Valstybinė energetikos reguliavimo taryba

 

NUTARIMAS

DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2019 M. BALANDŽIO 1 D. NUTARIMO NR. O3E-93 „DĖL ŠILUMOS TIEKĖJŲ, NEPRIKLAUSOMŲ ŠILUMOS GAMINTOJŲ, GERIAMOJO VANDENS TIEKĖJŲ IR NUOTEKŲ TVARKYTOJŲ, PAVIRŠINIŲ NUOTEKŲ TVARKYTOJŲ INVESTICIJŲ VERTINIMO IR DERINIMO VALSTYBINĖJE ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. liepos 29 d. Nr. O3E-928

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 11 dalies 2 ir 33 punktais, 181 straipsniu ir Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo 35 straipsniu, Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 9 straipsnio 1 dalies 20 punktu, atsižvelgdama į Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Šilumos ir vandens departamento Šilumos bazinių kainų skyriaus ir Šilumos kainų ir investicijų skyriaus 2021 m. liepos 22 d. pažymą Nr. O5E-827 „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2009 m. liepos 8 d. nutarimo Nr. O3-96 „Dėl Šilumos kainų nustatymo metodikos“ ir susijusių teisės aktų pakeitimo“ ir 2021 m. liepos 26 d. pažymą Nr. O5E-847 „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2021 m. liepos 22 d. pažymos Nr. O5E-827 „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2009 m. liepos 8 d. nutarimo Nr. O3-96 „Dėl Šilumos kainų nustatymo metodikos“ ir susijusių teisės aktų pakeitimo“ papildymo“ Taryba n u t a r i a:

1. Pakeisti Tarybos 2019 m. balandžio 1 d. nutarimu Nr. O3E-93 „Dėl Šilumos tiekėjų, nepriklausomų šilumos gamintojų, geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, paviršinių nuotekų tvarkytojų investicijų vertinimo ir derinimo Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintą Šilumos tiekėjų, nepriklausomų šilumos gamintojų, geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, paviršinių nuotekų tvarkytojų investicijų vertinimo ir derinimo Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje tvarkos aprašą (toliau – Tvarkos aprašas):

1.1. Pakeisti Tvarkos aprašo 7.2.8.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

7.2.8.1. investicijų grąža apskaičiuojama pagal Šilumos kainų nustatymo metodikos, patvirtintos Tarybos 2009 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. O3-96 „Dėl Šilumos kainų nustatymo metodikos“, Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų kainų nustatymo metodikos, patvirtintos Tarybos 2006 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3-92 „Dėl Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“ nuostatas, taikant vidutinę svertinę kapitalo kainą (WACC), kuri buvo Tarybos suskaičiuota derinant ar nustatant reguliuojamas kainas, galiojančias investicijos pateikimo Tarybai laikotarpiu;“;

1.2. Pakeisti Tvarkos aprašo 7.11 papunktį ir jį išdėstyti taip:

7.11. jei teikiamos derinti Tvarkos aprašo 6.1.1.1 papunktyje nurodytos investicijos, skirtos nenudėvėto ilgalaikio turto atnaujinimui, kartu su teikiamu derinti investicijų projektu, Šilumos įmonė, Vandens įmonė turi nurodyti Tarybai atnaujinamo (keičiamo) turto tarnavimo laiką, kuris numatytas įrenginio gamintojo išduotame techniniame pase ir pateikti šio techninio paso kopiją, jei įmonė tokį pasą turi. Jeigu Šilumos įmonė, Vandens įmonė nepateikia įrenginio gamintojo išduoto techninio paso kopijos, atnaujinamo turto tarnavimo laikas atitinka Šilumos sektoriaus įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo, patvirtinto Tarybos 2018 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. O3E-470 „Dėl Šilumos sektoriaus įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ 4 priede ir Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų įmonių apskaitos atskyrimo ir susijusių reikalavimų aprašo, patvirtinto Tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3E-459 „Dėl Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų įmonių apskaitos atskyrimo ir susijusių reikalavimų aprašo patvirtinimo“ 1 priede nurodytus turto nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus.“;

1.3. Papildyti 111 punktu:

111. Bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje vykdomiems, su energetikos inovacijų, atitinkančių Asmenų prašymų leisti veikti bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje pateikimo ir nagrinėjimo bei veiklos bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje vykdymo tvarkos apraše, patvirtintame Tarybos 2020 m. rugpjūčio 7 d. nutarimu Nr. O3E-699 „Dėl Asmenų prašymų leisti veikti bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje pateikimo ir nagrinėjimo bei veiklos bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Bandomosios aplinkos aprašas), inovacijai nustatytus kriterijus, diegimu susijusiems investiciniams projektams taikomi šie reikalavimai:

111.1. Su energetikos inovacijų diegimu susijusio, investicinio projekto paskirstomųjų išlaidų daliai padengti, nuo investicinio projekto įgyvendinimo pradžios (ex-ante) kainų nustatymo metu numatoma papildoma šilumos kainos dedamoji energetikos inovacijoms, sudaranti ne daugiau nei 0,5 proc. nuo Šilumos įmonės paskutinių metų ūkio subjekto faktinių reguliuojamos veiklos pajamų (eliminuojant praeitame laikotarpyje skirtą finansavimą energetikos inovacijoms ir, vadovaujantis Šilumos kainų nustatymo metodikos, patvirtintos Tarybos 2009 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. O3-96 „Dėl Šilumos kainų nustatymo metodikos“, 742 ir 761 punktais, apskaičiuotų papildomų šilumos kainos dedamųjų įtaką). Papildoma šilumos kainos dedamoji energetikos inovacijoms nėra skiriama projektui, kuriam nepriskyrus papildomos šilumos kainos dedamosios energetikos inovacijoms, apskaičiuota projekto FGDV yra didesnė arba lygi nuliui, t. y. projektas yra finansiškai gyvybingas ir be papildomos šilumos kainos dedamosios energetikos inovacijoms.

111.2. Ne mažesnė su energetikos inovacijų diegimu susijusių investicinio projekto bandomojoje aplinkoje investicinių išlaidų dalis, negu skyrė Taryba, turi būti finansuojama iš energetikos įmonės nuosavų ir (ar) skolintų lėšų.“;

1.4. Papildyti 112 punktu:

112. Ne bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje vykdomiems, su energetikos inovacijų diegimu susijusiems investiciniams projektams, atitinkantiems Bandomosios aplinkos apraše inovacijai nustatytus kriterijus, taikomi šie reikalavimai:

112.1. Su energetikos inovacijų diegimu susijusio investicinio projekto paskirstomųjų išlaidų daliai padengti nuo investicinio projekto įgyvendinimo pradžios (ex-ante) kainų nustatymo metu numatoma papildoma šilumos kainos dedamoji energetikos inovacijoms, sudaranti ne daugiau nei 0,5 proc. nuo Šilumos įmonės paskutinių metų ūkio subjekto faktinių reguliuojamos veiklos pajamų (eliminuojant praeitame laikotarpyje skirtą finansavimą energetikos inovacijoms ir, vadovaujantis Šilumos kainų nustatymo metodikos, patvirtintos Tarybos 2009 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. O3-96 „Dėl Šilumos kainų nustatymo metodikos“, 742 ir 761 punktais, apskaičiuotų papildomų šilumos kainos dedamųjų įtaką). Papildoma šilumos kainos dedamoji energetikos inovacijoms nėra skiriama projektui, kuriam nepriskyrus papildomos šilumos kainos dedamosios energetikos inovacijoms, apskaičiuota projekto FGDV yra didesnė arba lygi nuliui, t. y. projektas yra finansiškai gyvybingas ir be papildomos šilumos kainos dedamosios energetikos inovacijoms.

112.2. Ne mažesnė su energetikos inovacijų diegimu susijusių investicinio projekto ne bandomojoje aplinkoje investicinių išlaidų dalis, negu skyrė Taryba, turi būti finansuojama iš energetikos įmonės nuosavų ir (ar) skolintų lėšų.“;

1.5. Pakeisti Tvarkos aprašo 15 punktą ir jį išdėstyti taip:

15. Taryba įvertina Šilumos įmonės, Vandens įmonės pateiktą bendrai derinamų investicijų sąraše numatytų investicijų daromą įtaką reguliuojamoms paslaugų (produkto) kainoms atitinkamai pagal Šilumos kainų nustatymo metodikos, patvirtintos Tarybos 2009 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. O3-96 „Dėl Šilumos kainų nustatymo metodikos“, Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų kainų nustatymo metodikos, patvirtintos Tarybos 2006 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3-92 „Dėl Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“, nuostatas.“;

1.6. Pakeisti Tvarkos aprašo 19 punktą ir jį išdėstyti taip:

19. Visais atvejais Šilumos įmonių, Vandens įmonių, teikiančių derinti investicijas, finansinis pajėgumas turi būti pakankamas pagal Ūkio subjektų technologinio, finansinio ir vadybinio pajėgumo įvertinimo tvarkos apraše, patvirtintame Tarybos 2009 m. sausio 29 d. nutarimu Nr. O3-6 „Dėl Ūkio subjektų technologinio, finansinio ir vadybinio pajėgumo įvertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatytus vertinimo kriterijus. Taryba turi teisę derinti įmonių, kurių finansinis pajėgumas vertinamas kaip nepakankamas, investicijų projektą, jei jis pagerintų įmonės finansinius rodiklius.“;

1.7. Pakeisti Tvarkos aprašo 20 punktą ir jį išdėstyti taip:

20. Šilumos įmonė, teikdama derinti Tvarkos aprašo 6.1.1.1 papunktyje nurodytas investicijas į šilumos gamybą, taip pat šilumos tiekėjas, teikdamas derinti Tvarkos aprašo 6.1.1 papunktyje nurodytas investicijas į alternatyvias kuro rūšis (ne gamtines dujas ir (ar) skystą kurą) ar technologijas naudojančius šilumos gamybos įrenginius šilumos poreikio piko bei rezerviniams pajėgumams užtikrinti, kurios keičia įmonės faktinę kuro struktūrą, pateikia keletą (ne mažiau kaip dvi) galimų investicijų įgyvendinimo alternatyvų. Kartu su investicija pateikiamas šių alternatyvų palyginimas ir įvertinimas. Kai šilumos tiekėjas teikia derinti investiciją į alternatyvias kuro rūšis (ne gamtines dujas ir (ar) skystą kurą) ar technologijas naudojančius šilumos gamybos įrenginius šilumos poreikio piko bei rezerviniams pajėgumams užtikrinti, pateikiama bent viena šilumos gamybos įrenginių, galinčių naudoti gamtines dujas ir (ar) skystą kurą, alternatyva. Jeigu investicija negali turėti alternatyvų, įmonė tą turi paaiškinti ir pagrįsti investicijos projekte.“;

1.8. Papildyti Tvarkos aprašą 201 punktu:

201. Kai šilumos tiekėjas Šilumos gamybos ir (ar) supirkimo tvarkos ir sąlygų apraše, patvirtintame Tarybos 2010 m. spalio 4 d. nutarimu Nr. O3-202 „Dėl Šilumos gamybos ir (ar) supirkimo tvarkos ir sąlygų aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka Tarybai pateikia prašymą leisti į piko ir (ar) rezervo įrenginių sąrašą įtraukti Tarybos jau suderintą ir šilumos aukcionuose dalyvaujantį įrenginį, Taryba tokio prašymo ekonominį vertinimą atlieka Tvarkos aprašo VII skyriuje nustatyta tvarka. Pateiktas prašymas laikomas ekonomiškai pagrįstu, jeigu tenkina Tvarkos aprašo 1 priedo 4 eilutėje nurodytus ekonominio investicijų vertinimo kriterijus.“;

1.9. Pakeisti Tvarkos aprašo 24.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

24.2. nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos skaičiuojamos pagal Šilumos sektoriaus įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo, patvirtinto Tarybos 2018 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. O3E-470 „Dėl Šilumos sektoriaus įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ ir Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų įmonių apskaitos atskyrimo ir susijusių reikalavimų aprašo, patvirtinto Tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3E-459 „Dėl Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų įmonių apskaitos atskyrimo ir susijusių reikalavimų aprašo patvirtinimo“ reikalavimus;“;

1.10. Papildyti Tvarkos aprašą 24.21 papunkčiu:

24.21. reguliuojamiems nepriklausomiems šilumos gamintojams iki pirmos šilumos gamybos bazinės kainos (kainos dedamųjų) nustatymo, (jeigu nepriklausomas šilumos gamintojas, kuris nuo pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo arba eksploatacijos pradžios nebuvo reguliuojamas arba buvo reguliuojamas, tačiau Tarybos nutarimu tokiam nepriklausomam šilumos gamintojui nebuvo nustatyta šilumos bazinė kaina) derinamo turto vertė nesant pagrįstoms aplinkybėms, turi būti ne didesnė nei turto vertė, įvertinus sukauptą nusidėvėjimą nuo šilumos pirkimo-pardavimo sutarties su šilumos tiekėju pasirašymo (arba turto eksploatacijos pradžios), taikant Tarybos nustatytus ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus;“;

1.11. Pakeisti Tvarkos aprašo 24.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

24.3. skolinto kapitalo kaina skaičiuojama pagal Investicijų grąžos normos nustatymo metodikos, patvirtintos Tarybos 2015 m. rugsėjo 22 d. nutarimu Nr. O3-510 „Dėl Investicijų grąžos normos nustatymo metodikos patvirtinimo“, principus;“;

1.12. Papildyti 471 punktu:

471. Su energetikos inovacijų, atitinkančių Bandomosios aplinkos apraše inovacijai nustatytus kriterijus, diegimu susijęs investicinis projektas, kuris pretenduoja į dalies investicinių išlaidų finansavimą iš papildomos šilumos kainos dedamosios energetikos inovacijoms, tam kad pagrįsti poreikį dalį investicinių išlaidų finansuoti iš papildomos šilumos kainos dedamosios energetikos inovacijoms, turi atitikti šiuos reikalavimus:

471.1. Investicinio projekto finansinė grynoji dabartinė vertė (FGDV) be iš papildomos šilumos kainos dedamosios energetikos inovacijoms finansuotos investicinių išlaidų dalies turi būti neigiama, o finansinė vidinė grąžos norma (FVGN) – mažesnė, nei šilumos įmonei nustatyta kapitalo grąžos norma.

471.2. Investicinio projekto finansinė grynoji dabartinė vertė (FGDV), su iš papildomos šilumos kainos dedamosios energetikos inovacijoms finansuota investicinių išlaidų dalimi turi būti didesnė arba lygi nuliui, o finansinė vidinė grąžos norma (FVGN) – ne mažesnė, nei šilumos įmonei nustatyta kapitalo grąžos norma.

471.3. Investicinio projekto investicijų nauda (IN) su papildomos šilumos kainos dedamosios energetikos inovacijoms finansuota investicinių išlaidų dalimi, turi būti didesnė arba lygi nuliui. IN gali būti mažesnė už nulį, jeigu investicija tenkina sąlygą:

 

 

 

 

Bn – investicijos nauda vartotojams investicijos ataskaitinio laikotarpio metais n, Eur;

k – diskonto norma, proc.;

n – Šilumos įmonių investicijos ataskaitinis laikotarpis.

 

Šilumos įmonių investicijų galimos naudos:

a) šilumos tiekimo saugumo lygio padidinimas, vertinamas kaip potencialių nuostolių vartotojams sumažinimas per investicijos ataskaitinį laikotarpį, kai dėl investicijos neįgyvendinimo būtų sutrikęs ar nutrauktas šilumos tiekimas;

b) Šilumos vartotojų sąnaudų šilumai pirkti sumažėjimas;

c) Šilumos įmonių išlaidų sumažėjimas;

d) Anglies dioksido (kaip šiltnamio efektą sukeliančių dujų) emisijos sumažėjimas;

e) Metano (kaip šiltnamio efektą sukeliančių dujų) emisijos sumažėjimas;

f) Oro taršos sumažėjimas (aplinką teršiančių junginių, tokių kaip SO2, NOx, KD kiekio sumažėjimas).

g) Šilumos įmonės gali nurodyti kitą naudą ją tinkamai pagrindžiant.“;

1.13. Papildyti Tvarkos aprašą nauju 37.4 papunkčiu:

37.4. investicijos esamos sistemos modernizacijai;“;

1.14. Buvusį Tvarkos aprašo 37.4 papunktį laikyti atitinkamai 37.5 papunkčiu;

1.15. Pakeisti Tvarkos aprašo 43.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

43.1. Finansinių rodiklių vertinimo atveju, pagal formulę:

 

k = Re × WE

 

kur:

k – diskonto norma, proc.

Re – nuosavo kapitalo grąža, proc.

WE – nuosavas kapitalas, vieneto dalimis, atitinkantis Investicijų grąžos normos nustatymo metodikoje, patvirtintoje Tarybos 2015 m. rugsėjo 22 d. nutarimu Nr. O3-510 „Dėl Investicijų grąžos normos nustatymo metodikos patvirtinimo“, nustatytą optimalią nuosavo kapitalo dalį;“;

1.16. Pakeisti Tvarkos aprašo 49 punktą ir jį išdėstyti taip:

49. Taryba įvertina Šilumos įmonės, Vandens įmonės investiciniame projekte atliktą investicijos įtakos reguliuojamoms paslaugų (produkto) kainoms skaičiavimą per visą investicijų sukurtos infrastruktūros numatyto eksploatacijos (nusidėvėjimo) laikotarpį. Investicijų įtaka kainai apskaičiuojama vadovaujantis Šilumos kainų nustatymo metodikos, patvirtintos Tarybos 2009 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. O3-96 „Dėl Šilumos kainų nustatymo metodikos“, Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų kainų nustatymo metodikos, patvirtintos Tarybos 2006 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3-92 „Dėl Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“ nuostatomis.“.

1.17. Papildyti Tvarkos aprašą 601 punktu:

601. Investiciniam projektui į šiltnamio efektą sukeliančių dujų (toliau – ŠESD) neišskiriančius (nulinės emisijos) šilumos gamybos ir (arba) šilumos perdavimo įrenginius ir technologijas, geriamojo vandens tiekimo, nuotekų tvarkymo ir paviršinių nuotekų tvarkymo įrenginius ir technologijas, skiriamas 1 proc. investicijų grąžos priedas 5 metų laikotarpiui, jeigu projektas atitinka šias sąlygas:

601.1. investuojama į ŠESD dujų neišskiriančius (nulinės emisijos) šilumos gamybos ir (arba) šilumos perdavimo įrenginius ir technologijas (atliekinės šilumos surinkimo ir panaudojimo, saulės šviesos ir šilumos energiją naudojančių technologijų, šilumos siurblių, žemos temperatūros šildymo ir šilumos saugyklų panaudojimo centralizuotai tiekiamos šilumos gamybai technologijas), geriamojo vandens tiekimo, nuotekų tvarkymo ir paviršinių nuotekų tvarkymo įrenginius ir technologijas;

601.2. ne mažiau 50 procentų investicinio projekto vertės sudaro ŠESD neišskiriantys (nulinės emisijos) šilumos gamybos ir (arba) šilumos perdavimo įrenginiai ir technologijos geriamojo vandens tiekimo, nuotekų tvarkymo ir paviršinių nuotekų tvarkymo įrenginiai ir technologijos;

601.3. investiciniam projektui neskiriamos kitos Tarybos teisės aktuose nustatytos skatinimo priemonės;

601.4. investicinis projektas atitinka kitus Tvarkos apraše nustatytus reikalavimus.“;

1.18. Pakeisti Tvarkos aprašo 1 priedą ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatyti, kad:

2.1. šilumos tiekėjų, nepriklausomų šilumos gamintojų, geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, paviršinių nuotekų tvarkytojų investicijų projektams, pateiktiems iki šio nutarimo įsigaliojimo, taikomos Tvarkos aprašo redakcijos, galiojusios iki šio nutarimo įsigaliojimo dienos, nuostatos;

2.2. šis nutarimas įsigalioja 2021 m. rugpjūčio 1 d.

 

 

 

Tarybos pirmininkas                                                                                                        Renatas Pocius

 

Šilumos tiekėjų, nepriklausomų šilumos gamintojų, geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, paviršinių nuotekų tvarkytojų investicijų vertinimo ir derinimo Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje tvarkos aprašo

1 priedas

 

Šilumos tiekėjų, nepriklausomų šilumos gamintojų, geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų, paviršinių nuotekų tvarkytojų investicijų vertinimo kriterijai

 

Eil. Nr.

Investicijos

Finansinis investicijos pagrindimas

Ekonominis investicijos vertinimas

Finansinė grynoji dabartinė vertė (FGDV)

Finansinė vidinė grąžos norma (FVGN)

Įmonės finansinio pajėgumo įvertinimas

Investicijos nauda (IN)**

Įtaka reguliuojamoms kainoms

Kiti socialiniai-ekonominiai ir sistemos saugumo aspektai

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

1.

Investicijos, skirtos pagal Vyriausybės patvirtintą priemonių įgyvendinimo planą Nacionalinėje energetikos nepriklausomybės strategijoje nustatytiems energetikos prioritetams įgyvendinti, Nacionalinei šilumos ūkio plėtros programai įgyvendinti, paminėtos galiojančiuose teisės aktuose, kaip privalomos atlikti šilumos tiekėjams, nepriklausomiems šilumos gamintojams, sistemų saugumui ir tiekimo patikimumui užtikrinti bei esamos sistemos atnaujinimui, šilumos vartotojų prijungimui

Apskaičiuojama ir nurodoma investicijos FGDV.*

Apskaičiuojama ir nurodoma investicijos FVGN.*

Įmonės finansinis pajėgumas turi būti pakankamas.

Apskaičiuojama investicijos nauda šilumos vartotojams ir šilumos įmonei (IN)**.

Įvertinama ir nurodoma įtaka reguliuojamoms kainoms.

Nurodoma socialinė-ekonominė, sistemos saugumo ir tiekimo patikimumo užtikrinimo nauda.

2.

Investicijos, skirtos įgyvendinti Vandenų srities plėtros programoje nustatytiems tikslams įgyvendinti pagal Vandenų srities plėtros programos įgyvendinimo veiksmų planą ir kituose teisės aktuose paminėtos, kaip privalomos vandens įmonėms infrastruktūros plėtrai, renovacijai, saugumui ir patikimumui užtikrinti, vartotojų ir abonentų prijungimui prie centralizuotos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo infrastruktūros, atitinkančios aplinkos apsaugos, sveikatos apsaugos reikalavimus.

Apskaičiuojama ir nurodoma investicijos FGDV.*

Apskaičiuojama ir nurodoma investicijos FVGN.*

Įmonės finansinis pajėgumas turi būti pakankamas.

Apskaičiuojama investicijos nauda geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų vartotojams ir abonentams ir vandens įmonei (IN)**.

Įvertinama ir nurodoma įtaka reguliuojamoms kainoms.

Nurodoma socialinė-ekonominė, sistemos saugumo ir tiekimo patikimumo užtikrinimo nauda.

3.

Investicijos, skirtos šilumos, geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo sistemų plėtrai, naujų geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo vartotojų ir abonentų prijungimui (neapima naujų geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo vartotojų ir abonentų prijungimo centralizuoto geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo zonose investicijų).

FGDV turi būti didesnė arba lygi nuliui***.

FVGN turi būti ne mažesnė kaip atitinkamo sektoriaus įmonei nustatyta kapitalo grąžos norma***.

Įmonės finansinis pajėgumas turi būti pakankamas.

Apskaičiuojama investicijos nauda šilumos vartotojams, geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų vartotojams ir abonentams ir šilumos įmonei, vandens įmonei (IN)**.

Neturi didinti kainos esamiems vartotojams.

Nevertinama.

4.

Investicijos, skirtos esamų šilumos, geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo sistemų efektyvumo didinimui modernizuojant sistemas.

FGDV turi būti didesnė arba lygi nuliui***.

FVGN turi būti ne mažesnė kaip atitinkamo sektoriaus įmonei nustatyta kapitalo grąžos norma***.

Įmonės finansinis pajėgumas turi būti pakankamas.

Apskaičiuojama investicijos nauda šilumos vartotojams, geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų vartotojams ir abonentams ir šilumos įmonei, vandens įmonei (IN)**.

Neturi didinti kainos esamiems vartotojams.

Nurodoma socialinė-ekonominė, sistemos saugumo ir tiekimo patikimumo užtikrinimo nauda.

5.

Reguliuojamų NŠG, kurie neužtikrina šilumos generavimo šaltinių galios rezervo, investicijos.

Nevertinama.

Nevertinama.

Nevertinama.

Apskaičiuojama investicijos nauda šilumos vartotojams ir šilumos įmonei (IN)**

Neturi didinti kainos esamiems šilumos vartotojams.

Nevertinama.

6.

Su energetikos inovacijų, atitinkančių Bandomosios aplinkos apraše inovacijai nustatytus kriterijus, diegimu susiję investiciniai projektai, kurie pretenduoja į dalies investicinių išlaidų finansavimą iš reguliuojamų šilumos kainų.

 

FGDV be iš reguliuojamų šilumos kainų finansuotos investicinių išlaidų dalies turi būti neigiama

 

FGDV su iš reguliuojamų šilumos kainų finansuota investicinių išlaidų dalimi turi būti didesnė arba lygi nuliui.

 

FVGN be iš reguliuojamų šilumos kainų finansuotos investicinių išlaidų dalies turi būti mažesnė, nei šilumos įmonei nustatyta kapitalo grąžos norma.

 

FVGN su iš reguliuojamų šilumos kainų finansuota investicinių išlaidų dalimi turi būti ne mažesnė, nei šilumos įmonei nustatyta kapitalo grąžos norma.

Įmonės finansinis pajėgumas turi būti pakankamas.

(IN)** su iš reguliuojamų šilumos kainų finansuota investicinių išlaidų dalimi turi būti didesnė arba lygi nuliui****.

Įvertinama ir nurodoma įtaka reguliuojamoms kainoms.

Nurodoma socialinė-ekonominė, sistemos saugumo ir tiekimo patikimumo užtikrinimo nauda.

* Netaikoma Šilumos įmonių, Vandens įmonių investicijoms, kurios paminėtos Tvarkos aprašo 6.1.1.2, 6.1.1.3, 6.1.2 papunkčiuose.

** Skaičiuojama 471 punkte nurodytoms investicijoms. 471 punkte nenurodytoms investicijoms skaičiuojama tik tuo atveju, kai investicijos derinimo metu reikia nuspręsti ar derinti investiciją ar investicijos alternatyvą. Derinama ta investicija ar investicijos alternatyva, kurios IN yra didesnis.

*** Netaikoma Šilumos įmonių, Vandens įmonių investicijoms, kurios paminėtos Tvarkos aprašo 6.1.2 papunktyje.

**** IN gali būti mažesnė už nulį tik Tvarkos aprašo 471.3 papunktyje nurodytu atveju.