KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS LĖŠŲ, SKIRTŲ KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBEI VIETINĖS REIKŠMĖS KELIAMS TIESTI, TAISYTI (REMONTUOTI), REKONSTRUOTI, PRIŽIŪRĖTI IR SAUGAUS EISMO SĄLYGOMS UŽTIKRINTI, NAUDOJIMO IR SKIRSTYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. vasario 17 d. Nr. T-50
Kelmė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 32 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ (su visomis galiojančiomis redakcijomis ir pakeitimais)“, Kelmės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, skirtų Kelmės rajono savivaldybei vietinės reikšmės keliams tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo ir skirstymo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2019 m. balandžio 30 d. sprendimą Nr. T-154 „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, skirtų savivaldybėms vietinės reikšmės viešiesiems keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo ir skirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
Šis sprendimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Regionų apygardos administraciniam teismui, skundą (prašymą) paduodant bet kuriuose šio teismo rūmuose, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Kelmės rajono
savivaldybės tarybos
2022 m. vasario 17 d.
sprendimu Nr. T-50
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS LĖŠŲ, SKIRTŲ KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBEI VIETINĖS REIKŠMĖS KELIAMS TIESTI, TAISYTI (REMONTUOTI), REKONSTRUOTI, PRIŽIŪRĖTI IR SAUGAUS EISMO SĄLYGOMS UŽTIKRINTI, NAUDOJIMO IR SKIRSTYMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų (toliau – Programos finansavimo lėšos), skirtų Kelmės rajono savivaldybei vietinės reikšmės keliams tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo ir skirstymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas), parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ (su visomis galiojančiomis redakcijomis ir pakeitimais), reglamentuoja Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, skirtų Kelmės rajono savivaldybei vietinės reikšmės keliams tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti naudojimo ir skirstymo tvarką (toliau – Tvarka).
II SKYRIUS
LĖŠŲ NAUDOJIMO IR SKIRSTYMO TVARKA
3. Programos finansavimo lėšos naudojamos:
3.2. apsaugos nuo triukšmo statiniams prie kelių statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
3.3. kelio juostoje esantiems paviršiaus vandens nuleidimo įrenginiams ir lietaus kanalizacijai įrengti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
3.4. tiltams, viadukams, estakadoms, tuneliams, pralaidoms projektuoti, įtraukti į apskaitą, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
3.5. kelių, kelio statinių ir jų užimamos žemės teisinei registracijai būtinoms procedūroms atlikti, daiktinėms teisėms į žemę, šių teisių suvaržymams, juridiniams faktams registruoti;
3.6. institucijų ar įstaigų, atsakingų už vietinės reikšmės viešuosius kelius, paskoloms, naudojamoms vietinės reikšmės viešiesiems keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), grąžinti ir palūkanoms mokėti;
3.7. tiesiant, rekonstruojant, taisant (remontuojant), prižiūrint kelius patirtoms išlaidoms už skirtą žemę, nukeliamus ar (ir) griaunamus pastatus ir kitus statinius, naikinamus želdinius ir kitas naudmenas apmokėti, aplinkos apsaugos reikmėms, žemės rekultivavimo darbams vykdyti tiesiant ir taisant (remontuojant) kelius;
3.8. Programos finansavimo lėšų naudojimo pagal paskirtį kontrolei, darbų kokybės kontrolės priežiūrai vietinės reikšmės kelių objektuose vykdyti;
3.9. viešojo sektoriaus ir privačios partnerystės būdu įgyvendinamiems vietinės reikšmės viešiesiems keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti, projektų išlaidoms finansuoti;
3.10. želdinių gyvenamųjų vietovių gatvių raudonosiose linijose įrengimui saugaus eismo tikslais ir priežiūrai finansuoti;
3.11. darnaus judumo priemonėms (esamiems šaligatviams, pėsčiųjų takams, pėsčiųjų viadukams ir tiltams, pėsčiųjų estakadoms, pėsčiųjų perėjoms (įskaitant požemines) pritaikyti specialiųjų poreikių turintiems žmonėms; viešojo transporto infrastruktūrai; viešojo transporto eismui organizuoti; dviračių statymo infrastruktūrai; stovėjimo aikštelėms, skirtoms motorinėms transporto priemonėms arba dviračiams palikti, siekiant tęsti kelionę viešuoju transportu, įrengti, jeigu už naudojimąsi jomis neimamas atlygis; elektrinių transporto priemonių (išskyrus elektromobilius) viešosioms įkrovimo prieigoms; šaligatviams, pėsčiųjų ir (ar) dviračių takams įrengti, projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti; pėsčiųjų, dviračių takų įrenginiams (tvorelėms ir pan.) įgyvendinti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
3.12. inžinerinėms saugaus eismo priemonėms (važiuojamajai kelio daliai siaurinti; įvažiavimų į teritorijas zonoms pertvarkyti; važiuojamajai kelio daliai iškreivinti; iškiliosioms greičio mažinimo priemonėms (greičio mažinimo kalneliams) įrengti; kelio įrenginiams (saugos salelėms, sankryžoms, pėsčiųjų perėjoms); greičio mažinimo priemonėms ties gyvenamosios teritorijos pradžia, siekiant sumažinti galimą per didelį transporto priemonių greitį ir parodyti, kad keičiasi važiavimo režimas (miesto vartai), įrengti; kelio ženklams įrengti; kelio dangai ženklinti; šviesoforams įrengti; tvoroms, kelio apsauginių atitvarų sistemoms, signaliniams stulpeliams įrengti; kelio veidrodžiams įrengti; elektroniniams įrenginiams (greičio kontrolės priemonėms, informacinėms momentinio važiavimo greičio švieslentėms, kintamosios informacijos ženklams (stendams) įrengti ir prižiūrėti; apšvietimui keliuose) ir kitoms priemonėms įgyvendinti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
3.13. įgyvendinant vietinės reikšmės kelių projektus būtiniems vietinės reikšmės ir valstybinės reikšmės kelių statinių sujungimo darbams, kuriuos vykdant nekeičiami valstybinės reikšmės kelio (statinio) elementų (sankryžų, nuovažų) geometriniai parametrai, finansuoti;
4. Programos finansavimo lėšos vietinės reikšmės keliams tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti paskirstomos taip:
4.1. 5 procentai skiriami rajono tikslinėms lėšoms. Rajono tikslinės lėšos skiriamos einamaisiais metais atsiradusiems nenumatytiems ir papildomiems darbams bei paslaugoms atlikti, kai seniūnijoms paskirtų lėšų trūksta, taip pat bendroms kasmetinėms išlaidoms (priežiūros darbų techninei priežiūrai, kadastriniams matavimams atlikti ir kt. Rajono tikslinės lėšos einamaisiais metais skirstomos pagal poreikį Savivaldybės tarybos sprendimais;
4.2. 10 procentų skiriama saugaus eismo ir darnaus judumo priemonėms vietinės reikšmės keliuose diegti. Lėšos naudojamos Savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinėje eilėje esantiems objektams;
4.3. likusi lėšų dalis paskirstoma taip:
4.3.1. 40 procentų lėšų skiriama kapitalo investicijoms į vietinės reikšmės kelių tiesimą, rekonstravimą ir kapitalinį remontą pagal Savivaldybės tarybos patvirtintą Savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinę eilę (toliau – Kelių objektų prioritetinė eilė);
4.3.2. likusi lėšų suma paskirstoma seniūnijoms taip:
4.3.2.1. miesto seniūnijoms (Kelmės, Tytuvėnų ir Užvenčio) – 40 procentų, kurie paskirstomi taip:
pusė sumos – pagal nuolatinių gyventojų skaičių;
pusė sumos – pagal kelių tinklo ilgį, nurodytą Savivaldybės tarybos patvirtintame kelių sąraše;
4.3.2.2. kaimiškosioms seniūnijoms (Užvenčio, Kražių, Šaukėnų, Pakražančio, Liolių, Kukečių, Vaiguvos, Kelmės apyl., Tytuvėnų apyl.) – 60 procentų, kurie paskirstomi taip:
pusė sumos – pagal nuolatinių gyventojų skaičių;
pusė sumos – pagal kelių tinklo ilgį, nurodytą Savivaldybės tarybos patvirtintame kelių sąraše;
4.4. kasmetiniai lėšų naudojimo vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti ir kapitališkai remontuoti, saugaus eismo bei darnaus judumo priemonėms vietinės reikšmės keliuose įrengti investicijų dydžiai negali būti mažesni už Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintame Programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos apraše nurodytus minimalius dydžius.
5. Einamųjų metų Programos finansavimo lėšas, likusias po darbų ir paslaugų viešųjų pirkimų konkursų, Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu paskirsto Savivaldybės tarybos patvirtintame objektų sąraše esantiems ar naujiems kelių objektams, kurių darbams ar paslaugoms trūksta finansavimo (įsakymu koreguojamas objektų sąrašas).
6. Savivaldybės administracija, gavusi lėšas iš Kelių direkcijos, vadovaudamasi šiuo Aprašu, galiojančiu Savivaldybės tarybos strateginiu veiklos planu ir Savivaldybės tarybos patvirtinta kelių objektų prioritetine eile, per vieną mėnesį parengia ir pateikia objektų sąrašą Savivaldybės tarybai tvirtinti. Į objektų sąrašą (kapitalui formuoti ir paprastam remontui daugiau kaip 1000 m2) įtraukiami objektai iš Kelių objektų prioritetinės eilės pagal kiekvienai seniūnijai skirtą finansavimą ir kiekvienos seniūnijos nustatytus prioritetus. Per metus, esant sutaupytų lėšų, atlikus darbų ir paslaugų viešuosius pirkimus lėšos perskirstomos objektų sąraše esantiems objektams pagal poreikį arba įtraukiamas naujas objektas. Objektų sąrašas su perskirstytomis lėšomis arba įtrauktu nauju objektu keičiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
8. Finansavimo sutartis tarp Savivaldybės ir Kelių direkcijos pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo.
9. Savivaldybės administracijos Statybos ir infrastruktūros skyrius atsako už projekto dokumentacijos parengimą, viešųjų pirkimų konkursų organizavimą, techninę priežiūrą, atliktų darbų priėmimą, statinių pripažinimą tinkamais naudoti ir teikia ataskaitas apie lėšų panaudojimą bei atliktus darbus Kelių direkcijai, tikrina rangovų (tiekėjų) atsiskaitymo dokumentus ir pateikia juos Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui.
III SKYRIUS
KELIŲ OBJEKTŲ PRIORITETINĖ EILĖ IR OBJEKTŲ ATRANKA
11. Juridiniai ir fiziniai asmenys prašymus dėl Savivaldybės kelių tiesimo, taisymo (remonto), rekonstrukcijos, priežiūros ir saugaus eismo sąlygų užtikrinimo kitais metais teikia seniūnijoms iki einamųjų metų lapkričio 15 d.
12. Seniūnija, įvertinusi visus prašymus ir juos išnagrinėjusi išplėstinėje seniūnaičių sueigoje, kurią sudaro seniūnijos seniūnas ar jo įgaliotas asmuo, seniūnaičiai, seniūnijos bendruomenių atstovai, po vieną verslo ir ūkininkų atstovą, 2022 metais – iki 2022 m. kovo 10 d., kitais metais – iki einamųjų metų gruodžio 31 d. Savivaldybės administracijai teikia paraiškas.
13. Paraiškose teikiama:
13.1. seniūnijos teikia pagal šio Aprašo 19 punkte nurodytus kelių objektų atrankos vertinimo kriterijus, įvertintus balais, kelių objektus ir sudaro kelių tiesimo, rekonstravimo, kapitalinio remonto ir paprastojo remonto darbų, atliekamų ne mažesniame kaip 1000 m2 plote, Kelių objektų prioritetinę eilę ne trumpesniam kaip trejų metų laikotarpiui. Kelių objektų prioritetinė eilė einamaisiais metais gali būti tikslinama atsižvelgus į pasikeitusią situaciją;
13.2. planuojamas priežiūros, paprastojo remonto, paslaugų, tinkamų finansuoti Programos finansavimo lėšomis, poreikis kitiems metams (2022 m. einamiesiems metams);
14. Savivaldybės vietinės reikšmės Kelių objektų prioritetinei eilei sudaryti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma komisija iš penkių asmenų (toliau – Komisija), kuri tikrina seniūnijų pateiktų Kelių objektų eilių atitiktį Kelių atrankos vertinimo kriterijams ir kriterijų reikšmes balais ir sudaro bendrą Savivaldybės Kelių objektų prioritetinę eilę ne trumpesniam kaip trejų metų laikotarpiui, kurioje prioritetiniai objektai išdėstomi kiekvienoje seniūnijoje atskirai. Komisijos sureitinguotą Kelių objektų prioritetinę eilę tvirtina Savivaldybės taryba.
15. Savivaldybės Kelių objektų prioritetinė eilė turi būti atnaujinama ir pratęsiama kasmet ir gali būti tikslinama atsižvelgus į pasikeitusią situaciją.
16. Sudarant Kelių objektų prioritetinę eilę turi būti atsižvelgiama į kriterijų reikšmių sumą (mažėjančia tvarka) pagal nustatytus Kelių objektų atrankos vertinimo kriterijus.
17. Sudarant Kelių objektų prioritetinę eilę turi būti užtikrinama tolygi kelių infrastruktūros priežiūra ir plėtra visose seniūnijose. Visoms seniūnijoms Kelių objektų prioritetinėje eilėje ketverių metų laikotarpiu kelių objektams turi būti skirta lėšų suma, proporcinga joje esančių gyventojų skaičiui ir kelių tinklo ilgiui skaičiuojant 4.3.2 punkte nurodyta tvarka.
18. Prioritetinėje eilėje kasmet planuojama 200 000,00 Eur Programos projektų įgyvendinimui su fizinių ir juridinių asmenų prisidėjimu finansuoti. Jei nebus poreikio šiai Programai vykdyti, lėšos bus naudojamos einamaisiais metais numatytiems darbams ir paslaugoms pagal poreikį.
19. Kelių atrankos vertinimo kriterijai:
Eil. Nr. |
Kelių objektų atrankos vertinimo kriterijai |
Kriterijų reikšmės balais |
Pastabos |
1 |
Objektas finansuotas ankstesniais metais (tęstinis) |
0–10 |
Tęstinis – 10 balų; ne tęstinis – 0 balų |
2 |
Teigiama įtaka saugiam eismui (šaligatviai, pėsčiųjų, dviračių takai, gatvės apšvietimas, autobusų stotelės, pėsčiųjų perėjos, kryptinis jų apšvietimas, greičio mažinimo priemonės ir kt.) |
0–20 |
1 eismo saugumo priemonė – 10 balų; 2 eismo saugumo priemonės – 15 balų; 3 ir daugiau eismo saugumo priemonių – 20 balų |
3 |
Objekto ruožu pasiekiami namų ūkiai (jų skaičius) |
5–30 |
Bus pasiekiama daugiau kaip 30 namų ūkių – 30 balų; 20–30 namų ūkių –20 balų; 10–20 namų ūkių – 10 balų; mažiau kaip 1–10 namų ūkių – 5 balai |
4 |
Kelio objektas veda į viešąsias paslaugas teikiančias įstaigas ir (ar) verslo įmones, ir (ar) lankomus objektus |
0–15 |
Visais trimis atvejais – 15 balų; dviem atvejais – 10 balų; vienų atveju – 5 balai; neatitinka nė vieno atvejo – 0 balų |
5 |
Kelio objektas naudojamas maršrutiniam keleivių vežimo ir moksleivių pavėžėjimo eismui vykdyti |
5–10 |
Vienų atveju – 5 balai; abiem atvejais – 10 balų; nenaudojamas – 0 balų |
6 |
Objekte įrengti požeminiai inžineriniai tinklai (vandentiekio, buitinių nuotekų) |
0–20 |
Vieni tinklai – 10 balai; abeji tinklai – 20 balų; nėra tinklų – 0 balų |
7 |
Parengta techninė dokumentacija |
0–15 |
Parengta – 15 balų; baigiama rengti – 10 balų; neparengta – 0 balų |
|
Maksimali bendra balų suma |
110 |
|
|
Papildomi balai |
|
|
8 |
Kelio objekto ruožas, kurio dalį darbų savanorišku indėliu (ne mažiau kaip 30 procentų objekto vertės) apmoka fiziniai ar juridiniai asmenys |
0–50 |
Balų skaičius nustatomas prisidedamu proporcingumu nuo SMD vertės; mažiau nei 30 proc. – 0 balų |
20. Pagal Aprašo 19 punkte nurodytą 8-ą kriterijų atitinkantiems objektams lėšos skiriamos pagal poreikį, nustatytą kelio objekto statinio projekte, bet ne daugiau kaip 70 procentų objekto vertės.
21. Jeigu atlikus viešuosius pirkimus tiksli kelių projekto įgyvendinimo darbų kaina yra mažesnė arba didesnė už pateiktame pasiūlyme nurodytą preliminarią kelių projekto vertę, tuomet šalių (Savivaldybės administracijos ir fizinio ar juridinio asmens, pageidaujančio perduoti tikslinių lėšų kelių projektui įgyvendinti) finansiniai įsipareigojimai yra proporcingai mažinami arba didinami išlaikant nustatytą procentinį kiekvienos šalies finansavimo santykį.
IV SKYRIUS
KONTROLĖ