis;

18.7. jeigu pareiškėjas pagal ankstesnę pirkimo sutartį iš kokio nors tiekėjo pirko prekių ir nustatė, kad iš jo verta pirkti papildomai, siekdamas iš dalies pakeisti turimas prekes ar įrenginius arba padidinti turimų prekių ar įrenginių kiekį, kai, pakeitus tiekėją, pareiškėjui reikėtų įsigyti medžiagų, turinčių kitokias technines charakteristikas, ir dėl to atsirastų nesuderinamumas arba per didelių techninių eksploatavimo ir priežiūros sunkumų. Tokių sutarčių, kaip ir pasikartojančių sutarčių, trukmė paprastai negali būti ilgesnė kaip 3 metai, skaičiuojant nuo pradinės pirkimo sutarties sudarymo momento;

18.8. kai dėl aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, paaiškėja, kad reikia papildomų darbų arba paslaugų, kurie neįrašyti į sudarytą pirkimo sutartį ir kurių techniškai ar ekonomiškai neįmanoma atskirti nuo pradinės pirkimo sutarties nesukeliant didelių nepatogumų pareiškėjui, arba kai tokie darbai ar paslaugos, nors ir gali būti atskirti nuo pradinės pirkimo sutarties, būtini jai užbaigti. Tokia papildomų darbų ar paslaugų pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik su tiekėju, su kuriuo sudaryta pradinė pirkimo sutartis, visų kitų papildomai sudarytų pirkimo sutarčių kaina neturi viršyti 30 procentų pagrindinės pirkimo sutarties vertės;

18.9. jei perkamos literatūros, mokslo ir meno kūrinių autorių, atlikėjų ar jų kolektyvo paslaugos.

19. Pareiškėjas privalo nustatyti ir pirkimo pradžioje tiekėjams pateikti pirkimo dokumentus (apklausos sąlygas), kuriuose nurodyti tikslūs ir aiškūs minimalūs techniniai ir (arba) funkciniai perkamų prekių, paslaugų ir darbų reikalavimai, ir (arba) norimo rezultato apibūdinimas (techninė specifikacija), pasiūlymo pateikimo terminas ir kitos pirkimo sąlygos.

20. Jeigu perkama tik iš vieno tiekėjo, pirkimo dokumentų galima nerengti.

21. Pirkimą organizuoja ir tiekėjų pasiūlymus vertina ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo arba pirkimo komisija.

22. Pareiškėjas gali nustatyti vertinimo kriterijus, nurodytus Tvarkos aprašo 35 punkte. Nustačius Tvarkos aprašo 35.2 papunktyje nurodytą vertinimo kriterijų, taikoma Tvarkos aprašo VI skyriaus procedūrų ir pasiūlymų teikimo tvarka.

23. Atsižvelgdamas į pirkimo būdą ir sudėtingumą, pareiškėjas privalo nustatyti protingą pasiūlymų pateikimo terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos nuo kvietimo teikti pasiūlymą išsiuntimo dienos.

24. Vykdydamas apklausą, pareiškėjas turi teisę derėtis Tvarkos aprašo 37 ir 39 punktuose nustatyta tvarka.

25. Tiekėjų galutiniai pasiūlymai vertinami pagal tiekėjams pirkimo pradžioje nurodytus vertinimo kriterijus (jei jie nustatyti). Vertinami tik pareiškėjo nustatytus minimalius reikalavimus atitinkantys tiekėjų galutiniai pasiūlymai.

26. Pareiškėjas turi parengti ir užpildyti tiekėjų apklausos pažymą (Tvarkos aprašo 1 priedas).

27. Vykdant apklausą raštu, taikomi ir Tvarkos aprašo 29, 30, 41– 44 punktų reikalavimai.

28. Vykdant apklausą raštu, pareiškėjas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas privalo tiekėjus informuoti apie priimtą sprendimą sudaryti pirkimo sutartį nurodydamas tiekėją, su kuriuo planuojama sudaryti pirkimo sutartį. Pareiškėjas tokia pačia tvarka turi informuoti apie priežastis, kodėl nuspręsta atmesti tiekėjo pasiūlymą.

 

VI SKYRIUS

PIRKIMAS KONKURSO BŪDU

 

29. Pareiškėjas privalo nustatyti ir pirkimo pradžioje tiekėjams pateikti tikslius ir aiškius minimalius techninius ir (arba) funkcinius perkamų prekių, paslaugų ir darbų reikalavimus, apibūdinti norimą rezultatą (techninę specifikaciją), pasiūlymo pateikimo terminą ir kitas pirkimo sąlygas. Pareiškėjas turi teisę nustatyti minimalius tiekėjų kvalifikacijos, finansinių, ekonominių ir techninių pajėgumų reikalavimus. Nustatant minimalius tiekėjų kvalifikacijos, finansinių, ekonominių ir techninių pajėgumų reikalavimus, rekomenduojama vadovautis Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodika, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1S-105 „Dėl Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos patvirtinimo“.

30. Apibūdinant pirkimo objektą, negali būti nurodytas konkretus modelis ar šaltinis, tikslus procesas ar prekės ženklas, patentas, tipai, konkreti kilmė ar gamyba, dėl kurių kai kuriems tiekėjams ar produktams būtų sudarytos palankesnės sąlygos arba jie būtų atmesti, išskyrus atvejus, kai neįmanoma tiksliai ir suprantamai apibūdinti pirkimo objektą. Šiuo atveju tiekėjams būtina nurodyti, kad priimtini ir pagal savybes lygiaverčiai objektai.

31. Perkant konkurso būdu, pareiškėjas privalo parengti pirkimo skelbimą ir jį paskelbti interneto svetainėje www.apva.lt. Kai pirkimo skelbimas paskelbtas šiose interneto svetainėse, pareiškėjas informaciją apie pirkimą papildomai gali skelbti savo, specializuotose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ir kitais būdais. Ši nuostata netaikoma, kai pareiškėjas prekes, paslaugus ir darbus įsigyja per centrinės perkančiosios organizacijos valdomą elektroninę sistemą.

32. Konkursas laikomas įvykusiu, jei gautas bent vienas pirkimo reikalavimus atitinkantis tiekėjo pasiūlymas.

33. Konkursui neįvykus, nes negauta nė vieno tiekėjo pasiūlymo, pareiškėjas turi teisę pakartotinį pirkimą vykdyti raštu apklausos būdu Tvarkos apraše nustatyta tvarka.

34. Tiekėjų pasiūlymus vertina pareiškėjo sudaryta pirkimo komisija arba ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo, jeigu nėra galimybių jos sudaryti, esant Tvarkos aprašo 14 punkte nurodytai išimčiai.

35. Pareiškėjas gali nustatyti tik šiuos tiekėjų pasiūlymų vertinimo kriterijus:

35.1. mažiausios kainos – kai laimėjusiu pripažįstamas pasiūlymas, kuriame nurodyta mažiausia kaina;

35.2. ekonominio naudingumo – kai laimėjusiu pripažįstamas pasiūlymas, surinkęs daugiausia balų pagal ekonominio naudingumo vertinimo kriterijus. Nustatant ekonominio naudingumo vertinimo kriterijus, rekomenduojama vadovautis Viešųjų pirkimų tarnybos parengtomis ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo gairėmis, kurios skelbiamos interneto svetainės vpt.lrv.lt  skiltyje metodinė pagalba - gairės ir rekomendacijos, ekonominio naudingumo vertinimo kriterijai pateikti gairėse, kurios parengtos atskiriems pirkimams pagal pirkimo objektą, pavyzdžiui,  statinio statybos techninės priežiūros paslaugų pirkimų gairės, projektavimo paslaugų pirkimo gairės, statybos darbų pirkimo gairės ir kitos.

36. Atsižvelgdamas į pirkimo būdą ir sudėtingumą, pareiškėjas privalo nustatyti protingą pasiūlymų teikimo terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 12 dienų nuo pirkimo paskelbimo.

37. Neatsižvelgiant į pasirinktą pirkimo būdą, užtikrindamas Tvarkos aprašo 7–9 punktuose nustatytų principų laikymąsi, pareiškėjas turi teisę derėtis su tiekėjais dėl techninių, ekonominių, teisinių ir kitokių pasiūlymo sąlygų siekdamas ekonomiškiausio rezultato, jeigu tai numatyta pirkimo dokumentuose. Derybos turi vykti su visais tiekėjais, atitinkančiais pirkimo dokumentuose numatytus reikalavimus. Derybų metu tiekėjai neturi būti diskriminuojami jiems pateikiant skirtingą informaciją arba kaip nors ribojant atskirų tiekėjų galimybes pagerinti savo pasiūlymus. Derybų rezultatai įforminami protokolu. Visiems tiekėjams turi būti taikomi vienodi reikalavimai, suteikiamos vienodos galimybės ir teikiama vienoda informacija. Derybos laikomos įvykusiomis, jeigu yra bent vienas tiekėjas, kurio pasiūlymas ir derybų su juo rezultatai atitinka pareiškėjo reikalavimus, nurodytus pirkimo sąlygose ir kvietime derėtis, ir kurio pasiūlymo kaina (galutinė suderėta pasiūlymo kaina (jei buvo derybos), yra ne didesnė už pirminę tiekėjo pasiūlymo kainą. Neįvykus deryboms, organizuojamas naujas pirkimas.

38. Tiekėjų galutiniai pasiūlymai vertinami pagal tiekėjams pirkimo pradžioje nurodytus vertinimo kriterijus. Vertinami tik pirkimo dokumentų reikalavimus atitinkantys tiekėjų galutiniai pasiūlymai.

39. Jeigu pareiškėjas derėjosi Tvarkos aprašo 37 punkte nustatyta tvarka, galutiniais pasiūlymais laikomi derybų protokolai ir pirminiai tiekėjų pasiūlymai, nepakeisti derybų metu.

40. Vykdydama pirkimą, pirkimo komisija turi parengti konkurso vertinimo protokolą ar kitus vertinimo dokumentus.

41. Pareiškėjas, nepažeisdamas lygiateisiškumo ir skaidrumo principų, privalo  prašyti tiekėjų per nurodytą terminą paaiškinti savo pasiūlymus, tačiau negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pasiūlymo, pateikto apklausos ar konkurso metu derybų metu pateikto galutinio pasiūlymo  esmės – pakeisti kainą arba padaryti kitų pakeitimų, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas taptų atitinkantis pirkimo dokumentų reikalavimus. Pareiškėjas, pasiūlymų vertinimo metu radęs pasiūlyme nurodytos kainos apskaičiavimo klaidų, privalo paprašyti tiekėjų per nurodytą terminą ištaisyti pasiūlyme pastebėtas aritmetines klaidas, nekeičiant vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio metu paskelbtos kainos. Taisydamas pasiūlyme nurodytas aritmetines klaidas, tiekėjas neturi teisės atsisakyti kainos sudedamųjų dalių arba papildyti kainą naujomis dalimis. Jei tiekėjas per nurodytą terminą neištaiso aritmetinių klaidų ir (ar) nepaaiškina pasiūlymo, jo pasiūlymas atmetamas kaip neatitinkantis pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų. Galima derėtis dėl kainos ir kitų pirkimo sąlygų, galutiniai derybų rezultatai užfiksuojami derybų protokoluose ar po derybų pateiktuose galutiniuose pasiūlymuose. Galutiniai derybų rezultatai ne keičiami.

42. Pareiškėjas pasiūlymą turi atmesti, jeigu:

42.1. paraišką arba pasiūlymą pateikęs tiekėjas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų minimalių kvalifikacijos reikalavimų ir paprašius nepatikslino netikslių ar neišsamių duomenų apie savo kvalifikaciją;

42.2. pasiūlymas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų kitų reikalavimų ir paprašius nepatikslino netikslių ar neišsamių duomenų;

42.3. visi dalyviai, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, pasiūlė Pareiškėjui per dideles ir nepriimtinas kainas;

42.4. pasiūlyta kaina neįprastai maža ir tiekėjas neįrodo kainos pagrįstumo (neįprastai maža kaina apibrėžta Viešųjų pirkimų tarnybos parengtose Neįprastai mažos pasiūlytos kainos ar sąnaudų nustatymo ir pagrindimo gairėse, kurios skelbiamos interneto svetainės vpt.lrv.lt skiltyje metodinė pagalba - gairės ir rekomendacijos);

42.5.  tiekėjas įrašytas į Viešųjų pirkimų tarnybos administruojamą nepatikimų tiekėjų sąrašą, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas priima sprendimą nepašalinti tiekėjo iš pirkimo procedūros atsižvelgdamas į tiekėjo pateiktus įrodymus, kad jis imasi taisomųjų priemonių;

42.6. prekių tiekėjams, subrangovams, paslaugų teikėjams ir subjektams, kurių pajėgumais remiamasi (kai jiems tenka 10 procentų sutarties vertės), taikomi ribojimai, nustatyti 2014 m. liepos 31 d. Tarybos reglamente (ES) Nr. 833/2014 dėl ribojamųjų priemonių atsižvelgiant į Rusijos veiksmus, kuriais destabilizuojama padėtis Ukrainoje ir  prekių tiekėjams, subrangovams, paslaugų teikėjams taikomi ribojimai, nustatyti 2014 m. kovo 17 d. Tarybos reglamente (ES) Nr. 269/2014 dėl ribojamųjų priemonių, taikytinų atsižvelgiant į veiksmus, kuriais kenkiama Ukrainos teritoriniam vientisumui, suverenitetui ir nepriklausomybei arba į juos kėsinamasi.

43. Pareiškėjas bet kuriuo metu iki pirkimo sutarties sudarymo turi teisę nutraukti pirkimo procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti.

44. Priėmęs sprendimą nutraukti pirkimo procedūras, pareiškėjas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo privalo apie šį sprendimą pranešti visiems pasiūlymus pateikusiems tiekėjams, jeigu pirkimo procedūros nutraukiamos iki galutinio pasiūlymo pateikimo termino, – visiems pirkimo sąlygas ir (arba) pirkimų dokumentus įsigijusiems tiekėjams. Jeigu pirkimo sąlygos ir (arba) pirkimo dokumentai skelbiami viešai (pavyzdžiui, interneto svetainėje), ten pat skelbiamas pranešimas apie pirkimo procedūrų nutraukimą. Pareiškėjas per 2 darbo dienas nuo priimto sprendimo nutraukti pirkimo procedūras informuoja už projekto priežiūrą atsakingą instituciją (toliau – atsakinga institucija) ir (arba) Aplinkos ministeriją.

45. Pareiškėjas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas tiekėjus raštu informuoja apie priimtą sprendimą ir sudarytą pasiūlymų eilę nurodydamas tiekėją, su kuriuo planuojama sudaryti pirkimo sutartį. Pareiškėjas tokia pačia tvarka turi informuoti apie priežastis, kodėl priimtas sprendimas atmesti tiekėjo pasiūlymą.

 

VII SKYRIUS

PIRKIMO SUTARTIS

 

46. Pirkimo sutartis sudaroma su laimėjusį pasiūlymą pateikusiu tiekėju arba, kai kreipiamasi tik į vieną tiekėją, su vienintelį pasiūlymą pateikusiu tiekėju, kurio galutinis pasiūlymas atitinka pareiškėjo nustatytus reikalavimus. Pirkimo sutarties sudarymui taikomas 5 darbo dienų atidėjimo terminas, kuris skaičiuojamas nuo pranešimo apie priimtą sprendimą ir sudarytą pasiūlymo eilę išsiuntimo raštu tiekėjams dienos, per kurį negali būti sudaroma pirkimo sutartis ir kurio metu tiekėjai gali teikti pretenzijas pareiškėjui. Pirkimo sutarties sudarymo atidėjimo terminas netaikomas, jeigu prekių, paslaugų, darbų pirkime pasiūlymą pateikė vienas tiekėjas arba pareiškėjas kreipėsi tik į vieną tiekėją. Tvarkos aprašo 49 punkte nustatytais atvejais sutartis sudaroma tik gavus atsakingos institucijos pritarimą apie tinkamai įvykdytą pirkimą. Sudarant pirkimo sutartį, negali būti keičiama laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina (jei vykdytos derybos Tvarkos aprašo 37 punkte nustatyta tvarka – derybų protokole užfiksuota galutinė derybų kaina),pirkimo dokumentuose ir galutiniame pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos.

47. Pirkimo sutarties raštu neprivaloma sudaryti, kai pirkimo vertė neviršija 5 000 (penkių tūkstančių) eurų be pridėtinės vertės mokesčio. Sąlyga netaikoma, jeigu projektas finansuojamas Daugiabučių programos lėšomis.

48. Pirkimo sutartis sudaroma šalims ją pasirašant kvalifikuotais elektroniniais parašais arba raštu.

 

VIII SKYRIUS

PIRKIMŲ PRIEŽIŪRA

 

49. Pareiškėjo pirkimų dokumentus prieš pirkimo paskelbimą (taikoma Daugiabučių programos lėšomis finansuojamiems projektams arba jeigu toks reikalavimas nustatytas atskirais teisės aktais) ir įvykdžius pirkimą tikrina atsakinga institucija.

50. Iš pareiškėjų gali būti reikalaujama pateikti atsakingai institucijai ir (arba) Aplinkos ministerijai:

50.1.  kvietimą teikti pasiūlymą ir (ar) neskelbiamų derybų protokolus;

50.2. pirkimo sąlygas;

50.3. techninę užduotį (jei buvo rengiama);

50.4. apklausos sąlygas, jeigu apklausa buvo vykdoma raštu;

50.5. laimėjusio tiekėjo pasiūlymą ir (ar) atmestų tiekėjų pasiūlymų dokumentus;

50.6. sutarties ir jos priedų projektas;

50.7. pirkimo vykdymo ataskaitą, taikomą  projektams, finansuojamiems Daugiabučių programos lėšomis;

50.8. tiekėjų apklausos pažymą;

50.9. motyvuotą sprendimą neatlikti pirkimo naudojantis centrinės perkančiosios organizacijos paslaugomis, atskirai sprendimas neteikiamas, jeigu tai motyvuotą pirkimo sąlygose;

50.10. dokumentas (įsakymas, potvarkis, protokolas), kuriuo sudaryta Tvarkos aprašo 14 punkte nurodyta pirkimų komisija ar paskirtas pirkimą atliekantis asmuo;

50.11. pretenzijų nagrinėjimo dokumentai, jeigu buvo gauta pretenzija (-os);

50.12. pranešimai pasiūlymus teikusiems tiekėjams apie pirkimo rezultatus;

50.13. pirkimo specialisto kvalifikaciją pagrindžiantys dokumentai, taikoma  projektams finansuojamiems Daugiabučių programos lėšomis, kai perkami darbai;

50.14. neįprastai mažos kainos pagrindimas;

50.15. protokolas, įsakymas, potvarkis ar kitas dokumentas, kuriame fiksuota pirkimo sutarties vertė;

50.16. kiti pirkimų komisijos protokolai, priklausomai nuo buvusios pirkimų eigos, pavyzdžiui, protokolas dėl laimėjusio pasiūlymo nustatymo, dėl papildomų dokumentų pateikimo kvalifikacijai patikslinti, pirkimų sąlygų aiškinimas ir kiti;

50.17. visų komisijos narių arba ūkio subjekto vadovo ar jo įgalioto asmens, jeigu pagal Tvarkos aprašo 14 punktą pirkimų komisija nėra sudaroma, konfidencialumo pasižadėjimai ir nešališkumo deklaracijos;

50.18. susirašinėjimo dokumentai su tiekėjais;

50.19. ekonominio naudingumo kriterijų, pavyzdžiui, T1, T2, T3 ir kt., reikšmių įvertinimą pagrindžiantis dokumentas, kurių vertinimą atlieka pirkimų komisija ar ir (arba) pasitelkti ekspertai;

50.20. ieškiniai teismui, teismo priimtos nutartys ir (ar) sprendimai, jeigu ginčas buvo nagrinėjamas teisme;

50.21. informacija apie įvykdytą pirkimą jo pavadinimą ir Tvarkos aprašo 50.5 - 50.6.,50.11, 50.15, 50.17- 50.18 ir 50.20 papunkčiuose nurodyti dokumentai teikiami, jeigu prekės, paslaugos ir darbai įsigyjami per centrinės perkančiosios organizacijos valdomą elektroninę sistemą;

50.22. kiti dokumentai, kurių formas tvirtina Tvarkos aprašo 55 punkte nurodyta institucija.

 

IX SKYRIUS

GINČŲ DĖL PAREIŠKĖJŲ VEIKSMŲ ARBA NEVEIKIMO NAGRINĖJIMAS

 

51. Tiekėjas, kuris mano, kad pareiškėjas vykdydamas pirkimą nesilaiko Tvarkos aprašo reikalavimų ir pažeidė ar pažeis jo teisėtus interesus, turi teisę iki pirkimo sutarties sudarymo pareikšti pretenziją pareiškėjui dėl jo veiksmų ar priimtų sprendimų. Jeigu išnagrinėjus pretenziją tiekėjo reikalavimai buvo nepatenkinti ar patenkinti iš dalies arba pretenzija neišnagrinėta nustatyta tvarka ir terminais, tiekėjas turi teisę Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatyta tvarka su ieškiniu kreiptis į teismą.

52. Pareiškėjas nagrinėja tik iki pirkimo sutarties sudarymo gautas tiekėjų pretenzijas. Pareiškėjas, gavęs tiekėjo rašytinę pretenziją, sustabdo pirkimo procedūras, kol pretenzija bus išnagrinėta ir priimtas sprendimas. Pareikėjo sudaryta pirkimų komisija arba ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo, jeigu nėra galimybių jos sudaryti esant Tvarkos aprašo 14 punkte nurodytai išimčiai, privalo išnagrinėti pretenziją,  priimti motyvuotą sprendimą ir apie jį informuoti pretenziją pateikusį tiekėją ir suinteresuotus dalyvius ne vėliau kaip per 6 darbo dienas nuo pretenzijos gavimo dienos. Pretenzijos, dėl kurių jau priimtas sprendimas, nebenagrinėjamos.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

53. Pareiškėjas privalo saugoti pirkimo sutartis, pirkimo vykdymo ir vertinimo dokumentus ir kitus su pirkimu susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų po projekto įgyvendinimo.

54. Raštu reiškia bet kokią informaciją žodžiais arba skaičiais, kurią galima perskaityti, atgaminti ir perduoti. Šis terminas apima elektroninėmis priemonėmis perduotą ir saugomą informaciją.

55. Pirkimų dokumentų formos, patvirtintos atsakingos institucijos direktoriaus įsakymu, yra privalomos pareiškėjams ir skelbiamos atsakingos institucijos interneto svetainėje www.apva.lt. arba www.modernizuok.apva.lt.

56. Konfidencialumas, asmens duomenų apsauga vykdant pirkimą suprantami taip, kaip tai apibrėžta Viešųjų pirkimų tarnybos parengtose Konfidencialumas viešuosiuose pirkimuose ir Asmens duomenų apsauga vykdant pirkimus gairėse, kurios skelbiamos interneto svetainės vpt.lrv.lt,  skiltyje  metodinė pagalba - gairės ir rekomendacijos.

______________

 

Subjektų, kurie nėra perkančiosios

organizacijos pagal Lietuvos Respublikos

viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji

subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų,

atliekamų vandentvarkos, energetikos,

transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų

subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos

aprašo

1 priedas

 

TIEKĖJŲ APKLAUSOS PAŽYMA

 

Pirkimo objekto pavadinimas ir trumpas aprašymas: ............................................................................

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

 

Apklausti tiekėjai:

Eil. Nr.

Tiekėjo pavadinimas arba fizinio asmens vardas, pavardė

Kontaktinė informacija, pvz. adresas, telefonas, el. paštas

Pasiūlymą pateikusio asmens vardas, pavardė

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

 

Priežastys, kodėl apklausta mažiau kaip 3 tiekėjai: ................................................................................

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

 

Tiekėjų pasiūlymai (pagal pasiūlymų eilę):

Eil. Nr.

Tiekėjo pavadinimas

Pasiūlymo data

Pasiūlyta kaina (Eur), įskaitant mokesčius

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

 

Sudaryta pasiūlymų eilė (jei naudojami ekonominio naudingumo vertinimo kriterijai):

1. ..........................................................................................

2. ..........................................................................................

3. ..........................................................................................

 

Ūkio subjekto pavadinimas, kodas:

 

Apklausą atlikusio asmens vardas, pavardė:

 

................................................................................................................................................................

SPRENDIMĄ TVIRTINU:

........................................................................................

 

(parašas,)

(juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos)

 

.............................................

(vardas ir pavardė) data“

 

 

.....................................

 

Subjektų, kurie nėra perkančiosios

organizacijos pagal Lietuvos Respublikos

viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji

subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų,

atliekamų vandentvarkos, energetikos,

transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų

subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos

aprašo

2 priedas

 

 

(Nešališkumo deklaracijos pavyzdys) 

 

_____________________________________________________________________________

(Užsakovo pavadinimas

 

_____________________________________________________________________________

(Komisijos nario, eksperto ar pirkimo organizatoriaus vardas ir pavardė) 

 

PIRKIMŲ KOMISIJOS PIRMININKO, KOMISIJOS NARIO, EKSPERTO AR PIRKIMO ORGANIZATORIAUS  

NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA 

 

_______________ Nr._______________ 

(Data) 

 

_________________________________ 

(Sudarymo vieta) 

 

Būdamas pirkimų komisijos pirmininku, komisijos nariu, ekspertu ar pirkimo organizatoriumi,

(ko nereikia, išbraukti)

pasižadu: 

1. Objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis visų tiekėjų lygiateisiškumo, nediskriminavimo, proporcingumo, abipusio pripažinimo ir skaidrumo principais, atlikti komisijos nario, eksperto ar pirkimo organizatoriaus (nereikalingą išbraukti) pareigas. 

2. Paaiškėjus bent vienai iš šių aplinkybių: 

2.1. pirkimo procedūrose kaip tiekėjas dalyvauja asmuo, susijęs su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais, arba juridinis asmuo, kuriam vadovauja toks asmuo;  

2.2. aš arba asmuo, susijęs su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais: 

2.2.1. esu (yra) pirkimo procedūrose dalyvaujančio juridinio asmens valdymo organų narys;  

2.2.2. turiu (-i) pirkimo procedūrose dalyvaujančio juridinio asmens įstatinio kapitalo dalį arba turtinį įnašą jame; 

2.2.3. gaunu (-a) iš pirkimo procedūrose dalyvaujančio juridinio asmens bet kokios rūšies pajamų; 

2.3. dėl kitų aplinkybių negaliu laikytis 1 punkte nustatytų principų, nedelsdamas raštu pranešti apie tai ____________________________ ir nusišalinti.  

(užsakovo pavadinimas)  

Man paaiškinta, kad asmenys, susiję su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais, yra: sutuoktinis, seneliai, tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), jų sutuoktiniai, vaikaičiai, broliai, seserys ir jų vaikai, taip pat sutuoktinio tėvai, broliai, seserys ir jų vaikai. 

 

____________________                       ______________________________ 

(Parašas)                                          (Vardas ir pavardė) 


 

(Konfidencialumo pasižadėjimo pavyzdys) 

 

____________________________________________________________________

(Užsakovo pavadinimas) 

_____________________________________________________________ 

(Komisijos  nario,  eksperto ar pirkimų organizatoriaus vardas ir pavardė) 

 

 

PIRKIMŲ KOMISIJOS PIRMININKO, KOMISIJOS NARIO, EKSPERTO AR PIRKIMO ORGANIZATORIAUS 

KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS 

 

_______________Nr.____________ 

(Data)                         

______________________________ 

(Sudarymo vieta) 

 

 

1. Būdamas pirkimų komisijos pirmininku, komisijos nariu, ekspertu ar pirkimo organizatoriumi,

(ko nereikia, išbraukti)

pasižadu: 

1.1. saugoti ir tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti visą su pirkimu susijusią informaciją, kuri man taps žinoma, dirbant pirkimų komisijos pirmininku, nariu ar ekspertu (nereikalinga išbraukti)

1.2. man patikėtus dokumentus saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar pasinaudoti; 

1.3. nepasilikti jokių man pateiktų dokumentų kopijų. 

2. Žinau, kad su pirkimu susijusią informaciją, dalyvaujančioms arba nedalyvaujančioms šalims, galėsiu teikti tik įpareigotas pirkimo komisijos ar užsakovo vadovo ar jo įgalioto asmens. Konfidencialią informaciją galėsiu atskleisti tik Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais atvejais. 

3. Man paaiškinta, kad konfidencialią informaciją sudaro: 

3.1. informacija, kurios konfidencialumą nurodė tiekėjas. Tokią informaciją sudaro visų pirma komercinė (gamybinė) paslaptis ir konfidencialieji pasiūlymų aspektai; 

3.2. visa su pirkimu susijusi informacija ir dokumentai, kuriuos teisės aktų nuostatos nenumato teikti pirkimo procedūrose dalyvaujančioms arba nedalyvaujančioms šalims; 

3.3. informacija, jeigu jos atskleidimas prieštarauja įstatymams, daro nuostolių teisėtiems šalių komerciniams interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją. 

4. Esu įspėtas, kad pažeidęs šį pasižadėjimą turėsiu atlyginti _________________  

(užsakovo pavadinimas) 

ir tiekėjams padarytus nuostolius. 

________________________            ___________________________ 

(Parašas)                                              (Vardas ir pavardė) 

 

______________