RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ NUSTATYMO RADVILIŠKIO RAJONO savivaldybės švietimo įstaigose TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. vasario 25 d. Nr. T-435
Radviliškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 5 ir 8 punktais, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. liepos 22 d. įsakymu Nr. V-674 „Dėl Švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymo Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ patvirtintu Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašu, Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių nustatymo Radviliškio rajono savivaldybės švietimo įstaigose tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. birželio 23 d. sprendimą Nr. T-53 „Dėl Radviliškio rajono savivaldybės mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Radviliškio rajono savivaldybės
tarybos 2021 m. vasario 25 d.
sprendimu Nr. T-435
IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO organizavimo MODELIŲ NUSTATYMO RADVILIŠKIO RAJONO savivaldybės švietimo įstaigose TVARKOS APRAŠas
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių nustatymo Radviliškio rajono savivaldybės švietimo įstaigose tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – nustatyti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo modelius ir jų įgyvendinimo ypatumus Radviliškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) švietimo įstaigose, vykdančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas (toliau – Švietimo įstaiga).
2. Ikimokyklinio ugdymo (toliau – IU) organizavimo forma yra IU grupė, priešmokyklinio ugdymo (toliau – PU) organizavimo forma – PU grupė.
3. Ugdymo organizavimo modelis (toliau – modelis) – tai IU ir (arba) PU grupių darbo / veiklos ypatumų visuma: ugdymo vieta, trukmė (per mėnesį, savaitę, parą), teikiamos paslaugos vaikui (švietimo pagalba ir kita), ugdomoji kalba, mokytojų (priešmokyklinio ugdymo pedagogo, ikimokyklinio ugdymo auklėtojo, meninio ugdymo mokytojo, neformaliojo švietimo mokytojo, pagalbos mokiniui specialisto ir kitų), dirbančių grupėje, skaičius.
4. Savivaldybės taryba, įvertinusi ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų švietimo poreikius bei turimus išteklius, kasmet iki gegužės 31 d. tikslina ir tvirtina Švietimo įstaigas (atskirai – jų skyrius, jei jie įregistruoti kitose gyvenamosiose vietovėse), vykdančias IU ir PU programas, IU ir PU grupių Švietimo įstaigose skaičių ir pasirinktus konkrečius modelius, vaikų, ugdomų pagal IU ir PU programas, skaičių. Iki rugsėjo 1 d. IU ir PU grupių skaičių ir pasirinktus konkrečius modelius, vaikų, ugdomų pagal IU ir PU programas, skaičių patikslina.
II SKYRIUS
UGDYMO ORGANIZAVIMAS
6. IU vykdomas pagal Savivaldybės tarybos pritartą ir Švietimo įstaigos vadovo patvirtintą IU programą, kuri yra rengiama pagal Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau – Švietimo, mokslo ir sporto ministras) patvirtintus IU programų kriterijus.
7. Vienu metu IU grupėje, kurioje ugdomi vaikai nuo 1 metų amžiaus ar vyresni, turi dirbti ne mažiau kaip 2 darbuotojai, iš jų – ne mažiau kaip 1 ikimokyklinio ugdymo auklėtojas (toliau – auklėtojas).
8. IU programą gali įgyvendinti auklėtojas arba auklėtojas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti IU programos meninę dalį.
10. Vienu metu PU grupėje turi dirbti ne mažiau kaip 2 darbuotojai, iš jų – ne mažiau kaip 1 PU pedagogas.
11. PU programą gali įgyvendinti PU pedagogas arba PU pedagogas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti PU bendrosios programos meninę dalį.
12. Ugdymo procesas IU ir PU grupėse, nepriklausomai nuo modelio, yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis. Vaikų kompetencijos ir bendrieji gebėjimai ugdomi integraliai, visos spontaniškos ir organizuotos vaiko veiklos metu ne tik grupėje ar kitoje ugdymo vietoje, bet ir renginiuose, sporto varžybose, kelionėse, išvykose, taip pat namuose, šeimoje.
13. IU ir PU grupės pagal modelius formuojamos iš to paties arba skirtingo amžiaus vaikų, užtikrinant vaikų dienos ir ugdymo režimo fiziologinius ir amžiaus ypatumus, ugdymo sąlygas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro patvirtintoje higienos normoje (toliau – higienos norma), skirtoje įstaigoms, vykdančioms ikimokyklinio ir (arba) priešmokyklinio ugdymo programą, nustatytais reikalavimais.
14. IU ir PU grupės pagal paskirtį skirstomos į bendrosios ir specialios paskirties grupes:
14.1. bendrosios paskirties grupėse ugdomi vaikai, neturintys specialiųjų ugdymosi poreikių, arba specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai jose ugdomi integruotai;
15. IU ir PU grupių komplektavimas:
15.1. vaikų skaičius bendrosios paskirties grupėje negali viršyti 1 lentelėje pagal amžiaus grupes nurodyto maksimalaus vaikų skaičiaus ir būti mažesnis už minimalų, išskyrus atvejus, kai grupėje integruotai ugdomi didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai. Tokioje grupėje vaikų skaičius mažinamas pagal principus, nurodytus higienos normoje: vienas sutrikusio intelekto, kurčias, neprigirdintis, aklas, silpnaregis, turintis judesio ir padėties, elgesio, žymių kalbos ir komunikacijos, įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią vaikas ugdomas integruotai, prilyginamas dviem tos grupės, kurioje ugdomas, vaikams, todėl atitinkamai mažinamas 1 lentelėje nurodytas maksimalus ir minimalus grupės vaikų skaičius;
15.2. galimas maksimalus ir minimalus vaikų skaičius bendrosios paskirties grupėje:
15.3. vaikų skaičius specialios paskirties grupėje negali viršyti 2 lentelėje pagal grupėje ugdomų vaikų turimus sutrikimus, negalias nurodyto maksimalaus vaikų skaičiaus ir būti mažesnis už minimalų, išskyrus atvejus, kai specialioje grupėje ugdomi vaikai, turintys įvairiapusių raidos sutrikimų, kompleksinę negalią, kompleksinę negalią ir judesio bei padėties sutrikimų, aklieji. Tokioje grupėje vaikų skaičius mažinamas pagal principus, nurodytus higienos normoje: vienas vaikas, turintis įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią, aklasis prilyginamas dviem tos grupės vaikams, o turintis kompleksinę negalią ir judesio bei padėties sutrikimų – trims grupės vaikams, todėl atitinkamai mažinamas 2 lentelėje nurodytas maksimalus ir minimalus grupės vaikų skaičius;
15.4. galimas maksimalus ir minimalus vaikų skaičius specialios paskirties grupėje:
2 lentelė
Grupėje ugdomų vaikų turimi sutrikimai / negalios |
Maksimalus vaikų skaičius |
Minimalus vaikų skaičius |
Žymūs kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimai |
10 |
7 |
Įvairūs sutrikimai, negalios (mišri specialioji grupė): vidutiniai, žymūs ir labai žymūs intelekto sutrikimai; žymūs kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimai; judesio ir padėties sutrikimai; įvairiapusiai raidos sutrikimai ar kompleksinė negalia; kompleksinė negalia (ir judesio bei padėties sutrikimai). |
10 |
7 |
15.5. komplektuojant grupę pagal vaikų amžių, vertinama, kiek vaikui sukanka metų tais kalendoriniais metais;
15.6. kai nesusidaro grupei nustatytas minimalus priešmokyklinio ir (arba) ikimokyklinio amžiaus vaikų skaičius, gali būti komplektuojamos jungtinės PU ar IU grupės iš priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų. Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal:
15.6.2. PU bendrąją programą ir IU programą, skaičius yra vienodas, vadinama PU grupe ir joje dirba PU pedagogas(-ai);
17. IU ir PU grupių veiklos trukmę sudaro laikas, skirtas tiesioginiam darbui su vaikais – vaikų ugdymui ir priežiūrai:
17.1. ugdymo laikas – tai laikas, skirtas IU ar (ir) PU bendrajai programai įgyvendinti, vaikų įgytų kompetencijų gilinimui, dienos režimui užtikrinti (pusryčiams, priešpiečiams, pietums, pavakariams, vakarienei, pietų poilsiui (miegui);
17.2. priežiūros laikas – vaikų atvedimo į IU ar PU grupę ir pasiėmimo iš jos į namus laikas iki ugdomosios veiklos pradžios ir po jos. Vaikų priežiūros metu, auklėtojas arba PU pedagogas bendrauja su vaikais ir jų tėvais, aptaria vaiko daromą pažangą, savijautą ir problemas, vaikai užsiima spontaniška veikla.
18. 4,5 val. veiklos trukmės IU ir PU organizavimo modelių (IU – I, II; PU – I, II) įgyvendinimas:
18.2. grupės darbo laikas gali būti nustatytas nuo 7.45 iki 12.15 val., nuo 8.00 iki 12.30 val., nuo 8.15 iki 12.45 val., nuo 8.30 iki 13.00 val. ar nuo 8.45 iki 13.15 val.;
18.3. 0,5 val. skiriama vaikų priežiūrai (15 min. iki ugdymo pradžios ir 15 min. po ugdymo pabaigos);
19. 9 val. veiklos trukmės IU ir PU organizavimo modelių (IU – III, IV; PU – III, IV) įgyvendinimas:
19.2. grupės darbo laikas gali būti nustatytas nuo 7.30 iki 16.30 val., nuo 8.00 iki 17.00 val. arba nuo 8.30 iki 17.30 val.;
19.3. 1 val. skiriama vaikų priežiūrai (0,5 val. iki ugdymo pradžios ir 0,5 val. po ugdymo pabaigos);
20. 10,5 val. veiklos trukmės IU ir PU organizavimo modelių (IU – V, VI, X, XI, XIV, XV; PU – V, VI, IX, X, XIII, XIV) įgyvendinimas:
20.2. grupės darbo laikas gali būti nustatytas nuo 7.00 iki 17.30 val., 7.30 iki 18.00 val., nuo 8.00 iki 18.30 val.;
20.3. 2,5 val. skiriamos vaikų priežiūrai (1 val. iki ugdymo pradžios ir 1,5 val. po ugdymo pabaigos);
21. mišrios veiklos trukmės (4,5 val. ir 10,5 val.) IU ir PU organizavimo modelių (IU –VII, VIII, XII, XIII, XVI, XVII; PU – VII, VIII, XI, XII, XV, XVI) įgyvendinimas:
21.1. vaikams, grupę lankantiems 4,5 val.:
21.1.3. 0,5 val. skiriama vaikų priežiūrai (15 min. iki ugdymo pradžios ir 15 min. po ugdymo pabaigos);
21.2. vaikams, grupę lankantiems 10,5 val.:
21.2.3. 2,5 val. skiriamos vaikų priežiūrai (1 val. iki ugdymo pradžios ir 1,5 val. po ugdymo pabaigos);
22. 12 val. veiklos trukmės IU organizavimo modelio (IX) įgyvendinimas:
22.2. grupės darbo laikas gali būti nustatytas nuo 6.30 iki 18.30 val. arba nuo 7.00 iki 19.00 val.;
22.3. 4 val. skiriamos vaikų priežiūrai (1,5 val. iki ugdymo pradžios, 2,5 val. po ugdymo pabaigos);
23. Atsižvelgiant į dirbančių tėvų poreikius, Švietimo įstaigoje gali būti komplektuojama budinti 12 val. veiklos trukmės IU grupė iš skirtingų grupių vaikų, jeigu nesusidaro atskira 12 val. veiklos trukmės vaikų grupė. Budinčios grupės vaikus ir jų lankomumą Švietimo įstaiga registruoja ir apskaito atskirame dienyne, nurodant dienas ir valandas. Tėvai, pasirinkę budinčias 12 val. veiklos trukmės IU grupes, privalo užtikrinti vaikų lankomumą.
24. Visų modelių IU ir PU grupes lankantiems vaikams teikiamos kitos paslaugos:
24.1. pagal poreikį ir Švietimo įstaigos galimybes teikiamos logopedo, specialiojo pedagogo, judesio korekcijos pedagogo, neformaliojo švietimo mokytojo, socialinio pedagogo, psichologo (Švietimo įstaigoje arba Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto centro Pedagoginėje psichologinėje tarnyboje), mokytojo padėjėjo (vaikams, turintiems vidutinių, didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių ir negalintiems savarankiškai dalyvauti ugdymo procese) paslaugos;
25. Į IU ir PU bendrąją programą gali būti integruojamos neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) programos, vykdomos ugdymo proceso metu:
25.1. NVŠ programos rengiamos vadovaujantis Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytais Bendraisiais iš valstybės ar savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijais, derinamos vadovaujantis Švietimo įstaigos nustatyta tvarka, tvirtinamos Švietimo įstaigos direktoriaus įsakymu iki einamųjų metų rugpjūčio 31 d.;
III SKYRIUS
IKIMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIAI
28. Visiems IU organizavimo modeliams grupių veiklos ir ugdymo trukmė per mėnesį nurodyta 20–22 darbo dienų mėnesiui, grupių veiklos ir ugdymo trukmė per savaitę – 5 darbo dienų savaitei.
29. I IU organizavimo modelis. Šis IU modelis skirtas bendrosios paskirties grupėms.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, daugiafunkcis centras, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: auklėtojas, mokytojas, turintis teisę vykdyti IU programos meninę dalį; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
1–5 m. |
90–99 |
22,5 |
4,5 |
80–88 |
20 |
4 |
30. II IU organizavimo modelis. Šis IU modelis skirtas bendrosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai, esant per mažam ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų skaičiui, formuojama jungtinė IU grupė iš ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, daugiafunkcis centras, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: auklėtojas, mokytojas, turintis teisę vykdyti IU programos meninę dalį; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
1–6 m. |
90–99 |
22,5 |
4,5 |
80–88 |
20 |
4 |
31. III IU organizavimo modelis. Šis IU modelis skirtas bendrosios paskirties grupėms.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, daugiafunkcis centras, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 auklėtojai, mokytojas, turintis teisę vykdyti IU programos meninę dalį; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
1–5 m. |
180–198 |
45 |
9 |
160–176 |
40 |
8 |
32. IV IU organizavimo modelis. Šis IU modelis skirtas bendrosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai, esant per mažam ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų skaičiui, formuojama jungtinė IU grupė iš ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, daugiafunkcis centras, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 auklėtojai, mokytojas, turintis teisę vykdyti IU programos meninę dalį; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
1–6 m. |
180–198 |
45 |
9 |
160–176 |
40 |
8 |
33. V IU organizavimo modelis. Šis IU modelis skirtas bendrosios paskirties grupėms.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, daugiafunkcis centras, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 auklėtojai, mokytojas, turintis teisę vykdyti IU programos meninę dalį; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
1–5 m. |
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
34. VI IU organizavimo modelis. Šis IU modelis skirtas bendrosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai, esant per mažam ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų skaičiui, formuojama jungtinė IU grupė iš ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, daugiafunkcis centras, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 auklėtojai, mokytojas, turintis teisę vykdyti IU programos meninę dalį; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
1–6 m. |
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
35. VII IU organizavimo modelis. Šis IU modelis skirtas bendrosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai ikimokyklinio amžiaus vaikų tėvai pageidauja skirtingos grupės veiklos trukmės – 4,5 val. ir 10,5 val. – per parą ir 10,5 val. grupę pageidauja lankyti ne mažesnis nei 1 lentelėje nurodytas minimalus vaikų skaičius.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, daugiafunkcis centras, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 auklėtojai, mokytojas, turintis teisę vykdyti IU programos meninę dalį; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
1–5 m.
|
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
90–99 |
22,5 |
4,5 |
80–88 |
20 |
4 |
36. VIII IU organizavimo modelis. Šis IU modelis skirtas bendrosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai, esant per mažam ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų skaičiui, formuojama jungtinė IU grupė iš ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų, tėvai pageidauja skirtingos grupės veiklos trukmės – 4,5 val. ir 10,5 val. per parą ir 10,5 val. grupę pageidauja lankyti ne mažesnis nei 1 lentelėje nurodytas minimalus vaikų skaičius.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, daugiafunkcis centras, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 auklėtojai, mokytojas, turintis teisę vykdyti IU programos meninę dalį; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius
|
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
1–6 m.
|
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
90–99 |
22,5 |
4,5 |
80–88 |
20 |
4 |
37. IX IU organizavimo modelis. Šis IU modelis skirtas bendrosios paskirties grupėms.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, daugiafunkcis centras, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 auklėtojai, mokytojas, turintis teisę vykdyti IU programos meninę dalį; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
1–5 m. |
240–264 |
60 |
12 |
160–176 |
40 |
8 |
38. X IU organizavimo modelis. Šis IU modelis skirtas specialiosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai grupė formuojama iš ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 auklėtojai, logopedas, mokytojas, turintis teisę vykdyti IU programos meninę dalį; pagal poreikį – specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
1–5 m. |
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
39. XI IU organizavimo modelis. Šis IU modelis skirtas specialiosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai, esant per mažam ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų, turinčių žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų, skaičiui, formuojama jungtinė IU grupė iš ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų, turinčių žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 auklėtojai, logopedas, mokytojas, turintis teisę vykdyti IU programos meninę dalį; pagal poreikį – specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
2–6 m. |
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
40. XII IU organizavimo modelis. Šis IU modelis skirtas specialiosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai grupė suformuojama iš ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų, tėvai pageidauja skirtingos grupės veiklos trukmės – 4,5 val. ir 10,5 val. – per parą ir 10,5 val. grupę pageidauja lankyti ne mažesnis nei 2 lentelėje nurodytas minimalus vaikų skaičius.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis. |
|||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 auklėtojai, logopedas, mokytojas, turintis teisę vykdyti IU programos meninę dalį; pagal poreikį – specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
|||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
|
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
|
1–5 m.
|
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
|
90–99 |
22,5 |
4,5 |
80–88 |
20 |
4 |
|
41. XIII IU organizavimo modelis. Šis IU modelis skirtas specialiosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai esant per mažam ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų, turinčių žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų, skaičiui, formuojama jungtinė IU grupė iš ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų, turinčių žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų, tėvai pageidauja skirtingos grupės veiklos trukmės – 4,5 val. ir 10,5 val. – per parą ir 10,5 val. grupę pageidauja lankyti ne mažesnis nei 2 lentelėje nurodytas minimalus vaikų skaičius.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 auklėtojai, logopedas, mokytojas, turintis teisę vykdyti IU programos meninę dalį; pagal poreikį – specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
2–6 m.
|
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
90–99 |
22,5 |
4,5 |
80–88 |
20 |
4 |
42. XIV IU organizavimo modelis. Šis IU modelis skirtas specialiosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai formuojama mišri specialioji grupė iš ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių įvairių sutrikimų/negalių: vidutinių, žymių ir labai žymių intelekto sutrikimų, žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų, judesio ir padėties sutrikimų, įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią, kompleksinę negalią (ir judesio bei padėties sutrikimų), sutrikusią klausą, silpnaregystę, aklumą.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 auklėtojai, specialusis pedagogas, logopedas, mokytojas, turintis teisę vykdyti IU programos meninę dalį, judesio korekcijos pedagogas; pagal poreikį – socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
1–5 m. |
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
43. XV IU organizavimo modelis. Šis IU modelis skirtas specialiosios paskirties grupėms. Jis modelis nustatomas, kai, esant per mažam ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų, turinčių įvairių sutrikimų/negalių (vidutinių, žymių ir labai žymių intelekto sutrikimų, žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų, judesio ir padėties sutrikimų, įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią, kompleksinę negalią (ir judesio bei padėties sutrikimų), sutrikusią klausą, silpnaregystę, aklumą), skaičiui, formuojama mišri specialioji jungtinė IU grupė.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis. |
|||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 auklėtojai, specialusis pedagogas, logopedas, mokytojas, turintis teisę vykdyti IU programos meninę dalį, judesio korekcijos pedagogas; pagal poreikį – socialinis pedagogas, psichologas. |
|||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
|
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
|
2–6 m. |
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
|
44. XVI IU organizavimo modelis. Šis IU modelis skirtas specialiosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai: formuojama mišri specialioji grupė iš ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių įvairių sutrikimų/negalių (vidutinių, žymių ir labai žymių intelekto sutrikimų, žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų, judesio ir padėties sutrikimų, įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią, kompleksinę negalią (ir judesio bei padėties sutrikimų), sutrikusią klausą, silpnaregystę, aklumą); tėvai pageidauja skirtingos veiklos trukmės – 4,5 val. ir 10,5 val. per parą –
grupės ir 10,5 val. grupę pageidauja lankyti ne mažesnis nei 2 lentelėje nurodytas minimalus vaikų skaičius.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 auklėtojai, specialusis pedagogas, logopedas, mokytojas, turintis teisę vykdyti IU programos meninę dalį, judesio korekcijos pedagogas; pagal poreikį – socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
1–5 m.
|
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
90–99 |
22,5 |
4,5 |
80–88 |
20 |
4 |
45. XVII IU organizavimo modelis. Šis IU modelis skirtas specialiosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai esant per mažam ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų, turinčių įvairių sutrikimų/negalių (vidutinių, žymių ir labai žymių intelekto sutrikimų, žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų, judesio ir padėties sutrikimų, įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią, kompleksinę negalią (ir judesio bei padėties sutrikimų), sutrikusią klausą, silpnaregystę, aklumą), skaičiui, formuojama mišri specialioji jungtinė IU grupė, tėvai pageidauja skirtingos grupės veiklos trukmės – 4,5 val. ir 10,5 val. – per parą ir 10,5 val. grupę pageidauja lankyti ne mažesnis nei 2 lentelėje nurodytas minimalus vaikų skaičius.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 auklėtojai, specialusis pedagogas, logopedas, mokytojas, turintis teisę vykdyti IU programos meninę dalį, judesio korekcijos pedagogas; pagal poreikį – socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
2–6 m.
|
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
90–99 |
22,5 |
4,5 |
80–88 |
20 |
4 |
IV SKYRIUS
PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIAI
47. Visuose PU organizavimo modeliuose grupių veiklos ir ugdymo trukmė per mėnesį nurodyta 20–22 darbo dienų mėnesiui, grupių veiklos ir ugdymo trukmė per savaitę – 5 darbo dienų savaitei.
48. I PU organizavimo modelis. Šis PU modelis skirtas bendrosios paskirties grupėms.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, daugiafunkcis centras, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: priešmokyklinio ugdymo pedagogas, mokytojas, turintis teisę vykdyti PU programos meninę dalį; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
5–6 m. |
90–99 |
22,5 |
4,5 |
80–88 |
20 |
4 |
49. II PU organizavimo modelis. Šis PU modelis skirtas bendrosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai, esant per mažam priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų skaičiui, formuojama jungtinė PU grupė iš priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, daugiafunkcis centras, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: priešmokyklinio ugdymo pedagogas, mokytojas, turintis teisę vykdyti PU programos meninę dalį; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
2–6 m. |
90–99 |
22,5 |
4,5 |
80–88 |
20 |
4 |
50. III PU organizavimo modelis. Šis PU modelis skirtas bendrosios paskirties grupėms.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, daugiafunkcis centras, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 priešmokyklinio ugdymo pedagogai, mokytojas, turintis teisę vykdyti PU programos meninę dalį; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
5–6 m. |
180–198 |
45 |
9 |
160–176 |
40 |
8 |
51. IV PU organizavimo modelis. Šis PU modelis skirtas bendrosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai, esant per mažam priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų skaičiui,
formuojama jungtinė PU grupė iš priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, daugiafunkcis centras, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 priešmokyklinio ugdymo pedagogai, mokytojas, turintis teisę vykdyti PU programos meninę dalį; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
2–6 m. |
180–198 |
45 |
9 |
160–176 |
40 |
8 |
52. V PU organizavimo modelis. Šis PU modelis skirtas bendrosios paskirties grupėms.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, daugiafunkcis centras, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 priešmokyklinio ugdymo pedagogai, mokytojas, turintis teisę vykdyti PU programos meninę dalį; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
5–6 m. |
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
53. VI PU organizavimo modelis. Šis PU modelis skirtas bendrosios paskirties grupėms. Jis modelis nustatomas, kai, esant per mažam priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų skaičiui, formuojama jungtinė PU grupė iš priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, daugiafunkcis centras, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 priešmokyklinio ugdymo pedagogai, mokytojas, turintis teisę vykdyti PU programos meninę dalį; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
2–6 m. |
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
54. VII PU organizavimo modelis. Šis PU modelis skirtas bendrosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai priešmokyklinio amžiaus vaikų tėvai pageidauja skirtingos grupės veiklos trukmės – 4,5 val. ir 10,5 val. – per parą ir 10,5 val. grupę pageidauja lankyti ne mažesnis nei 1 lentelėje nurodytas minimalus vaikų skaičius.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, daugiafunkcis centras, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 priešmokyklinio ugdymo pedagogai, mokytojas, turintis teisę vykdyti PU programos meninę dalį; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
5–6 m. |
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
90–99 |
22,5 |
4,5 |
80–88 |
20 |
4 |
55. VIII PU organizavimo modelis. Šis PU modelis skirtas bendrosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai esant per mažam priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų skaičiui, formuojama jungtinė PU grupė iš priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų, tėvai pageidauja skirtingos grupės veiklos trukmės – 4,5 val. ir 10,5 val. – per parą ir 10,5 val. grupę pageidauja lankyti ne mažesnis nei 1 lentelėje nurodytas minimalus vaikų skaičius.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, daugiafunkcis centras, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 priešmokyklinio ugdymo pedagogai, mokytojas, turintis teisę vykdyti PU programos meninę dalį; pagal poreikį – logopedas, specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
2–6 m.
|
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
90–99 |
22,5 |
4,5 |
80–88 |
20 |
4 |
56. IX PU organizavimo modelis. Šis PU modelis skirtas specialiosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai grupė formuojama iš priešmokyklinio amžiaus vaikų, turinčių žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 priešmokyklinio ugdymo pedagogai, logopedas, mokytojas, turintis teisę vykdyti PU programos meninę dalį; pagal poreikį – specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
5–6 m. |
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
57. X PU organizavimo modelis. Šis PU modelis skirtas specialiosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai, esant per mažam priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų, skaičiui, formuojama jungtinė PU grupė iš priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 priešmokyklinio ugdymo pedagogai, logopedas, mokytojas, turintis teisę vykdyti PU programos meninę dalį; pagal poreikį – specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
2–6 m. |
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
58. XI PU organizavimo modelis. Šis PU modelis skirtas specialiosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai grupė suformuojama iš priešmokyklinio amžiaus vaikų, turinčių žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų, tėvai pageidauja skirtingos grupės veiklos trukmės – 4,5 val. ir 10,5 val. – per parą ir 10,5 val. grupę pageidauja lankyti ne mažesnis nei 2 lentelėje nurodytas minimalus vaikų skaičius.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
|||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 priešmokyklinio ugdymo pedagogai, logopedas, mokytojas, turintis teisę vykdyti PU programos meninę dalį; pagal poreikį – specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
|||||||
Vaikų amžius
|
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
|
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
|
5–6 m.
|
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
|
90–99 |
22,5 |
4,5 |
80–88 |
20 |
4 |
|
59. XII PU organizavimo modelis. Šis PU modelis skirtas specialiosios paskirties
grupėms. Jis nustatomas, kai esant per mažam priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų, skaičiui, formuojama jungtinė PU grupė iš priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų, tėvai pageidauja skirtingos grupės veiklos trukmės – 4,5 val. ir 10,5 val. – per parą ir 10,5 val. grupę pageidauja lankyti ne mažesnis nei 2 lentelėje nurodytas minimalus vaikų skaičius.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 priešmokyklinio ugdymo pedagogai, logopedas, mokytojas, turintis teisę vykdyti PU programos meninę dalį; pagal poreikį – specialusis pedagogas, judesio korekcijos pedagogas, neformaliojo švietimo mokytojas, socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
2–6 m.
|
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
90–99 |
22,5 |
4,5 |
80–88 |
20 |
4 |
60. XIII PU organizavimo modelis. Šis PU modelis skirtas specialiosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai formuojama mišrioji specialioji grupė iš priešmokyklinio amžiaus vaikų, turinčių įvairių sutrikimų/negalių: vidutinių, žymių ir labai žymių intelekto sutrikimų, žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų, judesio ir padėties sutrikimų, įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią, kompleksinę negalią (ir judesio bei padėties sutrikimų), sutrikusią klausą, silpnaregystę, aklumą.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, progimnazija, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 priešmokyklinio ugdymo pedagogai, specialusis pedagogas, logopedas, mokytojas, turintis teisę vykdyti IU programos meninę dalį, judesio korekcijos pedagogas; pagal poreikį – socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
5–6 m. |
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
61. XIV PU organizavimo modelis. Šis PU modelis skirtas specialiosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai, esant per mažam priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių įvairių sutrikimų/negalių (vidutinių, žymių ir labai žymių intelekto sutrikimų, žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų, judesio ir padėties sutrikimų, įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią, kompleksinę negalią (ir judesio bei padėties sutrikimų), sutrikusią klausą,
silpnaregystę, aklumą), skaičiui, formuojama mišri specialioji jungtinė PU grupė iš priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 priešmokyklinio ugdymo pedagogai, specialusis pedagogas, logopedas, mokytojas, turintis teisę vykdyti IU programos meninę dalį, judesio korekcijos pedagogas; pagal poreikį – socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
2–6 m. |
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
62. XV PU organizavimo modelis. Šis PU modelis skirtas specialiosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai formuojama mišri specialioji grupė iš priešmokyklinio amžiaus vaikų, turinčių įvairių sutrikimų/negalių (vidutinių, žymių ir labai žymių intelekto sutrikimų, žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų, judesio ir padėties sutrikimų, įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią, kompleksinę negalią (ir judesio bei padėties sutrikimų), sutrikusią klausą, silpnaregystę, aklumą), tėvai pageidauja skirtingos grupės veiklos trukmės – 4,5 val. ir 10,5 val. – per parą ir 10,5 val. grupę pageidauja lankyti ne mažesnis nei 2 lentelėje nurodytas minimalus vaikų skaičius.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 priešmokyklinio ugdymo pedagogai, specialusis pedagogas, logopedas, mokytojas, turintis teisę vykdyti IU programos meninę dalį, judesio korekcijos pedagogas; pagal poreikį – socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
5–6 m.
|
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
90–99 |
22,5 |
4,5 |
80–88 |
20 |
4 |
63. XVI PU organizavimo modelis. Šis PU modelis skirtas specialiosios paskirties grupėms. Jis nustatomas, kai esant per mažam priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių įvairių sutrikimų/negalių (vidutinių, žymių ir labai žymių intelekto sutrikimų, žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų, judesio ir padėties sutrikimų, įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią, kompleksinę negalią (ir judesio bei padėties sutrikimų), sutrikusią klausą, silpnaregystę, aklumą), skaičiui, formuojama mišri specialioji jungtinė PU grupė iš priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų, tėvai pageidauja skirtingos grupės veiklos trukmės – 4,5 val. ir 10,5 val. – per parą ir 10,5 val. grupę pageidauja lankyti ne mažesnis nei 2 lentelėje nurodytas minimalus vaikų skaičius.
Ugdymo vieta: lopšelis-darželis, mokykla-darželis, pagrindinė mokykla, gimnazija. |
||||||
Grupėje dirbantys mokytojai: 2–3 priešmokyklinio ugdymo pedagogai, specialusis pedagogas, logopedas, mokytojas, turintis teisę vykdyti IU programos meninę dalį, judesio korekcijos pedagogas; pagal poreikį – socialinis pedagogas, psichologas. |
||||||
Vaikų amžius |
Grupės veiklos trukmė (val.) |
Ugdymo trukmė (val.) |
||||
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
Per mėnesį |
Per savaitę |
Per parą |
|
2–6 m.
|
210–231 |
52,5 |
10,5 |
160–176 |
40 |
8 |
90–99 |
22,5 |
4,5 |
80–88 |
20 |
4 |
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
64. Esant poreikiui ir tinkamoms sąlygoms, Savivaldybės taryba gali nustatyti kitokius IU ir PU organizavimo modelius.
65. Vaikų IU ir PU reikmių tenkinimas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės, Savivaldybės biudžeto, tėvų, rėmėjų ir kitų lėšų.
66. Šio Aprašo įgyvendinimo kontrolę vykdo Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius.