IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKAUS IR VIDUTINIO VERSLO RĖMIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. birželio 27 d. Nr. T-174

Ignalina

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 5 straipsnio 1 dalimi, 6 ir 7 straipsniais, įgyvendindama Ignalinos rajono savivaldybės 2018–2024 metų strateginio plėtros plano, patvirtinto Ignalinos rajono savivaldybės  tarybos 2017 m. gruodžio 21 d. sprendimu Nr. T-153 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės  2018–2024 metų strateginio plėtros plano patvirtinimo“, III dalies  „Ignalinos rajono savivaldybės plėtros vizija, prioritetai, tikslai ir uždaviniai“ I prioriteto „Rajono ekonominė ir kompleksinė plėtra“ 1.2 tikslo „Verslo aplinkos gerinimas ir investicijų pritraukimo skatinimas“ 1.2.1 uždavinį „Vystyti verslo plėtrai ir investicijoms reikalingą infrastruktūrą“, Ignalinos rajono savivaldybės 2024–2026 metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2024 m. vasario 15 d. sprendimu Nr. T-1 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės 2024–2026 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, 4 priedo „Aplinkos apsaugos, verslo, užimtumo rėmimo ir žemės ūkio plėtros programa“  4.2.2.1 priemonę „Savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo įgyvendinimas pagal verslo rėmimo tvarką“, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a :

1. Patvirtinti Ignalinos rajono savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2020 m. liepos 16 d. sprendimą Nr. T-179 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais.

3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Ignalinos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Laimutis Ragaišis

 

PATVIRTINTA

Ignalinos rajono savivaldybės tarybos

2024 m. birželio 27 d. sprendimu Nr. T-174 

 

IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKAUS IR VIDUTINIO VERSLO RĖMIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ignalinos rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) smulkaus ir vidutinio verslo (toliau – SVV) rėmimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato SVV rėmimo tikslą, teikiamos finansinės paramos sąlygas, prašymų teikimo tvarką, finansavimą, atsakomybę už gautas lėšas.

2. Lėšos paramai teikti numatomos Ignalinos rajono savivaldybės biudžete.

3. SVV subjektų rėmimo tikslas – finansiškai remti SVV subjektus, registruotus ir vykdančius veiklą Ignalinos rajono savivaldybės teritorijoje ir atitinkančius aprašo reikalavimus, skatinant SVV subjektų kūrimąsi gerinti verslo aplinką ir užimtumą Ignalinos rajone.

4. Ignalinos rajono savivaldybės meras (toliau – savivaldybės meras) administruoja savivaldybės biudžeto asignavimus ir organizuoja savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų smulkaus ir vidutinio verslo rėmimui, vykdymą. Finansinė parama SVV subjektams (toliau – paramos gavėjai) skiriama savivaldybės mero potvarkiu. Ignalinos rajono savivaldybės administracijos (toliau – savivaldybės administracija) direktorius vykdo rėmimo lėšų finansavimą ir apskaitą.

5. Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

FINANSINĖS PARAMOS FORMOS, PARAMOS SĄLYGOS

 

6. SVV subjektas einamaisiais kalendoriniais metais gali teikti vieną paraišką ne daugiau kaip 2 (dviem) priemonėms finansuoti (kompensuoti). Jei gauta parama per paskutinius 3 metus sudaro 5000 Eur ir daugiau, SVV subjektui artimiausius 3 metus parama nebus skiriama.

7. Lėšos teikiamos kompensavimo principu, tai yra kompensuojama dalis SVV subjekto patirtų išlaidų be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM). Nuostata dėl PVM nekompensavimo taikoma tik PVM mokėtojams.

8. SVV subjektas pripažįstamas tinkamu gauti finansavimą, jei jis atitinka SVV subjekto apibrėžimą, pateiktą Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

9. Teikti paraiškas gali smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai:

9.1. kurie ne mažiau kaip 7 mėnesius iki paraiškos pateikimo yra įregistruoti ir veiklą vykdo savivaldybės teritorijoje (nurodant juridinių asmenų buveinės adresą);

9.2. deklaravę gyvenamąją vietą Ignalinos rajone ne trumpiau kaip 7 mėnesius iki paraiškos pateikimo ir vykdę veiklą ne trumpiau kaip 7 mėnesius (dirbantiems pagal verslo liudijimą ne mažiau kaip 140 dienų) einamaisiais ir praėjusiais metais iki paraiškos pateikimo (dirbantys pagal verslo liudijimus, individualios veiklos pažymas);

9.3. neturintys įsiskolinimų (visiškai atsiskaitę):  

9.3.1. Valstybinei mokesčių inspekcijai;

9.3.2. Valstybiniam socialinio draudimo fondui;

9.3.3. savivaldybės biudžetui;

9.3.4. Ignalinos rajono savivaldybės įstaigoms ir įmonėms, teikiančiomis vandens tiekimo ir nuotekų, šildymo, atliekų tvarkymo paslaugas.

10. Parama neteikiama ir neskiriama:

10.1. valstybės ir savivaldybės valdomoms įmonėms;

10.2. pareiškėjams, turintiems įsiskolinimų valstybės biudžetui ir / ar Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos fondo biudžetui, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui ir (arba) Ignalinos rajono savivaldybės biudžetui (už valstybinės žemės ir žemės nuomos mokestį) ir (arba) savivaldybės įstaigoms ir įmonėms, teikiančiomis vandens tiekimo ir nuotekų, šildymo, atliekų tvarkymo paslaugas;

10.3. bankrutuojantiems, likviduojamiems ar restruktūrizuojamiems pareiškėjams; jeigu Juridinių asmenų registro duomenų bazėje yra žymos apie pasikeitusį įmonės teisinį statusą (reorganizavimą, pertvarkymą, restruktūrizavimą, bankrutavimą, likvidavimą);

10.4. SVV subjektams, kurie anksčiau naudojosi savivaldybės parama ir neįvykdė arba netinkamai vykdė savo sutartinius įsipareigojimus. Ši nuostata taikoma dvejus metus nuo sutarties nutraukimo dienos.

11. Finansinė parama teikiama ir lėšos naudojamos šioms priemonėms:

11.1. Įmonės steigimo išlaidoms kompensuoti –  ne daugiau kaip 300 Eur su įmonės steigimu susijusioms išlaidoms, kurias sudaro mokestis notarui už steigiamo juridinio asmens steigimo dokumentų ir įstatymų reikalavimų atitikties patvirtinimą bei patvirtinimą, kad juridinį asmenį įregistruoti galima; atlyginimas valstybės įmonei Registrų centrui už juridinio asmens įtraukimą į registrą ir juridinio asmens įregistravimą, įmonės antspaudo gamybai.

Pateikiamos su įmonės steigimu susijusių išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijos.

11.2. Interneto svetainės sukūrimo išlaidoms kompensuoti – ne daugiau kaip 500 Eur. Pagrindines interneto svetainės kūrimo išlaidas sudaro mokestis už atliktus svetainės kūrimo darbus, mokestis už interneto svetainės įkėlimą į serverį. Svetainė turi būti pasiekiama, informacija joje pateikiama ir atnaujinama (veiklos vykdymas) ne mažiau kaip 12 mėn. po finansavimo gavimo. Pateikiama interneto svetainės palaikymo (priežiūros) sutarties, sudarytos ne trumpesniam kaip 12 mėn. laikotarpiui, kopija. Interneto svetainėje 12 mėn. po finansavimo gavimo turi būti skelbiama informacija apie finansinės paramos gavimą iš Ignalinos rajono savivaldybės biudžeto lėšų.

11.3. Rinkodaros ir informavimo priemonių išlaidoms kompensuoti:

11.3.1. Reklaminių leidinių, skrajučių pristatant pareiškėjo veiklą išlaidoms – ne daugiau kaip 300 Eur per metus. Pateikiami tai įrodantys dokumentai, leidinių kopijos.

11.3.2. Dalyvavimui parodose. Subjektų dalyvavimo Lietuvoje ar užsienyje vykstančiose parodose, mugėse ir verslo misijose (pristatant savo gaminamą produkciją ar teikiamas paslaugas) išlaidoms padengti – ne daugiau kaip 800 Eur per metus. Finansavimo lėšos gali būti skiriamos tik faktiškai patirtoms dalyvavimo parodoje išlaidoms: registracijos mokesčiui, tuščio parodinio ploto nuomai, stendo dizainui ir įrangai; papildomai stendų įrangai ir paslaugoms; reklamos paslaugoms (reklaminiams spausdinimas, įrašui kataloge).

11.3.3. Iškabų, stendų, lauko reklamų, kelio ženklų su nuorodomis ir kita informacija apie savo teikiamas paslaugas pagaminimo išlaidoms padengti – ne daugiau kaip 500 Eur.

Su paraiška pateikiama informacija apie leidinių platinimo kanalus, dalyvavimą parodoje, rinkodaros priemonių kopijos, stendų, iškabų nuotraukos.

11.4. Palūkanoms kompensuoti už paskolas, gaunamas verslo plėtros projektams įgyvendinti (išskyrus paskolas apyvartinėms lėšoms) – ne daugiau kaip 1000 Eur vienam verslo subjektui. Palūkanos kompensuojamos pagal suteikusios paskolą kredito įstaigos išvadą, informaciją apie sumokėtas palūkanas ir pateiktus dokumentus (sutartį su kredito įstaiga, verslo projektą ir pan.).

11.5. Verslo planų, investicinių projektų ir paraiškų gauti finansinę paramą iš kitų fondų rengimo išlaidoms kompensuoti smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams ir savo verslą pradedantiems – ne daugiau kaip 1000 Eur dokumentais pagrįstų konsultantų ir ekspertų suteiktų paslaugų apmokėjimo išlaidoms. Finansavimas skiriamas konsultantų ir ekspertų  atliktų paslaugų – verslo plano arba investicinio projekto rengimo, paramos programos, į kurią kreipiamasi dėl projekto finansavimo, nustatytos formos paraiškos parengimo ir kitų privalomųjų dokumentų rengimo – išlaidoms kompensuoti. Finansavimas pagal šią priemonę skiriamas pateikus pasirašytos finansavimo sutarties kopiją projektui finansuoti, apmokėjimą už paslaugas įrodančius dokumentus.

11.6. Verslo plėtros – įrangos ar specialių darbo įrankių ir priemonių – išlaidoms kompensuoti ne daugiau kaip 5000 eurų.

Netinkamomis išlaidomis laikyti išlaidas universaliems (nespecialios) paskirties traktoriams, lengviesiems automobiliams, automobilių ir traktorių priekaboms, ne vien verslo reikmėms galimai naudoti įrangai (žemės ūkio inventoriui, mobiliems telefonams ir pan.), universalios paskirties mechaniniams ir elektriniams įrankiams (grąžtams, kampiniams šlifuokliams, perforatoriams ir pan.), išlaidas verslo veikloje naudojamoms eksploatacinėms medžiagoms (kosmetikai, valymo priemonėms, spausdintuvų rašalui, papildomai kompiuterio atminčiai, biuro popieriui ir pan.).

11.7. Įrangos draudimui. Kompensuojama ne daugiau kaip 300 Eur nupirktos įrangos draudimo išlaidų.

11.8. Seminarams, kvalifikacijos kėlimo kursams – keliant kvalifikaciją arba ją įgyjant, bet ne daugiau kaip 150,00 Eur per kalendorinius metus. Finansavimas skiriamas trumpalaikiams (ne ilgesniems kaip 5 kalendorinių dienų) darbuotojų mokymams, siekiant suteikti ir (ar) tobulinti jų profesines žinias ir įgūdžius.

12. Jeigu aprašo 11.1–11.8 papunkčiuose numatytai finansinės paramos priemonei parama suteikiama iš kitų valstybės, savivaldybės ar Europos Sąjungos programų ar fondų, finansavimas neskiriamas.

13. SVV rėmimo lėšomis neremiamos šios veiklos:

13.1. alkoholinių gėrimų gamyba ir prekyba;

13.2. tabako gaminių gamyba ir prekyba;

13.3. prekyba degalais;

13.4. variklinių transporto priemonių, motociklų ir jų atsarginių dalių bei pagalbinių reikmenų pardavimas, techninė priežiūra ir remontas;

13.5. maisto, pramoninių ir kitų prekių prekyba (taikoma tik įmonėms, turinčioms daugiau kaip 6 darbuotojus);

13.6. finansinis tarpininkavimas;

13.7. draudimo veikla ir pensijų lėšų kaupimas;

13.8. nekilnojamojo turto operacijos;

13.9. teisinė veikla;

13.10. medžioklės ir su ja susijusių paslaugų veikla;

13.11. azartinių lošimų ir lažybų organizavimo veikla;

13.12. vaistinių veikla;

13.13. Valstybinės ligonių kasos finansuojamos veiklos.

14. Pagal aprašą netinkamos finansuoti išlaidos:

14.1. naudotos įrangos, naudotų darbo įrankių ar priemonių įsigijimas;

14.2. prekių įsigijimas perpardavimui;

14.3. pirkimo ir (arba) importo PVM;

14.4. kryžminis finansavimas / kitų fondų lėšomis finansuojamos veiklos / įranga;

14.5. tiesiogiai nesusijusios su verslo subjekto pagrindine veikla (pagal deklaruojamą verslo subjekto veiklą).

 

III SKYRIUS

PRAŠYMŲ TEIKIMO, FINANSAVIMO TVARKA

 

15. Paraiškos suteikti finansinę paramą iš SVV rėmimo lėšų teikiamos paskelbus kvietimą teikti paraiškas. Konkretus paraiškų teikimo terminas nurodomas kvietime. Kvietimas skelbiamas ne mažiau kaip 1 kartą per metus.

16. Informacija apie kvietimą teikti paraiškas skelbiama savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt. Informacijos santrauka gali būti skelbiama savivaldybės socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje, vietinėje spaudoje ar televizijoje. Nepaskirsčius visų lėšų, numatytų remti smulkų ir vidutinį verslą, gali būti skelbiami papildomi kvietimai.

17. Paraiškos apie SVV subjekto patirtas išlaidas gali būti teikiamos tik už einamuosius ir praėjusius metus.

18. Finansavimas vykdomas pagal metiniame savivaldybės biudžete faktiškai numatytas lėšas savivaldybės SVV rėmimui.

19. Paraiškas finansinei paramai gauti svarsto, vertina ir siūlymą dėl finansinės paramos skyrimo savivaldybės merui teikia savivaldybės mero potvarkiu sudaryta Ignalinos rajono smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo darbo grupė (toliau – Darbo grupė). Savivaldybės mero potvarkiu tvirtinamas šios Darbo grupės darbo reglamentas. Darbo grupės posėdyje gali dalyvauti SVV subjekto, pateikusio paraišką, vadovas arba jo įgaliotas asmuo. Sprendimai priimami Darbo grupės balsų dauguma, o balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Darbo grupės pirmininko balsas.

20. Finansinei paramai gauti teikiami šie dokumentai:

20.1. nustatytos formos lietuvių kalba užpildyta paraiška (1 priedas);

20.2. juridinio asmens registracijos dokumento kopija, įstatų ar nuostatų kopija; fiziniam asmeniui – dokumento, patvirtinančio teisę į veiklą, kopija;

20.3. SVV subjekto deklaracija (2 priedas);

20.4. juridinę galią turintys dokumentai ar jų kopijos, patvirtinančios patirtas ir apmokėtas išlaidas, pvz. sutartys, sąskaitos faktūros, banko išrašai ir pan. Dokumentai, paminėti aprašo 11.1–11.8 papunkčiuose, atsižvelgus į finansuojamas priemones;

20.5. gali būti teikiami kiti dokumentai, patvirtinantys finansinės paramos reikalingumą, arba papildoma informacija SVV subjekto nuožiūra, arba Darbo grupei užklausus. Darbo grupė, įvertinusi paraiškos dokumentus, motyvuotu sprendimu paraišką gali atmesti (pvz., jei paaiškėja, kad yra įsiskolinimų, nustatytų aprašo 9.3 papunktyje, jei verslo subjektas neatitinka minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų, jei trūksta duomenų, kad veikla Ignalinos rajone vykdyta ne trumpiau kaip 7 mėnesius (dirbantiems pagal verslo liudijimą ne mažiau kaip 140 dienų), jei ankstesni sutartiniai įsipareigojimai dėl savivaldybės teiktos finansinės paramos buvo nevykdomi arba netinkamai vykdomi, jei verslo subjektas du kartus iš eilės gavo finansinę savivaldybės paramą, jei pateikti netikslūs, neišsamūs arba netinkami dokumentai: netinkamai užpildyta paraiška, nustatyta aprašo 1 priede, t. y. neužpildytos visos reikalingos pildyti eilutės arba jos užpildytos netinkamai, paraiškoje nurodyta neremiama veikla, nustatyta aprašo 13 punkte, nepateikti visi patirtas išlaidas įrodantys dokumentai (sąskaitos faktūros turi būti apmokėtos, kasos arba pinigų priėmimo kvituose turi būti įvardytas SVV subjektas), nepateikti dokumentai, nurodyti aprašo 11.1–11.8 papunkčiuose, nepateikta SVV subjekto deklaracija (pasižadėjimas), nustatyta aprašo 2 priede, jei paaiškėja, kad SVV subjektas paraiškos teikimo metais jau yra gavęs finansinę paramą iš savivaldybės biudžeto, jei paprašius patikslinti, papildyti atitinkamus dokumentus ar pateikti papildomus dokumentus / informaciją, jie nėra patikslinami, papildomi ar pateikiami).

21. Paraiška ir SVV subjekto deklaracija turi būti patvirtintos pareiškėjo (vadovo ar jo įgalioto asmens) fiziniu parašu arba teikiamos pasirašytos kvalifikuotu elektroniniu parašu. Prie paraiškos pridedamų dokumentų kopijos turi būti patvirtintos teisės aktų nustatyta tvarka. Pasibaigus kvietime nustatytam verslo subjektų paraiškų priėmimo terminui, Darbo grupės nariai per 5 darbo dienas posėdyje atlieka pirminę gautų paraiškų peržiūrą ir esant smulkiems, nereikšmingiems gautų paraiškų trūkumams tokiems verslo subjektams išsiunčia elektroniniu paštu pranešimus, nurodydami 5 darbo dienų terminą trūkumams pašalinti ar paraiškoms patikslinti.

22. Savivaldybės administracija patikrina SVV subjektų pateiktus prašymus, ar pateikti dokumentai atitinka aprašo reikalavimus, viešai prieinamą ir skelbiamą informaciją Lietuvos Respublikos valstybės institucijų viešuose registruose ir informacinėse sistemose, ar:

22.1. SVV subjektas įvykdęs įsipareigojimus, susijusius su socialinio draudimo įmokų mokėjimu;

22.2. atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus.

23. Savivaldybės administracija tikrinimo metu taip pat kreipiasi į atitinkamas rajono įstaigas ir įmones, ar SVV subjektas neturi įsiskolinimų UAB Ignalinos šilumos tinklams, UAB „Didžiasalio komunalinės paslaugos“, UAB Ignalinos butų ūkiui, SĮ „Kompata“ (Ignalinos rajono savivaldybės įstaigos ir įmonės, teikiančios vandens tiekimo ir nuotekų, šildymo, atliekų tvarkymo paslaugas)

24. Savivaldybės administracija informaciją iš Lietuvos Respublikos valstybės institucijų viešųjų registrų, informacinių sistemų, Ignalinos rajono savivaldybės įstaigų ir įmonių, teikiančių vandens tiekimo ir nuotekų, šildymo, atliekų tvarkymo paslaugas, pateikia kartu su SVV prašymais svarstyti Darbo grupei.

25. Kiekvienu paramos iš SVV rėmimo lėšų skyrimo atveju sudaroma finansinės paramos teikimo sutartis tarp paramos gavėjo ir administracijos direktoriaus (3 priedas).

26. Kvietimas pasirašyti finansinės paramos teikimo sutartį galioja 5 darbo dienas nuo savivaldybės mero potvarkio, kuriuo yra skiriamos lėšos paramos gavėjui, pasirašymo dienos. Neatvykus per nustatytą laiką pasirašyti sutarties, laikoma, kad sutartis nepasirašyta. Tokiu atveju nepasirašytos sutarties lėšos ar jų dalis siūloma sekančiam pagal eilę daugiausiai balų surinkusiam (-iems) SVV subjektui (-ams), jei tokių buvo. Sutartis pasirašoma tarp savivaldybės administracijos direktoriaus ir paramos gavėjo (arba jo įgalioto asmens) fiziniais parašais arba kvalifikuotais elektroniniais parašais.

27. Paramos gavėjui skirtas SVV rėmimo lėšas perveda ir šių lėšų finansinę apskaitą tvarko savivaldybės administracija, vadovaudamasi savivaldybės mero potvarkiais, kuriais yra skiriamos lėšos paramos gavėjams.

28. SVV subjektai, gavę finansinę paramą, įsipareigoja vykdyti paraiškoje nurodytą veiklą ir nekeisti pasirinktos verslo formos ne mažiau kaip 2 metus nuo paramos suteikimo datos (naudotis įsigyta įranga, darbo įrankiais, sukurta svetaine ir pan.).

29. Darbo grupė, vertindama pateiktas paraiškas, atsižvelgia į šiuos prioritetus (vertinimo prioritetų eiliškumas):

29.1. įgyvendinama inovatyvi verslo idėja (inovatyvus verslas – verslas, kai fizinis arba juridinis asmuo vykdo ekonominę veiklą pritaikydamas anksčiau rajone nenaudotas technologijas, sprendimus ar kitur įgytas žinias);

29.2. teikiama (-os) paslauga (-os), kurios(-ių) rajone nėra;

29.3. paraiškos teikėjas – smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas, kurio veiklos sritis – paslaugos arba gamyba;

29.4. paraiškos teikėjas – smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas, sukūręs darbo vietų, ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos;

29.5. paraiškos teikėjas – jaunas žmogus (paraiškos teikėjas, atitinkantis Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatymo 2 straipsnio 6 punkte nurodytą sąvoką);

29.6. paraiškos teikėjas – smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas, įstatymų nustatyta tvarka įregistravęs juridinį vienetą ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos.

30. Gavus SVV subjektų paraiškas ir įvertinus, kad nėra atmetimo aplinkybių, nustatytų aprašo 20.5 papunktyje, viršijant bendrą kvietimui skirtų lėšų sumą, paraiškos vertinamos remiantis aprašo 29 punkte nustatytais prioritetais. Tokiu atveju Darbo grupė sudaro paraiškų prioritetinę eilę, įvertinusi prioritetų reikšmes balais:

 

Eil. Nr.

Paraiškos vertinimo prioritetai

Paraiškos vertinimo prioritetų reikšmės balais

(daugiausia – 100 balų)

1.

Įgyvendinama inovatyvi verslo idėja

25

2.

Teikiama(-os) paslauga(-os), kurios(-ių) rajone nėra

25

3.

Paraiškos teikėjas – smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas, kurio veiklos sritis – paslaugos arba gamyba

15

4.

Paraiškos teikėjas – smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas, sukūręs darbo vietų, ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos:

 

4.1.

1 darbo vietą

5

4.2.

2 darbo vietas

10

4.3.

3 ir daugiau darbo vietas

15

5.

Paraiškos teikėjas – jaunas žmogus (t. y. asmuo iki 29 metų įskaitytinai)

10

6.

Paraiškos teikėjas – smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas, įstatymų nustatyta tvarka įregistravęs juridinį vienetą ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos

10

 

31. Dėl didelio paraiškų skaičiaus ir lėšų trūkumo Darbo grupė gali:

31.1. paramos neskirti, jei paraiška prioritetų neturi ar atitinka tik vieną 30 punkto lentelės 3, 4, 6 eilutėje įrašytą prioritetą;

31.2. skirti paramą tik vienai priemonei, kurios suma didesnė, jei prašoma paramos dviem priemonėms;

31.3. skirti paramą daugiausiai balų surinkusiems SVV subjektams, kuriems užtenka lėšų, nurodytų paskelbtame kvietime.

 

IV SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ IR PRIEŽIŪRA

 

32. SVV subjektai, pasirašę finansinės paramos teikimo sutartį, sutinka su sutartyje numatytais reikalavimais.

33. Ignalinos rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, Darbo grupė 2 metus nuo finansinės paramos teikimo sutarties pasirašymo dienos gali tikrinti, ar SVV subjektas tinkamai vykdo sutartyje numatytus įsipareigojimus. Darbo grupės paskirtas(-i) Darbo grupės narys(-iai) 1 kartą per metus (iki birželio 30 d.) gali atlikti SVV subjekto patikrą vykdomos veiklos vietoje. Vykdantis(-ys) patikrą Darbo grupės narys(-iai) gali prašyti pateikti papildomą informaciją, susijusią su gauta finansine parama, apžiūrėti įsigytą įrangą ir pan.

34. Jei paramos gavėjas trukdo tokiems patikrinimams, t. y. po raštiško pranešimo apie planuojamą patikrinimą, sąlygų patikrinimui nesudaro, sutartis su juo nutraukiama ir paramos gavėjas privalo grąžinti visą gautą sumą į savivaldybės biudžeto sąskaitą per 20 darbo dienų nuo raštiško pranešimo apie įsipareigojimų nevykdymą dienos.

35. SVV subjektas, gavęs SVV rėmimo lėšas, 2 metus nuo finansinės paramos teikimo sutarties pasirašymo dienos privalo išlaikyti veiklos vykdymo vietą Ignalinos rajono savivaldybės teritorijoje, negali parduoti, įkeisti, išnuomoti ar kitaip perleisti įgyto turto (ilgalaikį turtą privaloma išlaikyti 5 metus).

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36. Buhalterinę apskaitą, susijusią su smulkaus ir vidutinio verslo plėtros finansavimu, tvarko Finansų valdymo ir apskaitos skyrius.

37. Aprašas gali būti keičiamas, pripažįstamas netekusiu galios savivaldybės tarybos sprendimu.

38. Apraše neaptarti klausimai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

39. Už dokumentų, suteikiančių teisę gauti finansinę paramą, ir kitų pateiktų duomenų teisingumą atsako SVV subjektas.

40. Informacija apie gautas paraiškas, skirtą / neskirtą finansavimą skelbiama savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.

 

__________________

 

Ignalinos rajono savivaldybės smulkaus ir

vidutinio verslo rėmimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

PARAIŠKA GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ

 

_______m._______________ ___ d.

Ignalina

 

SVV subjekto pavadinimas arba vardas, pavardė

 

Buveinė / Adresas

 

Įmonės kodas arba asmens kodas

 

Telefono Nr.

El. pašto adresas

 

 

Banko sąskaitos pavadinimas ir Nr.

 

 

Interneto puslapis

 

Įmonės įkūrimo data (veiklos pradžios data)

Įmonės darbuotojų skaičius

 

 

Veikla, kuriai prašoma finansinė parama

Ekonominės veiklos rūšies kodas (EVRK)

 

INFORMACIJA APIE PRAŠOMĄ FINANSAVIMĄ

Trumpas aprašymas, kodėl prašoma finansavimo ir kaip tai siejasi su pagrindine vykdoma veikla.

 

1.   Kur vykdoma veikla.

2.   Kokios konkrečios veiklos buvo atliktos ar yra numatomos.

3.   Kaip perkama įranga, susijusi su paslaugų teikimu ir (ar) prekių, gaminių ar produkcijos gamyba. 

4.   Jei rengiamas verslo planas ir (ar) paraiška gauti finansinę paramą iš kitų fondų, nurodomi projekto tikslai, rezultatai, pasekmės ir poveikis.

5.   Jei įgyvendinamas infrastruktūros projektas, kuo jo įgyvendinimas prisideda / susijęs su įmonės veikla, ir pan.

6.   Patirtų išlaidų suvestinė lentelė

Eil. Nr.

Prekių, paslaugų pavadinimas

Dokumento išrašymo data ir dokumento (PVM sąskaitos faktūros, sąskaitos faktūros, kvito) serija ir Nr.

 

Suma Eur 

(be PVM)

 

Suma Eur 

(su PVM)

 

Išlaidų apmokėjimo dokumento data ir Nr.

1

 

 

 

 

 

 

 

Suma iš viso:

XXX

XXX

 

 

Pastaba: Pareiškėjas turi užpildyti (atsakyti) į visus 6 (šešis) paraiškos aprašymo punktus

 

Duomenys apie per trejus paskutinius metus gautą finansavimą iš Ignalinos rajono savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų verslui remti

(jei finansavimas negautas, pažymima „NEGAUTA“)

Finansavimo forma

(kokiam tikslui gautas finansavimas)

Lėšų gavimo 

data

Gauta lėšų suma Eur

 

Prašau suteikti man (mano atstovaujamai įmonei) finansinę paramą iš Ignalinos rajono savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo subjektų finansavimo programos lėšų. 

Prašoma paramos forma (žymėti ):

Įmonės steigimo išlaidoms kompensuoti

Prašoma paramos suma su PVM – _______________ Eur

(pildoma kai SVV subjektas nėra PVM mokėtojas)

Prašoma pramos suma be PVM – _______________ Eur

(pildoma kai SVV subjektas yra PVM mokėtojas)

 

Interneto svetainės sukūrimo išlaidoms kompensuoti

Prašoma paramos suma su PVM – _______________ Eur

(pildoma kai SVV subjektas nėra PVM mokėtojas)

Prašoma pramos suma be PVM – _______________ Eur

(pildoma kai SVV subjektas yra PVM mokėtojas)

Rinkodaros ir informavimo priemonių išlaidoms kompensuoti:

 

Reklaminių leidinių, skrajučių, išlaidoms

 

Dalyvavimui parodose

 

Iškabų, stendų, lauko reklamų, kelio ženklų su nuorodomis įrengimo išlaidoms

 

 

Prašoma paramos suma su PVM – _______________ Eur

 

(pildoma kai SVV subjektas nėra PVM mokėtojas)

Prašoma pramos suma be PVM – _______________ Eur

 

(pildoma kai SVV subjektas yra PVM mokėtojas)

Palūkanų kompensavimui už paskolas, gaunamas verslo plėtros projektams įgyvendinti

Prašoma paramos suma su PVM – _______________ Eur

 

 

(pildoma kai SVV subjektas nėra PVM mokėtojas)

Prašoma pramos suma be PVM – _______________ Eur

 

 

(pildoma kai SVV subjektas yra PVM mokėtojas)

Verslo planų, investicinių projektų ir paraiškų gauti finansinę paramą iš kitų fondų parengimo išlaidoms

Prašoma paramos suma su PVM – _______________ Eur

 

 

(pildoma kai SVV subjektas nėra PVM mokėtojas)

Prašoma pramos suma be PVM – _______________ Eur

 

 

(pildoma kai SVV subjektas yra PVM mokėtojas)

Veiklos plėtros – įrangos įsigijimo –  išlaidoms kompensuoti

Prašoma paramos suma su PVM – _______________ Eur

 

 

(pildoma kai SVV subjektas nėra PVM mokėtojas)

Prašoma pramos suma be PVM – _______________ Eur

 

 

(pildoma kai SVV subjektas yra PVM mokėtojas)

Įrangos draudimui –

Prašoma paramos suma su PVM – _______________ Eur

 

 

(pildoma kai SVV subjektas nėra PVM mokėtojas)

Prašoma pramos suma be PVM – _______________ Eur

 

 

(pildoma kai SVV subjektas yra PVM mokėtojas)

Seminarams, kvalifikacijos kėlimo kursams 

Prašoma paramos suma su PVM – _______________ Eur

 

 

(pildoma kai SVV subjektas nėra PVM mokėtojas)

Prašoma pramos suma be PVM – _______________ Eur

 

 

(pildoma kai SVV subjektas yra PVM mokėtojas)

Iš viso

_____________ Eur

_____________ Eur

Su finansinės paramos gavimo sąlygomis, lėšų skyrimo tvarka ir iš to atsirandančiais įsipareigojimais esu susipažinęs (-usi).

PRIDEDAMA. Dokumentai, įrodantys patirtas išlaidas:    

Pridedamų dokumentų sąrašas:

Lapų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(pareigos)                                              

 

(parašas)                                                            

 

(vardas, pavardė)

 

A.V.

 

 

_________

 

Ignalinos rajono savivaldybės smulkaus

ir vidutinio verslo rėmimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

SVV SUBJEKTO DEKLARACIJA (PASIŽADĖJIMAS)

 

Aš,

 

(SVV subjekto pavadinimas)

 

patvirtinu, kad paraiškoje ir kituose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga bei patvirtinu, kad neturiu įsiskolinimų Valstybinei mokesčių inspekcijai, Valstybiniam socialinio draudimo fondui, Ignalinos rajono savivaldybės biudžetui, atsiskaitęs (nėra įsiskolinimų) su Ignalinos rajono savivaldybės įstaigoms ir įmonėms, teikiančiomis vandens tiekimo ir nuotekų, šildymo, atliekų tvarkymo paslaugas.

 

- su finansinės paramos gavimo sąlygomis, teikimo tvarka ir iš to atsirandančiais įsipareigojimais esu susipažinęs (-usi);

 

- paraiškoje nurodytos išlaidos nefinansuojamos iš kitų vietos, nacionalinių ir Europos Sąjungos programų;

 

- nesu pažeidęs jokios kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos valstybės arba rajono savivaldybės biudžeto lėšų;

 

- esu smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas ar verslininkas, kaip tai apibrėžia Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;

 

- netaikomos aprašo 10.1–10.4 papunkčių nuostatos; nesu bankrutuojanti, likviduojama ar restruktūrizuojama SVV įmonė;

 

- nevykdau veiklos, nurodytos aprašo 13 punkte;

 

- mano nurodytos išlaidos nepatenka į aprašo 14.1–14.4 papunkčiuose nurodytas nuostatas;

 

- gautas lėšas panaudosiu tik pagal tikslinę paskirtį;

 

- sutinku, kad informacija apie mano pateiktą paraišką (pareiškėjo pavadinimas, vykdoma veikla, prašoma parama veiklai, prašoma paramos suma ir skirta paramos suma) būtų skelbiama paramą skiriančios institucijos interneto svetainėje;

 

- visi šioje paraiškoje pateikti duomenys yra tikslūs ir teisingi.

 

- įsipareigoju leisti Ignalinos rajono savivaldybės administracijai patikrinti pateiktą informaciją, jeigu, jos manymu, tai yra būtina.

- sutinku, kad šioje paraiškoje mano nurodytus asmens duomenis Ignalinos rajono savivaldybės administracija tvarkytų asmens tapatybės nustatymo, asmens duomenų teisingumo patikrinimo,  statistikos,   tikslais.

- sutinku, kad informaciją, susijusią su mano asmens duomenimis, savivaldybės administracija gautų iš UAB Ignalinos šilumos tinklų, UAB „Didžiasalio komunalinės paslaugos“, UAB Ignalinos butų ūkio, SĮ „Kompata“.

- man yra žinoma, kad įmonei suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba yra registruojama Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos tvarkomame Suteiktos valstybės pagalbos registre, informacija apie įmonei suteiktą (nereikšmingą) de minimis pagalbą įmonėms yra teikiama Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos registro įsteigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“ (žr. aktualią redakciją), nustatyta tvarka.

 

 

 

 

(pareigos)                                              

 

(parašas)                                                            

 

(vardas, pavardė)

 

A.V.

 

________

 

 

Ignalinos rajono savivaldybės smulkaus

ir vidutinio verslo rėmimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

FINANSINĖS PARAMOS TEIKIMO SUTARTIS

 

20_____m. _________________ d. Nr. _____

 

Ignalina

 

Ignalinos rajono savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybė), atstovaujama ____________________________________, veikiančio pagal administracijos nuostatus ir  Ignalinos rajono savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo tvarkos aprašą, patvirtintą Ignalinos rajono savivaldybės tarybos __________m. ___________________ d. sprendimu Nr._______________, ir _____________________________________ (toliau – Paramos gavėjas), atstovaujamas _______________________________, veikiančio pagal _________________, sudarė šią sutartį. 

 

I SKYRIUS

SUTARTIES DALYKAS

 

1. Paramos gavėjui Savivaldybės teikiama ___________Eur finansinė parama iš  ____________________________________________programos lėšų, skirtų smulkaus ir vidutinio verslo plėtros priemonei finansuoti –  ________________________________________

(nurodoma priemonė, pagrindas)

 

II SKYRIUS

ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

 

2. Savivaldybė įsipareigoja suteikti  __________________________________ finansinę paramą Paramos gavėjui ________________________________________išlaidoms kompensuoti.

3. Paramos gavėjas įsipareigoja:

3.1. pateikti visus juridinę galią turinčius dokumentus, patvirtinančius padarytas išlaidas;

3.2. vykdyti šios sutarties 1 punkte nurodytos veiklos priemonę;

3.3. vykdyti paraiškoje nurodytą veiklą ir nekeisti pasirinktos verslo formos ne mažiau kaip du metus nuo sutarties pasirašymo dienos (naudotis įsigyta įranga, darbo įrankiais, sukurta svetaine ir pan.);

3.4. du metus nuo finansinės paramos teikimo sutarties pasirašymo dienos privalo išlaikyti veiklos vykdymo vietą Ignalinos rajono savivaldybės teritorijoje, negali parduoti, įkeisti, išnuomoti ar kitaip perleisti įgyto turto (išskyrus įrangos nuomą turizmo paslaugų gavėjams);

3.5. Taikoma ilgalaikiam turtui:

3.5.1. penkerius metus nuo finansinės paramos teikimo sutarties pasirašymo dienos privalo išlaikyti veiklos vykdymo vietą Ignalinos rajono savivaldybės teritorijoje, negali parduoti, įkeisti, išnuomoti ar kitaip perleisti įgyto turto (išskyrus įrangos nuomą turizmo paslaugų gavėjams);

3.5.2. kasmet, penkerius metus iš eilės, iki vasario 1 dienos, Ignalinos rajono savivaldybės administracijai raštu pateikti pranešimą apie Paramos gavėjo veikloje naudojamo už Savivaldybės lėšas įsigyto ilgalaikio turto sąrašą;

3.5.3. per 20 darbo dienų nuo raštiško pranešimo jam išsiuntimo elektroniniu paštu apie sutartinių įsipareigojimų nevykdymą, privalo grąžinti visą gautą sumą į savivaldybės biudžeto sąskaitą, sutartis su juo nutraukiama.

3.6. du metus nuo finansinės paramos teikimo sutarties pasirašymo dienos leisti tikrinti, ar Paramos gavėjas tinkamai vykdo sutartyje numatytus įsipareigojimus ir savivaldybės administracijos tikrintojų paprašytas, pateikti papildomą informaciją, susijusią su gauta finansine parama, leisti apžiūrėti įsigytą įrangą ir pan. Jei Paramos gavėjas trukdo tokiems patikrinimams, t. y. po raštiško pranešimo apie planuojamą patikrinimą, sąlygų patikrinimui nesudaro, sutartis su juo nutraukiama ir paramos gavėjas privalo grąžinti visą gautą sumą į savivaldybės biudžeto sąskaitą per 20 darbo dienų nuo raštiško pranešimo apie įsipareigojimų nevykdymą dienos.

 

III SKYRIUS

ATSISKAITYMO TVARKA

 

4. Savivaldybės administracija perveda lėšas į Paramos gavėjo sąskaitą per 5 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo dienos.

 

IV SKYRIUS

KITOS SĄLYGOS

 

5. Sutartis galioja iki visiško abiejų šalių įsipareigojimų pagal sutartį įvykdymo.

6. Visi sutarties pakeitimai ir papildymai galioja tuo atveju, jei jie pateikti raštu ir pasirašyti abiejų šalių įgaliotų asmenų.

7. Sutartis sudaryta dviem egzemplioriais, turinčiais vienodą juridinę galią, vieną jų gauna Paramos gavėjas, antrą – Savivaldybė (savivaldybės administracijos Investicijų, planavimo Komunalinio ūkio ir turto valdymo skyrius).

8. Ginčai dėl sutarties vykdymo sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

9. Vykdydamos šią sutartį, šalys vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais. Šalių sutartyje neaptarti klausimai sprendžiami šalių derybomis, aukščiau nurodytų dokumentų nustatyta tvarka. 

 

V SKYRIUS

ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

10. Savivaldybės administracija atsako už tai, kad šios sutarties 2 punkte nurodyta lėšų suma būtų pervesta į Paramos gavėjo sąskaitą.

11. Paramos gavėjas:

11.1 atsako, kad lėšos būtų naudojamos pagal sutartyje nurodytą tikslinę paskirtį;

11.2. nustačius, kad sutartyje nurodytos lėšos panaudotos ne pagal paskirtį, jos grąžinamos Savivaldybės administracijai per 20 darbo dienų nuo pareikalavimo jam išsiuntimo elektroniniu paštu dienos;

11.3. jeigu nevykdomi ar netinkamai vykdomi šios sutarties 3 punkte išdėstyti įsipareigojimai, grąžina Savivaldybės administracijos pervestas lėšas 3.4.3 papunktyje nurodyta tvarka. Paramos gavėjui negrąžinus lėšų, jos išieškomos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

ŠALIŲ ADRESAI, REKVIZITAI, PARAŠAI

 

Savivaldybė

Paramos gavėjas

Ignalinos rajono savivaldybės administracija

 

Laisvės a. 70, LT-30122 Ignalina

 

Įstaigos kodas 288768350

 

Nėra PVM mokėtoja

 

Tel. (8 386) 39 107

 

A. s. LT06 7182 2000 0113 0990

 

AB Šiaulių bankas

 

 

 

 

__________________________________

A. V.

 

 

___________________________________

A. V.

 

_____________