LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ NR. 07.1.1-CPVA-K-306 PRIEMONĖS „MODERNIZUOTI VIEŠĄJĄ IR PRIVAČIĄ KULTŪROS INFRASTRUKTŪRĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO
2017 m. lapkričio 14 d. Nr. ĮV-1085
Vilnius
Vadovaudamasi Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.7 papunkčiu, 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 65 punktu,
t v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ Nr. 07.1.1-CPVA-K-306 priemonės „Modernizuoti viešąją ir privačią kultūros infrastruktūrą“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2017 m. lapkričio 14 d. įsakymu Nr. ĮV-1085
2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ NR. 07.1.1-CPVA-K-306 PRIEMONĖS „MODERNIZUOTI VIEŠĄJĄ IR PRIVAČIĄ KULTŪROS INFRASTRUKTŪRĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 1
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ Nr. 07.1.1-CPVA-K-306 priemonės „Modernizuoti viešąją ir privačią kultūros infrastruktūrą“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri „2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos“ elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014)6397) (toliau – Veiksmų programa), 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ Nr. 07.1.1-CPVA-K-306 priemonės „Modernizuoti viešąją ir privačią kultūros infrastruktūrą“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.
2. Aprašas yra parengtas vadovaujantis:
2.1. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1–78) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 651/2014);
2.2. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);
2.3. 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2016 m. gegužės 12 d. įsakymu Nr. ĮV-380 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas).
2.4. Kultūros objektų aktualizavimo 2014–2020 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2014 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. ĮV-711 „Dėl Kultūros objektų aktualizavimo 2014–2020 metų programos patvirtinimo“ (toliau – Kultūros objektų aktualizavimo programa);
2.5. Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintomis Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 (su vėlesniais pakeitimais), kurios paskelbtos Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams).
3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.
4. Apraše vartojamos kitos sąvokos:
4.1. Inžinerinis statinys – tai estrada, kurioje teikiamos kultūros paslaugos ir kuri priskirtina prie statybos techniniame reglamente STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. D1-713 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“ patvirtinimo“ (toliau – STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“), nurodytų kitos paskirties inžinerinių statinių kartu su kitais estradai būtinais inžineriniais statiniais (pavyzdžiui, aikštelėmis, privažiavimo keliais, pėsčiųjų ir (ar) dviračių takais, atraminėmis sienelėmis, inžineriniais tinklais ir kt.), kurie yra būtini estradoje teikti kultūros paslaugas
4.2. Konversija – pastato (ar jo dalies) paskirties pakeitimas į kultūros paskirtį, pritaikant pastatą (ar jo dalį) kultūros paslaugai teikti.
4.3. Kultūros infrastruktūros objektas – kultūros paskirties pastatas, inžinerinis statinys ir (ar) įranga, kuriame ar (ir) kurios pagalba teikiamos kultūros paslaugos.
4.4. Kultūros paskirties pastatai – sąvoka, apibrėžta statybos techniniame reglamente STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“.
4.5. Kultūros paslauga – bibliotekose, muziejuose, profesionaliojo scenos meno įstaigose, kultūros centruose, kino teatruose vykdomos kultūrinės veiklos.
4.7. Profesionaliojo scenos meno įstaiga – sąvoka, apibrėžta Lietuvos Respublikos profesionaliojo scenos meno įstatyme.
4.8. Projekto įgyvendinimo teritorija – teritorija, nurodyta atitinkamoje integruotoje teritorijų vystymo programoje.
4.9. Tikslinė teritorija – vidaus reikalų ministro įsakymais patvirtintose integruotose teritorijų vystymo programose nurodytos tikslinės teritorijos ir su jomis susietos teritorijos, kuriose bus įgyvendinama atitinkama integruota teritorijų vystymo programa.
4.10. Viešoji kultūros paslauga – valstybės ar savivaldybių kontroliuojamų juridinių asmenų kultūrinė veikla, teikiant asmenims kultūros paslaugas.
5. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos kultūros ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).
8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 16 330 110,00 eurų (šešiolikos milijonų trijų šimtų trisdešimt tūkstančių vieno šimto dešimt eurų), iš kurių iki 14 373 854 eurų (keturiolikos milijonų trijų šimtų septyniasdešimt trijų tūkstančių aštuonių šimtų penkiasdešimt keturių eurų) – Europos Sąjungos struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo (toliau – ERPF)) lėšos, iki 1 956 256,00 eurų (vieno milijono devynių šimtų penkiasdešimt šešių tūkstančių dviejų šimtų penkiasdešimt šešių eurų) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.
9. Pagal Aprašą numatoma skelbti 4 kvietimus teikti paraiškas:
9.1. Pirmajam kvietimui (pareiškėjams, kurių kultūros infrastruktūra, į kurią planuojamos investicijos pagal Aprašą, patenka į tikslinę teritoriją, išskyrus 5 didžiųjų Lietuvos miestų integruotose teritorijų vystymo programose nurodytas tikslines teritorijas, ir kurie po projekto įgyvendinimo teiks ne viešąją kultūros paslaugą), numatoma skirti iki 2 500 000,00 eurų (dviejų milijonų penkių šimtų tūkstančių eurų), iš kurių iki 2 500 000,00 eurų (dviejų milijonų penkių šimtų tūkstančių eurų) – Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos.
9.2. Antrajam kvietimui (pareiškėjams, kurių kultūros infrastruktūra, į kurią planuojamos investicijos pagal Aprašą, patenka į 5 didžiųjų Lietuvos miestų integruotose teritorijų vystymo programose nurodytas tikslines teritorijas ir kurie po projekto įgyvendinimo teiks ne viešąją kultūros paslaugą), numatoma skirti iki 4 686 927,00 eurų (keturių milijonų šešių šimtų aštuoniasdešimt šešių tūkstančių devynių šimtų dvidešimt septynių eurų), iš kurių iki 4 686 927,00 eurų (keturių milijonų šešių šimtų aštuoniasdešimt šešių tūkstančių devynių šimtų dvidešimt septynių eurų) – Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos.
9.3. Trečiajam kvietimui (pareiškėjams, kurių kultūros infrastruktūra, į kurią planuojamos investicijos pagal Aprašą, patenka į tikslinę teritoriją, išskyrus 5 didžiųjų Lietuvos miestų integruotose teritorijų vystymo programose nurodytas tikslines teritorijas, ir kurie po projekto įgyvendinimo teiks viešąją kultūros paslaugą), numatoma skirti iki 2 891 251,00 eurų (dviejų milijonų aštuonių šimtų devyniasdešimt vieno tūkstančio dviejų šimtų penkiasdešimt vieno euro), iš kurių iki 2 500 000,00 eurų (dviejų milijonų penkių šimtų tūkstančių eurų) – Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos ir iki 391 251,00 (trijų šimtų devyniasdešimt vieno tūkstančio dviejų šimtų penkiasdešimt vieno euro) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.
9.4. Ketvirtajam kvietimui (pareiškėjams, kurių kultūros infrastruktūra, į kurią planuojamos investicijos pagal Aprašą, patenka į 5 didžiųjų Lietuvos miestų integruotose teritorijų vystymo programose nurodytas tikslines teritorijas ir kurie po projekto įgyvendinimo teiks viešąją kultūros paslaugą), numatoma skirti iki 6 251 932,00 eurų (šešių milijonų dviejų šimtų penkiasdešimt vieno tūkstančio devynių šimtų trisdešimt dviejų eurų), iš kurių iki 4 686 927,00 eurų (keturių milijonų šešių šimtų aštuoniasdešimt šešių tūkstančių devynių šimtų dvidešimt septynių eurų) – Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos ir iki 1 565 005,00 eurų (vieno milijono penkių šimtų šešiasdešimt penkių tūkstančių 5 eurų) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.
9.5. Jeigu pagal Aprašo 9.1 ir 9.2 papunkčiuose nurodytus kvietimus pasirašius projektų sutartis lieka nepanaudotų finansavimo lėšų, šios lėšos yra perkeliamos į Aprašo 9.3 ir 9.4 papunkčiuose numatomas skirti finansavimo lėšas. Priimdama sprendimą dėl projektų finansavimo Ministerija turi teisę Aprašo 8 punkte nurodytas sumas padidinti, skirdama Aprašo 9.1 – 9.4 papunkčiuose nurodytiems kvietimams, neviršydama Priemonių įgyvendinimo plane nurodytos Priemonei skirtos lėšų sumos ir nepažeisdama teisėtų pareiškėjų lūkesčių.
10. Priemonės tikslas – modernizuojant ir (ar) sukuriant šiuolaikinės visuomenės poreikius atitinkančią kultūros infrastruktūrą (muziejus, bibliotekas, kultūros centrus, profesionaliojo scenos meno įstaigas, kino teatrus), siekti aukštesnės kultūros paslaugų kokybės, prieinamumo ir interaktyvumo, kurti didesnę jų pridėtinę vertę ir paklausą, skatinant papildomus lankytojų srautus, formuojant paklausą vietos verslams, didinant patrauklumą investicijoms, verslo plėtrai, naujų darbo vietų kūrimui tikslinėse teritorijose.
11. Pagal Aprašą remiamos šios veiklos: modernios, atitinkančios šiuolaikinės visuomenės poreikius, viešos ir privačios kultūros infrastruktūros (muziejų, bibliotekų, kultūros centrų, profesionaliojo scenos meno įstaigų, kino, teatrų) sukūrimas, siekiant aukštesnės kultūros paslaugų kokybės, prieinamumo ir interaktyvumo, didesnės jų pridėtinės vertės kūrimo, skatinant papildomus lankytojų srautus, formuojant paklausą vietos verslams, didinant patrauklumą investicijoms, verslo plėtrai, naujų darbo vietų kūrimui tikslinėse teritorijose.
12. Jeigu Viešųjų ir privačių juridinių asmenų objektui (-ams) yra planuojamos / suplanuotos bet kokios investicijos pagal Ministerijos administruojamas priemones „Aktualizuoti kultūros paveldo objektus“, „Aktualizuoti savivaldybių kultūros paveldo objektus“, „Aktualizuoti viešąjį ir privatų kultūros paveldą“, „Modernizuoti kultūros infrastruktūrą“ ir „Modernizuoti savivaldybių kultūros infrastruktūrą“, investicijos į kultūros infrastruktūros objektą negali būti finansuojamos pagal šią Priemonę, išskyrus įrangą, kai planuojamos / suplanuotos investicijos pagal priemonę „Aktualizuoti viešąjį ir privatų kultūros paveldą“ ir kai įrangą planuojama įsigyti ne toms pačioms kultūros paslaugoms teikti nei numatyta projekte pagal priemonę „Aktualizuoti viešąjį ir privatų kultūros paveldą“.
13. Pagal Apraše nurodytą remiamą veiklą Aprašo 9.1, 9.2, 9.3 ir 9.4 papunkčiuose nurodytus kvietimus teikti paraiškas numatoma paskelbti 2017 m. IV ketvirtį. Informacija apie planuojamus skelbti kvietimus taip pat pateikiama kvietimų teikti paraiškas skelbimo, projektų sąrašų ir finansavimo sutarčių plane, kuris skelbiamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS
15. Pagal Aprašą tinkamais pareiškėjais laikomi:
15.1. Viešieji juridiniai asmenys, kurių kultūros infrastruktūros objektai yra tikslinėje teritorijoje ir kurių:
- daugiau nei 50 proc. dalininkų yra valstybė ir (arba) savivaldybė ir
- valstybė ir (arba) savivaldybė turi daugiau nei 50 proc. dalininkų balsų.
15.2. Privatūs juridiniai asmenys, kurių kultūros infrastruktūros objektai yra tikslinėje teritorijoje ir kurių:
- 50 proc. ar daugiau dalininkų yra fiziniai ir (arba) privatūs juridiniai asmenys ir
- fiziniai ir (arba) privatūs juridiniai asmenys turi 50 proc. ar daugiau dalininkų balsų.
16. Galimi partneriai yra viešieji ir privatūs juridiniai asmenys. Partnerystė projekte turi būti pagrįsta, teikti naudą ir prisidėti prie projekto tikslo įgyvendinimo.
17. Valstybės pagalba neteikiama:
17.2. ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame tos pačios valstybės narės suteikta pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba.
III SKYRIUS
PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI
18. Projektas turi atitikti Projektų taisyklių 10 skirsnyje nustatytus bendruosius projektų reikalavimus.
19. Projektas turi atitikti 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos komiteto 2017 m. kovo 30 d. posėdžio protokolu Nr. 44P-2 (24) patvirtintą specialųjį projektų atrankos kriterijų – projektas turi atitikti Kultūros objektų aktualizavimo programos nuostatas. Laikoma, kad projektas atitinka specialųjį atrankos kriterijų, jei projekte numatomas tvarkyti kultūros infrastruktūros objektas įgyvendina Kultūros objektų aktualizavimo programos IV skyriaus 20–22 punktų nuostatas bei atitinka minėtos programos 23 punkto nustatytus bendruosius ir 25 punkte, arba 26 punkte, arba 27 punkte, arba 28 punkte, arba 29 punkte nustatytus specialiuosius reikalavimus. Projekto atitiktis minėtų punktų nuostatoms bus vertinama pilna apimtimi, t. y. visiems atitinkamo punkto papunkčiuose nustatytiems reikalavimams, kaip nurodoma Kultūros objektų aktualizavimo programoje.
Svarbiausių Kultūros objektų aktualizavimo programos papunkčių vertinimo aspektai:
- Kultūros objektų aktualizavimo programos 23.2.2 papunktyje nurodytos naujos skaitmeninės paslaugos ar produktai turi būti nauji objekto mastu ir suprantami kaip kultūros veiklos efektyvumą didinantys skaitmeniniai produktai (pvz. virtualios ekskursijos muziejuje skaitmeninė programa; bibliotekos turimų skaitmeninių tekstų duomenų bazė ir pan.) arba skaitmeninės paslaugos (pvz. lankytojams teikiama suskaitmeninta muziejaus ar bibliotekos archyvinė medžiaga).
- Kultūros objektų aktualizavimo programos 23.2.3 papunktyje nurodyti netechnologiniai kūrybiniai sprendimai suprantami kaip sprendimai, leidžiantys, nesinaudojant naujausiomis technologijomis, pagerinti objekte teikiamas kultūros paslaugas (pvz. smėlio dėžės įrengimas muziejuje, leidžiantis vaikams per interaktyvų žaidimą pažinti muziejaus eksponatus ir pan.).
- Kultūros objektų aktualizavimo programos 23.4 papunktyje nurodyta viešoji infrastruktūra suprantama kaip infrastruktūra, kur yra naudojama kultūros paslaugų teikimui (tiek viešųjų, tiek kitų paslaugų), nepriklausomai nuo to, ar šios paslaugos teikiamos viešųjų ar privačių juridinių asmenų. Kultūros paslaugos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) Nr. 651/2014, įskaitant ir kino sklaidą.
- Kultūros objektų aktualizavimo programos 26.2 papunktyje nurodytos „įvairios formos bei priemonės“ suprantamos, kaip bet kuris iš muziejaus pasirinktų būdų sukurti arba atnaujinti mokymui ir mokymuisi visoms amžiaus grupėms tinkamą fizinę ir informacinę aplinką (pvz. ikimokyklinio amžiaus vaikams patogi minkšta grindų danga, vaizdinė iliustruota informacija vietoje tekstinės, senjorams tinkamas apšvietimas ir pan.).
- Kultūros objektų aktualizavimo programos 28.3 papunktyje nurodyta „kultūrinė ir kūrybinė veikla“ suprantama kaip kultūros centro veikla, apibrėžta Regionų kultūros plėtros 2012 – 2020 metų programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2011-10-19 įsakymu Nr. ĮV-639.
20. Projektų atranka vykdoma vadovaujantis prioritetiniais projektų atrankos kriterijais, nurodytais Aprašo 2 priede. Už atitiktį šiems prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai. Maksimalus galimas balų skaičius pagal kiekvieną kriterijų nurodytas Aprašo 2 priede. Pagal Aprašą privaloma surinkti minimali balų suma yra 30. Jeigu projektai surenka vienodą balų skaičių, tuomet projektai išdėstomi Projektų taisyklių 151 punkte nustatyta tvarka.
21. Jei projekto naudos ir kokybės vertinimo metu projektui suteikiama mažiau kaip 30 balų, paraiška atmetama.
22. Pagal šį Aprašą nefinansuojami didelės apimties projektai. Didelės apimties projektas suprantamas taip, kaip apibrėžta Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklių 2.26 papunktyje.
23. Vadovaujantis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1301/2013 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir dėl konkrečių su investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslu susijusių nuostatų, kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1080/2006 (OL 2013 L 347, p. 289), 3 straipsnio 1 dalies (e) punktu pagal šį Aprašą finansuojamos tik nedidelės apimties investicijos. Nedidelių investicijų samprata pateikta Rekomendacijų dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams 2 priede „Nedidelės apimties investicijų“ (angl. „small scale infrastructure“) samprata“.
25. Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų vykdymo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka nepažeidžiant Projektų taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nustatytų terminų.
27. Projektu turi būti siekiama šio produkto stebėsenos rodiklio – „Modernizuoti kultūros infrastruktūros objektai“, kodas P. N.304.
28. Aprašo 27 punkte nurodyto priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklio skaičiavimui taikomas Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas, nustatytas Priemonių įgyvendinimo plane. Priemonės įgyvendinimo planas skelbiamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.
29. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai:
29.1. Kartu su paraiška pareiškėjas, (taikoma, Aprašo 15.1 papunktyje nurodytiems pareiškėjams, kurie po projekto finansavimo pabaigos teiks viešąją kultūros paslaugą) įgyvendinančiajai institucijai turi pateikti investicijų projektą su viena siūloma įgyvendinti projekto alternatyva, parengtą vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika, patvirtinta VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337 „Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Investicijų projektų metodika), kuri paskelbta Europos Sąjungos struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.
29.2. Pareiškėjas (taikoma, Aprašo 15.2 papunktyje nurodytiems pareiškėjams, kurie po projekto finansavimo pabaigos teiks ne viešąją kultūros paslaugą) iki paraiškos pateikimo pagal Aprašo 3 priede pateiktą rekomenduojamą formą turi būti parengęs kultūrinės veiklos planą, kuriame pateikta informacija pagrindžia projekto reikalingumą ir investicijų poreikį. Pateikus kultūrinės veiklos planą kita, negu rekomenduojama forma, jame turi būti pateikta visa rekomenduojamoje formoje nurodyta informacija;
29.3. Iki paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai:
29.3.1. daiktinės pareiškėjo (partnerio) teisės į statinį ir (ar) žemę, kuriame įgyvendinant projektą bus vykdomi statybos ir/ar tvarkybos darbai, montuojama įranga turi būti įregistruotos įstatymų nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto finansavimo pabaigos. Jei statinys ar žemė, yra naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį, pareiškėjas turi turėti panaudos davėjo ar nuomotojo raštišką sutikimą vykdyti projekto veiklas;
29.3.2. jeigu įgyvendinant projektą bus vykdomi statybos darbai pareiškėjas (partneris) privalo turėti statinio projektą, parengtą ir patvirtintą vadovaujantis Statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 „Dėl statybos techninio reglamento STR1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ patvirtinimo“ (toliau – STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“) nustatyta tvarka. Patvirtintame statybos projekte privalo būti parengta statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalis;
29.3.3. jeigu įgyvendinant projektą bus vykdomi statybos darbai pareiškėjas (partneris) privalo turėti statybą leidžiantį dokumentą, išduotą vadovaujantis Statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ patvirtinimo“ (toliau – STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“), nustatyta tvarka;
29.3.4. jeigu įgyvendinant projektą bus vykdomi tvarkybos darbai, pareiškėjas (partneris) privalo turėti tvarkybos darbų projektą, parengtą ir patvirtintą vadovaujantis Paveldo tvarkybos reglamente 3.06.01:2014 „Kultūros paveldo tvarkybos darbų projektų rengimo taisyklės“, patvirtintame Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2007 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. ĮV-329 „Dėl Paveldo tvarkybos reglamento PTR 3.06.01:2014 „Kultūros paveldo tvarkybos darbų projektų rengimo taisyklės“ patvirtinimo (toliau – PTR 3.06.01:2014 „Kultūros paveldo tvarkybos darbų projektų rengimo taisyklės“), nustatyta tvarka ir (arba) parengtą ir patvirtintą Dailės vertybių tyrimo, konservavimo ir restauravimo darbų programą, kai vadovaujantis Kilnojamųjų kultūros vertybių tyrimo, konservavimo ir restauravimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2009 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. ĮV-331 „Dėl Kilnojamųjų kultūros vertybių tyrimo, konservavimo ir restauravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Restauravimo darbų programa) atliekami vertybių, kurios yra nekilnojamojo kultūros paveldo objekto viena iš vertingųjų savybių (dailės kūrinių) darbai;
29.3.5. jeigu įgyvendinant projektą bus vykdomi tvarkybos darbai, pareiškėjas (partneris) privalo turėti leidimą atlikti tvarkybos darbus, išduotą vadovaujantis Paveldo tvarkybos reglamento PTR 3.04.01:2014 „Leidimų atlikti tvarkybos darbus išdavimo taisyklės“, patvirtinto Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. ĮV-155 „Dėl Paveldo tvarkybos reglamento PTR 3.04.01:2014 „Leidimų atlikti tvarkybos darbus išdavimo taisyklės,“ patvirtinimo“ (toliau – PTR 3.04.01:2014 „Leidimų atlikti tvarkybos darbus išdavimo taisyklės“), nustatyta tvarka;
29.3.6. Jeigu dokumentai, nurodyti Aprašo 29.3.2 – 29.3.5 papunkčiuose parengti / išduoti pagal ankstesnes minėtuose punktuose nurodytų teisės aktų redakcijas laikomi tinkamais dokumentais, jeigu bus galiojantys projekto įgyvendinimo metu.
30. Negali būti numatyti projekto apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.
31. Neturi būti numatyti projekto veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui. Planuojant pirkimus, rekomenduojama numatyti galimybę taikyti aplinkos apsaugos kriterijus (minimalius aplinkos apsaugos kriterijus), nustatytus Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Produktų, kurių viešiesiems pirkimams taikytini aplinkos apsaugos kriterijai, sąrašų, Aplinkos apsaugos kriterijų ir Aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos turi taikyti pirkdamos prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, elektros lemputėms, projektavimo paslaugoms, statybos darbams, statybinėms medžiagoms ir santechnikos įrangai, kietosioms grindų dangoms (gamtiniams produktams, apdorotiems produktams: aglomeruotiesiems akmenims, betoninėms grindinio plytelėms, mozaikinėms, keramikinėms ir molinėms plytelėms), patalpų apšvietimui.
32. Pagal šį Aprašą gali būti teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje. Finansavimas, skiriamas kaip valstybės pagalba projektams yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–5 dalyse nustatytus apribojimus. Aprašas nustato valstybės pagalbos kultūros infrastruktūrai teikimo sąlygas, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. Pagal Aprašą teikiama pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnio 5 dalies h punktą ir laikoma, jog šiai pagalbai netaikomas skatinamojo poveikio reikalavimas arba, manoma, kad ši pagalba turi skatinamąjį poveikį. Projektų valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio nuostatoms vertinimą atlieka įgyvendinančioji institucija pagal Aprašo 4 priede nurodytus vertinimo kriterijus.
33. Valstybės pagalbos reikalavimai, nustatyti šiame Apraše, nėra taikomi kultūros infrastruktūros projektams, jeigu jiems skiriamas finansavimas neatitinka bent vieno Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje nustatyto valstybės pagalbos kriterijaus, t. y.:
33.1. finansavimą tiesiogiai ar netiesiogiai numatoma teikti ūkio subjektams (-ui) ūkinei veiklai vykdyti;
33.2. finansavimas iš valstybės išteklių ūkio subjektams (-ui) suteiktų/suteikia išskirtinę ekonominę naudą, kurios jie/jis negautų rinkos sąlygomis;
33.3. finansavimą numatoma teikti/teikiamas tam tikroms pasirinktoms prekėms gaminti ar paslaugoms teikti, arba tam tikriems pasirinktiems ūkio subjektams (-ui), t. y. ar finansavimo priemonė yra selektyvaus pobūdžio;
IV SKYRIUS
TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI
34. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje, Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus, bei Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio 4 dalyje nustatytus reikalavimus. Pagal šį Aprašą Projektų taisyklių 405.2 papunktyje nustatytas reikalavimas išankstinėms sąskaitoms pateikti rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos išankstinio mokėjimo grąžinimo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą netaikomas.
35. Mažiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma pagal šio Aprašo 9.1 ir 9.3 papunkčiuose nurodytus kvietimus – 100 000,00 (vienas šimtas tūkstančių eurų), didžiausia – 1 000 000,00 (vienas milijonas eurų).
36. Mažiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma pagal šio Aprašo 9.2 ir 9.4 papunkčiuose nurodytus kvietimus – 300 000,00 (trys šimtai tūkstančių eurų), didžiausia – 3 000 000,00 (trys milijonai eurų).
37. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis nuo visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų:
37.1. 100 proc. – Aprašo 15.1 papunktyje nurodytiems viešiesiems juridiniams asmenims, kurių daugiau nei 50 proc. dalininkų yra valstybė ir kuriuose valstybė turi daugiau nei 50 proc. dalininkų balsų, kai projekte nėra numatyta nauja pastatų ir inžinerinių statinių statyba arba pastatų (jų dalių) konversija.
37.2. 80 proc. – Aprašo 15.1 papunktyje nurodytiems viešiesiems juridiniams asmenims, kurių daugiau nei 50 proc. dalininkų yra savivaldybė ir kuriuose savivaldybė turi daugiau nei 50 proc. dalininkų balsų bei Aprašo 15.2 papunktyje nurodytiems privatiems juridiniams asmenims, kurių 50 proc. ar daugiau dalininkų yra fiziniai ir (arba) privatūs juridiniai asmenys bei fiziniai ir (arba) privatūs juridiniai asmenys turi 50 proc. ar daugiau dalininkų balsų, kai projekte nėra numatyta naujų pastatų ir inžinerinių statinių statyba arba pastatų (jų dalių) konversija.
38. Pareiškėjas ir (ar) partneris (-iai) privalo prisidėti prie projekto ne mažiau nei:
38.1. 0 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų – pareiškėjams, nurodytiems Aprašo 37.1 papunktyje;
38.2. 20 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų – pareiškėjams, nurodytiems Aprašo 37.2 papunktyje;
39. Projekto išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.
40. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne, nei reikalaujama suma.
41. Aprašo 15.2 papunktyje nurodytų pareiškėjų ir (ar) partnerio (-ių) įnašo į projekto tinkamas finansuoti išlaidas šaltinis negali būti viešosios lėšos (t. y. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, savivaldybių biudžeto lėšos ir kiti viešųjų lėšų šaltiniai).
42. Jeigu projektui taikoma valstybės pagalba, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio 6 dalimi valstybės pagalbos dydis negali viršyti tinkamų finansuoti išlaidų ir investicijos veiklos pelno skirtumo. Jeigu projekto investicijų išlaidoms, kurios tinkamos finansuoti pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį, skiriama valstybės pagalba neviršija 2 000 000 eurų (dviejų milijono eurų), tokiam projektui didžiausia valstybės pagalbos suma nustatoma pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio 8 dalies nuostatas. Valstybės pagalbos dydžiui (taikoma, jeigu valstybės pagalbos dydis nustatomas pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio 6 dalį) nustatyti pareiškėjas, teikdamas paraišką, turi pateikti informaciją apie prognozuojamus finansinius srautus (pildomas Aprašo 5 priedas). Aprašo 5 priedas pildomas vadovaujantis „5 priedo „Informacija apie iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų planuojamą gauti veiklos pelną“ pildymo instrukcija“ (Aprašo 6 priedas).
43. Projekto biudžetas sudaromas vadovaujantis Rekomendacijomis dėl išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, kurios paskelbtos Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.
44. Pagal šį Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:
Išlaidų katego-rijos Nr. |
Išlaidų kategorijos pavadinimas |
Reikalavimai ir paaiškinimai |
1. |
Žemė |
Netinkama finansuoti. |
2. |
Nekilnojamasis turtas |
Netinkama finansuoti. |
3. |
Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai |
Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos atitinkančios Rekomendacijų dėl projektų išlaidų atitikties 1 lentelės „Projekto biudžeto išlaidų kategorijų aprašas“ nuostatas. Tinkamomis finansuoti laikomos tik: 1) kultūros paskirties pastatų/patalpų ir (ar) inžinerinių statinių statybos ir (ar) tvarkybos darbų išlaidos; 2) statybos ir (ar) tvarkybos darbų, atliekamų pastate/patalpose, kurių paskirtis bus pakeista į kultūros paskirties iki projekto įgyvendinimo pabaigos; 3) statybos ir (ar) tvarkybos darbams atlikti būtinos inžinerinės paslaugos, numatytos Lietuvos Respublikos statybos įstatyme ir Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatyme. Kultūros paveldo objektų taikomųjų tyrimų išlaidos negali viršyti dydžių, nustatytų Paveldo tvarkybos reglamente PTR 4.01.26:2007 „Nekilnojamojo kultūros paveldo tvarkybos darbų skaičiuojamųjų kainų nustatymo rekomendacijos“, patvirtintame Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2007 m. rugpjūčio 8 d. įsakymu Nr. ĮV-527 „Dėl Paveldo tvarkybos reglamento PTR 4.01.26:2007 „Nekilnojamojo kultūros paveldo paveldotvarkos darbų skaičiuojamųjų kainų nustatymo rekomendacijos“ patvirtinimo“ (Dėl Paveldo tvarkybos reglamento PTR 4.01.26:2007 „Nekilnojamojo kultūros paveldo tvarkybos darbų skaičiuojamųjų kainų nustatymo rekomendacijos“ patvirtinimo)“ 2 priede.
Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidoms taikoma kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma, nustatoma vadovaujantis 2016 m. sausio 19 d. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patvirtinta Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita. |
4. |
Įranga, įrenginiai ir kitas turtas |
Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos atitinkančios Rekomendacijų dėl išlaidų atitikties 1 lentelės „Projekto biudžeto išlaidų kategorijų aprašas“ nuostatas.
Projektui taikoma kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma, taikoma projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas išlaidoms, vadovaujantis 2016 m. sausio 19 d. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patvirtinta Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita.
Netinkamomis finansuoti laikomos tikslinių transporto priemonių, muzikos instrumentų, kilnojamųjų kultūros vertybių ir elektroniniai produktai, kurie nėra tiesiogiai susiję su fiziniam lankytojų pritraukimu į kultūros infrastruktūros objektą (interneto svetainių, platformų, mobiliųjų aplikacijų kūrimas ir pan.). |
5. |
Projekto vykdymas |
Netinkama finansuoti. |
6. |
Informavimas apie projektą |
Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos atitinkančios Rekomendacijų dėl išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams 1 lentelės „Projekto biudžeto išlaidų kategorijų aprašas“ nuostatas. Pagal Aprašą gali būti finansuojamos išlaidos, skirtos tik privalomiems informavimo apie projektą veiksmams. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidoms taikoma kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma, nustatoma vadovaujantis 2016 m. sausio 19 d. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patvirtinta Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita. |
7. |
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą |
Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos atitinkančios Rekomendacijų dėl išlaidų atitikties 1 lentelės „Projekto biudžeto išlaidų kategorijų aprašas“ nuostatas. Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma netiesioginėms išlaidoms nustatoma vadovaujantis Projektų taisyklių 10 priedu „Fiksuotosios normos taikymo netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti tvarkos aprašas“. |
Pastaba: Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis instrukcija Projekto biudžeto formos pildymas, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams.
45. Netinkamomis finansuoti laikomos investicinio projekto, kultūrinės veiklos plano ir paraiškos parengimo išlaidos.
47. Išlaidos, apmokamos taikant Aprašo 44 punkte nurodytas fiksuotąsias normas, turi atitikti Projektų taisyklių 35 skirsnį.
48. Pajamoms iš projekto veiklų, gautoms projekto įgyvendinimo metu ir projekto tęstinumo laikotarpiu, taikomi reikalavimai nustatyti Projektų taisyklių 36 skirsnyje (netaikoma projektams, jeigu projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 50 000 eurų ir jeigu projektui teikiama valstybės pagalba).
49. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:
49.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos priemonės yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;
50. Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jeigu susumavus būtų viršytas didžiausias pagalbos intensyvumas ar pagalbos suma, leistina pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį.
51. Jeigu valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausantis nekilnojamojo kultūros paveldo objektas pareiškėjui perduotas nuomos sutartimi, Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijos į šį turtą yra tinkamos tik tuo atveju, kai nekilnojamojo kultūros paveldo objektas išnuomotas nepažeidžiant Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio nuostatų.
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS
52. Tas pats pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką dėl to paties kultūros infrastruktūros objekto.
53. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas“ prie paskelbto kvietimo teikti paraiškas „Susiję dokumentai“.
54. Pareiškėjas pildo paraišką ir kartu su Aprašo 57 punkte nurodytais priedais iki kvietimo teikti paraiškas skelbime nustatyto termino paskutinės dienos teikia ją per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS), o jei nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės – įgyvendinančiajai institucijai raštu Projektų taisyklių 12 skirsnyje nustatyta tvarka. Jei paraiška teikiama per DMS, pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS naudotoju.
55. Jeigu, vadovaujantis Aprašo 55 punktu, paraiška teikiama raštu, ji gali būti teikiama vienu iš šių būdų:
55.1. įgyvendinančiajai institucijai teikiamas pasirašytas popierinis paraiškos ir jos priedų dokumentas (kartu pateikiant į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką ir priedus). Paraiškos originalo ir elektroninės versijos turinys turi būti identiškas. Nustačius, kad paraiškos elektroninės versijos turinys neatitinka originalo, vadovaujamasi paraiškos originale nurodyta informacija. Paraiška gali būti pateikta registruotu laišku, per pašto kurjerį arba įteikta asmeniškai kvietime nurodytu adresu;
55.2. įgyvendinančiajai institucijai kvietime nurodytu elektroninio pašto adresu siunčiamas elektroninis dokumentas, pasirašytas saugiu elektroniniu parašu. Kai paraiška teikiama pastaruoju būdu, kartu teikiami dokumentai ir (ar) skaitmeninės pridedamų dokumentų kopijos elektroniniu parašu gali būti netvirtinami.
56. Jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu bei apie tai informuoja pareiškėjus per DMS arba raštu, jei nėra įdiegtos arba neužtikrinamos DMS funkcinės galimybės.
57. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus (Aprašo 57.2, 57.12, 57.15 ir 57.20 papunkčiuose nurodytų paraiškos priedų formos skelbiamos Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant dokumento tipo „paraiškų priedų formos“):
57.1. Partnerio (-ių) deklaraciją (-as), jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais (Partnerio deklaracijos forma integruota į pildomą paraiškos formą);
57.2. Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, jei pareiškėjas prašo pridėtinės vertės mokesčio išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą;
57.3. Investicijų projektą, parengtą vadovaujantis Investicijų projektų metodika, kaip nurodyta Aprašo 29.1 papunktyje (taikoma pareiškėjams, kurie po projekto finansavimo pabaigos teiks viešąją kultūros paslaugą);
57.4. Kultūrinės veiklos planą, pagal Aprašo 29.2 papunktyje nurodytus reikalavimus (taikoma pareiškėjams, kurie po projekto finansavimo pabaigos teiks ne viešąją kultūros paslaugą);
57.5. Jei kultūros infrastruktūros objektas, kuriame numatoma atlikti su projekto veiklų vykdymu susijusius statybos ir (ar) tvarkybos darbus, ir (ar) montuoti įrangą, pareiškėjui (partneriui) nepriklauso nuosavybės teise, pareiškėjas (partneris) turi pateikti daiktinę teisę įrodančius dokumentus. Daiktinė teisė į kultūros infrastruktūros objektą, kuriame numatoma atlikti tvarkybos ir (ar) statybos darbus ir (ar) įrangos montavimo darbus turi būti įregistruota įstatymų nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos;
57.6. Jei kultūros infrastruktūros objektas, kuriame numatoma atlikti su projekto veiklų vykdymu susijusius statybos ir (ar) su projekto veiklų vykdymu susijusius tvarkybos darbus, ir (ar) montuoti įrangą, turi bendraturtį (-čius), pareiškėjas (partneris) turi pateikti bendraturčio (-ių) sutikimo dėl paslaugų teikimo kultūros paveldo objekte bei bendraturčių įsipareigojimo prisidėti prie pastato sutvarkymo atitinkama dalimi pagal užimamą plotą (jei taikoma) kopijas;
57.7. Statinio projekto parengto ir patvirtinto vadovaujantis Statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ nustatyta tvarka, kopiją. Teikiama visos sudėties ir Aprašo 29.3.2 papunkčio reikalavimus atitinkanti statinio projekto elektroninė versija (PDF formatu ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga), nurodomas paraiškos kodas, projekto pavadinimas, data ir numeris. Patvirtinto statinio techninio projekto popierinė versija neteikiama.
57.8. Statybą leidžiančio dokumento, išduoto vadovaujantis STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ nustatyta tvarka ir atvejais, jeigu kultūros paveldo objekte numatoma atlikti tvarkomuosius statybos darbus, kopiją;
57.9. jei projekte numatomi statybos darbai, numatomų sutvarkyti patalpų brėžinius iš inventorinės bylos ir/ar orientacinius numatomos sutvarkyti aplinkos planus/brėžinius/schemas bei preliminarius darbų kiekių žiniaraščius, kuriuose nurodytos orientacinės planuojamų atlikti darbų kainos, arba dokumentus, kuriuose nustatyti orientaciniai statybos darbų kiekiai ir jų kainos. Ši informacija teikiama tuo atveju, jeigu, statybos darbai, kuriems neprivaloma rengti statinio projekto;
57.10. Tvarkybos darbų projekto, parengto ir patvirtinto PTR 3.06.01:2014 „Kultūros paveldo tvarkybos darbų projektų rengimo taisyklės“ nustatyta tvarka, arba statinio projekto, kurio sudėtinė dalis yra tvarkybos darbų projektas, parengto ir patvirtinto PTR 3.06.01:2014 „Kultūros paveldo tvarkybos darbų projektų rengimo taisyklės“ bei STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ nustatyta tvarka, kopiją ir (arba) Dailės vertybių tyrimo, konservavimo ir restauravimo darbų programą, parengtą ir patvirtintą Restauravimo darbų programoje nustatyta tvarka. Teikiama visos sudėties ir Aprašo 29.3.4 papunkčio reikalavimus atitinkanti statinio projekto elektroninė versija (PDF formatu ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga), nurodomas paraiškos kodas, projekto pavadinimas, data ir numeris. Patvirtinto statinio techninio projekto popierinė versija neteikiama.
57.11. jei projekte numatomi tvarkybos darbai, leidimo atlikti kultūros paveldo objekto ar kultūros paveldo statinio tvarkybos darbus išduoto vadovaujantis Paveldo tvarkybos reglamento PTR 3.04.01:2014 „Leidimų atlikti tvarkybos darbus išdavimo taisyklės“ nustatyta tvarka, kopiją;
57.12. informaciją apie projektui taikomus aplinkosauginius reikalavimus (taikoma, kai planuojama vykdyti ūkinė veikla, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje, gali turėti poveikį aplinkai arba yra susijusi su „Natura 2000“ teritorijomis);
57.13. finansavimo šaltinius (pareiškėjo įnašą ir netinkamų išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus, pavyzdžiui, pažymą, kurioje nurodytas banko (kitų kredito įstaigų, juridinių asmenų) sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, paskolos sutarties, savivaldybės tarybos sprendimo kopijas, privataus investuotojo lėšas pagrindžiančius dokumentus ar kt.;
57.14. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (sudarytas sutartis, komercinius pasiūlymus, nuorodas į rinkoje esančias kainas);
57.15. informaciją apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą), užpildytą pagal formą „Informacija apie iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamiems projektams suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą) (forma paskelbta Europos Sąjungos struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“) (taikoma tais atvejais, jeigu teikiamas finansavimas yra valstybės pagalba).
57.16. iki paraiškos pateikimo paskutinių metų Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka patvirtintos pareiškėjo (partnerio) metinės finansinės atskaitomybės dokumentų kopijas ir paskutinio ketvirčio iki paraiškos pateikimo pareiškėjo (partnerio) tarpinės finansinės atskaitomybės dokumentus, pasirašytus įmonės/įstaigos direktoriaus ir patvirtinti įmonės/įstaigos antspaudu, jei įmonė/įstaiga privalo turėti antspaudą (šis reikalavimas netaikomas biudžetinėms įstaigoms);
57.17. Įvykdytų pirkimų, viršijančių tarptautinio pirkimo vertę, apibrėžtą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 4 straipsnyje, kurių prašoma finansuoti projekte suma viršija 175 000,00 eurų (šimtą septyniasdešimt penkis tūkstančius eurų), dokumentus;
57.18. pagrindinio projekto pirkimo, kurio prašoma finansuoti projekte suma sudaro didžiausią projekto biudžeto dalį, dokumentus, jeigu šis pirkimas teikiant projekto paraišką yra įvykdytas;
57.19. užpildytą Aprašo 5 priedą „Informacija apie iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų planuojamą gauti veiklos pelną“ ir jo elektroninę versiją (taikoma tais atvejais, jeigu teikiamas finansavimas yra valstybės pagalba);
57.20. Informaciją apie iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų gaunamas pajamas (netaikoma projektams, kuriems teikiama valstybės pagalba ir tais atvejais, kai projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma iki pajamų įvertinimo neviršija 1 000 000 eurų (vieno milijono eurų));
57.21. užpildytą Aprašo 7 priedą „Deklaracija dėl išnuomoto valstybei ar savivaldybei priklausančio turto, į kurį planuojamos Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijos“ (taikoma, jeigu iš pateiktų pagal Aprašo 57.5 papunktį dokumentų nėra aišku, ar pareiškėjui nuomos teisė į savivaldybei ar valstybei priklausantį turtą, į kurį planuojamos Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijos, buvo įgyta konkurso būdu arba nėra pateikta kita informacija, kuri leistų įsitikinti Aprašo 51 punkte nustatytu reikalavimu);
57.22. Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“, parengtą pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis (šis reikalavimas netaikomas biudžetinėms įstaigoms arba jei projektui teikiamas finansavimas nėra valstybės pagalba).
58. Visi Aprašo 57 punkte nurodyti priedai turi būti teikiami raštu (išskyrus tvarkybos darbų/statybos darbų projektą, kuris teikiamas tik el. laikmenoje), kartu su paraiška (kartu pateikiant į elektroninę laikmeną įrašytus paraiškos priedus. Priedai turi būti pateikiami atskiruose failuose elektroniniais dokumentais). Jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – visi Aprašo 57 punkte nurodyti priedai teikiami per DMS. Jei priedai teikiami ne kartu su paraiška, jie turi būti pateikti iki paraiškai teikti nustatyto termino paskutinės dienos. Paraiškos pateikimo data ir laikas nustatomi pagal paskutinio pateikto priedo pateikimo datą ir laiką.
60. Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 5 skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta įgyvendinančiosios institucijos kvietimo teikti paraiškas skelbime, paskelbtame pagal Aprašą Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.
61. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus, taip pat projekto naudos ir kokybės vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 16 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 2 priede „Projekto naudos ir kokybės vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus.
62. Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.
63. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 90 dienų nuo kvietimo teikti paraiškas skelbime nurodytos paraiškų pateikimo paskutinės dienos.
64. Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje, taip pat kai buvo gauta paraiškų, kurių suma didesnė, nei kvietimui teikti paraiškas skirta lėšų suma), vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus raštu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – per DMS).
65. Paraiška atmetama dėl priežasčių, nustatytų Projektų taisyklių 14–16 skirsniuose, juose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas raštu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – per DMS) per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.
66. Paraiška atmetama neprašant pateikti papildomus dokumentus, kai pareiškėjas, pateikęs paraišką Aprašo 55 ir 58 punktuose nustatyta tvarka, nepateikia paraiškos priedų, nurodytų Aprašo 57.7, 57.8, 57.10, 57.11 papunkčiuose.
67. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą.
68. Paraiškų baigiamąjį vertinimo aptarimą organizuoja ir Paraiškų baigiamojo vertinimo aptarimo grupės sudėtį tvirtina Ministerija Projektų taisyklių 146 punkte nustatyta tvarka. Paraiškų vertinimo aptarimo grupės veiklos principai nustatomi įsakyme, kuriuo tvirtinama grupės sudėtis, arba šios grupės darbo reglamente.
69. Įgyvendinančiajai institucijai baigus paraiškų vertinimą, sprendimą dėl projekto finansavimo arba nefinansavimo priima Ministerija Projektų taisyklių 17 skirsnyje nustatyta tvarka.
70. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos raštu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – per DMS) pateikia šį sprendimą pareiškėjams.
71. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos dvišalės sutartys tarp pareiškėjų ir įgyvendinančiosios institucijos.
72. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija, Projektų taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą, parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti sutarties pasirašymo terminą.
73. Vadovaujantis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, Ministerija per 5 darbo dienas nuo priimto sprendimo suteikti valstybės pagalbą, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui pateikia informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą.
VI SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI
75. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.
76. Įgyvendinanti institucija, įvertinusi konkretaus kultūros paveldo objekto eksploatavimo rizikas, projekto sutartyje gali nustatyti sąlygą, jog projekto vykdytojas, su galutiniu mokėjimo prašymu pateiktų kultūros paveldo objekto draudimą 5 metams po projekto užbaigimo.
77. Per valstybės pagalbos taisyklėse nustatytą laikotarpį turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų taisyklių 27 skirsnyje nustatyta tvarka.
78. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad nekilnojamojo turto, kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą, naudojimo paskirtis turi atitikti pagal projektą įgyvendinamą veiklą.
79. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad būtų laikomasi Aprašo 15.1. papunktyje nustatytų reikalavimų iki projekto įgyvendinimo pabaigos (taikoma Aprašo 15.1 papunktyje nurodytiems viešiesiems juridiniams asmenims).
80. Projekto vykdytojas projektui (vykdyti) administruoti turi suformuoti projekto komandą, kurios nariai turėtų patirties investicijų projektų valdymo, viešųjų pirkimų vykdymo ir kitose, tinkamam projekto įgyvendinimui, reikalingose srityse.
VII SKYRIUS
APRAŠO KEITIMO TVARKA