VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS SMURTO ARTIMOJE APLINKOJE PREVENCIJOS IR PAGALBOS TEIKIMO NUKENTĖJUSIEMS ASMENIMS 2018–2020 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO
2017 m. spalio 27 d. Nr. T3-391
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatymo 4 straipsniu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014-05-28 nutarimu Nr. 485 patvirtinta Valstybine smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2014–2020 metų programa, Vilniaus rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti pridedamą Vilniaus rajono savivaldybės smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2018–2020 metų programą.
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2017 m. spalio 27 d.
sprendimu Nr. T3-391
VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS SMURTO ARTIMOJE APLINKOJE PREVENCIJOS IR PAGALBOS TEIKIMO NUKENTĖJUSIEMS ASMENIMS 2018–2020 METŲ PROGRAMA
I. SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus rajono savivaldybės smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2018–2020 metų programos (toliau – Programa) paskirtis – užtikrinti smurto artimoje aplinkoje prevenciją ir pagalbos smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims teikimą, nustatyti priemones, kuriomis bus siekiama vykdyti smurto artimoje aplinkoje prevenciją bei specializuotą sveikatos priežiūros, psichologinę, socialinę, teisinę pagalbą smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims.
2. Programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014-05-28 nutarimu Nr. 485 patvirtinta Valstybine smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2014–2020 metų programa, atsižvelgus į Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatymo (toliau – Įstatymas) nuostatas.
3. Programoje vartojamos sąvokos:
3.1. smurtas artimoje aplinkoje – veikimu ar neveikimu asmeniui daromas tyčinis fizinis, psichinis (psichologinis), seksualinis, ekonominis ar kitas poveikis, dėl kurio asmuo patiria fizinę, materialinę ar neturtinę žalą aplinkoje, kurią sudaro asmenys, siejami arba praeityje sieti santuokiniais, partnerystės, svainystės ar kitais artimais ryšiais, taip pat asmenys, kartu gyvenantys ir tvarkantys bendrą ūkį;
3.2. smurtas prieš vaiką – veikimu ar neveikimu vaikui daromas tiesioginis ar netiesioginis tyčinis fizinis, psichologinis, seksualinis poveikis, garbės ir orumo nepaisymas ar nepriežiūra, dėl kurių vaikas patiria žalą ar pavojų gyvybei, sveikatai, raidai;
3.3. smurtą artimoje aplinkoje patyręs asmuo (toliau – smurtą patyręs asmuo) – asmuo, prieš kurį panaudotas smurtas artimoje aplinkoje, arba dėl smurto artimoje aplinkoje mirusio asmens šeimos narys, kuris patyrė žalą dėl to asmens mirties, arba vaikas, tapęs smurto artimoje aplinkoje liudininku ar gyvenantis aplinkoje, kurioje buvo smurtauta. Smurtautojas nelaikomas smurtą patyrusiu asmeniu;
4. Smurtas artimoje aplinkoje yra žmogaus teisių ir laisvių pažeidimas ir laikomas valstybės reikalu. Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatymu siekiama ginti asmenis nuo smurto artimoje aplinkoje, kuris dėl jo žalos visuomenei priskiriamas prie visuomeninę reikšmę turinčių veiklų, įgalioja greitai reaguoti į iškilusią grėsmę, imtis prevencijos priemonių, taikyti apsaugos priemones ir teikti tinkamą pagalbą.
Smurto artimoje aplinkoje padarinius jaučia tiek smurtą patiriantys asmenys ir jų šeimos nariai (asmenys, siejami arba praeityje sieti santuokos, partnerystės, svainystės arba giminystės ryšiais), tiek kiti visuomenės nariai. Šie padariniai sietini ne tik su sunkiais dvasinės ir fizinės sveikatos sutrikimais, bet ir su socialinėmis ir ekonominėmis sąnaudomis.
Smurtas artimoje aplinkoje, kaip žmogaus teisių pažeidimas, ilgai ignoruotas. Iki Įstatymo įsigaliojimo smurtas artimoje aplinkoje laikytas privačiu asmens reikalu, visuomenė ir specialistai buvo nenuosekliai šviesti moterų ir vyrų lygybės, nestereotipinių lyčių vaidmenų, tarpusavio pagarbos, nesmurtinių asmeninių santykių konfliktų sprendimo būdų ir kitais klausimais.
Apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatymas įpareigojo savivaldybes siekti, kad visuomenė gautų daugiau informacijos apie smurto artimoje aplinkoje žalą, prevenciją, pagalbą jį patyrusiesiems, bausmes už jo naudojimą, geriau atpažintų smurtą artimoje aplinkoje, taptų jam nepakanti. Policijos pareigūnai, nustatę smurto artimoje aplinkoje faktą, įgalioti pradėti baudžiamąjį procesą savo iniciatyva.
Taigi nukentėję nuo artimųjų smurto tampa baudžiamojo proceso dalyviais, tačiau retas jų žino savo teises, daugumai jų baudžiamasis procesas atrodo painus ir sudėtingas. Todėl svarbu, kad smurtą patyrusiems asmenims būtų suteikta ir teisinė pagalba, informuojama nukentėjusį visais jam rūpimais klausimais, konsultuojama, tarpininkaujama dėl tolesnės pagalbos. Prireikus tarpininkaujama, kad smurtą patyrusiam asmeniui būtų suteikta medicinos pagalba, specializuota kompleksinė pagalba smurtą patyrusiems asmenims.
II SKYRIUS
SITUACIJA LIETUVOJE IR VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖJE
5. Policijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos duomenimis, 2015 metais Lietuvoje užregistruoti 7559 nusikaltimai, susiję su smurtu artimoje aplinkoje. 2016 metais Lietuvoje užregistruota 10890 nusikaltimų, ir tai 43 procentais daugiau nei 2015 metais.
Vilniaus rajono savivaldybėje 2015 metais užregistruoti įvykiai dėl smurto artimoje aplinkoje sudaro net 13,9 proc. visoje Lietuvoje užregistruotų įvykių dėl smurto artimoje aplinkoje. Pranešimų dėl smurto artimoje aplinkoje skaičius rajone, kaip ir visoje Lietuvoje, auga: 2016 metais užregistruota 861 skambučiu daugiau nei 2015 metais.
Pradėtų ikiteisminių tyrimų procentas, palyginti su Vilniaus rajono policijos komisariate užregistruotais įvykiais, yra mažas: 2015 metais jis sudarė tik 20,1 proc., o 2016 metais – 15,3 proc. Nukentėję asmenys dažnai nuolaidžiauja, gailisi savo skriaudikų, bijo teisminio proceso, ar dėl kitų priežasčių.
2016 m. Vilniaus rajone už nusikalstamas smurtines veikas artimoje aplinkoje yra nuteista 111 asmenų, iš jų 49 gyvena kartu su nepilnamečiais vaikais. Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Vaikų teisių apsaugos skyriaus specialistai 2015 metais dirbo su 8 smurtą tiesiogiai patyrusiais vaikais, 2016 metais - 5. 65 asmenis teismas įpareigojo dalyvauti smurtinį elgesį keičiančiose programose.
Vilniaus rajono policijos komisariato duomenimis Vilniaus rajono savivaldybėje
|
Užregistruota pranešimų, susijusių su smurtu artimoje aplinkoje |
Pradėti ikiteisminiai tyrimai dėl smurto artimoje aplinkoje |
|
2015 metais |
1050 |
211 |
|
2016 metais |
1911 |
292 |
|
Per 2017 metų I pusmetį |
629 |
183 |
|
2017 m. smurto apimtys Vilniau rajone nemažėja. Vilniaus apygardos Probacijos tarnybos duomenimis, per aštuonis šių metų mėnesius nuteisti 74 asmenys, smurtavę artimoje aplinkoje, iš jų:
- apie 40 procentų gyvena su nepilnamečiais vaikais;
- 60 procentų įpareigoti dalyvauti smurtinį elgesį keičiančioje programoje.
Baudžiamojo kodekso 72² str. teismas įpareigoja asmenis, padariusius nusikalstamas smurtines veikas artimajam giminaičiui ar šeimos nariui, dalyvauti smurtinį elgesį keičiančiose programose.
Smurtą patiria moterys, vaikai, senyvo amžiaus asmenys, padaugėjo atvejų, kai nustatoma, kad smurtą patyrė vyrai ir nepilnamečiai asmenys. Smurtą patyręs asmuo neretai kreipiasi pagalbos tik po keletą smurto atvejų, kai smurto pasekmės būna ypač skaudžios. Vaikystėje patirtas ar matytas smurtas gali didinti suaugusių asmenų pažeidžiamumą smurto požiūriu. Taigi svarbu kuo anksčiau pastebėti smurtinį elgesį, užkirsti jam kelią ir ugdyti tarpusavio santykius, pagrįstus nuostata, kad smurtas nepriimtinas jokiomis aplinkybėmis.
Akivaizdu, kad smurto paplitimas artimoje aplinkoje yra susijęs su bendravimo ir taikaus konfliktų sprendimo įgūdžių stoka. Siekiant veiksmingai spręsti smurto artimoje aplinkoje problemą, būtina organizuoti priemonių nukreiptų į smurtinio konflikto subjektus įgyvendinimą, t. y. būtina organizuoti tiek priemones apsaugančias moteris nuo smurto, tiek priemones nukreiptas į smurtautojo netinkamą elgesį. Nesprendžiant problemų, susijusių su smurtautojo netinkamu elgesiu, pykčio valdymo ir konfliktų sprendimo įgūdžių stoka, ir toliau keliamos grėsmės kitiems asmenims, t. y. vaikams, gyvenantiems kartu su smurtautoju, partnerei ir kitiems asmenims. Pažymėtina, kad didžioji dauguma nukentėjusiųjų patyrusių smurtą ir toliau savanoriškai gyvena kartu su smurtautoju, veda bendrą ūkį.
Smurtui artimoje aplinkoje daro įtaką ir alkoholio vartojimas. Priežastinis ryšys tarp alkoholio vartojimo ir smurto nėra vienareikšmiškas. Nors smurtinis elgesys gali pasireikšti ir nevartojant alkoholio, vis dėlto Europos Sąjungos pagrindinių teisių agentūros atliktame smurto prieš moteris tyrime teigiama, kad moterys, kurių partneriai dažnai ir stipriai svaiginasi alkoholiu, žymiai dažniau patiria partnerio fizinį ir seksualinį smurtą; kai partneris alkoholio nevartoja tiek, kad stipriai apsvaigtų, fizinio ir seksualinio smurto lygis – 5 procentai, kai partneris stipriai apsvaigsta kartą per mėnesį ar dažniau, smurto lygis – 23 procentai.
Veiksmingiausias priklausomybės nuo alkoholio gydymo būdas yra kompleksinis, sujungiantis tiek vaistų, sukeliančių alkoholio netoleravimą, slopinančių potraukį išgerti ir stabilizuojančių nervų sistemą, vartojimą, tiek psichologines poveikio priemones, tokias kaip psichologinis konsultavimas, individuali ar grupinė psichoterapija.
Vilniaus rajono savivaldybė inicijavo rajono gyventojų, priklausomų nuo alkoholio vartojimo, gydymo išlaidų kompensavimą savivaldybės biudžeto lėšomis. 2016 metais ši parama buvo skirta 34 asmenims, panaudota 2515,00 Eur. Parama gydymui nuo priklausomybės pasiteisino: 60,7 proc. asmenų, gavusių gydymą, sustabdė šios visą gyvenimą žlugdančios priklausomybės progresavimą.
Institucijos, dirbančios su smurtą artimoje aplinkoje patyrusiais asmenimis ir smurtautojais Vilniaus rajono savivaldybėje:
Eil. nr. |
Pagalba smurto artimoje aplinkoje atveju |
Atsakinga institucija |
1. |
Pranešimų apie smurto artimoje aplinkoje atvejus registravimas |
Policija, Policijos nuovados, Bendrasis pagalbos telefonas |
2. |
Smurto artimoje aplinkoje atvejų tyrimas |
Vilniaus rajono policijos komisariatas |
3. |
Bylų dėl smurto artimoje aplinkoje nagrinėjimas |
Vilniaus rajono apylinkės teismas |
Vilniaus apygardos teismas |
||
4. |
Vaikų teisių apsauga |
Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Vaikų teisių apsaugos skyrius |
5. |
Medicininė vaikų apžiūra |
VšĮ Greitosios medicinos pagalbos stotis |
VšĮ Vilniaus miesto klinikinės ligoninės Antakalnio filialas |
||
6. |
Mediacija |
Vilniaus apygardos probacijos tarnyba |
7. |
Teisinė pagalba |
Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnyba |
Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Teisės skyrius |
||
8. |
Psichologinė, psichiatro, socialinė pagalba smurtą patyrusiems vaikams, jų šeimoms |
VšĮ Vilniaus rajono centrinės poliklinikos Psichikos sveikatos centras |
Vilniaus visuomenės sveikatos biuras |
||
Vilniaus rajono pedagoginė psichologinė tarnyba |
||
9. |
Socialinės (bendrosios ir socialinės priežiūros – apnakvindinimo ir apgyvendinimo) paslaugos smurtą patyrusioms moterims, jų vaikams |
Vilniaus rajono šeimos ir vaiko krizių centras |
Vilniaus rajono šeimos ir vaiko gerovės centras |
||
VšĮ „Vaikų ir paauglių socialinis centras“ |
||
Savarankiško gyvenimo namai „Po vienu stogu“ |
||
10. |
Socialinė pagalba smurto atveju be priežiūros likusiems globos reikalingiems neįgaliems asmenims, kai policijos pareigūnai įpareigoja smurtautoją išsikelti |
Paberžės socialinės globos namai |
Vilniaus rajono Nemenčinės palaikomojo gydymo ir slaugos ligoninė |
||
Vilniaus rajono Šumsko palaikomojo gydymo ir slaugos ligoninė |
||
11. |
Pagalba nuteistiesiems ir nuteistųjų šeimoms |
Vilniaus apygardos probacijos tarnyba |
12. |
Socialinė pagalba vaikams, šeimoms |
Vilniaus rajono socialinių paslaugų centras |
Vykdant prevencines veiklas ypatingas vaidmuo tenka švietimo sistemai: į formaliojo ikimokyklinio, priešmokyklinio ir mokyklinio švietimo programas turi būti įtraukti klausimai apie moterų ir vyrų lygybę, nestereotipinius lyčių vaidmenis, tarpusavio pagarbą, nesmurtinį konfliktų sprendimą, smurtą prieš moteris lyties pagrindu ir teisę į asmens neliečiamybę. Šie principai turi būti taikomi ir neformaliojo švietimo įstaigose įskaitant sporto, kultūros, laisvalaikio objektus bei žiniasklaidą. Smurto prevencija nėra vieno specialisto (socialinio pedagogo, socialinio darbuotojo) atsakomybė.
Siekiant mažinti smurto artimoje aplinkoje mastą labai svarbus institucinis bendradarbiavimas, specialistų kompetencijų kėlimas, išmokant identifikuoti šį reiškinį, operatyviai pranešti atitinkamoms tarnyboms ir tinkamai spręsti potencialaus ar realaus smurto atvejus.
III SKYRIUS
PROGRAMOS TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
6. Programos strateginis tikslas – mažinti smurto artimoje aplinkoje mastą Vilniaus rajone:
6.1. plačiau supažindinti Vilniaus rajono gyventojus su įvairiomis smurto apraiškomis, jo padariniais ir būtinybe užkirsti jam kelią, ugdyti nepakantumą smurtiniam elgesiui;
6.2. tobulinti kompleksinės pagalbos teikimo smurtą patyrusiems asmenims mechanizmą, pagrįstą valstybės institucijų, savivaldybės, nevyriausybinių organizacijų ir visuomenės bendradarbiavimu;
6.3. gerinti specializuotos pagalbos, psichologinių, teisinių socialinių paslaugų smurtą patyrusiems suaugusiems asmenims prieinamumą ir kokybę.
Svarbu siekti, kad visuomenė geriau atpažintų smurtą artimoje aplinkoje, gautų daugiau informacijos apie smurto artimoje aplinkoje žalą, prevenciją, pagalbą jį patyrusiesiems, bausmes už jo naudojimą, taip pat smurtinio elgesio keitimą ir taptų jam nepakanti.
Specialistai, teikiantys pagalbą smurtą patyrusiems asmenims, turi per mažai smurto artimoje aplinkoje apraiškų ir jo padarinių atpažinimo įgūdžių. Ypač stokojama smurto artimoje aplinkoje atpažinimo įgūdžių mokymo renginių ir standartinio reagavimo instruktažų teisėsaugos pareigūnams ir kitiems profesionalams, kuriems šios priemonės padėtų efektyviau dirbti su smurto artimoje aplinkoje aukomis. Taigi svarbu tobulinti teisėsaugos pareigūnų, socialinių darbuotojų, sveikatos priežiūros, vaiko teisių apsaugos specialistų, švietimo ir ugdymo įstaigų darbuotojų, kitų sričių specialistų, dirbančių su smurtą patyrusiais asmenimis, kvalifikaciją, sukurti emocinio palaikymo pagalbą teikiantiems specialistams sistemą, užtikrinančią, kad žmogiškieji ištekliai būtų naudojami tausiai ir veiksmingai.
7. Uždaviniai tikslams pasiekti:
7.1. šviesti rajono gyventojus smurto artimoje aplinkoje prevencijos klausimais, mokyti atpažinti smurto apraiškas, ugdyti nepakantumą visų rūšių smurtui;
7.5. užtikrinti efektyvų specialistų, dirbančių smurto artimoje aplinkoje įveikimo srityje, reagavimą į smurto artimoje aplinkoje nusikaltimus, ugdant šių specialistų kompetencijas ir sukuriant jų bendradarbiavimo tinklą;
7.6. sumažinti kartotinių (recidyvinių) smurto artimoje aplinkoje nusikaltimų skaičių, organizuojant smurtinio elgesio keitimo programas smurtautojams Savivaldybėje;
IV SKYRIUS
PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS IR FINANSAVIMAS
8. Įgyvendinant Programą dalyvauja Vilniaus rajono savivaldybė, Vilniaus rajono policijos komisariatas, VšĮ Vilniaus rajono centrinės poliklinikos Psichikos sveikatos centras, VšĮ Vilniaus rajono centrinės poliklinikos Greitosios medicininės pagalbos skyrius, Vilniaus apygardos Probacijos tarnyba, Vilniaus miesto visuomenės sveikatos biuras, nevyriausybinės ir kitos organizacijos, dirbančios su smurto artimoje aplinkoje aukomis.
9. Programa finansuojama iš atitinkamų metų Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšų, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme atitinkamoms institucijoms, atsakingoms už priemonių įgyvendinimą, patvirtintų bendrųjų asignavimų, taip pat gali būti finansuojama ir iš Europos Sąjungos ir kitų struktūrinių fondų paramos lėšų, tarptautinių programų, taip pat iš kitų teisėtai gautų lėšų.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
10. 2015 m. valstybės audito vykdyta Apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatymo įgyvendinimo analizė atskleidė, kad koordinavimo tarp institucijų nėra, skirtingų sričių specialistams dažnai trūksta informacijos apie kitų institucijų darbo specifiką ir kompetencijų ribas siekiant sustabdyti smurtautojus ir apsaugoti nukentėjusiuosius. Smurto artimoje aplinkoje nusikaltimus sunku identifikuoti ir nutraukti, kai institucijos ir organizacijos veikia atskirai ir fragmentiškai, neturėdamos bendro ir tvirto atsako į šį nusikaltimą. Veiksmingai sustabdyti smurtą artimoje aplinkoje ir apsaugoti nukentėjusius asmenis galima tik sutelkus įvairių sričių specialistų pastangas. Tam yra būtinas sutarimas tarp specializuotos pagalbos centrų, paramą teikiančių organizacijų, policijos, teisėsaugos, medicinos, vaiko teisių apsaugos ir kitų institucijų, siekiant efektyviai užtikrinti asmens, šeimos ir bendruomenės saugumą ir reikalingą pagalbą iš smurtinių santykių ištrūkti siekiantiems asmenims.
Vilniaus rajono savivaldybės smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2018–2020 metų programos
Priedas
VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS SMURTO ARTIMOJE APLINKOJE PREVENCIJOS IR PAGALBOS TEIKIMO NUKENTĖJUSIEMS ASMENIMS 2018–2020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONIŲ PLANAS
Eil. Nr. |
Tikslo, uždavinio pavadinimas |
Priemonės pavadinimas |
Atsakingas vykdytojas |
Savivaldybės biudžeto lėšos (tūkst. Eur) |
1. |
Šviesti rajono gyventojus smurto artimoje aplinkoje prevencijos klausimais, mokyti atpažinti smurto apraiškas, ugdyti nepakantumą visų rūšių smurtui |
Projektas „Smurtas ir ribos“, skirtas tėvams, auginantiems vaikus. Projektą sudaro užsiėmimų ciklas tema: „Kas yra smurtas ir kodėl jį norisi naudoti?“ Seminaras grupėse tema: „Kai vaikai peržengia ribas – ką daryti?“. |
Vilniaus visuomenės sveikatos biuras
Vilniaus apygardos Probacijos tarnyba |
4,5
|
Susitikimai (pokalbiai) smurto prevencijos tema su moksleiviais (bendrojo ugdymo įstaigose). |
Vilniaus rajono policijos komisariatas
Švietimo įstaigų vadovai |
- |
||
Sukurti kompiuterinę programą apie VšĮ VRCP PSC suteiktas paslaugas savižudžių artimiesiems, asmenims, bandžiusiems nusižudyti, smurto, seksualinės prievartos aukoms ir smurtautojams, duomenų stebėsenai ir analizei vykdyti. |
VšĮ VRCP Psichikos sveikatos centras |
1,0 |
||
Prevencinės programos organizavimas ir vykdymas dienos centrą lankantiems vaikams. |
Vilniaus rajono šeimos ir vaiko krizių centras |
1,0 |
||
Skrajutės/atmintinės smurto tema vaikams, suaugusiems, specialistams.
Metodinė medžiaga seminarų dalyviams. |
VšĮ VRCP Psichikos sveikatos centras,
Vilniaus rajono šeimos ir vaiko krizių centras |
1,5 |
||
2. |
Tobulinti darbuotojų, kitų asmenų, dirbančių smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo smurtą patyrusiems asmenims srityse, profesinę kompetenciją |
Mokymų programa profesinių grupių atstovams „Ką kiekvienas specialistas turi žinoti susidurdamas su smurtą patyrusiu asmeniu“ |
Vilniaus visuomenės sveikatos biuras |
6,0 |
Gimk projektinė veikla – konferencijos organizavimas krizių centro, seniūnijos, mokyklų specialistams, globėjams ir įtėviams. |
Vilniaus rajono šeimos ir vaiko krizių centras |
1,0 |
||
Seminarai sveikatos priežiūros specialistams, švietimo įstaigų darbuotojams, socialiniams darbuotojams apie savižudybių grėsmę ir pagalbos būdai. |
VšĮ VRCP Psichikos sveikatos centras |
3,6 |
||
Seminarai ankstyvosios intervencijos ir prevencijos, vertinant ir identifikuojant ankstyvąsias rizikas vaiko gerovei šeimose. Pagal adaptuotą programą. |
VšĮ VRCP Psichikos sveikatos centras |
4,2 |
||
Pirmosios pagalbos mokymai, kurių tikslas suteikti žinių ir įgūdžių, padėsiančių priimti teisingus sprendimus ir imtis užtikrintų veiksmų krizinėje situacijoje. |
VšĮ GMP skyrius |
3,0 |
||
3. |
Sukurti ir įgyvendinti prevencines smurtinio elgesio keitimo priemones |
Kognityvinės-elgesio korekcijos programa „EQUIP“ asocialaus elgesio problemų turintiems nepilnamečiams. Programos tikslas – mokyti nepilnamečius mąstyti ir elgtis atsakingai taikant savitarpio pagalbos metodą, motyvuoti ir įgalinti paauglius teikti pagalbą vienas kitam. |
Vilniaus visuomenės sveikatos biuras |
9,6 |
Intervencinė programa smurtaujantiems šeimoje. Vienas iš pagrindinių programos tikslų - užsiėmimų metu padėti šeimoje smurtaujantiems asmenims išmokti nenaudoti smurto. |
Vilniaus visuomenės sveikatos biuras |
12,0
|
||
Prevencinio pobūdžio renginiai "Gyvenkime be smurto" |
Vilniaus rajono policijos komisariatas |
1,5 |
||
Smurtą patyrusių asmenų lankymas, tikrinimas, ar smurtautajai laikosi paskirtos kardomosios priemonės ar teismo skirtų įpareigojimų sąlygų. |
Vilniaus rajono policijos komisariatas |
- |
||
Kasmetiniai renginiai smurto tema skirti centro globotiniams, dienos centrą lankantiems vaikams. |
Vilniaus rajono šeimos ir vaiko krizių centras |
1,0 |
||
4. |
Gerinti specializuotos pagalbos, psichologinių, teisinių socialinių paslaugų smurtą patyrusiems suaugusiems asmenims prieinamumą ir kokybę |
Psichosocialinės paslaugos:
Ankstyvosios intervencijos paslaugos vaikams ir jaunimui iki 21 metų pagal adaptuotą programą;
Rizikingo elgesio vaikų ir paauglių tėvams (eksperimentuojantiems alkoholiu, psichoaktyviosiomis medžiagomis). Nėščiųjų ir jų sutuoktinių, jaunų tėvelių, turinčių psichologinių sunkumų, savipagalbos grupė. |
VšĮ VRCP Psichikos sveikatos centras
|
4,5 |
Psichosocialinės pagalbos paslaugos. |
VšĮ VRCP Psichikos sveikatos centras
|
- |
||
Savipagalbos grupės rizikingo elgesio vaikams ir jaunimui (eksperimentuojantiems su alkoholiu, psichoaktyviosiomis medžiagomis). |
VšĮ VRCP Psichikos sveikatos centras |
3,6 |
||
5. |
Stiprinti specialistų komandinį darbą vykdant smurto artimoje aplinkoje prevenciją ir teikiant pagalbą smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims |
Seminarai „Tarpinstitucinio bendradarbiavimo ypatumai ir svarba siekiant rajono bendruomenių saugios ir sveikos aplinkos“. „Ankstyvosios intervencijos ir prevencijos, vertinant ir identifikuojant ankstyvąsias rizikas vaiko gerovei šeimose“. Pagal adaptuotą programą. |
VšĮ VRCP Psichikos sveikatos centras
|
2,4 |
Apskritojo stalo diskusija su bendradarbiaujančiomis institucijomis smurto artimoje aplinkoje klausimais. |
VšĮ VRCP Psichikos sveikatos centras |
0,3 |
||
Socialinių paslaugų organizavimas asmenims, patyrusiems smurtą artimoje aplinkoje. |
Socialinės rūpybos skyrius |
- |
||
Pirmosios pagalbos rinkinių įsigijimas ir skrajučių/atmintinių pirmosios pagalbos tema pagaminimas |
VšĮ VRCP GMP skyrius |
3,3 |
||
6. |
Užtikrinti vaikų, patyrusių smurtą artimoje aplinkoje, teises bei teisėtus interesus |
Socialinių paslaugų teikimo užtikrinimas vaikams, patyrusiems smurtą artimoje aplinkoje |
Socialinių paslaugų centras |
- |
Rizikos faktoriai, darantys įtaką savižudiškam elgesiui. Savižudybių rizikos įvertinimas ir psichologinė pagalba.
|
VšĮ VRCP Psichikos sveikatos centras |
0,6 |
||
Savipagalbos grupės savikontrolės ugdymui hiperaktyviems vaikams ir jų tėvams.
|
VšĮ VRCP Psichikos sveikatos centras |
0,9 |
||
Savipagalbos grupės rizikingo elgesio vaikams ir jaunimui (eksperimentuojantiems su alkoholiu, psichoaktyviosiomis medžiagomis).
|
VšĮ VRCP Psichikos sveikatos centras |
0,6 |
||
Teisinės ir psichologinės pagalbos organizavimas. |
VTAS |
- |
||
Iš viso savivaldybės biudžeto lėšų 2018-2020 metams: |
66,1 |