IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2019 M. VASARIO 7 D. SPRENDIMO NR. T-6 „DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS 2019–2021 METŲ STRATEGINIO VEIKLOS PLANO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2019 m. gruodžio 19 d. Nr. T-250
Ignalina
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, atsižvelgdama į Ignalinos rajono savivaldybės strateginio planavimo dokumentų stebėsenos, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus ir įgyvendinimo vertinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. T-55 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 10 d. sprendimo Nr. T-1 „Dėl Strateginio planavimo organizavimo Ignalinos rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, 41 ir 44 punktus, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti Ignalinos rajono savivaldybės 2019–2021 metų strateginį veiklos planą, patvirtintą Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2019 m. vasario 7 d. sprendimu Nr. T-6 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės 2019–2021 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“ (toliau – planas):
1.2. Pakeisti plano III skyriaus 5 dalies lentelę „Infrastruktūros objektų plėtros ir priežiūros programos lėšų poreikis (asignavimai) ir numatomi finansavimo šaltiniai“ ir ją išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
1.3. Pakeisti plano Ugdymo kokybės ir mokymosi aplinkos užtikrinimo programos suvestinės priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
1.4. Pakeisti plano Kultūros ir turizmo, sporto, jaunimo ir bendruomenių veiklos aktyvinimo programos suvestinės priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
2. Pripažinti netekusiais galios:
2.1. Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2019 m. lapkričio 27 d. sprendimo Nr. T-226 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2019 m. vasario 7 d. sprendimo Nr. T-6 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės 2019–2021 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“ pakeitimo“ 1.1, 1.2, 1.4 ir 1.5 papunkčius.
3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Ignalinos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.
PATVIRTINTA
Ignalinos rajono savivaldybės tarybos
2019 m. vasario 7 d. sprendimu Nr. T-6
(Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimo Nr. T-250
redakcija)
III. VEIKLOS PLANO PROGRAMOS IR JŲ APRAŠYMAI
1. Ugdymo kokybės ir mokymosi aplinkos užtikrinimo programa
Biudžetiniai metai |
2019 metai |
Asignavimų valdytojo įstaiga (įstaigos padalinys), kodas |
Ignalinos rajono savivaldybės administracija, 288768350 Ignalinos Česlovo Kudabos progimnazija, 190238671 Ignalinos gimnazija, 195472087 Ignalinos r. Vidiškių gimnazija, 191089725 Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazija, 190239620 Ignalinos „Šaltinėlio“ mokykla, 191847216 Ignalinos r. Dūkšto mokykla, 290241120 Ignalinos r. Naujojo Daugėliškio mokykla-daugiafunkcis centras, 190239969 Ignalinos Miko Petrausko muzikos mokykla, 190243661 Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnyba, 195473221 Ignalinos kultūros ir sporto centras, 190244197 |
Vykdytojas (-ai), kodas |
Ignalinos rajono savivaldybės administracija, 1 Ignalinos Česlovo Kudabos progimnazija, 7 Ignalinos gimnazija, 8 Ignalinos r. Vidiškių gimnazija, 9 Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazija, 10 Ignalinos „Šaltinėlio“ mokykla, 11 Ignalinos r. Dūkšto mokykla, 12 Ignalinos r. Naujojo Daugėliškio mokykla-daugiafunkcis centras, 13 Ignalinos Miko Petrausko muzikos mokykla, 14 Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnyba, 15 Ignalinos kultūros ir sporto centras, 16 Finansų valdymo ir apskaitos skyrius, 1.1 |
Programos pavadinimas |
Ugdymo kokybės ir mokymosi aplinkos užtikrinimo programa |
Kodas |
1 |
Programos parengimo argumentai |
Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 54 straipsnio 3 punktas reglamentuoja, kad savivaldybės, įgyvendindamos Valstybinę švietimo strategiją, nustato ilgalaikius švietimo plėtros tikslus ir priemones jiems pasiekti. Šia programa siekiama įgyvendinti Lietuvos Respublikos Seimo 2013 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. XII-745 patvirtintas Valstybinės švietimo strategijos 2013–2022 metų nuostatas ir Ignalinos rajono savivaldybės 2018–2024 m. strateginio plėtros plano antrą prioritetą – žmogiškųjų išteklių ir visuomenės socialinės gerovės plėtra. Programa realizuojamos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme reglamentuotos savarankiškosios savivaldybės funkcijos – savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų iki 16 metų mokymosi pagal privalomojo švietimo programas užtikrinimas; švietimo pagalbos teikimo mokiniui, mokytojui, šeimai, mokyklai, vaiko minimaliosios priežiūros priemonių vykdymo organizavimas ir koordinavimas; bendrojo ugdymo mokyklų mokinių, gyvenančių kaimo gyvenamosiose vietovėse, neatlygintino pavėžėjimo į mokyklas ir į namus organizavimas; ikimokyklinio ugdymo, vaikų ir suaugusiųjų neformaliojo švietimo organizavimas, vaikų ir jaunimo užimtumo organizavimas; maitinimo paslaugų organizavimas švietimo įstaigose, įgyvendinančiose mokymą pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas – ir valstybinės (valstybės perduotos savivaldybėms) funkcijos – priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo organizavimas, savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų iki 16 metų mokymosi pagal privalomojo švietimo programas užtikrinimas, mokyklų (klasių), vykdančių bendrojo ugdymo programas ir skirtų šalies mokiniams, turintiems specialiųjų poreikių, išlaikymas. |
||
Ilgalaikis prioritetas (pagal SPP) |
Žmogiškųjų išteklių ir visuomenės socialinės gerovės plėtra |
Kodas |
2 |
Šia programa įgyvendinamas įstaigos (padalinio) strateginis tikslas |
Gerinti švietimo, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą |
Kodas |
1 |
Programa |
Tęstinė |
Programos aprašymas Ignalinos rajono savivaldybėje, įgyvendinant Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nuostatas, organizuojamas formalusis (pradinis, pagrindinis, vidurinis), neformalusis (ikimokyklinis, priešmokyklinis) ir kitas neformalus švietimas, siekiama didinti teikiamų ugdymo paslaugų kokybę ir prieinamumą. Savivaldybė teikia pagalbos mokiniui (informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę ir kitą pagalbą) ir mokytojui (informacinę, konsultacinę, kvalifikacijos tobulinimo bei kitą pagalbą) paslaugas. Siekdama ugdyti gyventojų savarankiško mokymosi įgūdžius, savivaldybė skatina savišvietą ir mokymosi visą gyvenimą poreikį. Ugdymo kokybė priklauso ne tik nuo ugdymo turinio pateikimo kokybės, bet ir nuo ugdymo sąlygų. Įgyvendinant programą, siekiama sukurti mokymosi aplinką, kuri atitiktų higienos normas ir teisės norminių aktų nustatytus mokinių saugos bei sveikatos reikalavimus. Efekto vertinimo kriterijus Mokinių, įgijusių pradinį arba pagrindinį arba vidurinį išsilavinimą, dalis nuo baigusių atitinkamą programą mokinių skaičiaus (proc.). |
|||
Programos tikslas |
Užtikrinti aukštą švietimo ir ugdymo paslaugų kokybę ir prieinamumą |
Kodas |
1 |
Tikslo aprašymas Šiuo tikslu siekiama efektyviai panaudojant švietimui skiriamas lėšas užtikrinti kokybišką ugdymo(-si) sistemos funkcionavimą, taip pat sudaryti vienodas sąlygas visiems savivaldybės gyventojams dalyvauti ugdymo procese (ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ir neformaliojo švietimo). Tikslu taip pat siekiama formuoti vaiko ugdymui palankią aplinką, plėtoti ir modernizuoti ugdymo įstaigų infrastruktūrą. Rezultato vertinimo kriterijai: Savivaldybės finansuojamose ikimokyklinio ugdymo įstaigose ugdomų 1–6 metų vaikų dalis, palyginti su faktiškai rajone gyvenančių to amžiaus vaikų skaičiumi (proc.); Savivaldybės finansuojamose neformaliojo švietimo įstaigose ugdomų mokinių dalis tarp bendrojo ugdymo mokyklų mokinių (proc.); Mokinių skaičiaus vidurkis klasėse pagal koncentrus (pradinio arba pagrindinio arba vidurinio). Tikslui pasiekti numatoma įgyvendinti du uždavinius. 1 uždavinys. Užtikrinti ugdymo programų įgyvendinimą, gerinti ugdymo procesą Ignalinos rajono savivaldybėje formalusis švietimas įgyvendinamas vykdant pradinio, pagrindinio ir dvejų metų vidurinio ugdymo programą. Neformalusis švietimas įgyvendinamas vykdant priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programą, taip pat teikiant kitas neformalias vaikų ir suaugusiųjų švietimo paslaugas. Ignalinos rajono savivaldybė toliau tinkamai organizuos formalųjį ir neformalųjį švietimą, teiks kokybiškas švietimo paslaugas savivaldybės gyventojams. Numatoma įgyvendinti bendruosius ugdymo planus savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose ir neformaliojo švietimo programas neformaliojo švietimo įstaigose, užtikrinti savivaldybės švietimo įstaigų aplinkos išlaikymą. Taip pat numatoma organizuoti brandos egzaminus, pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, tobulinti ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikaciją ir užtikrinti ugdymo įstaigų edukacinių aplinkų palaikymą. Taip pat planuojama siekti pritraukti į Ignalinos rajoną dirbti asmenis, įgijusius įvairių sričių specialybes, kurios reikalingos Ignalinos rajonui. Tam numatoma kompensuoti studijų išlaidas studentams, studijuojantiems pagal studijų programą, reikalingą Ignalinos rajonui. Specialistų pritraukimą numatoma įgyvendinti kompensuojant jų studijų išlaidas. Bus pasirašoma trišalė sutartis tarp įstaigos, planuojančios įdarbinti studentą, Ignalinos rajono savivaldybės administracijos ir studento. Studijos remiamos savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka. Produkto vertinimo kriterijai: Mokyklų, kuriose įgyvendinti ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programų planai, skaičius; Neformaliojo švietimo įstaigų, kuriose įgyvendintos neformaliojo švietimo programos, skaičius; Brandos egzaminus laikiusių abiturientų skaičius; Rengiamų specialistų skaičius; Reorganizuotų įstaigų skaičius. 2 uždavinys. Formuoti kokybišką ir prieinamą ugdymo aplinką Siekiant įgyvendinti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytą švietimo politiką, Ignalinos rajono savivaldybėje švietimo pagalbą teikia Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnyba. Tarnyba teikia pedagoginę psichologinę pagalbą mokiniams, konsultacinę pagalbą mokytojams, specialiąją pedagoginę pagalbą asmenims iki 21 metų amžiaus, taip pat vykdo psichologinių ir mokymosi problemų prevenciją. Numatomas finansavimas toliau kaip 3 km nuo mokyklos gyvenančių kaimo bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo grupių ir 1–8 klasių mokinių pavėžėjimui į artimiausią atitinkamą mokyklą mokykliniais autobusais ar kitu transportu, o pagal pagrindinio ugdymo II dalies ir vidurinio ugdymo programas besimokančius mokinius numatoma nemokamai vežti į visas rajono ugdymo įstaigas (gimnazijas). Planuojama gerinti švietimo įstaigų pastatų ir patalpų bei infrastruktūros būklę. Ugdymo kokybė priklauso ne tik nuo ugdymo turinio pateikimo kokybės, bet ir nuo sąlygų, kuriose mokomi ir ugdomi vaikai. Reikalavimai ugdymo sąlygoms nuolat kinta ir tai turi įtakos švietimo įstaigų finansavimui – reikalingos lėšos gerinti švietimo įstaigų pastatų ir patalpų būklę, sutvarkyti įstaigų teritorijas, sporto ir žaidimų aikštynus. Produkto vertinimo kriterijai: Pagalbą gavusių mokinių, mokinių tėvų ir mokytojų skaičius; Pavėžėtų mokinių skaičius; Švietimo įstaigų, kuriose vykdyti atnaujinimo darbai, skaičius. |
Numatomas programos įgyvendinimo rezultatas Įgyvendinus programą, pagerės ugdymo(-si) prieinamumas įvairių poreikių vaikams, pagerės mokytojų kvalifikacijos tobulinimo sąlygos, mokyklos apsirūpins modernesnėmis mokymo, techninėmis priemonėmis. Mokiniams ir mokytojams ir toliau bus sudaromos saugios, atitinkančios higienos bei technologinius reikalavimus ugdymo(-si) ir darbo sąlygos. Mokiniai ir toliau galės pasirinkti saviraiškos sritį, ugdymo programą. Efektyviau naudojant švietimui skiriamas lėšas, gerės švietimo paslaugų kokybė, atsiras galimybė teikti asmenims švietimo paslaugas pagal jų gebėjimus ir poreikius, kad kiekvienas vaikas lankytų mokyklą ir mokytųsi pagal privalomojo švietimo programas. |
Galimi programos vykdymo ir finansavimo šaltiniai: savivaldybės biudžeto lėšos, specialios tikslinės dotacijos ugdymo reikmėms lėšos, įstaigų pajamų už paslaugas lėšos, valstybės biudžeto lėšos, valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos lėšos, kitos specialiosios tikslinės dotacijos lėšos, kitos lėšos, Europos Sąjungos lėšos. |
Ignalinos rajono strateginiame plėtros plane numatyti veiksmai, susiję su vykdoma programa: II PRIORITETAS.ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ IR VISUOMENĖS SOCIALINĖS GEROVĖS PLĖTRA 2.1 tikslas.Išsilavinusios ir sportiškos visuomenės formavimas 2.1.1 uždavinys.Tobulinti ugdymo paslaugų kokybę ir prieinamumą 2.1.2 uždavinys.Skatinti mokymąsi visą gyvenimą |
Susiję įstatymai ir kiti norminiai teisės aktai: Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas; Lietuvos Respublikos socialinės paramos mokiniams įstatymas; Lietuvos Respublikos transporto lengvatų įstatymas; Valstybinė švietimo 2013–2022 metų strategija; Lietuvos higienos normos HN 21:2011 „Mokykla, vykdanti bendrojo ugdymo programas. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“; Lietuvos higienos normos HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“; Švietimo aprūpinimo standartai; Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašas ir kt. |
UGDYMO KOKYBĖS IR MOKYMOSI APLINKOS UŽTIKRINIMO PROGRAMOS LĖŠŲ POREIKIS (ASIGNAVIMAI) IR NUMATOMI FINANSAVIMO ŠALTINIAI |
||||||
(tūkst. Eur) |
||||||
|
||||||
Ekonominės klasifikacijos grupės |
2019 m. projektas |
2020 m. projektas |
2021 m. projektas |
|
||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
1. Iš viso asignavimų |
5904,5 |
5943,2 |
5990,5 |
|
||
1.1. Išlaidoms: |
5844,8 |
5881,4 |
5928,6 |
|
||
1.1.1. iš jų darbo užmokesčiui |
4969,2 |
4827,8 |
4854,7 |
|
||
1.2. Turtui įsigyti ir finansiniams įsipareigojimams vykdyti |
59,7 |
61,8 |
61,9 |
|
||
2. Finansavimo šaltiniai: |
5904,5 |
5943,2 |
5990,5 |
|
||
2.1. Savivaldybės biudžetas: |
5904,5 |
5943,2 |
5990,5 |
|
||
2.1.1. Savivaldybės biudžeto asignavimai savarankiškosioms funkcijoms vykdyti |
2804,7 |
2827,8 |
2841,9 |
|
||
2.1.2. Valstybės biudžeto dotacija |
2913,4 |
2920,3 |
2951,4 |
|
||
iš jos: |
|
|||||
2.1.2.1. valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti |
|
|||||
2.1.2.2. mokinio krepšeliui finansuoti |
2891,7 |
2898,2 |
2929,2 |
|
||
2.1.2.3. kita tikslinė dotacija |
21,7 |
22,1 |
22,2 |
|
||
2.1.3. Biudžetinių įstaigų pajamos |
186,4 |
195,1 |
197,2 |
|
||
2.1.4. Skolintos lėšos |
|
|||||
2.2. Kiti šaltiniai: |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
||
2.2.1. Savivaldybės privatizavimo fondas |
|
|||||
2.2.2. Valstybės biudžeto lėšos |
|
|||||
2.2.3. ES lėšos |
|
|||||
2.2.4. Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšos |
|
|||||
2.2.5. Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšos |
|
|||||
2.2.6. Kitos lėšos |
|
|||||
|
_________
3. Kultūros ir turizmo, sporto, jaunimo ir bendruomenių veiklos aktyvinimo programa
Biudžetiniai metai |
2019 metai |
Asignavimų valdytojo įstaiga / įstaigos padalinys, kodas |
Ignalinos rajono savivaldybės administracija, 288768350 Ignalinos kultūros ir sporto centras, 190244197 Ignalinos krašto muziejus, 302837241 Ignalinos rajono savivaldybės viešoji biblioteka, 188204434 |
Vykdytojas (-ai), kodas |
Finansų valdymo ir apskaitos skyrius, 1.1 Investicijų, planavimo ir turto valdymo skyrius, 1.6 Švietimo ir kultūros skyrius, 1.10 Ignalinos kultūros ir sporto centras, 16 Ignalinos krašto muziejus, 17 Ignalinos rajono savivaldybės viešoji biblioteka, 18 |
Programos pavadinimas |
Kultūros ir turizmo, sporto, jaunimo ir bendruomenių veiklos aktyvinimo programa |
Kodas |
3 |
Programos parengimo argumentai |
Kultūros ir turizmo, sporto, jaunimo ir bendruomenių veiklos aktyvinimo programa siekiama puoselėti savivaldybės kultūrinį patrauklumą, sudaryti sąlygas visiems gyventojams dalyvauti kultūrinėje ir sportinėje veikloje, aktyvinti jaunimo veiklą, remti bendruomenių iniciatyvas, formuoti teigiamą savivaldybės įvaizdį, skatinti turizmo veiklą. Programa įgyvendinamos savarankiškosios savivaldybės funkcijos – gyventojų bendrosios kultūros ugdymas ir etnokultūros puoselėjimas (dalyvavimas kultūros plėtros projektuose, muziejų, teatrų, kultūros centrų ir kitų kultūros įstaigų steigimas, reorganizavimas, pertvarkymas, likvidavimas ir jų veiklos priežiūra, savivaldybių viešųjų bibliotekų steigimas, reorganizavimas, pertvarkymas ir jų veiklos priežiūra); kūno kultūros ir sporto plėtojimas, gyventojų poilsio organizavimas; sąlygų turizmo plėtrai sudarymas ir šios veiklos skatinimas; nekilnojamųjų ir kilnojamųjų kultūros vertybių apsauga. |
||
Ilgalaikis prioritetas (pagal SPP) |
Rajono ekonominė ir kompleksinė plėtra |
Kodas |
1 |
Žmogiškųjų išteklių ir visuomenės socialinės gerovės plėtra |
2 |
||
Šia programa įgyvendinamas įstaigos (padalinio) strateginis tikslas |
Gerinti savivaldybės valdymo ir teikiamų kultūros ir sporto paslaugų kokybę, skatinti gyventojų iniciatyvas |
Kodas |
2 |
Programa |
Tęstinė |
Programos aprašymas Vykdydama programą, Ignalinos rajono savivaldybė numato skatinti kultūrines tradicijas rajone, kaupti ir saugoti krašto etnines, materialines ir dvasines vertybes, tinkamai organizuoti kultūros įstaigų veiklą, didinti kultūros paslaugų kokybę ir prieinamumą. Siekiama skatinti gyventojų įsitraukimą į savarankiškas ir organizuotas kūno kultūros ir sporto veiklas, sudaryti sąlygas fizinio pasirengimo gerinimui, vykdyti įvairius sporto renginius, sudaryti sąlygas rajono sportininkams dalyvauti apskrities ir respublikinėse varžybose, teikti metodinę ir organizacinę pagalbą rajono seniūnijoms, mokykloms, sporto klubams, spręsti materialinės sporto bazės gerinimo klausimus. Programa taip pat siekiama aktyvinti Ignalinos rajono bendruomenę, skatinti aktyvų dalyvavimą kultūriniame ir visuomeniname rajono gyvenime. Tuo tikslu numatoma pagal finansines galimybes remti bendruomenių, bendrijų ir jaunimo organizacijų veiklą. Efekto vertinimo kriterijai: Kultūros įstaigų teikiamų paslaugų gavėjų dalis tarp visų gyventojų (proc.); Organizuotai sportuojančių gyventojų dalis tarp visų gyventojų (proc.). |
|||
Programos tikslas |
Užtikrinti kultūros ir sporto paslaugų prieinamumą, skatinti turizmo plėtrą ir bendruomenės iniciatyvas |
Kodas |
1 |
Tikslo aprašymas Tikslu siekiama efektyviai organizuoti savivaldybės kultūros ir turizmo įstaigų veiklą, skatinti gyventojų įsitraukimą į savarankiškas ir organizuotas kūno kultūros ir sporto veiklas, remti gyventojų iniciatyvas, nevyriausybinių ir jaunimo organizacijų veiklą. Rezultato vertinimo kriterijai: Kultūros renginiuose dalyvavusių gyventojų skaičius (tūkst.); Sporto varžybų ir sveikatingumo renginių dalyvių skaičius (tūkst.). Tikslui pasiekti numatoma įgyvendinti tris uždavinius: 1 uždavinys. Teikti kokybiškas ir prieinamas kultūros, kūno kultūros ir sporto paslaugas, vykdyti turizmo informacijos sklaidą Uždaviniu užtikrinama Ignalinos kultūros ir sporto centro veikla. Ignalinos kultūros ir sporto centras, vykdydamas savo veiklą, siekia tenkinti gyventojų pažinimo ir lavinimosi poreikius, padėti jiems tapti aktyviais visuomenės nariais ugdant pilietiškumą, iniciatyvumą, veiklumą, skatinant saviraišką; sudaryti sąlygas rajono gyventojams užsiimti kūno kultūra, propaguoti sveiką gyvenseną, rūpintis neįgaliųjų sportu, ugdyti didelio meistriškumo sportininkus; sportu skatinti vaikų ir jaunimo saviraišką, ieškoti talentingų sportininkų ir jiems sudaryti deramas sąlygas rengtis rajono, šalies, Europos, pasaulio čempionatams ir olimpinėms žaidynėms; rūpintis kultūros renginių meniniu lygiu ir įvairove. Siekiama užtikrinti ir pagerinti bibliotekos dokumentų kaupimo, tvarkymo, sisteminimo ir saugojimo galimybes teikiant visuomenės švietimui, moksliniams tyrimams bei asmenybės ugdymui reikalingą informaciją ir paslaugas. Taip pat gerinti paslaugas bibliotekos lankytojams. Numatoma užtikrinti Ignalinos krašto muziejaus veiklą, sudaryti sąlygas įrengti ekspozicijas, įsigyti ir restauruoti eksponatus. Tai leis padidinti prieinamumą prie muziejaus turimų išteklių, padidins galimybes iš arčiau susipažinti su Ignalinos krašto istorija ir kultūra. Siekiama finansuoti Ignalinos rajono turizmo informacijos centro veiklą. Turizmo informacijos centras renka, kaupia ir nemokamai teikia informaciją apie turizmo paslaugas, lankytinas Ignalinos rajono vietoves ir objektus, taip pat rengia, leidžia ir platina informacinius ir kartografinius leidinius apie turizmo paslaugas, objektus ir vietoves, organizuoja krašto gyventojų pažintinį ir poilsinį turizmą. Taip pat seniūnijose numatytas kultūrinių renginių organizavimas, kurį vykdo seniūnijose esantys, tačiau Ignalinos kultūros ir sporto centre dirbantys darbuotojai. Kas dvejus metus įteikiama Miko ir Kipro Petrauskų premija, kuria siekiama įvertinti Ignalinos krašto žmonių, kolektyvų kultūrinę veiklą, skatinti kūrybines iniciatyvas. Planuojami pokyčiai Ignalinos kultūros ir sporto centre, be to, Ignalinos rajono turizmo informacijos centras turėtų tapti biudžetine įstaiga. Kasmet tvirtinamas Ignalinos rajono pagrindinių renginių planas, į kurį įtraukiami svarbiausi Ignalinos rajone vyksiantys renginiai. Produkto vertinimo kriterijai: Įgyvendintų organizacinių (reprezentacinių) priemonių skaičius; Kultūros ir sporto centro renginių skaičius; Ignalinos krašto muziejaus renginių skaičius; Lankytojų skaičius bibliotekose (tūkst.); Kaimiškosiose seniūnijose organizuotų kultūros renginių skaičius; Pagrindinių sporto renginių skaičius; Įteiktų premijų skaičius; Reorganizuotų įstaigų skaičius; Įgyvendintas planas. 2 uždavinys. Aktyvinti nevyriausybinių organizacijų, bendruomenių ir kitų įstaigų veiklą Bendruomeninės, jaunimo ir religinės organizacijos, atstovaudamos gyventojų interesams, inicijuoja aktualių problemų sprendimą, prisideda prie gyvenimo kokybės gerinimo rajone. Šios organizacijos padeda išryškinti atskirų piliečių grupių interesus, poreikius ir orientuoja savivaldybės politikus ir administraciją į jų tenkinimą. Tačiau iškyla problema, kad šios organizacijos, atstovaudamos vietos bendruomenės poreikiams, nepakankamai pajėgios finansiškai užtikrinti aktualių projektų įgyvendinimą. Atsižvelgdama į tai, Ignalinos rajono savivaldybė numato remti bendruomenių, jaunimo ir religinių organizacijų veiklą, skatinti jas ir kitas įstaigas kultūros, socialinėje, švietimo, sporto ir turizmo srityse ir prisidėti prie rajono gyvenamosios aplinkos patrauklumo didinimo, esamų ekonominių, socialinių problemų sprendimo. Įgyvendinant uždavinį, bus nustatyta tvarka, pagal kurią bus prisidedama prie organizacijų teikiamų projektų, padengiant nuosavų lėšų dalį, reikalingą projektuiįgyvendinti,taip pat įgyvendinant Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos programą, kuri planuojama nevyriausybinėms organizacijoms stiprinti. Produkto vertinimo kriterijai: Paremtų nevyriausybinių organizacijų skaičius; Paremtų nevyriausybinių organizacijų projektų skaičius. 3 uždavinys. Vykdyti kultūros, turizmo ir sporto objektų bei infrastruktūros atnaujinimą ir plėtrą Turizmas – ekonominė veikla, daranti teigiamą poveikį savivaldybės plėtrai ir ekonominiam bei socialiniam sektoriams. Į savivaldybę atvykę turistai naudojasi vietinių turizmo rinkos subjektų kuriama pasiūla ir kartu didina prekybos apimtis, kuria darbo vietas, padeda surinkti daugiau mokesčių ir kt. Tačiau siekiant pasinaudoti šiais turizmo, kaip ekonominės veiklos teikiamais privalumais, būtina investuoti į Ignalinos rajono viešąją turizmo infrastruktūrą, kurti patrauklų savivaldybės įvaizdį. Dalies savivaldybės kultūros, kūno kultūros ir sporto įstaigų pastatų (patalpų) bei infrastruktūros būklė neatitinka dabartinių reikalavimų dėl susidėvėjimo, pakitusių higienos normų, energijos taupymo poreikio. Atsižvelgiant į tai, numatoma vykdyti šių įstaigų pastatų (patalpų), infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros darbus. Produkto vertinimo kriterijai: Kultūros, turizmo, kūno kultūros ir sporto įstaigų, kuriose vykdyti atnaujinimo ir (ar) plėtros darbai, skaičius; Įgyvendintų kultūros, turizmo, sporto projektų skaičius. 4 uždavinys.Įgyvendinti jaunimo politiką. Šiuo uždaviniu Ignalinos rajone planuojama įgyvendinti jau tradiciniais tapusius Vaikų gynimo dienos ir Jaunųjų talentų konkursus, kurti veiklaus ir iniciatyvaus Ignalinos rajono jaunimo įvaizdį, skatinti jaunus žmonesbendradarbiauti, didinti jų informuotumą, siekti ir skatinti, kad kuo daugiau jaunimo grįžtų į Ignalinos rajoną. Produkto vertinimo kriterijai: Nemokamų renginių skaičius; Įgyvendintų projektų skaičius; Renginių, susitikimų skaičius; Jaunimo atstovų išvykų skaičius. |
Numatomas programos įgyvendinimo rezultatas Programos įgyvendinimas sudarys prielaidas puoselėti Ignalinos rajono kultūrinį savitumą, gerinti kultūrines paslaugas, skleisti etnokultūros tradicijas, tenkinti gyventojų kultūrinius poreikius. Įgyvendinus programą, bus sudarytos sąlygos gyventojams užsiimti kūno kultūra ir sportu, skatinami rajono sportininkai. Kūno kultūros ir sporto veiklos rėmimas skatins gyventojų įsitraukimą į savarankiškas ir organizuotas sporto ir kūno kultūros veiklas, sudarys prielaidas gyventojų fizinio aktyvumo augimui, sveikatingumo rodiklių gerėjimui. Remiant nevyriausybinių organizacijų projektus ir įgyvendinant jaunimui aktualias programas, bus sprendžiamos atskirų socialinių grupių problemos, padedama šioms grupėms lengviau integruotis į visuomenę. |
Galimi programos vykdymo ir finansavimo šaltiniai: savivaldybės biudžeto lėšos, valstybės biudžeto lėšos, kitos lėšos, Europos Sąjungos investicijų lėšos, skolintos lėšos, valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija, įstaigų pajamų už paslaugas lėšos. |
Ignalinos rajono strateginiame plėtros plane numatyti veiksmai, susiję su vykdoma programa: 1 PRIORITETAS.RAJONO EKONOMINĖ IR KOMPLEKSINĖ PLĖTRA 1.1 tikslas.Turizmo, kultūros ir gamtos paveldo vystymas 1.1.1 uždavinys. Rekonstruoti esamą ir plėtoti naują turizmo infrastruktūrą 1.1.2 uždavinys.Kurti naujas turizmo paslaugas ir gerinti teikiamų paslaugų kokybę 1.1.3 uždavinys. Pritaikyti gamtos ir kultūros paveldo objektus turizmo, rekreacijos, viešosioms, edukacinėms, bendruomeninėms reikmėms 2 PRIORITETAS. ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ IR VISUOMENĖS SOCIALINĖS GEROVĖS PLĖTRA 2.1 tikslas.Išsilavinusios ir sportiškos visuomenės formavimas 2.1.3uždavinys.Vystyti sporto veiklas 2.2 tikslas. Kūrybingos ir pilietiškos visuomenės ugdymas 2.2.1 uždavinys. Plėtoti rajono kultūrinę veiklą 2.2.2 uždavinys. Skatinti nevyriausybinių organizacijų ir jaunimo veiklas 4 PRIORITETAS. SAUGI VISUOMENĖ IR EFEKTYVUS VIEŠASIS VALDYMAS 4.2 tikslas. Efektyvaus, gyventojų poreikius atitinkančio viešojo valdymo užtikrinimas 4.2.3uždavinys.Plėtoti Ignalinos rajono savivladybės įvaizdį, skatinti tarptautinį ir tarpinstitucinį bendradarbiavimą |
|
Susiję įstatymai ir kiti norminiai teisės aktai: Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas, Lietuvos Respublikos etninės kultūros valstybinės globos pagrindų įstatymas, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas, Lietuvos Respublikos kultūros centrų įstatymas, Lietuvos Respublikos muziejų įstatymas, Lietuvos Respublikos bibliotekų įstatymas, Lietuvos Respublikos tautinio paveldo produktų įstatymas, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymas, Etninės kultūros plėtros valstybinė programa, Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto įstatymas, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gruodžio 1 d. nutarimas Nr. 1715 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2011–2019 metų plėtros programos patvirtinimo“ ir kt. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KULTŪROS IR TURIZMO, SPORTO, JAUNIMO IR BENDRUOMENIŲ VEIKLOS AKTYVINIMO PROGRAMOS LĖŠŲ POREIKIS (ASIGNAVIMAI) IR NUMATOMI FINANSAVIMO ŠALTINIAI |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(tūkst. Eur)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Infrastruktūros objektų plėtros ir priežiūros programa
INFRASTRUKTŪROS OBJEKTŲ PLĖTROS IR PRIEŽIŪROS PROGRAMOS LĖŠŲ POREIKIS (ASIGNAVIMAI) IR NUMATOMI FINANSAVIMO ŠALTINIAI |
(tūkst. Eur)
Ekonominės klasifikacijos grupės |
2019 m. projektas |
2020 m. projektas |
2021 m. projektas |
|
1. Iš viso asignavimų |
3458,0 |
4370,9 |
4085,8 |
|
1.1. Išlaidoms: |
1541,3 |
1672,0 |
1655,7 |
|
1.1.1. iš jų darbo užmokesčiui |
262,3 |
262,5 |
263,0 |
|
1.2. Turtui įsigyti ir finansiniams įsipareigojimams vykdyti |
1916,7 |
2698,9 |
2430,1 |
|
2. Finansavimo šaltiniai: |
3458,0 |
4370,9 |
4085,8 |
|
2.1. Savivaldybės biudžetas: |
2945,9 |
3357,3 |
3269,0 |
|
2.1.1. Savivaldybės biudžeto asignavimai savarankiškosioms funkcijoms vykdyti |
1825,6 |
1629,3 |
1512,5 |
|
2.1.2. Valstybės biudžeto dotacija |
1037,4 |
1645,0 |
1672,0 |
|
iš jos: |
||||
2.1.2.1. valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti |
1037,4 |
1645,0 |
1672,0 |
|
2.1.2.2. mokinio krepšeliui finansuoti |
||||
2.1.2.3. kita tikslinė dotacija |
||||
2.1.3. Biudžetinių įstaigų pajamos |
82,9 |
83,0 |
84,5 |
|
2.1.4. Skolintos lėšos |
||||
2.2. Kiti šaltiniai: |
512,1 |
1013,6 |
816,8 |
|
2.2.1. Savivaldybės privatizavimo fondas |
||||
2.2.2. Valstybės biudžeto lėšos |
||||
2.2.3. ES lėšos |
512,1 |
1013,6 |
816,8 |
|
2.2.4. Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšos |
||||
2.2.5. Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšos |
||||
2.2.6. Kitos lėšos |
__________