LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
2012 M. KOVO 9 D. ĮSAKYMO NR. A1-135 „DĖL valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2018 m. spalio 12 d. Nr. A1-574
Vilnius
P a k e i č i u Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. A1-135 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:
„6. Jeigu prekėms ar paslaugoms pirkti numatoma naudoti skirtas valstybės pagalbos lėšas, šie pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, o jei pirkimus atlieka ne perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, – Prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėmis, patvirtintomis Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) direktoriaus įsakymu.“
2. Papildau 101 punktu:
„101. Socialinės įmonės ir Užimtumo tarnyba, tvarkydamos fizinių asmenų duomenis, turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų laikymąsi.“
3. Pakeičiu 11.1.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
4. Pakeičiu 11.2.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„11.2.2. išlaidos patirtos pasirašius sutartį dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos (toliau – sutartis). Išlaidos neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ar pritaikyti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti gali būti socialinės įmonės patirtos per 12 mėnesių laikotarpį iki paraiškos ir kitų nustatytų dokumentų pateikimo Užimtumo tarnybai dienos (šiuo atveju socialinė įmonė turi atsižvelgti į tai, kad subsidijuojamos dalies dydis procentais ir maksimali valstybės pagalbos suma teikiant paraišką gali skirtis nuo tų valstybės pagalbos dydžių, kurie buvo patiriant išlaidas);“.
5. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:
„13. Subsidija darbo užmokesčiui yra skiriama įdarbinus Įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytai tikslinei asmenų grupei priklausantį darbuotoją ir mokama visą jo darbo laikotarpį, o įdarbinus Įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose nurodytoms tikslinėms asmenų grupėms priklausančius darbuotojus, ši kompensacija skiriama ir mokama ne ilgiau kaip 12 mėnesių po įdarbinimo. Jei šio įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 2–6 punktuose nurodytoms tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų nedarbo trukmė nuo įsiregistravimo Užimtumo tarnyboje dienos yra ilgesnė kaip dveji metai, tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos išlaidos darbo užmokesčiui ir valstybinio socialinio draudimo įmokoms kompensuoti per ne ilgesnį kaip 24 mėnesių po įdarbinimo laikotarpį.“
6. Pakeičiu 35.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
7. Pakeičiu 42 punktą ir jį išdėstau taip:
„42. Subsidija neįgalių darbuotojų darbo vietoms ir jų darbo priemonėms pritaikyti turi būti visiškai panaudota ir su Užimtumo tarnyba atsiskaityta iki kalendorinių metų gruodžio 15 dienos. Užimtumo tarnybos direktoriaus motyvuotu sprendimu šis terminas gali būti pratęstas, bet ne daugiau kaip 30 darbo dienų.“
8. Pakeičiu 53 punktą ir jį išdėstau taip:
9. Pakeičiu 59 punktą ir jį išdėstau taip:
10. Pakeičiu 60 punktą ir jį išdėstau taip:
11. Pakeičiu 61 punktą ir jį išdėstau taip:
12. Pakeičiu 62 punktą ir jį išdėstau taip:
„62. Jeigu Užimtumo tarnyba nustato, kad pateikti ne visi šiame tvarkos apraše nurodyti dokumentai arba juose nurodyta ne visa reikalinga informacija, arba pateikta informacija, pagal Užimtumo tarnybos turimus duomenis, nėra teisinga, ji kreipiasi į socialinę įmonę, nurodydama trūkumus ir jų pašalinimo terminą.“
13. Pakeičiu 63 punktą ir jį išdėstau taip:
14. Pakeičiu 65 punktą ir jį išdėstau taip:
15. Pakeičiu 66 punktą ir jį išdėstau taip:
„66. Užimtumo tarnyba, priėmusi sprendimą skirti šio tvarkos aprašo 3.2–3.6 papunkčiuose nurodytą valstybės pagalbą, socialinei įmonei registruotu paštu išsiunčia sutarties projektą bei raštą, kuriame informuoja apie priimtą sprendimą skirti valstybės pagalbą, nurodo sutarties pasirašymo terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 5 darbo dienos nuo pranešimo gavimo dienos, ir pateikia kitą svarbią informaciją. Priėmus sprendimą skirti šio tvarkos aprašo 3.2 papunktyje nurodytą valstybės pagalbą, prieš pasirašant sutartį, socialinė įmonė privalo pateikti banko, draudimo bendrovės ar kitos kredito įstaigos garantinį raštą dėl ne mažesnės kaip 50 procentų subsidijos sumos, skirtos neįgalių darbuotojų darbo vietoms steigti ar pritaikyti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti, sutarties galiojimo laikotarpiui. Sutartį pasirašo Užimtumo tarnybos direktorius ir socialinės įmonės vadovas ar jo įgaliotas asmuo. Tipinę sutarties formą tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.“
16. Pakeičiu 67 punktą ir jį išdėstau taip:
„67. Socialinė įmonė, negalėdama pasirašyti sutarties per nurodytą terminą, iki šio termino pabaigos turi teisę pateikti Užimtumo tarnybai motyvuotą prašymą nustatyti kitą sutarties pasirašymo terminą. Jeigu Užimtumo tarnyba nustato, kad socialinės įmonės nurodytos priežastys, dėl kurių ji negali pasirašyti sutarties per nurodytą terminą, yra svarbios, ji gali nustatyti kitą sutarties pasirašymo terminą. Socialinei įmonei per nustatytą terminą nepasirašius sutarties, subsidija nemokama.“
17. Pakeičiu 69 punktą ir jį išdėstau taip:
„69. Užimtumo tarnybai priėmus sprendimą skirti subsidiją neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ar pritaikyti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti ir kompensuoti socialinės įmonės išlaidas, kurias ji patyrė per 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos, Užimtumo tarnyba ir socialinė įmonė sudaro sutartį, o prie paraiškos pridėti dokumentai laikomi šios sutarties priedais, kuriais remiantis išmokama subsidija.“
18. Pakeičiu 70 punktą ir jį išdėstau taip:
19. Pakeičiu 73 punktą ir jį išdėstau taip:
„73. Mokėjimo prašymai turi būti atsiųsti Užimtumo tarnybai elektroniniu būdu, nesant galimybės teikti elektroniniu būdu, – registruotu paštu arba įteikti tiesiogiai. Mokėjimo prašymuose deklaruojamos patirtos ir apmokėtos išlaidos turi būti pagrįstos išlaidas pateisinančiais (rangovų, paslaugų teikėjų ar prekių tiekėjų pateiktos sąskaitos, perdavimo–priėmimo aktai, darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai ar kiti dokumentai, pateisinantys patirtas išlaidas) ir išlaidų apmokėjimą įrodančiais (banko darbuotojo parašu ar banko spaudu patvirtinti išrašai iš banko sąskaitos, vietiniai mokėjimo nurodymai ar kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas) dokumentais (patvirtintomis (socialinės įmonės antspaudu bei vadovo parašu) dokumentų kopijomis), kurie pridedami prie mokėjimo prašymo.“
20. Pakeičiu 74 punktą ir jį išdėstau taip:
„74. Šio tvarkos aprašo 3.1, 3.5 ir 3.6 papunkčiuose nurodyta valstybės pagalba priemonių įgyvendinimo išlaidoms kompensuoti teikiama taip:
74.1. socialinė įmonė pradeda veiklą iš savo lėšų ir teikia Užimtumo tarnybai užpildytą atitinkamą nustatytos formos mokėjimo prašymą (šio tvarkos aprašo 2, 3, 4, 5 priedai). Su Užimtumo tarnyba suderinti mokėjimo prašymai teikiami kas mėnesį, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 10 dienos;
74.2. Užimtumo tarnyba, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo mokėjimo prašymo gavimo dienos nustačiusi, jog prašyme nurodytos išlaidos yra tinkamos kompensuoti, perveda prašomą sumą į mokėjimo prašyme nurodytą specialią socialinės įmonės valstybės pagalbos sąskaitą Lietuvos Respublikoje veikiančioje kredito įstaigoje ar kitoje mokėjimo paslaugų teikėjo įstaigoje ne vėliau kaip iki kito mėnesio 25 dienos. Jeigu Užimtumo tarnyba nustato, kad, pagal jos turimus duomenis, mokėjimo prašyme nurodyta informacija nėra tiksli ir išsami arba pateikti ne visi išlaidas pateisinantys ir išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai, ji kreipiasi į socialinę įmonę, nurodydama, kokią trūkstamą (patikslintą) informaciją ar dokumentus per jos nustatytą terminą socialinė įmonė privalo pateikti. Socialinei įmonei per nustatytą terminą nepateikus trūkstamos informacijos ar dokumentų, valstybės pagalba neišmokama arba valstybės pagalbos lėšomis dengiama tik tinkamų kompensuoti išlaidų dalis.“
21. Pakeičiu 76 punktą ir jį išdėstau taip:
„76. Šio tvarkos aprašo 3.3 papunktyje nurodyta valstybės pagalba priemonių įgyvendinimo išlaidoms kompensuoti teikiama taip:
76.1. socialinė įmonė gali teikti Užimtumo tarnybai mokėjimo prašymą (šio tvarkos aprašo 8 priedas) pervesti sutartyje nurodyto dydžio avanso mokėjimą, jei tai buvo numatyta sutartyje;
76.2. Užimtumo tarnyba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo mokėjimo prašymo gavimo dienos perveda socialinei įmonei avansą į mokėjimo prašyme nurodytą specialią socialinės įmonės valstybės pagalbos sąskaitą Lietuvos Respublikoje veikiančioje kredito įstaigoje ar kitoje mokėjimo paslaugų teikėjo įstaigoje;
76.3. socialinė įmonė, panaudojusi ne mažiau kaip 50 procentų šio tvarkos aprašo 76 punkte nurodytai valstybės pagalbai gauti numatytų lėšų (įskaitant visą gautą avansą), sutartyje nustatyta tvarka teikia Užimtumo tarnybai mokėjimo prašymą pervesti sutartyje nurodyto dydžio tarpinį mokėjimą (šio tvarkos aprašo 8 priedas). Kartu su mokėjimo prašymu pervesti tarpinį mokėjimą ji pateikia nustatytos formos tarpines veiklos (darbų) ir išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitas (šio tvarkos aprašo 6 ir 7 priedai) bei įmonės nuosavų ir valstybės pagalbos lėšų, nurodytų priemonės įgyvendinimo išlaidų sąmatoje, panaudojimą patvirtinančius dokumentus;
76.4. Užimtumo tarnyba, išnagrinėjusi socialinės įmonės prašymą pervesti tarpinį mokėjimą bei tarpines veiklos (darbų) ir išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitas, priima sprendimą dėl ataskaitų tvirtinimo per 5 darbo dienas nuo šių dokumentų gavimo dienos. Patvirtinus pateiktas tarpines veiklos (darbų) ir išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitas, tarpinis mokėjimas socialinei įmonei pervedamas per 5 darbo dienas nuo ataskaitų patvirtinimo dienos. Užimtumo tarnybai nepatvirtinus pateiktų ataskaitų dėl to, kad jose pateikti duomenys netikslūs, informacija dėl išlaidų panaudojimo tikslingumo nepakankama, netikslūs ar taisyti finansiniai dokumentai, socialinė įmonė privalo per Užimtumo tarnybos nustatytą terminą pašalinti nurodytus ataskaitų trūkumus ir pateikti jas kartu su nauju mokėjimo prašymu pervesti tarpinį mokėjimą;
76.5. socialinė įmonė, įgyvendinusi visas sutartyje numatytas priemones, pateikia Užimtumo tarnybai mokėjimo prašymą pervesti galutinį mokėjimą ir nustatytos formos galutines veiklos (darbų) ir išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitas (šio tvarkos aprašo 6 ir 7 priedai);
76.6. Užimtumo tarnyba, išnagrinėjusi socialinės įmonės mokėjimo prašymą pervesti galutinį mokėjimą (šio tvarkos aprašo 8 priedas) bei galutines veiklos (darbų) ir išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitas (šio tvarkos aprašo 6 ir 7 priedai), priima sprendimą dėl šių ataskaitų tvirtinimo per 5 darbo dienas nuo šių dokumentų gavimo dienos. Patvirtinus ataskaitas, socialinei įmonei galutinis mokėjimas pervedamas per 5 darbo dienas nuo ataskaitų patvirtinimo dienos. Užimtumo tarnybai nepatvirtinus pateiktų ataskaitų dėl šio tvarkos aprašo 76.4 papunktyje nurodytų priežasčių, socialinė įmonė privalo per Užimtumo tarnybos nustatytą terminą pašalinti nurodytus ataskaitų trūkumus ir pateikti jas kartu su nauju mokėjimo prašymu pervesti galutinį mokėjimą.“
22. Pakeičiu 761 punktą ir jį išdėstau taip:
„761. Šio tvarkos aprašo 3.2 ir 3.4 papunkčiuose nurodyta valstybės pagalba priemonių įgyvendinimo išlaidoms kompensuoti teikiama taip:
761.2. socialinė įmonė, sudariusi materialines ir teisines sąlygas neįgaliam darbuotojui atlikti savo darbo funkcijas arba pritaikiusi darbo vietą pagal neįgalaus darbuotojo specialius poreikius jo darbo funkcijoms atlikti, arba pritaikiusi neįgalių darbuotojų darbo aplinką, gamybines ir poilsio patalpas, pateikia Užimtumo tarnybai galutines veiklos (darbų) ir išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitas (šio tvarkos aprašo 6 ir 7 priedai);
761.3. Užimtumo tarnyba, išnagrinėjusi galutines socialinės įmonės veiklos (darbų) ir išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitas (šio tvarkos aprašo 6 ir 7 priedai), priima sprendimą dėl šių ataskaitų tvirtinimo per 5 darbo dienas nuo šių dokumentų gavimo dienos. Užimtumo tarnybai nepatvirtinus pateiktų ataskaitų dėl šio tvarkos aprašo 76.4 papunktyje nurodytų priežasčių, socialinė įmonė privalo per Užimtumo tarnybos nustatytą terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų, pašalinti nurodytus ataskaitų trūkumus ir pateikti ištaisytas ataskaitas;
761.4. kai Užimtumo tarnyba patvirtina galutines veiklos (darbų) ir išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitas (šio tvarkos aprašo 6 ir 7 priedai), Užimtumo tarnybos direktoriaus įgaliotas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo ataskaitų patvirtinimo dienos nuvykęs į socialinę įmonę, įsitikina, kad sudarytos materialinės ir teisinės sąlygos neįgaliam darbuotojui atlikti savo darbo funkcijas arba kad darbo vietos pritaikytos pagal neįgalaus darbuotojo specialius poreikius jo darbo funkcijoms atlikti, arba kad pritaikyta neįgalių darbuotojų darbo aplinka, gamybinės ir poilsio patalpos, pagal Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtintą formą surašo darbo vietos įsteigimo ar pritaikymo arba aplinkos, gamybinių ir poilsio patalpų pritaikymo aktą, kurį pasirašo socialinė įmonė ir Užimtumo tarnyba. Surašant darbo vietos įsteigimo ar pritaikymo aktą, dalyvauja vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus įgaliotas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, kuris patikrina naujai įsteigtos ar pritaikytos darbo vietos atitiktį darbuotojų saugos ir sveikatos bei higienos normų reikalavimams ir tai pažymi darbo vietos įsteigimo ar pritaikymo akte;
761.5. socialinė įmonė, į įsteigtas ar pritaikytas darbo vietas įdarbinusi neįgalius asmenis arba pritaikiusi aplinką, gamybines ir poilsio patalpas, pateikia Užimtumo tarnybai mokėjimo prašymą pervesti galutinį mokėjimą (šio tvarkos aprašo 8 priedas) bei įdarbintų neįgalių asmenų darbo sutarčių kopijas (įdarbinimo atveju). Užimtumo tarnyba, išnagrinėjusi socialinės įmonės mokėjimo prašymą pervesti galutinį mokėjimą (šio tvarkos aprašo 8 priedas), priima sprendimą pervesti galutinį mokėjimą per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos.“
23. Pakeičiu 79 punktą ir jį išdėstau taip:
24. Pakeičiu 83 punktą ir jį išdėstau taip:
„83. Užimtumo tarnybos direktorius turi teisę sustabdyti visos ar tam tikros rūšies valstybės pagalbos mokėjimą socialinei įmonei šiais atvejais:
83.1. kilus pagrįstų įtarimų, kad informacija, pateikta mokėjimų prašymuose gauti valstybės pagalbą, yra neteisinga;
83.2. vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus įgaliotam valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį, išsiuntus raštą socialinei įmonei dėl atliekant veiklos priežiūrą nustatytų Įstatymo ar jo įgyvendinamųjų teisės aktų pažeidimų (neatitikimų) ir apie tai informavus Užimtumo tarnybą;
25. Pakeičiu 84 punktą ir jį išdėstau taip:
„84. Sustabdytas valstybės pagalbos mokėjimas socialinei įmonei atnaujinamas, kai:
84.1. per Užimtumo tarnybos nustatytą terminą socialinė įmonė ištaiso mokėjimų prašymuose gauti valstybės pagalbą nurodytą informaciją;
84.2. socialinė įmonė per vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus įgalioto valstybės tarnautojo ar darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, nustatytą terminą pašalina atliekant veiklos priežiūrą nustatytus Įstatymo ar jo įgyvendinamųjų teisės aktų pažeidimus (neatitikimus) ir apie tai informuoja Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos teritorinį skyrių bei Užimtumo tarnybą;
26. Pakeičiu 87 punktą ir jį išdėstau taip:
27. Pakeičiu 88.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
„88.5. be Užimtumo tarnybos leidimo ilgalaikis turtas, kurį socialinė įmonė įsigijo pasinaudodama subsidijomis, buvo parduotas, dovanotas ar kitaip perleistas, taip pat išvežtas už Europos ekonominės erdvės valstybių teritorijos ribų, įkeistas ar kitaip suvaržytos teisės į jį nepraėjus trejiems metams nuo šio turto įsigijimo momento;“.
28. Pakeičiu 89 punktą ir jį išdėstau taip:
29. Pakeičiu 93 punktą ir jį išdėstau taip:
„93. Užimtumo tarnyba registruoja socialinei įmonei skirtas ir išmokėtas valstybės pagalbos sumas. Jei paskutinę ketvirčio dieną apskaičiuota faktiškai gauta valstybės pagalbos suma viršija Įstatymo 22 straipsnyje nurodytas didžiausias leistinas valstybės pagalbos vienai socialinei įmonei ribas, tai per vieną mėnesį nuo paskutinės socialinės įmonės pateiktos iš visų šaltinių gautos ir panaudotos valstybės pagalbos ataskaitos pateikimo dienos ši perviršio suma turi būti grąžinama Užimtumo tarnybai.“
30. Pakeičiu 94 punktą ir jį išdėstau taip:
Valstybės pagalbos teikimo
socialinėms įmonėms tvarkos aprašo
1 priedas
(Paraiškos gauti valstybės pagalbą forma)
________________________________________________________________________________________________
(juridinio asmens pavadinimas, kodas ir adresas)
Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
Paraiška gauti ________________________________
(įrašyti valstybės pagalbos rūšį)
_______________Nr.____________
(data)
1. Duomenys apie paraiškos teikėją
Socialinės įmonės pavadinimas |
|
|
Socialinės įmonės pažymėjimo Nr. |
|
|
Socialinės įmonės rekvizitai: |
||
kodas |
|
|
adresas (gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė) |
|
|
telefonas |
|
|
faksas |
|
|
el. p. adresas |
|
|
banko pavadinimas |
|
|
banko kodas |
|
|
atsiskaitomosios sąskaitos numeris |
||
PVM mokėjimas |
⬜taip PVM mokėtojo kodas ___________________________________ ⬜ne PVM nemokėjimo teisinis pagrindas _______________________
|
|
2. Duomenys apie prašomos valstybės pagalbos panaudojimą:
2.3. valstybės pagalbos dydis2 (per metus) _________________________________Eur;
(skaičiais ir žodžiais)
3. Valstybės pagalbos poreikio pagrindimo ir jos panaudojimo aprašymas (toliau pateiktais paaiškinimais vadovautis, atsižvelgiant į prašomos valstybės pagalbos rūšį):
3.1. prašomos valstybės pagalbos panaudojimo tikslas (nurodyti, ko bus siekiama panaudojant valstybės pagalbą);
3.2. numatomų vykdyti (įvykdytų4) veiklų aprašymas (numatomos veiklos, jų organizavimas, tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų darbo funkcijos; darbuotojų mokymo projektas ir (arba) jų dalyvavimas socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos priemonėse ir kt.);
3.3. valstybės pagalbos lėšų poreikio pagrindimas (nurodyti, kokias išlaidas prašoma subsidijuoti (darbo procese naudojamoms transporto priemonėms (išskyrus lengvuosius automobilius) ir darbo įrenginiams (mašinoms, įrenginiams, aparatams, prietaisams, įrankiams, įtaisams) ar kitiems reikmenims, reikalingiems tikslinei grupei priklausančiam darbuotojui savo darbo funkcijoms atlikti, įsigyti ir montuoti (įrengti);
4. Duomenys apie gaunamą ir (arba) numatomą gauti kitą valstybės pagalbą (lentelė užpildoma atskirai gautai ir numatomai gauti valstybės pagalbai)
Valstybės pagalbos rūšis |
Programos, pagal kurią finansuojama, pavadinimas |
Kitos valstybės pagalbos lėšų šaltinis |
Skirta / numatoma gauti valstybės pagalbos suma (Eur) |
Skyrimo data / numatoma gavimo data |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
5. Priemonės įgyvendinimo išlaidų sąmata5
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Iš viso išlaidų (neįskaitant PVM) (Eur) |
Iš jų: |
|||||
valstybės pagalbos lėšos |
socialinės įmonės lėšos |
kitos valstybės pagalbos lėšos |
||||||
suma (Eur) |
struktūra (proc.) |
suma (Eur) |
struktūra (proc.) |
suma (Eur) |
struktūra (proc.) |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
6. Kalendorinis veiklos planas5
Eil. Nr. |
Veiklos etapas |
Įvykdymo terminas |
Veiklos etapo vertė (Eur) |
Subsidijuojamos veiklos vertė (Eur) |
Pastabos |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
8. pareiškėjo deklaracija
Aš, ________________________, ________________________________________‚
(vardas ir pavardė) (pareigų pavadinimas)
patvirtinu, kad paraiškoje pateikta informacija yra teisinga.
Aš įsipareigoju leisti Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos patikrinti pateiktą informaciją, jeigu, jos manymu, tai yra būtina.
______________________ ____________ _______________
(socialinės įmonės vadovo (parašas) (vardas ir pavardė)
pareigų pavadinimas)
______________________
1 Nepildoma, jei prašoma subsidijos darbo užmokesčiui, subsidijos asistentui bei subsidijos papildomoms administracinėms ir transporto išlaidoms.
2 Kai prašoma subsidijos darbo užmokesčiui, subsidijos asistentui bei subsidijos papildomoms administracinėms ir transporto išlaidoms, nurodoma apytikslė prašoma suma. Prašomos valstybės pagalbos dydis apskaičiuojamas iš paraiškos 5 dalies lentelės 3 skiltyje nurodytos sumos atėmus 8 skiltyje nurodytą sumą.
3 Pildoma tik prašant subsidijos neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ar pritaikyti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti.
4 Paraiškoms, kuriose prašoma subsidijos išlaidoms, patirtoms per 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo.
5 Pildoma tik prašant subsidijos neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ar pritaikyti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti, mokymui, aplinkai pritaikyti.
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
2 priedas
(Mokėjimo prašymo gauti subsidiją darbo užmokesčiui forma)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
mokėjimo prašymas GAUTI subsidiją
20___M. ___________MĖNESIO DARBO UŽMOKESČIUI
____________Nr._________
(data)
|
Tikslinės asmenų grupės |
Darbuotojo vardas ir pavardė |
Asmens kodas |
Įdarbinimo socialinėje įmonėje data ir darbo sutarties Nr. |
Apskai- čiuoto darbo užmo- kesčio ir draudėjo privalo- mojo valstybi-nio sociali-nio draudi-mo įmokos suma Df |
Dydis, nuo kurio skaičiuo-jama kompen-sacija1
D |
Kitos valstybės pagalbos suma
Vk |
Kom-pensuo-jamoji dalis (proc.)
P |
Kom-pensaci-jos suma, kai negauta kitos valsty-bės pagalbos
7 x 9/ 100 |
Kom-pensaci-jos suma, kai gauta kita valsty-bės pagalba2
((7 x 9)/ 100) – 8 |
Galuti-nė kom-pensaci-jos suma3
K |
Veiklos, kuria užsiima darbuotojas pagal veiklos (verslo) plane nurodytas veiklas, pavadinimas |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
1 |
Neįgalieji, kuriems nustatytas 0–25 proc. darbingumo lygis |
1. |
|
|
|
|
|
75 |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
2 |
Neįgalieji, kuriems nustatytas 30–40 proc. darbingumo lygis |
1. |
|
|
|
|
|
70 |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
3 |
Neįgalieji, kuriems nustatytas 45–55 proc. darbingumo lygis |
1. |
|
|
|
|
|
60 |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
4 |
Neįgalieji, kuriems nustatytas sunkus neįgalumo lygis |
1. |
|
|
|
|
|
75 |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
5 |
Neįgalieji, kuriems nustatytas vidutinis neįgalumo lygis |
1. |
|
|
|
|
|
70 |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
6 |
Neįgalieji, kuriems nustatytas lengvas neįgalumo lygis |
1. |
|
|
|
|
|
60 |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
7 |
Neįgalieji, kuriems nustatytas didelių specialiųjų poreikių lygis
|
1. |
|
|
|
|
|
75 |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
8 |
Neįgalieji, kuriems nustatytas vidutinių specialiųjų poreikių lygis |
1. |
|
|
|
|
|
70 |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
9 |
Neįgalieji, kuriems nustatytas nedidelių specialiųjų poreikių lygis |
1. |
|
|
|
|
|
60 |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
10 |
Kiti tikslinėms grupėms priklausantys darbuotojai |
1. |
|
|
|
|
|
50 |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
Iš viso |
|
x |
x |
|
|
x |
x |
|
|
|
|
Pastaba. Lentelės 6–8 ir 10–12 stulpeliuose apskaičiuota suma nurodoma eurais.
_____________________
1 Įrašoma lentelės 7 stulpelyje nurodyta suma, kuri yra ne didesnė kaip dviejų ataskaitinį mėnesį galiojusių Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų minimaliųjų mėnesinių algų
dydžio ir nuo šio darbo užmokesčio apskaičiuotų draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų suma.
2 Kompensacijos ir kitos valstybės pagalbos bendra suma negali viršyti Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatyme nustatytos tikslinių grupių darbuotojų darbo užmokesčio ir nuo
šio darbo užmokesčio apskaičiuotų draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumos.
3 Įrašoma lentelės 10 ar 11 stulpelyje nurodyta suma.
Subsidiją darbo užmokesčiui pervesti į šią sąskaitą:
Banko pavadinimas |
|
Adresas |
|
Banko kodas |
|
Sąskaitos numeris |
|
_______________________________ ____________________ ______________________________
(vadovo pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
_______________________________ ____________________ _______________________________
(vyriausiasis finansininkas) (parašas) (vardas ir pavardė)
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
3 priedas
(Mokėjimo prašymo gauti subsidiją transporto išlaidoms forma)
_________________________________________________________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
mokėjimo prašymas gauti
subsidijĄ 20__ M. __________ MĖNESIO transporto išlaidoms
____________ Nr. _____________
(data)
__________________________________________________________________________________________
(sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas, data ir numeris)
Automobilio markė, modelis ______________________________________________________
Vežioja: ______________________________________________________________________________
(nurodyti vežiojamų asmenų skaičių, medžiagų, detalių, gaminių pavadinimus)
Detalus maršrutas: ______________________________________________________________________
(nurodyti maršrutą nuo darbovietės (adresas) iki neįgalių darbuotojų
__________________________________________________________________________________________
gyvenamosios vietos (adresas))
1 |
Atstumas nuo darbovietės iki neįgaliųjų gyvenamosios vietos (pirmyn ir atgal) (km) |
|
2 |
Degalų kiekis 100-ui kilometrų ridos (litrais) |
|
3 |
Sunaudotų degalų kiekis (1x2 / 100) (litrais) |
|
4 |
1 litro degalų kaina (Eur) |
|
5 |
Iš viso išlaidų degalams (3x4) |
|
6 |
Nustatyta subsidijuojama dalis (proc.) |
|
7 |
Kitos gaunamos valstybės pagalbos suma (Eur) |
|
8 |
Prašomos subsidijos dydis (5 x 6 / 100 – 7) (Eur) |
|
Subsidiją transporto išlaidoms pervesti į šią sąskaitą:
Banko pavadinimas |
|
Adresas |
|
Banko kodas |
|
Sąskaitos numeris |
|
_________________________ (vadovo pareigų pavadinimas) |
___________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
_______________________ (vyriausiasis finansininkas) |
___________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
4 priedas
(Mokėjimo prašymo gauti subsidiją papildomoms administracinėms išlaidoms forma)
__________________________________________________________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
mokėjimo prašymas gauti
subsidijĄ papildomoms administracinėms 20____ M. __________ MĖNESIO išlaidoms
UŽ
______________ Nr. ______________
(data)
_______________________________________________________________________________
(sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas ir jos numeris)
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Vieneto kaina |
Vienetų skaičius |
Iš viso išlaidų |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
Subsidiją administracinėms išlaidoms pervesti į šią sąskaitą:
Banko pavadinimas |
|
Adresas |
|
Banko kodas |
|
Sąskaitos numeris |
|
_________________________ (vadovo pareigų pavadinimas) |
_____________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
________________________ (vyriausiasis finansininkas) |
_____________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
5 priedas
(Mokėjimo prašymo gauti subsidiją asistento (gestų kalbos vertėjo) išlaidoms forma)
__________________________________________________________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
mokėjimo prašymas gauti
subsidijĄ asistento (gestų kalbos vertėjo)
20__ M. __________ MĖNESIO išlaidoms
___________ Nr. _________
(data)
____________________________________________________________________________________
(sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas, data ir numeris)
Eil. Nr. |
Rodiklis |
Tikslinės asmenų grupės |
Iš viso |
|||
sunkus ar vidutinis neįgalumo lygis |
0–25 proc. darbingumo lygis |
didelių ar vidutinių specialiųjų poreikių lygis |
30–40 proc. darbingumo lygis |
|||
1 |
Neįgaliųjų, kuriems teikiama asistento (gestų kalbos vertėjo) pagalba, skaičius |
|
|
|
|
|
2 |
Neįgaliųjų, kuriems prašoma skirti asistento (gestų kalbos vertėjo) subsidiją, skaičius |
|
|
|
|
|
3 |
Neįgalių darbuotojų dirbtų valandų, padedant asistentui (gestų kalbos vertėjui), skaičius per mėnesį |
|
|
|
|
|
4 |
Neįgalių darbuotojų dirbtų valandų, padedant asistentui (gestų kalbos vertėjui), už kurias prašoma skirti subsidiją, skaičius per mėnesį (iš viso) |
|
|
|
|
|
5 |
Minimalus valandinis atlygis (Eur) |
|
|
|
|
|
6 |
Asistentų (gestų kalbos vertėjų) skaičius |
x |
x |
x |
x |
|
7 |
Subsidijos dydis, skaičiuojant nuo minimalaus valandinio atlygio (proc.) |
40 |
40 |
40 |
20 |
|
8 |
Prašoma subsidijos suma (4 eil. x 5 eil. x 7 eil.) / 100 (Eur) |
|
|
|
|
|
Subsidiją asistento (gestų kalbos vertėjo) išlaidoms prašome pervesti į banko sąskaitą:
Banko pavadinimas |
|
Adresas |
|
Banko kodas |
|
Sąskaitos numeris |
|
_________________________ (vadovo pareigų pavadinimas) |
__________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
_________________________ (vyriausiasis finansininkas) |
__________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
6 priedas
(Išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitos forma)
_________________________________________________________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
____________________ IŠLAIDŲ SĄMATOS ĮVYKDYMO ATASKAITA
(įrašyti: tarpinė / galutinė)
_____________ Nr. _________
(data)
_________________________________________________________________________________________
(sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas ir jos numeris)
Lėšų panaudojimo laikotarpis: nuo 20____ m. ___________ _______ d.
iki 20____ m. ___________ _______ d.
Eil. Nr. |
Išlaidų straipsniai |
Išlaidų sąmata (Eur)1 |
Faktinės išlaidos (Eur) |
||
Iš viso |
iš jų valstybės pagalbos lėšos |
iš viso |
iš jų valstybės pagalbos lėšos |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
_________________________ (vadovo pareigų pavadinimas) |
____________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
_________________________ (vyriausiasis finansininkas) |
___________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
___________________________________________________________________________
1 Nepildoma subsidijos mokymui ir subsidijos neįgalių darbuotojų darbo vietoms ir jų darbo priemonėms pritaikyti skyrimo atvejais, kai socialinė įmonė prašo kompensuoti išlaidas, patirtas per 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos.
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
7 priedas
(Veiklos (darbų) įvykdymo ataskaitos forma)
__________________________________________________________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
VEIKLOS (DARBŲ) ĮVYKDYMO ATASKAITA
_______________ Nr. _________
(data)
____________________________________________________________________________________
(sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas ir jos numeris)
Veiklos (darbų) įvykdymo ataskaita pateikiama pagal paraiškos 3 dalį „Valstybės pagalbos panaudojimo aprašymas“ (1 priedas). Nurodomas įvykdytų veiklų ryšys su išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitos eilutėmis.
________________________ (vadovo pareigų pavadinimas) |
___________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
_______________________ (vyriausiasis finansininkas) |
___________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
8 priedas
(Mokėjimo prašymo pervesti avanso / tarpinį / galutinį mokėjimą forma)
_________________________________________________________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
MOKĖJIMO PRAŠYMAS PERVESTI
_____________________________ MOKĖJIMĄ
(įrašyti: avanso / tarpinį / galutinį)
_____________ Nr. _________
(data)
____________________________________________________________________________________
(sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas ir jos numeris)
Lėšų panaudojimo laikotarpis |
pradžia 20_____ m.________________ d.
pabaiga 20_____m.________________ d. |
Išlaidų, deklaruojamų mokėjimo prašyme, patyrimo periodas |
nuo 20_______ m.________________ d.
iki 20________ m.________________ d. |
Sutartyje numatyta valstybės pagalbos suma (Eur) |
|
Iki šio mokėjimo prašymo pateikimo gautos valstybės pagalbos suma (įskaitant avansą) (Eur) |
|
Iki šio mokėjimo prašymo pateikimo patirtos išlaidos, pripažintos tinkamomis finansuoti (Eur) |
|
Prašoma kompensuoti suma (Eur) |
|
Išmokėtina suma1 (Eur) |
|
_________________________ (vadovo pareigų pavadinimas) |
___________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
________________________ (vyriausiasis finansininkas) |
___________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
____________________________________________________________________________________
1 Pildo atsakingas Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbuotojas.