LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2004 M. SAUSIO 15 D. ĮSAKYMO NR. 3-23 „DĖL UŽSIENIO VALSTYBIŲ LAIVŲ KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. kovo 27 d. Nr. 3-126

Vilnius

 

 

1.  P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. sausio 15 d. įsakymą Nr. 3-23 „Dėl Užsienio valstybių laivų kontrolės taisyklių patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 11 punktu, Lietuvos Respublikos prekybinės laivybos įstatymo 581 straipsniu ir įgyvendindamas 2009 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2009/16/EB dėl uosto valstybės kontrolės su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. lapkričio 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2017/2110, ir 2009 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2009/20/EB dėl laivų savininkų atsakomybės pagal jūrinius reikalavimus draudimo:“.

1.2. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. P a v e d u Lietuvos transporto saugos administracijai patvirtinti užsienio laivų inspektavimo ataskaitos (akto), pranešimo apie laivo sulaikymą ir (ar) eksploatacijos sustabdymą, pranešimo apie laivo sulaikymo ir (ar) eksploatacijos sustabdymo panaikinimą, plaukimo į kitą uostą sąlygų nustatymo, pranešimo kitos valstybės kompetentingai institucijai apie laive nepašalintus trūkumus, pranešimo apie uždraudimą laivui įplaukti į Europos Sąjungos ir Paryžiaus susitarimo memorandumo dėl uosto valstybės kontrolės (toliau – Paryžiaus SM) regiono uostus ir pranešimo apie uždraudimo laivui įplaukti į Europos Sąjungos ir Paryžiaus SM regiono uostus panaikinimą formas.“

1.3. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas Užsienio valstybių laivų kontrolės taisykles:

1.3.1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Šių taisyklių tikslas – sumažinti galimybę nustatytų standartų neatitinkantiems laivams plaukioti Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausančiuose vandenyse, užtikrinti, kad su bet kurios valstybės vėliava plaukiojančiuose laivuose būtų laikomasi tarptautinių ir Europos Sąjungos teisės aktų, susijusių su laivybos saugumu, laivybos apsauga, jūrų aplinkos apsauga ir gyvenimo bei darbo sąlygomis, reikalavimų. Šiomis taisyklėmis siekiama užtikrinti laivų, įplaukiančių į Lietuvos Respublikos uostus ar jūrinius terminalus arba prie jų esančias inkaravietes, uosto valstybės kontrolę, inspektavimo dažnumą nustatant pagal laivo rizikos lygį, detaliau ir dažniau inspektuojant didesnės rizikos laivus.

1.3.2. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Inspektuodamas laivus, inspektorius privalo vadovautis tik šių taisyklių reikalavimais, tarptautinėmis konvencijomis, tiesioginio taikymo Europos Sąjungos teisės aktais, Paryžiaus SM 1 priedo „Uosto valstybės atliekamos kontrolės procedūros“ nuostatomis ir šių taisyklių 7 priede nurodytomis Paryžiaus SM instrukcijomis su taikymo metu galiojančiais pakeitimais. Pirminis, išsamus ar išplėstinis laivo inspektavimas (toliau bendrai – laivo inspektavimas) įforminamas užpildant Administracijos nustatytos formos užsienio laivų inspektavimo ataskaitą (aktą) (toliau bendrai – inspektavimo ataskaita (aktas). Inspektavimo ataskaitoje (akte) turi būti šių taisyklių 8 priede nurodyta informacija. Inspektavimo ataskaita (aktas) įteikiama (-as) laivo kapitonui (atsakingam asmeniui).“

1.3.3. Papildau 241 punktu:

241. Administracijai gavus informacijos apie akivaizdžius su laivo apsauga susijusius trūkumus ar reikalavimo pateikti informaciją apie laivo apsaugą prieš laivo atplaukimą į uostą nesilaikymą arba pasirinkus inspektuoti laivą dėl jo atitikties 2004 m. kovo 31 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 725/2004 dėl laivų ir uostų įrenginių apsaugos stiprinimo su visais pakeitimais reikalavimams, laivo inspektavimas atliekamas vadovaujantis Tarptautinės jūrų organizacijos gairėmis dėl kontrolės ir atitikties priemonių siekiant sustiprinti laivybos apsaugą (aplinkraščio MSC/Circ.1111 4 skyrius – Laivų kontrolė uoste), laivo inspektavimas įforminamas užpildant inspektavimo ataskaitą (aktą). Inspektavimo ataskaita (aktas) įteikiama (-as) laivo kapitonui (atsakingam asmeniui).“

1.3.4. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Laivo inspektavimas pradedamas dar nepakilus ant laivo denio. Inspektorius, vadovaudamasis profesine patirtimi, įvertina bendrą laivo korpuso, jo apkalos, krovininės žymės, įlipimo į laivą laiptų būklę, atkreipia dėmesį, ar kontroliuojamas patekimas į laivą, ar tikrinama visų į laivą norinčių įlipti asmenų tapatybė. Laive prisistato laivo kapitonui arba atsakingam asmeniui, pateikia Administracijos nustatytos formos pažymėjimą, paaiškina atvykimo į laivą priežastį.

1.3.5. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Jeigu patikrinus pagal Europos Sąjungos teisės aktus ir tarptautines konvencijas privalomus liudijimus ir dokumentus, nurodytus šių taisyklių 3 priede, jų galiojimą, įvertinus bendrą laivo, įskaitant mašinų skyrių ir gyvenamąsias patalpas, būklę, laivo mechanizmus ir įrangą, įgulos sudėtį ir jos gyvenimo, darbo ir higienos sąlygas, nėra akivaizdaus pagrindo išsamiam laivo inspektavimui, taip pat įsitikinus, kad ankstesnio inspektavimo metu Europos Sąjungos ar Paryžiaus SM pasirašiusios valstybės uoste nustatyti trūkumai (jeigu jų buvo) yra pašalinti, laivo inspektavimas baigiamas užpildant inspektavimo ataskaitą (aktą).

1.3.6. Pakeičiu 27 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

27. Jei laivo inspektavimo metu yra akivaizdus pagrindas manyti, kad laivo būklė, jo įranga arba įgula iš esmės neatitinka tam tikrų tarptautiniuose ar Europos Sąjungos teisės aktuose nustatytų reikalavimų, turi būti atliekamas išsamus laivo inspektavimas. Laikoma, kad akivaizdus pagrindas atlikti išsamų laivo inspektavimą yra:“.

1.3.7. Pakeičiu 28 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

28. Jei laivo inspektavimo metu pastebima su laivo apsauga susijusių trūkumų, toliau išvardyti kriterijai laikomi akivaizdžiu pagrindu išsamiam laivo inspektavimui dėl jo atitikties Reglamento (EB) Nr. 725/2004 reikalavimams atlikti:“.

1.3.8. Papildau 281 punktu:

281. Laivo inspektavimą dėl jo atitikties Reglamento (EB) Nr. 725/2004 reikalavimams atlieka užsienio valstybių laivų inspektorius, kuriam išduotas Administracijos nustatytos formos pažymėjimas ir kuris įgaliotas atlikti užsienio valstybių laivų patikrinimus pagal SOLAS 74 konvencijos XI-2 skyriaus ir ISPS kodekso reikalavimus ir prireikus skirti vieną ar daugiau kontrolės priemonių, numatytų SOLAS 74 konvencijos XI-2 skyriaus 9 taisyklės 1.3 papunktyje.“

1.3.9. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Šių taisyklių 27 ir 28 punktuose pateiktas išsamaus laivo inspektavimo pagrindą sudarančių kriterijų sąrašas nėra baigtinis. Inspektorius, vadovaudamasis savo profesine patirtimi, kiekvienu atveju sprendžia, ar tikslinga atlikti išsamų laivo inspektavimą.

1.3.10. Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:

36. Sulaikęs laivą ar sustabdęs jo eksploataciją, inspektorius užpildo Administracijos nustatytos formos pranešimą apie laivo sulaikymą ir (ar) eksploatacijos sustabdymą ir įteikia laivo kapitonui. Įteikdamas jį, inspektorius informuoja laivo kapitoną, kad per 14 kalendorinių dienų sprendimas dėl laivo sulaikymo ir (ar) eksploatacijos sustabdymo raštu gali būti skundžiamas Administracijai. Skundo pateikimas nesustabdo laivo sulaikymo ir (ar) eksploatacijos sustabdymo.

1.3.11. Pakeičiu 82 punktą ir jį išdėstau taip:

82. Sulaikęs laivą arba priėmęs sprendimą sustabdyti jo eksploataciją, inspektorius užpildo Administracijos nustatytos formos pranešimą apie laivo sulaikymą ir (ar) eksploatacijos sustabdymą ir įteikia laivo kapitonui. Įteikdamas jį, inspektorius informuoja laivo kapitoną, kad sprendimas per 14 kalendorinių dienų raštu gali būti skundžiamas Administracijai. Skundo pateikimas nesustabdo laivo sulaikymo ar jo eksploatacijos sustabdymo.“

1.3.12. Pakeičiu 83 punktą ir jį išdėstau taip:

83. Nurodymas sulaikyti laivą arba sustabdyti jo eksploataciją galioja tol, kol nepašalinamas pavojus arba kol Administracija nenustato, kad laivas, kuriam taikytinos tam tikros būtinos sąlygos, gali išplaukti į jūrą arba kad tą laivą vėl galima pradėti eksploatuoti nesukeliant grėsmės keleivių arba įgulos saugai ir sveikatai ar kitiems laivams, arba nėra didelės grėsmės padaryti žalos jūros aplinkai. Laivo kapitonui įteikiamas Administracijos nustatytos formos pranešimas apie laivo sulaikymo arba jo eksploatacijos sustabdymo panaikinimą.“

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2023 m. gegužės 1 d.

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                                    Marius Skuodis