RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

dėl Raseinių rajono savivaldybės PRIIMAMŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO REZULTATŲ PATEIKIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2014 m. gruodžio 30 d. Nr. A1-1211

Raseiniai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 15 straipsnio 3 dalimi, Raseinių rajono savivaldybės tarybos 2014 m. lapkričio 27 d. sprendimu Nr. TS-415 „Dėl įgaliojimų suteikimo Raseinių rajono savivaldybės administracijos direktoriui“, atsižvelgdamas į Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 „Dėl Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo“,

t v i r t i n u Raseinių rajono savivaldybės priimamų teisės aktų projektų numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatų pateikimo tvarkos aprašą (pridedama).

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                        Jonas Kurlavičius

 


 

PATVIRTINTA

Raseinių rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu

Nr.A1-1211

 

RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS PRIIMAMŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO REZULTATŲ PATEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

1. Rengiant savivaldybės teisės akto, kuriuo numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius, taip pat kuriuo iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas, projektą, privalo būti atliekamas numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas.

2. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas (toliau – poveikio vertinimas) – tai projekto (įsakymo, potvarkio, sprendimo) rengimo proceso etapas, kurio metu renkama, analizuojama, sisteminama informacija apie galimas projekto įgyvendinimo teigiamas ir neigiamas, trumpalaikes ir ilgalaikes pasekmes (finansines, ekonomines, socialines, aplinkosaugines ir kita), naudą ir sąnaudas. Poveikio vertinimo metu aiškiai apibrėžiamos problemos, galimos neigiamos pasekmės, kokių reikia imtis priemonių, kad jų būtų išvengta, nustatomi tikslai, kurių bus siekiama (norima pasiekti situacija), kokių pozityvių rezultatų laukiama, taip pat nustatomos galimos problemų sprendimo ir tikslų pasiekimo alternatyvos ir įvertinamas jų poveikis.

3. Šio vertinimo išsamumas turi būti proporcingas galimoms numatomo teisinio reguliavimo pasekmėms. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą atlieka projekto rengėjas. Kai projektas yra sudėtingas ir reikia specialaus techninio ar kitokio pasirengimo, žinių bei įgūdžių, kurių  projekto  rengėjai  neturi, gali būti  pasitelkiami kitų savivaldybės skyrių specialistai, valstybės institucijų ir įstaigų ar ne valstybės institucijose ar įstaigose dirbantys ekspertai.

4. Atsižvelgiant į teisės akte numatomo naujo teisinio reguliavimo pobūdį, mastą, turi būti įvertinamas poveikis ekonomikai, savivaldybės finansams, socialinei aplinkai, viešajam administravimui, teisinei sistemai, kriminogeninei situacijai, korupcijos mastui, aplinkai, administracinei naštai, regionų plėtrai ir kitoms sritims.

5. Savivaldybės teisės aktų projektų numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo procesas apima:

5.1. poveikio vertinimo atlikimą;

5.2. rezultatų apibendrinimą;

5.3. išvadų pateikimą.

6. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatų apibendrinimas pateikiamas aiškinamajame rašte, kuris teikiamas kartu su teisės akto projektu.

7. Jei šio aprašo nuostatos tampa prieštaraujančiomis Lietuvos Respublikos norminių teisės aktų reikalavimams, taikomos Lietuvos Respublikos norminių teisės aktų nuostatos.

_______________________________