Molėtų rajono savivaldybės taryba
SPRENDIMAS
Dėl molėtų rajono savivaldybės specialiosios tikslinės dotacijos mokymo lėšų dalies apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo
2024 m. kovo 28 d. Nr. B1-51
Molėtai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, 16 straipsnio 1 dalimi, Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 12 punktu,
1. Patvirtinti Molėtų rajono savivaldybės specialiosios tikslinės dotacijos mokymo lėšų dalies apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2020 m. rugsėjo 24 d. sprendimą Nr. B1-241 „Dėl Molėtų rajono savivaldybės specialiosios tikslinės dotacijos mokymo lėšų dalies apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2024 m. kovo 28d. sprendimu Nr. B1-51
molėtų rajono savivaldybĖS specialiosios tikslinės dotacijos mokymo lėšų dalies apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašas
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Molėtų rajono savivaldybės specialiosios tikslinės dotacijos mokymo lėšų dalies apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašas (toliau – savivaldybės aprašas) parengtas vadovaujantis Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
2. Savivaldybės aprašas reglamentuoja Molėtų rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybė) iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) skiriamų mokymo lėšų apskaičiavimą, paskirstymą ir panaudojimą Savivaldybės ir nevalstybinių mokyklų, teikiančių ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą (toliau kartu – mokyklos), mokinių, kurie mokosi pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio arba vidurinio ugdymo programas (toliau – mokiniai), ugdymo reikmėms tenkinti, taip pat atvejus, kuomet Savivaldybė dalį mokymo lėšų paskirsto ugdymo reikmėms savo nustatyta tvarka.
3. Savivaldybės aprašo tikslas – užtikrinti mokymo lėšų, skirtų iš valstybės biudžeto, efektyvų naudojimą, taikant mokymo lėšų skyrimo klasei principą, ir ugdymo paslaugų kokybės gerinimą.
4. Savivaldybės apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
5. Skiriant mokymo lėšas švietimo įstaigoms siekiama:
5.3. didinti švietimo įstaigų vadovų atsakomybę už realiais finansiniais ištekliais grindžiamų sprendimų vykdymą;
5.4. racionaliau sutvarkyti mokyklų tinklą, sudaryti vienodas galimybes kaimo ir miesto mokiniams įgyti geros kokybės išsilavinimą;
II SKYRIUS
MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS
6. Vadovaujantis Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu (toliau – Aprašas), patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, apskaičiuojamas kiekvienos ugdymo įstaigos sąlyginis klasių (grupių) skaičius ir sąlyginis klasių (grupių) dydis pagal faktinį mokinių skaičių sraute.
7. Mokymo lėšų suma ateinantiems biudžetiniams metams skaičiuojama pagal ugdymo įstaigų einamųjų metų rugsėjo 1 d. mokinių duomenų bazės duomenis.
8. Mokymo lėšos apskaičiuojamos sudėjus lėšas ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti, lėšas ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti ir lėšas kitoms ugdymo reikmėms, nurodytoms Aprašo 1 priede.
9. Lėšos ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti skiriamos pagal lėšų skyrimo klasei (grupei) principą. Šios lėšos apskaičiuojamos, bazines ugdymo lėšas padauginus iš sąlyginių klasių (grupių) skaičiaus, nustatyto pagal formulę, atsižvelgiant į faktinį mokinių skaičių mokinių sraute. Klasei priskiriamų bazinių ugdymo lėšų dydis priklauso nuo sąlyginės klasės dydžio (mokinių skaičiaus: mažai klasei skiriamos mažiausio dydžio bazinės ugdymo lėšos, vidutinio dydžio klasei - vidutinės, didelei - didelės. Jei sraute bus mažiau mokinių nei Apraše nustatytas minimalus skaičius, finansavimas bus skiriamas tik daliai klasės (0,33 arba 0,5 pagal Aprašo 4 priedą).
10. Lėšos ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti sudaro 2,4 procentus, apskaičiuotus nuo lėšų ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti sumos.
11. Lėšos kitoms ugdymo reikmėms, nurodytoms Aprašo 1 priede, sudaro Aprašo 1 priede nurodytų ugdymo reikmių koeficientų, padaugintų iš pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio ir iš atitinkamų faktinių mokinių skaičių, sumą.
12. Savivaldybei skiriamos mokymo lėšos šioms ugdymo reikmėms tenkinti:
12.2. švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose (darbo užmokesčiui mokėti, paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba, prevencinėms programoms įgyvendinti);
12.3. mokymosi pagalbai (mokinių, įgijusių pradinį ar pagrindinį išsilavinimą arba baigusių pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ir nepasiekusių vertinto dalyko patenkinamo pasiekimų lygmens pagal nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų ar pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimų rezultatus, konsultacijų išlaidoms padengti: mokytojų, teikiančių konsultacijas, darbo užmokesčiui mokėti, apmokėti už konsultacijų teikimo paslaugas) ;
12.5. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (apmokėti už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas, jų kvalifikacijai tobulinti, su šių programų įgyvendinimu susijusių prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidoms pagal finansų ministro tvirtinamą Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikaciją);
12.6. ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti:
12.6.1. pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo), ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo kokybei ir prieinamumui užtikrinti (tarp jų ir mokyti namuose), ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti;
12.6.2. finansuoti užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose;
12.7. skaitmeninio ugdymo plėtrai (švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus atitinkantiems skaitmeniniams mokymo(si) ištekliams, priemonėms ir informacinių ir komunikacinių technologijų įrangai įsigyti;
13. Nevalstybinėms mokykloms mokymo lėšos, apskaičiuotos švietimo informacinėje sistemoje ŠVIS, skiriamos taikant tuos pačius kriterijus kaip ir Savivaldybės mokykloms, ir turi būti to paties dydžio kaip ir lėšos, skiriamos atitinkamoms Savivaldybės mokykloms.
III SKYRIUS
MOKYMO LĖŠŲ UGDYMO PROCESUI ORGANIZUOTI IR VALDYTI PASKIRSTYMAS IR PANAUDOJIMAS
15. Lėšos yra apskaičiuojamos, Aprašo 1 priede nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio ir mokinių skaičiaus.
16. Lėšos gali būti naudojamos:
16.1. mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį);
16.2. priemokoms, kai nustatyta apimtimi ugdymo proceso organizavimo ir valdymo funkcijas vykdo kiti darbuotojai;
IV SKYRIUS
MOKYMO LĖŠŲ švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančioJe įstaigoJe PASKIRSTYMAS IR PANAUDOJIMAS
18. Švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančioje įstaigoje (Molėtų r. švietimo pagalbos tarnyba) vykdyti Savivaldybės skiria ne mažiau 100 procentų lėšų, apskaičiuotų pagal Aprašo 1 priede nurodytus atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus ir faktinį mokinių skaičių.
19. Mokymo lėšos švietimo pagalbai mokyklose teikti paskirstomos Savivaldybės mokykloms pagal bendrą mokinių skaičių ir mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių skaičių, ir švietimo pagalbos specialistų pareigybių skaičius mokyklose, nustatytus vadovaujantis šiais dokumentais ir jų įgyvendinimo rekomendacijomis:
19.1. socialinio pedagogo-Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui ir mokiniui tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. lapkričio 2 d. įsakymu Nr. V-950 „Dėl socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui ir mokiniui tvarkos aprašo patvirtinimo“;
19.2. psichologo – Psichologinės pagalbos teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. V-663 Dėl Psichologinės pagalbos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
19.3. mokytojo padėjėjo, gestų kalbos vertėjo – Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. V-1229 „Dėl Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias) tvarkos aprašo patvirtinimo“;
19.4. specialiojo pedagogo, logopedo, surdopedagogo, tiflopedagogo - Specialiosios pedagoginės pagalbos asmeniui iki 21 metų teikimo ir kvalifikacinių reikalavimų nustatymo šios pagalbos teikėjams tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. V-1228 „Dėl Specialiosios pedagoginės pagalbos asmeniui iki 21 metų teikimo ir kvalifikacinių reikalavimų nustatymo šios pagalbos teikėjams tvarkos aprašo patvirtinimo“.
20. Lėšos gali būti naudojamos:
20.1. socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų, logopedų, tiflopedagogų, surdopedagogų, mokytojo padėjėjų, gestų kalbos vertėjų pareigybių, įsteigtų mokyklose, darbo užmokesčiui;
20.2. švietimo pagalbos paslaugoms pirkti, užtikrinant švietimo pagalbos teikimą mokiniui, mokytojui, šeimai, mokyklai;
20.3. švietimo pagalbos tarnybos mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo, pedagoginės psichologinės pagalbos teikimo mokiniui, mokytojui, mokyklai ir šeimai funkcijoms finansuoti;
21. Jei mokykla neturi švietimo pagalbos specialistų, tai mokyklai švietimo pagalbai skirtos lėšos skiriamos Molėtų r. švietimo pagalbos tarnybai psichologinės, socialinės pedagoginės, specialiosios pedagoginei pagalbai teikti.
22. Lėšos, skirtos pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančioms įstaigoms (Molėtų r. švietimo pagalbos tarnybai), gali būti naudojamos:
22.1. specialiojo pedagogo, logopedo, psichologo, socialinio pedagogo darbo užmokesčiui mokėti, gydytojo neurologo paslaugoms pirkti;
23. Švietimo pagalbai organizuoti apskaičiuotas lėšas Savivaldybė paskirsto Savivaldybės bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ugdymo mokykloms ir Molėtų r. švietimo pagalbos tarnybai taip: mokyklos, atsižvelgdamos į mokinių, besimokančių mokyklose ir dėl įgimtų arba įgytų sutrikimų turinčių nedidelių, vidutinių arba didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, skaičių, suderina su Savivaldybės administracijos skyriaus, atsakingo už švietimą, vedėju, mokyklos švietimo pagalbos specialistų, mokytojo padėjėjų poreikį ir iki rugsėjo 15 d. pateikia jį Savivaldybės administracijai kartu su pagal mokyklos vadovo patvirtintą darbo apmokėjimo sistemą, jeigu nėra kolektyvinės sutarties, nustatytais pareiginės algos koeficientais. Lėšos skiriamos atsižvelgiant į bendrą Savivaldybei priklausančią lėšų sumą, skirtą švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose ir faktinį lėšų poreikį.
V SKYRIUS
MOKYMO LĖŠŲ MOKYMOSI PAGALBAI FINANSUOTI PASKIRSTYMAS IR PANAUDOJIMAS
24. Mokymosi pagalbos reikmėms tenkinti Savivaldybė skiria ne mažiau 100 procentų lėšų, skirtų šioms ugdymo reikmėms finansuoti.
25. Mokymo lėšos mokymosi pagalbai finansuoti (toliau – Lėšos mokymosi pagalbai finansuoti) Mokykloms paskirstomos pagal mokinių, įgijusių pradinį ar pagrindinį išsilavinimą arba baigusių pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ir nepasiekusių vertinto dalyko patenkinamo pasiekimų lygmens pagal nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų ar pagrindinio ugdymo pasiekimų rezultatus (toliau – Mokiniai), skaičių rugsėjo 1 d.
26. Lėšos mokymosi pagalbai finansuoti skiriamos Mokinių konsultacijų išlaidoms padengti – mokytojų, teikiančių konsultacijas, darbo užmokesčiui mokėti ar apmokėti už konsultacijų teikimo paslaugas.
VI SKYRIUS
MOKYMO LĖŠŲ mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti PASKIRSTYMAS IR PANAUDOJIMAS
28. Mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti lėšos naudojamos pagal poreikį: tarpiniams mokinių pasiekimų patikrinimams, brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti, mokyklinių brandos egzaminų kandidatų darbų vertinimui ir apeliacijų nagrinėjimui apmokėti.
30. Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už švietimą (toliau – skyrius, atsakingas už švietimą), koordinuoja tarpinių mokinių pasiekimų patikrinimo, brandos egzaminų organizavimą ir vykdymą.
31. Pasibaigus tarpiniams mokinių pasiekimų patikrinimams mokykloms šios lėšos paskirstomos, kai mokyklos – tarpinių mokinių pasiekimų patikrinimų centrai pateikia Informaciją apie tarpinių makinių pasiekimų organizavimą ir vykdymą (toliau – Informacija) (1 priedas). Informaciją mokyklos pateikia skyriui, atsakingam už švietimą, per mėnesį po tarpinių mokinių pasiekimų patikrinimo pabaigos. Skyrius, atsakingas už švietimą, patikrintą mokyklų informaciją pateikia Savivaldybės administracijos skyriui, atsakingam už finansus (toliau – skyrius, atsakingas už finansus). Lėšos mokykloms paskirstomos vadovaujantis pateikta informacija ir Švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais rekomendaciniais įkainiais už tarpinių mokinių pasiekimų patikrinimo vykdymą. Skirtos lėšos naudojamos darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms.
32. Pasibaigus brandos egzaminų pagrindinėms ir pakartotinėms sesijoms mokykloms šios lėšos paskirstomos, kai mokyklos – egzaminų centrai pateikia Informaciją apie brandos egzaminų organizavimą ir vykdymą (toliau – Informacija) (2 priedas). Informaciją mokyklos pateikia skyriui, atsakingam už švietimą, iki kiekvienų metų rugsėjo 1 d. Skyrius, atsakingas už švietimą, patikrintą mokyklų informaciją pateikia skyriui, atsakingam už finansus. Lėšos mokykloms paskirstomos vadovaujantis pateikta informacija ir Švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais rekomendaciniais įkainiais už brandos egzaminų vykdymą, vertinimą ir apeliacijų nagrinėjimą. Skirtos lėšos naudojamos darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms.
VII SKYRIUS
MOKYMO LĖŠŲ formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti PASKIRSTYMAS IR PANAUDOJIMAS
33. Formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti Savivaldybė skiria ne mažiau 100 procentų lėšų, skirtų šioms ugdymo reikmėms finansuoti.
34. Mokymo lėšos formalųjį švietimą papildančioms ugdymo programoms finansuoti (toliau – Lėšos formalųjį švietimą papildančioms programoms finansuoti) paskirstomos Molėtų menų mokyklai ir Molėtų r. kūno kultūros ir sporto centrui, atsižvelgiant į mokinių, besimokančių pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, skaičių, nurodytą Mokinių registre spalio 1 d.
35. Lėšos formalųjį švietimą papildančioms programoms finansuoti naudojamos apmokėti už darbą mokytojams, dirbantiems pagal formalųjį švietimą papildančias programas, jų kvalifikacijai tobulinti, su šių programų įgyvendinimu susijusių prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidoms pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro tvirtinamą Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikaciją.
VIII SKYRIUS
MOKYMO LĖŠŲ ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti PASKIRSTYMAS IR PANAUDOJIMAS
36. Ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti numatytoms ugdymo reikmėms tenkinti lėšos bus naudojamos: pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo), ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo kokybei ir prieinamumui užtikrinti (tarp jų ir mokyti namuose), ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti; finansuoti užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose; finansuoti priemonėms, skirtoms mokinių iš nepalankios socialinės, ekonominės ir kultūrinės aplinkos mokymosi skirtumams sumažinti.
37. Pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo):
37.1. lėšų trūkumas apskaičiuojamas palyginus faktišką lėšų poreikį ugdymo reikmėms, užtikrinant minimalų ugdymo plano valandų panaudojimą, ir pagal Aprašą priklausančias lėšas bei įvertinus lėšų taupymo galimybes;
37.2. įvertinus faktišką lėšų poreikį ugdymo reikmėms, užtikrinant minimalų ugdymo plano valandų panaudojimą, bei lėšų taupymo galimybes, lėšos paskirstomos kiekvienai mokyklai;
38. Ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo kokybei ir prieinamumui užtikrinti (tarp jų ir mokyti namuose), ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti mokyklose, teikiančiose ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą – ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui ir formų įvairovei įgyvendinti lėšos paskirstomos taip, kad būtų užtikrintas finansavimas iš mokymo lėšų kiekvienai ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupei po 20 kontaktinių valandų per savaitę.
39. Mokymo lėšos mokinių, mokomų namuose, ugdymo planui įgyvendinti tais atvejais, kai mokiniui (mokiniams) mokymas namuose yra paskirtas po rugsėjo 1 dienos, mokymui namuose skiriama papildomų lėšų iš savivaldybės paskirstomų lėšų ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti:
40. Finansuoti užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose:
40.1. užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose lėšų skiriama pagal poreikį;
40.3. Savivaldybės administracijos skyriaus, atsakingo už švietimą, vedėjas:
40.3.1. suderina mokyklos, vykdančios užsienio kalbos mokymą laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose, ugdymo plano papildymą;
IX SKYRIUS
MOKYMO LĖŠŲ skaitmeninio ugdymo plėtrai PASKIRSTYMAS IR PANAUDOJIMAS
42. Skaitmeninio ugdymo plėtrai ugdymo reikmėms tenkinti Savivaldybė skiria ne mažiau 100 procentų lėšų, skirtų šioms ugdymo reikmėms finansuoti.
43. Mokymo lėšos skaitmeninio ugdymo plėtrai mokykloms paskirstomos pagal mokinių, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas, skaičių rugsėjo 1 d.
X SKYRIUS
MOKYMO LĖŠŲ mokyklŲ bibliotekŲ darbuotojams išlaikyti PASKIRSTYMAS IR PANAUDOJIMAS
45. Mokyklų bibliotekų darbuotojams išlaikyti Savivaldybė skiria ne mažiau 100 procentų lėšų, skirtų šioms ugdymo reikmėms finansuoti.
46. Bendrojo ugdymo mokyklose steigiama viena mokyklos bibliotekininko pareigybė ne daugiau kaip 400 žmonių.
47. Lėšos bibliotekų darbuotojams išlaikyti naudojamos:
47.1. Mokyklos bibliotekininko pareigybei išlaikyti – darbo užmokesčiui (įskaitant kintamąją dalį) ir su darbo santykiais susijusioms valstybinio draudimo ir sveikatos draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti;
XI SKYRIUS
MOKYMO LĖŠŲ PERSKIRSTYMAS
48. Einamaisiais metais šiame Tvarkos apraše nurodytoms ugdymo reikmėms finansuoti lėšos gali būti perskirstomos tarp asignavimų valdytojų iki einamųjų metų lapkričio 1 d. pagal poreikį:
48.1. lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, atsižvelgiant į vadovams nustatytą pareiginės algos kintamąją dalį po jų kasmetinio veiklos vertinimo, taip pat išmokėtas vadovams išeitines išmokas ir kompensacijas, susijusias su darbo santykiais, pasikeitus pareiginei algai dėl vadovo pasikeitimo ir / arba vadovo pedagoginio darbo stažo pasikeitimo, įvertinus lėšų sutaupymą einamaisiais metais. Sutaupytos Lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti gali būti paskirstomos kitoms ugdymo reikmėms finansuoti;
48.2. lėšos švietimo pagalbai mokyklose ir Molėtų r. švietimo pagalbos tarnyboje, atsižvelgiant į specialistui išmokėtas išeitines išmokas ir kompensacijas, susijusias su darbo santykiais, taip pat pasikeitus pareiginei algai dėl specialisto pasikeitimo ir / arba specialisto pedagoginio darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos pasikeitimo, įvertinus lėšų sutaupymą. Taip pat tais atvejais, kai Mokykloje švietimo pagalbos specialisto pareigybė (etato dalis) yra paskirta po rugsėjo 1 dienos ir nepakanka skirtų lėšų;
48.3. Patenkinus Savivaldybės aprašo 12.2, 12.3, 12.4, 12.5, 12.7 ir 12.8 papunkčiuose numatytų reikmių finansavimo poreikius ir dėl objektyvių priežasčių (dėl darbuotojų ligos, nesant galimybių tam tikrą laiką užpildyti laisvas pareigybes, esant mažesnėms, nei planuota, prekių ir paslaugų įsigijimo ar darbo apmokėjimo išlaidoms) likus nepanaudotų lėšų, jos gali būti skiriamos kitoms Savivaldybės apraše numatytoms ugdymo reikmėms finansuoti.
49. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos perskirstytos (atsižvelgiant į pasikeitusį mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d.) Mokymo lėšos, skirtos ugdymo reikmėms tenkinti nuo rugsėjo 1 d. iki einamųjų metų pabaigos (jeigu tokia galimybė numatyta atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme), einamųjų metų ketvirtą ketvirtį perskirstomos Mokykloms pagal šiuos kriterijus:
49.1. pasikeitusį mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d. (Molėtų menų mokyklai ir Molėtų r. kūno kultūros ir sporto centrui – spalio 1 d.);
XII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
50. Mokymo lėšos naudojamos laikantis teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą, atsižvelgiant į švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamas mokymo lėšų naudojimo rekomendacijas ir šį savivaldybės aprašą.
51. Asignavimų valdytojai atsako už mokymo lėšų naudojimą pagal paskirtį, teisingą lėšų apskaitą bei parengtus finansinių ataskaitų rinkinius.
Molėtų rajono savivaldybės specialiosios
tikslinės dotacijos mokymo
lėšų dalies apskaičiavimo, paskirstymo ir
panaudojimo tvarkos aprašo
1 priedas
(Mokyklos – tarpinių mokinių pasiekimų patikrinimų centro pavadinimas) |
||||||||||
Kultūros ir švietimo skyriui |
||||||||||
INFORMACIJA APIE TARPINIŲ MOKINIŲ PASIEKIMŲ PATIKRINIMŲ ORGANIZAVIMĄ IR VYKDYMĄ |
||||||||||
Nr. |
||||||||||
(Data) |
||||||||||
Eil. Nr. |
Tarpinio mokinių pasiekimų patikrinimo dalyko pavadinimas |
Vyriausiasis vykdytojas |
Administratorius |
Vykdytojai |
||||||
žm. sk. |
darbo val. sk.* |
darbovietės pavadinimas |
žm. sk. |
darbo val. sk.* |
darbovietės pavadinimas |
žm. sk. |
darbo val. sk.* |
darbovietės pavadinimas |
||
1. |
||||||||||
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
0 |
0 |
x |
0 |
0 |
x |
0 |
0 |
x |
|
Iš viso |
||||||||||
* Pateikiamos iš viso darbo valandų sk. vienoje darbovietėje dirbančių asmenų.
Molėtų rajono savivaldybės specialiosios
tikslinės dotacijos mokymo
lėšų dalies apskaičiavimo, paskirstymo ir
panaudojimo tvarkos aprašo
2 priedas
(Mokyklos - egzaminų centro pavadinimas) |
||||||||||||
Kultūros ir švietimo skyriui |
||||||||||||
INFORMACIJA APIE BRANDOS EGZAMINŲ ORGANIZAVIMĄ IR VYKDYMĄ |
||||||||||||
Nr. |
||||||||||||
(Data) |
||||||||||||
I. BRANDOS EGZAMINŲ VYKDYMAS |
||||||||||||
Eil. Nr. |
Egzamino pavadinimas ir tipas (mokyklinis, valstybinis) |
Vyriausiasis vykdytojas |
Administratorius |
Vykdytojai |
||||||||
žm. sk. |
darbo val. sk.* |
darbovietės pavadinimas |
žm. sk. |
darbo val. sk.* |
darbovietės pavadinimas |
žm. sk. |
darbo val. sk.* |
darbovietės pavadinimas |
||||
PAGRINDINĖ SESIJA |
||||||||||||
1 |
||||||||||||
Iš viso |
0 |
0 |
x |
0 |
0 |
x |
0 |
0 |
x |
|||
PAKARTOTINĖ SESIJA |
||||||||||||
1 |
||||||||||||
Iš viso |
0 |
0 |
x |
0 |
0 |
x |
0 |
0 |
x |
|||
Iš viso valstybinių brandos egzaminų vykdymas |
||||||||||||
Iš viso mokyklinių brandos egzaminų vykdymas |
||||||||||||
II. MOKYKLINIŲ BRANDOS EGZAMINŲ DARBŲ VERTINIMAS |
||||||||||||
Eil. Nr. |
Egzamino pavadinimas |
Komisijos pirmininkas |
Administratorius |
Vertintojai |
||||||||
žm. sk. |
darbo val. sk.* |
darbovietės pavadinimas |
žm. sk. |
darbo val. sk.* |
darbovietės pavadinimas |
žm. sk. |
vertintų darbų sk.** |
darbovietės pavadinimas |
||||
PAGRINDINĖ SESIJA |
||||||||||||
1 |
||||||||||||
Iš viso |
0 |
0 |
x |
0 |
0 |
x |
0 |
0 |
x |
|||
PAKARTOTINĖ SESIJA |
||||||||||||
1 |
||||||||||||
Iš viso |
0 |
0 |
x |
0 |
0 |
x |
0 |
0 |
x |
|||
Iš viso mokyklinių brandos egzaminų vertinimas |
||||||||||||
III. MENŲ DALYKŲ IR TECHNOLOGIJŲ MOKYKLINIO EGZAMINO VERTINIMAS |
||||||||||||
Eil. Nr. |
Egzamino pavadinimas |
Komisijos pirmininkas |
Vertintojai |
Darbų vadovai |
||||||||
žm. sk. |
darbo val. sk.* |
darbovietės pavadinimas |
žm. sk. |
darbų skaičius |
darbovietės pavadinimas |
žm. sk. |
darbo val. sk.* |
darbovietės pavadinimas |
||||
PAGRINDINĖ SESIJA |
||||||||||||
1 |
||||||||||||
Iš viso |
x |
x |
x |
|||||||||
2 |
||||||||||||
Iš viso |
x |
x |
x |
|||||||||
Iš viso menų dalykų ir technologijų brandos egzaminų vertinimas |
||||||||||||
IV. APELIACIJŲ NAGRINĖJIMAS |
||||||||||||
Eil. Nr. |
Egzamino pavadinimas |
Apeliacinės komisijos pirmininkas |
Apeliacinės komisijos nariai |
|||||||||
žm. sk. |
darbo val. sk.* |
darbovietės pavadinimas |
žm. sk. |
vertintų darbų sk.** |
darbovietės pavadinimas |
|||||||
PAGRINDINĖ SESIJA |
||||||||||||
1 |
||||||||||||
Iš viso |
0 |
0 |
x |
0 |
0 |
x |
||||||
PAKARTOTINĖ SESIJA |
||||||||||||
1 |
||||||||||||
Iš viso |
0 |
0 |
x |
0 |
0 |
x |
||||||
Iš viso apeliacijų nagrinėjimas |
||||||||||||
|
||||||||||||
PASTABOS: |
||||||||||||
* Pateikiamos iš viso darbo valandų sk. vienoje darbovietėje dirbančių asmenų. |
||||||||||||
**Jeigu darbą vertino daugiau negu vienas vertintojas, tai darbas dalinamas lygiomis dalimis kiekvienam vertintojui. |
||||||||||||
Direktorius |
||||||||||||
(Parašas, vardas pavardė) |
||||||||||||
Atsakingas darbuotojas |
||||||||||||
(Parašas, vardas pavardė, tel.Nr.) |