Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2018 M. LAPKRIČIO 28 D. NUTARIMO NR. 1176 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. gruodžio 2 d. Nr. 1361

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1176 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo įgyvendinimo“:

1.1. Pakeisti 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

3. Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymai (toliau – pareigybių aprašymai) įstaigose rengiami Valstybės tarnybos valdymo informacinėje sistemoje (toliau – VATIS) pagal pareigybių aprašymų ruošinius, išskyrus politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybes, kurioms pareigybių aprašymų ruošiniai nėra rengiami. Nesant galimybių pareigybės aprašymą rengti VATIS, pareigybių aprašymai įstaigose rengiami raštu pagal pareigybių aprašymų ruošinius.“

1.2. Pakeisti 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4. Pareigybių aprašymų ruošinius tvirtina Valstybės tarnybos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Valstybės tarnybos departamentas) direktorius. Pareigybių aprašymų ruošiniuose pateikiami tipiniai specialieji reikalavimai, kurie nustatomi vadovaujantis Metodikos 1 priedu, kompetencijos bei jų pakankami lygiai, kurie nustatomi vadovaujantis Metodikos 2 priedu, užsienio kalbos reikalavimai, pareigybių lygmenys ir funkcijos. Vienam pareigybės lygmeniui gali būti patvirtintas daugiau negu vienas pareigybės aprašymo ruošinys, atsižvelgiant į pareigybės ar jų grupės vykdomų funkcijų specifiką ir (arba) veiklos sritį.“

1.3. Pakeisti 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

5. Valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo arba kolegialios valstybės ar savivaldybės institucijos, kai valstybės tarnautoją į pareigas priima ši institucija (toliau – kolegiali institucija), vadovas, įstaigos administracijos ar struktūrinių padalinių (toliau – įstaigos padalinys) vadovai, valstybės tarnautojai, turintys pavaldžių asmenų, vadovaudamiesi Metodika bei atsižvelgdami į teisės aktuose nustatytus įstaigos ir (ar) įstaigos padalinio uždavinius ir funkcijas, rengia jiems pavaldžių valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus arba šiuos pareigybių aprašymus valstybės tarnautoją į pareigas priimančio asmens arba kolegialios institucijos vadovo pavedimu rengia kitas jų įgaliotas asmuo. Jeigu teisės aktų nustatytais atvejais valstybės tarnautojas yra pavaldus keliems subjektams, pareigybės aprašymą rengia įstaigos, kurios vadovas tvirtina pareigybės aprašymą, vadovo įgaliotas asmuo.“

1.4. Pakeisti 6.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

6.6. kompetencijos (ši dalis nepildoma politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybėms).“

1.5. Pakeisti 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

10. Valstybės tarnautojo pareigybė priskiriama pareigybės lygmeniui pagal Metodikos 1 priedą. Pagal pareigybės lygmenį nustatomi tipiniai specialieji reikalavimai, kompetencijos ir jų pakankami lygiai.“

1.6. Pakeisti 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

10. Valstybės tarnautojo pareigybė priskiriama pareigybės lygmeniui pagal Metodikos 1 priedą. Pagal pareigybės lygmenį nustatomi tipiniai specialieji reikalavimai, kompetencijos ir jų pakankami lygiai. Politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybėms kompetencijos ir jų pakankami lygiai nėra nustatomi.“

1.7. Pakeisti 13 punktą ir jį išdėstyti taip:

13. Nustatant valstybės tarnautojo pareigybei priskiriamą veiklos sritį, atsižvelgiama į teisės aktų, reglamentuojančių įstaigos ir (ar) įstaigos padalinio veiklą, nuostatas. Veiklos sritis gali būti bendroji ir specialioji:

13.1. Bendroji veiklos sritis – veiklos sritis, kurioje veikdamas valstybės tarnautojas atlieka funkcijas, užtikrinančias įstaigos savarankišką funkcionavimą. Bendrosios veiklos sritys yra šios: veiklos planavimas, finansų valdymas, informacinių technologijų valdymas, personalo valdymas, viešieji pirkimai, teisė (išskyrus administracinį reglamentavimą), dokumentų valdymas, turto valdymas, viešieji ryšiai, tarptautiniai ryšiai, vidaus auditas, korupcijos prevencija;

13.2. Specialioji veiklos sritis – veiklos sritis, kurioje veikdamas valstybės tarnautojas atlieka funkcijas, užtikrinančias įstaigai teisės aktuose nustatytų uždavinių įgyvendinimą. Specialiosios veiklos sritys yra šios: administracinis reglamentavimas, sprendimų įgyvendinimas, stebėsena ir analizė, priežiūra ir kontrolė, administracinių paslaugų teikimas, viešųjų paslaugų teikimo administravimas. Sritys, kurios apima teismų, prokuratūros ir kitas specifines veiklas, vykdomas einant valstybės tarnautojo pareigas, priskiriamos kitoms šiame papunktyje nenurodytoms specialiosioms veiklos sritims, kurios nustatomos tik Metodikos 3 priede išvardytoms pareigybėms, išskyrus šiame priede išvardintas pareigybes, kurioms veiklos sritis nenustatoma.“

1.8. Pakeisti 14 punktą ir jį išdėstyti taip:

14. Pareigybėms, išvardintoms Metodikos 3 priede, veiklos sritis nenustatoma arba nustatoma su išimtimis.“

1.9. Pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:

15. Pareigybės aprašyme gali būti nustatytos tik specialiosios veiklos sritys arba specialiosios ir bendrosios veiklos sritys. Pareigybės aprašyme, nustatant tik specialiąsias veiklos sritis arba specialiąsias ir bendrąsias veiklos sritis, nustatoma viena pagrindinė ir ne daugiau kaip dvi papildomos veiklos sritys. Nustatant, kuri veiklos sritis yra pagrindinė, o kuri (-ios) papildoma (-os), vertinama pareigybės specifika bei teisės aktai, reglamentuojantys įstaigos ir (ar) įstaigos padalinio veiklą. Jeigu valstybės tarnautojas turi teisę priimti administracinius sprendimus, ši veikla pareigybės aprašyme priskiriama specialiajai veiklos sričiai – sprendimų įgyvendinimui.“

1.10. Pakeisti 18 punktą ir jį išdėstyti taip:

18. Metodikos 3 priede išvardytų valstybės tarnautojų pareigybių, kurioms veiklos sritis nenustatoma, pareigybės aprašyme pareigybės specializacija nenurodoma.“

1.11. Pakeisti 19 punktą ir jį išdėstyti taip:

19. Funkcijos pareigybės aprašyme nustatomos nepažeidžiant Viešojo administravimo įstatymo 7 straipsnio 2 dalies reikalavimų. Funkcijos pareigybės aprašyme formuluojamos apibendrintai ir kiek įmanoma glaustai.“

1.12. Pakeisti 20 punktą ir jį išdėstyti taip:

20. Atsižvelgiant į valstybės tarnautojo pareigybės lygmenį ir pareigybei nustatytą (-as) veiklos sritį (-is), iš atitinkamo pareigybės aprašymo ruošinio parenkamos funkcijos, kurios turi būti susijusios tik su pareigybei nustatytomis veiklos sritimis.“

1.13. Pakeisti 21 punktą ir jį išdėstyti taip:

21. Rengiamame įstaigos vadovo pareigybės aprašyme nustatomos visos pareigybės aprašymo ruošinyje nustatytos funkcijos. Rengiamame kito valstybės tarnautojo pareigybės aprašyme nustatomos ne mažiau kaip trys pareigybės aprašymo ruošinyje nustatytos funkcijos, į jas neįskaitant Metodikos 23 punkte nurodytos funkcijos.“

1.14. Pakeisti 22 punktą ir jį išdėstyti taip:

22. Rengiant politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigybės aprašymą, funkcijos nustatomos atsižvelgiant į nustatytą (-as) pareigybės veiklos sritį (-is), jeigu ji (jos) nustatyta (-os), pareigybės specializaciją ir (ar) planuojamą šio valstybės tarnautojo veiklą.“

1.15. Pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:

24. Pareigybės aprašyme galima nustatyti ne daugiau kaip šešias papildomas funkcijas, kurios nenustatytos pareigybės aprašymo ruošinyje, bet susijusios su įstaigos padalinio ir (ar) įstaigos veikla. Į šiame punkte nurodytas šešias papildomas funkcijas neįskaitoma Metodikos 23 punkte nurodyta funkcija.“

1.16. Pakeisti 26 punktą ir jį išdėstyti taip:

26. Pareigybės aprašyme nustatomi specialieji reikalavimai: išsilavinimas ir (ar) kvalifikacija, darbo patirtis, užsienio kalbos mokėjimas, kiti specialieji reikalavimai (papildoma užsienio kalba (-os), dokumentas (-ai), patvirtinantis (-ys) teisę vairuoti, pilotuoti ar valdyti atitinkamą kelių, oro, geležinkelių, jūrų ar vidaus vandenų transporto priemonę (-es), kvalifikacijos atestatas (-ai) ir pažymėjimas (-ai), gebėjimas dirbti su specialia (-iomis) kompiuterine (-ėmis) programa (-omis) ar jai (joms) lygiaverte (-ėmis) kompiuterine (-ėmis) programa (-omis), kibernetinio saugumo pagrindų išmanymas, reikalavimai, būtini išduodant leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, ar suteikiant teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“ ir kiti) nustatomi atsižvelgiant į pareigybės aprašyme nustatytas veiklos sritis, specializaciją ir funkcijas.“

1.17. Pakeisti 27 punktą ir jį išdėstyti taip:

27. Rengiant pareigybės aprašymą, specialieji reikalavimai dėl išsilavinimo ir (ar) kvalifikacijos, darbo patirties nustatomi, vadovaujantis Metodikos 1 priede nustatytais tipiniais specialiaisiais reikalavimais valstybės tarnautojams, išskyrus tuos atvejus, kai rengiami politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybių aprašymai ir kai specialieji reikalavimai dėl išsilavinimo ir (ar) kvalifikacijos ir dėl darbo patirties yra reglamentuoti kituose teisės aktuose. Pareigybės aprašyme nustatoma viena arba abi alternatyvos iš Metodikos 1 priede nustatytų išsilavinimo ir (ar) kvalifikacijos, darbo patirties reikalavimų ir (ar) reikalavimų alternatyvų.

1.18. Pakeisti 29 punktą ir jį išdėstyti taip:

29. I pareigybės lygmens pareigybės aprašyme nustatomi specialieji reikalavimai dėl išsilavinimo ir (ar) kvalifikacijos (specialieji reikalavimai studijų kryptims nenustatomi) ir dėl vadovaujamo darbo patirties (specialieji reikalavimai darbo patirčiai veiklos srityje (-se) nenustatomi). Kiti specialieji reikalavimai I pareigybės lygmens pareigybės aprašyme nenustatomi, išskyrus specialiuosius reikalavimus turėti įstatymų nustatytas specialiąsias teises arba atitikti teisės aktuose nustatytus reikalavimus, būtinus išduodant leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, ar suteikiant teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“ arba suteikiant kitas specialiąsias teises arba, jei teisės aktuose nustatyti kiti papildomi specialieji reikalavimai I pareigybės lygmens pareigybėms.“

1.19. Pakeisti 29 punktą ir jį išdėstyti taip:

29. I pareigybės lygmens ir II pareigybės lygmens direktoriaus, prokuratūros kanclerio, savivaldybės kontrolieriaus pareigybės aprašyme nustatomi specialieji reikalavimai dėl išsilavinimo ir (ar) kvalifikacijos (specialieji reikalavimai studijų kryptims nenustatomi) ir dėl vadovaujamo darbo patirties (specialieji reikalavimai darbo patirčiai veiklos srityse nenustatomi). Kiti specialieji reikalavimai I pareigybės lygmens ir II pareigybės lygmens direktoriaus, prokuratūros kanclerio, savivaldybės kontrolieriaus pareigybės aprašyme nenustatomi, išskyrus specialiuosius reikalavimus turėti įstatymų nustatytas specialiąsias teises arba atitikti teisės aktuose nustatytus reikalavimus, būtinus išduodant leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, ar suteikiant teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“ arba suteikiant kitas specialiąsias teises arba, jei teisės aktuose nustatyti kiti papildomi specialieji reikalavimai I pareigybės lygmens ir II pareigybės lygmens direktoriaus, prokuratūros kanclerio, savivaldybės kontrolieriaus pareigybėms.“

1.20. Pakeisti 31 punktą ir jį išdėstyti taip:

31. I pareigybės lygmens pareigybei nustatomas ne žemesnis kaip B2 užsienio kalbos mokėjimo lygis, išskyrus teismo kanclerio pareigybę, kuriai užsienio kalbos mokėjimas nustatomas pagal poreikį. II pareigybės lygmens pareigybei nustatomas ne žemesnis kaip B1 užsienio kalbos mokėjimo lygis. Pareigybės, kurios specialiosios veiklos sritis yra administracinis reglamentavimas, aprašyme nustatomas ne žemesnis kaip B1 užsienio kalbos mokėjimo lygis, pareigybės, kurios bendrosios veiklos sritis yra tarptautiniai ryšiai, aprašyme nustatomas ne žemesnis kaip B2 užsienio kalbos mokėjimo lygis. Kitoms pareigybėms užsienio kalbos mokėjimo lygis nustatomas pagal poreikį.“

1.21. Pripažinti netekusiu galios 32 punktą.

1.22. Pakeisti 33 punktą ir jį išdėstyti taip:

33. Metodikos 1 priede nustatyti tipiniai specialieji reikalavimai valstybės tarnautojams taikomi nustatant pareigybės aprašyme specialiuosius reikalavimus tiek, kiek jų nenustato kiti teisės aktai.“

1.23. Pakeisti 39.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

39.1. bendrųjų veiklos sričių profesinė kompetencija apima būtinus gebėjimus vykdant valstybės tarnautojo pareigybei nustatytas funkcijas, užtikrinančias kiekvienos įstaigos savarankišką funkcionavimą;“.

1.24. Pakeisti 40 punktą ir jį išdėstyti taip:

40. I pareigybės lygmens pareigybėms nustatomos bendrosios, vadybinės ir lyderystės kompetencijos.“

1.25. Pakeisti 40 punktą ir jį išdėstyti taip:

40. I pareigybės lygmens ir II pareigybės lygmens direktoriaus, prokuratūros kanclerio, savivaldybės kontrolieriaus pareigybėms nustatomos bendrosios, vadybinės ir lyderystės kompetencijos.“

1.26. Pakeisti 41 punktą ir jį išdėstyti taip:

41. II pareigybės lygmens, III pareigybės lygmens pareigybėms, pavaldžių asmenų turinčioms IV pareigybės lygmens pareigybėms, V pareigybės lygmens pareigybėms, pavaldžių asmenų turinčioms VI pareigybės lygmens pareigybėms, VII pareigybės pareigybėms ir pavaldžių asmenų turinčioms VIII pareigybės lygmens pareigybėms nustatomos bendrosios, vadybinės ir lyderystės, specifinės ir (ar) profesinės kompetencijos.“

1.27. Pakeisti 41 punktą ir jį išdėstyti taip:

41. II pareigybės lygmens Vyriausybės kanclerio pavaduotojo, direktoriaus pavaduotojo pareigybėms, III pareigybės lygmens pareigybėms, pavaldžių asmenų turinčioms IV pareigybės lygmens pareigybėms, V pareigybės lygmens pareigybėms, pavaldžių asmenų turinčioms VI pareigybės lygmens pareigybėms, VII pareigybės lygmens pareigybėms ir pavaldžių asmenų turinčioms VIII pareigybės lygmens pareigybėms nustatomos bendrosios, vadybinės ir lyderystės, specifinės ir (ar) profesinės kompetencijos.“

1.28. Pakeisti 42 punktą ir jį išdėstyti taip:

42. IV pareigybės lygmens pareigybėms, neturinčioms pavaldžių asmenų, VI pareigybės lygmens pareigybėms, neturinčioms pavaldžių asmenų, VIII pareigybės lygmens pareigybėms, neturinčioms pavaldžių asmenų, IX pareigybės lygmens, X pareigybės lygmens ir XI pareigybės lygmens pareigybėms nustatomos bendrosios, specifinės ir (ar) profesinės kompetencijos.“

1.29. Pakeisti 43 punktą ir jį išdėstyti taip:

43. Valstybės tarnautojų pareigybėms kompetencijos ir jų pakankami lygiai nustatomi, vadovaujantis Metodikos 2 priedu.“

1.30. Pakeisti 44 punktą ir jį išdėstyti taip:

44. Bendrųjų, vadybinių ir lyderystės, specifinių ir bendrosios veiklos srities profesinių kompetencijų aprašymus tvirtina Valstybės tarnybos departamento direktorius pagal Metodikos 4 priedą.

Bendrųjų, vadybinių ir lyderystės, specifinių ir bendrosios veiklos srities profesinių kompetencijų aprašymai rengiami VATIS.“

1.31. Papildyti 56 punktu:

56. Už metodinę pagalbą vykdant pareigybių aprašymo ir vertinimo procedūras bei už pareigybių aprašymo ir vertinimo proceso monitoringą atsakingas Valstybės tarnybos departamentas, už metodinę pagalbą tvarkant VATIS atsakingas Informatikos ir ryšių departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos.“

1.32. Pakeisti 1 priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

1.33. Pakeisti 1 priedo 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

„2.

II pareigybės lygmuo

Direktorius (taikoma įstaigos vadovui, kai įstaiga veikia ne visoje valstybės teritorijoje), prokuratūros kancleris,

savivaldybės kontrolierius

2 metai

Aukštasis universitetinis išsilavinimas (magistro kvalifikacinis laipsnis arba baigus vientisąsias studijas įgytas magistro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija.

Darbo patirties veiklos srityje (-se) nereikalaujama.

Vyriausybės kanclerio pavaduotojas,

direktoriaus pavaduotojas (taikoma įstaigos vadovo pavaduotojui)

2 metai

Aukštasis universitetinis išsilavinimas (magistro kvalifikacinis laipsnis arba baigus vientisąsias studijas įgytas magistro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija su nustatytomis atitinkamai ne daugiau kaip 4 studijų kryptimis, susijusiomis su pareigybės aprašyme nustatytomis funkcijomis. Darbo patirties veiklos srityje (-se) nereikalaujama.

IR / ARBA

Aukštasis universitetinis išsilavinimas (magistro kvalifikacinis laipsnis arba baigus vientisąsias studijas įgytas magistro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija.

3 metai darbo patirties veiklos srityje (-se).“

 

1.34. Pakeisti 2 priedą ir jį išdėstyti taip:

„Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo

ir vertinimo metodikos

2 priedas

 

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PAREIGYBIŲ LYGMENIMS NUSTATYTŲ KOMPETENCIJŲ PROFILIAI

 

Eil. Nr.

Pareigybių lygmenys

KOMPETENCIJOS IR JŲ PAKANKAMI LYGIAI

Bendrosios kompetencijos

Vadybinės ir lyderystės kompetencijos

Specifinės kompetencijos

Profesinės kompetencijos

Vertės visuomenei kūrimas

Organizuotumas

Patikimumas ir
atsakingumas

Analizė ir pagrindimas

Komunikacija

Strateginis požiūris

Veiklos valdymas

Lyderystė

Specifinė kompetencija

Profesinė kompetencija (jeigu ji (jos) nustatyta (-os))

1.

I pareigybės lygmuo

5

5

5

5

5

5

5

5

2.

II pareigybės lygmuo

5

5

5

5

5

5

5

4

5

5

3.

III pareigybės lygmuo

4/5

5

5

4/5

4/5

4

5

4

5

4/5

4.

IV pareigybės lygmuo

4/5

4/5

4/5

4/5

4/5

4*

5*

4*

4/5

4/5

5.

V pareigybės lygmuo

4

4

4

4/5

4/5

4

4

4

4/5

4/5

6.

VI pareigybės lygmuo

4

4

4

4/5

4/5

3*

4*

4*

4/5

4/5

7.

VII pareigybės lygmuo

4

4

4

4/5

4/5

2/3

3

3

4/5

4/5

8.

VIII pareigybės lygmuo

4

4

4

4/5

4/5

1/2*

2*

2*

4

4

9.

IX pareigybės lygmuo

3

3

3

3/4

3/4

3

3

10.

X pareigybės lygmuo

2

2

2

2/3

2/3

2

2

11.

XI pareigybės lygmuo

1

1

1

1

1

1

1

 

* Vadybinės ir lyderystės kompetencijos nustatomos IV, VI ir VIII pareigybės lygmens valstybės tarnautojų pareigybėms, jeigu jos turi pavaldžių asmenų.

1. Tais atvejais, kai pateikiami vienos kompetencijos keli pakankami lygiai, vadovaujamasi šiais principais:

1.1. Jeigu valstybės tarnautojo pareigybės pagrindinė veiklos sritis yra administracinis reglamentavimas, sprendimų įgyvendinimas, stebėsena ir analizė, priežiūra ir kontrolė, veiklos planavimas, finansų valdymas, informacinių technologijų valdymas, viešieji pirkimai, teisė (išskyrus administracinį reglamentavimą), dokumentų valdymas, turto valdymas, vidaus auditas, – tokiai pareigybei kompetencijos „analizė ir pagrindimas“ lygis nustatomas aukštesnis iš pateiktų lygių, o kompetencijos „komunikacija“ lygis nustatomas žemesnis iš pateiktų lygių.

1.2. Jeigu valstybės tarnautojo pareigybės pagrindinė veiklos sritis yra administracinių paslaugų teikimas, viešųjų paslaugų teikimo administravimas, personalo valdymas, viešieji ryšiai, tarptautiniai ryšiai, – tokiai pareigybei kompetencijos „analizė ir pagrindimas“ lygis nustatomas žemesnis iš pateiktų lygių, o kompetencijos „komunikacija“ lygis nustatomas aukštesnis iš pateiktų lygių.

1.3. Jeigu valstybės tarnautojo pareigybės pagrindinė veiklos sritis yra veiklos planavimas, – tokiai pareigybei kompetencijos „strateginis požiūris“ lygis nustatomas aukštesnis iš pateiktų lygių.

1.4. Valstybės tarnautojų pareigybėms, kurių pavadinimai ir funkcijos nustatomos pagal teisės aktus, kompetencijų „analizė ir pagrindimas“ bei „komunikacija“ lygiai nustatomi pasirinktinai iš pateiktų lygių. Sprendimą dėl šių kompetencijų lygių priima valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo arba kolegialios institucijos vadovas.

1.5. III pareigybės lygmens pareigybėms ir V pareigybės lygmens pareigybėms „profesinės kompetencijos“ ir / ar „specifinės kompetencijos“ lygis nustatomas pasirinktinai iš pateiktų lygių. Sprendimą dėl šių kompetencijų lygių priima valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo arba kolegialios institucijos vadovas.

1.6. Kitais atvejais sprendimą dėl kompetencijų lygių priima valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo arba kolegialios institucijos vadovas.

_________________________“

1.35. Pakeisti 2 priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

1.36. Pakeisti 3 priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatyti, kad:

2.1. pagal šio nutarimo 1 punkte keičiamos Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodikos (toliau – metodika) nuostatas aprašomos ir vertinamos tik naujai steigiamos ir laisvos (neužimtos) valstybės tarnautojų pareigybės, išskyrus Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo Nr. VIII-1234 pakeitimo įstatymo 2 straipsnio 12 dalyje nurodytą išlygą dėl laisvų (neužimtų) pareigybių peržiūros diplomatinės tarnybos institucijose ir Lietuvos kariuomenėje;

2.2. iki 2021 m. balandžio 1 d. patvirtinti politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų aprašymai ir metodikos 1 priedo 2 punkte nurodytų direktoriaus, prokuratūros kanclerio ir savivaldybės kontrolieriaus pareigybių aprašymai pagal 2021 m. balandžio 1 d. įsigaliosiančius šio nutarimo 1.4, 1.6, 1.19, 1.25, 1.27, 1.33 ir 1.35 papunkčius keičiami į pareigas priimančio asmens arba kolegialios valstybės ar savivaldybės institucijos vadovo sprendimu.

3. Šio nutarimo 1.4, 1.6, 1.19, 1.25, 1.27, 1.33 ir 1.35 papunkčiai įsigalioja 2021 m. balandžio 1 d.

 

 

 

Laikinai einantis Ministro Pirmininko pareigas                               Saulius Skvernelis

 

 

 

Laikinai einanti vidaus reikalų ministro pareigas                            Rita Tamašunienė

 

Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo

ir vertinimo metodikos

1 priedas

 

TIPINIAI SPECIALIEJI REIKALAVIMAI VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS

 

Eil. Nr.

Pareigybės lygmenys

Pareigybės pavadinimas

Vadovaujamo darbo patirtis1

Išsilavinimo ir (ar) kvalifikacijos2, darbo patirties3 reikalavimai ir (ar) reikalavimų alternatyvos

1.

I pareigybės lygmuo

Seimo kancleris

3 metai

Aukštasis universitetinis išsilavinimas (magistro kvalifikacinis laipsnis arba baigus vientisąsias studijas įgytas magistro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija.

Darbo patirties veiklos srityje (-se) nereikalaujama.

Vyriausybės įstaigos vadovas, Nacionalinės teismų administracijos vadovas, direktorius (taikoma įstaigos vadovui, kai įstaiga veikia visoje valstybės teritorijoje), teismo kancleris

2.

II pareigybės lygmuo

Vyriausybės kanclerio pavaduotojas, direktorius (taikoma įstaigos vadovui, kai įstaiga veikia ne visoje valstybės teritorijoje)

2 metai

Aukštasis universitetinis išsilavinimas (magistro kvalifikacinis laipsnis arba baigus vientisąsias studijas įgytas magistro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija su nustatytomis atitinkamai ne daugiau kaip 4 studijų kryptimis, susijusiomis su pareigybės aprašyme nustatytomis funkcijomis. Darbo patirties veiklos srityje (-se) nereikalaujama.

IR / ARBA

Aukštasis universitetinis išsilavinimas (magistro kvalifikacinis laipsnis arba baigus vientisąsias studijas įgytas magistro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija.

3 metai darbo patirties veiklos srityje (-se).

Direktoriaus pavaduotojas (taikoma įstaigos vadovo pavaduotojui),

prokuratūros kancleris,

savivaldybės kontrolierius

2 metai

3.

III pareigybės lygmuo

Departamento direktorius, valdybos viršininkas, grupės vadovas, komisijos administracijos direktorius,

tarybos administracijos direktorius,

įstaigos prie ministerijos kancleris, savivaldybės kontrolieriaus pavaduotojas

1 metai

Aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija su nustatytomis atitinkamai ne daugiau kaip 4 studijų kryptimis, susijusiomis su pareigybės aprašyme nustatytomis funkcijomis. Darbo patirties veiklos srityje (-se) nereikalaujama.

IR / ARBA

Aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija.

4 metai darbo patirties veiklos srityje (-se).

4.

IV pareigybės lygmuo

Ministerijos gynybos politikos direktorius, generalinis inspektorius,

vyriausiasis patarėjas, teismo pirmininko patarėjas,

Vyriausybės atstovas Europos Žmogaus Teisių Teisme,

gynybos patarėjas

1 metai4

Nereikalaujama5

Aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija su nustatytomis atitinkamai ne daugiau kaip 4 studijų kryptimis, susijusiomis su pareigybės aprašyme nustatytomis funkcijomis. Darbo patirties veiklos srityje (-se) nereikalaujama.

IR / ARBA

Aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija.

5 metai darbo patirties veiklos srityje (-se).

5

V pareigybės lygmuo

Skyriaus (biuro, tarnybos), kurie nėra kitame įstaigos padalinyje, vedėjas, Seimo komiteto biuro vedėjas (Seimo kanceliarijoje), komisijos sekretoriato vadovas, tarybos sekretoriato vadovas, sekretoriato vedėjas (Seimo kanceliarijoje), seniūnas

 

Nereikalaujama

Aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija su nustatytomis atitinkamai ne daugiau kaip 4 studijų kryptimis, susijusiomis su pareigybės aprašyme nustatytomis funkcijomis. Darbo patirties veiklos srityje (-se) nereikalaujama.

IR / ARBA

Aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija.

5 metai darbo patirties veiklos srityje (-se).

6.

VI pareigybės lygmuo

Vyresnysis patarėjas

Nereikalaujama

Aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija su nustatytomis atitinkamai ne daugiau kaip 4 studijų kryptimis, susijusiomis su pareigybės aprašyme nustatytomis funkcijomis. Darbo patirties veiklos srityje (-se) nereikalaujama.

IR / ARBA

Aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija.

4 metai darbo patirties veiklos srityje (-se).

7.

VII pareigybės lygmuo

Skyriaus (biuro, tarnybos), kurie yra kitame įstaigos padalinyje, vedėjas, poskyrio vedėjas (savivaldybių viešojo administravimo įstaigose), skyriaus (biuro, tarnybos), nesančio kitame įstaigos padalinyje, vedėjo pavaduotojas (savivaldybių viešojo administravimo įstaigose), seniūno pavaduotojas

Nereikalaujama

Aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija su nustatytomis atitinkamai ne daugiau kaip 4 studijų kryptimis, susijusiomis su pareigybės aprašyme nustatytomis funkcijomis.

Darbo patirties veiklos srityje (-se) nereikalaujama.

IR / ARBA

Aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija.

3 metai darbo patirties veiklos srityje (-se).

8.

VIII pareigybės lygmuo

Patarėjas, vyriausiasis valstybinis auditorius, vyriausiojo prokuroro padėjėjas, teismo pirmininko padėjėjas, teismo skyriaus pirmininko patarėjas, teisėjo vyresnysis padėjėjas, gynybos patarėjo pavaduotojas,

Seimo nuolatinis atstovas Europos Sąjungoje,

specialusis atašė

Nereikalaujama

Aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija su nustatytomis atitinkamai ne daugiau kaip 4 studijų kryptimis, susijusiomis su pareigybės aprašyme nustatytomis funkcijomis.

Darbo patirties veiklos srityje (-se) nereikalaujama.

IR / ARBA

Aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija.

2 metai darbo patirties veiklos srityje (-se).

9.

IX pareigybės lygmuo

Vyriausiasis specialistas, specialiojo atašė pavaduotojas, Seimo nuolatinio atstovo Europos Sąjungoje pavaduotojas, vyresnysis valstybinis auditorius, prokuroro padėjėjas, teisėjo padėjėjas, teismo konsultantas

Nereikalaujama

Aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija su nustatytomis atitinkamai ne daugiau kaip 4 studijų kryptimis, susijusiomis su pareigybės aprašyme nustatytomis funkcijomis.

Darbo patirties veiklos srityje (-se) nereikalaujama.

IR / ARBA

Aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija.

1 metai darbo patirties veiklos srityje (-se).

10.

X pareigybės lygmuo

Vyresnysis specialistas, valstybinis auditorius

Nereikalaujama

Aukštasis koleginis išsilavinimas (profesinio bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija.

Darbo patirties veiklos srityje (-se) nereikalaujama.

11.

XI pareigybės lygmuo

Specialistas, teismo administracijos sekretorius, padėjėjas (Seimo kanceliarijoje), valstybinio auditoriaus padėjėjas, teismo posėdžių sekretorius

 

1 Vadovaujamo darbo patirtimi laikoma patirtis vadovaujant organizacijai, padaliniui ar asmenims, taip pat patirtis vykdant asmenų vadovaujančių organizacijai, padaliniui ar asmenims pavadavimo funkcijas bei patirtis vykdant funkcijas, kuriose reikia organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti asmenų grupės darbą (pvz., patarėjų, turinčių pavaldžių asmenų, darbas, darbas nuolatinės komisijos pirmininku ir kitas darbas, atliekant nuolatinio pobūdžio vadovavimo funkcijas).

2 Į pareigas gali pretenduoti asmenys, turintys ir aukštesnį nei šiame priede nurodytą kvalifikacinį laipsnį pareigybės aprašyme nurodytoje (-se) studijų kryptyje (-se).

3 Darbo patirties veiklos srityje reikalavimas netaikomas Metodikos 3 priede išvardytoms valstybės tarnautojų pareigybėms, kurioms veiklos sritis nenustatoma.

4 Taikoma IV pareigybės lygmens pareigybėms, turinčioms pavaldžių asmenų.

5 Taikoma IV pareigybės lygmens pareigybėms, neturinčioms pavaldžių asmenų.

 

____________________

 

Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo

ir vertinimo metodikos

2 priedas

 

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PAREIGYBIŲ LYGMENIMS NUSTATYTŲ KOMPETENCIJŲ PROFILIAI

 

Eil. Nr.

Pareigybių lygmenys

KOMPETENCIJOS IR JŲ PAKANKAMI LYGIAI

Bendrosios kompetencijos

Vadybinės ir lyderystės kompetencijos

Specifinės kompetencijos

Profesinės kompetencijos

Vertės visuomenei kūrimas

Organizuotumas

Patikimumas ir
atsakingumas

Analizė ir pagrindimas

Komunikacija

Strateginis požiūris

Veiklos valdymas

Lyderystė

Specifinė kompetencija

Profesinė kompetencija (jeigu ji (jos) nustatyta (-os))


1.

I pareigybės lygmuo

5

5

5

5

5

5

5

5

2.

II pareigybės lygmuo

5

5

5

5

5

5

5

4

5*

5*

3.

III pareigybės lygmuo

4/5

5

5

4/5

4/5

4

5

4

5

4/5

4.

IV pareigybės lygmuo

4/5

4/5

4/5

4/5

4/5

4**

5**

4**

4/5

4/5

5.

V pareigybės lygmuo

4

4

4

4/5

4/5

4

4

4

4/5

4/5

6.

VI pareigybės lygmuo

4

4

4

4/5

4/5

3**

4**

4**

4/5

4/5

7.

VII pareigybės lygmuo

4

4

4

4/5

4/5

2/3

3

3

4/5

4/5

8.

VIII pareigybės lygmuo

4

4

4

4/5

4/5

1/2**

2**

2**

4

4

9.

IX pareigybės lygmuo

3

3

3

3/4

3/4

3

3

10.

X pareigybės lygmuo

2

2

2

2/3

2/3

2

2

11.

XI pareigybės lygmuo

1

1

1

1

1

1

1

 

* Specifinės ir profesinės kompetencijos nustatomos Vyriausybės kanclerio pavaduotojui, direktoriaus pavaduotojui (taikoma įstaigos vadovo pavaduotojui).

** Vadybinės ir lyderystės kompetencijos nustatomos IV, VI ir VIII pareigybės lygmens valstybės tarnautojų pareigybėms, jeigu jos turi pavaldžių asmenų.

1. Tais atvejais, kai pateikiami vienos kompetencijos keli pakankami lygiai, vadovaujamasi šiais principais:

1.1. Jeigu valstybės tarnautojo pareigybės pagrindinė veiklos sritis yra administracinis reglamentavimas, sprendimų įgyvendinimas, stebėsena ir analizė, priežiūra ir kontrolė, veiklos planavimas, finansų valdymas, informacinių technologijų valdymas, viešieji pirkimai, teisė (išskyrus administracinį reglamentavimą), dokumentų valdymas, turto valdymas, vidaus auditas, – tokiai pareigybei kompetencijos „analizė ir pagrindimas“ lygis nustatomas aukštesnis iš pateiktų lygių, o kompetencijos „komunikacija“ lygis nustatomas žemesnis iš pateiktų lygių.

1.2. Jeigu valstybės tarnautojo pareigybės pagrindinė veiklos sritis yra administracinių paslaugų teikimas, viešųjų paslaugų teikimo administravimas, personalo valdymas, viešieji ryšiai, tarptautiniai ryšiai, – tokiai pareigybei kompetencijos „analizė ir pagrindimas“ lygis nustatomas žemesnis iš pateiktų lygių, o kompetencijos „komunikacija“ lygis nustatomas aukštesnis iš pateiktų lygių.

1.3. Jeigu valstybės tarnautojo pareigybės pagrindinė veiklos sritis yra veiklos planavimas, – tokiai pareigybei kompetencijos „strateginis požiūris“ lygis nustatomas aukštesnis iš pateiktų lygių.

1.4. Valstybės tarnautojų pareigybėms, kurių pavadinimai ir funkcijos nustatomos pagal teisės aktus, kompetencijų „analizė ir pagrindimas“ bei „komunikacija“ lygiai nustatomi pasirinktinai iš pateiktų lygių. Sprendimą dėl šių kompetencijų lygių priima valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo arba kolegialios institucijos vadovas.

1.5. III pareigybės lygmens pareigybėms ir V pareigybės lygmens pareigybėms „profesinės kompetencijos“ ir / ar „specifinės kompetencijos“ lygis nustatomas pasirinktinai iš pateiktų lygių. Sprendimą dėl šių kompetencijų lygių priima valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo arba kolegialios institucijos vadovas.

1.6. Kitais atvejais sprendimą dėl kompetencijų lygių priima valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo arba kolegialios institucijos vadovas.

 

____________________

 

Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo

ir vertinimo metodikos

3 priedas

 

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PAREIGYBĖS, KURIOMS VEIKLOS SRITIS NENUSTATOMA ARBA NUSTATOMA SU IŠIMTIMIS

 

Valstybės tarnautojų pareigybės, kurioms veiklos sritis nenustatoma

Valstybės tarnautojų pareigybės, kurioms nustatomos bendroji (-sios) ir specialioji (-iosios), ir (ar) kita (-os) specialioji (-sios) veiklos sritis (-ys)

Įstaigos vadovas,

Ministerijos kancleris,

Komisijos ar tarybos administracijos direktorius,

Komisijos ar tarybos sekretoriato vadovas,

Seniūnas,

Seniūno pavaduotojas,

Teismo kancleris,

Prokuratūros kancleris,

Įstaigos prie ministerijos kancleris.

Generalinis inspektorius,

Gynybos patarėjas,

Gynybos patarėjo pavaduotojas,

Seimo nuolatinis atstovas Europos Sąjungoje,

Seimo nuolatinio atstovo Europos Sąjungoje pavaduotojas,

Vyriausybės atstovas Europos Žmogaus Teisių Teisme,

Teismo pirmininko patarėjas,

Teismo pirmininko padėjėjas,

Teismo skyriaus pirmininko patarėjas,

Teisėjo vyresnysis padėjėjas,

Teisėjo padėjėjas,

Teismo konsultantas,

Teismo administracijos sekretorius,

Teismo posėdžių sekretorius,

Vyriausiojo prokuroro padėjėjas,

Prokuroro padėjėjas,

Specialusis atašė,

Specialiojo atašė pavaduotojas,

Vyriausiasis valstybinis auditorius,

Vyresnysis valstybinis auditorius,

Valstybinis auditorius,

Valstybinio auditoriaus padėjėjas,

Politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybės (išskyrus įstaigų vadovų, priimamų į pareigas politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu, pareigybes).

 

 

_____________________