neįgaliųjų REIKALų departamentO
PRIE socialinės apsaugos ir darbo ministerijos DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ASMENŲ SU NEGALIA TEISĖMS IR INTERESAMS ATSTOVAUJANČIŲ ASOCIACIJŲ VEIKLOS RĖMIMO PROJEKTŲ finansavimo 2024 METAIS konkurso nuostatų patvirtinimo
2023 m. rugsėjo 28 d. Nr. V-88
Vilnius
Įgyvendindama Asmens su negalia dalyvumo užtikrinimo 2024–2026 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Asmens su negalia dalyvumo užtikrinimo 2024–2026 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 4.2.1 papunktį ir atsižvelgdama į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1‑1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“,
tvirtinu Asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų veiklos rėmimo projektų finansavimo 2024 metais konkurso nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Neįgaliųjų reikalų departamento prie
Socialinės apsaugos ir darbo
ministerijos direktoriaus
2023 m. rugsėjo 28 d. įsakymu Nr. V-88
ASMENŲ SU NEGALIA TEISĖMS IR INTERESAMS ATSTOVAUJANČIŲ ASOCIACIJŲ VEIKLOS RĖMIMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO
2024 METAIS KONKURSO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų veiklos rėmimo projektų finansavimo 2024 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projektų, skirtų skatinti asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų veiklą, atrankos konkurso (toliau – Konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, partneriams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) direktoriaus įsakymu sudaromos Konkurso organizavimo komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – Sutartis) sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujanti asociacija – Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo nustatyta tvarka asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovauti įsteigta asociacija, vienijanti asmenis su negalia ir (ar) asmenis su negalia atstovaujančius įstatyminius atstovus, ir (ar) asmenis su negalia atstovaujančias nevyriausybines organizacijas, kurių ne mažiau kaip 1/2 narių sudaro asmenys su negalia ir (ar) asmenis su negalia atstovaujantys įstatyminiai atstovai, ir (ar) asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančios asociacijos, kurių kiekvienos ne mažiau kaip 1/2 narių yra asmenys su negalia ir (ar) asmenis su negalia atstovaujantys įstatyminiai atstovai;
2.2. dalyvis – asmuo, kuriam yra skirtas projektas ir kuris dalyvauja projekte numatytose veiklose (pvz., projekte numatytų renginių dalyvis, paslaugų gavėjas);
2.3. pareiškėjas – asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujanti asociacija, kaip ji apibrėžta Nuostatų 2.1 papunktyje, atitinkanti Nuostatų 19 punkte keliamus reikalavimus ir teikianti paraišką bei siekianti gauti valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti;
2.4. partneris – juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas, projekto vykdytojas vykdo projekto veiklas (yra sudaręs bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartį arba kitą bendradarbiavimo pagrindą įrodantį dokumentą), tačiau nėra pareiškėjo įsteigta viešoji įstaiga, filialas, atstovybė ir (ar) vienijamas juridinis asmuo, išskyrus tuo atveju, jeigu pareiškėjo įsteigta viešoji įstaiga, filialas, atstovybė ir (ar) vienijamas juridinis asmuo vykdo Nuostatų 15.7 papunktyje numatytą veiklą. Projekto partneriu nelaikomas asmuo, prisidedantis prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjas, prekių tiekėjas (pvz., rėmėjas);
2.6. projekto vykdytojas – pareiškėjas (juridinis asmuo), atitinkantis visus Nuostatuose nustatytus reikalavimus finansavimui gauti, kuriam Departamento direktoriaus sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs Sutartį su Socialinių paslaugų priežiūros departamentu prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD);
2.7. projekto veiklų įgyvendintojas (toliau – vykdytojas) – fizinis asmuo, nuolat tiesiogiai vykdantis projekto veiklas, atsakingas už projekto ar jo dalių įgyvendinimą. Vykdytoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir (ar) veikla (pvz., lektorius, renginio vedėjas, meno kolektyvas, jo nariai);
2.8. šeimos nariai – kartu su asmeniu su negalia arba su asmeniu, turinčiu akivaizdžių negalios požymių (kai vykdoma Nuostatų 15.8 papunktyje nurodyta veikla), gyvenantys tėvai, įtėviai, globėjai, rūpintojai, seneliai, vaikai (įvaikiai), broliai, seserys, asmens su negalia arba asmens, turinčio akivaizdžių negalios požymių (kai vykdoma Nuostatų 15.8 papunktyje nurodyta veikla), sutuoktinis arba asmuo, su kuriuo asmuo su negalia arba asmuo, turintis akivaizdžių negalios požymių (kai vykdoma Nuostatų 15.8 papunktyje nurodyta veikla), gyvena ir Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka susitarė sudaryti santuoką arba, kurie bendrai gyvena ne mažiau kaip vienerius metus neįregistravę santuokos (sugyventiniai);
2.9. periodinis leidinys – tuo pačiu pavadinimu, vienodai apipavidalintas, numeruotas arba datuotas, paprastai vienodo formato ir apimties reguliariai (ne mažiau kaip keturi numeriai per metus) leidžiamas popierinio arba elektroninio formato leidinys;
2.10. A pareiškėjų grupė (informacinėje sistemoje pildoma atskira A paraiška) – projektai, kurių pareiškėjai vienija nuo 30 iki 300 (imtinai) fizinių asmenų, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 40 000 (keturiasdešimt tūkstančių) eurų. Jeigu pareiškėjas numato vykdyti Nuostatų 15.8 papunktyje nurodytą ankstyvosios pagalbos paslaugos teikimo veiklą, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 44 000 (keturiasdešimt keturi tūkstančiai) eurų;
2.11. B pareiškėjų grupė (informacinėje sistemoje pildoma atskira B paraiška) – projektai, kurių pareiškėjai vienija daugiau kaip 300 fizinių asmenų ir (ar) apima iki 6 (imtinai) asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų, pareiškėjo įsteigtų viešųjų įstaigų, kitų viešųjų įstaigų, filialų ar atstovybių, įregistruotų Juridinių asmenų registre, kurios iš viso vienija ne mažiau nei 300 fizinių asmenų, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 80 000 (aštuoniasdešimt tūkstančių) eurų. Jeigu pareiškėjas numato vykdyti Nuostatų 15.8 papunktyje nurodytą ankstyvosios pagalbos paslaugos teikimo veiklą, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 88 000 (aštuoniasdešimt aštuoni tūkstančiai) eurų;
2.12. C pareiškėjų grupė (informacinėje sistemoje pildoma atskira C paraiška) – projektai, kurių pareiškėjai vienija ar apima nuo 7 iki 14 (imtinai) asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų, pareiškėjo įsteigtų viešųjų įstaigų, kitų viešųjų įstaigų, filialų ar atstovybių, įregistruotų Juridinių asmenų registre, kurios iš viso vienija ne mažiau nei 300 fizinių asmenų, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 120 000 (vienas šimtas dvidešimt tūkstančių) eurų. Jeigu pareiškėjas numato vykdyti Nuostatų 15.8 papunktyje nurodytą ankstyvosios pagalbos paslaugos teikimo veiklą, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 132 000 (vienas šimtas trisdešimt du tūkstančiai) eurų;
2.13. D pareiškėjų grupė (informacinėje sistemoje pildoma atskira D paraiška) – projektai, kurių pareiškėjai vienija ar apima 15 ir daugiau asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų, pareiškėjo įsteigtų viešųjų įstaigų, kitų viešųjų įstaigų, filialų ar atstovybių, įregistruotų Juridinių asmenų registre, kurios iš viso vienija ne mažiau nei 300 fizinių asmenų, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 160 000 (vienas šimtas šešiasdešimt tūkstančių) eurų. Jeigu pareiškėjas numato vykdyti Nuostatų 15.8 papunktyje nurodytą ankstyvosios pagalbos paslaugos teikimo veiklą, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 176 000 (vienas šimtas septyniasdešimt šeši tūkstančiai) eurų.
3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme (nuo 2024 m. sausio 1 d. – Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymas), Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme ir Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės).
4. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose yra nereglamentuotos Konkurso atrankos nuostatos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.
5. Konkursą organizuoja Departamentas, vykdantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.
6. Projektų atranką ir administravimą užtikrina SPPD, vykdantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.
8. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, skirtus skatinti asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų veiklą, atstovauti asmenų su negalia interesams, ginant jų teises, telkiant asmenis su negalia bendroms veikloms, skatinant asmenis su negalia dalyvauti visuomeniniame gyvenime, didinant asmenų su negalia, jų šeimų narių ir visuomenės informuotumą negalios klausimais.
9. Siektinas Konkurso rezultatas – nenutrūkstamas asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų veiklos skatinimas, asmenų su negalia interesų atstovavimas, ginant jų teises, telkiant bendroms veikloms, skatinant dalyvauti visuomeniniame gyvenime, didinant asmenų su negalia, jų šeimų narių ir visuomenės informuotumą negalios klausimais.
II SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
10. Projektų įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d. Konkretaus projekto vykdymo trukmę numato pareiškėjas, teikdamas paraišką.
11. Projekto veiklų vykdymo teritorija – Lietuvos Respublika, išskyrus Nuostatų 15.1.4 papunktyje nurodytą tarptautinio bendradarbiavimo veiklą.
12. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma (iš viso A, B, C ir D pareiškėjų grupėms) – 1 765 000 (vienas milijonas septyni šimtai šešiasdešimt penki tūkstančiai) eurų. Mažiausia vienam (visų pareiškėjų grupių) projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 15 000 (penkiolika tūkstančių) eurų. Didžiausios vienam projektui galimos skirti valstybės biudžeto lėšų sumos (A, B, C ir D pareiškėjų grupėms) numatytos Nuostatų 2.10–2.13 papunkčiuose.
III skyrius
Finansavimo prioritetai ir finansuotinos veiklos
14. Finansavimo prioritetai teikiami projektams, kuriuose:
14.1. Nuostatų 15.1 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti numatoma skirti ne mažiau kaip 50 procentų nuo visų projektui įgyvendinti prašomų (skirtų) valstybės biudžeto lėšų;
14.2. numatoma vykdyti bent vieną iš Nuostatų 15.2 papunktyje nurodytų prioritetinių veiklų (smurto, neapykantos nusikaltimų ir neapykantos kalbos prieš asmenis su negalia prevencijos ir pagalbos nuo smurto, neapykantos nusikaltimų ir neapykantos kalbos nukentėjusiems asmenims su negalia veiklą ar fizinės ir informacinės aplinkos, paslaugų prieinamumo asmenims su negalia skatinimo veiklą, ar įtraukiojo ugdymo skatinimo veiklą) ir jai skirti ne mažiau kaip 5 procentus nuo visų projektui įgyvendinti prašomų (skirtų) valstybės biudžeto lėšų;
14.3. numatoma vykdyti nuolatinio pobūdžio atstovavimo veiklą savivaldybių lygmeniu, per projekto įgyvendinimo laikotarpį pateikiant ne mažiau nei 5 pasiūlymus, rekomendacijas teisėkūros ir (ar) teisės aktų taikymo ar įgyvendinimo procese savivaldybės įstaigai (-oms) ir (ar) institucijai (-oms) (teikiant paraišką privaloma numatyti preliminarias sritis / temas);
15. Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos:
15.1. asmenų su negalia teisių gynimas:
15.1.1. nuolatinio pobūdžio atstovavimas (teikiant teisines konsultacijas, atstovaujant asmenų su negalia interesus mediacijos procesuose, išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucijose ir (ar) valstybės, savivaldybių institucijose bei įstaigose, valstybės, savivaldybių institucijų bei įstaigų darbo grupėse ir pan., teikiant pasiūlymus teisės aktų projektams);
15.1.2. švietėjiška veikla (paskaitos, kampanijos, akcijos, renginiai, įvairios priemonės, orientuotos į visuomenės ir (ar) viešąsias paslaugas teikiančių specialistų švietimą asmenų su negalia teisių klausimais, kovą prieš išankstinį nusistatymą ir diskriminaciją asmenų su negalia atžvilgiu kasdieninėje veikloje, bendruomenėje, valstybės institucijose), konferencijos, seminarai, mokymai ir kiti renginiai, susiję su asmenų su negalia teisių gynimu;
15.1.3. metodinė pagalba asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančios asociacijos nariams (informavimas, konsultavimas, metodinės švietėjiškos pagalbos teikimas teisės aktų reikalavimų taikymo, teisės aktų pakeitimų, projektų rašymo, jų įgyvendinimo ir pan. klausimais);
15.2. prioritetinės veiklos:
15.2.1. smurto, neapykantos nusikaltimų ir neapykantos kalbos prieš asmenis su negalia prevencija ir pagalba nuo smurto, neapykantos nusikaltimų ir neapykantos kalbos nukentėjusiems asmenims su negalia (teisinės konsultacijos, informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas, atstovavimas, mokymai, įvairios priemonės, skirtos kovoti su smurtu, neapykantos nusikaltimais ir neapykantos kalba prieš asmenis su negalia, šviesti išnaudojimo ir smurto atpažinimo, prevencijos ir šalinimo klausimais, didinti informuotumą ir sąmoningumą apie neapykantos nusikaltimus ir neapykantos kalbą);
15.2.2. fizinės ir informacinės aplinkos, paslaugų prieinamumo asmenims su negalia skatinimo veikla (įvairios priemonės, orientuotos į prieinamumą; konferencijos, seminarai, mokymai ir kiti renginiai, susiję su negalią turintiems asmenims prieinama fizine ir informacine aplinka, prieinamomis paslaugomis, galimybe gauti informaciją alternatyviais jos pateikimo formatais). Šiai veiklai nėra priskiriamos su Nuostatų 15.7 papunktyje nurodyta periodinių leidinių leidybos veikla susijusios veiklos ir išlaidos;
15.3. specialistų kvalifikacijos tobulinimas (tiesiogiai su asmenimis su negalia dirbančių specialistų kvalifikacijos tobulinimas, paraišką teikiančios asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančios asociacijos, jos filialų, atstovybių ir (ar) vienijamų juridinių asmenų, partnerių (jei projektas vykdomas kartu su partneriu), kitų asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų darbuotojų vadybos įgūdžių lavinimas);
15.5. pareiškėjo, projekto vykdytojo organizuojami aktyvaus poilsio renginiai asmenims su negalia ir pareiškėjo, projekto vykdytojo narių dalyvavimas kitų juridinių asmenų organizuojamuose aktyvaus poilsio renginiuose;
15.6. pareiškėjo, projekto vykdytojo organizuojami kultūros renginiai asmenims su negalia ir pareiškėjo, projekto vykdytojo narių dalyvavimas kitų juridinių asmenų organizuojamuose kultūros renginiuose;
15.7. periodinių leidinių (ne mažiau kaip keturi numeriai per metus, ne mažesnis kaip 500 egzempliorių vieno numerio tiražas, jei leidžiamas popierinis periodinis leidinys (įskaitant Brailio raštu ir garsiniu formatu leidžiamą tiražą), susijusių su asmenų su negalia socialine įtrauktimi ir lygių galimybių asmenims su negalia sudarymu, leidyba reginčiųjų raštu, Brailio raštu, elektroniniu formatu, garsiniu formatu, įskaitant ir QR kodus, kuriais pateikiama informacija lietuvių gestų kalba. Ne mažiau nei 40 procentų periodinio leidinio informacijos turi būti parengta lengvai suprantama kalba. Publikuojamų straipsnių turinys turi būti susijęs su asmenų su negalia socialine įtrauktimi ir lygių galimybių sudarymu:
15.7.1. leidybos publikacijų rengimas šiomis aktualiomis temomis: asmenų su negalia ugdymas, sveikatos apsauga, švietimas, mokslas, socialinė apsauga, socialinė politika, socialinės atskirties mažinimas, kultūra, sportas, aplinkos prieinamumas asmenims su negalia, asmenų su negalia užimtumas, profesinis rengimas, profesinė reabilitacija, dalyvavimas atviroje darbo rinkoje, laisvalaikis;
15.7.2. leidybos publikacijų rengimas šiomis temomis pagal pareiškėjo, projekto vykdytojo veiklos pobūdį: asmenų su negalia įtraukties politika ir jos įgyvendinimo priemonės, asmenų su negalia teisės, su asmenimis su negalia susiję projektai, mokslo pasiekimų, įvairių tyrimų populiarūs pristatymai, analitiniai straipsniai, asmenų su negalia socialinės įtraukties geroji patirtis Lietuvoje ir užsienio šalyse, nevyriausybinių organizacijų ir jų vienijamų narių veikla, asmenų su negalia saviraiška, kultūrinės programos ir aktualijos;
15.8. ankstyvosios pagalbos paslaugos teikimas asmeniui, turinčiam akivaizdžių negalios požymių, iki jam dar nenustatytas neįgalumo lygis ar dalyvumo lygis (toliau – asmuo, turintis negalios požymių), ir (ar) jo šeimos nariams. Ankstyvosios pagalbos paslauga vienam asmeniui, turinčiam negalios požymių, ir (ar) jo šeimos nariams teikiama pagal poreikį, bet ne ilgiau kaip 6 mėnesius ir turi apimti ne mažiau kaip dvi veiklas iš šių veiklų: asmens, turinčio negalios požymių, ir (ar) jo šeimos narių informavimas (konsultavimas); emocinė ir (ar) psichologinė pagalba; atstovavimas. Vykdant ankstyvosios pagalbos paslaugos teikimo veiklą, kiekvienam paslaugos gavėjui privaloma suteikti ne mažiau nei 5 paslaugas.
16. Vykdydamas Nuostatų 15.7 papunktyje numatytą veiklą pareiškėjas, projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad:
16.1. periodinis leidinys būtų išplatinamas asmenims su negalia, jų šeimų nariams, su asmenimis su negalia dirbantiems specialistams, visuomenės nariams. Dalį išleistų leidinių pareiškėjas, projekto vykdytojas turi perduoti viešosioms bibliotekoms, fiksuodamas perdavimo faktą;
16.2. rengiant ir leidžiant periodinius leidinius nebūtų pažeistos Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo, Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių leidybą ir informacijos sklaidą, nuostatos;
17. Vykdant Nuostatų 15.7 papunktyje numatytą veiklą ir leidžiant popierinį periodinį leidinį, veiklų įgyvendinimo plane turi būti pateikta informacija, pagrindžianti tokio formato leidinio poreikį tikslinei asmenų grupei.
18. Pareiškėjui, projekto vykdytojui vykdant Nuostatų 15.7 papunktyje numatytą veiklą rekomenduojama, kad visa svarbiausia periodinio leidinio informacija būtų pateikiama asmenims su negalia prieinama forma, t. y. papildomai parengta lengvai suprantama kalba, pritaikyta asmenims su klausos ir regos negalia.
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS, TIKSLINĖS ASMENŲ GRUPĖS
19. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:
19.1. yra Juridinių asmenų registre ne trumpiau kaip dvejus metus įregistruota asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujanti asociacija, kaip ji apibrėžta Nuostatų 2.1 papunktyje, dirbanti asmenų su negalia socialinės integracijos srityje;
19.2. vienija ne mažiau kaip 30 asmenų su negalia ir (ar) asmenis su negalia atstovaujančių įstatyminių atstovų ne mažiau kaip pusėje savivaldybių arba ne mažiau kaip pusėje apskričių ir (ar) apima asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančias asociacijas, pareiškėjo įsteigtas viešąsias įstaigas, kitas viešąsias įstaigas, filialus ar atstovybes ne mažiau kaip pusėje savivaldybių arba ne mažiau kaip pusėje apskričių;
19.4. privalomai numato vykdyti Nuostatų 15.1.1 papunktyje nurodytą veiklą ir ne mažiau kaip vieną iš Nuostatų 15.1.2–15.1.3 papunkčiuose nurodytų veiklų;
19.5. nėra likviduojamas, pareiškėjo veikla nėra sustabdyta ar apribota įstatymo nustatytais pagrindais (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);
19.6. formaliųjų kriterijų atitikties vertinimo metu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsniu, atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus (vertinami Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos tinklalapyje skelbiami duomenys);
20. Pareiškėjas savo projekto veiklai vykdyti gali pasitelkti partnerį (-ius). Partneris turi atitikti šiuos reikalavimus:
20.1. yra Juridinių asmenų registre įregistruota nevyriausybinė organizacija, atitinkanti Nuostatų 2.4 papunktyje nurodytą partnerio apibrėžimą ir dirbanti asmenų su negalia socialinės integracijos srityje;
21. Projektų veiklos skiriamos šioms tikslinėms asmenų grupėms – dalyviams:
21.2. asmenims, turintiems negalios požymių, ir (ar) jų šeimų nariams, kai vykdoma Nuostatų 15.8 papunktyje nurodyta veikla;
21.5. asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančioms asociacijoms, jų filialams, atstovybėms ir (ar) vienijamiems juridiniams asmenims, partneriams (jei projektas bus vykdomas kartu su partneriu), kitų asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų darbuotojams;
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
22. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.
23. Vykdydamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2024 m. gruodžio 31 d. pasiekti:
23.1. esminius kiekybinius rodiklius:
23.1.1. vykdant Nuostatų 15.1 papunktyje nurodytą teisių gynimo veiklą, įtraukti dalyvius iš ne mažiau kaip 5 apskričių;
23.1.2. vykdant vieną iš Nuostatų 15.2 papunktyje nurodytų prioritetinių veiklų, įtraukti dalyvius iš ne mažiau kaip 5 apskričių;
23.1.3. kompetentingai (-oms) valstybės (prioritetą teikiant Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai, Lietuvos Respublikos sveikatos ministerijai, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai) ar savivaldybės įstaigai (-oms) ir (ar) institucijai (-oms) (pvz., Regionų plėtros taryboms) pateikti ne mažiau nei 5 pasiūlymus, rekomendacijas teisėkūros ir (ar) teisės aktų taikymo procese arba pateikti motyvuotus pasiūlymus / atsakymus ne mažiau nei 50 procentų Departamento ar kitų institucijų teikiamų (persiunčiamų) derinti teisės aktų projektų (motyvuose nurodant aktualumą / neaktualumą atstovaujamos negalios sričiai (pobūdžiui);
23.1.4. vykdant Nuostatų 15.8 papunktyje nurodytą ankstyvosios pagalbos paslaugos teikimo veiklą įtraukti ne mažiau nei: 10 asmenų, turinčių negalios požymių, ir (ar) jų šeimų narių, kai pareiškėjas priklauso A pareiškėjų grupei; 20 asmenų – kai pareiškėjas priklauso B pareiškėjų grupei; 30 asmenų – kai pareiškėjas priklauso C pareiškėjų grupei; 40 asmenų – kai pareiškėjas priklauso D pareiškėjų grupei;
23.2. projekto įgyvendinimo kokybinius rodiklius:
23.2.1. skatinti asmenų su negalia įsitraukimą į pilietinę visuomenę (pvz., dalyvavimas savanoriškose veiklose, iniciatyvose ir kt.);
23.2.2. atstovaujant asmenis su negalia valstybės, savivaldybių institucijose bei įstaigose, valstybės, savivaldybių institucijų bei įstaigų darbo grupėse, pateikti pasiūlymų teisės aktų pakeitimams ir (ar) inicijuoti jų pakeitimus, inicijuoti memorandumų pasirašymus ir kt., siekiant gerinti asmenų su negalia gyvenimo kokybę, ginti jų teises, užtikrinti prigimtinį orumą, visapusišką ir veiksmingą dalyvavimą visuomenėje;
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
24. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (pvz., kvietimai į renginius, renginių ir (ar) veiklų dalyvių registracijos sąrašai ir jų darbotvarkės, specialistų teikiamų konsultacijų registracijos žurnalai, bendradarbiavimo su kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis sutartys, organizacijų susitikimų protokolai, viešinimo medžiaga, renginių nuotraukos, įrašai, elektroniniai laiškai ir pan.) arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Projektui vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.
25. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
25.1. projekto administravimo išlaidos (iš Departamento gali būti prašoma (skiriama) ne daugiau kaip 25 procentai projektui įgyvendinti prašomų (skirtų) valstybės biudžeto lėšų):
25.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir projekto vadovas ir (ar) asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį) (projekto išlaidų sąmatoje turi būti nurodomas darbo dienų, valandų skaičius per mėnesį arba pareigybės (etato) dydis ir darbo trukmė mėnesiais);
25.1.2. užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas pagal paslaugų sutartį (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);
25.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 8 punkte nurodyto Konkurso tikslo, Nuostatų 9 punkte nurodyto siektino Konkurso rezultato įgyvendinimu ir Nuostatų 15 punkte nurodytų veiklų vykdymu):
25.2.1. vykdytojų darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (tuo atveju, kai vykdytojai yra įdarbinami pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio organizacijoje pagal darbo sutartį) (projekto išlaidų sąmatoje turi būti nurodomas kiekvieno vykdytojo darbo dienų, valandų skaičius per mėnesį arba pareigybės (etato) dydis ir darbo trukmė mėnesiais);
25.2.2. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:
25.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto) išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
25.2.2.2. transporto išlaikymo (degalų, eksploatacijos, draudimo, transporto priemonės nuomos be vairuotojo) ir transporto paslaugų (autobuso ar kito transporto ekonominės klasės, taip pat viešojo transporto bilietų, transporto priemonės nuomos su vairuotoju, mokamų transporto stovėjimo vietų bilietų vykdytojams) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
25.2.2.3. komandiruočių (įskaitant ir tarptautines, jei pasirinkta vykdyti Nuostatų 15.1.4 papunktyje numatyta tarptautinio bendradarbiavimo veikla) išlaidos (projekto darbuotojų, dirbančių pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje ar partnerinėje (-ėse) organizacijoje (-ose) pagal darbo sutartis, kelionių į organizuojamus renginius išlaidos – kelionės į renginio, projekto veiklų vykdymo vietą ir grįžimo atgal bilietams įsigyti, pagal darbo sutartis projekte dirbančių asmenų dienpinigiams ir apgyvendinimo išlaidoms komandiruočių metu). Dalyvavimo užsienyje vykstančiuose renginiuose išlaidos gali būti finansuojamos tik tuo atveju, jei pareiškėjas, projekto vykdytojas ne mažiau kaip 30 procentų nuo visų dalyvavimo renginyje reikalingų išlaidų apmoka iš kitų finansavimo šaltinių (visi kiti finansavimo šaltiniai, išskyrus valstybės biudžeto lėšas). Kelionės į projekto vykdymo vietą ir grįžimo atgal išlaidos, užsienyje vykdomų veiklų limitai negali viršyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“ nustatytų piniginių dydžių;
25.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, nuomos išlaidos, taip pat išlaidos patalpoms ir technikai, skirtai renginiams organizuoti, nuomoti);
25.2.2.5. vykdytojų kvalifikacijos kėlimo išlaidos (profesinės kvalifikacijos, įgūdžių, žinių tobulinimo, mokymų, seminarų, skirtų kvalifikacijai kelti, organizavimo išlaidos, įskaitant išlaidas savanorių kvalifikacijai kelti);
25.2.2.6. ekspertų ir (ar) konsultantų įsigijimo išlaidos (pvz., ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai, metodikos, tyrėjų ir teisininkų paslaugos) (paslaugos teikiamos pagal sudarytas atlygintinų paslaugų sutartis). Su projekte pagal darbo sutartis įdarbintais asmenimis gali būti sudaromos atlygintinų paslaugų sutartys, jei mokama už kitą, su tiesioginiu darbu projekte nesusijusią veiklą;
25.2.2.7. komunalinių paslaugų įsigijimo išlaidos (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, šildymo išlaidos, įskaitant šildymui skirto skystojo ir kietojo kuro įsigijimo, atvežimo, paruošimo išlaidas, elektros energijos, skirtos apšvietimui, šildymui ir kitoms reikmėms, išlaidos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo paslaugų apmokėjimo, šiukšlių išvežimo išlaidos ir pan.);
25.2.2.8. viešinimo išlaidos (apima su projekto veiklų viešinimu susijusių lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių publikavimo, transliavimo, konferencijų ir panašių renginių organizavimo bei kitų visuomenės informavimo paslaugų išlaidas);
25.2.2.9. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:
25.2.2.9.1. išlaidos kitoms, Nuostatų 25.2.2.1–25.2.2.8 papunkčiuose neišvardytoms projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms (kanceliarinėms prekėms, ūkio prekėms, įrangai) (išskyrus ilgalaikio turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė) įsigyti;
25.2.2.9.2. išlaidos kitoms Nuostatų 25.2.2.1–25.2.2.8 papunkčiuose neišvardytoms paslaugoms įsigyti:
25.2.2.9.2.1. išlaidos maitinimui (iš Departamento gali būti prašoma (skiriama) ne daugiau kaip 25 eurai per parą vieno asmens maitinimui (įskaitant ir kavos pertraukas), jeigu planuojamų veiklų, renginių trukmė ilgesnė kaip 4 val., arba ne daugiau kaip 8 eurai vienam asmeniui, kai organizuojamos kavos pertraukos, jeigu planuojamų renginių trukmė ilgesnė kaip 2 val.);
25.2.2.9.2.2. išlaidos apgyvendinimui Lietuvos Respublikos teritorijoje, jeigu planuojamų veiklų, renginių (stovyklų, mokymų, seminarų, kūrybinių dirbtuvių ir pan.) trukmė ilgesnė kaip 1 diena (iš Departamento gali būti prašoma (skiriama) ne daugiau kaip 40 eurų per parą vieno asmens apgyvendinimui arba ne daugiau kaip 20 eurų per parą vienam asmeniui patalpų eksploatavimo išlaidoms (šildymo, elektros energijos, vandens, nuotekų šalinimo, valymo, skalbimo paslaugoms ir pan.), jeigu asmenys apgyvendinami ir veikla vykdoma pareiškėjui, projekto vykdytojui nuosavybės teise priklausančiame ar kitu teisiniu pagrindu valdomame objekte);
25.2.2.9.2.3. išlaidos, skirtos Nuostatų 15.7 papunktyje nurodytai periodinių leidinių leidybos veiklai (periodinio leidinio spausdinimo, įrašymo išlaidos (išlaidos medžiagoms, pozityvų gamybos, spaudos, įrišimo, įrašymo, pakavimo ir pan. darbams), periodinio leidinio platinimo išlaidos (pašto, kurjerių paslaugos);
25.2.2.9.2.4. autoriniams atlyginimams (pagal autorines sutartis) ir atlygiui (pagal atlygintinų paslaugų sutartis) už suteiktas paslaugas, skirtas projekto reikmėms (lektoriams, moderatoriams, vertėjams, renginių, stovyklų organizatoriams, vedėjams, atlikėjams, scenaristams, diktoriams, operatoriams, techninius darbus atliekančiam personalui, koordinatoriams ir pan.). Projekte pagal darbo sutartis įdarbintiems asmenims gali būti mokami autoriniai atlyginimai ir (ar) su jais gali būti sudaromos atlygintinų paslaugų sutartys, jei mokama už kitą, su tiesioginiu darbu projekte nesusijusią veiklą;
25.2.2.9.2.5. projekto dalyvių, taip pat savanorių kelionių į užsienyje organizuojamus renginius išlaidos (kelionės į renginio, projekto veiklų vykdymo vietą ir grįžimo atgal bilietams, apgyvendinimo išlaidoms), jei vykdoma Nuostatų 15.1.4 papunktyje numatyta tarptautinio bendradarbiavimo veikla. Dalyvavimo užsienyje vykstančiuose renginiuose išlaidos gali būti finansuojamos tik tuo atveju, jei pareiškėjas, projekto vykdytojas ne mažiau kaip 30 procentų nuo visų dalyvavimo renginyje reikalingų išlaidų apmoka iš kitų finansavimo šaltinių (visi kiti finansavimo šaltiniai, išskyrus valstybės biudžeto lėšas). Kelionės į projekto vykdymo vietą ir grįžimo atgal išlaidos, užsienyje vykdomų veiklų limitai negali viršyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl viešųjų renginių ir aukšto meistriškumo sporto treniruočių stovyklų dalyviams skiriamų neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių ir mokėjimo tvarkos taisyklių patvirtinimo“ nustatytų piniginių dydžių;
25.2.2.9.2.7. tarptautinio renginio dalyvio mokesčiui apmokėti (jei vykdoma Nuostatų 15.1.4 papunktyje numatyta tarptautinio bendradarbiavimo veikla), kai projekto vykdytojas ne mažiau kaip 30 procentų mokesčio išlaidų apmoka iš kitų finansavimo šaltinių (visi kiti finansavimo šaltiniai, išskyrus valstybės biudžeto lėšas);
26. Darbo užmokesčio išlaidos, nurodytos Nuostatų 25.1.1 ir 25.2.1 papunkčiuose, gali sudaryti ne daugiau kaip 80 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.
27. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
27.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo, kitų fizinių ir juridinių asmenų įsiskolinimams padengti, investicijų projektams finansuoti;
27.3. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir (arba) einamajam remontui, statinių, teritorijos ir aplinkos priežiūrai;
27.5. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, partneriui, nuomai projekto veiklai vykdyti;
27.7. užsienio svečių dalyvavimo (kelionės, maitinimo, apgyvendinimo ir kt.) projekto veiklose išlaidos, išskyrus atvejus, kai projekto veikloms vykdyti kviečiami specialistai, ekspertai, lektoriai iš užsienio;
27.9. reprezentacinės išlaidos, nurodytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo reprezentacinėms išlaidoms taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 919 „Dėl reprezentacinių išlaidų“;
27.11. pramoginio pobūdžio renginiams (renginiams, kurie nėra tiesiogiai skirti Nuostatuose nustatytam Konkurso tikslui pasiekti, o tik suteikia renginio dalyviams galimybę maloniai praleisti laiką) ir jų organizavimui reikalingos išlaidos;
27.12. priemonėms, įrangai, prekėms, paslaugoms, kurios nėra būtinos projektui įgyvendinti ir Nuostatuose nustatytam Konkurso tikslui pasiekti;
27.13. pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio, neatitinkančio Nuostatų 20 punkte nustatytų reikalavimų, vykdomoms veikloms ir išlaidoms;
27.14. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2023 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2024 m. gruodžio 31 d.;
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
28. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje lietuvių kalba, užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas.
29. Paraiškoje pateikiama taisyklių 16 punkte nurodyta informacija. Informacija, numatyta taisyklių 16.1 ir 16.18 papunkčiuose turi būti nurodoma paraiškos skiltyje „Asmenų kortelės“. Kartu turi būti pateikiama:
29.1. projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, vykdymo laikotarpis ir trukmė, vykdymo vieta, dalyvių skaičius (bendras, kiek iš jų negalią turinčių, iš jų – vaikų), trumpas veiklos aprašymas, jos vykdytojas (-ai), poveikis (nauda) tikslinei asmenų grupei, esminiai kiekybiniai rodikliai ir projekto įgyvendinimo kokybiniai rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 23 punkte;
29.2. detali projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant išlaidų rūšis, matavimo vienetus, kiekius ir vieneto kainas, kiek lėšų reikalinga, prašoma iš Departamento ir skiriama iš kitų finansavimo šaltinių, planuojamų išlaidų ir jų skaičiavimų detalizavimą, pagrindimą bei sąsają su konkrečiomis projekto veiklomis, išskiriant partneriui (jeigu projekto veiklos vykdomos kartu su partneriu) planuojamas išlaidas ir sumas.
30. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą deklaraciją (Nuostatų priedas), taisyklių 17 punkte ir šiame Nuostatų punkte nurodytų kitų su paraiška privalomų pateikti lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 12 ir 13 punktuose) elektronines kopijas:
30.2. pareiškėjo parengto dokumento, patvirtinančio, kad pareiškėjas yra asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujanti asociacija, dirbanti asmenų su negalia socialinės integracijos srityje, ir atitinka Nuostatų 2.1, 19.2 papunkčiuose ir Nuostatų 2.10, 2.11, 2.12 ar 2.13 papunkčiuose nustatytus reikalavimus (pareiškėjo savivaldybėse arba apskrityse vienijamų ir (ar) apimamų asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų, pareiškėjo įsteigtų viešųjų įstaigų, kitų viešųjų įstaigų, filialų ar atstovybių, įregistruotų Juridinių asmenų registre, atstovų sąrašas, jame nurodant kiekvieno juridinio asmens pavadinimą, juridinio asmens kodą (jei yra), teisinę formą, viešosios įstaigos steigėją, adresą, savivaldybę arba apskritį, kurioje veikia, vadovo, atstovo vardą, pavardę, telefono numerį ir el. pašto adresą, vienijamų fizinių narių skaičių, iš jų asmenų su negalia ir (ar) asmenis su negalia atstovaujančių įstatyminių atstovų skaičių);
30.3. dokumento (-ų), patvirtinančio (-čių) pareiškėjo iš kitų finansavimo šaltinių skiriamas lėšas, jeigu pareiškėjas sąmatoje planuoja išlaidas, nurodytas Nuostatų 25.2.2.3, 25.2.2.9.2.5 ir 25.2.2.9.2.7 papunkčiuose arba leidžiamame leidinyje planuoja išlaidas, nurodytas Nuostatų 16.3 papunktyje (banko išrašas, pareiškėjo ir rėmėjų garantiniai raštai dėl projekto veiklų finansavimo iš kitų finansavimo šaltinių);
30.4. dokumento (-ų) (sutartis, susitarimus), įrodančio (-ių) pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriu (-iais) (jeigu projekto veiklos vykdomos kartu su partneriu);
31. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, taisyklių 16 ir 17 punktuose bei Nuostatų 29 ir 30 punktuose nurodytą reikalingą informaciją pareiškėjas SPPD teikia elektroninio pašto adresu sppd@sppd.lt.
33. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką ir tik į jai skirtą pareiškėjų grupę, nurodytą Nuostatų 2.10–2.13 papunkčiuose. Pateikus daugiau negu vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėliausia, bet ne vėlesnė negu Nuostatų 34 punkte nustatytas terminas, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo dieną nurodo, kurią paraišką vertinti. Pateikus paraišką į netinkamą pareiškėjų grupę, paraiška nėra vertinama. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.
34. Konkursui paraiška kartu su taisyklių 17 punkte ir Nuostatų 30 punkte nurodytais privalomais pateikti dokumentais informacinėje sistemoje turi būti pateikta per 30 kalendorinių dienų nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos. Paraiška Konkursui gali būti teikiama iki Konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 23.59 val. Lietuvos Respublikos laiku. Informacija apie Konkursui pateiktų (gautų) paraiškų sąrašą per 3 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos skelbiama SPPD interneto svetainėje.
35. Pareiškėjai, pildydami paraiškas, turi teisę raštu ir žodžiu gauti informaciją bei konsultacijas su Konkursu susijusiais klausimais, kurias pagal kompetenciją teikia Konkurso skelbime nurodyti Departamento ir SPPD specialistai. Paraiškų teikimo klausimais darbo dienomis elektroniniu paštu ir telefonu teikia informaciją ir konsultuoja Departamento Programų koordinavimo ir įgyvendinimo skyriaus patarėja Jolita Karvelienė, elektroninis paštas jolita.karveliene@ndt.lt, tel. 8 659 73543, arba kitas Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas. Į pareiškėjo pateiktus klausimus turi būti atsakoma naudojantis tomis pačiomis ryšio priemonėmis, kuriomis pareiškėjas pateikė klausimą, per 3 darbo dienas nuo klausimo gavimo Departamente ar SPPD dienos. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos 14.00 val. Lietuvos Respublikos laiku.
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
37. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.
38. Ekspertas paraiškas vertina, užpildydamas informacinėje sistemoje esančią vertinimo anketą, vadovaudamasis Konkurso Nuostatuose nurodytais vertinimo kriterijais.
39. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balus už:
39.1. problemos iškėlimą ir pagrindimą (problemos aktualios, aiškiai įvardintos, pakankamai aprašytos, pagrįstos duomenimis, kitais pagrindžiančiais faktais), vertinant nuo 0 (nulio) iki 4 (keturių) balų: 0 – neatitinka, 1–3 – iš dalies atitinka, 4 – atitinka;
39.2. projekto tikslus ir uždavinius (projekto tikslas ir uždaviniai konkretūs, aiškiai suformuluoti, atitinka Konkurso tikslą, projekto uždaviniai realūs, išmatuojami ir pasiekiami), vertinant nuo 0 (nulio) iki 4 (keturių) balų: 0 – neatitinka, 1–3 – iš dalies atitinka, 4 – atitinka;
39.3. projekto veiklų aprašymo aiškumą, pagrįstumą, nuoseklumą ir detalumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 4 (keturių) balų: 0 – neatitinka, 1–3 – iš dalies atitinka, 4 – atitinka;
39.4. projekto veiklos atitikimą Nuostatų 21 punkte nurodytų tikslinių asmenų grupių poreikiams, vertinant nuo 0 (nulio) iki 4 (keturių) balų: 0 – neatitinka, 1–3 – iš dalies atitinka, 4 – atitinka;
39.5. veiklų pagrįstumą ir naudą (veiklos pagrįstos ir būtinos projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, apima sprendžiamos problemos sudėtines dalis, turi aiškią naudą projekto tikslinei asmenų grupei), vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
39.6. darbo organizavimą (detalizuotos projekte dirbančių asmenų funkcijos, planuojamas projekte dirbančių asmenų skaičius ir patirtis yra pakankama projektui sėkmingai administruoti ir įgyvendinti, turima pakankamai materialinių išteklių projektui įgyvendinti (turimos patalpos, įranga, ryšio, transporto priemonės, inventorius ir kt.), vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
39.7. laukiamus rezultatus (projekto laukiami rezultatai aiškūs, detalizuoti, realūs, išmatuojami ir pasiekiami, susiję su Nuostatų 23.2 papunktyje nurodytų kokybinių rodiklių siekimu, paremti problemos iškėlimu ir pagrindimu), vertinant nuo 0 (nulio) iki 8 (aštuonių) balų: 0 – neatitinka, 1–7 – iš dalies atitinka, 8 – atitinka;
39.8. viešinimo priemones ir jų efektyvumą (numatytos konkrečios viešinimo priemonės yra aiškiai aprašytos, detalizuotos ir pagrįstos, pakankamos ir efektyvios, kad supažindintų tikslinę asmenų grupę ir visuomenę apie projekto tikslus, uždavinius, eigą ir jo rezultatus, projekto metu vykdomas veiklas ir galimybę jose dalyvauti), vertinant nuo 0 (nulio) iki 4 (keturių) balų: 0 – neatitinka, 1–3 – iš dalies atitinka, 4 – atitinka;
39.9. projekto atitiktį Nuostatų 14 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams, kiekvieną prioritetą vertinant 0 (nuliu) arba 3 (trimis) balais: 0 – neatitinka, 3 – atitinka;
39.10. planuojamų išlaidų aiškumą, realumą, pagrįstumą, detalumą ir racionalumą, tikslumą (planuojamos išlaidos aiškiai suformuluotos, detalizuoti skaičiavimai, išlaidos realios, suplanuotos racionaliai, pagal vidutines rinkos kainas, pagrįstos rinkos duomenimis, analize, išlaidos teisingai suskaičiuotos, nėra aritmetinių klaidų), vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
39.11. planuojamų išlaidų būtinumą ir adekvatumą (planuojamos išlaidos yra būtinos projektui įgyvendinti, kaštų ir naudos santykis yra adekvatus, išlaidos tiesiogiai susijusios su konkrečiomis projekto veiklomis, pagrįstas jų poreikis), vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų: 0 – neatitinka, 1–6 – iš dalies atitinka, 7 – atitinka.
40. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 72. Privaloma surinkti minimali balų suma – 36. Projektai, kurie nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, yra nefinansuojami.
41. Jei Komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 39 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, Komisijos protokole, vadovaujantis Nuostatų 39 punkte nustatytais kriterijais, fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas Komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 39 punkte nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais.
42. Jei Komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 39 punkte nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, kuriame rekomenduoja (pvz., jei siūloma mažinti veiklų apimtį) arba nurodo (pvz., jei Nuostatuose nurodomas konkrečios paslaugos gavėjo ar veiklos dalyvio įkainis ir ekspertai nurodo mažinti paslaugos gavėjų ar dalyvių skaičių), kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti.
43. Komisija, rengdama siūlymus Departamento direktoriui dėl valstybės biudžeto lėšų projektams skyrimo, vadovaujasi SPPD parengta galutine projektų vertinimo suvestine, išskyrus atvejus, kai Komisija pati atlieka projekto vertinimą. Valstybės biudžeto lėšos skirstomos visiems 36 balus ir daugiau surinkusiems projektams. Komisijos konkrečiam projektui finansuoti siūlomos skirti valstybės biudžeto lėšos apskaičiuojamos pagal formulę, įvertinant projektui prašomą skirti lėšų sumą ir projekto surinktų balų vidurkį:
LKx = Bx / 72 x Lp, kur:
LKx – konkrečiam projektui finansuoti Komisijos siūlomos skirti valstybės biudžeto lėšos;
Bx – konkrečiam projektui ekspertų skirtų balų vidurkis;
72 – galimas didžiausias projektui skirtinų balų skaičius;
Lp – konkrečiam projektui prašoma skirti lėšų suma.
Jeigu pareiškėjas klaidingai apskaičiavo prašomą lėšų sumą, Komisijai pagal formulę skaičiuojant siūlomas skirti valstybės biudžeto lėšas imama ekspertų perskaičiuota patikslinta prašoma lėšų suma.
Jeigu pagal formulę apskaičiuota bendra visiems projektams siūloma skirti lėšų suma viršija Konkursui skirtą valstybės biudžeto lėšų sumą, lėšos kiekvienam projektui mažinamos pagal surinktų balų skaičių:
Balai |
Lėšų mažinimo proc. |
72–69 |
0 |
68–65 |
5 |
64–61 |
10 |
60–56 |
15 |
55–51 |
20 |
50–46 |
25 |
45–41 |
30 |
40–36 |
35 |
Jeigu sumažinus lėšas, atsižvelgiant į surinktus balus, bendra visiems projektams siūloma skirti lėšų suma dar viršija Konkursui skirtą valstybės biudžeto lėšų sumą, apskaičiuotos lėšos kiekvienam projektui mažinamos vienodu procentu iki Konkursui skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos, tačiau neviršijant konkrečiam projektui ekspertų siūlomų skirti lėšų sumų vidurkio.
Jeigu pagal formulę ir (ar) pagal surinktus balus apskaičiuota bendra visiems projektams siūloma skirti lėšų suma yra mažesnė nei Konkursui skirta valstybės biudžeto lėšų suma, apskaičiuotos lėšos kiekvienam projektui didinamos vienodu procentu iki Konkursui skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos, tačiau neviršijant konkrečiam projektui ekspertų siūlomų skirti lėšų sumų vidurkio.
Gavęs mažesnį finansavimą, pareiškėjas gali mažinti paraiškoje nurodytas veiklas ir laukiamus rezultatus, tačiau juos tikslinant turi būti nepažeisti Nuostatų 14 punkte (jei pareiškėjui buvo skirti papildomi balai už atitiktį finansavimo prioritetams), Nuostatų 15.7, 15.8 ir 19.4 papunkčiuose nustatyti reikalavimai.
Jeigu, įvertinus paraišką, projektui siūlytina skirti valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė nei Nuostatų 12 punkte nurodyta mažiausia galima skirti lėšų suma, šio projekto siūloma nefinansuoti.
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR SUTARTIES PASIRAŠYMAS
XI SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA
47. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d., ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas, taip pat jei projektui skirta mažiau nei 30 tūkst. eurų valstybės biudžeto lėšų – pasibaigus metams, iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., ir jei projektui skirta 30 tūkst. eurų ar daugiau valstybės biudžeto lėšų – pirmajam pusmečiui pasibaigus, iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų veiklų įvykdymo ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
47.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
47.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
47.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);
47.4. veiklų įvykdymo ataskaita (jei projektui skirta mažiau nei 30 tūkst. eurų valstybės biudžeto lėšų – teikiama pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., ir jei projektui skirta 30 tūkst. eurų ar daugiau valstybės biudžeto lėšų – teikiama pirmajam ataskaitiniam pusmečiui pasibaigus iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:
47.4.1. informacija apie tiesioginę naudą (paslaugas) gavusių asmenų (pagal bendrą nesikartojantį tiesioginių naudos (paslaugų) gavėjų sąrašą) skaičių (asmuo, dalyvaujantis daugiau nei vienoje veikloje, į šį sąrašą įtraukiamas vieną kartą);
47.4.3. informacija apie periodinių leidinių, susijusių su asmenų su negalia socialine įtrauktimi ir lygių galimybių asmenims su negalia sudarymu, leidybą, kaip tai nurodyta Nuostatų 15.7 papunktyje ir jo papunkčiuose;
47.4.5. projekto įgyvendinimo metu pasiekti esminiai kiekybiniai rodikliai, nurodyti Nuostatų 23.1 papunktyje (pildoma pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams);
47.4.6. projekto įgyvendinimo metu pasiekti kokybiniai rodikliai, nurodyti Nuostatų 23.2 papunktyje (pildoma pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams);
48. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas ir lyginamąją tikslinamo projekto išlaidų sąmatą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.
49. Prašymai tikslinti projekto sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik tikslinant dar nepatirtas išlaidas, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.
50. Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti veiklų planą, kartu pateikdamas ir lyginamąjį veiklų planą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti veiklų planą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų. Atsakingas SPPD specialistas informuoja informacinės sistemos priemonėmis ar elektroniniu paštu Departamento paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Departamento paskirtas asmuo ne vėliau nei per 2 darbo dienas informacinės sistemos priemonėmis ar elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą. Apie su Departamento paskirtu asmeniu suderintą sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą ar elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, ne vėliau nei gruodžio 5 d.
51. Projekto vykdytojas privalo informuoti raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis Departamentą ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.
XII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
52. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.
53. Departamentas vykdo projektų įgyvendinimo stebėseną (analizuoja, vertina ir prognozuoja projektų įgyvendinimo būklę ir teikia rekomendacijas).
54. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, turi bendradarbiauti su Departamentu, paprašius, pateikti prašomą informaciją, susijusią su projekte vykdomomis veiklomis.
55. Departamento direktoriaus sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos buvo panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis Konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar kitiems dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat Departamentui arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai taisyklėse ir Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.
56. Departamento veiksmai ir neveikimas, Departamento direktoriaus sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, SPPD ir (ar) Komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Departamentui per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) Komisijos sprendimą. Jei Departamentas patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) Komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) Komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.
57. Departamentas ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) Sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu. Pareiškėjas, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų privalo informuoti Departamento ir SPPD atstovus apie pasikeitusius pareiškėjo, projekto vykdytojo kontaktinius duomenis.
58. Departamentas savo interneto svetainėje skelbia Konkursui vykdyti skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.
59. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas Konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.
60. Teikdamas paraišką Konkursui, pareiškėjas sutinka, kad informacija, pateikta paraiškoje (išskyrus informaciją, kuri negali būti viešinama teisės aktų nustatyta tvarka), gali būti viešinama su Konkursu susijusioje informacinėje medžiagoje, renginiuose.
61. Pareiškėjas, projekto vykdytojas turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, vykdymo eigą ir rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei naudoti Departamento patvirtintą logotipą, nurodyti, kad projektui valstybės biudžeto lėšų skyrė Departamentas bei kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir panaudota vykdant projektą. Viešinimo medžiaga pagal galimybes turi būti pateikiama asmenims su negalia prieinama forma, t. y. papildomai parengta lengvai suprantama kalba, pritaikyta asmenims su klausos ir regos negalia.
62. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.