LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2004 M. BALANDŽIO 15 D. ĮSAKYMO NR. V-232 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. spalio 22  d. Nr. V-2333

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. V-232 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“:

1.   Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20. Iš teismų gautus dokumentus, įskaitant dokumentus, gaunamus per Lietuvos teismų elektroninį paslaugų portalą (toliau – EPP), registruoja Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyrius ir nedelsdamas pateikia ministerijos vadovybės atstovui pagal priskirtą veiklos sritį ir Teisės skyriui. Teisės skyrius kiekvieną darbo dieną (darbo valandomis) tikrina EPP ir stebi, ar Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyrius užregistravo visus per EPP gautus teismo dokumentus, susijusius su naujomis bylomis, procesinių veiksmų atlikimu byloje ir kitus bylai reikšmingus dokumentus. Nustatęs, kad Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyrius neužregistravo per EPP gauto dokumento, Teisės skyrius nedelsdamas elektroniniu paštu informuoja apie tai Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyrių.

Jeigu ministerijoje gaunamas įsiteisėjęs teismo sprendimas ar teismo sprendimas, kurį privalu vykdyti skubos tvarka (taip pat ir ministerijos atžvilgiu nepalankus teismo sprendimas), Teisės skyrius, gavęs Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriaus užregistruotą teismo sprendimą, nedelsdamas siūlymus dėl teismo sprendimo vykdymo tvarkos, atsakingų už vykdymą ministerijos struktūrinių padalinių (vykdytojų) ir teismo sprendimo vykdymo terminų kartu su teismo sprendimo kopija elektroninėmis priemonėmis perduoda ministerijos vadovybės atstovui pagal priskirtą veiklos sritį. Jeigu ministerijos atžvilgiu priimtas nepalankus teismo sprendimas, Teisės skyrius nedelsdamas įsiteisėjusio teismo sprendimo kopiją elektroninėmis priemonėmis perduoda ir Vidaus audito skyriui. Jei įsiteisėjęs teismo sprendimas yra draudžiamasis įvykis, Teisės skyrius parengia ministerijos kreipimąsi raštu į draudimo bendrovę dėl draudžiamojo įvykio administravimo.

2.   Pakeičiu 45 punktą ir jį išdėstau taip:

45. Ministerijoje dokumentai, kurie yra siunčiami valstybės įstaigoms ir institucijoms, kitiems juridiniams ar fiziniams asmenims, rengiami tik elektroniniu būdu, o jei asmuo prašyme ar skunde nurodo, kad pageidauja gauti atsakymą raštu (popieriniu formatu), arba jei asmens prašyme ar skunde nenurodytas elektroninio pašto adresas, kuriuo asmeniui būtų galima išsiųsti atsakymą elektroniniu formatu, dokumentų valdymo sistemoje suformuojamas elektroninio dokumento nuorašas, atspausdinamas ir asmeniui išsiunčiamas paštu. Dokumentus (išskyrus siunčiamuosius vidaus dokumentus) registruoja ir siunčia (išskyrus dokumentus, siunčiamus centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis) Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyrius jų pasirašymo ir pateikimo dieną, kai jie Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriui pateikiami ne vėliau kaip likus vienai valandai iki darbo dienos pabaigos. Ministerijos administracijos padaliniai, teikdami registruoti dokumentus, tai pažymi dokumentų valdymo sistemoje. Pavaldžių įstaigų rengtus dokumentus dokumentų valdymo sistemoje pažymi Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriaus darbuotojas, kuris siunčia paštą, kartu dokumentų valdymo sistemoje pažymėdamas, kad dokumento užduotis įvykdyta.“

3.   Pakeičiu 48 punktą ir jį išdėstau taip:

48. Sutartys (išskyrus darbo sutartis ir kitas sutartis personalo administravimo klausimais) bei perdavimo–priėmimo aktai rengiami elektroniniu būdu, išskyrus atvejus, kai viena iš pasirašančių šalių neturi techninių galimybių pasirašyti elektroniniu kvalifikuotu parašu, ir registruojami Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriaus atsakingo darbuotojo jų pasirašymo dieną. Ministerijos ūkinės finansinės veiklos popierinės sutartys (registras „S“) saugomos Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje, o kitos pagal kompetenciją perduodamos Valstybės turto valdymo  skyriui ar Finansų valdymo ir kontrolės skyriui.“

4.   Pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:

50. Ministro įsakymai ir kanclerio potvarkiai rengiami tik elektroniniu būdu. Juos registruoja Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyrius. Pasirašyti ministro įsakymai registruojami jų pasirašymo dienos data. Ministro įsakymui suteikiamas registravimo eilės numeris pagal bendrąją numeraciją nuo metų pradžios iki pabaigos. Užregistravus ministro įsakymą, per dokumentų valdymo sistemą išsiunčiamos susipažinimo užduotys ministro įsakymo rengėjams ir kitiems atsakingiems darbuotojams. Jeigu priimamas kelių ministrų bendras įsakymas, jis registruojamas po to, kai įsakymą pasirašo visi ministrai, paskutinio ministro pasirašymo dienos data. Už ministerijos dokumentų valdymą atsakingas ministerijos, kurios ministras inicijavo įsakymą, administracijos padalinys suderina su kitų ministerijų, kurių ministrai pasirašė bendrą įsakymą, ministerijos administracijos padaliniais, atsakingais už dokumentų valdymą, įsakymo registravimo datą bei numerį ir jį registruoja.“

5.   Pakeičiu 55 punktą ir jį išdėstau taip:

55. Teisės aktų projektai ministerijos administracijos padaliniams teikiami derinti Dokumentų valdymo sistemoje, sukūrus derinimo užduotis, o ministerijai pavaldžioms įstaigoms – raštu. Teisės akto projektas teikiamas derinti ministerijos administracijos padalinio vadovui, išskyrus, kai padalinio darbuotojas jau dalyvauja rengiant ir (ar) vertinant teisės akto projektą, – šiuo atveju teisės akto projektas teikiamas tiesiai darbuotojui. Teisės aktų projektai gali būti teikiami derinti keliems ministerijos administracijos padaliniams ar darbuotojams, nepriklausantiems ministerijos administracijos padaliniams, vienu metu, išskyrus Teisės skyrių, kuriam teikiami su ministerijos administracijos padaliniais ir darbuotojais, nepriklausančiais ministerijos administracijos padaliniams, suderinti teisės aktų projektai, bei ministerijos darbuotojus, atsakingus už dokumentų redagavimą, kuriems teikiami su ministerijos administracijos padaliniais ir darbuotojais, nepriklausančiais ministerijos administracijos padaliniams, ir Teisės skyriumi suderinti teisės aktų projektai. Ministerijos administracijos padaliniai bei ministerijos darbuotojas, atsakingas už dokumentų redagavimą, savo išvadas turi įkelti į Dokumentų valdymo sistemą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo ministerijos administracijos padalinyje (kai gauna administracijos padalinio vadovas) dienos, o ministerijai pavaldi įstaiga – raštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo įstaigoje dienos, jeigu rengėjo nenurodytas ilgesnis derinimo terminas. Teisės skyrius, darbuotojas atsakingas už dokumento redagavimą, ir ministerijos duomenų apsaugos pareigūnas, kai pateikiami didelės apimties teisės aktų projektai (10 ar daugiau lapų) ar sudėtingi įstatymų projektai (nustatantys naują teisinį reguliavimą ar iš esmės jį keičiantys) ir jeigu rengėjo nenurodytas ilgesnis derinimo terminas, savo išvadas privalo pateikti ne vėliau kaip per 7 darbo dienas.“

6.   Pripažįstu netekusiu galios 56 punktą.

7.   Pakeičiu 57 punktą ir jį išdėstau taip:

57. Prieš pradėdamas teisės akto projekto vizavimo etapą, rengėjas privalo užtikrinti, kad Dokumentų valdymo sistemoje yra įkeltas pagal pastabas patikslintas dokumentas ir rengiamo teisės akto kortelėje nėra kitų dokumentų. Jeigu ministerijos administracijos padalinys pastabų ir pasiūlymų neturi, teisės akto projektas vizuojamas dokumentų valdymo sistemoje, jei teisės akto projektas buvo derintas su ministerijai pavaldžia įstaiga, – šios įstaigos pritarimo el. laiškas turi būti pridėtas prie teisės akto projekto rengimo dokumentų. Vizuodami teisės akto projektą, darbuotojai patvirtina, kad jie yra susipažinę su teisės akto projektu, jam pritaria ir prisiima atsakomybę pagal kompetenciją. Darbuotojas Reglamento nustatyta tvarka su juo suderintą teisės akto projektą privalo vizuoti ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jo gavimo dienos. Teisės skyrius, jei projektas didelės apimties (10 ar daugiau lapų), teisės akto projektą privalo vizuoti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo dokumento gavimo dienos. Jeigu darbuotojui su rengėju per Reglamento 55 punkte nustatytą terminą projekto suderinti nepavyksta, jie vizuodami projektą dokumentų valdymo sistemoje privalo įrašyti pastabos tekstą. Jei rengėjui per Reglamento 55 punkte nustatytą terminą teisės akto projekto suderinti su ministerijai pavaldžia įstaiga nepavyksta, šios įstaigos raštas su pastabomis dokumentų valdymo sistemoje turi būti susietas su teisės akto projektu arba prie teisės akto projekto rengimo dokumentų turi būti pridėtas šios įstaigos el. laiškas su pastabomis.

Jei vizuojamame teisės akto projekte esama teisės akto projekto reguliavimo esmės nekeičiančių klaidų (toliau – neesminė klaida) ir teisės akto projektas jau yra vizuotas daugiau kaip trijų ministerijos administracijos padalinių ir (ar) pavaldžių įstaigų darbuotojų, pataisytas teisės akto projektas šiems darbuotojams vizuoti iš naujo gali būti neteikiamas, o pataisyto teisės akto projekto vizavimas toliau tęsiamas neesmines klaidas pastebėjusiame ministerijos administracijos padalinyje. Dokumentų valdymo sistemoje pažymima, kad teisės akto projekto vizavimas tęsiamas po neesminių klaidų pataisymo.“

8.   Pakeičiu 59 punktą ir jį išdėstau taip:

59. Parengti teisės aktų projektai su suinteresuotomis institucijomis ir visuomene derinami naudojantis Teisės aktų informacine sistema (toliau – TAIS) Vyriausybės darbo reglamento, Teisės aktų informacinės sistemos naudojimo teisėkūrai tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. 1R-312 „Dėl Teisės aktų informacinės sistemos naudojimo teisėkūrai tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Įsakymų projektų derinimo TAIS terminai nustatomi atsižvelgiant į Vyriausybės darbo reglamente nustatytus teisės aktų projektų derinimo terminus. Ministerijos parengtus teisės aktų projektus, išvadas dėl teisės aktų projektų kartu su jų lydimaisiais dokumentais TAIS skelbia ministerijos administracijos padalinio arba įstaigos prie ministerijos, kuri parengė teisės akto projektą, darbuotojas, tvarkantis ministerijos administracijos padalinio arba įstaigos prie ministerijos dokumentus, arba, jei jo nėra, – teisės akto ar išvados projekto rengėjas.“

9.   Papildau 591 punktu:

591. Jei įsakymo projektas neteikiamas derinti konkretiems suinteresuotiems asmenims ir prie jo nepridėtas lydraštis (teikimas derinti), įsakymo projekto rengėjas dokumentų valdymo sistemoje pastabų skiltyje, o jei įsakymo projektą parengė ministerijai pavaldi įstaiga – lydraštyje, kuriuo įsakymo projektas teikiamas ministerijai, turi nurodyti, ar ministro įsakymo projektas skelbiamas TAIS. TAIS neskelbiami nenorminiai įsakymų projektai, taip pat įsakymų projektai, kuriuose siūlomi tik redakciniai ir (ar) teisės technikos pakeitimai. Jei įsakymo projektas turi būti skelbiamas TAIS (atsižvelgiant į įsakymo projekto rengėjo nurodymą ir (arba) projekto turinį), Teisės skyriaus vedėjas arba jo funkcijas vykdantis valstybės tarnautojas, arba kitas Teisės skyriaus vedėjo paskirtas skyriaus valstybės tarnautojas, vizuodamas įsakymo projektą, pastabų skiltyje įrašo „Skelbti TAIS“ ir į vizavimo seką įtraukia Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriaus vedėją. Toks įsakymo projektas ministro pasirašomas (tęsiama darbų seka dokumentų valdymo sistemoje) tik po derinimo TAIS Reglamento 62 punkte nustatyta tvarka.

Jei įsakymo projektas teikiamas derinti konkretiems suinteresuotiems asmenims ir prie jo pridėtas lydraštis (teikimas derinti), įsakymo projekto rengėjas, o jei įsakymo projektą parengė ministerijai pavaldi įstaiga – Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriaus darbuotojas, registruodamas įsakymo projektą dokumentų valdymo sistemoje, pastabų skiltyje nurodo „Skelbti TAIS“.

10. Pakeičiu 61 punktą ir jį išdėstau taip:

61. Reglamento nustatyta tvarka ministerijos vadovybės pasirašytus (vizuotus) teisės aktų projektus ir jų lydimuosius dokumentus, teikiamus suinteresuotoms institucijoms ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei, išvadas, teikiamas suinteresuotoms institucijoms dėl teisės aktų projektų, Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriaus darbuotojai, o Reglamento 591 punkto pirmojoje pastraipoje nurodytu atveju –  Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriaus vedėjas elektroniniu paštu siunčia teisės akto projekto ar išvados rengėjui ministerijoje ar pavaldžioje įstaigoje. Tik gavus Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriaus atsiųstą teisės akto projektą ar išvadą dėl teisės akto projekto, teisės akto projektas ir jo lydimieji dokumentai, išvados dėl teisės aktų projektų yra skelbiamos TAIS.“

11. Pakeičiu 62 punktą ir jį išdėstau taip:

62. Reglamento 591 punkto pirmojoje pastraipoje nurodytu atveju įsakymo projekto rengėjas, gavęs suinteresuotų institucijų pastabas dėl teisės akto projekto, apie tai elektroniniu paštu informuoja Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriaus vedėją, kuris nutraukia įsakymo projekto vizavimo seką Dokumentų valdymo sistemoje. Jei įsakymo projekto rengėjas gautoms pastaboms ar daliai jų nepritaria, parengia derinimo pažymą, kuri vizuojant įsakymo projektą iš naujo dokumentų valdymo sistemoje pridedama prie įsakymo projekto.

Jei įsakymo projekto rengėjas pastabų įsakymo projektui negauna, jis apie tai elektroniniu paštu informuoja Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriaus vedėją, ir toks įsakymo projektas teikiamas pasirašyti ministrui ir registruojamas Reglamento nustatyta tvarka.

12. Pakeičiu 64 punktą ir jį išdėstau taip:

64. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymu bei kitais teisės aktais, ministro įsakymai (norminiai) skelbiami Teisės aktų registre, kai dokumentų valdymo sistemoje pastabų skiltyje rengėjo yra nurodyta „Skelbti Teisės aktų registre“ ir Teisės skyriaus vedėjo arba jo funkcijas vykdančio valstybės tarnautojo, arba kito Teisės skyriaus vedėjo paskirto skyriaus valstybės tarnautojo vizuojant nurodyta „Skelbti TAR“. Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyrius Teisės aktų registre paskelbia dokumentų valdymo sistemoje suformuotą ir ministro kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą ADOC formato įsakymą, kuris kartu su priedais (jei tokių yra) atitinka Elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikacijoje ADOC-V1.0, patvirtintoje Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2009 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. V-60 „Dėl Elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikacijos ADOC-V1.0 patvirtinimo“, nustatytus reikalavimus. Ministro įsakymai Teisės aktų registre įregistruojami ir paskelbiami ne vėliau kaip kitą darbo dieną po jų pasirašymo. Už ministro įsakymo paskelbimą Teisės aktų registre atsako Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyrius.“

13. Pakeičiu 65 punktą ir jį išdėstau taip:

65. Kai įsakymas yra užregistruotas, bet ADOC dokumentas yra suformuotas klaidingai, Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyrius apie tai informuoja rengėją, kuris tą pačią dieną Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriui pateikia tinkamai ADOC formatu parengtą ir elektroniniu parašu pavizuotą bei ministro kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą įsakymą.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                     Aurelijus Veryga