VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VILNIAUS R. RUDAMINOS LOPŠELIO-DARŽELIO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. rugpjūčio 30 d. Nr. T3-249     

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 3 ir 4 dalimis, 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, bei atsižvelgdama į Vilniaus rajono savivaldybės mero 2024 m.  birželio 17 d. potvarkį Nr. M22-946 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės neformaliojo švietimo įstaigų nuostatų tvirtinimo“, Vilniaus rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1Patvirtinti Vilniaus r. Rudaminos lopšelio-darželio nuostatus (pridedama).

2.  Įgalioti Vilniaus r. Rudaminos lopšelio-darželio direktorių pasirašyti Vilniaus r. Rudaminos lopšelio-darželio nuostatus, įregistruoti juos Juridinių asmenų registre bei atlikti kitus su tuo susijusius veiksmus teisės aktų nustatyta tvarka.

3Pripažinti netekusiu galios nuo 1 punkte patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2012 m. gegužės 25 d. sprendimo Nr. T3-190 „Dėl Vilniaus r. ikimokyklinių ugdymo įstaigų nuostatų patvirtinimo“ 1 punkto dalies nuostatą ta apimtimi, kuria patvirtinti Vilniaus r. Rudaminos lopšelio-darželio nuostatai.

4Paskelbti sprendimą Teisės aktų registre ir Vilniaus rajono savivaldybės tinklalapyje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Robert Duchnevič

 

PATVIRTINTA

Vilniaus rajono savivaldybės tarybos

2024 m. rugpjūčio 30 d.

sprendimu Nr. T3-249

 

 

VILNIAUS R. RUDAMINOS LOPŠELIO-DARŽELIO

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Vilniaus r. Rudaminos lopšelio-darželio nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Rudaminos lopšelio-darželio (toliau – Lopšelis-darželis) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbas, formas, mokymo proceso organizavimo būdus, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, vykdomas švietimo programas, Lopšelio-darželio teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2.    Oficialus švietimo įstaigos pavadinimas – Vilniaus r. Rudaminos lopšelis-darželis.

2.1. Trumpasis pavadinimas – Rudaminos lopšelis-darželis.

2.2. Lopšelis-darželis įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas 300817489.

3.    Lopšelis-darželis įsteigtas 2006 m. gruodžio 8 d., Vilniaus rajono savivaldybės tarybos  sprendimu Nr. T3-143 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės Rudaminos lopšelio-darželio steigimo“. 

4.    Lopšelio-darželio teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5.    Lopšelio-darželio priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6.    Lopšelio-darželio savininkė – Vilniaus rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė), identifikavimo kodas 111104987, adresas – Rinktinės g. 50, LT – 09318 Vilnius.

7.    Lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendina Savivaldybės meras, išskyrus tas lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas, kurios yra priskirtos išimtinei ir paprastajai Savivaldybės tarybos kompetencijai (jeigu paprastosios savivaldybės tarybos kompetencijos įgyvendinimo Savivaldybės taryba nėra perdavusi Savivaldybės merui).

7.1. Savivaldybės taryba, įgyvendindama savininkės teises ir pareigas:

7.1.1. Savivaldybės mero teikimu tvirtina Lopšelio-darželio nuostatus;

7.1.2. priima sprendimą dėl Lopšelio-darželio buveinės pakeitimo;

7.1.3. priima sprendimą dėl Lopšelio-darželio pertvarkymo, reorganizavimo ar likvidavimo;

7.1.4. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir šiuose Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus;

7.2. Savivaldybės meras, įgyvendindamas savininko teises ir pareigas:

7.2.1. priima į pareigas ir atleidžia iš jų ar nušalina nuo pareigų Lopšelio-darželio vadovą;

7.2.2. kontroliuoja ir prižiūri Lopšelio-darželio vadovo veiklą, kaip jis įgyvendina įstatymus, Vyriausybės nutarimus ir Savivaldybės tarybos sprendimus;

7.2.3. teikia Savivaldybės tarybai tvirtinti  Lopšelio-darželio nuostatus;

7.2.4. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir šiuose Nuostatuose jo kompetencijai priskirtus klausimus.

8.    Lopšelio-darželio buveinės adresas: Mokyklos g. 11, Rudaminos k., Rudaminos sen., LT-13245 Vilniaus r.

9.      Lopšelio-darželio grupė – ikimokyklinio ugdymo mokykla.

10.    Lopšelio-darželio pagrindinė paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga lopšelis-darželis, kurio pagrindinė veikla yra nuo 1,5 iki 5 (6) metų (arba iki priešmokyklinio ugdymo pradžios) ugdymas pagal ikimokyklinio ugdymo programas.

11. Mokymo kalba – lenkų.

12. Mokymo forma grupinio mokymosi forma įgyvendinama kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu.

13. Lopšelis-darželis yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Savivaldybės herbu ir savo pavadinimu, atributiką, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose.

14Lopšelis-darželis savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės mero potvarkiais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

15. Ugdymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai neišduodami.

 

II SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS,

UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS

 

16.     Lopšelio-darželio veiklos sritis – švietimas, kodas 85.

17.     Lopšelio-darželio veiklos rūšys:

17.1.  pagrindinė švietimo veiklos rūšis – ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

17.2.  kitos ne švietimo veiklos rūšis – kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29.

18.     Lopšelio-darželio veiklos tikslas – tenkinti vaiko prigimtinius, kultūros, etninius, socialinius, pažintinius poreikius, padėti pasirengti sėkmingai mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą.

19.     Lopšelio-darželio veiklos uždaviniai:

19.1.  teikti kokybišką, atitinkantį vaiko poreikius ikimokyklinį ugdymą;

19.2.  užtikrinti sveiką ir saugią ugdymo (si) aplinką;

19.3. užtikrinti gimtosios ir valstybinės kalbos ugdymo kokybę;

19.4.  žadinti vaikų kūrybiškumą, atsižvelgiant į kiekvieno vaiko polinkius ir gebėjimus;

19.5.  teikti vaikams reikiamą švietimo ir kitą pagalbą;

19.6. saugoti ir stiprinti vaiko fizinę ir psichinę sveikatą;

19.7. užtikrinti specialiųjų poreikių turinčių vaikų integraciją į bendrąsias ugdomąsias veiklas;

19.8. ieškoti ir taikyti inovatyvius darbo metodus ir formas, atitinkančias vaiko amžiaus tarpsnio bei individualius poreikius;

19.9. individualizuoti ir diferencijuoti ugdymo turinį, atsižvelgiant į ikimokyklinio ugdymo tikslus, vaiko raidos ypatumus, ugdymosi poreikius ir interesus;

19.10. kurti saugią, modernią ugdymo (si) aplinką, būtiną skirtingų ugdymosi poreikių turintiems vaikams siekti asmeninio tobulėjimo.

20.     Vykdydamas jam pavestus uždavinius, Lopšelis-darželis atlieka šias funkcijas:

20.1.  vykdo ikimokyklinį ugdymą pagal parengtą ikimokyklinio ugdymo programą;

20.2.  sudaro mokymo ir kitas sutartis, vykdo jose numatytus įsipareigojimus;

20.3.  konkretina ir individualizuoja ugdymo (si) turinį, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintų Ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašu, ikimokyklinio ugdymo metodinėmis rekomendacijomis, atsižvelgdamas į vaikų amžių, asmenines jų ypatybes, poreikius ir interesus;

20.4.  organizuoja ikimokyklinio ugdymo programos įgyvendinimą pagal savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos ar jos įgalioto asmens patvirtintus ugdymo organizavimo modelius;

20.5. užtikrina vykdomų ikimokyklinio ugdymo programos kokybę;

20.6.  sudaro palankias sąlygas atsiskleisti vaiko kūrybiniam aktyvumui, ugdo iniciatyvumą, savarankiškumą, mokėjimą apginti savo nuomonę, toleranciją kitokiai nuomonei;

20.7. sudaro palankias sąlygas ugdyti vaikų tautinį, pilietinį sąmoningumą, puoselėti kultūrą, tradicijas, tenkinti jų saviraiškos poreikius;

20.8.  teikia informacinę, psichologinę, socialinę ir pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą;

20.9.  įvertina vaikų specialiuosius ugdymo (si) poreikius; pritaiko ugdymą specialiųjų ugdymo (si) poreikių turintiems vaikams;

20.10.  teikia papildomas mokamas paslaugas teisės aktų nustatyta tvarka;

20.11.  sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti kvalifikaciją ir kompetencijas, dalytis gerąja patirtimi, rengti mokymus;

20.12.  nusistato Lopšelio-darželio bendruomenės narių elgesio normas, atsižvelgęs į Pedagogų etikos kodekso reikalavimus;

20.13.  vykdo vaikų sveikatos priežiūrą, minimalios priežiūros priemones teisės aktų nustatyta tvarka;

20.14.  užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką ir saugią ugdymo (si) ir darbo aplinką;

20.15.  kuria, turtina, atnaujina ir (ar) pertvarko ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę ir edukacines aplinkas;

20.16. dalyvauja įvairiuose konkursuose, renginiuose, kuriais siekiama vaikų integracijos ir socializacijos, komunikacinių gebėjimų vystymo, juos organizuoja;

20.17. puoselėja pilietiškas ir dvasines vertybes, gerina gimtosios ir valstybinės kalbų ugdymo kokybę;

20.18. organizuoja ir vykdo vaikų maitinimą;

20.19. bendradarbiauja su rajono, šalies, kitų valstybių ugdymo įstaigomis;

20.20. užtikrina asmens duomenų apsaugą;

20.21. viešai skelbia informaciją apie Lopšelio-darželio veiklą teisės aktų nustatyta tvarka;

20.22.  atlieka kitas Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.

 

III SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO TEISĖS IR PAREIGOS

 

21Lopšelis-darželis, įgyvendindamas jam pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:

21.1. vykdyti neformaliojo švietimo programas;

21.2. sudaryti ugdymosi ir kitas sutartis;

21.3. parinkti ugdymo metodus ir ugdymosi veiklos būdus;

21.4. kurti naujus ugdymo (si) modelius, užtikrinančius kokybišką ugdymą (si);

21.5. stebėti ir vertinti ugdymo procesą, taikyti įvairias tyrimo metodikas vidiniam įsivertinimui ir ugdymo kokybei užtikrinti;

21.6. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

21.7. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

21.8. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

21.9. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

21.10. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

22Lopšelio-darželio pareigos:

22.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio ugdymo programos vykdymą;

22.2. kurti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;

22.3. pripažinti kiekvieno ugdytinio individualumą, poreikių įvairovę, skirtingus gebėjimus ir potyrius;

22.4. užtikrinti atvirumą vietos bendruomenei;

22.5. sudaryti darbuotojams tinkamas sąlygas, laiduojančias darbo efektyvumą;

22.6. rūpintis mokytojų ir kitų ugdymo proceso dalyvių kvalifikacijos kėlimu;

22.7. efektyviai naudoti lėšas ir turtą Lopšelio-darželio numatytiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti;

22.8. tobulinti Lopšelio-darželio veiklą, stiprinant veiklos įsivertinimą;

22.9. vykdyti kitas pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

IV SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

23Lopšelio-darželio veikla organizuojama pagal:

23.1.  direktoriaus patvirtintą Lopšelio-darželio strateginį planą, kuriam yra pritarusios Lopšelio-darželio taryba (toliau – Taryba) ir Savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;

23.2.  Lopšelio-darželio direktoriaus patvirtintą metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Taryba;

23.3.  Lopšelio-darželio direktoriaus patvirtintą ikimokyklinio ugdymo programą, kuriai yra pritarusios Taryba ir Savivaldybės vykdomoji institucija;

24.   Lopšeliui-darželiui vadovauja nepriekaištingos reputacijos direktorius, kurį viešo konkurso būdu teisės aktų nustatyta tvarka į pareigas penkeriems metams skiria ir iš jų atleidžia Savivaldybės meras. Pasibaigus Lopšelio-darželio direktoriaus pirmajai penkerių metų kadencijai, jis skiriamas be konkurso antrajai penkerių metų kadencijai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatyta tvarka. Lopšelio-darželio direktorius, nepasibaigus jo kadencijai, Savivaldybės mero sprendimu gali būti atšaukiamas iš pareigų, jeigu praranda nepriekaištingą reputaciją arba paaiškėja, kad dalyvaudamas viešame konkurse vadovo pareigoms eiti nuslėpė ar pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis, dėl kurių negalėjo būti priimtas į vadovo pareigas.

25.     Direktorius:

25.1.  vadovauja Lopšelio-darželio strateginio plano ir metinių veiklos planų, švietimo programų, rekomendacijų dėl smurto prevencijos priemonių lopšelyje-darželyje įgyvendinimo rengimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;

25.2.  organizuoja ir koordinuoja Lopšelio-darželio veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti;

25.3.  vykdo pedagoginės veiklos ir jos veiksmingumo stebėseną, analizuoja ir vertina Lopšelio-darželio veiklos, materialinių ir valdymo išteklių būklę;

25.4. nustato Lopšelio-darželio struktūrą ir darbuotojų pareigybių sąrašą bei darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą;

25.5.  teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus;

25.6.  rūpinasi mokytojų ir kitų darbuotojų darbo sąlygomis, organizuoja trūkstamų darbuotojų paiešką;

25.7. skatina Lopšelio-darželio darbuotojus, sprendžia darbo pareigų pažeidimo klausimus;

25.8.  suderinęs su Taryba, tvirtina Lopšelio-darželio darbo tvarkos taisykles, kitus Lopšelio-darželio veiklą reglamentuojančius dokumentus;

25.9.  rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas tobulinti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

25.10priima vaikus į Lopšelį-darželį Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, komplektuoja ir formuoja vaikų grupes, sudaro ugdymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

25.11.  bendradarbiauja su vaikų tėvais (globėjais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

25.12.  inicijuoja Lopšelio-darželio veiklos kokybės įsivertinimą;

25.13.  svarsto ir priima sprendimus, susijusius su Lopšelio-darželio lėšų (įskaitant lėšas, skirtas švietimo įstaigos darbuotojų darbo užmokesčiui), turto naudojimu ir disponavimu juo;

25.14.  garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;

25.15.  kasmet teikia Lopšelio-darželio bendruomenei ir Tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą;

25.16.  užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą Lopšelio-darželio vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

25.17.  kartu su Taryba sprendžia Lopšeliui-darželiui svarbius palankios ugdymui aplinkos kūrimo klausimus;

25.18.  sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo, projektines grupes;

25.19.  leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

25.20.  sudaro Lopšelio-darželio vardu sutartis dėl lopšelio-darželio funkcijų atlikimo;

25.21.  inicijuoja Lopšelio-darželio savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

25.22.  atstovauja Lopšeliui-darželiui kitose institucijose;

25.23.  organizuoja Lopšelio-darželio dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

25.24.  sudaro vaikams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymu ir darbu susijusiais aspektais;

25.25. organizuoja Lopšelio-darželio finansinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymą ir pagal Centralizuotos buhalterinės apskaitos sutartį su Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriumi;

25.26. organizuoja viešuosius pirkimus Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka;

25.27.  atlieka kitas teisės aktuose, Nuostatuose ir Lopšelio-darželio direktoriaus pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

26Lopšelio-darželio direktorius atsako už:

26.1. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų vykdymą;

26.2. demokratinį Lopšelio-darželio valdymą;

26.3. tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Lopšelio-darželio tikslo ir uždavinių įgyvendinimą;

26.4. bendradarbiavimu grįstų santykių kūrimą;

26.5. Pedagogo etikos kodekso reikalavimų laikymąsi;

26.6. skaidriai priimamus sprendimus;

26.7. Lopšelio-darželio bendruomenės narių informavimą bei informacijos apie švietimą įstaigoje skelbimą;

26.8. pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą;

26.9. sveikos, saugios, užkertančios kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinkos kūrimą;

26.10. Lopšelio-darželio finansinę veiklą;

26.11. Lopšelio-darželio veiklos rezultatus.

27Lopšelyje-darželyje veikia Vaiko gerovės komisija, kuri organizuoja ir koordinuoja ugdymo (si), švietimo ar kitos pagalbos teikimą, programų pritaikymą ugdytiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, ir atlieka kitas teisės aktuose nustatytas su vaiko gerove susijusias funkcijas. Vaiko gerovės komisijos sudarymo ir darbo organizavimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministras.

28. Lopšelio-darželio mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaroma Metodinė grupė.

29. Metodinė grupė jungia Lopšelio-darželio mokytojus pedagogikos teorijos ir praktikos uždaviniams spręsti, atlieka metodinės veiklos įstaigoje koordinavimo bei pedagogų konsultavimo funkcijas.

30. Metodinei grupei vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu balsų dauguma Metodinės grupės posėdyje.

31. Metodinės grupės pirmininko kadencija du metai. Kadencijų skaičius tam pačiam asmeniui neribojamas.

32. Metodinės grupės pasitarimai organizuojami pagal poreikį, bet ne rečiau kaip 2 kartus per metus. Metodinės grupės veiklą koordinuoja metodinės grupės pirmininkas.

33. Metodinės grupės kompetencija:

33.1. nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, juos derina su Lopšelio-darželio veiklos tikslais;

33.2. koordinuoja Lopšelio-darželio metodinę veiklą, telkia mokytojus ugdymo dermei, tęstinumui ir kokybei užtikrinti;

33.3. nagrinėja ugdymo turinį reglamentuojančius dokumentus ir teikia siūlymus Lopšelio-darželio administracijai dėl ugdymo turinio formavimo, ugdymo proceso aprūpinimo, ugdymo proceso organizavimo bei kokybės gerinimo;

33.4. inicijuoja pedagogikos naujovių bei inovacijų diegimą Lopšelyje-darželyje;

33.5. dalijasi gerąja pedagogine darbo patirtimi bei inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą ir gerosios patirties sklaidą;

33.6. aptaria vaikų ugdymosi poreikius, parenka atitinkamas ugdymo (si) priemones, aptaria ugdymo kokybę gerinančių metodų naudojimą;

33.7. aptaria ugdymo (si) metodus ir būdus, vaikų pasiekimų ir pažangos vertinimo kriterijus ir ugdymo (si) priemones;

33.8. nagrinėja vaikų ugdymo (si) pasiekimus ir jų daromą pažangą;

33.9. dalyvauja rengiant Lopšelio-darželio strateginį planą, metinį veiklos planą;

33.10. planuoja ugdymo turinį ir jo įgyvendinimą;

33.11. sutaria dėl ilgalaikių ir trumpalaikių ugdomųjų planų rengimo principų ir tvarkos;

33.12. konsultuojasi tarpusavyje ir konsultuoja mokytojus dėl vaikų ugdymo (si), pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikos;

33.13. teikia metodinę pagalbą jauniems specialistams;

33.14. deleguoja atstovus į Tarybą;

33.15. sprendžia kitus metodinės veiklos klausimus.

 

V SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO SAVIVALDA

 

34Lopšelyje-darželyje veikia šios savivaldos institucijos: Lopšelio-darželio taryba (toliau – Taryba) ir Grupių tėvų (globėjų) komitetai.

35Taryba yra aukščiausioji Lopšelio-darželio savivaldos institucija svarbiems įstaigos veiklos sričių klausimams aptarti, kolegialiai nagrinėti ir spręsti.

36. Taryba sudaroma iš trijų mokytojų, trijų Lopšelyje-darželyje nedirbančių vaikų tėvų (globėjų) ir vieno vietos bendruomenės atstovo.

37Tarybos nariu gali būti asmuo, turintis žinių ir gebėjimų, padedančių siekti švietimo įstaigos strateginių tikslų ir įgyvendinti švietimo įstaigos misiją. Tarybos nariu negali būti Lopšelio-darželio direktorius, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.

38Taryba renkama dvejiems metams. Tarybos nario kadencijų skaičius neribojamas. Nutrūkus Tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, į jo vietą išrenkamas naujas narys Nuostatų 39 punkte numatyta tvarka.

39. Nariai į Tarybą renkami remiantis demokratiniais rinkimų principais: visuotinumo, periodiškumo ir viešumo. Tėvus (globėjus) į Tarybą atviru balsavimu renka visuotinis tėvų (globėjų) susirinkimas, mokytojus – Metodinė grupė, vietos bendruomenės atstovą deleguoja vietos bendruomenė. Nesant vietos bendruomenės, Tarybos darbe dalyvauti kviečiamas seniūnaitis, kurio teritorijoje yra Lopšelis-darželis.

40Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu pirmame Tarybos posėdyje.

41Tarybos veikla planuojama, posėdžiai protokoluojami. Tarybos posėdžius inicijuoja Tarybos pirmininkas ne rečiau kaip du kartus per metus. Prireikus gali būti kviečiamas neeilinis Tarybos posėdis.

42Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių narių balsų dauguma.

43Lopšelio-darželio direktorius ir (ar) kiti su svarstomu klausimu susiję asmenys Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinių narių teisėmis.

44Tarybos kompetencija:

44.1. teikia siūlymus dėl Lopšelio-darželio strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

44.2. pritaria Lopšelio-darželio strateginiam, metiniams veiklos planams, darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Lopšelio-darželio veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Lopšelio-darželio direktoriaus;

44.3. inicijuoja Lopšelio-darželio bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą;

44.4. svarsto ir teikia siūlymus dėl Lopšelio-darželio lėšų naudojimo;

44.5. kasmet vertina Lopšelio-darželio direktoriaus metų veiklos ataskaitą, priima sprendimą dėl Lopšelio-darželio direktoriaus metų veiklos įvertinimo ir teikia savo sprendimą savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;

44.6. skiria stebėtoją (-us) į viešo konkurso laisvai direktoriaus vietai užimti komisiją;

44.7. svarsto Lopšelio-darželio bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia Lopšelio-darželio direktoriui siūlymus dėl jų įgyvendinimo;

44.8. teikia siūlymus dėl Lopšelio-darželio veiklos tobulinimo, saugių ugdymo (si) ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Lopšelio-darželio materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

44.9.  inicijuoja šeimos ir Lopšelio-darželio bendradarbiavimą, nagrinėja psichologinį mikroklimatą, demokratinių santykių formavimąsi, aptaria iškilusių konfliktų situacijas, ieško būdų pozityviai jas spręsti;

44.10. sprendžia Lopšeliui-darželiui svarbius palankios ugdymui aplinkos kūrimo klausimus, teikia Lopšelio-darželio direktoriui ar Savivaldybės tarybai siūlymus dėl Lopšelio-darželio materialinio aprūpinimo;

44.11.  pasirenka Lopšelio-darželio veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;

44.12.  svarsto kitus teisės aktuose nustatytus ar Lopšelio-darželio direktoriaus teikiamus klausimus.

45Tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.

46Taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito ją rinkusiems Lopšelio-darželio bendruomenės nariams.

47Pasibaigus Tarybos kadencijai ar nutrūkus Tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, Lopšelio-darželio direktorius organizuoja rinkimus Nuostatuose nustatyta tvarka.

48Grupių tėvų (globėjų) komitetai renkami grupės vaikų tėvų susirinkime atviru balsavimu kiekvienų mokslo metų pradžioje. Komitetus sudaro 3 nariai, jiems vadovauja grupių tėvų (globėjų) bendru sutarimu išrinkti pirmininkai.

49. Grupių tėvų (globėjų) komitetų veiklos organizavimo forma – pasitarimai, kurie rengiami pagal poreikį, sprendimai priimami bendru susitarimu. Pasitarimų rengimo iniciatyvos teisę turi grupės tėvų (globėjų) komiteto pirmininkas, grupės pedagogai ir Lopšelio-darželio direktorius.

50.  Grupių tėvų (globėjų) komitetai:

50.1. padeda spręsti grupės veiklos ir vaikų ugdymo klausimus;

50.2. aptaria vaikų saugumo, maitinimo, informacijos apie vaikus gavimo klausimus;

50.3. teikia siūlymus Lopšelio-darželio tarybai ir direktoriui;

50.4. padeda organizuoti grupės renginius, išvykas, kurti edukacines aplinkas;

50.5. sprendžia kitus su jų veikla susijusius klausimus.

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO

TVARKA IR ATESTACIJA

 

51Darbuotojai į darbą Lopšelyje-darželyje priimami ir atleidžiami iš jo vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo santykius.

52Lopšelio-darželio darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

53Lopšelyje-darželyje dirbantys mokytojai ir kiti pedagoginiai darbuotojai atestuojami, kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

54Lopšelio-darželio direktoriaus veiklos vertinimas ir kvalifikacijos tobulinimas vykdomas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,

FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

55Lopšelis-darželis valdo patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą, jį naudoja ir disponuoja Lietuvos Respublikos įstatymų, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

56Lopšelio-darželio lėšos:

56.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

56.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

56.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

56.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

57Lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

58Lopšelio-darželio buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

59Lopšelio-darželio finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

60. Lopšelis-darželis gali turėti rėmimo fondą, kurį sudaro savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, pajamos iš paties fondo veiklos, užsienio valstybių organizacijų bei piliečių, taip pat tarptautinių organizacijų aukojamos lėšos ir materialinės vertybės.

61Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą atlieka Savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

62. Lopšelis-darželis turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus https://www.lopselisdarzelis.rudamina.vilniausr.lm.lt/. Informacija visuomenei apie Lopšelio-darželio veiklą teikiama Lopšelio-darželio interneto svetainėje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka Savivaldybės interneto svetainėje.

63. Pranešimai, kuriuos pagal šiuos Nuostatus ar Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia paskelbti viešai, skelbiami Lopšelio-darželio interneto svetainėje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka Savivaldybės interneto svetainėje ir / ar kitose visuomenės informavimo priemonėse.

64. Lopšelio-darželio nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti Lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, Lopšelio-darželio taryba bei direktorius, atsižvelgdami į įvykusius pokyčius dėl įstaigos statuso pakeitimo ir kitas priežastis.

65Lopšelio-darželio nuostatus Savivaldybės mero teikimu tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba.

66Lopšelis-darželis reorganizuojamas, pertvarkomas arba vykdoma Lopšelio-darželio struktūros pertvarka ar likviduojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

67Pranešimai apie Lopšelio-darželio likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) arba pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenims pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku.

68Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose Nuostatuose išdėstytus klausimus, ar jeigu teisės aktai atitinkamus klausimus reglamentuoja kitaip, nei šie Nuostatai, taikomos tų teisės aktų nuostatos.

_______________________________