LOGOnespalv-maz2

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

dėl žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 26 d. įsakymo nr. 3d-507

„dėl lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

2022 m. rugpjūčio 16 d. Nr. 3D-493

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. 3D-507 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1.  Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:

24. Šiame Taisyklių skyriuje nustatyta kvietimų teikti paramos paraiškas, paramos paraiškos pildymo, teikimo, registravimo, paramos paraiškų vertinimo ir tvirtinimo, paramos sutarčių sudarymo tvarka taikoma šioms programos priemonėms: priemonės „Žinių perdavimas ir informavimo veikla“ veiklos sritims „Parama profesiniam mokymui ir įgūdžiams įgyti“, „Parama parodomiesiems projektams ir informavimo veiklai“, priemonės „Konsultavimo paslaugos, ūkio valdymo ir ūkininkų pavadavimo paslaugos“ veiklos sričiai „Parama pasinaudoti konsultavimo paslaugomis“, priemonei „Žemės ūkio ir maisto produktų kokybės sistemos“, priemonės „Investicijos į materialųjį turtą“ veiklos sritims „Parama investicijoms į žemės ūkio valdas“, „Parama investicijoms į žemės ūkio produktų perdirbimą, rinkodarą ir (arba) plėtrą“, „Parama investicijoms į su žemės ūkio ir miškininkystės plėtra, modernizavimu ar pritaikymu susijusią infrastruktūrą“ veiklos srities veikloms „Parama žemės konsolidacijai“, „Parama žemės ūkio vandentvarkai“, „Parama miškų infrastruktūrai gerinti“, veiklos srities „Parama pelno nesiekiančioms investicijoms, susijusioms su agroaplinkosaugos ir klimato kaitos tikslais“ veikloms „Labiausiai nykstančių rūšių buveinių ir EB svarbos natūralių buveinių išsaugojimas“, „Prevencinių priemonių taikymas prieš plėšrūnų ūkiniams gyvūnams daromą žalą“, priemonei „Gaivalinių nelaimių ir katastrofinių įvykių paveikto žemės ūkio gamybos potencialo atkūrimas ir atitinkamos prevencinės veiklos vykdymas“, priemonės „Ūkio ir verslo plėtra“ veiklos sritims „Parama jaunųjų ūkininkų įsikūrimui“, „Parama ekonominės veiklos pradžiai kaimo vietovėse“, „Parama smulkiesiems ūkiams“, „Parama investicijoms, skirtoms ekonominės veiklos kūrimui ir plėtrai“, priemonės „Pagrindinės paslaugos ir kaimų atnaujinimas kaimo vietovėse“ veiklos sritims „Parama investicijoms į visų rūšių mažos apimties infrastruktūrą“, „Parama plačiajuosčio ryšio infrastruktūrai“, „Parama investicijoms į kaimo kultūros ir gamtos paveldą, kraštovaizdį“, priemonės „Investicijos į miško plotų plėtrą ir miškų gyvybingumo gerinimą“ veiklos sritims „Miško veisimas“ (teikiant paramos paraišką vienkartinei miško įveisimo išmokai gauti), „Miškams padarytos žalos prevencija ir atlyginimas“, „Investicijos, kuriomis didinamas miškų ekosistemų atsparumas ir aplinkosauginė vertė“, „Investicijos į miškininkystės technologijas“, priemonės „Gamintojų grupių ir organizacijų įsisteigimas“, priemonės „Bendradarbiavimas“ veiklos sritims „Parama EIP veiklos grupėms kurti ir jų veiklai vystyti“, „Parama smulkių ūkio subjektų bendradarbiavimui“, „Parama trumpoms tiekimo grandinėms ir vietos rinkoms skatinti vietos lygmeniu“, priemonės „LEADER“ veiklos sritims „Parengiamoji parama“ ir „VVG bendradarbiavimo projektų rengimas ir įgyvendinimas“, Lietuvos kaimo tinklo narių projektams, įgyvendinamiems pagal Lietuvos kaimo tinklo veiksmų programą.“

2.  Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Ateinančių metų paramos paraiškų priėmimo tvarkaraštis turi būti paskelbtas ne vėliau kaip iki einamųjų metų pabaigos bei ne vėliau kaip likus 2 mėnesiams iki artimiausio paramos paraiškų surinkimo pradžios. Keičiant paramos paraiškų priėmimo tvarkaraštį, keitimas turi būti atliktas ne vėliau kaip likus 2 mėnesiams iki paramos paraiškų priėmimo pradžios. Kvietimo teikti paramos paraiškas trumpiausias laikotarpis yra 60 kalendorinių dienų.“

3.  Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:

39. Paramos paraiškos turi būti pradėtos vertinti nelaukiant paramos paraiškų priėmimo termino pabaigos. Jeigu taikomas tęstinis kvietimas teikti paramos paraiškas, paramos paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 2 mėnesius nuo jos užregistravimo Mokėjimo agentūroje dienos. Jeigu taikomas ribotos trukmės kvietimas teikti paramos paraiškas, paramos paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 2 mėnesius nuo paramos paraiškų priėmimo laikotarpio pabaigos. Į paramos paraiškų vertinimo terminą įskaičiuojamas paklausimų pareiškėjui, patikrų vietoje atlikimo, prašymo dėl papildomos informacijos kitoms institucijoms pateikimo ir atsakymo gavimo bei ekspertizės atlikimo terminas. Paklausimai, informaciniai pranešimai pareiškėjui ir (arba) paramos gavėjui pateikiami Informaciniame portale. Paskelbus paklausimą, informacinį pranešimą Informaciniame portale, pareiškėjas ir (arba) paramos gavėjas informuojamas ir paramos paraiškoje nurodytu informavimo būdu. Paklausimas, informacinis pranešimas laikomas įteiktu paklausimo, informacinio pranešimo Informaciniame portale paskelbimo dieną. Atskirų Programos priemonių paramos paraiškų vertinimo terminai gali būti numatyti Priemonės įgyvendinimo taisyklėse. Pasibaigus paramos paraiškų vertinimo terminui, Mokėjimo agentūra per 5 darbo dienas nuo vertinimo termino pabaigos, raštu informuoja VI apie vertinimo rezultatus. Esant pagrįstam poreikiui, Mokėjimo agentūra turi teisę kreiptis į VI dėl paramos paraiškų vertinimo termino pratęsimo. Sprendimą dėl paramos paraiškų vertinimo termino pratęsimo, atsižvelgdamas į pateiktas priežastis, priima PVK. PVK taip pat gali priimti sprendimą pratęsti paramos paraiškų vertinimo terminą, skyrus papildomų lėšų vienodą atrankos kriterijų balų skaičių gavusioms paramos paraiškoms finansuoti, vadovaujantis Taisyklių 50 punktu. Apie paramos paraiškų vertinimo termino pratęsimą pareiškėjai informuojami informaciniais pranešimais šiame punkte nustatytais būdais.“

4.  Pakeičiu 43 punktą ir jį išdėstau taip:

43. Jeigu dėl paramos paraiškoje pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos, trūkstamų dokumentų Mokėjimo agentūra negali įvertinti paramos paraiškos, ji turi paprašyti pareiškėjo pateikti papildomus dokumentus ir (arba) informaciją. Gali būti prašoma pateikti tik tuos dokumentus ir informaciją, kuri yra būtina atitikčiai tinkamumo sąlygoms, atrankos kriterijams ir įsipareigojimams įvertinti ir kurios nėra valstybės registruose ar kitose valstybės informacinėse sistemose, registruotuose www.registrai.lt, ir kurios duomenys yra prieinami Mokėjimo agentūrai. Mokėjimo agentūra prašymą pareiškėjui pateikti papildomus dokumentus paskelbia 39 punkte nurodytu būdu. Prašyme pateikti papildomus dokumentus ir (arba) informaciją turi būti nurodytas 3–5 darbo dienų terminas, priklausomai nuo prašomos pateikti informacijos apimties. Prašyme pateikti papildomus dokumentus ir (arba) informaciją nurodytas terminas gali būti pratęstas vieną kartą, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų terminui, jeigu pareiškėjas dėl prašomų dokumentų ir (arba) informacijos turi kreiptis į trečiuosius asmenis. Pareiškėjo iniciatyva paramos paraiškos ir prie jos pridedamų dokumentų keitimai nėra leidžiami, išskyrus akivaizdžias klaidas ir kontaktinių duomenų pasikeitimą.“

5.  Pakeičiu 44 punktą ir jį išdėstau taip:

44. Mokėjimo agentūra nesiunčia pareiškėjui paklausimų, atmeta paramos paraišką ir neteikia paramos paraiškos svarstyti projektų atrankos komitetui, kai pagal konkrečios Programos priemonės kvietimą teikti paramos paraiškas:

44.1. pateikta paramos paraiška užpildyta ne lietuvių kalba;

44.2. pateikta paramos paraiška užpildyta netinkamos formos;

44.3. prie paramos paraiškos nepateiktas verslo planas arba pateiktas netinkamos formos verslo planas (taikoma, kai Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatyta verslo plano forma);

44.4. prie paramos paraiškos pateiktas Priemonės įgyvendinimo taisyklių priede nustatytos formos verslo planas, bet jis neparengtas arba parengtas iš dalies (taikoma, kai pagal Priemonės įgyvendinimo taisykles verslo planas turi būti parengtas);

44.5. prie paramos paraiškos nepateikta 2 ar daugiau dokumentų, kuriuos privalu pateikti kartu su paraiška.“

6.  Pakeičiu 66 punktą ir jį išdėstau taip:

66. Laikydamasis racionalaus lėšų panaudojimo principo, pareiškėjas turi imtis visų priemonių įsigyti investicijas kainomis, ne didesnėmis už atitinkamų prekių, paslaugų, darbų vidutines rinkos kainas. Jeigu neatlikti pirkimai (nepasirašyta pirkimo–pardavimo sutartis), pareiškėjas konkrečios investicijos kainų pagrįstumui turi pateikti ne mažiau nei 3 (tris) lygiaverčius (komerciniuose pasiūlymuose nurodyti investicijos techniniai parametrai negali skirtis daugiau kaip 10 proc. nuo mažiausią kainą pasiūliusio tiekėjo komerciniame pasiūlyme nurodytų techninių parametrų) skirtingų tiekėjų komercinius pasiūlymus ir (arba) galimų tiekėjų interneto tinklalapių ekrano nuotraukas su nurodytomis kainomis (angl. „Print Screen“). Mokėjimo agentūra, nustatydama tinkamų finansuoti išlaidų sumą, turi teisę palyginti pareiškėjo pateikto mažiausio komercinio pasiūlymo konkrečiai investicijai kainą su atitinkamos prekės, paslaugos, darbo vidutine rinkos kaina. Tuo atveju, kai pareiškėjo pateiktame komerciniame pasiūlyme nurodyta investicijos kaina yra 10 proc. didesnė, nei atitinkamos prekės, paslaugos, darbo vidutinė rinkos kaina, pareiškėjui siunčiamas paklausimas su prašymu per nustatytą laiką pateikti pasirinktos investicijos kainos pagrindimą. Pareiškėjui pateikus neišsamų, nevisiškai motyvuotą pagrindimą, Mokėjimo agentūra tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįsta nustatytą atitinkamos prekės, paslaugos, darbo vidutinę rinkos kainą. Mokėjimo agentūra apie tai informuoja pareiškėją ir suderina su juo, ar jis sutinka visa apimtimi įgyvendinti projektą (patirti visas būtinas išlaidas) turėdamas mažesnę paramos sumą ir pagrįstomis nuosavomis arba skolintomis lėšomis apmokėti netinkamomis finansuoti pripažintas išlaidas, kurios yra būtinos projektui įgyvendinti. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką nepateikia tokio sutikimo, paramos paraiška pripažįstama netinkama finansuoti ir teikiama svarstyti projektų atrankos komitetui. Apskaičiuota atskirų tinkamų finansuoti išlaidų suma, taip pat bendra didžiausia paramos suma suapvalinama iki sveikųjų skaičių (pagal matematines taisykles). Šis punktas netaikomas, kai konkrečioms tinkamoms finansuoti išlaidoms nustatytas fiksuotasis įkainis, fiksuotoji suma ar  fiksuotoji norma.“

7.  Pakeičiu 761 punktą ir jį išdėstau taip:

761. Mokymai, konsultavimas, informaciniai renginiai, viešinimo renginiai ir panaši veikla, remiama pagal Programos priemonę „Žinių perdavimas ir informavimo veikla“, priemonės „Konsultavimo paslaugos, ūkio valdymo ir ūkininkų pavadavimo paslaugos“ veiklos sritį „Parama pasinaudoti konsultavimo paslaugomis“, „LEADER programa“, „Techninė pagalba“ gali būti vykdoma nuotoliniu būdu, jei naudojant NMA Agro bei papildomai pateikiamą informaciją įmanoma patikrinti renginio įvykimo faktą, renginio dalyvių skaičių, konsultavimo paslaugų suteikimo faktą ir užtikrinti turinio kokybę bei jei tokia nuotolinio būdo galimybė yra numatyta konkrečios Programos priemonės įgyvendinimo taisyklėse.“

8. Pakeičiu 89 punktą ir jį išdėstau taip:

89. Mokėjimo agentūra apie sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo 39 punkte nurodytu būdu informuoja pareiškėjus per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo, kai pati priima tokį sprendimą, arba nuo VI sprendimo gavimo dienos. Tuo atveju, jei su paramos gavėjais sudaroma paramos sutartis, Mokėjimo agentūra, informuodama Pareiškėją kartu gali siūlyti pasirašyti paramos sutartį. Pranešimuose apie skirtą paramą būtina nurodyti, kad šią paramą iš dalies finansuoja EŽŪFKP.“

9. Pakeičiu 94 punktą ir jį išdėstau taip:

94. Tuo atveju, jei projektų atrankos komitetas sudaromas Mokėjimo agentūroje, Mokėjimo agentūra, priėmusi sprendimą dėl paramos paraiškų atrankos, per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo, sprendimą pateikia VI.“

10. Pakeičiu 113 punktą ir jį išdėstau taip:

113. Šio skirsnio nuostatos taikomos projektams, dėl kurių priimtas sprendimas skirti paramą pagal šias Programos priemones: priemonės „Žinių perdavimas ir informavimo veikla“ veiklos sritims „Parama profesiniam mokymui ir įgūdžiams įgyti“, „Parama parodomiesiems projektams ir informavimo veiklai“, priemonės „Konsultavimo paslaugos, ūkio valdymo ir ūkininkų pavadavimo paslaugos“ veiklos sričiai „Parama pasinaudoti konsultavimo paslaugomis“, priemonei „Žemės ūkio ir maisto produktų kokybės sistemos“, priemonės „Investicijos į materialųjį turtą“ veiklos sritims „Parama investicijoms į žemės ūkio valdas“, „Parama investicijoms į žemės ūkio produktų perdirbimą, rinkodarą ir (arba) plėtrą“, „Parama investicijoms, susijusioms su žemės ūkio ir miškininkystės plėtros, modernizavimo ar pritaikymo infrastruktūra“ veiklos srities veikloms „Parama žemės konsolidacijai“, „Parama žemės ūkio vandentvarkai“, „Parama miškų infrastruktūrai“, veiklos srities „Parama pelno nesiekiančioms investicijoms, susijusioms su agroaplinkosaugos ir klimato kaitos tikslais“ veikloms „Labiausiai nykstančių rūšių buveinių ir EB svarbos natūralių buveinių išsaugojimas“, „Prevencinių priemonių taikymas prieš plėšrūnų ūkiniams gyvūnams daromą žalą“, priemonei „Gaivalinių nelaimių ir katastrofinių įvykių paveikto žemės ūkio gamybos potencialo atkūrimas ir atitinkamos prevencinės veiklos vykdymas“, priemonės „Ūkio ir verslo plėtra“ veiklos sritims „Parama jaunųjų ūkininkų įsikūrimui“, „Parama ekonominės veiklos pradžiai kaimo vietovėse“, „Parama smulkiesiems ūkiams“, veiklos srities „Parama investicijoms, skirtoms ekonominės veiklos kūrimui ir plėtrai“ veiklai „Parama biodujų gamybai“, priemonės „Pagrindinės paslaugos ir kaimų atnaujinimas kaimo vietovėse“ veiklos sritims „Parama investicijoms į visų rūšių mažos apimties infrastruktūrą“, „Parama plačiajuosčio ryšio infrastruktūrai“, „Parama investicijoms į kaimo kultūros ir gamtos paveldą, kraštovaizdį“, priemonės „Investicijos į miško plotų plėtrą ir miškų gyvybingumo gerinimą“ veiklos sritims „Miškams padarytos žalos prevencija ir atlyginimas“, „Investicijos, kuriomis didinamas miškų ekosistemų atsparumas ir aplinkosauginė vertė“, „Investicijos į miškininkystės technologijas“, priemonės „Gamintojų grupių ir organizacijų įsisteigimas“ veiklos sričiai „Gamintojų grupių ir organizacijų įsisteigimas žemės ūkio sektoriuje“, priemonės „Bendradarbiavimas“ veiklos sritims „Parama EIP veiklos grupėms kurti ir jų veiklai vystyti“, „Parama smulkių ūkio subjektų bendradarbiavimui“, „Parama trumpoms tiekimo grandinėms ir vietos rinkoms skatinti vietos lygmeniu“, priemonės „LEADER“ veiklos sritims „Parengiamoji parama“ ir „VVG bendradarbiavimo projektų rengimas ir įgyvendinimas“, Lietuvos kaimo tinklo narių projektams, įgyvendinamiems pagal Lietuvos kaimo tinklo veiksmų programą.“

11. Pakeičiu 122 punktą ir jį išdėstau taip:

122. Užregistravus mokėjimo prašymą Mokėjimo agentūroje, gali būti atliekama mokėjimo prašymo patikra vietoje. Mokėjimo prašymų patikra vietoje atliekama Mokėjimo agentūros darbo tvarkos aprašuose nustatyta tvarka.

Karantino ar ekstremalios situacijos dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) plitimo grėsmės metu mokėjimo prašymo patikra gali būti atliekama nevykstant į projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietą. Paramos gavėjas siunčia tikrinamus dokumentus, vaizdo įrašus kaip papildomą medžiagą, naudodamas NMA Agro su geografiniu žymeniu pažymėtas nuotraukas ir (ar) kitus įrodymus apie savo vykdomą veiklą. Atšaukus karantiną, ekstremaliąją situaciją dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) plitimo grėsmės arba išnykus aplinkybėms, dėl kurių nebuvo galima nuvykti į projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietą, Mokėjimo agentūra, jei nebuvo galimybės patikrinti visko, kas susiję su projekto investicijų įgyvendinimu, ar esant rizikai dėl projekto įgyvendinimo, atliks patikrą vietoje projekto įgyvendinimo laikotarpiu arba po projekto finansavimo pabaigos.

Mokymų, konsultavimų, informacinių renginių, viešinimo renginių ir panašios veiklos, remiamos pagal Programos priemonę „Žinių perdavimas ir informavimo veikla“, priemonės „Konsultavimo paslaugos, ūkio valdymo ir ūkininkų pavadavimo paslaugos“ veiklos sritis „Parama pasinaudoti konsultavimo paslaugomis“, „LEADER programa“, „Techninė pagalba“, mokėjimo prašymo patikra gali būti atliekama ir nevykstant į projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietą, jei paramos gavėjas, naudodamasis NMA Agro bei papildomai pateikiama informacija, pateikia dokumentus, kurie leidžia patikrinti visą reikalingą informaciją, susijusią su projekto įgyvendinimu, bei jei tokia patikros vietoje galimybė yra numatyta konkrečios Programos priemonės įgyvendinimo taisyklėse.“

12. Papildau 184.4 papunkčiu:

184.4. tuo atveju, jei keičiama paramos sutartis, tačiau paramos sutarties keitimas yra susijęs su mokėjimo prašymo termino atidėjimu, paramos lėšų perskirstymu tarp paramos dalių, kitais nesudėtingų keitimų atvejais, kuomet pakeitimas yra aiškus, yra visiškai pritarta paramos gavėjo prašymui, Mokėjimo agentūra paramos sutarties keitimą išdėsto raštu, raštą paramos gavėjui išsiunčia 39 punkte nurodytų būdu. Toks raštas tampa neatsiejama paramos sutarties dalimi.“

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                      Kęstutis Navickas

part_1c4c1c4d0443447488862b013aec5b8b_end