Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ VYKDYMO PROGNOZIŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2017 m. kovo 22 d. Nr. 208
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 37 straipsnio 6 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2017 m. kovo 22 d. nutarimu Nr. 208
SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ VYKDYMO PROGNOZIŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Savivaldybių biudžetų vykdymo prognozių teikimo tvarkos apraše (toliau – Aprašas) nustatomi savivaldybių teikiamos informacijos, sudarančios savivaldybės biudžeto vykdymo prognozę, turinys, teikimo Lietuvos Respublikos finansų ministerijai (toliau – Finansų ministerija) terminai ir forma, teikiamos informacijos analizės tvarka.
II SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO PROGNOZĖS TURINYS, TEIKIMO TERMINAI IR FORMA
3. Savivaldybė, kurios Lietuvos Respublikos einamųjų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintų prognozuojamų metinių pajamų santykis su praėjusių metų bendruoju vidaus produktu (toliau – BVP) to meto kainomis yra ne mažesnis nei 0,05 procento BVP, pateikia Finansų ministerijai savo biudžeto vykdymo prognozę sudarančią informaciją pagal Aprašo priede pateiktą formą tokia tvarka:
3.1. savivaldybė pateikia informaciją per 30 darbo dienų nuo kiekvienų einamųjų metų ketvirčio pabaigos;
3.2. teikiant informaciją, nurodoma einamųjų metų pasibaigusio ketvirčio faktinė, o likusių ketvirčių – prognozinė informacija;
III SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO PROGNOZĖS TIKSLUMO ANALIZĖ
4. Finansų ministerija per 90 darbo dienų nuo metų pabaigos išanalizuoja savivaldybių pateiktą informaciją ir šios analizės rezultatus pateikia visoms informaciją teikusioms savivaldybėms, Lietuvos savivaldybių asociacijai ir paskelbia Finansų ministerijos interneto svetainėje www.finmin.lrv.lt.
5. Analizuodama kiekvienos savivaldybės pateiktą informaciją ir siekdama nustatyti savivaldybės kas ketvirtį pateiktos Aprašo priedo lentelės III skyriuje nurodytos išlaidų metinės prognozės tikslumą, Finansų ministerija apskaičiuoja savivaldybės biudžeto faktinių metinių išlaidų ir kas ketvirtį pateiktų savivaldybės biudžeto metinių prognozinių išlaidų skirtumus (absoliutiniu dydžiu), šiuos skirtumus išreikšdama procentais, ir apskaičiuoja nuokrypių (skirtumų) aritmetinį vidurkį. Jeigu pastarasis dydis yra didesnis už 7,5 procento, laikoma, kad savivaldybės išlaidų metinė prognozė buvo netiksli.
6. Kai pagal Aprašo 5 punkte nurodytus skaičiavimus atliktos analizės rezultatai rodo, kad tam tikros savivaldybės teikta išlaidų prognozė yra netiksli, tos savivaldybės administracijos direktorius per 30 darbo dienų nuo Finansų ministerijos analizės rezultatų pateikimo savivaldybei dienos raštu (popieriniame dokumente ar elektroniniame dokumente, pasirašytame kvalifikuotu elektroniniu parašu) ir elektroninio pašto adresu deficito.stebetojas@finmin.lt informuoja Finansų ministeriją apie netikslios išlaidų prognozės priežastis. Finansų ministerija apie šias priežastis informuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybę ir paskelbia savo interneto svetainėje.
Savivaldybių biudžetų vykdymo prognozių
teikimo tvarkos aprašo
priedas
(Savivaldybės biudžeto vykdymo prognozės forma)
_______________________________________
(savivaldybės pavadinimas, duomenys)
Lietuvos Respublikos finansų ministerijai
SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO PROGNOZĖ
___________ Nr.
(data)
_______________
(sudarymo vieta)
(tūkst. eurų)
Rodiklis |
Biudžeto klasifikacijos kodas* |
Patvirtintas planas |
Praėjusių laikotarpių faktas (kaupiamieji duomenys) |
Metai |
Metai**** |
|||
I ketvirtis |
II ketvirtis |
III ketvirtis |
IV ketvirtis |
|||||
I. Lėšų likutis ataskaitinio laikotarpio pradžioje (pinigai / depozitai / kita) |
|
|
|
|
||||
II. Pajamos, iš viso: |
|
|
|
|
||||
1. Gamybos mokesčiai ir rinkliavos: |
|
|
|
|
||||
1.1. Nekilnojamojo turto mokestis (fizinių ir juridinių asmenų) |
1.1.3.3 |
|
|
|
||||
1.2. Žemės mokestis (juridinių asmenų dalis) |
1.1.3.1.1.2 |
|
|
|
||||
1.3. Mokestis už aplinkos teršimą |
1.1.4.7.1.1 |
|
|
|
||||
1.4. Rinkliavos (valstybės ir vietinės rinkliavos) |
1.1.4.7.2.1, 1.1.4.7.2.2 |
|
|
|
||||
2. Einamieji pajamų, turto ir kiti mokesčiai: |
|
|
|
|
||||
2.1. Gyventojų pajamų mokestis |
1.1.1.1.1 |
|
|
|
||||
2.2. Žemės mokestis (fizinių asmenų dalis) |
1.1.3.1.1.1 |
|
|
|
||||
3. Paveldimo turto mokestis |
1.1.3.2 |
|
|
|
||||
4. Turto pajamos (palūkanos, dividendai, nuoma) |
1.4.1 |
|
|
|
||||
5. Pajamos už prekes ir paslaugas |
1.4.2 |
|
|
|
||||
6. Kitos pajamos (pajamos iš baudų ir konfiskacijos, kitos neišvardytos pajamos) |
1.4.3, 1.4.5 |
|
|
|
||||
7. Dotacijos: |
1.3 |
|
|
|
||||
7.1. Dotacijos iš kitų valdymo lygių (Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto) |
1.3.4 |
|
|
|
|
|
|
|
7.2. Dotacijos iš užsienio valstybių, tarptautinių organizacijų, Europos Sąjungos finansinės paramos lėšos |
1.3.1, 1.3.2, 1.3.3 |
|
|
|
|
|
|
|
8. Materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimo pajamos |
4.1 |
|
|
|
||||
III. Išlaidos, iš viso: |
|
|
|
|
||||
1. Darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos |
2.1 |
|
|
|
||||
2. Prekių ir paslaugų naudojimo išlaidos |
2.2 |
|
|
|
||||
3. Socialinės išmokos (pašalpos) |
2.7 |
|
|
|
||||
4. Turto išlaidos |
2.3 |
|
|
|
||||
5. Subsidijos |
2.4 |
|
|
|
||||
6. Kitos išlaidos (su dotacijomis): |
2.5, 2.8 |
|
|
|
||||
6.1. Kapitalo formavimo išlaidos |
2.5.3.1.1.2, 2.8.1.2.1.1 |
|
|
|
||||
6.2. Kiti einamieji pervedimai |
2.5.3.1.1.1, 2.8.1.1.1.1, 2.8.1.1.1.2 |
|
|
|
||||
7. Materialiojo ir nematerialiojo turto įsigijimo išlaidos |
3.1 |
|
|
|
|
|
|
|
IV. Pajamų ir išlaidų balansas** |
|
|
|
|
||||
V. Trumpalaikių įsipareigojimų (išskyrus skolinius įsipareigojimus) likutis laikotarpio pradžioje |
|
|
|
|
||||
VI. Trumpalaikių įsipareigojimų (išskyrus skolinius įsipareigojimus) likutis laikotarpio pabaigoje |
|
|
|
|
||||
VII. Trumpalaikių įsipareigojimų (išskyrus skolinius įsipareigojimus) pokytis per ataskaitinį laikotarpį*** |
|
|
|
|
|
|
|
|
VIII. Finansinių įsipareigojimų prisiėmimo (skolinimosi) pajamos (gautos paskolos ir kita) |
4.3 |
|
|
|
||||
IX. Išlaidos dėl finansinių įsipareigojimų vykdymo (grąžintos paskolos ir kita) |
3.3 |
|
|
|
||||
X. Lėšų likutis ataskaitinio laikotarpio pabaigoje (pinigai / depozitai / kita) |
|
|
|
|
* Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos kodai, patvirtinti Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. 1K-184 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos patvirtinimo“.
** II skyrius „Pajamos“–III skyrius „Išlaidos“.
*** VI skyrius „Trumpalaikių įsipareigojimų (išskyrus skolinius įsipareigojimus) likutis laikotarpio pabaigoje“–V skyrius „Trumpalaikių įsipareigojimų (išskyrus skolinius įsipareigojimus) likutis laikotarpio pradžioje“.
**** Metinė prognozuojamo rodiklio reikšmė turi būti lygi to rodiklio ketvirčių prognozių sumai.
_______________________________________________ ______________ ___________________
(administracijos vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas, pavardė)
_______________________________________________ ______________ ___________________
(finansų padalinio vadovo pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas, pavardė)
––––––––––––––––––––