LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
Dėl NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ, SKIRTŲ LYGIŲ GALIMYBIŲ IR NEDISKRIMINAVIMO SKATINIMO priemonėms įgyvendinti 2023 metais, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO nuostatų patvirtinimo
2022 m. rugpjūčio 3 d. Nr. A1-523
Vilnius
Įgyvendindama Nediskriminavimo skatinimo 2021–2023 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1 1256 „Dėl Nediskriminavimo skatinimo 2021–2023 metų veiksmų plano patvirtinimo“, IV skyriaus lentelės 2.8 papunktyje nurodytą priemonę:
1. Tvirtinu Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo priemonėms įgyvendinti 2023 metais, atrankos konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2022 m. rugpjūčio 3 d. įsakymu Nr. A1-523
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ, SKIRTŲ LYGIŲ GALIMYBIŲ IR NEDISKRIMINAVIMO SKATINIMO PRIEMONĖMS ĮGYVENDINTI 2023 METAIS, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo priemonėms įgyvendinti 2023 metais, atrankos konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) projektų, skirtų lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo priemonėms įgyvendinti atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, projektų veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – Sutartis) sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. Informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt/8099.
2.2. Pareiškėjas – NVO, kuri turi NVO žymą Juridinių asmenų registre ir kuri, vadovaudamasi Nuostatais, teikia konkursui paraišką.
2.3. Partneris – viešasis juridinis asmuo, su kuriuo projekto vykdytojas kartu vykdo projektą (yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį). Projekto partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjai, ir (ar) prekių, daiktų tiekėjai (pavyzdžiui, rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai.
3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatyme, Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės).
4. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso atrankos nuostatos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.
5. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), vykdanti taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.
6. Projektų atranką ir administravimą užtikrina Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), vykdantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.
7. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Ministerijos kancleris.
9. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, skirtus mokomosioms, advokacinėms ir (ar) analitinėms priemonėms įgyvendinti lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo srityje.
10. Siektinas konkurso rezultatas – atrinkti ir finansuoti projektai, kurių vykdytojai užtikrina mokomųjų, advokacinių ir (ar) analitinių priemonių, skirtų pagarbai žmogui ugdyti, mažinant diskriminacijos Lygių galimybių įstatyme nustatytais pagrindais apraiškas, didinant visuomenės sąmoningumą ir supratingumą, įgyvendinimą.
II SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
12. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 50 000 (penkiasdešimt tūstančių) eurų:
12.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 25 000 (dvidešimt penki tūkstančiai) eurų;
13. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 16 punkte nurodytos veiklos. Veiklos gali būti vykdomos tik Lietuvos Respublikoje.
III skyrius
Finansavimo prioritetai ir finansuotinos veiklos
15. Finansavimo prioritetai teikiami pareiškėjams, kurie:
15.1. į projekto veiklų (dalies veiklų) įgyvendinimą tiesiogiai įtrauks ne mažiau kaip 5 (penkis) partnerius, kurie tiesiogiai prisidės prie projekto veiklų (dalies veiklų) vykdymo ir su kuriais yra sudaręs bendradarbiavimo sutartis (bendradarbiavimo sutarties objektas yra konkrečios (-ių) projekto veiklos (-ų) įgyvendinimas);
16. Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos:
16.1. gebėjimų stiprinimo, kompetencijų tobulinimo ir (ar) švietėjiškos veiklos (pavyzdžiui, mokymų, informacinių kampanijų, konferencijų ir kito formato renginių, skirtų tikslinių grupių asmenų kompetencijoms lygių galimybių srityje didinti, organizavimas);
16.2. advokacinės veiklos (pavyzdžiui, pasiūlymų kompetentingai (-oms) savivaldybės institucijai (-oms) ir (ar) įstaigai (-oms) parengimas ir pateikimas);
17. Projekto veiklų turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:
17.1. projekto veiklos turi mažinti diskriminaciją bent 3 (trijose) iš šių diskriminacijos pagrindais išskirtų grupių:
17.1.5. rasė, odos spalva, etninė priklausomybė, tautybė, pilietybė, kalba, kilmė, tikėjimas, religija, įsitikinimai ir pažiūros;
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
18. Pareiškėjas paraiškos teikimo metu:
18.1. turi turėti ne mažesnę nei 1 (vienų) metų lygių galimybių ir (arba) nediskriminavimo skatinimo veiklų įgyvendinimo patirtį;
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
19. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.
20. Vykdydamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2023 m. gruodžio 31 d. pasiekti:
20.1. esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 48 punkte nustatytos sankcijos:
20.1.1. projekto įgyvendinimo laikotarpiu į projekto veiklas integruoti ne mažiau kaip 1 (vieną) veiklą, kuria siekiama skatinti moterų ir vyrų lygias galimybes arba užtikrinti moterų ir vyrų lygių galimybių horizontalaus principo įgyvendinimą;
20.1.2. į projekto veiklų (dalies veiklų) įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 5 (penkis) partnerius, jei pareiškėjas atitinka Nuostatų 15.1 papunktyje nurodytą prioritetą;
20.1.3. projekto veiklas (dalį veiklų) įgyvendinti ne mažiau kaip 7 (septyniose) skirtingose Lietuvos savivaldybėse, jei pareiškėjas atitinka Nuostatų 15.2 papunktyje nurodytą prioritetą;
20.1.4. projekto įgyvendinimo laikotarpiu suorganizuoti ne mažiau nei 2 (dvi) gebėjimų stiprinimo ir kompetencijų tobulinimo veiklas, nurodytas Nuostatų 16.1 papunktyje;
20.2. kiekybinius rodiklius:
20.2.1. į projekto veiklų įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 100 (vieną šimtą) dalyvių (skaičiuojami tik vieną kartą projekto veiklose dalyvavę asmenys);
20.3. kokybinius:
20.3.1. užtikrinti, kad, vykdant projekto veiklas, būtų mažinama diskriminacija bent 3 (trijose) iš Nuostatų 16.1 papunktyje įvardytų grupių, išskirtų nurodytais diskriminacijos pagrindais;
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
21. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais arba jų kopijomis (pavyzdžiui, nuasmeninti dalyvių sąrašai, analitinių veiklų rezultatai, mokymų medžiaga ir pan.). Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1 330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
22. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
22.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 procentų projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų valstybės biudžeto lėšų):
22.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei projekto vadovas ir (ar) asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, įdarbinamas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartį);
22.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų teikimo sutartį išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);
22.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 9 punkte numatyto konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 16 punkte nurodytų projektų veiklų vykdymu):
22.2.1. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos:
22.2.1.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei jie yra pareiškėjo, projekto vykdytojo darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį);
22.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:
22.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų (fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, interneto ryšio, pašto) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
22.2.2.2. transporto išlaikymo (degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir transporto paslaugų (visuomeninio transporto priemonių bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
22.2.2.3 komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai tik pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio (-ių) darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis);
22.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto (organizacinės technikos, patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti) nuomos išlaidos;
22.2.2.5. kvalifikacijos kėlimo išlaidos (mokymų, seminarų, skirtų kvalifikacijai kelti, organizavimo išlaidos, įskaitant išlaidas savanorių kvalifikacijai kelti);
22.2.2.6. komunalinių paslaugų išlaidos (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, šildymo, elektros energijos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo paslaugų apmokėjimo, šiukšlių išvežimo išlaidos);
22.2.2.7. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (tyrėjų, ekspertų, konsultantų) paslaugoms (pagal paslaugų teikimo ar autorines sutartis), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti;
22.2.2.8. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, prekėms ir (ar) reikmenims (kanceliarinėms ir ūkinėms prekėms, smulkiam ūkiniam inventoriui, maisto prekėms ir nealkoholiniams gėrimams, skirtiems susitikimams ir mokymams, apsaugos priemonėms – medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniams skysčiams ir kt.) įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Nuostatų 24.5 papunktyje;
22.2.2.9. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (straipsnių, televizijos, radijo laidų, vaizdo siužetų, informacinių reklaminių skydelių leidybos, publikavimo, gamybos, kūrybos, vertimų, mokymų, seminarų, užsiėmimų, susitikimų, konferencijų, kitų renginių organizavimo, lektorių, moderatorių, mokymų vadovų, projekto viešinimo), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, taip pat mokesčiai už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.
23. Išlaidos, skirtos darbo užmokesčiui, įskaitant socialinio draudimo įmokas, nurodytos Nuostatų 22.1.1 ir 22.2.1 papunkčiuose, iš viso gali sudaryti ne daugiau kaip 40 procentų Ministerijos projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.
24. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
24.1. projekto vykdytojo, kitų fizinių ar juridinių asmenų įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;
24.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų ir (ar) teritorijos tvarkymui ir (ar) priežiūrai;
24.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, partneriui nuomai projekto veiklai vykdyti;
24.5. ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, įsigyti;
24.8. susijusios su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką konkursui, taip pat patirtos ir apmokėtos iki 2023 m. sausio 1 d. imtinai ir po 2023 m. gruodžio 31 d.;
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
25. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje lietuvių kalba, užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.
26. Paraiška turi būti pateikta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas.
27. Paraiškoje pateikiama:
27.2. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir pareiškėjo vadovą (pareigos, vardas, pavardė), nurodant atstovavimo pagrindą (dokumento pavadinimas, data);
27.3. projektui įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma, banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;
27.6. trumpas projekto aprašymas (aprašoma projekto esmė, tikslinės grupės, iškeliamos problemos, aprašoma, kaip jas planuojama spręsti vykdant numatytas veiklas);
27.9. veiklos vykdymą užtikrinantys žmogiškieji ištekliai (projekto vadovas (vardas, pavardė), projekto buhalteris (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos), vykdytojai ir (ar) savanoriai (skaičius arba vardai, pavardės) ir jų pajėgumas įgyvendinti projektą (projekto veiklų įgyvendintojo (‑ų) pareigos projekte, kvalifikacija (turima kvalifikacija ir jos įgijimo data), patirtis (kiek metų kokiose srityse dirbo) ir gebėjimai vykdyti numatytas veiklas, įgyvendinti projektą) (nurodyta informacija pateikiama informacinėje sistemoje užpildant asmenų korteles);
27.11. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 15 punkte nustatytam (-iems) finansavimo prioritetui (-ams) (jeigu pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 15 punkte nurodytą (‑us) finansavimo prioritetą (-us);
27.14. projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos uždavinys, uždavinio aprašymas, veiklos pavadinimas, veiklos aprašymas, metodai, vykdymo vieta, projekto veiklos įgyvendinimo ketvirtis, esminiai kokybiniai, kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 20 punkte;
27.15. detali, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, taip pat detalizuojant planuojamas išlaidas;
28. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti taisyklių 17 punkte, taip pat atitiktį Nuostatų 15 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams (jei pareiškėjas planuoja atitikti bent vieną iš Nuostatų 15 punkte nurodytų finansavimo prioritetų) įrodančius dokumentus ir Nuostatų 28 punkte nurodytų kitų su paraiška privalomų pateikti lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 12 ir 13 punktuose) elektronines kopijas:
28.1. galiojančios paslaugų teikimo sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;
28.3. jei projektas vykdomas su partneriais, – dokumentų (bendradarbiavimo sutarčių (bendradarbiavimo sutarties objektas yra konkrečios (-ių) projekto veiklos (-ų) įgyvendinimas), įrodančių pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriais (taikoma ir tuo atveju, kai pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 15.1 papunktyje nustatytą prioritetą);
28.4. dokumento, patvirtinančio, jog pareiškėjas projekto veiklas (dalį veiklų) įgyvendins ne mažiau kaip 7 (septyniose) Lietuvos savivaldybėse (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 15.2 papunktyje nustatytą prioritetą, pavyzdžiui, bendradarbiavimo sutarties, garantinio rašto);
28.5. nuorodą į pareiškėjo veiklos ataskaitas pareiškėjo interneto svetainėje (jeigu ją turi), taip pat viešai skelbiamą informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;
29. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, Nuostatų 27 ir 28 punktuose nurodytą reikalingą informaciją ir elektronines kopijas pareiškėjas Ministerijai teikia el. paštu nediskriminavimas@socmin.lt.
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
32. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.
33. Ekspertas paraiškas vertina, užpildydamas informacinėje sistemoje esančią vertinimo anketą, vadovaudamasis Nuostatų 34 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.
34. Ekspertai turi įvertinti ir (ar) skirti balų už:
34.1. projekto atitiktį Nuostatų 17 punkte nurodytoms privalomoms projekto veiklų turinio sąlygoms, nurodydami „Taip“ arba „Ne“. Bent vieno privalomo reikalavimo neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;
34.2. projekto atitiktį Nuostatų 15 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams, kiekvieną prioritetą įvertindami 0 (nuliu) arba 5 (penkiais) balais;
34.3. projekto aprašymo detalumą, pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – projekto aprašymas nedetalus, nepagrįstas; 1–4 – projekto aprašymas iš dalies detalus, iš dalies pagrįstas; 5 – projekto aprašymas detalus ir pagrįstas;
34.4. projekto tikslo, uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui ir siekiamam rezultatui, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo ir siekiamo rezultato; 1–4 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą; 5 – aiškūs, atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą;
34.5. projekto vadovo ir projekto vykdytojų patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – patirtis ir gebėjimai nepakankami; 1–4 – patirtis ir gebėjimai iš dalies pakankami; 5 – patirtis ir gebėjimai pakankami;
34.6. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą, išsamumą ir tinkamumą projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – veiklos nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 1–9 – veiklos iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 10 – veiklos nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti;
34.7. projekto partnerių sukuriamą pridėtinę vertę, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neaiški, nepamatuojama projekto partnerių sukuriama pridėtinė vertė; 1–4 – iš dalies aiški, iš dalies pamatuojama projekto partnerių sukuriama pridėtinė vertė; 5 – aiški, pamatuojama projekto partnerių sukuriama pridėtinė vertė;
34.8. projekto sąmatos teisingumą, tikslumą, pagrįstumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, atitiktį bei proporcingumą projekte numatytoms veikloms, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – sąmata neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis; 1–9 – sąmata iš dalies aiški, iš dalies detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis; 10 – sąmata aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis;
34.9. laukiamų rezultatų ir rodiklių reikšmingumą, realumą ir pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – rezultatai ir rodikliai nereikšmingi, nerealūs ir nepagrįsti; 1–9 – rezultatai ir rodikliai iš dalies reikšmingi, iš dalies realūs ir pagrįsti; 10 – rezultatai ir rodikliai reikšmingi, realūs ir pagrįsti;
34.10. pareiškėjo vykdant veiklas sukuriamą pridėtinę vertę, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – pridėtinės vertės nesukuria; 1–9 – iš dalies sukuria pridėtinę vertę; 10 – sukuria pridėtinę vertę;
34.11. projekto viešinimo veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – viešinimo veiklos nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti; 1–4 – viešinimo veiklos iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti; 5 – viešinimo veiklos pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti.
35. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 75. Privaloma surinkti minimali balų suma – 45.
36. Projektas, kuriam neužteko konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami pagal surinktų balų skaičių (mažėjančia tvarka).
37. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija gali siūlyti finansuoti tą (tuos) projektą (-us), kuriam (-iems) įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė.
38. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 34 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole, vadovaujantis Nuostatų 34 punkte nustatytais kriterijais, fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 34 punkte nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais.
39. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 34 punkte nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, jame rekomenduoja mažinti veiklų apimtį arba nurodo mažinti paslaugos gavėjų ar dalyvių skaičių, kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti.
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS
XI SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA
43. Projekto vykdytojas, kurio projektui skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d. Kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. jis privalo SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas bei, pasibaigus kalendoriniams metams, iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. – metų projekto veiklų įvykdymo ataskaitą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
43.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
43.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
43.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodomas valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);
43.4. veiklų įvykdymo ataskaita (pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta informacija apie:
43.4.1. įgyvendinant projektą vykdytas projekto veiklas (nurodytas Nuostatų 16 punkte ir jo papunkčiuose, su paraiška pateiktame projekto veiklų plane);
43.4.2. Nuostatų 20 punkte išvardytų projekto įgyvendinimo esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą;
44. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą, bei lyginamąjį tikslinamų projekto išlaidų sąmatos variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.
45. Prašymai tikslinti projekto sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne daugiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.
46. Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti veiklų planą bei lyginamąjį veiklų plano variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti veiklų planą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų. Atsakingas SPPD specialistas informuoja elektroniniu paštu Ministerijos paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Ministerijos paskirtas asmuo ne vėliau nei per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą. Apie sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo, suderintą su Ministerijos paskirtu asmeniu, SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą arba elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, ne vėliau nei gruodžio 5 d.
47. Projekto vykdytojas privalo informuoti raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas ir reorganizacijos pradžios data), ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.
48. Jei netinkamai įgyvendinamas projektas ar sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, sąmoningai nesivadovaujama Nuostatų 20 punkte nustatytais esminiais kiekybiniais rodikliais, t. y. esminių kiekybinių rodiklių ar jų dalies nepavyksta pasiekti, taisyklių 110 punkte nustatyta tvarka gali būt taikomos šios sankcijos:
48.1. projekto vykdytojas, nepasiekęs vieno iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (jei projekto vykdytojas atitiko abu Nuostatų 15.1 ir 15.2 papunkčiuose nurodytus prioritetus), į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 20 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
48.2. projekto vykdytojas, nepasiekęs dviejų iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (jei projekto vykdytojas atitiko abu Nuostatų 15.1 ir 15.2 papunkčiuose nurodytus prioritetus), į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 40 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
48.3. projekto vykdytojas, nepasiekęs trijų iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (jei projekto vykdytojas atitiko abu Nuostatų 15.1 ir 15.2 papunkčiuose nurodytus prioritetus), į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 60 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
48.4. projekto vykdytojas, nepasiekęs keturių iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (jei projekto vykdytojas atitiko abu Nuostatų 15.1 ir 15.2 papunkčiuose nurodytus prioritetus), į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 80 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
48.5. projekto vykdytojas, nepasiekęs visų iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (jei projekto vykdytojas atitiko abu Nuostatų 15.1 ir 15.2 papunkčiuose nurodytus prioritetus), į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
48.6. projekto vykdytojas, nepasiekęs vieno iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (jei projekto vykdytojas atitiko vieną iš Nuostatų 15.1 ir 15.2 papunkčiuose nurodytų prioritetų), į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 25 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
48.7. projekto vykdytojas, nepasiekęs dviejų iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (jei projekto vykdytojas atitiko vieną iš Nuostatų 15.1 ir 15.2 papunkčiuose nurodytų prioritetų), į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 50 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
48.8. projekto vykdytojas, nepasiekęs trijų iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (jei projekto vykdytojas atitiko vieną iš Nuostatų 15.1 ir 15.2 papunkčiuose nurodytų prioritetų), į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 75 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
48.9. projekto vykdytojas, nepasiekęs visų iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (jei projekto vykdytojas atitiko vieną iš Nuostatų 15.1 ir 15.2 papunkčiuose nurodytų prioritetų), į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
48.10. projekto vykdytojas, nepasiekęs vieno iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (jei pareiškėjas neatitiko nė vieno iš Nuostatų 15.1 ir 15.2 papunkčiuose nurodytų prioritetų), į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 33,33 procento jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
48.11. projekto vykdytojas, nepasiekęs dviejų iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (jei pareiškėjas neatitiko nė vieno iš Nuostatų 15.1 ir 15.2 papunkčiuose nurodytų prioritetų), į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 66,66 procento jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
48.12. projekto vykdytojas, nepasiekęs vieno iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (jei pareiškėjas neatitiko nė vieno iš Nuostatų 15.1 ir 15.2 papunkčiuose nurodytų prioritetų), į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų.
XII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
49. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.
50. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos buvo panaudotos tinkamai, ir (arba) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar kitiems dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.
51. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, SPPD ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministeriją per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.
52. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.
53. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.
54. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.
55. Konkurso organizavimo dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
56. Asmens duomenys tvarkomi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Nuostatų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nustatyta tvarka.