Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2010 M. RUGPJŪČIO 5 D. SPRENDIMO NR. T-136 „DĖL DIENOS SOCIALINĖS GLOBOS ASMENS NAMUOSE TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2021 m. rugpjūčio 31 d. Nr. T-160
Joniškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti Dienos socialinės globos asmens namuose teikimo tvarkos aprašą, patvirtintą Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2010 m. rugpjūčio 5 d. sprendimu Nr. T-136 „Dėl Dienos socialinės globos asmens namuose teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (2015 m. gruodžio 17 d. sprendimo Nr. T-246 redakcija, su pakeitimu, padarytu 2020 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr. T-61), ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Joniškio rajono savivaldybės tarybos
2010 m. rugpjūčio 5 d. sprendimu Nr. T-136
(Joniškio rajono savivaldybės tarybos
2021 m. rugpjūčio 31 d. sprendimo Nr. T-160
redakcija)
DIENOS SOCIALINĖS GLOBOS ASmens NAMUOSE TEIKIMO
TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Dienos socialinės globos asmens namuose teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja dienos socialinės globos asmens namuose paslaugų gavėjus, paslaugų trukmę, organizavimo, skyrimo ir teikimo pagrindinius principus, finansavimo bei mokėjimo už paslaugas tvarką ir sąlygas Joniškio rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).
2. Dienos socialinė globa asmens namuose (toliau – dienos globa namuose) – tai socialinių ir slaugos paslaugų visuma, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba dienos metu.
3. Dienos globos namuose tikslas – sudaryti sąlygas asmeniui kuo ilgiau visavertiškai gyventi namuose, bendruomenėje, užtikrinti tinkamą socialinės globos ir slaugos paslaugų organizavimą ir teikimą, stiprinti asmens gebėjimus ir savarankiškumą, palaikyti socialinius ryšius su šeima, bendruomene.
II SKYRIUS
DIENOS GLOBOS NAMUOSE PASLAUGŲ GAVĖJAI
5. Dienos globa namuose skiriama asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą Savivaldybėje ir kuriems nustatytas dienos globos namuose poreikis. Paslaugų gavėjai:
5.1. vaikas su sunkia negalia – asmuo, kuriam pagal Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymą (toliau – Įstatymas) nustatytas visiško nesavarankiškumo lygis ir kuriam pagal Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymą (toliau – Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymas) pripažintas sunkaus neįgalumo lygis;
5.2. suaugęs asmuo su sunkia negalia – asmuo, kuriam pagal Įstatymą nustatytas visiško nesavarankiškumo lygis ir kuris pagal Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymą yra pripažintas nedarbingu;
III SKYRIUS
DIENOS GLOBOS NAMUOSE ORGANIZAVIMAS
6. Dienos globos namuose paslaugos sudėtis:
7. Asmuo arba jo įgaliotas asmuo, globėjas (rūpintojas), bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) negali to padaryti pats, (toliau – pareiškėjas) dėl šių paslaugų skyrimo kreipiasi į deklaruotos gyvenamosios vietos seniūniją: užpildo prašymą-paraišką gauti socialines paslaugas (forma SP-8, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu) (toliau – Prašymas) ir pateikia šiuos dokumentus:
7.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam kreipiantis tiesiogiai į gyvenamosios vietos seniūniją, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija;
7.2. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad asmuo yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (tik tuo atveju, kai Lietuvos Respublikos piliečio pase ar leidime nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje nėra įrašo apie gyvenamąją vietą arba nėra duomenų gyvenamosios vietos apskaitos dokumentuose);
7.3. Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos išduotą pažymą apie nustatytus specialiuosius poreikius.
7.4. pažymą apie pajamas, gautas per paskutinius 3 mėnesius iki kreipimosi mėnesio, kai tokių duomenų nėra socialinės paramos apskaitos sistemoje „Parama“ ir socialinės paramos informacinėje sistemoje (toliau – SPIS);
7.5. teismo nutartį dėl rūpybos ar globos nustatymo (jei asmeniui teismo sprendimu nustatyta rūpyba arba globa);
8. Jei seniūnijos socialinio darbo specialistui reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu, jie gali prašyti iš asmens (šeimos narių) papildomų dokumentų arba duomenų, reikalingų socialinių paslaugų poreikiui nustatyti.
9. Jeigu dokumentai ir (ar) duomenys, kurių reikia nustatant teisę gauti paslaugą, yra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose ar juos Savivaldybė pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) Savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, pareiškėjas šių dokumentų ir (ar) duomenų pateikti neprivalo.
10. Pareiškėjas Prašymą gali teikti ir elektroniniu būdu, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga. Tokiu atveju, asmuo patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP). Paslaugų gavėjams suteikiama galimybė prisijungti naudojantis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninės bankininkystės sistemomis. Jei Prašymas pateikiamas socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje, Prašymo pateikimas tvirtinamas skaitmeniniu pareiškėjo, jo globėjo, rūpintojo ar kito įgalioto asmens parašu.
11. Seniūnijos socialinio darbo specialistas arba Savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus (toliau – Skyrius) atsakingas specialistas, gavęs ir užregistravęs Prašymą, ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų privalo nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, užpildydamas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu, ir ne vėliau kaip per 20 kalendorinių dienų senyvo amžiaus asmens, suaugusio asmens su negalia ar vaiko su negalia dienos globos namuose poreikį.
Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikis nustatomas vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymu ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos nuostatomis. Vaiko su negalia socialinės globos poreikis nustatomas vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymu ir Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos nuostatomis.
Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimas gali būti pratęsiamas iki 15 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos, o asmens dienos globos namuose poreikio nustatymo terminas gali būti pratęsiamas iki 30 kalendorinių dienų raštu, nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti.
12. Seniūnijos socialinio darbo specialistas arba Skyriaus atsakingas specialistas, vertindamas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, nustato dienos globos namuose teikimo trukmę ir apimtį.
13. Asmuo, jo globėjas, rūpintojas privalo teikti informaciją, susijusią su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimu. Paaiškėjus, kad dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nepriimamas, kol informacija bus patikslinta ir asmens socialinių paslaugų poreikis bus nustatytas iš naujo.
14. Seniūnijos socialinio darbo specialistas asmens Prašymą registruoja socialinės paramos apskaitos sistemoje „Parama“, jo duomenis suveda į SPIS duomenų bazę ir kartu su poreikio vertinimo dokumentais pateikia Skyriaus specialistui, kuris įvertina asmens pateiktus dokumentus ir parengia sprendimo projektą dėl paslaugų skyrimo.
15. Sprendimą dėl dienos globos namuose skyrimo per 20 kalendorinių dienų nuo asmens socialinės globos poreikio vertinimo išvadų pateikimo Skyriui dienos priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo. Priėmus sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo, užpildoma Sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo SP-9 forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.
16. Priėmus sprendimą dėl dienos globos namuose skyrimo, dokumentai perduodami paslaugas teikiančiai Įstaigai, kuri formuoja paslaugų gavėjo bylą.
17. Asmens (šeimos) ir Įstaigos teisės ir pareigos, susijusios su paslaugų skyrimu ir mokėjimu už paslaugas, nustatomos rašytine sutartimi.
18. Medicininę slaugą namuose teikia slaugytojas ir slaugytojo padėjėjai pagal asmens šeimos gydytojo slaugos ir gydymo procedūrų atlikimo poreikius, paskirtą gydymą, asmens sveikatos būklę ir sudarytą slaugos planą. Šeimos gydytojas pildo siuntimo formą Nr. F027/a dėl slaugos ir gydymo procedūrų atlikimo namuose, nurodydamas diagnozę, paskirtą gydymą ir kitą informaciją, reikalingą slaugai.
19. Dienos globos namuose paslauga gali būti teikiama nuo 2 iki 8 valandų per dieną iki 5 kartų per savaitę darbo dienomis.
20. Jeigu asmeniui dienos globos namuose paslauga reikalinga daugiau nei 8 valandas per dieną arba nakties metu, taip pat susidarius krizinėms situacijoms (trumpam laikui pablogėjus asmens sveikatos būklei, atsiradus išskirtinėms sąlygoms šeimoje), asmuo gali kreiptis dėl trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos institucijoje. Apie pasikeitusias aplinkybes, turinčias tiesioginės įtakos paslaugų teikimui (pasikeitus asmens sveikatos būklei, pajamoms ir kt.), asmuo, vienas iš suaugusių šeimos narių, globėjas ar rūpintojas per 7 dienas turi pranešti Įstaigai.
21. Pasikeitus paslaugų gavėjo sveikatos būklei, socialinėms aplinkybėms, kai asmeniui reikia keisti paslaugų rūšį, Įstaigos vadovas ar jo įgaliotas asmuo su paslaugų poreikio vertinimu ir asmens prašymu kreipiasi į Skyrių.
22. Įstaiga iki kiekvieno mėnesio 10 dienos pateikia Skyriui informaciją apie dienos globos namuose paslaugų teikimą.
IV SKYRIUS
FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS
24. Asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už dienos globą namuose vertina ir mokesčio dydį nustato Skyriaus atsakingas specialistas.
25. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), gaunantis dienos globą namuose, ar jam teisėtai atstovaujantis asmuo privalo pranešti Įstaigai apie asmens (šeimos) pajamų pasikeitimus, įvykusius per dienos globos namuose gavimo laikotarpį.
26. Skyrius turi teisę asmens, gaunančio socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar Įstaigos iniciatyva.
27. Skyrius, gavęs informaciją apie asmens (šeimos) pajamų pokyčius per dienos globos namuose gavimo laiką, finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo.
V SKYRIUS
MOKESTIS UŽ DIENOS GLOBĄ NAMUOSE
29. Mokestis už dienos globą namuose nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas ir gali būti nustatytas tik pinigine išraiška.
30. Mokesčio už dienos globą namuose dydžiai (VRP – valstybės remiamos pajamos):
Pajamų dydžiai |
Viršutinė mokėjimo riba (ne daugiau kaip) |
Vienam gyvenančiam asmeniui |
|
Iki 3 VRP |
10 proc. asmens pajamų |
Nuo 3 VRP iki 4 VRP |
15 proc. asmens pajamų |
Virš 4 VPR |
20 proc. asmens pajamų |
Šeimoje gyvenančiam asmeniui |
|
Iki 2 VRP |
10 proc. asmens pajamų |
Nuo 2 VRP iki 3 VRP |
15 proc. asmens pajamų |
Nuo 3 VPR iki 4 VRP |
20 proc. asmens pajamų |
Nuo 4 VRP iki 5 VRP |
25 proc. asmens pajamų |
Virš 5 VRP |
30 proc. asmens pajamų |
31. Įstaigos atsakingas darbuotojas pasibaigus kalendoriniam mėnesiui, vadovaudamasis teisės aktais, apskaičiuoja kiekvieno paslaugos gavėjo mokesčio už suteiktą dienos globą namuose dydį.
32. Mokesčio dydis už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą nustatomas proporcingai teikiamos paslaugos trukmei.
VI SKYRIUS
DIENOS GLOBOS NAMUOSE STABDYMAS, NUTRAUKIMAS IR ATNAUJINIMAS
34. Dienos globa namuose sustabdoma rašytiniu gavėjo, jo globėjo (rūpintojo) prašymu iki dviejų mėnesių laikotarpiui, išskyrus, kai gavėjas gydomas ligoninėje (šiuo atveju dienos globos teikimas sustabdomas, iki gavėjas sugrįš į namus).
35. Dienos globos namuose teikimas asmeniui atnaujinamas išnykus aplinkybėms, dėl kurių buvo priimtas sprendimas sustabdyti dienos globos teikimą.
36. Dienos globos namuose teikimas nutraukiamas:
36.4. jei, praėjus dviem mėnesiams nuo prašymo sustabdyti dienos globos namuose teikimą, nesikreipiama dėl paslaugų atnaujinimo;
36.5. kai teikiamų socialinių paslaugų nepakanka ir jos neefektyvios, Įstaigos atsakingam socialiniam darbuotojui įvertinus asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį;
37. Sprendimą dėl dienos globos namuose nutraukimo priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo per 14 kalendorinių dienų nuo Įstaigos informacijos pateikimo dienos.
VII SKYRIUS
DIENOS GLOBOS NAMUOSE FINANSAVIMAS
39. Dienos globos namuose finansavimo šaltiniai:
39.1. valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams socialinei globai asmenims, turintiems sunkią negalią, organizuoti;
40. Asmenims, turintiems sunkią negalią, dienos globa namuose iš dalies finansuojama valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos lėšomis, kurios naudojamos skirtumui tarp socialinės globos kainos ir asmens mokėjimo už socialines paslaugas finansuoti.
41. Lėšų, gautų už socialinės globos namuose paslaugų teikimą, apskaita tvarkoma įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
44. Už dienos globos namuose planavimą ir administravimą atsakingas Skyrius, už dienos globos namuose teikimo organizavimą atsakinga šias paslaugas teikianti Įstaiga.
45. Lėšų, gautų už dienos globą namuose, apskaita ir naudojimas kontroliuojamas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
46. Ginčai dėl Savivaldybės administracijos priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
47. Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.