LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2020 M. GRUODŽIO 10 D. ĮSAKYMO NR. V-1950 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO” PAKEITIMO

 

 

2021 m. vasario 4 d. Nr. V-182

 

Vilnius

 

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. V-1950 „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“:

 

1. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

 

27. Viceministrai pasirašo raštus, siunčiamus Respublikos Prezidento patarėjams, Lietuvos Respublikos Seimo narių padėjėjams, Ministro Pirmininko vyriausiajam patarėjui, taip pat kitus teisės aktų jiems pasirašyti priskirtus dokumentus. Prireikus visus šiuos dokumentus gali pasirašyti ministerijos kancleris.

Viceministras taip pat gali pasirašyti raštą, kuriuo teisės akto projektas teikiamas išvadoms gauti. Nesant ministro, prieš teikiant ministrą pavaduojančio kito ministro vizai gauti, viceministras vizuoja Vyriausybei teikiamus ministerijos parengtus teisės aktų projektus.“

2. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

28. Ministerijos kancleris pasirašo potvarkius, raštus, siunčiamus Respublikos Prezidento priimamajam, Lietuvos Respublikos Seimo priimamajam, Vyriausybės kancleriui ir jo pavaduotojams, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriams, valstybės kontrolieriaus pavaduotojui, sutartis, darbo laiko apskaitos žiniaraščius, biudžeto vykdymo, finansinės atskaitomybės ir kitus apskaitos dokumentus, kitus teisės aktais jam pasirašyti priskirtus dokumentus. Gali pasirašyti raštus ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų kanclerių pasirašytus raštus. Prireikus visus šiuos dokumentus, išskyrus potvarkius, sutartis, darbo laiko apskaitos žiniaraščius, biudžeto vykdymo, finansinės atskaitomybės ir kitus apskaitos dokumentus, gali pasirašyti viceministrai. Darbo laiko apskaitos žiniaraščius rašytiniu ministro įgaliojimu gali pasirašyti ir kitas ministerijos valstybės tarnautojas.

Ministerijos kancleris taip pat gali pasirašyti raštą, kuriuo teisės akto projektas teikiamas išvadoms gauti. Nesant ministro, prieš teikiant ministrą pavaduojančio kito ministro vizai gauti, ministerijos kancleris gali vizuoti Vyriausybei teikiamus ministerijos parengtus teisės aktų projektus.“

3. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Ministerijos administracijos departamentų direktoriai, padalinių, nepriskirtų departamento struktūrai, vadovai pagal savo kompetenciją turi teisę pasirašyti raštus piliečiams, raštus tarnybinės pagalbos klausimais, raštus įstaigoms, kuriose ministerija įgyvendina savininko (dalininko) teises ir pareigas, valdymo sričiai priskirtoms institucijoms, įstaigoms, organizacijoms, savivaldybių administracijoms, raštus, kuriais ministerijoje gauti dokumentai pagal kompetenciją persiunčiami kitoms institucijoms, įstaigoms, organizacijoms, raštus, kuriais juridiniams ar fiziniams asmenims pranešama apie priimtą administracinės procedūros sprendimą, atsakymus į juridinių ir fizinių asmenų prašymus ir skundus, išskyrus tuos atsakymus, kuriuos pagal kompetenciją pasirašo viceministrai ar ministerijos kancleris, atsakymus į juridinių ar fizinių asmenų prašymus pateikti ministerijos turimą informaciją ar dokumentus, raštus ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų viceministrų ar kanclerių  pasirašytus raštus, kitus teisės aktais jiems numatytus pasirašyti dokumentus. Atsakymai į prašymus, siunčiamus elektroninėmis priemonėmis, gali būti pasirašomi ir ministro įgalioto asmens kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotu elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą. Pirkimų organizatoriai, vykdydami pirkimus – susirašinėjimo dokumentus su tiekėjais. Ministerijos administracijos padalinių vadovų raštai įforminami ministerijos administracijos padalinio blanke ir registruojami Dokumentų valdymo sistemoje (toliau – DVS) už dokumentų valdymą atsakingo ministerijos administracijos padalinio valstybės tarnautojo ar darbuotojo. Pirkimų organizatorių paklausimai tiekėjams įforminami ministerijos administracijos padalinio blanke.“

4. Pakeičiu 81 punktą ir jį išdėstau taip:

81. Ministerijos kanclerio potvarkį, prieš teikiant ministerijos kancleriui pasirašyti, vizuoja potvarkio projektą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas, jo tiesioginis vadovas, departamento direktorius.

Ministerijos kanclerio pasirašomas sutartis vizuoja valstybės tarnautojas, atlikęs atitinkamą viešąjį pirkimą ar už viešuosius pirkimus atsakingas valstybės tarnautojas, Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjas ar jo deleguotas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, Teisės ir administravimo departamento direktorius ir (ar) Teisės skyriaus vedėjas ar jo deleguotas valstybės tarnautojas ar darbuotojas. Sutartys, sudaromos įgyvendinant Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 82 straipsnio reikalavimą pirkti iš centrinės perkančiosios organizacijos, prieš teikiant ministerijos kancleriui pasirašyti vizuojamos valstybės tarnautojo, atlikusio atitinkamą viešąjį pirkimą ar už viešuosius pirkimus atsakingo valstybės tarnautojo, Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjo ar jo deleguoto valstybės tarnautojo ar darbuotojo.

Lėšų naudojimo sutartis, sudaromas pagal ministro tvirtinamą Lėšų naudojimo sutarties formą, ir finansavimo sutartis, sudaromas pagal ministro tvirtinamą Švietimo ir sporto srities investicijų projektų (investicijų projektų įgyvendinimo programų) planavimo, finansavimo, įgyvendinimo ir kontrolės tvarkos aprašą, prieš ministerijos kancleriui pasirašant vizuoja valstybės tarnautojas ar darbuotojas, rengęs sutartį, jo tiesioginis vadovas, Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjas ar jo deleguotas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, Ekonomikos departamento atitinkamo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas. Lėšų naudojimo sutarties ar finansavimo sutarties projektas gali būti, o rengiant srautą atitinkamų sutarčių – vienas egzempliorius, kurio pagrindu daromos visos sutartys – turi būti, teikiamas Teisės skyriaus valstybės tarnautojo ar darbuotojo teisiniam vertinimui.“

5. Pakeičiu 97 punktą ir jį išdėstau taip:

97. Gautus registruotinus dokumentus registruoja DVS Teisės ir administravimo departamento Informacinių sistemų ir asmenų aptarnavimo skyrius. Fiksuojama dokumento gavimo data, registracijos numeris, siuntėjas, dokumento antraštė, siunčiamo dokumento data bei vykdymo terminas.

Užregistruotuose dokumentuose, išskyrus 41 punkte nurodytus atvejus ir dokumentus, gautus iš Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Prezidentūros, Teisės ir administravimo departamento Informacinių sistemų ir asmenų aptarnavimo skyriaus vedėjo paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas perduoda pagal kompetenciją ministerijos administracijos padaliniui, valstybės tarnautojui ar darbuotojui, nepriskirtam ministerijos administracijos padaliniui, vykdyti.

Reglamento 41 punkte nurodytais atvejais, taip pat dokumentus, gautus iš Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Prezidentūros, taip pat atskirais atvejais, įvertinęs dokumento užduočių problemiškumą, Teisės ir administravimo departamento Informacinių sistemų ir asmenų aptarnavimo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas perduoda dokumentą ministrui, viceministrui, ministerijos kancleriui įrašyti rezoliuciją.

Valstybės tarnautojams ar darbuotojams, nepriskirtiems kitiems ministerijos administracijos padaliniams, gauti dokumentai vykdyti perduodami ir rezoliucijos rašomos bendra tvarka.

Rezoliucijoje nurodomas atsakingas vykdytojas, gali būti nurodyti ir kiti vykdytojai bei kopijų gavėjai. Pirminę rezoliuciją rašantis asmuo turi teisę nustatyti kitą dokumento įvykdymo terminą. Rezoliucijoje, jei ją rašo ministras, viceministras, ministerijos kancleris, taip pat gali būti trumpai išdėstomi pasiūlymai, kaip spręsti dokumente keliamus klausimus.

Informacinio pobūdžio dokumentai, adresuoti konkrečiam ministerijos administracijos padaliniui, DVS perduodami vykdytojui bei jo tiesioginiam vadovui.

Jeigu turi būti parengtas ministerijos atsakymas, dokumentas rengiamas naudojantis DVS galimybėmis, kitomis kompiuterinėmis priemonėmis.

Siunčiamas dokumentas rengiamas ministerijos ar ministerijos administracijos padalinio blanke, įkeliamas į DVS priskiriant prie atitinkamos bylos bei registro pagal Ministerijos dokumentacijos planą. Jeigu siunčiamas dokumentas yra atsakymas į gautą dokumentą, jis susiejamas su dokumentu, į kurį atsakoma ir perduodamas vizuoti.

Dokumentas vizuojamas pagal dokumento rengėjo nurodytą vizuotojų seką. Jeigu dokumentą vizavo visi nurodyti asmenys, jis pateikiamas pasirašymui.

Elektroniniai dokumentai pasirašomi kvalifikuotu elektroniniu parašu. Popierinis dokumentas pasirašomas rašytinai.

Pasirašyti dokumentai perduodami DVS Informacinių sistemų ir asmenų aptarnavimo skyriui registruoti.

Informacinių sistemų ir asmenų aptarnavimo skyrius prieš registruodamas dokumentą patikrina, ar dokumentas įformintas tinkamai (registras, bylos numeris ir kt.). Jeigu registruojamas popierinis dokumentas, jis įkeliamas į DVS, nuskenuojamas antrasis egzempliorius su vizomis, o originalas išsiunčiamas adresatui.

Visi ministerijoje rengti dokumentai siunčiami elektroniniu paštu, paštu arba per e-pristatymo sistemą. Jeigu siunčiama elektroniniu paštu arba per e-pristatymo sistemą, popierinio dokumento originalas nesiunčiamas.

Už individualaus pobūdžio ministro įsakymų ir ministerijos kanclerio potvarkių išsiuntimą adresatui atsako įsakymą ar potvarkį rengęs ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas.“

 

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                                  Jurgita Šiugždinienė