VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
VIRŠININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2007 M. SPALIO 9 D. ĮSAKYMO NR. VA-66 „DĖL KONSULTACIJŲ IR INFORMACIJOS TEIKIMO VALSTYBINĖJE MOKESČIŲ INSPEKCIJOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. liepos 8 d. Nr. VA-54
Vilnius
Pa k e i č i u Konsultacijų ir informacijos teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisykles, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2007 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. VA-66 „Dėl Konsultacijų ir informacijos teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklių patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:
„7. Visos VMI prie FM MID konsultavimo telefonu teikiamos konsultacijos ir / ar informacija turi būti įrašoma bei mokesčių apskaičiavimo ir perskaičiavimo tikslu saugoma einamuosius ir penkerius praėjusius kalendorinius metus. Įrašytos VMI prie FM MID konsultavimo telefonu teikiamos konsultacijos ir / ar informacija pokalbio kokybės užtikrinimo tikslu tvarkomos vienerius kalendorinius metus. Apie daromą teikiamos konsultacijos ir / ar informacijos garso įrašą ir įrašo tikslą (-us) paklausėjas informuojamas prieš telefoninio pokalbio pradžią.“
2. Pakeičiu 9 punkto trečiąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
3. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:
„14. Paklausėjui, kuris pokalbio metu buvo identifikuotas vienu iš taisyklių 10 punkte nurodytų būdų, pageidaujant, turi būti sudarytos sąlygos susipažinti su savo asmens duomenimis, perklausant pokalbio įrašą. Paklausėjas su prašymu gali kreiptis šiais būdais:
4. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:
„15. Paklausėjas ar paklausėjo atstovas, kreipdamasis su prašymu perklausyti pokalbio įrašą, turi pateikti / nurodyti šią informaciją:
15.1. kai paklausėjas yra fizinis asmuo – vardą, pavardę, asmens kodą ir kontaktinius duomenis (adresą, telefono numerį arba el. paštą). Jeigu paklausėjas kreipiasi, atvykęs į AVMI, kartu jis turi pateikti ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba gali pateikti kitą dokumentą, iš kurio galima nustatyti asmens tapatybę (toliau – tapatybę nustatantis dokumentas), o paklausėjo atstovas – ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka įformintą atstovavimą liudijantį dokumentą (toliau – atstovavimą liudijantis dokumentas) (kai jis nėra įtrauktas į Mano VMI / ar MMR kaip paklausėjui atstovaujantis asmuo). Jei paklausėjas ar jo atstovas kreipiasi paštu, jis turi pateikti anksčiau nurodytų dokumentų patvirtintas kopijas;
15.2. kai paklausėjas yra juridinis asmuo – juridinio asmens pavadinimą, kodą, juridinio asmens atstovo vardą, pavardę, kontaktinius duomenis (adresą, telefono numerį ar el. paštą). Kai paklausėjo atstovas kreipiasi, atvykęs į AVMI, kartu jis turi pateikti ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba gali pateikti tapatybę nustatantį dokumentą ir atstovavimą liudijantį dokumentą (kai jis nėra įtrauktas į Mano VMI / ar MMR kaip paklausėjui atstovaujantis asmuo). Jei paklausėjo atstovas kreipiasi paštu, jis turi pateikti anksčiau nurodytų dokumentų patvirtintas kopijas;
15.3. pokalbio įrašo, kurio prašoma perklausyti, datą (metai, mėnuo, diena, pagal galimybes valanda, minutės);
15.4. telefono numerį, iš kurio paklausėjas skambino dėl konsultacijos ir / ar informacijos užfiksuotos pokalbio įraše;
15.6. kontaktinį telefoną, kuriuo jis norėtų būti informuotas apie galimybę perklausyti pokalbio įrašą AVMI;
5. Papildau 151 papunkčiu:
„151. Paklausėjas taip pat turi teisę gauti telefoninio pokalbio įrašo kopiją, jeigu jis prašyme kartu su informacija, nurodyta šių taisyklių 15 punkte, išreiškia tokį pageidavimą, ir tai yra įmanoma įgyvendinti (pvz., pagal paklausėjo prašyme pateiktus duomenis įmanoma identifikuoti pokalbio įrašą). Tokiu atveju prašymas pateikiamas taisyklių 14–15 punktuose nustatyta tvarka. Teikiant telefoninio pokalbio įrašo kopiją, o paklausėjui ją naudojant, neturi būti pažeistos kitų asmenų teisės.“
6. Pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:
„21. Konsultacija ir / ar informacija, kurios laikymą paslaptyje VMI privalo užtikrinti (pvz., apie paklausėjo iš trečiųjų šaltinių gautas pajamas, patirtas išlaidas ar kita informacija), teikiama tik tada, kai yra nustatoma paklausėjo asmens tapatybė pagal jo pateiktą asmens tapatybę patvirtinantį ar tapatybę nustatantį dokumentą, arba telefonu asmuo yra identifikuojamas taisyklių 10 punkte nustatyta tvarka. Jeigu dėl tokios informacijos kreipiasi paklausėjo atstovas, jis taip pat turi pateikti asmens tapatybę patvirtinantį ar tapatybę nustatantį dokumentą ir atstovavimą liudijantį dokumentą. Atstovavimą liudijančio dokumento pateikti nereikia, kai paklausėjo atstovas yra MMR įtrauktas kaip paklausėjui atstovaujantis asmuo. Jeigu šiame punkte paminėtų dokumentų nepateikia arba paklausėjo atstovas nėra įtrauktas į MMR kaip paklausėjui atstovaujantis asmuo, jam suteikiama tik bendro pobūdžio paslaptyje nelaikoma informacija (pvz., koks mokesčio tarifas, deklaracijos pateikimo ir mokesčio sumokėjimo terminas ir pan.).“
7. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:
„25. Jeigu paklausėjas pageidauja gauti konsultaciją ir / ar informaciją, nurodytą taisyklių 24.2 papunktyje, tai jis kartu su rašytiniu paklausimu turi pateikti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją, išskyrus atvejus, kai rašytinis paklausimas pateikiamas, atvykus į VMI prie FM arba AVMI. Tokiu atveju tik parodomas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas ar tapatybę nustatantis dokumentas VMI prie FM rašytinį paklausimą priimančiam valstybės tarnautojui ar darbuotojui, kuris sulygina asmens prašyme ir asmens dokumente nurodytą informaciją. Asmens dokumento / dokumento kopijos parodyti / pateikti nereikia, kai kreipiamasi dėl taisyklių 24.1 papunktyje nurodytos konsultacijos ir / ar informacijos arba kai kreipiamasi 5.1.1 papunktyje nurodytu būdu.“
8. Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:
„30. Paklausėjo atstovas kartu su rašytiniu paklausimu turi pateikti savo Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas asmens tapatybę patvirtinančio dokumento ir atstovavimą liudijančio dokumento kopijas, jeigu prašoma informacijos, kurios laikymą paslaptyje VMI privalo užtikrinti (pvz., apie atstovaujamojo asmens iš trečiųjų šaltinių gautas pajamas, patirtas išlaidas ar kitos informacijos). Dokumento kopijos pateikti nereikia, jeigu rašytinis paklausimas pateikiamas, atvykus į VMI prie FM arba AVMI, tokiu atveju tik parodomas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas arba tapatybę nustatantis dokumentas VMI prie FM rašytinį paklausimą priimančiam valstybės tarnautojui ar darbuotojui, kuris sulygina asmens prašyme ir asmens dokumente nurodytą informaciją.“
9. Pakeičiu 46.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„46.1. tiesiogiai įteikiant paklausėjui ar jo atstovui, atvykusiam į VMI prie FM ar AVMI ir pateikusiam asmens tapatybę patvirtinantį ar tapatybę nustatantį dokumentą, paklausėjo atstovui – ir atstovavimą liudijantį dokumentą (kai jis nėra įtrauktas į MMR kaip paklausėjui atstovaujantis asmuo), prieš tai atsakymo pateikimą suderinus su paklausėju;“.
10. Pakeičiu 65 punktą ir jį išdėstau taip:
„65. Visos pokalbio internetu metu suteiktų konsultacijų ir / ar informacijos sesijos turi būti įrašomos ir mokesčių apskaičiavimo ir perskaičiavimo tikslu saugomos einamuosius ir penkerius praėjusius kalendorinius metus. Įrašytos pokalbio internetu metu suteiktos konsultacijos ir / ar informacija pokalbio kokybės užtikrinimo tikslu tvarkomos vienerius kalendorinius metus. Pradedant pokalbį internetu, paklausėjas informuojamas apie teikiamos konsultacijos ir / ar informacijos sesijos įrašymą ir įrašymo tikslą (-us).“