VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS
PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2014 M. SAUSIO 21 D. ĮSAKYMO NR. 1K-10 „DĖL ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ, VAISTINIŲ IR KITŲ ĮSTAIGŲ BEI ĮMONIŲ, SUDARIUSIŲ SUTARTIS SU VALSTYBINE LIGONIŲ KASA PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS AR TERITORINĖMIS LIGONIŲ KASOMIS, VEIKLOS PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2022 m. birželio 28 d. Nr. 1K-209
Vilnius
1. P a k e i č i u Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių ir kitų įstaigų bei įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių kasomis, veiklos priežiūros tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2014 m. sausio 21 d. įsakymu Nr. 1K-10 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių ir kitų įstaigų bei įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių kasomis, veiklos priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2016 m. birželio 17 d. įsakymą Nr. 1K-189 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių ir kitų įstaigų bei įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių kasomis, veiklos priežiūros stebėsenos, efektyvumo (rezultatyvumo) matavimo ir vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
|
|
|
PATVIRTINTA
Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos
ministerijos direktoriaus 2014 m. sausio 21 d.
įsakymu Nr. 1K-10
(Valstybinės ligonių kasos prie
Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus
2022 m. birželio 28 d. įsakymo Nr. 1K-209
redakcija)
ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ, VAISTINIŲ IR KITŲ ĮSTAIGŲ BEI
ĮMONIŲ, SUDARIUSIŲ SUTARTIS SU VALSTYBINE LIGONIŲ KASA PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS AR TERITORINĖMIS LIGONIŲ KASOMIS, VEIKLOS PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių ir kitų įstaigų bei įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių kasomis, veiklos priežiūros tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių ir kitų įstaigų bei įmonių (toliau – įstaigos ir įmonės), sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK) ar teritorinėmis ligonių kasomis (toliau – TLK), teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, apmokamų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto (toliau – kompensuojamosios paslaugos), atitikties nustatytiems reikalavimams ir PSDF biudžeto lėšomis apmokamų vaistų, medicinos pagalbos priemonių, vakcinų, ortopedijos techninių priemonių, nuomojamų medicinos priemonių bei medicinos priemonių (prietaisų), būtinų sveikatos priežiūrai namuose užtikrinti (toliau – kompensuojamosios priemonės), išrašymo, išdavimo (pardavimo), panaudojimo ir kitos su tuo susijusios įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą – jos tikslą, vykdymo tvarką ir šią priežiūrą vykdančių asmenų teises bei pareigas.
2. Pagrindinis įmonių ir įstaigų veiklos priežiūros tikslas – prieinama, saugi ir tinkama draudžiamųjų privalomuoju sveikatos draudimu sveikatos priežiūra bei teisėtas, skaidrus ir racionalus šiai priežiūrai finansuoti skirtų PSDF biudžeto lėšų naudojimas.
3. Įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdo VLK ir TLK. Ši priežiūra apima:
3.2. įstaigų ir įmonių veiklos duomenų privalomojo sveikatos draudimo informacinėje sistemoje „Sveidra“ (toliau – informacinė sistema „Sveidra“), Eilių ir atsargų valdymo informacinėje sistemoje (toliau – EVIS) bei Elektroninėje sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinėje sistemoje (toliau – ESPBI) stebėseną;
3.3. išankstinį medicinos ir kitų dokumentų vertinimą (prieš pateikiant sąskaitas apmokėti TLK) sutartyje numatytais atvejais;
4. Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. Ekspertizė – antrasis kontrolės procedūros etapas, kuriuo įvertinami patikrinimo pažymos duomenys ir išvados, įstaigos ar įmonės, kurioje buvo atliktas patikrinimas, pateikti paaiškinimai bei papildomi duomenys, priimamas sprendimas dėl pažeistų teisės aktų reikalavimų, bendro žalos PSDF biudžetui dydžio ir poveikio priemonių taikymo, taip pat pateikiamos rekomendacijos dėl nustatytų neatitikčių ir jų atsiradimo prielaidų pašalinimo.
4.2. Ekspertizės pažyma – dokumentas, kuriame pateikiami ekspertizės duomenys, išvados ir nurodomas priimtas sprendimas dėl kontrolės procedūros rezultatų.
4.3. Įstaigų ir įmonių veiklos duomenų stebėsena – įstaigų ir įmonių veiklos stebėjimas pagal informacinės sistemos „Sveidra“, EVIS ir ESPBI duomenis, šių duomenų rinkimas, jų analizė ir vertinimas, duomenų tikslinimo ir (ar) PSDF biudžeto lėšų grąžinimo inicijavimas, stebėsenos rodiklių nustatymas.
4.5. Įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdantys specialistai – VLK ir TLK darbuotojai, įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdantys pagal pareiginius nuostatus ir (ar) vadovo pavedimu.
4.6. Kartotinis pažeidimas – kontrolės procedūros metu ar nagrinėjant paciento skundą (vadovaujantis Draudžiamų privalomuoju sveikatos draudimu asmenų skundų nagrinėjimo TLK taisyklėmis, patvirtintomis VLK direktoriaus 2017 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 1K-96 „Dėl Draudžiamų privalomuoju sveikatos draudimu asmenų skundų nagrinėjimo teritorinėse ligonių kasose taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Draudžiamųjų skundų nagrinėjimo TLK taisyklės)) nustatytas per vienus metus nuo ankstesnės ekspertizės pažymos parengimo ar sprendimo dėl paciento skundo priėmimo padarytas analogiškas pažeidimas (tų pačių teisės aktų reikalavimų pažeidimas, koks buvo nustatytas atliekant ankstesnę kontrolės procedūrą ar nagrinėjant paciento skundą).
4.7. Konsultavimas – informacijos apie teisės aktų nuostatas, reglamentuojančias kompensuojamųjų paslaugų teikimo ir apmokėjimo PSDF biudžeto lėšomis tvarką bei kompensuojamųjų priemonių išrašymo, išdavimo (pardavimo), panaudojimo, jų įsigijimo išlaidų kompensavimo tvarką, taip pat informacijos kitais susijusiais klausimais teikimas įstaigoms ir įmonėms.
4.8. Kontrolės procedūra – įstaigos ar įmonės teikiamų kompensuojamųjų paslaugų atitikties nustatytiems reikalavimams, šių paslaugų apmokėjimo PSDF biudžeto lėšomis ir su tuo susijusios veiklos, taip pat kompensuojamųjų priemonių išrašymo, išdavimo (pardavimo), panaudojimo atitikties nustatytoms jų skyrimo sąlygoms bei panaudojimo reikalavimams ir su tuo susijusios įstaigų ir įmonių veiklos patikrinimas, atliekamas įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos.
4.9. Mažareikšmis teisės aktų reikalavimų pažeidimas – kontrolės procedūrų metu nustatytas (-i) teisės aktų reikalavimų pažeidimas (-ai), kuris (-ie) turi būti ištaisytas (-i) nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 14 darbo dienų nuo patikrinimo pažymos gavimo dienos ir dėl kurio (-ių) nesikeičia kompensuojamoji suma, skiriama įstaigoms ir įmonėms iš PSDF biudžeto už suteiktas kompensuojamąsias paslaugas ar išduotas (parduotas), panaudotas kompensuojamąsias priemones.
4.10. Patikrinimas – pirmasis kontrolės procedūros etapas, kuriuo renkami ir apibendrinami duomenys bei faktai, susiję su tikrinama įstaigos ar įmonės veikla, ir teikiami siūlymai dėl nustatytų neatitikčių įvertinimo.
4.11. Patikrinimo pažyma – dokumentas, kuriame pateikiami pirmojo kontrolės procedūros etapo (patikrinimo) duomenys ir išvados.
4.12. Poveikio priemonės:
4.12.5. asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir apmokėjimo PSDF biudžeto lėšomis sutarties sustabdymas;
4.12.6. asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir apmokėjimo PSDF biudžeto lėšomis sutarties nutraukimas;
4.13. Prevencinės priemonės – įstaigų ir įmonių priežiūrą vykdančių specialistų taikomos priemonės teisės aktų pažeidimų prielaidoms įstaigose ir įmonėse pašalinti: teisės aktų nuostatų aiškinimas, informacijos apie nustatytus pažeidimus skelbimas interneto svetainėse, susitikimų organizavimas, konsultavimas seminaruose, informacijos apie nustatytas neatitiktis perdavimas kitoms institucijoms nagrinėti pagal kompetenciją ir kt.
4.14. Rotacinė kontrolės procedūra – planinė arba neplaninė kontrolės procedūra, kurią VLK direktoriaus įsakymu atlieka sutarties su tikrinama įstaiga ar įmone nesudariusios VLK ir (ar) TLK darbuotojai.
5. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
6. Atliekant įstaigų ir įmonių priežiūrą vadovaujamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksu, sveikatos apsaugos ministro, VLK direktoriaus ir TLK direktorių įsakymais, sutartimis su įstaigomis ir įmonėmis, kitais norminiais teisės aktais bei Aprašu.
II SKYRIUS
ĮSTAIGŲ IR ĮMONIŲ KONSULTAVIMAS
7. Įstaigų ir įmonių konsultavimas yra prioritetinė VLK ir TLK vykdomos jų veiklos priežiūros dalis.
9. Informacija aktualiais arba dažnai pasikartojančiais klausimais skelbiama VLK ir TLK interneto svetainėje adresu https://ligoniukasa.lrv.lt.
10. Įstaigų ir įmonių priežiūrą vykdantys specialistai gali taikyti prevencines priemones teisės aktų pažeidimų prielaidoms įstaigose ir įmonėse pašalinti.
11. Jeigu įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos vadovo, jo įgalioto asmens ar kolegialios priežiūrą vykdančios institucijos patvirtinta rašytinė informacija, pateikta konsultuojant įstaigą ar įmonę, arba viešai šių institucijų skelbiama konsultavimo medžiaga vėliau konsultuojant arba konsultuojant aukštesniam pagal pavaldumą viešojo administravimo subjektui, arba individualiu administraciniu sprendimu, arba teismo sprendimu pripažįstama neatitinkančia teisės aktų nuostatų (klaidinga), įstaigai ar įmonei poveikio priemonės už netinkamą teisės aktų vykdymą, kurį lėmė klaidinga konsultacija, netaikomos.
12. Aprašo 11 punkte nustatyta išlyga dėl klaidingos konsultacijos padarinių netaikoma, jeigu yra bent viena iš šių sąlygų:
12.1. pasikeičia įstaigos ar įmonės veiklos srities, dėl kurios anksčiau ji buvo konsultuojama, teisinis reglamentavimas;
12.2. įstaiga ar įmonė yra įspėjama apie klaidingą konsultaciją ar kitu būdu turi galimybę gauti šią informaciją ir terminas nuo informacijos gavimo dienos iki įstaigos ar įmonės veiklos patikrinimo dienos yra pakankamos trukmės pažeidimams, kuriuos lėmė klaidinga konsultacija, pašalinti;
III SKYRIUS
ĮSTAIGŲ IR ĮMONIŲ VEIKLOS STEBĖSENA
13. Įstaigų ir įmonių veiklos stebėsena (toliau – stebėsena) vykdoma šalies ir TLK veiklos zonų mastu, siekiant gauti išsamią informaciją apie gyventojams teikiamas kompensuojamąsias paslaugas, išduotas (parduotas), panaudotas kompensuojamąsias priemones ir apie šių teritorijų gyventojų sveikatos priežiūrai tenkančias PSDF biudžeto išlaidas.
14. Stebėsena vykdoma vadovaujantis šiais principais:
14.1. tikslingumo – renkami tik tie duomenys ir informacija, kurie padeda įvertinti privalomojo sveikatos draudimo sistemos valdymo sprendimus, juos planuoti ir pagrįsti;
14.3. nešališkumo – stebėsena vykdoma be išankstinio nusistatymo, laikantis profesinio nepriklausomumo nuo įvairių interesų grupių;
14.4. patikimumo – duomenys renkami, laikantis duomenų rinkimo standartų, skelbiama tikrovę atitinkanti informacija;
14.5. konfidencialumo – skelbiama tik apibendrinto pobūdžio informacija, garantuojanti asmens duomenų anonimiškumą;
14.6. tarnybinės pagalbos – stebėseną vykdantys subjektai prireikus keičiasi informacija ir teikia kitokią pagalbą;
15. VLK inicijuoja, organizuoja ir koordinuoja stebėseną šalies mastu ir, vadovaudamasi Aprašo 14 punkte nurodytais principais, nustato stebėsenos rodiklius.
16. VLK ir TLK vykdo įstaigų ir įmonių stebėseną vertindama informacinėje sistemoje „Sveidra“, EVIS ir ESPBI kaupiamus duomenis pagal VLK patvirtintus rodiklius įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens pavedimu ir kitais atvejais. TLK gali vykdyti stebėseną ir pagal savo nustatytus papildomus stebėsenos rodiklius.
17. VLK ir TLK vykdomos stebėsenos duomenų analizės rezultatais remiamasi planuojant ir inicijuojant kontrolės procedūras.
18. TLK vykdomos stebėsenos metu nustačius, kad įstaiga ar įmonė galimai neteisėtai gavo lėšų iš PSDF biudžeto per praėjusius trejus kalendorinius metus (arba gavus tai patvirtinančią informaciją iš VLK arba kitos TLK):
18.1. TLK vadovo arba jo įgalioto asmens pasirašytu raštu informuojama įstaiga ar įmonė apie galimai neteisėtą PSDF biudžeto lėšų gavimo atvejį (-us). Rašte nurodoma įtariama neatitiktis (-ys), grąžintina PSDF biudžeto lėšų suma, bankas ir sąskaitos, į kurią turi būti pervestos lėšos, numeris, taip pat terminas, per kurį turi būti ištaisyti duomenys informacinėje sistemoje „Sveidra“ ar EVIS ir grąžintos PSDF biudžeto lėšos (terminas negali būti ilgesnis kaip 2 mėnesiai). Duomenys apie TLK nurodytą (-us) atvejį (-us) iš karto pažymimi informacinėje sistemoje „Sveidra“ ar EVIS. Jei informacinėje sistemoje „Sveidra“ ar EVIS pažymėti duomenų apie neteisėtą PSDF biudžeto lėšų gavimo atvejį (-us) nėra techninių galimybių, TLK raštu informuoja apie šį (šiuos) atvejį (-us) įstaigą ar įmonę;
18.2. jei įstaiga ar įmonė, gavusi iš TLK informaciją apie galimai neteisėtą PSDF biudžeto lėšų gavimo atvejį (-us), su šia informacija visiškai arba iš dalies sutinka, ji turi raštu apie tai pranešti TLK, nurodydama atvejį (-us), dėl kurio (-ių) sutinka, ir grąžintiną PSDF biudžeto lėšų sumą. Įstaiga ar įmonė per TLK nustatytą terminą turi ištaisyti informacinėje sistemoje „Sveidra“ ar EVIS duomenis apie nurodytus atvejus ir grąžinti neteisėtai gautą PSDF biudžeto lėšų sumą. Jeigu įstaiga ar įmonė per TLK nurodytą terminą negali grąžinti PSDF biudžeto lėšų, ji turi teisę raštu kreiptis į TLK ir prašyti leidimo per sutartą laikotarpį dalimis grąžinti šias lėšas. TLK darbuotojas, atsakingas už apskaitą (jo nesant – jį pavaduojantis asmuo), užtikrina grąžintinos PSDF biudžeto lėšų sumos įtraukimą į apskaitą;
18.3. jei įstaiga ar įmonė raštu informuoja, kad visiškai arba iš dalies nesutinka su TLK nurodytomis neatitiktimis ir (ar) grąžintina PSDF biudžeto lėšų suma, per nustatytą laikotarpį informacinėje sistemoje „Sveidra“ ar EVIS nepatikslina duomenų apie nurodytus atvejus ir (ar) negrąžina neteisėtai gautų PSDF biudžeto lėšų, inicijuojama kontrolės procedūra.
19. TLK vykdomos stebėsenos metu nustačius (arba gavus tai patvirtinančią informaciją iš VLK arba kitos TLK), kad įstaigos ar įmonės darbuotojai neteisėtai ar nepagrįstai išrašė ambulatoriniam gydymui skirtų vaistų ir (ar) medicinos pagalbos priemonių per praėjusius trejus kalendorinius metus:
19.1. TLK vadovo arba jo įgalioto asmens pasirašytu raštu informuojama įstaiga ar įmonė apie galimai neteisėtai ar nepagrįstai išrašytus vaistus ir (ar) medicinos pagalbos priemones. Rašte nurodoma neatitiktis (-ys), grąžintina PSDF biudžeto lėšų suma, bankas ir sąskaitos, į kurią turi būti pervestos lėšos, numeris, taip pat terminas, per kurį turi būti grąžintos neteisėtai gautos PSDF biudžeto lėšos (terminas negali būti ilgesnis kaip 2 mėnesiai);
19.2. jei įstaiga ar įmonė, gavusi iš TLK informaciją apie galimai neteisėto ar nepagrįsto vaistų ir (ar) medicinos pagalbos priemonių išrašymo atvejus, su šia informacija visiškai arba iš dalies sutinka, ji turi raštu apie tai pranešti TLK, nurodydama atvejį (-us) ir grąžintiną PSDF biudžeto lėšų sumą, dėl kurių sutinka. Jeigu įstaiga ar įmonė per TLK nurodytą terminą negali grąžinti neteisėtai gautų PSDF biudžeto lėšų, ji turi teisę raštu kreiptis į TLK ir prašyti leidimo per sutartą laikotarpį dalimis grąžinti šias lėšas. TLK darbuotojas, atsakingas už apskaitą (jo nesant – jį pavaduojantis asmuo), užtikrina grąžintinos PSDF biudžeto lėšų sumos įtraukimą į apskaitą;
IV SKYRIUS
KONTROLĖS PROCEDŪRŲ VYKDYMO TVARKA
21. VLK ir TLK vykdo įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą pagal šias kontrolės kryptis:
21.1. kompensuojamųjų pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės ir norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
21.2. siuntimų konsultuoti, hospitalizuoti ir (ar) atlikti brangiuosius tyrimus ir procedūras tinkamumo bei pagrįstumo kontrolė;
21.3. kompensuojamųjų palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugų, sergančiųjų cukriniu diabetu slaugos, ambulatorinės slaugos paslaugų namuose ir paliatyviosios pagalbos paslaugų prieinamumo, tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės ir norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
21.4. kompensuojamųjų greitosios medicinos pagalbos paslaugų prieinamumo, tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės ir norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
21.5. skubios konsultacinės sveikatos priežiūros pagalbos paslaugų prieinamumo, tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės ir norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
21.6. gydytojų specialistų suteiktų kompensuojamųjų ambulatorinių paslaugų prieinamumo, tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės ir norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
21.7. kompensuojamųjų dienos chirurgijos, ambulatorinės chirurgijos, dienos stacionaro, stebėjimo ir skubiosios pagalbos paslaugų prieinamumo, tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės ir norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
21.8. kompensuojamųjų specializuotų stacionarinio gydymo paslaugų prieinamumo, tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės ir norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
21.9. kompensuojamųjų dantų protezavimo paslaugų prieinamumo, tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės ir norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
21.10. medicininės reabilitacijos ir sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo siuntimų išdavimo pagrįstumo kontrolė;
21.11. kompensuojamųjų medicininės reabilitacijos ir sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo paslaugų prieinamumo, tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės ir norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
21.12. kompensuojamųjų brangiųjų tyrimų ir procedūrų prieinamumo, tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės ir norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
21.13. kompensuojamųjų ankstyvosios ligų diagnostikos programose numatytų paslaugų tinkamumo, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės ir norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
21.14. PSDF lėšų kraujo donorų kompensacijoms ir neatlygintinai kraujo donorystei propaguoti panaudojimo kontrolė;
21.15. kompensuojamųjų vaistų ir medicinos pagalbos priemonių skyrimo ir išrašymo pagrįstumo kontrolė;
21.16. kompensuojamųjų vaistų ir medicinos pagalbos priemonių išdavimo (pardavimo) vaistinėse teisėtumo kontrolė;
21.17. kompensuojamųjų ortopedijos techninių priemonių gamybos, išrašymo ir išdavimo pagrįstumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės ir norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
21.18. kompensuojamųjų nuomojamų medicinos priemonių ir medicinos priemonių (prietaisų), būtinų sveikatos priežiūrai namuose užtikrinti, skyrimo teisėtumo kontrolė;
22. VLK ir TLK, vykdydamos įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą, atlieka kontrolės procedūras planine arba neplanine tvarka:
22.1. planinės kontrolės procedūros atliekamos pagal patvirtintus VLK ar TLK metinius ir ketvirtinius planus;
22.2. neplaninės kontrolės procedūros inicijuojamos, jei:
22.2.1. gaunama informacija, kad galėjo būti padaryta žala PSDF biudžetui arba pažeisti teisės aktų reikalavimai, arba kitu pagrindu kyla šie įtarimai,
22.2.2. gaunamas kompetentingos institucijos prašymas ar pavedimas atlikti įstaigos ar įmonės veiklos patikrinimą,
22.2.3. siekiama patikrinti, ar nesikartoja tų pačių teisės aktų reikalavimų pažeidimai, nustatyti ankstesnės kontrolės procedūros metu ar nagrinėjant paciento skundą pagal Draudžiamųjų skundų nagrinėjimo TLK taisykles,
23. Kiekvienais kalendoriniais metais TLK atrenka įstaigas ir įmones, kuriose numatoma atlikti planines kontrolės procedūras, pagal šiuos kriterijus:
23.1. VLK direktoriaus patvirtintą einamųjų metų prioritetinių TLK vykdomos kontrolės krypčių sąrašą ir rekomendacijas;
23.2. įstaigos ar įmonės rizikingumo laipsnį, apskaičiuotą vadovaujantis Asmens sveikatos priežiūros įstaigų ir kitų įstaigų bei įmonių, sudariusių sutartis su VLK ar TLK, veiklos rizikos vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu VLK direktoriaus 2015 m. lapkričio 19 d. įsakymu Nr. 1K-339 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros įstaigų ir kitų įstaigų bei įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių kasomis, veiklos rizikos vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
23.3. ankstesnių kontrolės procedūrų metu įstaigoje ar įmonėje nustatytus sistemingus ir (ar) kartotinius pažeidimus;
23.4. ankstesnių kontrolės procedūrų metu įstaigoje ar įmonėje nustatytą didžiausią žalą PSDF biudžetui TLK mastu;
23.6. pakartotinai gautus pagrįstus pacientų skundus arba kompetentingų institucijų bei kitų šaltinių informaciją apie nustatytus pažeidimus;
24. Pirmaisiais įstaigos ar įmonės veiklos priežiūros metais už pirmojo planinio patikrinimo metu nustatytus pažeidimus negali būti taikomos poveikio priemonės, susijusios su įstaigos ar įmonės veiklos ribojimu. Paaiškėjus, kad įstaiga ar įmonė nesilaiko teisės aktų reikalavimų ar netinkamai juos taiko, nustatomas protingas (paprastai ne trumpesnis kaip vieno mėnesio) terminas šiems pažeidimams pašalinti. Ši išlyga netaikoma, jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalai, kuri gali būti padaryta teisės normų saugomoms vertybėms (įstaiga teikia paslaugas ne tuo veiklos adresu, kuris numatytas jos licencijoje, licencija yra sustabdyta arba panaikinta).
25. Įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdantys specialistai turi būti pasirašę VLK direktoriaus įsakymu, reglamentuojančiu VLK ir TLK informacijos saugą, patvirtintos formos konfidencialumo pasižadėjimą. Šis pasižadėjimas registruojamas ir saugomas įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos vadovo nustatyta tvarka.
26. Vykdydami savo funkcijas, įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdantys specialistai privalo vadovautis kolegialumo, skaidrumo, nešališkumo, teisėtumo, sąžiningumo, viešumo, asmens duomenų apsaugos, kitais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytais ūkio subjektų veiklos priežiūros principais ir nepiktnaudžiauti savo teisėmis. Įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdantys specialistai turi būti deklaravę privačius interesus teisės aktų nustatyta tvarka. Šiems specialistams draudžiama dalyvauti rengiant, svarstant ir priimant sprendimus arba kitaip juos paveikti ar bandyti paveikti, jei tai kelia ar gali sukelti interesų konfliktą.
27. Kontrolės procedūra atliekama dviem etapais: pirmiausia atliekamas patikrinimas, po to – ekspertizė.
28. Atlikdama kontrolės procedūrą, įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdanti institucija, siekdama mažinti administracinę bei priežiūros naštą įstaigoms ir įmonėms, bendradarbiauja su kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis.
29. Kontrolės procedūros metu nustačius, kad padaryta veika galimai turi nusikalstamos veikos požymių, procedūra sustabdoma (išskyrus atvejus, kai galima nesustabdžius užbaigti kontrolės procedūrą) ir kontrolės procedūros metu surinkta medžiaga perduodama kompetentingai institucijai. Kontrolės procedūra atnaujinama, kai priimamas baigiamasis procesinis sprendimas dėl nusikalstamos veikos arba jei atsisakoma pradėti ikiteisminį tyrimą, arba paaiškėja aplinkybės, leidžiančios objektyviai užbaigti kontrolės procedūrą. Sustabdymo laikotarpis nėra įskaitomas į kontrolės procedūrų terminus. Procedūra stabdoma ir atnaujinama TLK direktoriaus įsakymu.
30. Patikrinimui atlikti skiriami įstaigų ir įmonių priežiūrą vykdantys specialistai, turintys reikiamos kompetencijos efektyviai, proporcingai, nešališkai ir objektyviai įvykdyti kontrolės užduotis ir pasiekti jos tikslą. Patikrinimą atliksiančių specialistų skaičius parenkamas pagal planuojamo patikrinimo mastą, tikrinamos įstaigos ar įmonės dydį ir esamus žmogiškuosius išteklius. Negali būti skiriamas vienas asmuo patikrinimui atlikti. Jei patikrinimą atlikti pavedama 3 ir daugiau darbuotojų, sudaroma patikrinimo komisija. Komisijos darbui koordinuoti skiriamas pirmininkas – didžiausią tarnybinę patirtį ir (ar) kompetenciją tikrinamoje srityje turintis darbuotojas.
31. Patikrinimą atliekančių specialistų teisės:
31.1. pateikus įstaigos ar įmonės vadovui arba jį pavaduojančiam asmeniui VLK ar TLK direktoriaus įsakymą atlikti patikrinimą ir savo tarnybinį pažymėjimą, netrukdomai patekti į įstaigą ar įmonę ir atlikti įsakyme nurodytų jos veiklos sričių patikrinimą;
31.2. gauti visą reikiamą informaciją, įskaitant paciento medicinos dokumentų kopijas ir asmens sveikatos priežiūros įstaigos bei asmens sveikatos priežiūros specialistų, pacientų ar jų atstovų žodinius ir raštiškus paaiškinimus, kuriuose pateikiama visa informacija apie pacientą (įskaitant informaciją apie paciento buvimą asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, paciento sveikatos būklę, ligos diagnozę, prognozę ir gydymą, taip pat visą kitą asmeninio pobūdžio informaciją apie pacientą). Įstaiga, į kurią kreipiamasi, privalo pateikti šiame papunktyje nurodytą informaciją. Visa informacija apie pacientą ir asmens sveikatos priežiūros specialistus naudojama Apraše numatytais tikslais ir laikoma konfidencialia – ji gali būti atskleista kitiems asmenims tik teisės aktuose, reguliuojančiuose tokios informacijos tvarkymą, nustatytais pagrindais ir tvarka. Gaunant žodinius paaiškinimus, prireikus gali būti daromas garso įrašas. Garso įrašas laikomas sudedamąja patikrinimo medžiagos dalimi. Gaunant žodinius pacientų paaiškinimus telefonu, pokalbio pradžioje privaloma informuoti asmenį apie jo teisę nesutikti su žodinių paaiškinimų teikimu telefonu ir apie galimybę pateikti patikrinimą atliekantiems specialistams rašytinius paaiškinimus arba žodinius paaiškinimus atvykus į TLK;
31.3. reikalauti ir gauti visus su patikrinimu susijusius duomenis apie įstaigos ar įmonės darbo organizavimą, finansinę veiklą, kompensuojamųjų paslaugų teikimą ir joms skirtų lėšų panaudojimą, kompensuojamųjų priemonių išrašymą, išdavimą ir kt., prireikus daryti dokumentų kopijas arba išrašus;
31.4. gauti patalpas ir priemones patikrinimui atlikti (jeigu jis atliekamas tikrinamos įstaigos ar įmonės patalpose);
31.7. kreiptis į kitas viešojo administravimo institucijas, kitas įstaigas, įmones ar piliečius ir gauti iš jų reikiamą informaciją kontrolės užduotims įvykdyti;
31.8. nustačius teisės aktų pažeidimus, siūlyti įstaigų ar įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos vadovui taikyti teisės aktų nustatytas poveikio priemones pažeidimus padariusiai įstaigai ar įmonei;
31.9. nustačius mažareikšmį teisės akto reikalavimo pažeidimą, pareikšti žodinę pastabą arba rašytinį nurodymą;
32. Patikrinimą atliekančių specialistų pareigos:
32.1. per nustatytą terminą pateikti patikrinimo pažymą įstaigos ar įmonės, kurioje buvo atliekamas patikrinimas, vadovui;
32.2. nustačius administracinio nusižengimo, baudžiamojo nusižengimo ar nusikaltimo požymių, imtis teisės aktuose nustatytų veiksmų;
33. Įstaigos ir įmonės teisės:
33.1. gauti įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos konsultaciją ar kitą informaciją teisės aktų reikalavimų taikymo klausimais pagal šios institucijos kompetenciją;
33.4. kreiptis į įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos vadovą dėl patikrinimą ar ekspertizę atliekančių specialistų įgaliojimų viršijimo ar kitų neteisėtų veiksmų (neveikimo) Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka;
33.5. skųsti jų veiklos priežiūrą atliekančios institucijos sprendimus teisės aktų nustatyta tvarka;
33.6. sudaryti su TLK ar VLK, sudariusia su tikrinama įstaiga ar įmone sutartį dėl kompensuojamųjų paslaugų teikimo ir (ar) kompensuojamųjų priemonių išrašymo, išdavimo (pardavimo), panaudojimo ir šių paslaugų bei priemonių apmokėjimo PSDF biudžeto lėšomis, sutartį dėl žalos atlyginimo dalimis, jei atliekant kontrolės procedūrą nustatyta žala PSDF biudžetui yra didesnė nei 15 proc. mėnesinės sutartinės sumos. TLK darbuotojas, atsakingas už apskaitą (jo nesant – jį pavaduojantis asmuo), užtikrina grąžintinos PSDF biudžeto lėšų sumos įtraukimą į apskaitą. Įstaigos ir įmonės, sudarydamos sutartį dėl žalos PSDF biudžetui atlyginimo dalimis, įsipareigoja tam tikrą laikotarpį kiekvieną mėnesį mokėti nurodyto dydžio įmokas. Konkretų žalos atlyginimo terminą ir mėnesinių įmokų dydį nustato įstaiga ar įmonė ir TLK atstovas sutartimi, atsižvelgdami į žalos dydį:
33.6.1. jeigu žala PSDF biudžetui sudaro nuo 15 proc. iki 30 proc. mėnesinės sutartinės sumos, ji turi būti grąžinama ne vėliau kaip per 3 mėnesius;
33.6.2. jeigu žala PSDF biudžetui sudaro nuo 30 proc. iki 50 proc. mėnesinės sutartinės sumos, ji turi būti grąžinama ne vėliau kaip per 6 mėnesius;
34. Įstaigos ir įmonės pareigos:
34.2. pateikti visus su patikrinimu susijusius dokumentus, kuriuose nurodomi pacientų medicininių apžiūrų ir tyrimų duomenys, taip pat duomenys apie įstaigos ar įmonės darbo organizavimą, finansinę veiklą, kompensuojamųjų paslaugų teikimą ir PSDF biudžeto lėšų panaudojimą, kompensuojamųjų priemonių išrašymą, išdavimą (pardavimą) bei panaudojimą, taip pat kitus reikiamus dokumentus patikrinimui atlikti;
34.3. pateikti įstaigos ar įmonės vadovų, kitų darbuotojų ir jų atstovų žodinius ir raštiškus paaiškinimus;
35. Kontrolės procedūra inicijuojama įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos vadovo įsakymu (arba vadovaujantis VLK direktoriaus įsakymu dėl rotacinės kontrolės procedūros atlikimo) atlikti patikrinimą, kuriame nurodoma:
36. Jeigu kontrolės užduoties pagal kompetenciją negali atlikti įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos specialistai, jos vadovas gali kreiptis į kitas institucijas dėl tarnybinės pagalbos.
37. Įsakymas atlikti planinį patikrinimą pateikiamas įstaigai ar įmonei ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki numatomos patikrinimo pradžios datos (išskyrus atvejus, kai patikrinimas atliekamas remiantis informacinės sistemos „Sveidra“, ESPBI ir kt. sistemų duomenimis ir iš įstaigų ar įmonių nereikalaujama pateikti medicinos dokumentų). Kartu pateikiamas preliminarus numatomų tikrinti objektų (dokumentų, patalpų, gaminių ir pan.) sąrašas. Patikrinimą atliekančių specialistų reikalavimu turi būti pateikiami ir kiti su patikrinimu susiję dokumentai. Jeigu įstaigos ar įmonės patikrinimą numatoma atlikti tuo pačiu metu, kai ją tikrina kitos ūkio subjektų veiklą prižiūrinčios institucijos, įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdanti institucija suderina su tikrinama įstaiga ar įmone planinės kontrolės procedūros pradžios datą. Įsakymo pateikimo terminas netaikomas neplaninėms kontrolės procedūroms.
38. Patikrinimas gali būti atliekamas įstaigoje ar įmonėje arba jos veiklos priežiūrą vykdančioje institucijoje.
39. Jeigu įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdanti institucija nagrinėja įstaigos ar įmonės pateiktus dokumentus, tiesiogiai susijusius su patikrinimu, šios patalpose ir nusprendžiama šiuos dokumentus pasiimti į TLK, šių dokumentų perdavimas turi būti tvirtinamas aktu, kurį pasirašo juos perduodantys ir priimantys asmenys, nurodydami vardą, pavardę, pareigybę ir dokumentų perdavimo datą.
40. Patikrinimą atliekantys specialistai pagal kompetenciją patikrina pateiktus dokumentus ir atrenka tuos, kuriuose yra duomenų ir faktų, leidžiančių įtarti neatitiktis. Šiuos atrinktus dokumentus dar kartą peržiūri visi patikrinimą atliekantys specialistai. Jeigu jų nuomonės dėl nustatytų duomenų ir faktų, kurie gali būti įvardijami kaip pažeidimai ar neatitiktys, nesutampa, tai nurodoma įrašomoje į patikrinimo pažymą pastaboje. Šie dokumentai, taip pat dokumentai, pagal kurių duomenis nustatoma, kad gali būti padaryta žala PSDF biudžetui, gali būti kopijuojami ir saugomi įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančioje institucijoje.
41. Patikrinimas turi būti atliekamas ir patikrinimo pažyma surašoma ne vėliau kaip per 50 darbo dienų nuo įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos vadovo įsakyme numatyto patikrinimo pradžios datos.
42. Neplaninės kontrolės procedūros pirmojo etapo – patikrinimo – terminą nustato įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos vadovas, įvertinęs patikrinimo užduotį, bet patikrinimas turi būti atliktas ir patikrinimo pažyma surašyta ne vėliau kaip per Aprašo 41 punkte numatytą terminą.
43. Patikrinimo metu paaiškėjus, kad nustatytos patikrinimo trukmės ar patikrinimo komisijos narių nepakanka, taip pat paaiškėjus, kad patikrinimo apimtis turi būti didesnis, nei buvo numatyta, šios komisijos pirmininkas (jeigu jo nėra – vienas iš asmenų, atliekančių patikrinimą) apie tai informuoja įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos vadovą. Įvertinęs kontrolės užduotį ir objektyvias priežastis, dėl kurių ji negali būti tinkamai įvykdyta, įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos vadovas papildo (pakeičia) įsakymą dėl patikrinimo atlikimo.
44. Patikrinimas baigiamas pažymos surašymu. Patikrinimo pažymoje nurodoma:
44.9. patikrinimo metu nustatytos neatitiktys (jei jos nustatomos), aprašomos nurodant konkrečias norminių teisės aktų nuostatas, kurios buvo pažeistos;
44.12. jeigu buvo surašytas administracinio nusižengimo protokolas – nurodomi registracijos data ir numeris, administracinio nusižengimo požymiai ir atitinkamas Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso straipsnis;
44.15. patikrinimo išvados (nurodomas pažeidimas, pažeistas teisės aktas ir galima žala PSDF biudžetui);
44.16. informacija apie VLK vykdomą grįžtamojo ryšio apklausą, kuri atliekama vadovaujantis Grįžtamojo ryšio su ūkio subjektais, sudariusiais sutartį su VLK ir (ar) TLK, užtikrinimo tvarkos aprašu, patvirtintu VLK direktoriaus 2020 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 1K-70 „Dėl Grįžtamojo ryšio su ūkio subjektais, sudariusiais sutartį su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir (ar) teritorinėmis ligonių kasomis, užtikrinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, siekiant sužinoti įstaigos ar įmonės nuomonę apie jos veiklos patikrinimą;
44.17. pastaba apie tai, kad pažymoje gali būti konfidencialios ar kitaip teisiškai saugomos informacijos, kurios turinio neteisėtas atskleidimas, platinimas, kopijavimas ar kitoks naudojimas bus laikomas įstatymų pažeidimu ir užtrauks teisinę atsakomybę;
44.18. įstaigos ar įmonės vadovo teisės:
44.18.1. per 14 darbo dienų nuo patikrinimo pažymos gavimo dienos pateikti įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos vadovui savo pastabas, patikslinimus ir paaiškinimus, juos pagrindžiančius dokumentus ir pareikšti pageidavimą dalyvauti patikrinimo rezultatų svarstyme arba jo atsisakyti;
45. Patikrinimo pažymoje ir jos prieduose pacientų asmens duomenys turi būti nurodomi taip, kad būtų užtikrinta asmens duomenų apsauga.
47. Rengiama elektroninė patikrinimo pažyma TLK dokumentų valdymo informacinėje sistemoje ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šios pažymos pasirašymo dienos išsiunčiama, vadovaujantis TLK patvirtintomis dokumentų valdymo taisyklėmis, įstaigos ar įmonės vadovui (jo įgaliotam asmeniui) ir VLK ar atitinkamai TLK (atsižvelgiant į tai, su kuria iš šių institucijų įstaiga ar įmonė yra sudariusi sutartį).
48. Jei rengiamas patikrinimo pažymos popierinis variantas, jis surašomas dviem arba trimis egzemplioriais (jei kontrolės procedūrą atliko TLK, nesudariusi sutarties su įstaiga ar įmone). Vienas patikrinimo pažymos egzempliorius (su priedais) saugomas įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančioje institucijoje. Patikrinimo pažyma ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šios pažymos pasirašymo dienos išsiunčiama, vadovaujantis TLK patvirtintomis dokumentų valdymo taisyklėmis, įstaigos ar įmonės vadovui (jo įgaliotam asmeniui) ir VLK ar atitinkamai TLK (atsižvelgiant į tai, su kuria iš šių institucijų įstaiga ar įmonė yra sudariusi sutartį). Įstaigos ar įmonės vadovui patikrinimo pažymos egzempliorius gali būti įteikiamas asmeniškai, siunčiamas registruotu laišku arba per E. pristatymo sistemą, taip pat faksu ar elektroniniu paštu. Šiais atvejais turi būti patvirtinamas pažymos gavimas. Jei pažymos gavimas nepatvirtinamas, laikoma, kad ji įteikta praėjus 5 dienoms nuo išsiuntimo dienos.
49. Patikrinimo pažyma užregistruojama įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos patikrinimo pažymų registre.
50. Įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos vadovas, pasibaigus patikslinimų, paaiškinimų ir pastabų pateikimo terminui, įsakymu paveda atlikti ekspertizę.
51. Bendra TLK ir (ar) VLK ekspertizė inicijuojama kontrolės procedūrą atliekančios TLK pagal VLK direktoriaus patvirtintas prioritetines kryptis, atskiru VLK direktoriaus pavedimu arba formuojant bendrą praktiką.
52. Ekspertizę atliksiančių specialistų skaičius parenkamas atsižvelgiant į patikrinimo mastą, tikrinamos įstaigos ar įmonės dydį ir esamus žmogiškuosius išteklius. Ekspertizės negali atlikti vienas asmuo arba patikrinimą atlikę specialistai. Jei ekspertizę atlikti pavedama 3 ir daugiau darbuotojų, sudaroma ekspertizės komisija. Komisijos darbui vadovauja vyresnysis ekspertas.
53. Įstaigos ar įmonės veiklos priežiūrą vykdančios institucijos vadovo įsakyme atlikti ekspertizę nurodoma:
54. Jeigu įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos specialistai pagal kompetenciją negali atlikti ekspertizės, šios institucijos vadovas kreipiasi į kitas institucijas dėl tarnybinės pagalbos.
55. Ekspertizei atlikti skiriami įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos darbuotojai arba VLK ir visų TLK specialistai, turintys reikiamą kompetenciją efektyviai, proporcingai, nešališkai ir objektyviai įvertinti patikrinimo pažymoje nurodytus duomenis ir išvadas, patikrinimo metu įstaigos ar įmonės pateiktus paaiškinimus ir papildomus duomenis, nustatyti neatitiktis, dėl kurių padaryta žala PSDF biudžetui, ir šios žalos dydį, pateikti siūlymus dėl neatitikčių ir jų atsiradimo prielaidų šalinimo. Jei įstaiga nesutinka su patikrinimo pažymoje nustatytais teisės aktų pažeidimais ar nesutinka su teisės aktų taikymu, ekspertizei atlikti skiriamas ir specialistas, turintis teisinį išsilavinimą. Didžiausią tarnybinę patirtį ir (ar) kompetenciją tikrinamoje srityje turintis patikrinimą organizavusios TLK darbuotojas skiriamas vyresniuoju ekspertu.
56. Vyresniojo eksperto teisės:
56.2. nustatyti posėdžio, kuriame bus svarstomi patikrinimo rezultatai, datą, sukviesti į jį patikrinimą atlikusius specialistus ir įstaigos ar įmonės atstovus;
56.4. siūlyti įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos vadovui:
56.4.1. sprendimus dėl poveikio priemonių taikymo, efektyvesnio įstaigos ar įmonės veiklos organizavimo,
56.4.2. tobulinti atitinkamus teisės aktus ar taikyti kitas prevencines priemones įstaigų ir įmonių veiklos priežiūros tikslui pasiekti;
57. Vyresniojo eksperto pareigos:
57.1. organizuoti patikrinimo pažymoje pateiktų duomenų ir išvadų, patikrinimo metu įstaigos ar įmonės pateiktų paaiškinimų (jei jie buvo teikiami) ir papildomų duomenų analizės atlikimą, šių duomenų, išvadų ir paaiškinimų pagrįstumo ir teisingumo vertinimą, žalos PSDF biudžetui nustatymą, ekspertizės rezultatų įforminimą;
57.2. jei ekspertizės metu paaiškėja, kad dėl objektyvių priežasčių ekspertizė gali užtrukti, kreiptis į įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos vadovą dėl ekspertizės termino pratęsimo;
57.3. kreiptis į įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos vadovą ir siūlyti atlikti neplaninį patikrinimą dėl naujai paaiškėjusių aplinkybių, kurios negalėjo būti žinomos patikrinimo metu ir gali turėti įtakos galutiniam kontrolės procedūros rezultatų įvertinimui;
57.5. nustačius administracinio nusižengimo, baudžiamojo nusižengimo ar nusikaltimo požymių, imtis teisės aktuose nustatytų veiksmų;
57.6. jei įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdanti institucija yra sudariusi sutartį su tikrinama įstaiga ar įmone dėl kompensuojamųjų paslaugų teikimo ir (ar) kompensuojamųjų priemonių išrašymo, išdavimo (pardavimo), panaudojimo ir šių paslaugų bei priemonių apmokėjimo PSDF biudžeto lėšomis (toliau – sutartis), įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos vadovui priėmus sprendimą, kad buvo padaryta žala PSDF biudžetui, pateikti ekspertizės pažymą struktūrinio padalinio, atsakingo už apskaitą, vedėjui, kad šis užtikrintų žalos sumos įtraukimą į apskaitą. Rotacinės kontrolės procedūros metu priėmus sprendimą dėl padarytos žalos PSDF biudžetui, apie žalos sumos įtraukimą į apskaitą informuojama VLK ir (ar) atitinkama TLK (atsižvelgiant į tai, kuri iš šių institucijų yra sudariusi sutartį su tikrinama įstaiga ar įmone).
58. Ekspertizę atliekančių specialistų teisės:
58.1. siūlyti vyresniajam ekspertui reikalauti iš įstaigos ar įmonės papildomos medžiagos ir duomenų;
59. Ekspertizę atliekančių specialistų pareigos:
59.2. vyresniojo eksperto pavedimu per nustatytą terminą pateikti ekspertizės pažymą įstaigos ar įmonės, kurioje buvo atliekamas patikrinimas, vadovui;
60. Atliekant ekspertizę, rengiamas patikrinimo rezultatų svarstymo posėdis. Šis posėdis laikomas įvykusiu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė patikrinimą atlikusių asmenų. Įstaigai ar įmonei apie šį posėdį pranešama raštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki posėdžio, išskyrus atvejus, kai įstaiga ar įmonė atsisako dalyvauti patikrinimo rezultatų svarstyme. Patikrinimo rezultatų svarstymo posėdis gali būti organizuojamas anksčiau, jeigu įstaiga ir įmonė to pageidauja ar sutinka su jai pasiūlyta ankstesne posėdžio data. Visais atvejais, kai įstaigos ar įmonės atstovas (-ai) dalyvauja patikrinimo rezultatų svarstymo posėdyje, daromas garso įrašas arba rašomas posėdžio protokolas (protokolas registruojamas). Garso įrašas ir posėdžio protokolas saugomi įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančioje institucijoje. Jeigu rašomas posėdžio protokolas, jame pažymima, kurių neatitikčių vertinimui nepritaria įstaigos ar įmonės vadovas, ir nurodomi jo motyvai. Įstaigos ar įmonės, kurioje buvo atliekamas patikrinimas, vadovas gali susipažinti su įrašu arba protokolu, prieš tai pateikęs prašymą įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos vadovui.
61. Patikrinimo rezultatų svarstymo posėdyje vyresnysis ekspertas (arba jo įgaliotas asmuo), kuriam pavesta dalyvauti atliekant ekspertizę, išvardija ir įvertina patikrinimo metu nustatytas neatitiktis, įstaigos ar įmonės pateiktus paaiškinimus dėl patikrinimo metu nustatytų faktų bei papildomus duomenis. Posėdžio dalyviams paaiškinamas nustatytos neatitikties vertinimas ir galimos poveikio priemonės. Jei nebuvo atsižvelgta į patikrinimo pažymoje pateiktas išvadas, pasiūlymus ir (ar) įstaigos ar įmonės paaiškinimus, nurodomos tai nulėmusios priežastys.
62. Įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos vadovas, įvertinęs kontrolės užduotis ir surinktos medžiagos kiekį bei objektyvias priežastis, dėl kurių ekspertizę būtina tęsti, rašytiniu motyvuotu vyresniojo eksperto prašymu gali pratęsti jos atlikimo terminą.
63. Patikrinimo rezultatų svarstymo posėdyje dėl nustatytų neatitikčių įvertinimo, prevencinių ir poveikio priemonių taikymo sprendžiama balsuojant. Sprendimas priimamas posėdyje dalyvaujančių ekspertizės komisijos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra vyresniojo eksperto balsas.
64. Ekspertizės pažymą surašo vyresnysis ekspertas arba jo įgaliotas asmuo ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo ekspertizės pradžios datos, numatytos įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos vadovo įsakyme atlikti ekspertizę.
65. Ekspertizės pažymoje nurodoma:
65.3. ekspertizę atlikę specialistai, taip pat nurodoma, kad jie yra pasirašę konfidencialumo pasižadėjimą;
65.8. patikrinimo pažymoje nustatytų neatitikčių įvertinimas, pagrindžiant jį konkrečių teisės aktų nuostatomis, ir sprendimas, priimtas dėl neatitikčių;
65.12. jeigu buvo surašytas administracinio nusižengimo protokolas – nurodoma data ir numeris, administracinio nusižengimo požymiai ir atitinkamas Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso straipsnis;
65.13. reikalavimas atlyginti PSDF biudžetui padarytą žalą ir jos atlyginimo terminas (žala turi būti atlyginta per 30 dienų nuo ekspertizės pažymos gavimo dienos), VLK ar atitinkama TLK (nurodoma ta institucija, su kuria įstaiga ar įmonė yra sudariusi sutartį), bankas ir sąskaitos numeris, į kurią turi būti pervesti pinigai;
65.14. rekomendacijos įstaigos ar įmonės, kurioje buvo atliekamas patikrinimas, administracijai dėl priemonių, užtikrinančių teisės aktų laikymąsi ir paslaugų teikimo organizavimo gerinimą, taikymo;
65.15. pastaba apie tai, kad pažymoje gali būti konfidencialios ar kitaip teisiškai saugomos informacijos, kurios turinio neteisėtas atskleidimas, platinimas, kopijavimas ar kitoks naudojimas bus laikomas įstatymų pažeidimu ir užtrauks teisinę atsakomybę;
66. Ekspertizės pažymoje ir jos prieduose pacientų asmens duomenys turi būti nurodomi taip, kad būtų užtikrinta asmens duomenų apsauga.
67. Jei atliekama bendra ekspertizė ir TLK vadovas nesutinka su ekspertizės pažyma, jis pateikia šią pažymą kartu su motyvuotu sprendimu VLK vadovui. VLK vadovas priima galutinį sprendimą.
68. Rengiama elektroninė ekspertizės pažyma TLK dokumentų valdymo informacinėje sistemoje ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šios pažymos pasirašymo dienos išsiunčiama, vadovaujantis TLK patvirtintomis dokumentų valdymo taisyklėmis, įstaigos ar įmonės vadovui (jo įgaliotam asmeniui) ir VLK ar atitinkamai TLK (atsižvelgiant į tai, su kuria iš šių institucijų įstaiga ar įmonė yra sudariusi sutartį).
69. Jei rengiamas ekspertizės pažymos popierinis variantas, jis surašomas dviem arba trimis (jei kontrolės procedūrą atliko TLK, nesudariusi sutarties su įstaiga ar įmone) egzemplioriais. Ekspertizės pažymą turi pasirašyti įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančios institucijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo ir patvirtinti antspaudu. Vienas ekspertizės pažymos egzempliorius (su priedais) saugomas įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančioje institucijoje. Kiti ekspertizės pažymos egzemplioriai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo ekspertizės pažymos pasirašymo dienos išsiunčiami, vadovaujantis TLK patvirtintomis dokumentų valdymo taisyklėmis, įstaigos ar įmonės vadovui (jo įgaliotam asmeniui) ir VLK ar atitinkamai TLK (atsižvelgiant į tai, su kuria iš šių institucijų įstaiga ar įmonė yra sudariusi sutartį). Įstaigos ar įmonės vadovui ekspertizės pažymos egzempliorius gali būti įteikiamas asmeniškai, siunčiamas registruotu laišku arba per E. pristatymo sistemą, taip pat faksu ar elektroniniu paštu. Šiais atvejais turi būti patvirtinamas pažymos gavimas. Jei pažymos gavimas nepatvirtinamas, laikoma, kad ji įteikta praėjus 5 dienoms nuo išsiuntimo dienos.
V SKYRIUS
ĮSTAIGŲ IR ĮMONIŲ VEIKLOS PRIEŽIŪROS ANALIZĖS ATLIKIMAS
71. Einamaisiais kalendoriniais metais TLK vadovo įgaliotas asmuo:
71.1. kas ketvirtį, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mėnesio, einančio po ataskaitinio laikotarpio, 10 dienos pateikia VLK elektroniniu paštu proc.ataskaitos@vlk.lt ekspertizės pažymų duomenų suvestinę (Aprašo 1 priedas) ir neatitikčių suvestinę (Aprašo 2 priedas);
71.2. kasmet, bet ne vėliau kaip iki vasario 1 dienos pateikia VLK raštu ir elektroniniu paštu proc.ataskaitos@vlk.lt praėjusių metų įstaigų ir įmonių, sudariusių sutartis su VLK ar TLK, veiklos priežiūros ataskaitą (Aprašo 3 priedas);
71.3. kas ketvirtį ir kasmet, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mėnesio, einančio po ataskaitinio laikotarpio, 10 dienos pateikia VLK elektroniniu paštu proc.ataskaitos@vlk.lt įstaigų ir įmonių, sudariusių sutartis su VLK ar TLK, veiklos priežiūros stebėsenos, efektyvumo (rezultatyvumo) matavimo ir vertinimo pagal atitinkamus rodiklius ataskaitą (Aprašo 4 priedas). Teikiant šią ataskaitą kas ketvirtį, joje įrašomi duomenys apie pasiektas rodiklių, nurodytų Aprašo 4 priedo lentelės 5–8 punktuose, reikšmes, o teikiant metinę ataskaitą – duomenys apie pasiektas rodiklių, nurodytų Aprašo 4 priedo lentelės 1–4 ir 9–16 punktuose, reikšmes.
72. TLK ne vėliau kaip einamųjų metų gruodžio 27 dieną VLK ir TLK interneto svetainėje paskelbia ateinančių metų kontrolės planus. Ne vėliau kaip kiekvieno metų ketvirčio 10 dieną TLK paskelbia informaciją apie artimiausią metų ketvirtį planuojamas kontrolės procedūras ir duomenis apie praėjusį metų ketvirtį nustatytus sistemingus ir (ar) kartotinius pažeidimus bei rekomendacijas, kaip jų išvengti.
73. VLK ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo 1 dienos VLK ir TLK interneto svetainėje paskelbia apibendrintus duomenis apie praėjusiais kalendoriniais metais TLK atliktų kontrolės procedūrų rezultatus pagal jų stebėsenos ir kokybės vertinimo rodiklius bei pagal Aprašo 21 punkte nurodytas kontrolės kryptis, taip pat apibendrintus duomenis apie praėjusių metų įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
74. Ginčai, susiję su teisėtų kontrolės reikalavimų vykdymu, sprendžiami ir žala, padaryta PSDF biudžetui, išieškoma teisės aktų nustatyta tvarka.
75. Įstaiga ar įmonė VLK ar TLK direktoriaus sprendimą (ekspertizės pažymą) gali apskųsti kontrolės procedūrą atlikusios TLK taikinimo komisijai arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatytais atvejais administraciniam teismui per trisdešimt dienų nuo skundžiamo sprendimo gavimo dienos.
76. TLK ir įstaigos ar įmonės ginčus sprendžia TLK taikinimo komisija. Jeigu taikinimo komisija siūlo keisti kontrolės procedūrą vykdžiusios TLK ekspertizės pažymoje nurodytą sprendimą, galutinį motyvuotą sprendimą nekeisti ekspertizės pažymoje nurodyto sprendimo arba jį pakeisti visiškai ar iš dalies priima VLK direktorius.
Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių ir kitų įstaigų
bei įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie
Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių
kasomis, veiklos priežiūros tvarkos aprašo
1 priedas
(Ekspertizės pažymų suvestinės forma)
__________________________________
(Teritorinės ligonių kasos (TLK) pavadinimas)
EKSPERTIZĖS PAŽYMŲ SUVESTINĖ
_______________
(Ataskaitinis laikotarpis)
TLK pavadini-mas |
Kontrolės procedūros pradžia (TLK direktoriaus įsakyme nurodyta patikrinimo pradžios data) |
Kontrolės procedūros pradžia, numatyta TLK metų ketvirčio kontrolės procedūrų plane |
Kontrolės kryptis |
Patikri-nimo pažymos Nr. |
Patikri-nimo pažymos data |
Eksper-tizės pažymos Nr. |
Ekspertizės pažymos data |
Tikrinta įstaiga / įmonė |
Jei buvo taikyta bauda, jos dydis (Eur) |
Planinė kontrolės procedūra (taip / ne) |
Rotacinė kontrolės procedūra (taip / ne) |
Nustaty-ta neatitiktis (taip / ne) |
Ūkio subjektas atitiko aukšto rizikos lygio kriterijus (taip / ne / rizika nevertinama) |
Naudotas kontrolinis klausimynas (taip / ne) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Teikiant lentelės 11–15 skiltyse nurodytus duomenis, nurodomos jų skaitinės reikšmės, t. y. „1“ – taip, „0“ – ne, „N“ – nevertinama.
Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių ir kitų įstaigų
bei įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie
Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių
kasomis, veiklos priežiūros tvarkos aprašo
2 priedas
(Neatitikčių suvestinės forma)
__________________________________
(Teritorinės ligonių kasos (TLK) pavadinimas)
NEATITIKČIŲ SUVESTINĖ
______________
(Ataskaitinis laikotarpis)
TLK pavadinimas |
Tikrinta įstaiga / įmonė |
Ekspertizės pažymos Nr. |
Kontrolės kryptis |
Nustatytas bendras neatitikčių skaičius (vnt.) |
Nustatytas nepagrįstai gautų Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšų dydis (Eur) |
Dėl patikrinimo išvengtos žalos PSDF biudžetui dydis (Eur) |
Nustatyta nepagrįstai paciento sumokėta suma (Eur) |
Pastabos ir patikslintas neatitikties apibūdinimas |
Taikytos prevencinės priemonės |
Taikytos poveikio priemonės |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ø 10 skiltyje nurodomas atitinkamos prevencinės priemonės numeris, t. y. 1 – tikrinimo medžiaga aptarta su įmonės ar įstaigos vadovu / atstovais, paaiškinta kontroliuotų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarka, 2 – rekomenduota griežtai laikytis teisės aktų nuostatų, reglamentuojančių kompensuojamųjų paslaugų teikimą ir apmokėjimą, 3 – rekomenduota griežtai laikytis teisės aktų nuostatų, reglamentuojančių kompensuojamųjų priemonių išdavimą, 4 – informacija apie nustatytus pažeidimus paskelbta TLK interneto puslapyje, 5 – informuotas steigėjas, 6 – įstaigos ar įmonės vadovas įpareigotas imtis priemonių pažeidimams pašalinti, apie pažeidimą informuoti gydytojai, 7 – organizuotas susitikimas su įstaigos ar įmonės atstovais pažeidimams aptarti, 8 – informacija apie nustatytas neatitiktis perduota kitoms institucijoms (nurodyti instituciją) pagal kompetenciją nagrinėti, 9 – kitos (teikta metodinė medžiaga įstaigoms ir įmonėms ir kt.) Jeigu nurodomas skaičius „9“ (kita), reikia trumpai detalizuoti taikytą prevencinę priemonę.
Ø 11 skiltyje nurodomas atitinkamos poveikio priemonės numeris, t. y. 1 – Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nuostatų taikymas (administracinė nuobauda – įspėjimas, bauda), 2 – įpareigojimas atlyginti žalą PSDF biudžetui, 3 – įpareigojimas pašalinti padarytus pažeidimus, 4 – įpareigojimas sumokėti sulygtas netesybas, 5 – asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir apmokėjimo PSDF biudžeto lėšomis sutarties sustabdymas, 6 – asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir apmokėjimo PSDF biudžeto lėšomis sutarties nutraukimas, 7 – įstaigų ir įmonių, nesilaikančių teisės aktų ir sutartinių įsipareigojimų, bei jose nustatytų pažeidimų viešinimas.
Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių ir kitų įstaigų
bei įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa
prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių
kasomis, veiklos priežiūros tvarkos aprašo
3 priedas
(Metinės asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių ir kitų įstaigų bei įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių kasomis, veiklos priežiūros ataskaitos forma)
__________________________________
(Teritorinės ligonių kasos pavadinimas)
METINĖ ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ, VAISTINIŲ IR KITŲ ĮSTAIGŲ
BEI ĮMONIŲ, SUDARIUSIŲ SUTARTIS SU VALSTYBINE LIGONIŲ KASA PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS AR TERITORINĖMIS LIGONIŲ KASOMIS, VEIKLOS PRIEŽIŪROS ATASKAITA
_________________ Nr. _________________
(Data) (Registracijos Nr.)
_________________________
(Sudarymo vieta)
Metiniai asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių ir kitų įstaigų bei įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) ar teritorinėmis ligonių kasomis (TLK), veiklos priežiūros rezultatai |
Duomenys |
1. Bendras žodžiu suteiktų konsultacijų skaičius (vnt.) Pastaba. Suteiktų konsultacijų skaičius nustatomas pagal vienos dienos duomenis. Pateikiamas bendras visų TLK skyrių, kurie per ataskaitinį laikotarpį konsultavo įstaigas ir įmonės žodžiu, skaičius. |
|
2. Kitų taikytų metodinės pagalbos priemonių (prevencinės priemonės, konsultavimas raštu, pristatyti pranešimai (informacija) seminaruose, informaciniai pranešimai interneto svetainėje ir kt.) skaičius (vnt.) |
|
3. Ataskaitinio laikotarpio aktualiausi ūkio subjektams klausimai ir dažniausiai aiškintos teisės aktų nuostatos (nurodomi aktualiausi klausimai ir aiškintos teisės aktų nuostatos) |
|
4. Stebėsenos mastas (aprėptis): |
|
4.1. rodiklių (patvirtintų VLK ir (ar) TLK direktoriaus, ar jo įgalioto asmens įsakymu), pagal kuriuos buvo vykdoma stebėsena, skaičius (vnt.) |
|
4.2. stebėsenos duomenų pagrindu inicijuotų neplaninių kontrolės procedūrų skaičius (vnt.) |
|
4.3. bendras peržiūrėtų statistinių kortelių (forma Nr. 066/a-LK) skaičius (vnt.) (pagal informacinės sistemos SVEIDRA stebėsenos / kontrolės formos duomenis) Pastaba. Nurodomas peržiūrėtų statistinių kortelių, ant kurių uždėta žyma „Peržiūrėta“, skaičius. |
|
4.4. bendras peržiūrėtų statistinių kortelių (forma Nr. 025/a-LK) skaičius (vnt.) (pagal informacinės sistemos SVEIDRA stebėsenos / kontrolės formos duomenis) |
|
4.5. bendras peržiūrėtų receptų skaičius (vnt.) (pagal informacinės sistemos SVEIDRA duomenis) |
|
4.6. bendras statistinių kortelių (forma Nr. 066/a-LK), kurių duomenys buvo tikslinami, skaičius (vnt.) (pagal informacinės sistemos SVEIDRA stebėsenos / kontrolės formos duomenis) |
|
4.7. bendras statistinių kortelių (forma Nr. 025/a-LK), kurių duomenys buvo tikslinami, skaičius (vnt.) (pagal informacinės sistemos SVEIDRA duomenis) |
|
4.8. stebėsenos duomenų pagrindu inicijuotų planinių kontrolės procedūrų skaičius (vnt.) |
|
4.9. bendros metinės Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto išlaidų asmens sveikatos priežiūros paslaugoms sumos pokytis po statistinių kortelių (forma Nr. 066/a-LK) patikslinimo (balais) einamaisiais metais (menama žala) |
|
4.10. bendros metinės PSDF biudžeto išlaidų asmens sveikatos priežiūros paslaugoms sumos pokytis po statistinių kortelių (forma Nr. 025/a-LK) patikslinimo (balais) einamaisiais metais (menama žala) |
|
4.11. dėl TLK atlikto išankstinio medicinos dokumentų patikrinimo išvengta žala PSDF biudžetui (nurodoma lėšų suma eurais) |
|
5. Bendras kontrolės procedūrų skaičius (vnt.) |
|
6. Planinių kontrolės procedūrų skaičius (vnt.) |
|
7. Kontrolės krypčių, pagal kurias buvo atliktos kontrolės procedūros, skaičius (vnt.) |
|
8. VLK direktoriaus įsakymu patvirtintų prioritetinių kontrolės krypčių, pagal kurias buvo atliktos kontrolės procedūros, skaičius (vnt.) |
|
9. Rotacinių kontrolės procedūrų skaičius (vnt.) |
|
10. Kontrolės procedūrų, kurias atliekant buvo nustatytos nepagrįstai gautos PSDF biudžeto lėšos (įvertinant svarstymo taikinimo komisijoje ar ginčijimo teisme rezultatus), skaičius (vnt.) |
|
11. Kontrolės procedūros, kurias užbaigus buvo taikytos poveikio priemonės, skaičius (vnt.) |
|
12. Bendras skirtų baudų dydis (Eur) |
|
13. Surašytų administracinių nusižengimų protokolų skaičius (vnt.), išnagrinėtų administracinių nusižengimų bylų skaičius (vnt.) ir skirtų administracinių nuobaudų skaičius (vnt.) |
|
14. Sutarčių su TLK veiklos zonos asmens sveikatos priežiūros įstaigomis skaičius metų pradžioje (vnt.) |
|
15. Sutarčių su TLK veiklos zonos vaistinėmis, turinčiomis unikalų ID kodą informacinėje sistemoje SVEIDRA, skaičius metų pradžioje (vnt.) |
|
16. Bendras patikrintų asmens sveikatos priežiūros įstaigų, kitų įstaigų ar įmonių skaičius (vnt.) |
|
17. Bendras patikrintų vaistinių, turinčių unikalų ID kodą informacinėje sistemoje SVEIDRA, skaičius (vnt.) |
|
18. Pasiūlymų keisti teisės aktus skaičius (vnt.) ir teisės aktų projektų pavadinimai |
|
__________________ __________________ _____________
(Pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas, pavardė)
Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių ir kitų įstaigų
bei įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligoni kasa prie
Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių
kasomis, veiklos priežiūros tvarkos aprašo
4 priedas
(Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių ir kitų įmonių bei įstaigų, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių kasomis, veiklos priežiūros stebėsenos, efektyvumo (rezultatyvumo) matavimo ir vertinimo pagal atitinkamus rodiklius ataskaitos forma)
(Teritorinės ligonių kasos pavadinimas)
|
|
ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ, VAISTINIŲ IR KITŲ ĮMONIŲ BEI ĮSTAIGŲ, SUDARIUSIŲ SUTARTIS SU VALSTYBINE LIGONIŲ KASA PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS AR TERITORINĖMIS LIGONIŲ KASOMIS, VEIKLOS PRIEŽIŪROS STEBĖSENOS, EFEKTYVUMO (REZULTATYVUMO) MATAVIMO IR VERTINIMO PAGAL ATITINKAMUS RODIKLIUS ATASKAITA
_______________________________
(Ataskaitinis laikotarpis)
Eil. Nr. |
Rodiklis |
Rodiklio apskaičiavimo formulė |
Rodiklio vertinimo periodiškumas |
Teritorinės ligonių kasos (toliau – TLK) apskaičiuota rodiklio reikšmė: |
||||
I ketvirtis |
II ketvirtis |
III ketvirtis |
IV ketvirtis |
metiniai duomenys |
||||
1. |
Pagrindinio priežiūros institucijos veiklos (paskirties) tikslo pasiekimo lygis: |
|||||||
1.1. |
Vertinamuoju laikotarpiu TLK atliktų kontrolės procedūrų metu nustatytos žalos Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžetui ir tam pačiam laikotarpiui skirtų TLK biudžeto lėšų asmens sveikatos priežiūros, medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugoms bei vaistams ir medicinos pagalbos priemonėms santykis (proc.). Siekiama perspektyvinio mažėjimo, palyginti su ankstesnių metų rezultatu. |
R = X / Y x 100 %, čia: X – vertinamuoju laikotarpiu TLK atliktų kontrolės procedūrų metu nustatytos žalos PSDF biudžetui dydis (Eur); Y – vertinamojo laikotarpio TLK biudžeto lėšų, skirtų asmens sveikatos priežiūros, medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugoms bei vaistams ir medicinos pagalbos priemonėms, suma (Eur). |
Kasmet |
|
|
|
|
|
1.2. |
PSDF biudžeto išlaidų asmens sveikatos priežiūros, medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugoms pokyčio, susidariusio dėl vertinamuoju laikotarpiu atliktų statistinių kortelių – formos Nr. 066/a-LK ir formos Nr. 025/a-LK – patikslinimų (privalomojo sveikatos draudimo informacinės sistemos „Sveidra“ (toliau – IS „Sveidra“) duomenimis), ir TLK biudžeto lėšų, skirtų šioms paslaugoms, santykis (proc.) ataskaitinių metų pabaigoje. Siekiama perspektyvinio didėjimo, palyginti su ankstesnių metų rezultatu. |
R = X / Y x 100 %, čia: X – PSDF biudžeto išlaidų asmens sveikatos priežiūros, medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugoms pokytis (Eur), susidaręs dėl vertinamuoju laikotarpiu atliktų statistinių kortelių – formos Nr. 066/a-LK ir formos Nr. 025/a-LK – patikslinimų (IS „Sveidra“ duomenimis); Y – vertinamojo laikotarpio TLK biudžeto lėšų, skirtų asmens sveikatos priežiūros, medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugoms, suma (Eur). |
Kasmet |
|
|
|
|
|
2. |
Padėties 3 priežiūros srityse, kuriose yra didžiausia reikšmingos žalos ar pavojaus visuomenei, kitų asmenų interesams ar aplinkai atsiradimo rizika, pokytis (siekiama perspektyvinio gerėjimo). |
R = X / Y x 100 %, čia: X – vertinamuoju laikotarpiu atliktų pasirinktos priežiūros srities ūkio subjektų patikrinimų, kai buvo nustatyti pažeidimai, už kuriuos ūkio subjektams skirtos administracinės nuobaudos, skaičius; Y – vertinamuoju laikotarpiu atliktų tos priežiūros srities ūkio subjektų patikrinimų skaičius. Apskaičiuojant rodiklį naudojami trijų kontrolės krypčių, pagal kurias atliekant tikrinimus buvo nustatyta didžiausia žala PSDF biudžetui, duomenys. |
Kasmet |
|
|
|
|
|
3. |
Patikrinimų, padėjusių užkirsti kelią žalos visuomenei, kitų asmenų interesams ar aplinkai atsiradimui, kai ši žala ar pavojus reikšmingi, dalis, palyginti su visais neplaniniais patikrinimais (siekiama perspektyvinio didėjimo). |
R= X / Y x 100 %, čia: X – vertinamuoju laikotarpiu atliktų neplaninių patikrinimų, kai buvo nustatyti pažeidimai, už kuriuos ūkio subjektams skirtos administracinės nuobaudos, skaičius; Y – vertinamuoju laikotarpiu atliktų neplaninių patikrinimų skaičius. |
Kasmet |
|
|
|
|
|
4. |
Viešai skelbiama informacija apie planinius patikrinimus. |
R = X, čia: X – konstatuotinas faktas, ar priežiūros institucijos interneto svetainėje paskelbtas aktualus planinių patikrinimų planas / informacija apie planinius patikrinimus. |
Kasmet |
|
|
|
|
|
5. |
Vertinamojo laikotarpio planinių patikrinimų, apie kuriuos iš anksto pranešama tikrinamoms įstaigoms ir įmonėms, dalis (proc.), palyginti su visais šiuo laikotarpiu atliktais patikrinimais. Siektina rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 65 procentai planinių kontrolės procedūrų. |
R = X / Y x 100 %, čia: X – vertinamuoju laikotarpiu TLK atliktų planinių kontrolės procedūrų skaičius; Y – bendras vertinamuoju laikotarpiu TLK atliktų kontrolės procedūrų skaičius. |
Kas ketvirtį |
|
|
|
|
|
6. |
Aukšto rizikos lygio įstaigų ir įmonių patikrinimų vertinamuoju laikotarpiu dalis (proc.), palyginti su visais šiuo laikotarpiu atliktais patikrinimais (siekiama perspektyvinio didėjimo). |
R = X / Y x 100 %, čia: X – vertinamuoju laikotarpiu Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK) ir TLK atliktų aukšto rizikos lygio grupei priskirtų įstaigų ir įmonių kontrolės procedūrų skaičius; Y – bendras vertinamuoju laikotarpiu atliktų kontrolės procedūrų skaičius. |
Kas ketvirtį |
|
|
|
|
|
7. |
Vidutinio arba mažo rizikos lygio įstaigų ir įmonių patikrinimų vertinamuoju laikotarpiu dalis (proc.), palyginti su visais šiuo laikotarpiu atliktais patikrinimais (siekiama perspektyvinio mažėjimo). |
R = X / Y x 100 %, čia: X – vertinamuoju laikotarpiu VLK ir TLK atliktų vidutinio ar mažo rizikos lygio grupei priskirtų ūkio subjektų kontrolės procedūrų skaičius; Y – bendras vertinamuoju laikotarpiu VLK ir TLK atliktų kontrolės procedūrų skaičius. |
Kas ketvirtį |
|
|
|
|
|
8. |
Vertinamuoju laikotarpiu atliktų patikrinimų, naudojant kontrolinius klausimynus, dalis (proc.), palyginti su visais šiuo laikotarpiu atliktais patikrinimais (siekiama perspektyvinio didėjimo). |
R = X / Y x 100 %, čia: X – vertinamuoju laikotarpiu atliktų kontrolės procedūrų, kurių metu buvo naudojami kontroliniai klausimynai, skaičius; Y – bendras vertinamuoju laikotarpiu atliktų kontrolės procedūrų skaičius. |
Kas ketvirtį |
|
|
|
|
|
9. |
Vertinamojo laikotarpio įstaigų ir įmonių, teigiančių, kad TLK konsultacija buvo naudinga, padėjo suprasti teisės aktus ir jų laikytis, dalis (proc.), palyginti su visomis šiuo laikotarpiu apklaustomis įstaigomis ir įmonėmis (siekiama perspektyvinio didėjimo). |
R = X / Y x 100 %, čia: X – ūkio subjektų (respondentų), vertinamuoju laikotarpiu teigiamai įvertinusių teiginį, kad tikrintojas (-ai) aiškiai, suprantamai atsakė į veiklos patikrinimo metu kilusius klausimus, skaičius; Y – visų vertinamuoju laikotarpiu apklausoje dalyvavusių ūkio subjektų (respondentų) skaičius. |
Kasmet |
|
|
|
|
|
10. |
Įstaigų ir įmonių, teigiančių, kad pirmaisiais veiklos metais gavo naudingų konsultacijų ir joms nebuvo taikytos poveikio priemonės, išskyrus atvejus, kai jos buvo būtinos ir neišvengiamos, siekiant užkirsti kelią reikšmingos žalos ar pavojaus visuomenei, kitų asmenų interesams ar aplinkai atsiradimui, dalis (proc.). |
R= X / Y x 100 %, čia: X – ūkio subjektų (respondentų), teigiamai įvertinusių teiginį, kad pirmaisiais veiklos metais gavo naudingų konsultacijų ir jiems nebuvo taikytos poveikio priemonės (veiklos apribojimas, administracinė nuobauda – įspėjimas, bauda), skaičius; Y – visų apklausoje dalyvavusių ūkio subjektų (respondentų) skaičius. |
Kasmet |
|
|
|
|
|
11. |
Vertinamojo laikotarpio įstaigų ir įmonių, teigiančių, kad kontroliniai klausimynai padėjo suvokti teisės aktų reikalavimus ir geriau juos įgyvendinti, dalis (proc.), palyginti su visomis šiuo laikotarpiu apklaustomis įstaigomis ir įmonėmis (siekiama perspektyvinio didėjimo). |
R = X / Y x 100 %, čia: X – ūkio subjektų (respondentų), vertinamuoju laikotarpiu teigiamai įvertinusių teiginį, kad kontroliniai klausimynai padėjo suvokti teisės aktų reikalavimus ir geriau juos įgyvendinti, skaičius; Y – visų vertinamuoju laikotarpiu apklausoje dalyvavusių ūkio subjektų (respondentų), kuriems buvo patikrinimo metu buvo pateikti kontroliniai klausimynai, skaičius. |
Kasmet |
|
|
|
|
|
12. |
Įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą vykdančių TLK darbuotojų, vertinamuoju laikotarpiu dalyvavusių kvalifikacijos tobulinimo kursuose ir mokymuose, skaičius (siekiama perspektyvinio didėjimo) |
R = X, čia: X – įstaigas ir įmones konsultuojančių ir įstaigų bei įmonių veiklos duomenų IS „Sveidra“ stebėseną atliekančių institucijos darbuotojų, vertinamuoju laikotarpiu dalyvavusių kvalifikacijos tobulinimo kursuose ir mokymuose, susijusiuose su vykdomų funkcijų atlikimu, skaičius. |
Kasmet
|
|
|
|
|
|
13. |
Kontrolės procedūrų, vertinamuoju laikotarpiu inicijuotų stebėsenos duomenų pagrindu, dalis (proc.), palyginti su bendru šiuo laikotarpiu atliktų kontrolės procedūrų skaičiumi (siekiama perspektyvinio didėjimo). |
R = X/Y x 100 %, čia: X – vertinamuoju laikotarpiu stebėsenos duomenų pagrindu inicijuotų kontrolės procedūrų skaičius; Y – bendras vertinamuoju laikotarpiu atliktų kontrolės procedūrų skaičius. |
Kasmet |
|
|
|
|
|
14. |
Rotacinių kontrolės procedūrų, atliktų vertinamuoju laikotarpiu, dalis (proc.), palyginti su bendru šiuo laikotarpiu atliktų kontrolės procedūrų skaičiumi. Siektina rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 3 procentai visų vertinamuoju laikotarpiu atliktų kontrolės procedūrų. |
R = X / Y x 100 %, čia: X – vertinamuoju laikotarpiu atliktų rotacinių kontrolės procedūrų skaičius; Y – bendras vertinamuoju laikotarpiu atliktų kontrolės procedūrų skaičius. |
Kasmet |
|
|
|
|
|
15. |
Į VLK direktoriaus įsakymu patvirtintą prioritetinių kontrolės krypčių sąrašą įrašytų kontrolės krypčių, pagal kurias vertinamuoju laikotarpiu buvo atliekamos kontrolės procedūros, dalis (proc.), palyginti su bendru į šį sąrašą įrašytų kontrolės krypčių skaičiumi (siekiama perspektyvinio didėjimo). |
R = X / Y x 100 %, čia: X – į VLK direktoriaus įsakymu patvirtintą prioritetinių krypčių sąrašą įtrauktų kontrolės krypčių, pagal kurias vertinamuoju laikotarpiu buvo vykdomos kontrolės procedūros, skaičius; Y – bendras VLK direktoriaus įsakymu patvirtintų prioritetinių kontrolės krypčių skaičius. |
Kasmet |
|
|
|
|
|
16. |
Vertinamuoju laikotarpiu atliktų bendrų TLK ir (ar) VLK ekspertizių skaičius. |
R = X, čia: X – vertinamuoju laikotarpiu atliktų bendrų ekspertizių skaičius. Šį skaičių nurodo tos TLK, kurios organizavo bendras ekspertizes. |
Kasmet |
|
|
|
|
|
Pastaba. Lentelėje pilka spalva pažymėti laukai nepildomi.