KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPENDIMAS

DĖL KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS VEIKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. rugpjūčio 31 d. Nr. V17E-259

Kaišiadorys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 4 punktu, 23 straipsnio 3 dalimi, Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos veiklos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 31 d. sprendimą Nr. V17-56 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                        Šarūnas Čėsna


 

PATVIRTINTA

Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos

2023 m. rugpjūčio 31 d. sprendimu Nr. V17E-259

 

KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS

VEIKLOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos veiklos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos (toliau – Savivaldybės taryba) Etikos komisijos (toliau – Komisija) tikslus, uždavinius ir funkcijas, teises ir pareigas, Komisijos darbo organizavimo tvarką, Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario elgesio tyrimo eigą, sprendimų priėmimo tvarką ir kitus su Komisijos veikla susijusius klausimus.

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Vietos savivaldos įstatymu, Valstybės politikų elgesio kodeksu (toliau – Kodeksas), Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymu, Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu (ES) 2016/679, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais valstybės politikų elgesį, Savivaldybės tarybos veiklos reglamentu (toliau – Reglamentas), šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.

3. Komisija laikosi pagarbos žmogui ir valstybei, teisingumo, sąžiningumo, skaidrumo ir viešumo, padorumo, pavyzdingumo, nesavanaudiškumo, nešališkumo ir atsakomybės principų.

4. Komisijos darbas grindžiamas kolegialiu klausimų svarstymu, teisėtumo principu, asmenine Komisijos narių atsakomybe už jos kompetencijai priskirtų klausimų svarstymą, sprendimų priėmimo nešališkumą.

5. Komisija sudaroma Savivaldybės tarybos sprendimu Savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui Vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Komisijos tikslas – užtikrinti, kad Savivaldybės meras ir Savivaldybės tarybos nariai laikytųsi Kodekse nustatytų ir valstybės politikams taikomų elgesio principų ir kitų teisės aktų reikalavimų.

7. Komisija sudaroma vykdyti Vietos savivaldos įstatyme nurodytas funkcijas ir atlikti Savivaldybės mero ir Savivaldybės tarybos narių elgesio, kuriuo pažeidžiami Kodekse nustatyti principai ir nuostatos, tyrimą.

8. Komisija atlieka šias funkcijas:

8.1. prižiūri, kaip Savivaldybės meras, Savivaldybės tarybos nariai laikosi Vietos savivaldos įstatymo, Kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės mero ir Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;

8.2. analizuoja Savivaldybės tarybos narių nedalyvavimo Savivaldybės tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose ir Vietos savivaldos įstatymo nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;

8.3. tiria ir priima sprendimus dėl Savivaldybės mero, Savivaldybės tarybos narių veiklos atitikties Vietos savivaldos įstatymo, Elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės mero, Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;

8.4. nagrinėja Savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl Savivaldybės mero, Savivaldybės tarybos narių veiklos skaidrumo;

8.5. analizuoja Vietos savivaldos įstatymo nustatytų Savivaldybės mero, Savivaldybės tarybos narių pareigų nevykdymo priežastis;

8.6. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą priimti sprendimą dėl Savivaldybės tarybos nario įgaliojimų nutrūkimo, jeigu šis Savivaldybės tarybos narys yra praleidęs iš eilės 3 Savivaldybės tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties;

8.7. Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės mero ir savo iniciatyva teikia Savivaldybės tarybos nariams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo;

8.8. Savivaldybės tarybos narių ir savo iniciatyva teikia Savivaldybės merui rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

9. Komisijos nariai, atlikdami savo funkcijas, turi teisę:

9.1. siūlyti Komisijai svarstyti klausimus, susijusius su Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario veikla;

9.2. balsuoti;

9.3. siūlyti kviesti į Komisijos posėdžius reikiamus asmenis;

9.4. susipažinti su visa tyrimo medžiaga;

9.5. posėdžio metu apklausti Savivaldybės merą ar Savivaldybės tarybos narį, kurio elgesys tiriamas, bei kitus asmenis, susijusius su Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario tiriamu elgesiu ar politine veikla;

9.6. posėdžio metu apklausti skundo autorių ir išsiaiškinti jo žinomą informaciją apie Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario galimai padarytą Kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą;

9.7. prireikus išvykti į įvykio vietą;

9.8. pasitelkti specialistus;

9.9. priimant sprendimą, atlikus Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario elgesio tyrimą ir nepritarus kitų Komisijos narių sprendimams, pateikti savo atskirąją nuomonę raštu.

10. Komisijos nariai, atlikdami savo funkcijas, privalo:

10.1. vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais teisės aktais;

10.2. prieš pradedant eiti Komisijos nario pareigas, pasirašyti Konfidencialumo pasižadėjimą (priedas);

10.3. dalyvauti Komisijos posėdžiuose, o Komisijos narys, negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, privalo ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki posėdžio apie tai pranešti Komisijos pirmininkui;

10.4. pareikšti nusišalinimą nuo klausimo, dėl kurio gali kilti viešųjų ir privačių interesų konfliktas, svarstymo. Nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo) klausimas svarstomas Komisijos posėdyje, balsuojama, o rezultatai pažymimi posėdžio protokole. Jeigu priimamas nusišalinimas, Komisijos narys turi jokia forma nedalyvauti toliau svarstant interesų konfliktą keliantį klausimą ir priimant sprendimą;

10.5. laikyti paslaptyje duomenis ar žinias, kuriuos jie sužinojo vykdydami tyrimą, jeigu tokie duomenys ar žinios sudaro valstybės, komercinę, banko, tarnybos, asmens duomenų arba kitą įstatymų saugomą paslaptį;

10.6. nenaudoti 10.5 papunktyje nurodytų duomenų ar žinių asmeninei ar kitų asmenų naudai;

10.7. kol Komisija nebaigia tyrimo, niekam neteikti jokios informacijos apie vykdomo tyrimo aplinkybes, su tyrimu susijusius asmenis, turimą medžiagą, duomenis.

11. Šių Nuostatų 10 punkto nuostatos taikomos ir Komisiją aptarnaujantiems darbuotojams, ir pasitelktiems specialistams.

12. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai privalo susilaikyti nuo preliminarių vertinimų bei išvadų, kol nebaigtas tyrimas ir nėra Komisijos išvados.

13. Komisijos nariai už šiuose Nuostatuose nustatytų pareigų pažeidimą atsako įstatymų nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

14. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės mero potvarkiu paskirtas Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas, šios funkcijos įrašomos į jo pareigybės aprašymą.

15. Pagrindinė Komisijos darbo forma – posėdis. Posėdis laikomas teisėtu, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komisijos narių. Komisijos posėdžiai yra uždari, nebent Komisija nuspręstų kitaip. Komisijos posėdžiai gali vykti ir nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu kaip reglamentuota Vietos savivaldos įstatyme ir Reglamente.

16. Komisijos posėdžius šaukia ir jų datą bei vietą nustato Komisijos pirmininkas, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Posėdžio darbotvarkę sudaro Komisijos pirmininkas. Komisijos nariai turi teisę siūlyti pakeisti ar papildyti darbotvarkę. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja Komisijos narių dauguma. Komisijos posėdžiuose turi teisę dalyvauti Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos atstovai, kurie gali teikti siūlymus dėl tarnybinės etikos ar elgesio normų įgyvendinimo. Komisijos posėdžiui pirmininkauja Komisijos pirmininkas, jo nesant – pirmininko pavaduotojas. Jei posėdyje nedalyvauja nei Komisijos pirmininkas, nei Komisijos pirmininko pavaduotojas, Komisijai nusprendus, posėdžiui gali pirmininkauti posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma išrinktas Komisijos narys.

17. Posėdžio darbotvarkė patvirtinama posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių daugumos sprendimu.

18. Komisijos posėdžių metu daromas garso įrašas. Komisijos posėdžių garso įrašai saugomi informacinėse laikmenose. Komisijos posėdžiai protokoluojami, protokole nurodant posėdžio datą, vietą, registro numerį, posėdžio pirmininką, posėdžio dalyvius, darbotvarkę, posėdžio laiką, pareikštus nusišalinimus, Komisijos priimtus nutarimus, rekomendacijas, siūlymus ir kitus sprendimus. Protokolą surašo Komisijos atsakingasis sekretorius. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas, o kai jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas ir Komisijos atsakingasis sekretorius.

19. Komisijos priimti sprendimai yra vieši ir turi būti skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje www.kaisiadorys.lt. Komisijos priimti sprendimai turi būti įforminami vadovaujantis Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos sprendimu „Dėl Rekomendacijos dėl Lietuvos Respublikos savivaldybių tarybų etikos komisijų priimtų sprendimų įforminimo patvirtinimo“.

20. Komisija, gavusi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos ar teismo įsiteisėjusį sprendimą, kuriuo Komisijos sprendimas pripažįstamas negaliojančiu, jį aptaria artimiausiame posėdyje ir paskelbia Savivaldybės interneto svetainėje.

21. Komisijos pirmininkas:

21.1 skelbia posėdžio pradžią ir pabaigą;

21.2. skelbia posėdžio darbotvarkę, supažindina su gautais dokumentais;

21.3. vadovauja posėdžiui, suteikia žodį skundą pateikusiam asmeniui, apskųstam Savivaldybės merui ar Savivaldybės tarybos nariui, Komisijos nariams;

21.4. įspėja kalbėtoją, jei jis nukrypsta nuo klausimo esmės;

21.5. pareiškia pastabą, jei Komisijos nariai ar kviestieji asmenys nesilaiko nustatytos tvarkos, įžeidinėja posėdžio dalyvius, kelia triukšmą;

21.6. pasirašo Komisijos sprendimus ir protokolus;

21.7. parengia raštu informaciją asmeniui, pateikusiam skundą, Savivaldybės merui ar Savivaldybės tarybos nariui ir prireikus kitiems asmenims.

21.8. daro pranešimus Savivaldybės tarybos posėdžiuose Komisijos kompetencijos klausimais.

22. Komisijos dokumentaciją tvarko Komisijos atsakingasis sekretorius.

23. Komisijos atsakingasis sekretorius:

23.1. ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio dienos Komisijos nariams ir suinteresuotiems asmenims (skundo pateikėjui, apskųstam Savivaldybės merui ar Savivaldybės tarybos nariui) pranešta apie posėdžio laiką ir vietą;

23.2. paruošia posėdžiui reikalingus dokumentus bei jų kopijos;

23.3. užtikrina, kad būtų daromas Komisijos posėdžių garso įrašas;

23.4. registruoja posėdžio dalyvius;

23.5. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po priėmimo įformina Komisijos sprendimą;

23.6. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas surašo Komisijos posėdžio protokolą;

23.7. įteikia (išsiunčia) Komisijos sprendimą asmeniui, pateikusiam skundą, apskųstam Savivaldybės merui ar Savivaldybės tarybos nariui;

23.8. Komisijos sprendimus pateikia skelbti Savivaldybės interneto svetainėje, persiunčia Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai.

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS MERO AR SAVIVALDYBĖS TARYBOS NARIO

ELGESIO TYRIMAS

 

24. Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario elgesio tyrimas Komisijoje gali būti pradėtas, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:

24.1. fizinio ar juridinio asmens skundas, kreipimasis ar pranešimas (toliau – skundas) apie Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario galimai padarytą Kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą (toliau – pažeidimas);

24.2. visuomenės informavimo priemonėse paskelbta pagrįsta informacija apie Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario galimai padarytą pažeidimą;

25. Komisija tyrimą pradeda ne vėliau kaip per 10 dienų nuo šių Nuostatų 24 punkte nurodyto pagrindo atsiradimo. Komisija tiria galimus pažeidimus, jeigu nuo jų padarymo praėjo ne daugiau kaip 3 metai. Anoniminių skundų Komisija nenagrinėja. Komisijos atliekamas pažeidimo tyrimas turi būti baigtas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo tyrimo pradžios. Į šį terminą neskaičiuojamas politiko laikinojo nedarbingumo, atostogų laikas ir laikas, kai politikas yra išvykęs į tarnybinę komandiruotę. Prireikus Komisija gali, bet ne ilgiau kaip dviem mėnesiams, pratęsti šiame punkte nustatytą terminą.

26. Komisija per 3 darbo dienas nuo tyrimo pradžios surašo laisvos formos pranešimą, kuriuo informuoja valstybės politiką apie pradėtą jo elgesio tyrimą, jo teises, pateikia turimus duomenis apie padarytą pažeidimą ir prašo valstybės politiko iki pranešime nurodytos datos pateikti Komisijai rašytinį paaiškinimą. Komisija šį pranešimą valstybės politikui įteikia asmeniškai arba išsiunčia registruotu laišku.

27. Komisija, atlikusi tyrimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tyrimo pabaigos savo posėdyje vertina tyrimo metu surinktus duomenis ir priima šiuose Nuostatuose numatytus sprendimus. Apie Komisijos posėdžio vietą ir laiką ne vėliau kaip prieš 5 dienas iki posėdžio pradžios turi būti pranešta Savivaldybės merui ar Savivaldybės tarybos nariui. Jo neatvykimas į Komisijos posėdį ar paaiškinimo nepateikimas nekliudo Komisijai priimti sprendimą.

28. Pakartotiniai skundai apie galimą Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario padarytą pažeidimą nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai gautame skunde yra nurodomos naujos aplinkybės, kurios nebuvo ir negalėjo būti žinomos atlikto tyrimo metu, ir dėl to Komisijos priimtas sprendimas yra galimai neteisingas. Dėl pakartotinio tyrimo būtinumo sprendžia Komisija ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo tokio skundo gavimo. Komisijai nusprendus pradėti pakartotinį tyrimą, jis atliekamas pagal šiuose Nuostatuose nustatytas procedūras.

29. Po kiekvieno Komisijos posėdžio gali būti parengiamas pranešimas visuomenės informavimo priemonėms. Pranešimą raštu arba žodžiu gali pateikti tik Komisijos pirmininkas ar Komisijos įgaliotas jos narys ir tik tokį, kokį įgaliojo pateikti Komisija.

30. Informaciją apie Komisijos sprendimus visuomenės informavimo priemonėms teikia Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Komisijos narys. Komisijos nariai, posėdyje pareiškę atskirąją nuomonę dėl tyrimo išvadų, turi teisę apie tai pateikti informaciją.

31. Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario elgesio tyrimą atlikusi Komisija gali priimti šiuos sprendimus:

31.1. konstatuoti, kad Savivaldybės meras ar Savivaldybės tarybos narys nepažeidė Kodekse ar Savivaldybės tarybos veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose ar kituose teisės aktuose nustatytų valstybės politiko elgesio principų ar reikalavimų;

31.2. konstatuoti, kad Savivaldybės meras ar Savivaldybės tarybos narys pažeidė Kodekse ar Savivaldybės tarybos veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytus valstybės politiko elgesio principus ar reikalavimus;

31.3. rekomenduoti Savivaldybės merui ar Savivaldybės tarybos nariui suderinti savo elgesį ar veiklą su Kodekse ar Savivaldybės tarybos veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytais valstybės politiko elgesio principais ar reikalavimais;

31.4. rekomenduoti viešai atsiprašyti per 30 kalendorinių dienų nuo Komisijos sprendimo priėmimo datos tokiu būdu, kokiu buvo įžeista, pvz., jeigu per visuomenės informavimo priemones, tai savo lėšomis paskelbti (išspausdinti) atsiprašymą, jei Savivaldybės tarybos posėdyje – žodžiu viešai atsiprašyti (atsiprašymas turi būti užprotokoluotas) Savivaldybės tarybos posėdyje ir kt.;

31.5. įtarus esant nusikalstamos veikos požymių, perduoti medžiagą ikiteisminio tyrimo įstaigoms ar prokuratūrai;

31.6. konstatuoti, kad Savivaldybės tarybos narys yra praleidęs iš eilės tris Savivaldybės tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties, ir teikti Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą dėl Savivaldybės tarybos nario įgaliojimų nutraukimo.

32. Komisija gali nutraukti tyrimą, jeigu iki tyrimo pabaigos Savivaldybės meras ar Savivaldybės tarybos narys savo elgesį ar veiklą pripažino neetiškais, nesuderinamais su savo pareigomis ar institucija, kurioje jis eina pareigas, ir dėl to viešai atsiprašė.

33. Apie Komisijos atliktą tyrimą ir priimtą sprendimą pranešama asmeniui, pateikusiam skundą Komisijai, Savivaldybės merui ar Savivaldybės tarybos nariui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, ir Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai.

34. Komisijos sprendimai priimami dalyvaujant tik Komisijos nariams.

 

VI SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS MERO AR SAVIVALDYBĖS TARYBOS NARIO TEISĖS

 

35. Savivaldybės meras ar Savivaldybės tarybos narys, kurio elgesys tiriamas, turi teisę:

35.1. teikti Komisijai paaiškinimus (raštu ar (ir) žodžiu), prašymus ir įrodymus;

35.2. baigus tyrimą, susipažinti su tyrimo metu surinkta medžiaga;

35.3. dalyvauti Komisijos posėdžiuose, išskyrus balsavimo procedūrą.

36. Savivaldybės meras ar Savivaldybės tarybos narys, teikiantis Komisijai paaiškinimus, negali būti verčiamas teikti paaiškinimus prieš save, savo šeimos narius ar artimuosius giminaičius.

 

VII SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMŲ ĮFORMINIMAS

 

37. Komisijos atliktas tyrimas yra įforminamas sprendimu, kurio:

37.1. įžanginėje dalyje nurodoma: sprendimo priėmimo data ir vieta; Komisijos pavadinimas; Komisijos sudėtis, asmens, kurio veikla tiriama, vardas, pavardė ir pareigos, tiriami asmens veiksmai (tyrimo dalykas), teisės aktai ir konkrečios teisės aktų nuostatos, kuriomis vadovaujantis pradėtas tyrimas dėl asmens veiksmų;

37.2. aprašomojoje – motyvuojamojoje dalyje nurodoma: Komisijos nustatytos faktinės aplinkybės; asmens, kurio veikla tiriama, ir (ar) jo atstovo teikti paaiškinimai, prašymai ir pan.; įrodymai, kuriais grindžiamos Komisijos išvados; argumentai, dėl kurių atmetami tam tikri tiriamo asmens išsakyti teiginiai, kilusios pagrįstos abejonės, kurių pagrindu buvo pradėtas tyrimas; nuorodos į konkrečius teisės aktus ir šių aktų nuostatas, kurios buvo taikomos tiriant;

37.3. rezoliucinėje sprendimo dalyje nurodoma: Komisijos išvada dėl svarstomo asmens veiksmų, teisės aktas ir konkreti teisės akto nuostata, kuria vadovaujantis priimtas sprendimas; informacija apie Komisijos išvados paskelbimo būdą ir vietą bei įteikimą suinteresuotiems asmenims, sprendimo apskundimo tvarka.

38. Komisijos nariai sprendimą dėl svarstomo klausimo priima atviru balsavimu. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas. Komisijos sprendimą pasirašo Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas.

39. Komisijos sprendimai yra saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40. Už Komisijos sprendimus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka pagal įgaliojimus atsako Komisijos pirmininkas ir Komisijos nariai.

41. Komisijos sprendimai gali būti skundžiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo arba jo įteikimo Savivaldybės merui ar Savivaldybės tarybos nariui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, dienos.

42. Šie Nuostatai gali būti keičiami, pasikeitus Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams, reglamentuojantiems politikų etiką, Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

______________________________

part_da2ff7316f5845b59b36b4f0f72cc34f_end


 

Kaišiadorių rajono savivaldybės

tarybos Etikos komisijos veiklos nuostatų

priedas

 

 

 

(Konfidencialumo pasižadėjimo pavyzdinė forma)

 

KAIŠIADORIŲ rajono savivaldybės TARYBOS ETIKOS komisijos

_______________________________________________

(Komisijos nario (-ės) / sekretoriaus, kviestinio asmens vardas ir pavardė)

 

KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS

 

20__ m._____________ d. Nr. ______

Kaišiadorys

 

, ____________________________________________________________________,

(Komisijos nario (-ės) / sekretoriaus, kviestinio asmens vardas ir pavardė)

 

suprantu, kad, dalyvaudamas (-a) bet kokia forma Etikos komisijos veikloje, susipažinsiu su asmens duomenimis, kurie negali būti atskleisti, perduoti neįgaliotiems asmenims arba institucijoms.

Aš patvirtinu, kad esu susipažinęs (-usi) su Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą.

Aš pasižadu:

saugoti asmens duomenų paslaptį;

asmens duomenis tvarkyti tik teisėtais tikslais;

asmens duomenis tvarkyti tik tokios apimties, kuri būtina jiems tvarkyti ir Etikos komisijos nario funkcijoms atlikti.

Aš žinau, kad:

asmens duomenys trečiosioms šalims teikiami tik įstatymų nustatytais atvejais ir tvarka;

už neteisėtą asmens duomenų atskleidimą turėsiu atsakyti pagal galiojančius Lietuvos Respublikos įstatymus.

 

 

____________________                       ____________________                                ___________________

(pareigos) (Parašas)                                               (Vardas ir pavardė)

 

____________________

part_8283049708d64c1da4b976fc4429d3fe_end