LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

Dėl vyresnio amžiaus žmonėms atstovaujančių nevyriausybinių organizacijų veiklos rėmimo projektų vertinimo ir atrankos konkursų organizavimo 2014–2015 metams nuostatų patvirtinimo ir projektų vertinimo ir atrankos komisijos sudarymo

 

2014 m. balandžio 24 d. Nr. A1 - 235

Vilnius

 

 

Vykdydama Nacionalinės demografinės (gyventojų) politikos strategijos šeimos gerovės srityje įgyvendinimo 2014–2015 metų veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. balandžio 14 d. įsakymu Nr. A1-209 „Dėl Nacionalinės demografinės (gyventojų) politikos strategijos šeimos gerovės srityje įgyvendinimo 2014–2015 metų veiksmų plano patvirtinimo“ II skyriaus 9.3 papunktį:

1. T v i r t i n u Vyresnio amžiaus žmonėms atstovaujančių nevyriausybinių

organizacijų veiklos rėmimo projektų vertinimo ir atrankos konkursų organizavimo 2014 metams nuostatus (pridedama).

2. Sudarau šios sudėties Vyresnio amžiaus žmonėms atstovaujančių

nevyriausybinių organizacijų veiklos rėmimo projektų vertinimo ir atrankos komisiją (toliau − komisija):

Daina Urbonaitienė – Šeimos ir bendruomenių departamento direktoriaus pavaduotoja (komisijos pirmininkė);

Tomas Milevičius – Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos gerovės skyriaus vedėjo pavaduotojas (komisijos pirmininko pavaduotojas);

Irena Ceinoriutė – Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausioji specialistė (komisijos sekretorė);

Inga Barauskaitė – Socialinio draudimo ir pensijų departamento Valstybinių pensijų skyriaus vedėjo pavaduotoja;

Birutė Jatautaitė – Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus vyriausioji specialistė;

Aušra Makarevičiūtė – socialinės apsaugos ir darbo ministro patarėja;

Ūla Urbaitė – Socialinio draudimo ir pensijų departamento Socialinio draudimo skyriaus vyriausioji specialistė;

Aldona Šlajutė – Socialinės aprėpties departamento socialinių paslaugų skyriaus vyriausioji specialistė.

3. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                 Algimanta Pabedinskienė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2014 m. balandžio 24 d.

įsakymu Nr. A1-235

 

 

vyresnio amžiaus žmonėms atstovaujančių NEVyriausybinių organizacijų VEIKLOS rėmimo 2014–2015 metais NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BendroSIOS NUOSTATOS

 

1. Vyresnio amžiaus žmonėms atstovaujančių nevyriausybinių organizacijų veiklos rėmimo 2014–2015 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato valstybės paramos vyresnio amžiaus žmonėms atstovaujančių nevyriausybinių organizacijų veiklai 2014–2015 metais skyrimo sąlygas ir tvarką.

2. Nevyriausybinių organizacijų veiklos rėmimo pagrindinis tikslas – įgyvendinti Nacionalinės demografinės (gyventojų) politikos strategijos šeimos gerovės srityje įgyvendinimo 2014–2015 metų veiksmų plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. balandžio 14 d. įsakymu Nr. A1-209 „Dėl Nacionalinės demografinės (gyventojų) politikos strategijos šeimos gerovės srityje įgyvendinimo 2014–2015 metų veiksmų plano patvirtinimo“, nustatytus uždavinius.

3. Valstybės parama Nuostatuose suprantama kaip valstybės biudžeto lėšų skyrimas nevyriausybinėms organizacijoms, laimėjusioms nevyriausybinių organizacijų veiklos rėmimo konkursą (toliau – konkursas).

4. Nevyriausybinės organizacijos Nuostatuose suprantamos kaip asociacijos, labdaros ir paramos fondai bei viešosios įstaigos, kurių dalininkai yra fiziniai asmenys, nevyriausybinės organizacijos ir (arba) valstybė ar savivaldybė (toliau – pareiškėjas).

5. Konkursą  organizuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – ministerija). Konkursas skelbiamas viešai ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt. Skelbime nurodomas paraiškų priėmimo terminas, laikas ir vieta, adresas, telefono numeris ir elektroninis paštas pasiteirauti, paraiškos forma ir kita reikalinga informacija.

Konkursas laikomas įvykusiu, kai pateikiama bent viena paraiška.

 

 

II SKYRIUS

TINKAMI PAREIŠKĖJAI

 

6. Paraiškas konkursui gali teikti pareiškėjas, atitinkantis šiuos reikalavimus:

6.1. turi centrinį valdymo organą, vienija ne mažiau kaip 20 teritorinių padalinių arba skyrių ir (arba) panašioje veiklos srityje įvairiuose šalies miestuose ir (arba) rajonuose veikiančių nevyriausybinių organizacijų;

6.2 veikia nacionaliniu lygmeniu, atstovauja vyresnio amžiaus žmonių (pensininkų) interesams; vienija organizacijos narius pagal amžių, o ne pagal jų profesinę, kultūrinę ar kitokią veiklą, laisvalaikio pomėgius ar įpročius;

6.3. paraiškos pateikimo dieną teisės aktų nustatyta tvarka yra registruotas ne mažiau kaip treji metai;

6.4. paraiškoje nurodo tokius pagrindinius tikslus ir uždavinius:

6.4.1. skatinti vyresnio amžiaus žmones aktyviau jungtis į nevyriausybines organizacijas, įsitraukti į aktyvų gyvenimą per kultūrinius renginius, skatinti jų bendravimą ir savitarpio pagalbą, kartų ryšį;

6.4.2. siekti, kad vyresnio amžiaus žmonių atstovai dalyvautų įvairiose šalies ar savivaldybių konsultacinėse tarybose, kuriose aptariami su jais susiję valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų projektai; dalyvauti tarptautinių organizacijų veikloje;

6.4.3. formuoti teigiamą vyresnio amžiaus žmonių įvaizdį, ugdyti visuomenės, ypač vaikų ir jaunimo suvokimą, kad vyresnio amžiaus žmonių indėlis į visuomenės gyvenimą yra itin svarbus;

6.4.4. naudotis visuomenės informavimo priemonių galimybėmis teigiamam vyresnio amžiaus žmonių įvaizdžiui kurti, pagal galimybes leisti leidinius ar rengti straipsnius šia tema;

6.4.5. organizuoti savanorišką pagalbą vienišiems vyresnio amžiaus asmenims ir šeimoms, slaugyti vyresnio amžiaus ligotus žmones, į krizę patekusiems vyresnio amžiaus žmonėms teikti informaciją ir konsultuoti socialiniais, teisiniais, psichologiniais ir kitais klausimais, perteikti jiems naujų technologijų naudojimo žinių.

7. Vertinamos tik tų pareiškėjų paraiškos, kurios atitinka Nuostatų 6.1–6.3 papunkčiuose nustatytus reikalavimus ir įgyvendina ne mažiau kaip tris 6.4 papunktyje nurodytus tikslus.

 

 

III SKYRIUS

PROJEKTŲ TEIKIMAS KONKURSUI

 

8. Pareiškėjas pateikia projektą, užpildydamas nustatytos formos paraišką (1 priedas), pasirašytą asmens, turinčio teisę veikti juridinio asmens vardu, bei patvirtintą antspaudu, jei juridinis asmuo privalo jį turėti. Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną projektą.

9. Paraiškoje turi būti:

9.1. trumpas projekto aprašymas (santrauka);

9.2. problemos iškėlimas ir pagrindimas;

9.3. tikslas;

9.4. uždaviniai;

9.5. tikslinės grupės;

9.6. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

9.7. priemonių / veiklų planas;

9.8. laukiami rezultatai;

9.9. bendra projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš ministerijos;

9.10. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose ministerijos organizuojamuose konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš ministerijos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones);

9.11. informacija apie pareiškėjo, projekto vadovo, organizacijos buhalterio (tuo atveju, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens, – informacija apie šių asmenų) kvalifikaciją, darbo patirtį, paraiškos užpildymo data.

10. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

10.1. juridinio asmens steigimo dokumentų (nuostatų arba įstatų) kopijas, patvirtintas juridinio asmens antspaudu, jei jį privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti juridinio asmens vardu, parašu;

10.2. dokumentų, patvirtinančių teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei numatomas veiklas planuojama vykdyti tose patalpose, kopiją, patvirtintą pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu;

10.3. projekto vadovo ir asmens, atsakingo už projekto buhalterinę apskaitą, gyvenimo aprašymus;

10.4. galiojančios sutarties kopiją, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

10.5. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;

10.6. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 12 punkte;

10.7. veiklos ataskaitą už paskutinius kalendorinius metus (laisva forma) (teikia tos organizacijos, kurios ankstesniais metais negavo valstybės finansavimo pagal Nuostatus);

10.8. rašytinį organizaciją vienijančių teritorinių padalinių arba skyrių ir (arba) panašioje veiklos srityje įvairiuose šalies miestuose ir (arba) rajonuose veikiančių nevyriausybinių organizacijų sutikimą dalyvauti projekte.

11. Pareiškėjas pateikia užantspauduotame voke 2 paraiškos egzempliorius (1 originalą ir 1 kopiją) ir tiek pat Nuostatų 10 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių. Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji patvirtinta žyma „Kopija tikra“ ir pareiškėjo antspaudu (jeigu pareiškėjas antspaudą privalo turėti) bei asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, ir nurodyta data. Kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridedami dokumentai turi būti susegti, puslapiai sunumeruoti.

Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba.

Nuostatų 10 punkte nurodyti dokumentai ir paraiška ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo konkurso paskelbimo ministerijos interneto svetainėje dienos turi būti pateikti adresu: Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, A. Vivulskio g. 11, 105 k., 03610 Vilnius (nurodyti: Vyresnio amžiaus žmonėms atstovaujančių nevyriausybinių organizacijų veiklos rėmimo atrankos konkursui). Paraiškos, pateiktos po šiame punkte nurodyto termino, nenagrinėjamos. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu nei nurodytu adresu pateiktos paraiškos neregistruojamos ir laikoma, kad jos nebuvo gautos. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti ne vėlesnė kaip ministerijos skelbime apie konkursą nurodyta galutinė paraiškų pateikimo data.

Konkursui pasibaigus, paraiška pareiškėjui negrąžinama. Projektai, kurie nebuvo atrinkti, saugomi vienus metus, kiti – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

12. Potencialūs pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:

12.1. pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;

12.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

12.3. pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidingą arba melagingą informaciją;

12.4. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką ministerijos darbuotojams, projektų vertinimo komisijos nariams;

12.5. asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

12.6. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš ministerijos gautų lėšų panaudojimą sutartyje ir Nuostatuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį.

13. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas, kurias teikia atsakingi ministerijos specialistai. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

14. Konkurse dalyvaujančių pareiškėjų pateiktas paraiškas ir kitus dokumentus vertina socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaryta atrankos komisija (toliau – Komisija).

15. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas, jo nesant – pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.

16. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

Pirmasis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

Komisijos nariams apie posėdį raštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas praneša Komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu Komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.

Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

Klausimai gali būti aptariami ir narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

17. Pirmojo posėdžio metu, prieš pradėdami darbą, Komisijos nariai privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos, ir nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačiųjų interesų konflikto vengimo.

Konfidencialumo pasižadėjimą pasirašo ir Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjai bei kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos sprendimui priimti, Komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) Komisijos pirmininkui. Jeigu Komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (-us) vertina Komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas Komisijos narys.

Komisijos nariams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, Komisijos pirmininkas trumpai supažindina Komisijos narius su konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į Komisijos narių klausimus.

18. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko arba jo pavaduotojo balsas.

19. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo visi Komisijos nariai ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius.

Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio.

Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMAS

 

20. Prieš Komisijos pirmininkui paskirstant projektus Komisijos nariams, Komisijos sekretorius įvertina:

20.1. ar paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos datos;

20.2. ar paraiška atitinka Nuostatų 8 punkte nustatytus reikalavimus;

20.3. ar paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę (Nuostatų 7 punktas);

20.4. ar pareiškėjas pateikė visus reikalaujamus dokumentus ir ar pateiktos dokumentų kopijos patvirtintos;

20.5. ar nevyksta teisminiai ginčai tarp ministerijos ir pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo;

20.6. ar pateiktas reikalaujamas paraiškos egzempliorių ir dokumentų skaičius;

20.7. ar kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridedami dokumentai susegti, puslapiai sunumeruoti;

20.8. ar paraiška ir dokumentai surašyti lietuvių kalba.

21. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, Komisijos sekretorius apie tai informuoja Komisiją ir Komisija turi teisę raštu paprašyti pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio prašymo pateikimo dienos.

22. Paraiškos atmetamos, projektai yra nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:

22.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

22.2. paraiška pateikta po galutinio paraiškos pateikimo termino;

22.3. pareiškėjas nepateikė visų reikalaujamų dokumentų arba pateikė nepatvirtintas paraiškos ir dokumentų kopijas;

22.4. paraiška neatitinka Nuostatų 8 punkte nustatytų reikalavimų;

22.5. pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją pateikimo dienos nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų;

22.6. vyksta teisminiai ginčai tarp ministerijos ir pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo.

23. Vertintinus projektus Komisijos nariams paskirsto Komisijos pirmininkas Komisijos posėdyje. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 Komisijos nariai ir tarp vertinimo rezultatų yra daugiau kaip 15 balų skirtumas, Komisijos pirmininkas tokį projektą vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam Komisijos nariui.

Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų kiekį ir apimtis, gali terminą pratęsti iki 10 darbo dienų.

24. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami vertinimo anketą, vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais (2 priedas).

25. Komisija:

25.1. įvertina paraiškas apskaičiuodama kiekvienai paraiškai vertintojų skirtų balų vidurkį. Paraiškoms surinkusioms 40 balų ir daugiau Komisija siūlo skirti lėšų, atsižvelgiant į surinktų balų skaičių, planuojamo biudžeto pagrįstumą ir konkursui skirtų lėšų sumą.         

25.2. įvertinusi organizacijų paraiškas ir pateiktus dokumentus, teikia siūlymus ministerijos kancleriui dėl projekto finansavimo ir jam skiriamos lėšų sumos;

25.3. siūlo finansuoti paraiškas, surinkusias 40 balų ir daugiau. Paraiškos, surinkusios mažiau negu 40 balų – nefinansuojamos.

26. Pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo Komisija pateikia ministerijos kancleriui. Ministerijos kancleris per 7 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris įforminamas ministerijos kanclerio potvarkiu.

 

VI SKYRIUS

SUTARČIŲ SUDARYMAS, PROJEKTŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

27. Priėmus sprendimą skirti lėšas, tarp pareiškėjo ir Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie ministerijos (toliau – Departamentas) ne vėliau kaip per 35 kalendorines dienas nuo dienos, kai pareiškėjas buvo raštu informuotas apie priimtą sprendimą skirti lėšas pateiktam projektui, turi būti sudaroma valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant sutartį ministerija raštu informuoja pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir priemonių / veiklų planą, o pareiškėjas nedelsdamas patikslina sąmatą ir priemonių / veiklų planą, nurodo, kokia apimtimi bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir pan., bei patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir apie patikslinimus raštu praneša ministerijai. Ministerija per 3 darbo dienas po sprendimo skirti lėšas priėmimo dienos sprendimą skirti lėšas bei sąmatos ir priemonių / veiklų planą, jei jie buvo tikslinti, perduoda Departamentui.

28. Nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 27 punkte nurodytą terminą, Departamentas teikia ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti lėšas.

29. Pareiškėjai raštu informuojami apie ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar joms neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis.

30. Informacija apie konkurso rezultatus skelbiama ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

31. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas.

32. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti banke specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo bei saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

Pareiškėjas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 proc. finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

Jei pareiškėjas veikloms įgyvendinti sudaro darbo sutartis, darbo užmokestis mokamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“.

33. Finansuojamos išlaidos, susijusios su:

33.1. projekto vykdymu:

33.1.1. pareiškėjo teritorinių skyrių (padalinių) miestuose ir (arba) rajonuose arba nevyriausybinių organizacijų, susijungusių į asociaciją, veiklos rėmimu;

33.1.2. vyresnio amžiaus žmonių respublikinių ir (ar) vietinių meno kolektyvų ir (ar) klubų, kurie yra pareiškėjo organizacijos nariai, veiklos rėmimu;

33.1.3. vyresnio amžiaus žmonių respublikinių ir vietinių pilietinių ir kultūrinių renginių organizavimu;

33.1.4. įvairių vyresnio amžiaus žmonių ir kitų kartų bendravimo programų sudarymu ir įgyvendinimu;

33.1.5. respublikinių ir vietinių konferencijų, suvažiavimų ir seminarų vyresnio amžiaus žmonėms organizavimu;

33.1.6. savanoriška pagalba vienišiems ir į krizinę padėtį patekusiems vyresnio amžiaus žmonėms, taip pat šeimoms, slaugančioms ligotus vyresnio amžiaus žmones;

33.1.7. dalyvavimu tarptautiniuose renginiuose vyresnio amžiaus žmonėms aktualiais klausimais;

33.1.8. leidybine veikla, orientuota į vyresnio amžiaus žmones;

33.2. projekto administravimu. Šioms išlaidoms padengti gali būti skiriama ne daugiau kaip 50 procentų pareiškėjui pagal šį konkursą skirtų valstybės biudžeto lėšų. Administravimo išlaidomis laikomos šios išlaidos:

33.2.1. pareiškėjo darbuotojų darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

33.2.2. projekto administravimo išlaidos (pvz., vadovo ir finansininko darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos, buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens paslaugų apmokėjimas);

33.2.3. biuro išlaikymo išlaidos (pvz., patalpų nuoma, komunalinės paslaugos);

33.2.4. ryšio paslaugų išlaidos (pvz., telefono, fakso, interneto, pašto išlaidos);

33.2.5. kanceliarinių prekių išlaidos;

33.2.6. transporto išlaidos.

34. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos, patirtos nuo sutarties su Departamentu pasirašymo dienos iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos arba ne vėliau kaip iki 2014 metų gruodžio 31 d.

35. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

35.1. pareiškėjo įsiskolinimams dengti;

35.2. transporto techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

35.3. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui;

35.4. išperkamajai nuomai;

35.5. ilgalaikiam turtui įsigyti.

36. Lėšos, skirtos pareiškėjo veiklai remti, pervedamos sutartyje nustatyta tvarka.

37. Norėdamas patikslinti sąmatą, pareiškėjas turi pateikti Departamentui pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas lyginamąją tikslinamų projekto išlaidų sąmatą. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus.

Apie leidimą tikslinti sąmatą pareiškėjas informuojamas raštu. Gavęs leidimą, pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos privalo atitinkamai patikslinti išlaidų sąmatą ir ją pateikti Departamentui.

38. Prašymai tikslinti projektų išlaidų sąmatas teikiami iki einamųjų metų lapkričio 20 d. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

39. Pareiškėjas privalo informuoti apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą, sustabdymą ar panaikinimą. Gavęs tokį pranešimą, Departamentas sustabdo lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklą ir apie tai pranešus Departamentui, atnaujinamas sustabdytas lėšų pervedimas.

Pareiškėjas privalo informuoti, jei yra numatoma vykdyti ar vykdoma pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus ir (ar) informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, kuris perims pareiškėjo teises ir pareigas, pajėgus vykdyti projekte numatytas veiklas.

40. Pareiškėjui nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 27 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus sutartį, likusios nepanaudotos lėšos paskirstomos kitiems pareiškėjams.

41. Pareiškėjas privalo:

41.1. projektą įgyvendinti iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos arba ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d.;

41.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 d. Departamentui pateikti atitinkamai ketvirtines ir metines projekto veiklos ir finansinę ataskaitas pagal Departamento pateiktas formas;

41.3. pasibaigus valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties terminui ar visiškai įgyvendinus projektą, per 10 darbo dienų nuo projekto pabaigos dienos Departamentui pateikti galutines projekto įgyvendinimo veiklos ir finansinę ataskaitas pagal Departamento patvirtintas formas. Prie projekto veiklos ataskaitos pridedama turima su projekto įgyvendinimu susijusi rašytinė ir vaizdinė medžiaga;

41.4. ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 d. grąžinti nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias banke laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą banko sąskaitą.

42. Su 2014 metais tinkamai sutartis vykdžiusiais pareiškėjais 2015 metais sutartys gali būti sudaromos neskelbiant naujo konkurso.

Pareiškėjas iki 2015 m. sausio 20 d. pateikia komisijai prašymą skirti lėšų 2015 metams, Nuostatų 10.6 papunktyje nurodytą pažymą, patikslintą veiklų planą ir planuojamus rezultatus, patikslintą projekto įgyvendinimo sąmatą (neviršijant sumos, kuri buvo skirta 2014 metais), taip pat patikslina kitus paraiškos duomenis, jei jie pasikeitė. Komisija apsvarsto prašymą per 20 darbo dienų ir, atsižvelgdama į 2015 metais Lietuvos Respublikos teisės aktais skirtas valstybės biudžeto lėšas šioms veikloms vykdyti, pateikia ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl lėšų skyrimo. Ministerijos kancleris per 7 darbo dienas priima sprendimą dėl lėšų skyrimo. Sprendimas ir šiame punkte nurodyti dokumentai per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo perduodami Departamentui.

Sutartys dėl lėšų skyrimo 2015 metais sudaromos Nuostatų nustatyta tvarka. Sudarant sutartis 2015 metais tinkamomis lėšomis laikomos nuo 2015 m. sausio 1 d. iki sutartyje numatytos dienos arba ne vėliau kaip iki gruodžio 31 d. pareiškėjo patirtos su projekto įgyvendinimu susijusios lėšos, numatytos Nuostatų 33 punkte (išlaidos, patirtos nuo 2015 m. sausio 1 d., laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos susijusios su paraiškoje nurodytų veiklų įgyvendinimu ir yra pagrįstos atitinkamais dokumentais).

43. Departamentas pareiškėjams teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu.

44. Departamentas atrankos būdu tikrina, ar lėšas projektui gavęs pareiškėjas laikosi Nuostatų reikalavimų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

45. Departamentas nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su pareiškėjais ir skirtos lėšos grąžinamos, kai:

45.1. Departamentas nustato, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

45.2. Departamentas nustato esminių sutarties pažeidimų;

45.3. paaiškėja, kad buvo pateikta klaidinga ar neteisinga informacija Nuostatų 10.6 papunktyje nurodytoje pažymoje.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46. Pareiškėjas turi viešinti projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui lėšų skyrė Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

47. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

48. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

____________________


 

Vyresnio amžiaus žmonėms

atstovaujančių nevyriausybinių

organizacijų veiklos rėmimo

2014–2015 metais nuostatų

1 priedas

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai

A. Vivulskio g. 11, 03610 Vilnius

 

________________________________________________________________________

(pareiškėjo pavadinimas)

 

________________________________________________________________________

(pareiškėjo adresas ir įmonės kodas)

 

Vyresnio amžiaus žmonėms atstovaujančių

nevyriausybinių organizacijų veiklos rėmimo konkurso

 

PARAIŠKA

__________ Nr. ____

(data)

________________

(sudarymo vieta)

 

I.          BENDROJI INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ

 

1. Projekto pavadinimas

 

 

2. Suma, reikalinga projektui

įgyvendinti (litais)

 

 

 

3. Prašoma paramos lėšų suma (litais)

 

 

II.        INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ

 

4. Organizacijos pavadinimas

 

5. Organizacijos statusas

 

 

5.1. Organizacijos teritoriniai skyriai / padaliniai (juridiniai asmenys – skaičius ir pavadinimai)

1.

2.

 

5.2. Organizacijos teritoriniai skyriai / padaliniai (ne juridiniai asmenys – skaičius ir pavadinimai)

 

 

5.3. Organizacijos nariai – fiziniai asmenys (nurodyti tik skaičių)

 

 

6. Įmonės kodas

 

7. Banko rekvizitai (banko pavadinimas, banko kodas, sąskaitos numeris)

 

8. Adresas, pašto indeksas

 

9. Interneto adresas

www.

10. Telefonas

Faksas

El. paštas

 

11. Projekto vadovo vardas, pavardė, pareigos organizacijoje

 

Telefonas

Faksas

El. paštas

Adresas susirašinėti

 

 

III.       INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ

 

12. Trumpas projekto aprašymas (santrauka)

 

 

 

 

 

 

13.  Pareiškėjo ir (ar) jo valdymo organų narių dalyvavimas valstybės ir savivaldybių institucijų (įstaigų) sudarytose įvairiose konsultacinėse tarybose ir (ar) darbo grupėse)

 

 

 

   

14. Pareiškėjo narystė tarptautinėse organizacijose

 

 

 

 

15. Problemos iškėlimas ir pagrindimas

 

 

 

 

 

16. Projekto tikslas, uždaviniai ir rezultatai

Tikslas

Uždaviniai

Rezultatai

 

 

 

 

 

 

17. Tikslinės grupės, kurioms skirtas projektas:

 

 

 

18. Veiklos planas (mėnesiais)

Planuojama veikla

Mėnuo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19. Informacija apie organizacijos finansininką (tuo atveju, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens, – informacija apie šiuos asmenis)

 

 

 

20. Informacija apie projekto įgyvendintojus

 

 

 

21. Informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose ministerijos organizuojamuose konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš ministerijos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones)

2013 m.

2014 m.

 

 

 

 

IV.       DETALI SĄMATA

 

Eil. Nr.

Numatomos veiklos išlaidų

pavadinimas

Prašoma paramos suma

Išlaidų paaiški-nimas

Kito rėmėjo lėšos

Iš viso projektui reikalinga suma

22.

ADMINISTRAVIMO IŠLAIDOS (Nuostatų 34.2 papunktis)

 

 

 

 

22.1.

 

 

 

 

 

22.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

23.

PROJEKTO VYKDYMO IŠLAIDOS

(Nuostatų 34.1 papunktis)

 

 

 

 

23.1.

 

 

 

 

 

23.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

VISA SUMA

 

 

 

 

 

 

 

V.        PRIDEDAMI DOKUMENTAI:

 

1.

2.

3.

 

 

___________________________________                                  _____________________

Asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu,                                        (data)

vardas, pavardė, parašas ir antspaudas 

 


 

Vyresnio amžiaus žmonėms

atstovaujančių nevyriausybinių organizacijų

veiklos rėmimo 2014–2015 metais nuostatų

2 priedas

 

VERTINIMO ANKETA

 

 

 

Pareiškėjo pavadinimas

 

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

 

Paraiškos kodas (sąlyginis Nr.)

 

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijai

Maksimalus galimų balų skaičius

Rekomenduojamos balų ribos

Skiriamas balas

1.

Atitiktis Nuostatų 6.4 papunkčiui

10

 

 

 

* įgyvendina tris tikslus

 

10

 

 

* įgyvendina du tikslus

 

6

 

 

* įgyvendina vieną tikslą

 

3

 

2.

Problemos aktualumas ir pagrindimas (Paraiškos 15 p.)

10

 

 

 

* visiškai atitinka keliamus tikslus bei uždavinius ir yra pagrįstas

 

8–10

 

 

* iš dalies atitinka keliamus tikslus ir uždavinius, nepakankamai pagrįstas

 

1–7

 

 

* neatitinka keliamų tikslų ir uždavinių, nepagrįsta

 

0

 

3.

Numatomos veiklos tikslinė grupė arba grupės

(Paraiškos 17 p.)

5

 

 

 

* visiškai atitinka projekto tikslus

 

4–5

 

 

* iš dalies atitinka projekto tikslus

 

1–3

 

 

* neatitinka projekto tikslų

 

0

 

4.

Veiklos planas (Paraiškos 18 p.)

10

 

 

 

* nuoseklus ir detalus

 

8–10

 

 

* nepakankamai nuoseklus ir detalus

 

1–7

 

 

* nenuoseklus ir nedetalus

 

0

 

5.

Laukiami projekto rezultatai (Paraiškos 16 p.)

10

 

 

 

* aiškūs ir reikšmingi

 

8–10

 

 

* iš dalies aiškūs ir reikšmingi

 

1–7

 

 

* neaiškūs ir nereikšmingi

 

0

 

6.

Informacijos apie projekto įgyvendintojų gebėjimus ir kvalifikaciją (Paraiškos 20 p.)

5

 

 

 

 

* visiškai pakankami gebėjimai ir kvalifikacijos

 

4–5

 

 

* iš dalies pakankami gebėjimai ir kvalifikacijos

 

1–3

 

 

* nepakankami gebėjimai ir kvalifikacijos

 

0

 

7.

Kiti finansavimo šaltiniai (Paraiškos 22–23 p.)

10

 

 

 

* planuojama daugiau kaip 10 proc.

 

8–10

 

 

* planuojama iki 10 proc.

 

1–7

 

 

* nėra kitų finansavimo šaltinių

 

0

 

8.

Biudžetas (Paraiškos 4 dalis)

10

 

 

 

* visiškai pagrįstas ir realus

 

8–10

 

 

* nevisiškai pagrįstas ir nevisiškai realus

 

1–7

 

 

* nepagrįstas ir nerealus

 

0

 

 

Bendra balų suma

70

 

 

 

Paraiška surinkusi mažiau kaip 40 balų, nefinansuojama.

 

Komisijos nario komentarai:

 

 

 

 

 

 

 

Išvada (pabraukti tinkamą): finansuoti visiškai, iš dalies, nefinansuoti

 

Komisijos narys

 

________________                                                                        ________________

 (vardas ir pavardė)                                                                                (parašas)