ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠAKIŲ RAJONO LEKĖČIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS PAVADINIMO PAKEITIMO IR NUOSTATŲ TVIRTINIMO

 

2013 m. lapkričio 28 d. Nr. T-390

Šakiai

 

 

Rajono savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1094; 2008, Nr. 113-4290) 18 straipsnio 1 dalimi, Švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853; 2011, Nr. 38-1804) 43 straipsnio 3 dalimi, Biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699) 5 straipsnio 3 ir 4 dalimi, Švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. V-1240 (Žin., 2011, Nr. 92-4397) patvirtintų Mokyklų pavadinimų sudarymo ir rašymo taisyklių 12 ir 16.1 punktais bei atsižvelgdama į Lekėčių pagrindinės mokyklos 2013 m. lapkričio 8 d. prašymą Nr.V7-90, nusprendžia:

1. Pakeisti Šakių rajono Lekėčių pagrindinės mokyklos pavadinimą ir mokyklą vadinti Šakių rajono Lekėčių mokykla.

2. Patvirtinti Šakių rajono Lekėčių mokyklos nuostatus (pridedama).

3. Įgalioti rajono savivaldybės administracijos direktorių pasirašyti darbo sutarties pakeitimą su Šakių rajono Lekėčių mokyklos direktoriumi.

4. Įgalioti Šakių rajono Lekėčių mokyklos direktorių teisės aktų nustatyta tvarka atitinkamose institucijose ir savo vadovaujamoje įstaigoje atlikti visus reikalingus veiksmus, susijusius su įstaigos pavadinimo pakeitimu, pasirašyti Šakių rajono Lekėčių mokyklos nuostatus bei juos įregistruoti Juridinių asmenų registre.

5. Pripažinti netekusiu galios rajono savivaldybės tarybos 2013 m. liepos 25 d. sprendimą Nr. T-286 „Dėl Lekėčių pagrindinės mokyklos nuostatų tvirtinimo“.

6. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja nuo 2014 m. sausio 1 d.  

7. Konstatuoti, jog šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Meras                                                                                                             Juozas Bertašius


PATVIRTINTA

Šakių rajono savivaldybės tarybos

2013 m. lapkričio 28 d. sprendimu Nr. T-390

 

ŠAKIŲ RAJONO LEKĖČIŲ MOKYKLOS

NUOSTATAI

 

I.          BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokyklos pavadinimas

1.1. Pilnas mokyklos pavadinimas lietuvių kalba – Šakių rajono Lekėčių mokykla.

1.2. Sutrumpintas mokyklos pavadinimas lietuvių kalba – Šakių raj. Lekėčių m-kla.

2. Mokyklos įsteigimo data 1823 m.

3. Mokyklos adresas – Pušyno g. 8, Lekėčiai, LT-71225, Šakių raj.

4. Mokykla yra savivaldybės įstaiga.

5. Savininkas – Šakių rajono savivaldybė, kodas 111105023, Bažnyčios g. 4, Šakiai. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šakių rajono savivaldybės taryba.

6. Pagrindinė mokyklos veikla – švietimas (85).

6.1. Rūšys:

6.1.1. bendrasis pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10.

6.1.2. pradinis ugdymas, kodas 85.2;

6.1.3. priešmokyklinis ugdymas, kodas 85.10.20.

6.1.4. ikimokyklinis ugdymas, kodas 85.10.10.

6.1.5. kitas, niekur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59

7. Mokymo forma mokykloje – grupinė ir individuali. Pageidaujantiems (ligos, negalios atveju) sudaromos sąlygos mokytis savarankiškai (Lietuvos Respublikos ŠMM ministro įsakymas  Nr.V–1049, 2012-06-27).

8. Mokymo kalba – lietuvių kalba.

9. Asmens formaliojo ar savišvietos būdu įgyti mokymosi pasiekimai įteisinami įstatymų nustatyta tvarka išduotu dokumentu, kurio turinį, formą ir išdavimo tvarką nustato LR Vyriausybė arba jos įgaliota institucija:

9.1. baigus pradinio ugdymo programą (kodas 101001001) – pradinio išsilavinimo pažymėjimu (kodas 1001).

9.2. baigus pagrindinio ugdymo programos (kodas 201001001) pirmąją dalį – pažymėjimu (kodas 2058).

9.3. baigus pagrindinio ugdymo programą (kodas 201001001) – pagrindinio išsilavinimo pažymėjimu (kodas 2001).

9.4. išklausius kursą – mokymosi pasiekimų pažymėjimu (kodas 2055).

9.5. baigus individualizuotą pradinio ugdymo programą (kodas 107001002) – pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimu (kodas 1701).

9.6. baigus pagrindinio ugdymo programą (kodas 207001002) – pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimu (kodas 2701).

10. Lekėčių mokykla yra viešasis juridinis asmuo, veikianti kaip biudžetinė įstaiga, turinti savo antspaudą ir sąskaitas banke.

11. Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Švietimo, Biudžetinių įstaigų ir kitais įstatymais, Vaikų teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos aktais, Lietuvos higienos norma HN 21:2005 „Bendrojo lavinimo mokykla ir bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, steigėjo ir jo institucijų teisės aktais, šiais nuostatais ir mokyklos vidaus darbo tvarkos taisyklėmis.

12. Mokykla yra paramos gavėja ir teikėja.

13. Mokykla visiškai išlaikoma iš savivaldybės lėšų, atskirais atvejais remiama įstatymų numatyta tvarka.

14. Lekėčių mokykla yra pelno nesiekianti savivaldybės institucija.

 

II.        MOKSLEIVIŲ PRIĖMIMAS Į MOKYKLĄ

 

15. Priėmimo į mokyklą tvarką nustato Šakių rajono savivaldybės taryba, vadovaudamasi ŠMM patvirtintais bendraisiais priėmimo kriterijais.

16. Priimant į mokyklą sudaromos sutartys tarp mokinių tėvų ir švietimo tiekėjo. Mokiniai nuo 16 metų sutartis pasirašo savo vardu.

 

III. MOKYKLOS PASKIRTIS

 

17. Bendradarbiaudama su tėvais Lekėčių mokykla ugdo savarankišką, laisvai pajėgų, atsakingai savo gyvenimą kurtis gebantį žmogų. Šituo siekdama ji augina tvirtus dorinius pagrindus ir savarankišką pasaulėžiūrą turinčius visapusiškai išsilavinusius, bendrauti ir bendradarbiauti gebančius, pilietiškai sąmoningus, atsakingus, tvirto charakterio, toliau mokytis ir dirbti pasirengusius, kultūriškai ir ekologiškai susipratusius, kūrybingus ir darnos siekti pajėgiančius jaunuolius ir jaunuoles.

18. Sudaro moksleiviams sąlygas perimti gimtosios kalbos, šiuolaikinės visuomenės ir gamtos mokslų žinių pagrindus, pradinius techninius ir technologinius praktinės veiklos įgūdžius, Europos religinę ir filosofinę patirtį, perprasti pagrindines politines ideologijas ir ekonomines teorijas, įgyti estetinę nuovoką ir Europos žmogui reikalingus kalbinės komunikacijos gebėjimus, istoriškai pagrįstą Vakarų kultūros supratimą.

19. Skatinti moksleivių lygybę ir solidarumą su žmonėmis, turinčiais skirtingus gebėjimus, kitokias socialines galimybes, nei dauguma. Siekia socialinio moksleivių solidarumo, išmoko teikti socialinę paramą artimiesiems.

 

IV. MOKYKLOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

20. Mokykla:

20.1. Formuoja ir įgyvendina moksleivių ugdymo turinį pagal Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintus bendruosius arba jos nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus ir bendrąsias programas. Paiso savo moksleivių poreikių įvairovės, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo (-si) būdus ir tempą.

20.2. Teikia bendrąjį ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį išsilavinimą.

20.3. Sudaro moksleiviams sveikas ir saugias ugdymosi sąlygas.

20.4. Organizuoja moksleivių papildomąjį ugdymą, integruodama jį su bendruoju lavinimu.

20.5. Teikia specialiąją pedagoginę pagalbą specialiųjų poreikių vaikams. Organizuoja specialiųjų poreikių vaikų ugdymą bendrosiose ar specialiosiose klasėse.

20.6. Organizuoja ugdymo planuose nenumatytą tėvų mokamą popamokinę veiklą (kursai, būreliai).

20.7. Atlieka vidinį mokyklos auditą.

20.8. Vykdo pagrindinės mokyklos pasiekimų patikrinimą.

20.9. Kuria mokyklą kaip vietos bendruomenės kultūros židinį.

 

V. PAGRINDINĖ VEIKLA

 

21. Mokykla vadovaujasi Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintu bendruoju mokymo planu, universaliomis ir bendrosiomis programomis, Valstybės nustatytu išsilavinimo standartu.

21.1. Formuoja moksleivių ugdymo turinį, atliepiantį pagrindines regiono švietimo nuostatas, individualius mokyklos bendruomenės poreikius.

21.2. Teikia moksleiviams šiuolaikinį mokslo ir kultūros lygį atitinkantį išsilavinimą.

21.3. Deda tvirtus moksleivių dorovės ir sveikos gyvensenos pagrindus, skiepija bendrąsias žmogaus vertybes, lavina gebėjimus jomis grįsti savo gyvenimą.

21.4. Brandina moksleivių kūrybinį mąstymą, savarankiškumą ir gebėjimą atsakyti už savo veiksmus.

21.5. Puoselėja moksleivių dvasines, psichines ir fizines galias.

 

VI. STRUKTŪRA IR FUNKCIJOS

 

22. Lekėčių mokykla yra dviejų pakopų:

22.1. Pirmoji pakopa – ketverių metų pradinė mokykla;

22.2. Antroji pakopa – šešerių metų pagrindinė mokykla.

23. Mokykla:

23.1. Sudaro sąlygas aplinkiniams gyventojams mokytis, siekti pagrindinio išsilavinimo.

23.2. Rengia mokymo planą vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministerijos bendrąjį lavinimą teikiančiais mokyklų mokymo planais.

23.3. Nustato darbo organizavimo tvarką.

23.4. Organizuoja moksleivių mokymą ir papildomąjį ugdymą.

23.5. Sudaro sąlygas mokytis eksternu ir pagal individualias programas.

23.6. Ruošia modifikuotas ir individualias mokymo programas ir jomis vadovaujasi mokydami spec. poreikių vaikus.

23.7. Organizuoja pagrindinės mokyklos baigimo pasiekimų patikrinimą, teikia bendrojo, pagrindinio išsilavinimo cenzą.

23.8. Gali organizuoti prailgintos darbo dienos grupes, parengiamąją klasę (grupę), ikimokyklinę grupę.

23.9. Gali organizuoti papildomą mokymo planuose nenumatytą tėvų veiklą (kursai, studijos ir pan.)

 

VII. MOKSLEIVIŲ, TĖVŲ (AR VAIKO GLOBĖJŲ), PEDAGOGŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

24. Moksleiviai turi teisę:

24.1. Į nemokamą mokslą.

24.2. Įgyti valstybinius standartus atitinkantį išsilavinimą.

24.3. Rinktis mokymosi lygį.

24.4. Ugdytis sveikoje ir saugioje aplinkoje.

24.5. Nustatyta tvarka naudotis mokyklos vadovėliais, biblioteka, kabinetais ir klasėmis.

24.6. Turėti higienos reikalavimus atitinkančią darbo vietą.

24.7. Mokytis eksternu ir eksternu laikyti pagrindinės mokyklos baigimo pasiekimų patikrinimą.

24.8. Dalyvauti mokyklos savivaldoje, ugdos grupėse, sekcijose, būreliuose.

24.9. Burtis į sąjungas, nepolitines visuomenines organizacijas ir judėjimus, dalyvauti visuomenės gyvenime, taikiuose susirinkimuose, kurių veikla neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams.

24.10. Į minties, sąžinės, religijos, žodžio laisvę. Sukakus 15 metų apsispręsti dėl tikybos mokymosi.

24.11. Puoselėti savo kalbą, kultūrą, papročius bei tradicijas.

24.12. Į visiems vienodas galimybes ir lygias sąlygas skleisti savo gebėjimus.

24.13. Į poilsį ir laisvalaikį atitinkantį jų amžių, sveikatą bei poreikius.

24.14. Gauti pašalpas (našlaičiai – lengvatas) įstatymų nustatyta tvarka.

24.15. Gauti socialinę, psichologinę ir specialiąją pedagoginę pagalbą.

25. Moksleivių pareigos:

25.1. Įgyti pagrindinį išsilavinimą arba mokytis iki 16 metų.

25.2. Pagarbiai bendrauti su mokytojais ir kitais mokyklos bendruomenės nariais.

25.3. Laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, mokyklos nuostatų ir moksleivių elgesio taisyklių.

25.4. Gerbti savo tėvus, kitus šeimos narius, globoti juos senatvėje, ligos ar kitos negalios atvejais, padėti tėvams ir kitiems šeimos nariams kuriems reikalinga parama.

25.5. Nuolat lankyti mokyklą.

25.6. Gerbti valstybinę, savo gimtąją kalbą ir kultūrą, kitas kalbas ir kultūras.

25.7. Laikytis žmonių bendrabūvio normų.

25.8. Dalyvautis mokykloje organizuojamose testuose, pasiekimų patikrinimuose.

25.9. Sąžiningai atlikti skirtas užduotis.

26. Tėvai ir kiti teisėti vaiko atstovai turi teisę:

26.1. Reikalauti, kad jų vaikui būtų teikiamas valstybinius standartus atitinkantis bendrasis lavinimas.

26.2. Laisvai parinkti valstybinę ar nevalstybinę mokymo įstaigą.

26.3. Dalyvauti vaikui renkantis mokymo profilį, papildomo ugdymo kryptį.

26.4. Gauti informaciją apie savo vaiko mokymąsi ir elgesį.

26.5. Spręsti (kartu su mokyklos pedagogais) vaiko kėlimo į aukštesnę klasę klausimus.

26.6. Dalyvauti mokyklos savivaldoje.

27. Tėvai ir kiti teisėti vaiko atstovai privalo:

27.1. Sudaryti vaikui saugias ir sveikas gyvenimo bei mokymosi sąlygas, užtikrinti, kad jis įgytų pagrindinį išsilavinimą arba mokytųsi iki 16 metų.

27.2. Bendrauti su pedagogais sprendžiant vaiko ugdymosi klausimus.

27.3. Padėti vaikui pasirinkti mokymosi lygį ir papildomo ugdymo kryptį.

27.4. Mokyti vaiką darbštumo, atsakomybės, pasitikėjimo, atvirumo, iniciatyvos, savarankiškumo, susitelkimo ir reiklumo sau.

27.5. Sudaryti reikiamas prielaidas vaiko protinių, dvasinių ir dorovinių galių vystymuisi.

27.6. Sudaryti vaikui tinkamas sąlygas gyventi ir kurti šeimoje.

27.7. Apsaugoti vaiką nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo.

28. Pedagogai turi teisę:

28.1. Laisvai rinktis pedagoginės veiklos formas ir metodus.

28.2. Tobulinti savo kvalifikaciją, persikvalifikuoti, atestuotis ir gauti kvalifikacinę kategoriją atitinkantį atlyginimą.

28.3. Rengti individualias ugdymo programas.

28.4. Koreguoti tėvų ir kitų teisėtų vaiko atstovų sociokultūrinės aplinkos poveikį moksleivių ugdymui (-si).

28.5. Burtis į visuomenines ir profesines organizacijas, savišvietos, kultūrines grupes, dalykines sekcijas, būrelius ar susivienijimus.

28.6. Nustatyta tvarka gauti mokamas atostogas mokymo priemonėms rengti ir kvalifikacijai tobulinti.

28.7. Atostogauti vasarą ir naudotis Vyriausybės numatomomis lengvatomis.

28.8. Teikti siūlymus dėl mokyklos vadovų vadybinės ir kolegų pedagoginės veiklos.

28.9. Dalyvauti mokyklos savivaldoje.

28.10. Dirbti saugioje ir sveikoje aplinkoje.

29. Pedagogai privalo:

29.1. Ieškoti ugdymo turinį ir jo kaitą atitinkančių pedagoginės veiklos formų ir metodų.

29.2. Pasiruošti pamokoms, papildomo ugdymo renginiams ir turiningai juos organizuoti.

29.3. Padėti moksleiviams formuoti dorovės ir sveikos gyvensenos pagrindus, lavinti gebėjimą jais vadovautis.

29.4. Mokyti darbštumo, atsakomybės, pasitikėjimo, savarankiškumo, atvirumo, iniciatyvos ir reiklumo sau.

29.5. Kaupti dalykines, pedagogines, psichologines žinias, plėsti kultūrinį akiratį, tobulinti kvalifikaciją ir nustatyta tvarka atestuotis.

29.6. Laikyti bendrosios ir pedagoginės etikos normų, pedagoginės prevencijos principo.

29.7. Stebėti, analizuoti ir koreguoti tėvų ir kitų teisėtų vaikų atstovų, sociokultūrinės aplinkos poveikį vaikų ir jaunimo ugdymui, domėtis moksleivių sveikata, rūpintis jų sauga.

29.8. Analizuoti savo pedagoginę veiklą, vertinti ugdymo rezultatus ir su jais supažindinti moksleivius, jų tėvus, kolegas, mokyklos vadovybę, savivaldos institucijas.

29.9. Bendradarbiauti su kolegomis, abipusius susitarimu stebėti vienas kito darbą.

29.10. Padėti moksleiviams tenkinti jų saviraiškos bei saviugdos poreikius, plėtoti kultūrinius interesus, formuoti saugos darbe bei buityje įgūdžius.

29.11. Tvarkyti savo pedagoginės veiklos dokumentus.

29.12. Laikytis mokyklos vidaus darbo tvarkos taisyklių.

29.13. Dalyvauti pasiekimų patikrinimo, egzaminų organizavimo, vykdymo ir vertinimo komisijose.

30. Klasės auklėtojas privalo:

30.1. Domėtis moksleivių sveikata, tirti jų polinkius, interesus.

30.2. Reguliuoti moksleivių darbo ir poilsio režimą, informuoti tėvus ir kitus teisėtus vaiko atstovus apie jo mokymąsi ir elgesį.

30.3. Ugdyti moksleivių vertybines nuostatas, pilietiškumą, demokratiškumą, puoselėti dorovę, sveiką gyvenimą.

30.4. Tvarkyti elektroninį klasės dienyną, moksleivių asmens bylas, prižiūrėti, kaip moksleiviai vykdo mokyklos nuostatus, mokyklos bendruomenės prisiimtas darbo tvarkos taisykles.

30.5. Bendrauti su kiekvienu moksleiviu ir jo šeima, burti klasėje dirbančius mokytojus ir kitus mokyklos darbuotojus (bibliotekininką ir papildomo darbo organizatorių) efektyvinant klasės moksleivių ugdymą.

30.6. Suteikti vaikui reikiamą pagalbą pastebėjus, kad jo atžvilgiu taikomas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas ir apie tai informuoti mokyklos vadovus bei Vaikų teisių apsaugos tarnybą.

30.7. Padėti moksleiviui pasirinkti tolesnę mokymosi sritį.

30.8. Bendradarbiauti su mokyklos savivaldos institucijomis.

30.9. Mokyklos med. darbuotojo, specialiojo pedagogo, logopedo ir bibliotekininko teises, pareigas bei darbo turinį nusako pareigybinės instrukcijos ir darbo tvarkos taisyklės.

 

 

 

 

VIII. SAVIVALDA

 

31. Mokyklos taryba – aukščiausia savivaldos institucija, jungianti moksleivių tėvų, globėjų, rūpintojų ir pedagogų atstovus svarbiausių mokyklos veiklos uždavinių sprendimui.

32. Tėvus į mokyklos tarybą renka visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – pedagogų taryba, antros pakopos moksleivius – visuotinis šios pakopos moksleivių susirinkimas.

33. Mokyklos taryba susideda iš 15 narių, po 5 atstovus nuo mokinių, tėvų ir pedagogų. Tarybos nariai renkami 2 metams.

34. Mokyklos tarybos pirmininką renka tarybos nariai 2 metams. Mokyklos direktorius negali būti tarybos pirmininku.

35. Mokyklos tarybos sekretorių iš savo tarpo renka visi mokyklos tarybos nariai 2 metams.

36. Mokyklos tarybos pirmininkas kviečia tarybos posėdžius ir jiems pirmininkauja, numato posėdžių darbo tvarką, kontroliuoja nutarimų vykdymą.

37. Mokyklos tarybos sekretorius rašo posėdžių protokolus, registruoja tarybai teikiamus pasiūlymus, tvarko kitą dokumentaciją.

38. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.

39. Mokyklos tarybos nariai už savo veiklą atsiskaito juos rinkusiems bendruomenės nariams.

40. Švietimo priežiūrą vykdančios institucijos nustatę, kad tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo mokyklos tarybai svarstyti juos iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius ginčas sprendžiamas įstatymų numatyta tvarka.

41. Mokyklos taryba:

41.1. Aprobuoja mokyklos nuostatus, vidaus darbo tvarkos taisykles, nustato ugdymo organizavimo tvarką, parenka mokymosi profilius.

41.2. Inicijuoja šeimos ir mokyklos bendradarbiavimą.

41.3. Sprendžia moksleivių šalinimo iš mokyklos klausimus (pedagogų tarybos teikimu).

41.4. Svarsto naujų mokyklos padalinių steigimo, reorganizavimo ir likvidavimo klausimus.

41.5. Gali sustabdyti kitų mokyklos savivaldos institucijų sprendimus, kol jų teisingumą ištirs aukštesnės organizacijos.

41.6. Aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, moksleivių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo.

41.7. Teikia siūlymus mokyklos direktoriui priimant darbuotojus ir vertinant jų darbo rezultatus, vertina mokyklos vadovų veiklą, pareiškia nuomonę jiems atestuojantis.

41.8. Skiria pedagogus į pedagogų atestacijos komisiją ir viešo konkurso laisvai direktoriaus vietai užimti komisiją.

41.9. Kontroliuoja mokyklos ūkinę ir finansinę veiklą.

41.10. Gali sustabdyti kitų mokyklos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ir teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos.

42. Pedagogų taryba – nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija, svarstanti moksleivių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo formas ir metodus. Ją sudaro mokyklos vadovybė, visi mokykloje dirbantys mokytojai, auklėtojai, bibliotekininkas ir kiti ugdymą organizuojantys darbuotojai.

43. Pedagogų tarybai vadovauja mokyklos direktorius.

44. Pedagogų tarybos posėdžiai rengiami ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį, taip pat prasidedant ir baigiantis mokslo metams, į posėdžius gali būti kviečiami ir kitų mokyklos savivaldos institucijų atstovai. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis pedagogų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu dirbančių tarybos narių.

45. Pedagogų tarybos nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

46. Pedagogų taryba:

46.1. Aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus.

46.2. Svarsto valstybės nustatytų švietimo standartų įgyvendinimą, optimalių mokymosi sąlygų sudarymą, ugdymo turinio atnaujinimą.

46.3. Analizuoja mokymo planų, mokyklos veiklos ir ugdymo programų realizavimą.

46.4. Aprobuoja ugdymo turinio dalį, atitinkančią mokyklos filosofiją ir regiono švietimo nuostatus.

46.5. Sprendžia moksleivių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus.

46.6. Moksleiviams, stokojantiems mokymosi motyvacijos, sulaukusiems 16 metų – kitą mokymosi ir veiklos formą.

 

IX. VALDYMAS

 

47. Mokyklai vadovauja direktorius, kurį skiria, atleidžia ar skiria nuobaudas mokyklos Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šakių rajono savivaldybės taryba įstatymų nustatyta tvarka.

48. Direktorius:

48.1. Telkia mokyklos bendruomenę valstybinės švietimo politikos įgyvendinimui, ilgalaikių ir trumpalaikių veiklos programų vykdymui.

48.2. Aiškina mokyklos bendruomenės nariams valstybinę bei regioninę švietimo politiką, kelia visuomenės poreikius atliepiančius mokyklos veiklos tikslus, inicijuoja ilgalaikių ir trumpalaikių mokyklos veiklos programų rengimą, organizuoja jų vykdymą.

48.3. Organizuoja mokymo planų rengimą, sudaro sąlygas kiekvienam moksleiviui rinktis mokymosi profilį, lygį, papildomo ugdymo kryptį.

48.4. Puoselėja demokratinius mokyklos bendruomenės santykius.

48.5. Paskirsto vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro galimybę jiems savarankiškai dirbti, įpareigoja periodiškai atsiskaityti už nuveiktą darbą.

48.6. Rengia mokyklos darbo tvarkos taisykles ir teikia jas mokyklos tarybai aprobuoti.

48.7. Kartu su mokyklos taryba nustato moksleivių skatinimo ir drausminimo sistemą.

48.8. Rūpinasi mokyklos intelektiniais, materialiniais ir fiziniais ištekliais, darbų sauga.

48.9. Stebi moksleivių pamokinį ir papildomą ugdymą, vertina pedagogų praktinio darbo rezultatus, skatina juos atestuotis.

48.10. Palaiko ryšius su vaiko teisių apsaugos skyriumi, moksleivių tėvais, mokyklos rėmėjais, visuomene. Kuria ugdymui palankią sociokultūrinę aplinką.

48.11. Priima ir atleidžia iš darbo pavaduotojus, pedagoginį ir aptarnaujantį personalą, skatina bei skiria drausmines nuobaudas.

48.12. Organizuoja pagrindinės mokyklos baigimo pasiekimų patikrinimą. Nustatyta tvarka teikia informaciją NEC.

48.13. Rengia mokyklos veiklos sąvadą ir teikia mokyklos tarybai aprobuoti.

48.14. Sudaro metinę mokyklos pajamų ir išlaidų sąmatą ir teikia mokyklos tarybai aprobuoti.

48.15. Kontroliuoja, kad mokyklos aplinkoje nebūtų vartojami alkoholiniai gėrimai, narkotinės ir psichotropinės medžiagos.

48.16. Sudaro Vaiko gerovės komisiją, rūpinasi specialiosios pedagoginės – psichologinės pagalbos moksleiviams teikimu.

48.17. Rūpinasi tarptautiniais mokyklos ryšiais.

48.18. Atstovauja mokyklą kitose institucijose.

48.19. Mokyklos direktorius atsako už visą mokyklos veiklą ir rezultatus.

49. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:

49.1. Telkia mokyklos bendruomenę švietimo politikos įgyvendinimui.

49.2. Organizuoja mokymo planų, bendrųjų programų vykdymą. Sudaro pamokų ir papildomo ugdymo tvarkaraščius.

49.3. Vadovauja vaikų su negalia integravimosi programų įgyvendinimui, organizuoja sergančių moksleivių mokymą namuose ir ligoninėse.

49.4. Teikia profesinę pagalbą pedagogams, prižiūri, kaip vykdomi švietimo politiką ir pedagogų veiklą reglamentuojantys dokumentai.

49.5. Kontroliuoja, kaip moksleivių žinios, gebėjimai ir įgūdžiai atitinka valstybinius išsilavinimo standartus, vertina ugdymo rezultatus.

49.6. Analizuoja ir koreguoja moksleivių bendrojo ir papildomo ugdymo pokyčius.

49.7. Rengia ugdymo programų, vadovėlių, mokymo priemonių, naujų ugdymo formų ir metodų aptarimus.

49.8. Skatina pedagogus savarankiškam profesiniam tobulėjimui, dalykiniam bendradarbiavimui, atestavimuisi.

49.9. Organizuoja pedagoginį tėvų (globėjų) švietimą.

49.10. Informuoja tėvus ir kitas suinteresuotas institucijas apie vaikus, vengiančius privalomo mokymosi ir įstatymų nustatyta tvarka, imasi poveikio priemonių.

49.11. Tvarko moksleivių ir mokyklos baigimo dokumentų apskaitą.

50. Direktoriaus pavaduotojas administracijos ir ūkio reikalams:

50.1. Paruošia patalpas darbui, aprūpina mokyklą materialiniais ir informaciniais ištekliais.

50.2. Užtikrina mokyklos pastatų, inventoriaus ir mokymo priemonių apsaugą, organizuoja aptarnaujančio personalo darbą.

50.3. Rūpinasi mokyklos sanitarija ir higiena.

50.4. Vykdo kitas pareiginėje instrukcijoje numatytas funkcijas.

 

X. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMO TVARKA

 

51. Direktoriaus pavaduotojus, pedagoginį ir kitą personalą priima į darbą ir atleidžia iš jo mokyklos direktorius nustatyta tvarka. Darbuotojai gali būti priimami ir konkurso tvarka. Konkurso sąlygas tvirtina mokyklos direktorius.

52. Darbo apmokėjimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos įstatymai, Vyriausybės nutarimai, Švietimo ir mokslo ministerijos norminiai aktai, ar rajono tarybos sprendimai, rajono sprendimai, rajono potvarkiai.

 

 

XI. VADOVŲ IR PEDAGOGŲ ATESTAVIMO TVARKA IR ORGANIZAVIMAS

 

53. Mokyklos vadovai ir jos skyrių pedagogai atestuojasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.

 

XII. ARCHYVAS IR RAŠTVEDYBA

 

54. Mokyklos archyvo ir raštvedybos tvarką reglamentuoja Lietuvos Respublikos archyvų įstatymas, Lietuvos Respublikos standartas LST 6.1-92, pavyzdinė bendrojo lavinimo mokyklų bylų nomenklatūra, mokyklos raštvedybos instrukcija.

 

XII. IŠSILAVINIMO PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS

 

55. Pažymos, pasiekimų bei išsilavinimo pažymėjimai išduodami pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtinta tvarka.

56. Pažymėjimų blankus, vadovaudamasi mokyklos poreikiais, užsako direktoriaus pavaduotoja ugdymui.

57. Pažymėjimų blankus parveža, saugo, atsiskaito už juos mokyklos direktorius.

58. Pažymėjimus ir kitus mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentus išrašo Registrų tvarkytojas pagal pavaduotojos ugdymui pateiktus duomenis. Įrašų teisingumo patikrinimas organizuojamas pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtinta tvarka.

59. Pažymas moksleiviams dėl mokymosi pagal klasių vadovų pateiktą informaciją, sutampančią su įrašais e-dienyne išrašo ir raštvedybos instrukcijos nustatyta tvarka užregistruoja raštinės vedėja.

60. Pažymas, pažymėjimus ir kitus mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentus apskaitos registre registruoja už šių įrašų teisingumą atsako raštinės vedėja.

 

XIV. MOKYKLOS RYŠIAI

 

61. Mokykla pavaldi Savininko teises ir pareigas įgyvendinančiajai institucijai – Šakių rajono savivaldybės tarybai.

62. Mokykla bendradarbiauja su jos veiklą įtakojančiais juridiniais bei fiziniais asmenimis (švietimo, sveikatos, kultūros, sporto, teisėsaugos, mokslo ir studijų institucijomis)

63. Mokykla palaiko tarptautinius ryšius, dalyvauja tarptautinėse organizacijose, keičiasi moksleiviais ir mokytojais, rengia programas paramos fondams, organizuoja bendrus renginius.

 

 

XV. MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

64. Mokyklos veiklą prižiūri Šakių rajono savivaldybė Bendrųjų švietimo įstaigų priežiūros nustatyta tvarka. Bendrosios švietimo politikos vykdymą prižiūri atitinkamos institucijos pagal LR Vyriausybės patvirtintus Valstybinės švietimo priežiūros nuostatus. Mokyklos veiklą prižiūrinčios institucijos Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka informuoja visuomenę, savivaldos ir valstybines valdžios institucijas apie mokyklos atliekamo ugdymo kokybę.

65. Mokyklos finansinės veiklos kontrolę vykdo įgaliotas Valstybės kontrolės institucijos ir Šakių rajono savivaldybė.

66. Mokyklos veiklos įsivertinimą inicijuoja mokyklos direktorius

 

XVI. TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR LĖŠŲ PANAUDOJIMO TVARKA

 

67. Mokykla patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, savivaldybės pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis.

68. Mokyklos finansavimo šaltinis yra savivaldybės biudžetas.

69. Mokykla gali turėti savo fondą, kurio sudarymo šaltiniai yra savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, pajamos iš paties fondo veiklos, užsienio valstybių organizacijų bei piliečių, taip pat tarptautinių organizacijų aukojamos lėšos ir materialinės vertybės.

70. Finansines operacijas vykdo mokyklos buhalterinė tarnyba.

71. Mokykla yra paramos gavėja.

 

XVII. ATSAKOMYBĖ

 

72. Moksleiviai, nevykdantys savo pareigų, moksleivių elgesio taisyklių, atsako pagal įstatymus, mokyklos nuostatus ir mokyklos darbo tvarkos taisykles.

73. Tėvai ir kiti teisėti vaiko atstovai, fiziškai ir morališkai žalojantys savo vaikus ir nesudarantys sąlygų mokytis iki 16 metų, atsako įstatymų nustatyta tvarka.

74. Mokytojai, auklėtojai ir kiti pedagogai garantuoja moksleivių sveikatos saugumą, atsako už gyvybę pamokų, papildomo ugdymo bei mokyklos organizuotų renginių metu.

75. Mokyklos vadovybė ir pedagogai LR Darbo kodekso numatyta tvarka gali būti atleisti iš darbo, kai jų elgesys nors ir ne darbo metu yra amoralus ir dėl to nesuderinamas su jų pareigomis.

76. Mokyklos vadovybė atsako už ŠMM ministro įsakymų, kitų norminių dokumentų vykdymą. Užtikrina, kad nebūtų vykdomi moksliniai bandymai ar kitokie eksperimentai su vaiku, galintys pakenkti jo gyvybei, sveikatai, normaliam asmenybės vystymuisi.

77. Mokyklos vadovams ir kitiems dirbantiesiems pažeidusiems darbo drausmę Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka gali būti skiriamos drausminės nuobaudos.

 

XVIII. MOKYKLOS REORGANIZAVIMAS, LIKVIDAVIMAS IR PERTVARKYMAS

 

78. Mokyklą reorganizuoja, likviduoja ar pertvarko Savininko teise ir pareigas įgyvendinančioji institucija – Šakių rajono savivaldybės taryba pagal LR Vyriausybės įstatymais nustatytos tvarkos nuostatas.

79. Mokyklos Savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija – Šakių rajono savivaldybės taryba apie mokyklos reorganizavimą, likvidavimą ar pertvarkymą privalo raštu pranešti kiekvienam mokyklos mokiniui ir jo tėvams (globėjams), mokytojams ir kitiems mokyklos darbuotojams pradžios arba tai padaryti įgalioja mokyklos direktorių. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija – Šakių rajono savivaldybės taryba – užtikrina, kad būtų įvykdyti visi sutartyse numatyti mokyklos įsipareigojimai.

 

XIX. NUOSTATŲ ĮFORMINIMAS

 

80. Nuostatai, jų pakeitimai ir papildymai įforminami vadovaujantis Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklėmis. Parengus nuostatus visi dokumento lapai sunumeruojami.

81. Su Mokyklos taryba suderinti nuostatai, jų pakeitimai ar papildymai teikiami tvirtinti mokyklos Savininko teise ir pareigas įgyvendinančioji institucijai – Šakių rajono savivaldybės tarybai.

82. Nuostatai keičiami ir papildomi laikantis LR Vyriausybės Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų ir Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklių reikalavimų.

 

XX. VIEŠŲ PRANEŠIMŲ SKELBIMAS

 

83. Vieši pranešimai apie mokyklos veiklą skelbiami Šakių rajono savivaldybės tinklalapyje, mokyklos interneto svetainėje bei VĮ Registro centro elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“.

 

Mokyklos direktorius                                                                                                                                                                    Linas Adomaitis

 

 


SUDERINTA

Mokyklos taryboje

Protokolas 2013-11-04 Nr. 3