HERB21

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2006 M. BIRŽELIO 1 D. ĮSAKYMO NR. D1-275 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. gruodžio 10 d. Nr. D1-443

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-275 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“:

1. Pripažįstu netekusiu galios 10 punktą.

2. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. Ministras priima ir pasirašo įsakymus dėl:

13.1. ministrui pavestų valdymo sričių strateginio veiklos plano, prireikus jį detalizuoti, – ir metinio ministerijos veiklos plano, įstaigų prie Ministerijos ir kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų metinių veiklos planų, jeigu ministras nepaveda jų tvirtinti įstaigų prie Ministerijos ir kitų  Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovams;

13.2. Ministerijos struktūros, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau – darbuotojai), pareigybių sąrašo patvirtinimo, įstaigų prie Ministerijos ir kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovų pareigybių aprašymų patvirtinimo;

13.3. aplinkos ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, Ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų (jei atskiru įsakymu nepaveda šių funkcijų vykdyti Ministerijos kancleriui) priėmimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų, pašalpų skyrimo, skatinimo, tarnybinių nuobaudų skyrimo arba padaryto darbo pareigų pažeidimo;

13.4. Ministerijos struktūrinių padalinių nuostatų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymų patvirtinimo (jei atskiru įsakymu nepaveda šių funkcijų vykdyti Ministerijos kancleriui). Vyriausybės pavedimu – įstaigų prie Ministerijos nuostatų patvirtinimo; kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Ministerija, nuostatų patvirtinimo;

13.5. įstaigų prie Ministerijos ir kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovų priėmimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų, pašalpų skyrimo, skatinimo, tarnybinių nuobaudų skyrimo arba padaryto darbo pareigų pažeidimo, jei įstatymai nenustato kitaip;

13.6. Ministerijos kolegijos, komisijų (darbo grupių), įstaigų prie Ministerijos ir kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų kolegialaus priežiūros organų sudarymo (išskyrus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 12 straipsnio 3 dalyje nurodytus subjektus);

13.7. viceministrų veiklos, Ministerijos kanclerio administravimo sričių nustatymo;

13.8. kitų įstatymų ir Vyriausybės nutarimų pavestų funkcijų atlikimo.“

3. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. Ministrui teikiamas pasirašyti įsakymo originalas arba Ministerijos dokumentų valdymo sistemoje įkeltas įsakymas, kurį vizuoja:

14.1. įsakymo projektą rengęs asmuo ir jo tiesioginis vadovas;

14.2. Ministerijos struktūrinio padalinio vadovas;

14.3. suinteresuotų Ministerijos struktūrinių padalinių vadovai, jei įsakymo turinys susijęs su minėtų padalinių kompetencijai priskirtais klausimais;

14.4. valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atsakingas už kalbos taisyklingumą;

14.5. Strateginio valdymo ir investicijų departamento Strateginio ir finansų valdymo skyriaus vyresnysis patarėjas (finansų klausimais), kai įsakymas susijęs su piniginiais ištekliais, taip pat finansine parama;

14.6. Administravimo departamento Informacinių sistemų vystymo skyriaus vedėjas, kai įsakymas susijęs su valstybės informaciniais ištekliais;

14.7. Teisės skyriaus vyriausiasis patarėjas (teisėkūros klausimais)   ir (arba) Teisės skyriaus valstybės tarnautojas (teisėkūros klausimais), atlikęs teisės akto projekto teisinį vertinimą, išskyrus nenorminio pobūdžio įsakymus, kurie neskelbiami Teisės aktų registre;

14.8. ministro patarėjas (pagal kompetenciją);

14.9. Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriaus valstybės tarnautojas, atlikęs teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, kai jį atlikti būtina pagal Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymą;

14.10. Ministerijos kancleris;

14.11. viceministras pagal nustatytą veiklos sritį;

14.12.  Administravimo departamento Dokumentų valdymo ir veiklos aprūpinimo skyriaus specialistas, išskyrus nenorminio pobūdžio įsakymus, kurie neskelbiami Teisės aktų registre.“

4. Pakeičiu 15 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

15. Su ministrui pasirašyti teikiamu norminio įsakymo projektu teikiama pažyma, kurioje nurodoma teisės akto projekto pavadinimas, teisės akto projekto nuoroda Teisės aktų informacinėje sistemoje ir nuoroda iš Ministerijos Teisėkūros plano, Ministerijos struktūriniai padaliniai, duomenų apsaugos pareigūnas ir kitos institucijos, su kuriomis derintas teisės akto projektas. Jei derinimo Teisės aktų informacinėje sistemoje metu gauta pastabų ir pasiūlymų, į kuriuos neatsižvelgta arba atsižvelgta iš dalies, ir jų nepavyko suderinti kitais būdais, turi būti parengta derinimo pažyma pagal Ministrų, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijų ir kitų Vyriausybei pavaldžių ir atskaitingų viešojo administravimo subjektų norminių teisės aktų projektų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento ir Ministrų, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijų ir kitų Vyriausybei pavaldžių ir atskaitingų viešojo administravimo subjektų norminių teisės aktų projektų rengimo taisyklių  patvirtinimo“ (toliau – Ministrų, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijų ir kitų Vyriausybei pavaldžių ir atskaitingų viešojo administravimo subjektų norminių teisės aktų projektų rengimo taisyklės) reikalavimus.“

5. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Ministro įsakymų, kuriais nustatoma paramos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto naudojimo tvarka arba kuriais prisiimami (ar padidinami) finansiniai, garantiniai ir kiti skoliniai įsipareigojimai, tenkintini iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, projektai Teisės skyriaus vyriausiojo patarėjo (teisėkūros klausimais) ir (arba) Teisės skyriaus valstybės tarnautojo (teisėkūros klausimais), atliekančio teisės akto projekto teisinį vertinimą,  sprendimu turi būti derinami su Finansų ministerija.“

6. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Ministro įsakymus registruoja Administravimo departamento Dokumentų valdymo ir veiklos aprūpinimo skyrius, išskyrus įsakymus personalo klausimais, kurie registruojami Administravimo departamento Personalo valdymo skyriuje. Pasirašyti ministro įsakymai registruojami jų pasirašymo dieną. Ministro įsakymui suteikiamas registravimo eilės numeris pagal bendrąją numeraciją nuo metų pradžios iki pabaigos. Jeigu priimamas kelių ministrų bendras įsakymas, jis registruojamas, kai įsakymą pasirašo visi ministrai, paskutinio ministro pasirašymo dieną. Ministrų pasirašytą įsakymą įformina ministerija, kurios ministras inicijavo įsakymą. Kai įsakymą inicijuoja aplinkos ministras, Administravimo departamento Dokumentų valdymo ir veiklos aprūpinimo skyrius suderina su kitų ministerijų, kurių ministrai pasirašė bendrą įsakymą, struktūriniais padaliniais, atsakingais už dokumentų valdymą, įsakymo registravimo datą, numerį ir jį registruoja.“

7. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:

18. Ministro įsakymai ne vėliau kaip kitą darbo dieną perduodami arba išsiunčiami juos vykdyti turinčioms institucijoms (valstybės tarnautojams, darbuotojams), kitiems įsakyme nurodytiems suinteresuotiems asmenims. Įsakymus vykdyti turintiems Ministerijos struktūriniams padaliniams, įstaigoms prie Ministerijos ir kitoms Ministerijai pavaldžioms biudžetinėms įstaigoms, kitiems įsakyme nurodytiems asmenims ministro įsakymų kopijas pateikia tiesioginis įsakymo rengėjas.“

8. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Ministro įsakymai registruojami, skelbiami ir įsigalioja Teisėkūros pagrindų įstatymo, Teisės aktų pateikimo, registravimo ir skelbimo Teisės aktų registre tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Seimo kanclerio 2013 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. 400-ĮVK-369 „Dėl Teisės aktų pateikimo, registravimo ir skelbimo Teisės aktų registre tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Už ministro įsakymų paskelbimą Teisės aktų registre atsakingas Administravimo departamento Dokumentų valdymo ir veiklos aprūpinimo skyrius.“

9. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:

22. Ministerijos kancleris, kai jo laikinai nėra, ministro paskirtas Ministerijos struktūrinio padalinio vadovas pagal kompetenciją priima potvarkius dėl:

22.1. Ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų (kai pavestas šių funkcijų vykdymas ministro įsakymu), išskyrus ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, Centralizuoto vidaus audito skyriaus vadovo, specialiųjų atašė, įstaigų prie Ministerijos ir kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovų, priėmimo į pareigas, perkėlimo ir atleidimo iš pareigų, pašalpos skyrimo, tarnybinių nuobaudų skyrimo ir darbuotojų padaryto darbo pareigų pažeidimo, pavedimo vykdyti funkcijas;

22.2. kitų teisės aktuose nurodytų funkcijų vykdymo.“

10. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Ministerijos struktūriniai padaliniai darbą organizuoja vadovaudamiesi ministro patvirtintais jų nuostatais, Ministerijos struktūrinių padalinių vadovai, ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo ir kiti valstybės tarnautojai, – pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1176 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo įgyvendinimo“, darbuotojai - pareigybių aprašymais. Ministerijos struktūrinių padalinių vadovai atsako už jų vadovaujamų padalinių nuostatų parengimą, paskelbimą ir atnaujinimą Ministerijos interneto svetainėje.“

11. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Ministerijos struktūrinių padalinių vadovai asmeniškai atsakingi už padaliniams pavestų funkcijų vykdymą, darbo organizavimą, taip pat už ministro, viceministrų, Ministerijos kanclerio pavedimų vykdymą.“

12. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Ministerijoje gali būti sudaroma kolegija – ministro patariamoji institucija. Kolegijos nariai yra ministras (kolegijos pirmininkas), viceministrai ir Ministerijos kancleris. Į kolegijos sudėtį gali būti įtraukiami kiti Ministerijos ir kitų institucijų atstovai.“

13. Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:

35. Ministerijos veikla organizuojama vadovaujantis Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, parengtu ir aplinkos ministro patvirtintu aplinkos ministrui pavestų valdymo sričių strateginiu veiklos planu, kitais Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme nurodytais veiklos lygmens planavimo dokumentais. Ministerijos strateginis veiklos planas skelbiamas ministerijos interneto svetainėje.“           

14Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:

36. Ministerijos strateginio veiklos plano rengimą ir įgyvendinimą organizuoja ir koordinuoja Ministerijos kancleris, šiame plane numatytų priemonių vykdymą pagal kompetenciją organizuoja Ministerijos struktūrinių padalinių vadovai.“

15. Pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:

37. Vadovaujantis Ministerijos strateginio veiklos plano programų tikslais ir uždaviniais, sudaromi įstaigų prie Ministerijos, kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai.“

16. Pakeičiu 38 punktą ir jį išdėstau taip:

38. Einamieji Ministerijos veiklos klausimai gali būti aptariami ministro, viceministrų ir Ministerijos kanclerio pasitarimuose. Šiuose pasitarimuose ministro nurodymu gali dalyvauti Ministerijos struktūrinių padalinių vadovai, įstaigų prie Ministerijos ir kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovai, ministro pakviesti asmenys. Ministras ne rečiau kaip kartą per savaitę inicijuoja Ministerijos vadovybės pasitarimus, kurie vyksta ministro nustatytu laiku. Juose gali dalyvauti ir kiti Ministerijos valstybės tarnautojai, darbuotojai, kitų institucijų ir įstaigų atstovai.“

17. Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:

39. Viceministrai ir Ministerijos kancleris jų nustatytu laiku gali organizuoti Ministerijos struktūrinių padalinių, įstaigų prie Ministerijos , kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovų pasitarimus, kitų valstybės tarnautojų ar darbuotojų pasitarimus jiems pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymo ir kitais klausimais.“

18. Pakeičiu 44 punktą ir jį išdėstau taip:

44. Prieš ministrui pasirašant Reglamento 42 punkte nurodytus dokumentus (išskyrus įsakymus, kurių vizavimas nurodytas Reglamento 14 punkte), juos vizuoja Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis dokumento rengėjas, jo tiesioginis vadovas, dokumentą rengusio Ministerijos struktūrinio padalinio vadovas, jeigu dokumentas susijęs su kito Ministerijos struktūrinio padalinio veikla, – šio padalinio vadovas, darbuotojas, atsakingas už kalbos taisyklingumą (išskyrus dokumentus užsienio kalba), viceministras ir ministro patarėjas pagal ministro nustatytas veiklos sritis, Ministerijos kancleris. Už visų pagal Reglamentą reikiamų vizų ant teisės akto projekto ar dokumento (rašto) surinkimą ir įkėlimą Ministerijos dokumentų valdymo sistemoje atsako tiesioginis teisės akto projekto ar dokumento (rašto) rengėjas. Visais atvejais vizuojant Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis kiekvieno Ministerijos dokumentų valdymo sistemos naudotojo prisijungimo slaptažodis laikomas tinkama valstybės tarnautojo ir darbuotojo identifikavimo priemone.“

19. Pakeičiu 49.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

49.1. Reglamento 13 punkte nurodytus įsakymų projektus;“.

20. Pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:

50. Prieš viceministrui ar Ministerijos kancleriui pasirašant (vizuojant) dokumentusįskaitant teisės aktų projektus su priedais ir lydimaisiais dokumentais, juos Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis vizuoja tiesioginis dokumento rengėjas, jo tiesioginis vadovas, dokumentą rengusio Ministerijos struktūrinio padalinio vadovas, darbuotojas, atsakingas už kalbos taisyklingumą (išskyrus raštus ir lydraščius, kurie darbuotojui, atsakingam už kalbos taisyklingumą, teikiami rengėjo nuožiūra), Administravimo departamento Informacinių sistemų vystymo skyriaus vedėjas, kai dokumentai susiję su valstybės informaciniais ištekliais, suinteresuotų Ministerijos struktūrinių padalinių vadovai. Už visų pagal Reglamentą reikiamų vizų ant teisės akto projekto ar dokumento (rašto) surinkimą ir įkėlimą Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis atsako tiesioginis teisės akto projekto ar dokumento (rašto) rengėjas.“

21. Pakeičiu 501 punktą ir jį išdėstau taip:

501. Perdavimo aktus pasirašo Ministerijos struktūrinio padalinio, kurio valstybės tarnautojas ar darbuotojas atsako už sutarties vykdymą, vadovas. Perdavimo aktus vizuoja atliktus darbus, paslaugas, prekes, daiktus tiesiogiai priimantis (perduodantis) valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atsakingas už sutarties vykdymą, prieš tai patikrinęs perduodamų darbų, prekių, paslaugų, daiktų kokybę ir atitiktį sutartyje nustatytiems reikalavimams, ir jo tiesioginis vadovas (jei jis nėra Ministerijos struktūrinio padalinio vadovas). Jei už sutarties vykdymą atsakingi keli skirtingų Ministerijos struktūrinių padalinių valstybės tarnautojai ar darbuotojai, perdavimo aktus pasirašo sutartyje nurodyto pirmojo atsakingo už sutarties vykdymą valstybės tarnautojo ar darbuotojo vadovas, juos vizuoja kiti nurodyti už sutarties vykdymą atsakingi valstybės tarnautojai ar darbuotojai, jų tiesioginiai vadovai ir padalinio vadovas (jei jis nėra perdavimo aktus pasirašantis asmuo).“

22. Pakeičiu 52 punktą ir jį išdėstau taip:

52. Ministerijos struktūrinių padalinių vadovai (jei jų nėra, – Ministerijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, vykdantys padalinių vadovų funkcijas jų komandiruočių, atostogų, ligos metu ar kitais teisės aktuose numatytais atvejais) pagal kompetenciją turi teisę pasirašyti informacinio pobūdžio raštus, raštus dėl tarnybinės pagalbos ir raštus, kuriais vykdydami ministro, viceministro ar Ministerijos kanclerio pavedimai ar rezoliucijos, Ministerijos struktūriniai padaliniai turi pateikti pagal kompetenciją informaciją; raštus, pasirašomus pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 3 dalies 2–6 punktus ir 11 straipsnio 4 dalį; sprendimus dėl nagrinėjimo termino pratęsimo, pasirašomus pagal Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 4 dalį, kitus teisės aktais jiems pasirašyti priskirtus dokumentus.

Ministerijos Administravimo departamento Asmenų aptarnavimo skyriaus vedėjas (jei jo nėra, – Administravimo departamento Dokumentų valdymo ir veiklos aprūpinimo skyriaus vedėjas) pasirašo raštus Viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 3 ir 4 dalyse, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklės) 31 ir 34 punkte nurodytais atvejais, atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų prašymus ir skundus.

Siunčiami raštai įstaigoms prie Ministerijos, kitoms Ministerijai pavaldžioms biudžetinėms įstaigoms, kitoms institucijoms ir asmenims įforminami Ministerijos blanke.“

23. Pakeičiu 541 punktą ir jį išdėstau taip:

541. Kai dokumentą reikia išversti iš užsienio kalbos arba į užsienio kalbą, vertimą užsakantis valstybės tarnautojas ar darbuotojas parengia prašymą Ministerijos kancleriui, kurį vizuoja jo tiesioginis vadovas, Ministerijos struktūrinio padalinio vadovas, Strateginio valdymo ir investicijų departamento Strateginio ir finansų valdymo skyriaus vyresnysis patarėjas (finansų klausimais), Valstybės turto ir viešųjų pirkimų skyriaus vedėjas ir Europos Sąjungos ir tarptautinių ryšių skyriaus vedėjas. Prie prašymo pridedamas pageidaujamas išversti dokumentas. Ministerijos kancleriui pritarus (rezoliucija prašyme), vertimą užsakantis valstybės tarnautojas ar darbuotojas organizuoja vertimo darbus.“

24. Pakeičiu 58 punktą ir jį išdėstau taip:

58. Ministras kontroliuoja, kaip Ministerijoje, įstaigose prie Ministerijos ir kitose Ministerijai pavaldžiose biudžetinėse įstaigose įgyvendinami įstatymai, Vyriausybės nutarimai ar kiti teisės aktai, per viceministrus pagal ministro nustatytas veiklos sritis, Ministerijos kanclerį ir įstaigų prie Ministerijos ar kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovus.“

25. Pakeičiu 65 punktą ir jį išdėstau taip:

65. Jeigu Vyriausybės, Ministro Pirmininko ar Ministro Pirmininko pavedimu – Vyriausybės kanclerio pavedime, įformintame rezoliucija, pirmoji institucija įrašyta Ministerija, pavedimo vykdymą organizuoja ir reikiamą medžiagą rengia Ministerijos struktūrinis padalinys (valstybės tarnautojas, darbuotojas) arba įstaiga prie Ministerijos ar kita Ministerijai pavaldi biudžetinė įstaiga, kuriai pavedimas paskirtas nagrinėti.“

26. Pakeičiu 67 punktą ir jį išdėstau taip:

67. Jeigu Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedime ar Ministro Pirmininko pavedimu – Vyriausybės kanclerio pavedime, įformintame rezoliucija, Ministerija nurodyta ne pirmąja vykdančiąja institucija, Ministerijos struktūrinis padalinys (valstybės tarnautojas, darbuotojas) ar įstaiga prie Ministerijos ar kita Ministerijai pavaldi biudžetinė įstaiga, kuriai pavedimas paskirtas nagrinėti, per 5 darbo dienas turi parengti medžiagą ar atitinkamus pasiūlymus institucijai, kuri pavedime įrašyta pirmoji.“

27. Pakeičiu 671 punktą ir jį išdėstau taip:

671. Administravimo departamento Dokumentų valdymo ir veiklos aprūpinimo skyrius informuoja ministrą, viceministrus pagal ministro nustatytas veiklos sritis ir Ministerijos kanclerį pagal ministro nustatytą administravimo sritį apie neįvykdytus Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimus Reglamento 78 punkte nustatyta tvarka.“

28. Pakeičiu 69 punktą ir jį išdėstau taip:

69. Pavedimus duoti turi teisę:

69.1. ministras - viceministrams, Ministerijos kancleriui, Ministerijos struktūrinių padalinių, įstaigų prie Ministerijos ar kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovams, kitiems Ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams;

69.2. viceministrai - Ministerijos struktūrinių padalinių, įstaigų prie Ministerijos ar kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovams, kitiems Ministerijos valstybės tarnautojams, išskyrus Ministerijos kanclerį, Centralizuoto vidaus audito skyriaus vedėją, ir darbuotojams;

69.3. Ministerijos kancleris - Ministerijos struktūrinių padalinių, įstaigų prie Ministerijos ar kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovams, kitiems Ministerijos valstybės tarnautojams, išskyrus ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus, Centralizuoto vidaus audito skyriaus vedėją, ir darbuotojams.“

29. Pakeičiu 70 punktą ir jį išdėstau taip:

70. Pavedimas pateikiamas vykdytojui tiesiogiai arba per atitinkamo Ministerijos struktūrinio padalinio, įstaigos prie Ministerijos ar kitos Ministerijai pavaldžios biudžetinės įstaigos vadovą. Vykdytojas, gavęs pavedimą tiesiogiai, ne vėliau kaip kitą darbo dieną informuoja savo tiesioginį  vadovą. Jei pavedimą vykdo keli vykdytojai, atsakingas yra pirmasis rezoliucijoje arba Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis nurodytas vykdytojas. Kiti rezoliucijoje arba Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis nurodyti vykdytojai irgi atsako už pavedimo vykdymą ir privalo, pirmajam nurodytam vykdytojui pareikalavus, pateikti visą reikiamą pavedimui įvykdyti medžiagą, dokumentus ir pasiūlymus. Šiame punkte nurodyti pavedimai registruojami ir tvarkomi Reglamento V skyriuje nustatyta tvarka.“

30. Pakeičiu 71 punktą ir jį išdėstau taip:

71. Ministro pavedimų vykdymą organizuoja ir kontroliuoja viceministrai. Ministro pavedimų įstaigų prie Ministerijos ir kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovams vykdymą organizuoja ir kontroliuoja šių įstaigų vadovai.“

31. Pakeičiu 72 punktą ir jį išdėstau taip:

72. Pavedimas (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą) turi būti įvykdytas ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų nuo gavimo Ministerijos struktūriniame padalinyje, įstaigoje prie Ministerijos ir kitoje Ministerijai pavaldžioje biudžetinėje įstaigoje, jeigu pavedime nenurodytas konkretus pavedimo įvykdymo laikas. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdyti ne ilgiau kaip per 3 mėnesius nuo jų gavimo Ministerijos struktūriniame padalinyje, įstaigoje prie Ministerijos ar kitoje Ministerijai pavaldžioje biudžetinėje įstaigoje, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus įvykdymo laikas.“

32. Pakeičiu 73 punktą ir jį išdėstau taip:

73. Ministerijos struktūrinių padalinių, įstaigų prie Ministerijos ir kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovai ir už pavedimų vykdymą atsakingi valstybės tarnautojai, darbuotojai atsako, kad deramai ir laiku būtų įvykdomi jiems paskirti vykdyti ministro, viceministrų, Ministerijos kanclerio pavedimai.“

33. Pakeičiu 75 punktą ir jį išdėstau taip:

75. Norėdamas pratęsti pavedimo vykdymo terminą, Ministerijos struktūrinio padalinio vadovas, įstaigos prie Ministerijos ir kitos Ministerijai pavaldžios biudžetinės įstaigos vadovas pateikia viceministrui pagal ministro nustatytą veiklos sritį ar Ministerijos kancleriui tarnybinį pranešimą išdėstydamas pavedimo termino pratęsimo motyvus. Pavedimo terminas pratęsiamas pavedimą davusio asmens rezoliucija ant tarnybinio pranešimo arba Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis.“

34. Pakeičiu 78 punktą ir jį išdėstau taip:

78. Ministro, viceministrų, Ministerijos kanclerio rezoliucijomis ant Ministerijos gautų raštų (dokumentų) ar Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis įformintų pavedimų vykdymo apskaitą tvarko ir apibendrina jų vykdymo duomenis Administravimo departamento Dokumentų valdymo ir veiklos aprūpinimo skyrius.“

35. Pripažįstu netekusiu galios 79 punktą.

36. Pakeičiu 81 punktą ir jį išdėstau taip:

81. Svarstant pasitarimuose ir posėdžiuose klausimus, susijusius su įstaigų prie Ministerijos ir kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų veikla, darbotvarkė ir medžiagos kopijos pateikiamos šioms įstaigoms.“

37. Pakeičiu 83 punktą ir jį išdėstau taip:

83. Ministerijos struktūrinių padalinių, įstaigų prie Ministerijos ar kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovai, viceministrai, Ministerijos kancleris asmeniškai atsako už Ministerijos atstovų ir Vyriausybės pasitarimuose ir posėdžiuose nagrinėtinos medžiagos peržiūrą, pateiktų išvadų teisingumą ir atitiktį teisės aktų nuostatoms.“

38. Pakeičiu 84 punktą ir jį papildau antrąja pastraipa:

„Ministerija rengia metinį teisėkūros planą, kuris gali būti atnaujinamas kas ketvirtį. Teisėkūros plane nurodomi planuojami parengti teisės aktų projektai (įstatymų, Seimo nutarimų, Vyriausybės nutarimų, aplinkos ministro įsakymų, skelbiamų Teisės aktų registre), kurių reikia Vyriausybės programos nuostatoms, Europos Sąjungos teisės aktų nuostatoms ir kitiems Ministerijos įsipareigojimams įgyvendinti. Šis planas skelbiamas Ministerijos interneto svetainėje.“

39. Pakeičiu 85 punktą ir jį išdėstau taip:

85. Ministro, viceministrų, Ministerijos kanclerio pavedimu teisės aktų projektus rengia Ministerijos struktūriniai padaliniai. Įstaigos prie Ministerijos ir kitos Ministerijai pavaldžios biudžetinės įstaigos dalyvauja rengiant įstatymų įgyvendinamųjų teisės aktų projektus. Prieš rengiant teisės aktų projektus, turi būti įvertintas konsultavimosi su visuomene poreikis. Konsultavimasis su visuomene vykdomas vadovaujantis Ministrų, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijų ir kitų Vyriausybei pavaldžių ir atskaitingų viešojo administravimo subjektų norminių teisės aktų projektų rengimo taisyklėmis.“

40. Pakeičiu 86 punktą ir jį išdėstau taip:

86. Teisės aktų projektų rengimą kontroliuoja Ministerijos struktūrinių padalinių vadovai.“

41. Pakeičiu 87 punktą ir jį išdėstau taip:

87. Teisės aktų projektams rengti ministro įsakymu gali būti sudaromos darbo grupės, į kurių sudėtį gali būti įtraukti Ministerijos struktūrinių padalinių, įstaigų prie Ministerijos ar kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų, kitų ministerijų, valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų ir organizacijų atstovai.“

42. Pakeičiu 88 punktą ir jį išdėstau taip:

88. Teisės aktų projektams rengti Ministerijos struktūrinių padalinių, įstaigų prie Ministerijos ir kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų atstovai dalyvauja darbo grupėse, kurios sudaromos Ministro Pirmininko potvarkiu ar Vyriausybės nutarimu. Pasiūlymus dėl tokiu būdu sudaromų darbo grupių Vyriausybei teikia Ministerija kartu su Ministro Pirmininko potvarkio ar Vyriausybės nutarimo projektu nurodydama rengiamo teisės akto projekto pavadinimą, parengimo terminą, darbo grupės finansavimo šaltinį, pridėdama finansavimo sąmatą.“

43. Pakeičiu 892 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Rengiant ministro įsakymą dėl darbo grupės, komisijos, komiteto, tarybos sudarymo, įtraukiami Ministerijos struktūrinių padalinių valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai vizuoja tokį įsakymą, įstaigų prie Ministerijos ir kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų, kitų institucijų, įstaigų ir organizacijų atstovai įtraukiami pagal šių institucijų, įstaigų ir organizacijų vadovų išankstinį rašytinį ar el. paštu patvirtinimą apie atstovo paskyrimą.“

44. Pakeičiu 90 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

Teisės aktų projektus kartu su projekto lyginamuoju variantu, atitikties lentele, aiškinamuoju raštu, teisės aktu sukeliamų arba teisės akto projektu galimų sukelti ūkio subjektų prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų apskaičiavimo ataskaitomis, Reglamento 15 punkte nurodyta pažyma arba lydraščiu (toliau kartu – lydimieji dokumentai) (kai juos būtina parengti) darbo tvarka rengėjai pirma turi suderinti su Ministerijos struktūriniais padaliniais, Ministerijos duomenų apsaugos pareigūnu (jei teisės aktų projektai susiję su asmens duomenimis), įstaigomis prie Ministerijos ir kitomis Ministerijai pavaldžiomis biudžetinėmis įstaigomis, kurių veikla susijusi su teisės akto projekto nuostatomis, vėliau – su Teisės skyriumi ir, jei reikia, – su Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriumi (atlikti antikorupcinį vertinimą).“

45. Pakeičiu 91 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

91. Teisės akto projektas kartu su lydimaisiais dokumentais Teisės skyriui, Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriui teikiamas vadovaujantis Teisėkūros planu ir jame nustatytais terminais arba, ministrui, viceministrui ar Ministerijos kancleriui pavedus, parengti teisės akto projektą. Teisės akto projektas kartu su visais lydimaisiais dokumentais Teisės skyriui teikiamas el. paštu, Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis arba kitais informacinių technologijų įrankiais, Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriui – el. paštu arba kitais informacinių technologijų įrankiais.“

46. Pakeičiu 91 punkto trečiąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

Kartu su teisės akto projektu Teisės skyriui ir Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriui privalo būti pateikiamos teisės akto projekto derinimo metu gautos išvados, pastabos ir pasiūlymai, jei jie gauti ne per Teisės aktų informacinę sistemą.“

47. Pakeičiu 91 punkto ketvirtąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Projekto kartu su visais lydimaisiais dokumentais gavimo Teisės skyriuje ir Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriuje terminai pradedami skaičiuoti kitą darbo dieną, kai projektas kartu su visais lydimaisiais dokumentais pateikiamas Teisės skyriaus vyriausiajam patarėjui (teisėkūros klausimais) ir Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriaus vedėjui. Teisės skyriaus vyriausiasis patarėjas (teisėkūros klausimais) ir (arba) Teisės skyriaus valstybės tarnautojas (teisėkūros klausimais), atliekantis teisės akto projekto teisinį vertinimą, pateikia išvadas ar pastabas ir pasiūlymus dėl Ministerijos struktūrinių padalinių parengtų ir jam derinti pateiktų teisės aktų projektų su jų lydimaisiais dokumentais ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jų gavimo dienos; kai pateikiami didelės apimties ir (ar) sudėtingi projektai – ne vėliau kaip per 12 darbo dienų nuo jų gavimo dienos. Teisės skyriaus vyriausiasis patarėjas (teisėkūros klausimais) ir (arba) Teisės skyriaus valstybės tarnautojas (teisėkūros klausimais), atliekantis teisės akto projekto teisinį vertinimą, išvadas ar pastabas, pasiūlymus dėl pakartotinai jam derinti pateiktų projektų su lydimaisiais dokumentais pateikia ne vėliau kaip per 5 darbo dienas. Teisės akto projekto rengėjas pataisytą projektą pateikia ne vėliau kaip per 5 darbo dienas. Jei teisės akto projekto rengėjas neatsižvelgia į pakartotinai pateiktas Teisės skyriaus pastabas, teisės akto projektą vertinęs Teisės skyriaus vyriausiasis patarėjas (teisėkūros klausimais)   ir (arba) Teisės skyriaus valstybės tarnautojas (teisėkūros klausimais), atliekantis teisės akto projekto teisinį vertinimą, organizuoja pasitarimą dėl nesuderintų pastabų.“

48. Pakeičiu 91 punkto šeštąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Teisės aktų projektai, pateikti Teisės skyriui nesilaikant Teisėkūros plane nustatytų terminų arba pateikti neįtraukus jų į Teisėkūros planą ir be ministro, viceministro ar Ministerijos kanclerio pavedimo, nagrinėjami, kai bus pateiktos išvados pagal Teisėkūros planą pateiktiems teisės aktų projektams.“

49. Pakeičiu 92 punktą ir jį išdėstau taip:

92. Ministrui, viceministrui ar Ministerijos kancleriui pavedus, išvados, pastabos ar pasiūlymai dėl Reglamento 91 punkte nurodytų projektų teikiami skubos tvarka. Teisės skyriaus vyriausiasis patarėjas (teisėkūros klausimais) ir (arba) Teisės skyriaus valstybės tarnautojas (teisėkūros klausimais), atliekantis teisės akto projekto teisinį vertinimą, išvadas, pastabas ir pasiūlymus skubos tvarka pateikia ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo projekto gavimo dienos, Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriaus valstybės tarnautojas, atliekantis teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, išvadas, pastabas ir pasiūlymus skubos tvarka pateikia ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo projekto gavimo dienos.“

50. Pakeičiu 96 punktą ir jį išdėstau taip:

96. Administravimo departamento Dokumentų valdymo ir veiklos aprūpinimo skyrius, gavęs Ministerijai derinti pateiktus teisės aktų projektus, Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis nukreipia ministrui, viceministrams pagal ministro nustatytas veiklos sritis, kurie, atsižvelgdami į administracijos padalinių vykdomas funkcijas, juos paskirsto atsakingiems Ministerijos struktūriniams padaliniams.“

51. Pakeičiu 97 punktą ir jį išdėstau taip:

97 Pateiktus Ministerijai vizuoti kitų valstybės institucijų ar įstaigų parengtus teisės aktų projektus (ir priedus) ministras arba viceministras, Ministerijos kancleris vizuoja, kai dėl šių teisės aktų projektų rengę išvadas Ministerijos struktūriniai padaliniai juos įvertina ir vizuoja. Jeigu dėl pateikto teisės akto projekto turima pastabų ir pasiūlymų, rengiamas raštas, kuriuo teikiamos pastabos ir pasiūlymai. Šį raštą pasirašo ministras arba viceministras, Ministerijos kancleris. Jeigu dėl pateikto teisės akto projekto ministras, viceministras arba Ministerijos kancleris turi pastabų, jis vizuoja su pastaba, kuri gali būti pridedama prie vizuoto teisės akto projekto.“

52. Pakeičiu 991 punktą ir jį išdėstau taip:

991. Vyriausybės išvada pradedama rengti Ministerijos struktūrinio padalinio vadovui el. paštu gavus viceministro pagal veiklos sritį ar Ministerijos kanclerio pagal administravimo sritį pavedimą, nelaukiant Ministro Pirmininko pavedimo, kuris gali būti įforminamas ir Vyriausybės kanclerio rezoliucija.“

53. Pakeičiu 992 punktą ir jį išdėstau taip:

992. Jeigu per 30 darbo dienų Vyriausybė nepateikia Seimui išvados, turi būti informuojamas pagrindinis ir papildomas komitetai. Ministerijos struktūrinio padalinio, rengiančio Vyriausybės išvadą, vadovas, suderinęs su viceministru pagal veiklos sritį ar Ministerijos kancleriu pagal administravimo sritį, el. paštu informuoja pagrindinį ir papildomą komitetus apie priežastis, kodėl Vyriausybės išvados dėl įstatymo projekto Seimui nepateiktos per nustatytą terminą, ir planuojamą Vyriausybės išvados pateikimo terminą. Priežastys turi būti konkrečios ir objektyvios, planuojamas Vyriausybės išvados pateikimo terminas – pagrįstas. Siunčiant el. laišką pagrindiniam ir papildomam komitetams, pridėtini šie adresatai: rastine@lrv.lt, viceministras pagal veiklos sritį ir ministerijos kancleris.“

54. Pakeičiu 100 punktą ir jį išdėstau taip:

100. Įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektai skelbiami Teisės aktų informacinėje sistemoje Teisės aktų informacinės sistemos naudojimo teisėkūrai tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. 1R-312 „Dėl Teisės aktų informacinės sistemos naudojimo teisėkūrai tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Už minėtų projektų paskelbimą Teisės aktų informacinėje sistemoje atsako Administravimo departamento Dokumentų valdymo ir veiklos aprūpinimo skyrius. Ministerijos parengti įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektai, skelbiant juos Teisės aktų informacinėje sistemoje per nuorodas, taip pat skelbiami ir Ministerijos interneto svetainėje Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.“

55. Pakeičiu 104 punktą ir jį išdėstau taip:

104. Tarptautinės sutartys rengiamos lietuvių ir užsienio kalbomis. Kai pagal tarptautinę praktiką tarptautinė sutartis nesudaroma lietuvių kalba, pridedamas jos vertimas į lietuvių kalbą. Vertimą organizuoja padalinys, atsakingas už ryšių palaikymą su užsieniu. Tarptautinių sutarčių projektai derinami su Ministerijos struktūriniais padaliniais, įstaigomis prie Ministerijos ar kitomis Ministerijai pavaldžiomis biudžetinėmis įstaigomis, su kurių kompetencija jie susiję.“

56. Pakeičiu 108 punktą ir jį išdėstau taip:

108. Bendradarbiavimo sutartis (susitarimus) registruoja Administravimo departamento Dokumentų valdymo ir veiklos aprūpinimo skyrius. Bendradarbiavimo sutarčių (susitarimų) originalai saugomi Administravimo departamento Dokumentų valdymo ir veiklos aprūpinimo skyriuje.“

57. Pakeičiu 109 punktą ir jį išdėstau taip:

109Sutarčių, sudaromų įgyvendinant Ministerijos ūkinę ir finansinę veiklą, taip pat susijusių su Europos Sąjungos fondų investicijomis, projektus rengia suinteresuotas Ministerijos struktūrinis padalinys, išskyrus sutartis, kurias rengia Valstybės turto ir viešųjų pirkimų skyrius ir pirkimo organizatoriai pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą atliktas viešųjų pirkimų procedūras.“

58. Pakeičiu 111 punktą ir jį išdėstau taip:

111. Sutarčių projektai derinami su Ministerijos struktūriniais padaliniais, įstaigomis prie Ministerijos ir kitomis Ministerijai pavaldžiomis biudžetinėmis įstaigomis, su kurių kompetencija jie susiję.“

59. Pakeičiu 112.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

112.3. sutarties projekto rengėjo Ministerijos  struktūrinio padalinio vadovas;“.

60. Pakeičiu 112.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

112.4. Teisės skyriaus vyriausiasis patarėjas (teisėkūros klausimais) ir (arba) Teisės skyriaus valstybės tarnautojas (teisėkūros klausimais), atliekantis sutarties projekto teisinį vertinimą, išskyrus viešųjų pirkimų sutartis;“.

61. Pakeičiu 112.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

112.5. Strateginio valdymo ir investicijų departamento Strateginio ir finansų valdymo skyriaus vyresnysis patarėjas (finansų klausimais);“.

62. Pakeičiu 1121.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

1121.3. sutarties projekto kontaktinio asmens užsakymo klausimais Ministerijos struktūrinio padalinio vadovas;“.

63. Pakeičiu 1121.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

1121.5. Strateginio valdymo ir investicijų departamento Strateginio ir finansų valdymo skyriaus vyresnysis patarėjas (finansų klausimais);“.

64. Pakeičiu 114 punktą ir jį išdėstau taip:

114Sutartys registruojamos Ministerijos dokumentų valdymo sistemoje.“

65. Pakeičiu 115 punktą ir jį išdėstau taip:

115. Už Ministerijos veiklos dokumentų valdymą teisės aktų nustatyta tvarka atsako Administravimo departamento Dokumentų valdymo ir veiklos aprūpinimo skyrius vadovaudamasis Lietuvos vyriausiojo archyvaro įsakymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais dokumentų valdymą, taip pat skyriaus nuostatais.“

66. Pakeičiu 117 punktą ir jį išdėstau taip:

117. Administravimo departamento Asmenų aptarnavimo skyrius kontroliuoja, ar  el. paštu info@am.lt, Administravimo departamento Dokumentų valdymo ir veiklos aprūpinimo skyrius – ar E. pristatymu, TAIS ir kitais būdais gauta korespondencija atsiųsta pagal paskirtį, ar yra visi dokumentai. Jei trūksta dokumentų ar jų priedų, apie tai raštu ar žodžiu pranešama siuntėjui.“

67. Pakeičiu 118 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Parengti dokumentai jų pasirašymo ar tvirtinimo dieną registruojami Ministerijos dokumentų valdymo sistemoje. Administravimo departamento Dokumentų valdymo ir veiklos aprūpinimo skyrius Ministerijos dokumentų valdymo sistemoje parengtus ir užregistruotus procesinius dokumentus teikia teismams Lietuvos teismų informacinės sistemos Viešųjų elektroninių paslaugų posistemyje.“

68. Pakeičiu 120 punktą ir jį išdėstau taip:

120. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai, el. paštu gavę valstybės ir kitų institucijų, įstaigų, organizacijų ar asmenų raštus (prašymus, pranešimus ar skundus), persiunčia juos į oficialų Ministerijos el. paštą info@am.lt. Administravimo departamento Asmenų aptarnavimo skyrius elektroninėmis ryšio priemonėmis gautus raštus (prašymus, pranešimus ar skundus), kurie nepasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba sudaryti elektroninėmis priemonėmis, kurios neleidžia užtikrinti teksto vientisumo ir nepakeičiamumo, taip pat ir anoniminius, užregistruoja juos ir Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis pateikia ministrui, viceministrams, Ministerijos kancleriui pagal ministro nustatytas veiklos sritis arba Administravimo departamento Asmenų aptarnavimo skyriaus vedėjui, kurie, paskirdami rezoliuciją, nusprendžia, ar reikia šiuos dokumentus nagrinėti. Dokumentai, kurių nuspręsta nenagrinėti, per Ministerijos dokumentų valdymo sistemą grąžinami Administravimo departamento Asmenų aptarnavimo skyriui, kuris parengia motyvuotą atsakymą dėl atsisakymo nagrinėti dokumentus ir su gautu raštu (prašymu, pranešimu ar skundu) grąžina jį siuntėjui.“

69. Pakeičiu 1201 punktą ir jį išdėstau taip:

1201. Ministerijos struktūriniai padaliniai tarpusavyje dokumentus perduoda  Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis, susirašinėja elektroninėmis ryšio priemonėmis. Ministerijos struktūriniai padaliniai, įstaigos prie Ministerijos ir kitos Ministerijai pavaldžios biudžetinės įstaigos tarpusavyje dokumentus perduoda per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo naudojant pašto tinklą informacinę sistemą arba Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis.“

70. Pakeičiu 1203 punktą ir jį išdėstau taip:

1203. Ministerijos struktūriniai padaliniai, įstaigos prie Ministerijos ir kitos Ministerijai pavaldžios biudžetinės įstaigos vidinį tarpusavio dalykinį susirašinėjimą dėl reikiamos informacijos suteikimo vykdo elektroninėmis ryšio priemonėmis, išskyrus atvejus, kai atitinkamo elektroninio rašto siuntėjas nurodo, kad būtina atsakyti raštu.“

71. Pakeičiu 121 punktą ir jį išdėstau taip:

121. Gautus dokumentus Administravimo departamento Dokumentų valdymo ir veiklos aprūpinimo skyrius tą pačią dieną pateikia ministrui, viceministrams arba Ministerijos kancleriui, pavaldžių Ministerijos struktūrinių padalinių vadovams, kurie sprendžia dėl gautų dokumentų perdavimo vykdytojams. Ministrui pareikalavus, jam pateikiama visa gaunama korespondencija.“

72. Pakeičiu 123 punktą ir jį išdėstau taip:

123. Administravimo departamento Dokumentų valdymo ir veiklos aprūpinimo skyrius, atsižvelgdamas į struktūrinio padalinio vykdomas funkcijas, jei funkcijoms vykdyti būtinas dokumento originalas, tą pačią darbo dieną jį atiduoda pagrindiniam užduoties vykdytojui.“

73. Pakeičiu 124 punktą ir jį išdėstau taip:

124. Ministerijos struktūrinių padalinių, įstaigų prie Ministerijos ir kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovai gautų dokumentų originalus, kurie būtini administracijos padalinio funkcijoms atlikti, ne vėliau kaip kitą darbo dieną pasiima iš Dokumentų valdymo ir veiklos aprūpinimo skyriaus.“

74. Pakeičiu 130 punktą ir jį išdėstau taip:

130. Ministerijos sudaryto ar jos oficialiai gauto dokumento, išskyrus finansinius dokumentus, kopijos tikrumą tvirtina Administravimo departamento Dokumentų valdymo ir veiklos aprūpinimo skyriaus vedėjas (kai jo nėra, – Administravimo departamento direktorius). Finansinių dokumentų tikrumą tvirtina Strateginio valdymo ir investicijų  departamento Strateginio ir finansų valdymo skyriaus vyresnysis patarėjas (finansų klausimais), kai jo nėra, – Strateginio valdymo ir investicijų departamento Strateginio ir finansų valdymo skyriaus vedėjas.“

75. Pakeičiu 135 punktą ir jį išdėstau taip:

135. Ministro patarėjas komunikacijos klausimais ir padalinys, atsakingas už komunikaciją, kartu su kitų Ministerijos struktūrinių padalinių vadovais, valstybės tarnautojais ir darbuotojais teikia informaciją visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei komentuodamas su Ministerijos kompetencija susijusius klausimus, informuodamas apie Ministerijos vadovų arba valstybės tarnautojų vizitus, susitikimus, pasitarimus, svarbiausiuosius sprendimus, pasirašytus dokumentus, kitus su Ministerijos veikla susijusius klausimus, rengia visuomenės informavimo priemonėms pranešimus aktualiais klausimais. Pranešimus pasirašo ministro patarėjas komunikacijos klausimais ar padalinys, atsakingas už komunikaciją, suderinęs su ministru, viceministru pagal ministro nustatytas veiklos sritis ar Ministerijos kancleriu pagal ministro nustatytas administravimo sritis.“

76. Pakeičiu 143 punktą ir jį išdėstau taip:

143. Už prašymo, skundo, priskirto Ministerijos kelių struktūrinių padalinių kompetencijai, nagrinėjimą ir atsakymo parengimą atsako pirmasis vykdytojas. Pagalbiniai rengėjai privalo be atskiro prašymo pateikti išvadą, atsakymą arba pagrįstą nuomonę pagal kompetenciją ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo gavimo Ministerijoje dienos.“

77. Pakeičiu 145 punktą ir jį išdėstau taip:

145. Asmenys Ministerijoje priimami ir aptarnaujami taikant „vieno langelio“ principą, kurį įgyvendina Administravimo departamento Asmenų aptarnavimo skyrius.“

78. Pakeičiu 146 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

146. Administravimo departamento Asmenų aptarnavimo skyrius, įgyvendindamas Ministerijoje „vieno langelio“ principą:“.

79. Pakeičiu 146.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

146.1. priima asmenų prašymus ir skundus, užregistruoja ir perduoda juos užrašyti rezoliuciją ministrui, viceministrams pagal ministro nustatytas veiklos sritis, padalinių vadovams arba Administravimo departamento Asmenų aptarnavimo skyriaus vedėjui, išskyrus prašymus, į kuriuos, nepažeidžiant besikreipiančio asmens, kitų asmenų ar Ministerijos interesų, galima atsakyti tą pačią darbo dieną, ir į kuriuos, suderinus su Ministerijos struktūrinių padalinių vadovais, iš karto turi būti atsakyta;“.

80. Pakeičiu 148 punktą ir jį išdėstau taip:

148. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, kitų Ministerijos struktūrinių padalinių valstybės tarnautojų ir darbuotojų, įstaigų prie Ministerijos ir kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovų išvykimas į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje ir į užsienį organizuojamas Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos darbuotojų ir ministerijos valdymo sričiai priskirtų biudžetinių įstaigų, viešųjų įstaigų ir valstybės įmonių vadovų komandiruočių tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2023 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. V-64 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos darbuotojų ir ministerijos valdymo sričiai priskirtų biudžetinių įstaigų, viešųjų įstaigų ir valstybės įmonių vadovų komandiruočių tvarkos aprašo patvirtinimo ir kai kurių Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymų pripažinimo netekusiais galios“, nustatyta tvarka.“

81. Pakeičiu 158 punktą ir jį išdėstau taip:

158. Kasmetinės atostogos Ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojams, įstaigų prie Ministerijos ir kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų, valstybės įmonių, kuriose savininko teises ir pareigas įgyvendina Ministerija, vadovams suteikiamos pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos vidaus tvarkos taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. spalio 7 d. įsakymu D1-666 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos vidaus tvarkos taisyklių patvirtinimo.“

82. Pakeičiu 170.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

170.1. keičiantis viceministrams, Ministerijos kancleriui, įstaigų prie Ministerijos ir kitų Ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovams, kitiems ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojams, Centralizuoto vidaus audito skyriaus vadovui, specialiajam atašė, – ministras;“.

83. Pakeičiu 170.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

170.2. keičiantis Ministerijos struktūrinių padalinių vadovams, – Ministerijos kancleris;“.

84. Pakeičiu 171 punktą ir jį išdėstau taip:

171. Keičiantis viceministrui, Ministerijos kancleriui, padalinio vadovui, reikalai perduodami paskirtam naujam viceministrui, Ministerijos kancleriui, padalinio vadovui. Jeigu nėra paskirto naujo viceministro, Ministerijos kanclerio, padalinio vadovo, viceministro reikalai ministro pavedimu perduodami kitam viceministrui, Ministerijos kanclerio reikalai – ministro pavedimu vienam iš Ministerijos struktūrinių padalinių vadovų, padalinio vadovo – aukštesniam pagal  pavaldumą Ministerijos valstybės tarnautojui, Centralizuoto vidaus audito skyriaus vadovo reikalai – ministro pavedimu kitam Ministerijos valstybės tarnautojui.“

85. Pakeičiu 175 punktą ir jį išdėstau taip:

175. Ministerijos antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako Ministerijos kancleris. Kai Ministerijos kanclerio nėra, Ministerijos antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako Ministerijos struktūrinio padalinio vadovas, atliekantis Ministerijos kanclerio funkcijas. Ministras saugoti Ministerijos antspaudą gali įgalioti ir kitą Ministerijos valstybės tarnautoją. Šiuo atveju už antspaudo naudojimą atsako ministro įgaliotas Ministerijos valstybės tarnautojas.“

86. Pakeičiu 177 punktą ir jį išdėstau taip:

177. Ministerijos archyvą tvarko už archyvo tvarkymą atsako Administravimo departamento Dokumentų valdymo ir veiklos aprūpinimo skyrius. Į archyvą perduoti dokumentai, tvarkomi, naudojami ir saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.“

87. Pakeičiu 178 punktą ir jį išdėstau taip:

178. Ministerijos archyvas formuojamas pagal Administravimo departamento direktoriaus patvirtintą suvestinį dokumentacijos planą, pagal kurį formuojami Ministerijos struktūrinių padalinių dokumentacijos planai.“

88. Pakeičiu 179 punktą ir jį išdėstau taip:

179. Už dokumentų tvarkymą, saugojimą ir parengimą perduoti archyvui atsako Ministerijos struktūrinių padalinių vadovai. Ministerijos struktūrinio padalinio vadovas paskiria asmenį, atsakingą už dokumentų tvarkymą ir perdavimą į archyvą toliau saugoti. Šiems asmenims keičiantis, dokumentų bylos perduodamos pagal padalinio vadovo tvirtinamą perdavimo ir priėmimo aktą.“

89. Pakeičiu 181 punktą ir jį išdėstau taip:

181. Nuolat, trumpai ir ilgai saugomos dokumentų bylos vienus metus saugomos Administravimo departamento Dokumentų valdymo ir veiklos aprūpinimo skyriuje, vėliau perduodamos į archyvą. Dokumentų bylos struktūriniuose padaliniuose saugomos tik kai jos reikalingos struktūrinio padalinio funkcijoms vykdyti.“

90. Pakeičiu 183 punktą ir jį išdėstau taip:

183. Ministerijos struktūrinius padalinius kanceliarinėmis priemonėmis ir organizacine technika aprūpina Ministerijos padalinys, atsakingas už Ministerijos aprūpinimą ilgalaikiu ir trumpalaikiu materialiuoju ir nematerialiuoju turtu.“

91. Pakeičiu 187 punktą ir jį išdėstau taip:

187. Administravimo departamento Informacinių technologijų valdymo skyrius techniškai prižiūri Ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų kompiuterines darbo vietas ir kompiuterinę techniką, šalina kompiuterinės technikos gedimus. Jei kompiuterinės technikos gedimų negalima pašalinti per vieną darbo dieną, Ministerijos valstybės tarnautojui ar darbuotojui turi būti suteikta kita kompiuterinė technika.“

92. Pakeičiu 195 punktą ir jį išdėstau taip:

195. Valstybės tarnautojas, ir (ar) darbuotojas, pastebėjęs, kad jam suteiktoje kompiuterinėje įrangoje instaliuota programinė įranga, nesusijusi su darbo užduotimis, jo kompiuteris užkrėstas kompiuteriniu virusu, privalo nedelsdamas apie tai informuoti Administravimo departamento Informacinių technologijų valdymo skyrių.“

93. Pakeičiu priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Laikinai einantis aplinkos

ministro pareigas                                                                                                       Simonas Gentvilas