ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ R. GINKŪNŲ LOPŠELIO-DARŽELIO REORGANIZAVIMO IR ŠIAULIŲ R. GINKŪNŲ SOFIJOS IR VLADIMIRO ZUBOVŲ MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2020 m. birželio 2 d. Nr. T-203
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.97 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsniu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 dalimi, 44 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“ ir įgyvendindama Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. balandžio 28 d. sprendimą Nr. T-140 „Dėl sutikimo reorganizuoti Šiaulių r. Ginkūnų lopšelį-darželį“, Šiaulių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Reorganizuoti Šiaulių r. Ginkūnų lopšelį-darželį (juridinio asmens kodas – 190084814) prijungiant prie Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokyklos (juridinio asmens kodas – 190061064).
2. Nustatyti, kad:
2.1. Šiaulių r. Ginkūnų lopšelis-darželis 2020 m. rugpjūčio 31 d. baigia savo veiklą kaip juridinis asmuo ir tampa Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokykla;
2.2. nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokykla (Aušros g. 2, Ginkūnų k. Šiaulių r.) perims visas reorganizuojamos Šiaulių r. Ginkūnų lopšelio-darželio teises, pareigas ir tęs veiklą;
3. Patvirtinti pridedamus:
3.1. Šiaulių r. Ginkūnų lopšelio-darželio reorganizavimo, prijungiant prie Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokyklos, sąlygų aprašą (pridedama);
4. Įgalioti Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokyklos direktorių pasirašyti patvirtintus nuostatus ir kartu su kitais teisės aktuose nustatytais dokumentais pateikti juos įregistruoti Juridinių asmenų registrui.
5. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2019 m. vasario 12 d. sprendimo Nr. T-29 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės švietimo įstaigų nuostatų patvirtinimo“ 1.6 papunktį.
6. Nustatyti, kad šio sprendimo 5 punktas įsigalioja Juridinių asmenų registre įregistravus sprendimo 3.2 papunkčiu patvirtintus nuostatus.
Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių rajono savivaldybės tarybos
2020 m. birželio 2 d. sprendimu Nr. T-203
ŠIAULIŲ R. GINKŪNŲ LOPŠELIO-DARŽELIO REORGANIZAVIMO,
PRIJUNGIANT PRIE ŠIAULIŲ R. GINKŪNŲ SOFIJOS IR VLADIMIRO ZUBOVŲ MOKYKLOS SĄLYGŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių r. Ginkūnų lopšelio-darželio reorganizavimo sąlygų aprašas (toliau – aprašas) nustato biudžetinės įstaigos, kurios steigėja ir savininkė yra Šiaulių rajono savivaldybė, Šiaulių r. Ginkūnų lopšelio-darželio – reorganizavimą, prijungiant prie Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokyklos ir tampant Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokykla (Aušros g. 2, Ginkūnai LT-81495 Šiaulių r.).
2. Šis aprašas parengtas vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.95 straipsnio 2 dalimi, 2.97 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 44 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 4 punktu, 14 straipsnio 4 dalimi, 6 straipsniu, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768, 5 ir 21 punktais, Šiaulių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendruoju planu, patvirtintu Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 18 d. sprendimu Nr. T-40 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano patvirtinimo“.
II SKYRIUS
REORGANIZAVIME DALYVAUJANČIŲ JURIDINIŲ ASMENŲ DUOMENYS
3. Reorganizuojamas juridinis asmuo:
3.1. įstaigos pavadinimas – Šiaulių r. Ginkūnų lopšelis-darželis:
3.2. įstaigos pavadinimas Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokykla:
III SKYRIUS
REORGANIZAVIMO BŪDAS, TIKSLAS, PAGRINDIMAS IR PO
REORGANIZAVIMO VEIKSIANČIOS ĮSTAIGOS TEISES IR PAREIGAS
ĮGYVENDINANTI INSTITUCIJA
4. Šiaulių r. Ginkūnų lopšelis-darželis (reorganizuojama biudžetinė įstaiga) prijungimo būdu prie Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokyklos (reorganizavime dalyvaujanti biudžetinė įstaiga).
5. Šiaulių r. Ginkūnų lopšelis-darželis 2020 m. rugpjūčio 31 d. baigia savo veiklą kaip juridinis asmuo ir tampa Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokykla.
6. Nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokykla (Aušros g. 2, Ginkūnų k. Šiaulių r.) perims visas reorganizuojamos biudžetinės įstaigos Šiaulių r. Ginkūnų lopšelio-darželio teises, pareigas ir tęs veiklą.
7. Reorganizavimo tikslas – optimizuoti Šiaulių rajono savivaldybės biudžetinių švietimo įstaigų tinklą, jų valdymą ir veiklą, racionaliai ir tikslingai naudoti materialinius, finansinius ir specialistų išteklius.
8. Reorganizavimas vykdomas atsižvelgiant į Šiaulių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrąjį planą, patvirtintą Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 18 d. sprendimu Nr. T-40 (Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. kovo 31 d. sprendimo Nr. T-81 redakcija).
IV SKYRIUS
REORGANIZAVIMO ETAPAI IR LAIKAS
10. Po reorganizavimo baigiasi Šiaulių r. Ginkūnų lopšelio-darželio teisės ir pareigos. Teisės ir pareigos pereis po reorganizavimo tęsiančiai veiklą Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokyklai nuo 2020 m. rugsėjo 1 d.
11. Šiaulių r. Ginkūnų lopšelis-darželis po reorganizavimo kaip juridinis asmuo savo veiklą baigia nuo jo išregistravimo iš Juridinių asmenų registro dienos, bet ne vėliau kaip 2020 m. rugpjūčio 31 d.
12. Šiaulių r. Ginkūnų lopšelio-darželio direktoriaus pavaduotojas ugdymui, atliekantis direktoriaus funkcijas atlieka šiuos darbus:
12.1 vieną kartą viešai paskelbia apie reorganizavimo sąlygų parengimą savo įstaigos interneto svetainėje ne vėliau kaip iki 2020 m. balandžio 30 d.;
12.2. pateikia Juridinių asmenų registrui reorganizavimo sąlygų aprašą ne vėliau kaip pirmą viešo paskelbimo apie reorganizavimo sąlygų parengimą dieną;
12.3. iki 2020 m. balandžio 30 d. raštu praneša visiems biudžetinės įstaigos kreditoriams apie reorganizavimo sąlygų aprašo parengimą;
12.4. iki 2020 m. gegužės 15 d. organizuoja įstaigoje darbuotojų susirinkimą ir informuoja darbuotojus apie įstaigos reorganizavimą;
12.5. iki 2020 m. gegužės 29 d. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 44 straipsnio 5 dalies nustatyta tvarka praneša ugdytinių tėvams (globėjams) apie numatomą reorganizavimą;
12.6. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka informuoja Šiaulių r. Ginkūnų lopšelyje-darželyje dirbančius darbuotojus apie darbo sąlygų pasikeitimą nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. ir atlieka visus su darbo santykiais susijusius juridinius veiksmus;
12.7. iki 2020 m. rugpjūčio 31 d. nekilnojamąjį turtą turi grąžinti Šiaulių rajono savivaldybei, atlikti įstaigos turto inventorizaciją bei perduoti materialųjį ir nematerialųjį turtą, nebaigtus spręsti reikalus pagal perdavimo ir priėmimo aktus Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokyklai, o dokumentus – Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Civilinės metrikacijos ir archyvo skyriui;
13. Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokyklos direktorius atlieka šiuos darbus:
13.1. aprašą vieną kartą viešai paskelbia Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokyklos interneto svetainėje iki 2020 m. balandžio 30 d.;
13.2. iki 2020 m. gegužės 29 d. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 44 straipsnio 5 dalies nustatyta tvarka praneša ugdytinių tėvams (globėjams) apie numatomą reorganizavimą;
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
14. Reorganizavimo laikotarpiu Šiaulių r. Ginkūnų lopšelio-darželio ir Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokyklos vadovai:
14.1. užtikrina nepertraukiamą uždavinių ir funkcijų, nustatytų Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, įstaigų nuostatuose ir kituose teisės aktuose, vykdymą;
PATVIRTINTA
Šiaulių rajono savivaldybės tarybos
2020 m. birželio 2 d. sprendimu Nr. T-203
ŠIAULIŲ R. GINKŪNŲ SOFIJOS IR VLADIMIRO ZUBOVŲ MOKYKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją ir jos kompetenciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, vykdomas švietimo programas, mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentų išdavimą, mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokykla, trumpasis pavadinimas – Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190061064.
6. Mokyklos savininkas – Šiaulių rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė), kodas 111105174, adresas – Vilniaus g. 263, LT-76337 Šiauliai.
7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šiaulių rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba).
8. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija sprendžia Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir šiuose Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
9. Mokyklos buveinė – Aušros g. 2, LT-81492 Ginkūnų k., Ginkūnų sen., Šiaulių rajonas. Elektroninis paštas – ginkmok@gmail.com. Interneto svetainė – www.ginkunumokykla.lt. Veikla taip pat vykdoma adresu – Rasos g. 2B, LT-81492 Ginkūnų k., Ginkūnų sen., Šiaulių rajonas.
14. Mokymosi formos ir būdai:
15. Mokykla vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pritaikytą ir individualizuotą pradinio ugdymo, pagrindinio, pritaikytą ir individualizuotą pagrindinio ugdymo švietimo programas bei neformaliojo švietimo programas.
16. Mokykla išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus: mokymosi pasiekimų pažymėjimą, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą, pažymėjimą (išduodamas baigusiajam pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį), pradinio išsilavinimo pažymėjimą, pažymą.
17. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Lietuvos Respublikos herbu ir Mokyklos pavadinimu, antspaudą su Savivaldybės herbu ir Mokyklos pavadinimu, blanką, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau – švietimo, mokslo ir sporto ministro) įsakymais, Savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir Nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
19. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
19.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
20. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
21. Mokyklos veiklos tikslas – suteikti asmeniui dorinės, sociokultūrinės ir pilietinės brandos pagrindus, bendrąjį raštingumą, technologinio raštingumo pradmenis, ugdyti tautinį sąmoningumą, išugdyti siekimą ir gebėjimą apsispręsti, pasirinkti ir mokytis toliau.
22. Mokyklos veiklos uždaviniai:
22.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programų vykdymą;
23. Mokyklos funkcijos:
23.1. vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamomis Ikimokyklinio ugdymo metodinėmis rekomendacijomis, Priešmokyklinio ugdymo bendrąja programa, bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, konkrečius vaikų ir mokinių ugdymo(si) poreikius, jų pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, švietimo stebėsenos rezultatus, Mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
23.2. rengia ir įgyvendina ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo, pritaikytas ir individualizuotas pradinio ir pagrindinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo programas;
23.4. atlieka vaiko ir mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą, organizuoja vaikų ir mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
23.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
23.6. teikia švietimo informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo vaikų ir mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones teisės aktų nustatyta tvarka;
23.7. organizuoja papildomas paslaugas (klubus, būrelius, popamokinę vaikų ir mokinių priežiūrą ir užimtumą, stovyklas, ekskursijas, tėvų švietimą ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;
23.9. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią, mokymosi ir darbo aplinką;
23.10. vykdo mokinių pasiekimų patikrinimus, dalyvauja nacionaliniuose ir tarptautiniuose mokinių ugdymo pasiekimų tyrimuose, vertina ir įsivertina savo veiklą;
23.11. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais teisės aktais;
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
25. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
25.3. švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
25.6. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo bei kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
26. Mokykla privalo:
26.2. sudaryti vaikams ir mokiniams higienos normas atitinkančias ugdymosi sąlygas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
26.3. sudaryti sąlygas kiekvienam vaikui ir mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinant Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintas Rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose;
26.4. skelbti Mokyklos interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse informaciją apie Mokyklos vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus ir išvadas, Mokyklos bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas Mokyklos vykdomas veiklas;
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
27. Mokyklai vadovauja direktorius, kurio pareigybės aprašymo tvirtinimas ir konkursas dėl priėmimo organizuojami teisės aktų nustatyta tvarka. Mokyklos direktorius skiriamas penkių metų kadencijai ir atleidžiamas teisės aktų nustatyta tvarka. Mokyklos direktorius pavaldus ir atskaitingas Savivaldybės tarybai, Savivaldybės merui bei Savivaldybės administracijos direktoriui, neperžengiant Savivaldybės tarybos Savivaldybės administracijos direktoriui suteiktų įgaliojimų.
28. Mokyklos veikla organizuojama pagal Mokyklos direktoriaus patvirtintą:
28.1. strateginį planą, kuriam yra pritarta Mokyklos tarybos protokoliniu nutarimu ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu;
28.2. metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba ir metinis veiklos planas yra suderintas su Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriumi;
29. Mokyklos direktoriaus funkcijos:
29.1. vadovauja Mokyklos strateginio plano ir metinių veiklos planų, švietimo programų rengimui, rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Mokykloje priemonių įgyvendinimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
29.2. nustatyta tvarka skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus;
29.3. tvirtina Mokyklos vidaus struktūrą, Mokyklos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
29.4. suderinęs teisės aktų nustatyta tvarka, tvirtina Mokyklos darbo tvarkos taisykles / Mokyklos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą;
29.7. analizuoja Mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už Mokyklos veiklos rezultatus;
29.8. kartu su Mokyklos taryba sprendžia Mokyklai svarbius palankios ugdymui aplinkos kūrimo klausimus;
29.10. priima vaikus ir mokinius Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
29.11. skiria mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, už mokinio elgesio normų pažeidimą;
29.12. kreipiasi į Savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka;
29.13. teikia Mokyklos bendruomenei ir Mokyklos tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus;
29.14. atsako už Mokyklos finansinę veiklą, svarsto ir priima sprendimus, susijusius su Mokyklos lėšų (įskaitant lėšas, skirtas Mokyklos darbuotojų darbo užmokesčiui), turto naudojimą ir disponavimą juo;
29.16. bendradarbiauja su vaikų ir mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą vaikui, mokiniui, mokytojui ir Mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorine policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
29.18. paveda dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka atlikti Mokyklos direktoriaus pavaduotojams;
30. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 26 straipsnyje nurodytos informacijos skelbimą, demokratinį Mokyklos valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, Pedagogų etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, Mokyklos bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką.
31. Mokyklos direktorius organizuoja mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų pasitarimus ugdymo turinio formavimo, ugdymo proceso organizavimo bei pedagoginių inovacijų diegimo klausimais.
32. Mokykloje mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaroma mokytojų Metodinė taryba. Jai vadovauja Metodinės tarybos narių išrinktas vadovas. Metodinės tarybos veiklą koordinuoja Mokyklos direktorius arba Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
33. Metodinės tarybos nariai – Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui bei ugdymo sričių, mokomųjų dalykų mokytojų bei švietimo pagalbos specialistų deleguoti atstovai. Metodinė taryba planuoja ugdymo turinį:
33.1. aptaria ugdymo(si), mokymo(si) poreikius ir susitaria dėl mokomųjų dalykų, dalykų modulių, pasirenkamųjų dalykų galimos pasiūlos;
33.3. susitaria dėl ugdymo planų, ilgalaikių ir trumpalaikių mokomųjų dalykų planų rengimo principų ir tvarkos;
33.7. konsultuojasi tarpusavyje, taip pat su švietimo pagalbos specialistais dėl specialiųjų poreikių vaikų ir mokinių ugdymo, pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikos;
33.8. dalyvauja vertinant vaikų ir mokinių pasiekimus, aptaria mokinių elgesio, jų lankomumo gerinimo, mokymosi krūvių optimalumo klausimus;
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
34. Mokyklos savivaldos institucijos yra šios:
35. Mokyklos taryba – aukščiausioji Mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti vaikams, mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams). Mokyklos taryba padeda demokratiškai valdyti Mokyklą, spręsti Mokyklai aktualius klausimus.
36. Mokyklos taryba sudaroma iš vaikų ir mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), Mokyklos mokytojų, 5–8 klasių mokinių atstovų, užtikrinant visų Mokykloje vykdomų ugdymo programų vaikų ir mokinių interesus. Mokyklos taryba sudaroma dvejų metų kadencijai. Mokyklos tarybos narys gali būti renkamas ne daugiau nei dviem kadencijoms iš eilės. Mokyklos direktorius negali būti Mokyklos tarybos nariu.
37. Narius į Mokyklos tarybą lygiomis dalimis atviru balsavimu renka: penkis tėvus (globėjus, rūpintojus), iš kurių tris, atstovaujančius bendrojo ugdymo programas, du – ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programą – visuotinis tėvų susirinkimas, penkis mokytojus – Mokytojų taryba, penkis 5–8 klasių mokinius – Mokinių taryba. Nutrūkus Mokyklos tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, naujas tarybos narys renkamas šiame punkte nustatyta tvarka.
38. Mokyklos tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu pirmajame Mokyklos tarybos posėdyje. Šiame posėdyje išrenkamas Mokyklos tarybos sekretorius.
39. Mokyklos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Mokyklos tarybos pirmininkas kviečia Mokyklos tarybos posėdžius. Jei jo nėra, įgaliojimus iš 1/3 išrinktų Mokyklos tarybos narių gavęs Mokyklos tarybos narys privalo sušaukti Mokyklos tarybos posėdį, jei to raštu reikalauja ne mažiau kaip 1/3 išrinktų Mokyklos tarybos narių. Kartu su reikalavimu pateikiami svarstytini klausimai. Esant būtinumui, Mokyklos tarybos posėdžius gali inicijuoti ir Mokyklos direktorius. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Mokyklos tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
40. Be Mokyklos tarybos narių į posėdį gali būti kviečiami socialiniai partneriai, rėmėjai, bendruomenės nariai, nesantys Mokyklos tarybos nariais.
41. Mokyklos taryba atlieka tokias funkcijas:
41.3. pritaria Mokyklos strateginiam planui, metiniam Mokyklos veiklos planui, Nuostatams, kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, svarsto Mokyklos darbo tvarkos taisykles;
41.4. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
41.6. išklauso Mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;
41.8. svarsto mokytojų, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;
41.9. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių vaikų ir mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
42. Mokyklos tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams ir šiuose Nuostatuose nustatytai kompetencijai.
44. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti bei ugdymo kokybei užtikrinti. Ją sudaro Mokyklos direktorius, Mokyklos direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkas, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
46. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokyklos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
47. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktuose ir Nuostatuose nustatytos kompetencijos klausimais:
47.4. nustato bendrąją vaikų ir mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo, fiksavimo bei jos panaudojimo tvarką;
47.5. aprobuoja ugdymo turinio dalį, atitinkančią Mokyklos veiklos kryptis ir regiono švietimo nuostatas;
48. Mokinių taryba – nuolat veikianti Mokyklos mokinių savivaldos institucija. Mokinių tarybos nariai yra 5–8 klasių mokiniai, deleguoti klasių susirinkimų. Iš kiekvienos klasės deleguojama ne mažiau kaip po 2 atstovus. Mokinių tarybai vadovauja jos narių susirinkime išrinktas pirmininkas. Susirinkimas teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Mokinių tarybos narių. Nutarimai priimami susirinkime dalyvavusių narių balsų dauguma.
49. Mokinių tarybos funkcijos:
49.2. teikia siūlymus dėl ugdymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos;
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO
TVARKA IR ATESTACIJA
51. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
52. Mokyklos darbuotojams už darbą mokoma Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
53. Mokyklos direktorius, Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui, mokytojai ir švietimo pagalbą teikiantys specialistai kvalifikaciją tobulina švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka. Mokytojai bei švietimo pagalbos specialistai atestuojasi švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,
FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
54. Mokykla patikėjimo ar kita teise perduotą Savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
55. Mokyklos lėšos:
55.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
55.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
57. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
60. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, kurioje nuolat pateikiama ir atnaujinama informacija visuomenei apie Mokyklos veiklą.
61. Mokyklos interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse skelbiama informacija apie Mokyklos vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus ir išvadas, Mokyklos bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas Mokyklos vykdomas veiklas.
62. Mokyklos direktoriaus nesant darbe (sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu) jo funkcijas atlieka vienas iš direktoriaus pavaduotojų.
63. Nuostatai keičiami ir papildomi Savivaldybės tarybos, Savivaldybės vykdomosios institucijos, Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva.
67. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems Nuostatuose išdėstytus klausimus, taikomos tų teisės aktų nuostatos.
68. Savivaldybės taryba vykdo teisės aktuose Mokyklos savininkei priskirtas funkcijas. Jei Lietuvos Respublikos norminiai aktai ar Savivaldybės tarybos priimti teisės aktai nustato, kad atskiras Savivaldybės tarybos kompetencijos funkcijas gali vykdyti Savivaldybės administracijos direktorius, šias funkcijas vykdo administracijos direktorius be atskiro Nuostatų pakeitimo.
______________________
PRITARTA
Mokyklos tarybos
2020 m. gegužės 8 d. posėdžio
protokoliniu nutarimu Nr. MT-2