MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2015-2016 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO
2015 m. kovo 30 d. Nr. 1-115
Marijampolė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsnio ir 16 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015-2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015-2025 metų programos patvirtinimo“, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Marijampolės savivaldybės taryba nusprendžia:
PATVIRTINTA
Marijampolės savivaldybės tarybos
2015 m. kovo 30 d.
sprendimu Nr. 1-115
MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS
2015–2016 METŲ PROGRAMA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Marijampolės savivaldybės korupcijos prevencijos 2015-2016 metų programa (toliau - Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015-2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015-2025 metų programos patvirtinimo“, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“ ir kitais teisės aktais. Programa yra skirta korupcijos prevencijai ir sisteminės korupcijos pasireiškimo galimybėms mažinti Marijampolės savivaldybėje (toliau- Savivaldybė).
2. Programoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.
3. Programa grindžiama korupcijos prevencija, visuomenės ir Savivaldybės darbuotojų antikorupciniu švietimu ir mokymu, siekiant šalinti šio neigiamo socialinio reiškinio priežastis.
II SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS VEIKLOS SITUACIJOS ANALIZĖ ANTIKORUPCINIU POŽIŪRIU
5. Savivaldybės administracijoje veikia antikorupcinius teisės aktus atitinkanti korupcijos prevencijos sistema – vykdomi teisės aktų reikalavimai, vyksta antikorupcinis švietimas ir informavimas, sudaryta nuolatinė Korupcijos prevencijos komisija.
6. Pagal nustatytus kriterijus įgyvendinta dauguma Marijampolės savivaldybės korupcijos prevencijos 2013-2014 metų programos, patvirtintos Savivaldybės tarybos 2013 m. vasario 25 d. sprendimu Nr. 1-82 „Dėl Marijampolės korupcijos prevencijos 2013-2014 metų programos patvirtinimo“, priemonių. Svarbiausios priemonės:
6.1. Įgyvendinant programą, Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus 2013 m. liepos 2 įsakymu Nr. DV-1016 „Dėl korupcijos pasireiškimo nustatymo“, buvo nustatyta korupcijos pasireiškimo tikimybė Marijampolės savivaldybės viešųjų pirkimų vykdymo, organizavimo ir kontrolės srityje bei geriamojo vandens tiekimo organizavimo srityje. Tyrimo išvados išsiųstos Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybai;
6.2. Programos įgyvendinimo laikotarpiu tikimybės nustatymas buvo vykdomas Marijampolės savivaldybės administracijos mokėjimo už socialines paslaugas lengvatų suteikimo Marijampolės gyventojams srityje. Šioje srityje korupcijos pasireiškimo tikimybė nustatyta Marijampolės savivaldybės administracijos Korupcijos prevencijos valdymo darbo grupės, sudarytos Administracijos direktoriaus 2010 m. gruodžio 6 d. įsakymu Nr. DV-1267 „Dėl
korupcijos prevencijos valdymo darbo grupės sudarymo ir jos veiklos reglamento patvirtinimo“, 2014 m. rugsėjo 18 d. posėdžio protokolo Nr. K-382 nutarimu. Tyrimo išvados išsiųstos Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybai;
6.3. Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus 2013 m. sausio 14 d. įsakymu DV-54 „Dėl atsakingo specialisto už 2013 metų brandos egzaminų ir pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo organizavimo ir vykdymo koordinavimą Marijampolės savivaldybėje skyrimo“ ir 2014 m. vasario 7 d. įsakymu Nr. DV-164 „Dėl atsakingo asmens už 2014 m. mokyklinių brandos egzaminų ir pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo užduočių saugojimą savivaldybės administracijos patalpose ir išdavimą mokykloms skyrimo“ paskirtas atsakingas asmuo už 2013 m., 2014 m. brandos egzaminų ir pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo organizavimo ir vykdymo koordinavimą Savivaldybėje. Mokyklų vadovų įsakymais mokyklose taip pat paskirti atsakingi žmonės už 2013 m., 2014 m. brandos egzaminų organizavimą ir vykdymo koordinavimą. Brandos egzaminų užduočių priėmimas Savivaldybėje, jų išdavimo tvarka mokykloms, egzaminų vykdymas ir mokyklinių brandos egzaminų vertinimas buvo griežtai reglamentuotas Administracijos direktoriaus įsakymais;
6.4. Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus 2014 m. rugsėjo 17 d. įsakymu Nr. DV-1294 „Dėl pavedimo vykdyti teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą“ Marijampolės savivaldybės Teisės departamento Juridiniam skyriui pavesta vykdyti norminių Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimų ir Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektų antikorupcinį vertinimą. Norminių teisės aktų vertinimo metu pateikiamos pastabos ir pasiūlymai kaip tobulinti teisės aktų projektus;
6.5. Programos įgyvendinimo laikotarpiu organizuoti mokymai teisės aktų vertinimo antikorupciniu požiūriu, tarnybinės etikos, korupcijos prevencijos tematika, juose dalyvavo 92 darbuotojai;
6.6. Marijampolės internetinėje svetainėje http://www.marijampole.lt/, apklausų skiltyje, patalpinta apklausos apie gyventojų aptarnavimo kokybę Savivaldybės administracijoje anketa. Gyventojai turi galimybę pareikšti savo nuomonę apie juos aptarnavusių Savivaldybės administracijos tarnautojų ir darbuotojų pagirtiną ar netinkamą elgesį;
6.7. Programos įgyvendinimo laikotarpiu buvo vykdomas teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas nuo 2014 m. rugsėjo 17 d. Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu Nr. DV-1294 „Dėl pavedimo vykdyti teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą“ Marijampolės savivaldybės Teisės departamento Juridiniam skyriui pavesta vykdyti norminių Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimų ir Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektų antikorupcinį vertinimą;
7. Antikorupcinės veiklos trūkumams priskirtina lėšų antikorupciniam švietimui ir visuomenės nuomonės tyrimams stoka.
8. Analizuojant Savivaldybės administracijos veiklos situaciją ir vertinant išorinius ir vidinius veiksnius kaip stipriąją Savivaldybės administracijos veiklos pusę, mažinančią korupcijos pasireiškimo tikimybę, galima pažymėti tokius aspektus:
8.1. šiuo metu tobulinama vieno langelio sistema padės užtikrinti spartesnį ir kokybiškesnį gyventojų aptarnavimą;
8.2 elektroninės demokratijos paslaugų spektras pagerins gyventojų aptarnavimą, sudarys galimybę visuomenei aktyviau dalyvauti svarstant ir priimant sprendimus;
III SKYRIUS
PROGRAMOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI
9. Programos tikslas – užtikrinti veiksmingos antikorupcinių priemonių sistemos veikimą Savivaldybėje ir didinti visuomenės pasitikėjimą Savivaldybės institucijomis.
10. Korupcijos prevencijos srityje siektina atskleisti korupcijos priežastis, sąlygas ir jas šalinti.
11. Antikorupcinio švietimo ir informavimo srityje siektina plėtoti antikorupcinį švietimą, į antikorupcinę veiklą įtraukti visuomenę ir žiniasklaidą.
12. Programos uždaviniai:
12.1 nustatyti Savivaldybės veiklos sritis, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė;
12.2 atlikti Savivaldybės institucijų rengiamų norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą;
12.3. kreiptis dėl informacijos apie asmenį, siekiantį eiti arba einantį pareigas institucijoje, įstaigoje ar įmonėje pateikimo;
12.5. užtikrinti efektyvią korupcijos prevencijos ir priežiūros vykdymo ir kontrolės sistemą (administravimą);
12.6. užtikrinti Savivaldybės institucijų sprendimų priėmimo ir paslaugų teikimo viešumą, skaidrumą ir atsakingumą;
12.7. nustatyti Savivaldybės administracijoje sritis, kuriose yra palankiausios sąlygos korupcijai atsirasti ir plisti;
12.8. tobulinti teisėkūros procesą, įdiegiant antikorupcinio teisės aktų ar teisės aktų projektų vertinimo mechanizmą;
13. Programos rezultatyvumas nustatomas vadovaujantis kiekybės ir kokybės kriterijais:
13.1. korupcijos prevencijos;
IV SKYRIUS
PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, FINANSAVIMAS, STEBĖSENA, VERTINIMAS, ATSAKOMYBĖ, KONTROLĖ, KEITIMAS, PAPILDYMAS IR ATNAUJINIMAS
15. Už korupcijos prevencijos politikos įgyvendinimą, kontrolę, įskaitant šios Programos nuostatų vykdymą, metodinės pagalbos teikimą korupcijos prevencijos srityje pagal kompetenciją yra atsakingas Savivaldybės administracijos direktorius ir Savivaldybės administracinių struktūrinių padalinių vadovai.
16. Savivaldybės administracijos Centralizuota vidaus audito tarnyba, įgyvendindama savo funkcijas, atlieka korupcijos rizikos valdymo vertinimą Savivaldybės institucijose.
17.Programai įgyvendinti sudaromas priemonių planas (priedas), kuris nustato įgyvendinimo priemones, jų vykdymo terminus bei vykdytojus ir yra neatskiriama šios Programos dalis.
18. Korupcijos prevencijos komisija parengia Programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymo ataskaitą už praėjusius metus ir iki kovo 31 d. pateikia ją Savivaldybės tarybai ir skelbia viešai.
19. Savivaldybės institucijos, įstaigos, bendruomenės, nevyriausybinės organizacijos, visi suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys gali teikti pasiūlymus korupcijos prevencijos komisijai dėl Programos pakeitimo ar papildymo.
20. Programoje nurodytų priemonių vykdymą koordinuoja ir kontroliuoja Savivaldybės tarybos sudaryta Korupcijos prevencijos komisija, o įgyvendina Savivaldybės administracija, Savivaldybės įstaigų vadovai ir jų įgalioti asmenys.
21. Už konkrečios Programos priemonės įgyvendinimą pagal kompetenciją atsako priemonių plane nurodyti vykdytojai.
22. Programos įgyvendinime dalyvaujančios Savivaldybės institucijos Programos plane numatytas priemones įtraukia į savo veiklos planus.
25. Už šios Programos įgyvendinimą atsakingi asmenys, nesilaikantys šioje Programoje nustatytų reikalavimų, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
27. Šios Programos įgyvendinimo priemonių plano ataskaita viešai paskelbiama Savivaldybės internetinėje svetainėje.
Marijampolės savivaldybės korupcijos
prevencijos 2015-2016 metų programos
priedas
MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2015–2016 METŲ PROGRAMOS
ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS
EilNr |
Priemonės pavadinimas |
Priemonės vykdytojai |
Priemonės įgyvendinimo terminai |
Priemonės tikslas ir laukiami rezultatai |
Priemonės vertinimo kriterijai |
Finansavimas |
I. PRIEMONĖS ANTIKORUPCINĖS KONTROLĖS IR PREVENCIJOS SKAIDRUMUI UŽTIKRINTI
|
||||||
1. |
Nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę Savivaldybės administracijoje. Išskirti veiklos sritis, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo tikimybė. |
Korupcijos prevencijos valdymo grupė, sudaryta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu
Savivaldybės administracijos Teisės departamentas
|
Kiekvienų metų III ketvirtis |
Nustatomos Savivaldybės administracijos veiklos sritys, kuriose galima korupcijos pasireiškimo tikimybė.
|
Parengta motyvuota išvada |
Lėšos nereikalingos |
2. |
Atlikti sociologinius ar kitokius tyrimus ir išskirti Savivaldybės administracijos veiklos sritis, kuriose gali egzistuoti korupcijos pasireiškimo tikimybė |
Savivaldybės administracijos Teisės departamentas Bendrasis skyrius |
Anoniminė savivaldybės tarnautojų apklausa vykdoma kartą per dvejus metus |
Anoniminės apklausos būdu nustatomos savivaldybės veiklos sritys, kuriose gali būti didžiausia tikimybė korupcijai pasireikšti
|
Koreguojamas korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo planas
|
Lėšos nereikalingos |
3. |
Išanalizuoti Savivaldybės administracijoje korupcijos pasireiškimo tikimybės įvertinimo medžiagą ir pateikti Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriui motyvuotą išvadą dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės ir dokumentų pagrindžiančių šią išvadą, kopijas |
Savivaldybės administracijos Teisės departamentas
|
Kiekvienų metų III ketvirtis |
Nustatomos konkrečios korupcijos priemonės, kurias reikėtų atlikti Savivaldybės administracijoje |
Parengti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymai dėl korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo. |
Lėšos nereikalingos |
4. |
Atlikti korupcijos rizikos valdymo vertinimą |
Centralizuota vidaus audito tarnyba |
Auditą vykdyti pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą metinį audito planą |
Įvertinama korupcijos rizikos valdymas, pateikiamos rekomendacijos veiklai gerinti |
Atliktų korupcijos rizikos valdymo vertinimų skaičius |
Lėšos nereikalingos |
5. |
Antikorupciniu požiūriu vertinti norminių teisės aktų projektus |
Savivaldybės administracijos Teisės departamento Juridinis skyrius
|
Nuolat |
Šalinamos prielaidos galimam korupcijos pasireiškimui, teisės aktai tampa skaidresni gerėja jų kokybė. |
Antikorupciniu požiūriu įvertintų teisės aktų skaičius |
Lėšos nereikalingos |
6. |
Organizuoti seminarą savivaldybės institucijų ir įstaigų darbuotojams dėl teisės aktų vertinimo antikorupciniu požiūriu |
Savivaldybės administracijos Teisės departamentas
Savivaldybės įstaigų vadovai |
Kiekvienų metų II ketvirtis |
Sumažės korupcijos pasireiškimo tikimybė rengiant teisės aktų projektus |
Seminarą išklaususių savivaldybės institucijų ir įstaigų darbuotojų skaičius |
Lėšos nereikalingos |
II. PRIEMONĖS ADMINISTRAVIMO PROCEDŪRŲ SKAIDRUMUI DIDINTI |
||||||
7. |
Tirti skundus, pranešimus, kitą gautą informaciją apie korupcinio pobūdžio pažeidimus |
Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai Savivaldybės įstaigų vadovai |
Gavus skundą pranešimą ar kitą informaciją |
Nustatomi korupcinio pobūdžio pažeidėjai ir šalinami pažeidimai, įgyvendinami teisinės atsakomybės neišvengiamumo principai |
Gautų ir išnagrinėtų skundų santykis
|
Lėšos nereikalingos |
8. |
Kreiptis į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą dėl informacijos apie asmenis, siekiančius eiti Savivaldybės administracijoje ar Savivaldybės administracijai pavaldžiose įstaigose pareigas, numatytas Korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsnio 6 dalyje |
Savivaldybės administracijos Teisės departamentas Juridinis skyrius |
Nuolat |
Korupcijos pasireiškimo tikimybės sumažėjimas, priimti į pareigas tik nepriekaištingos reputacijos asmenys |
Kreipimųsi į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą skaičius |
Lėšos nereikalingos |
9. |
Siekti didinti viešųjų pirkimų apimtis per Centrinę perkančiąją organizaciją, atsižvelgiant į Centrinės perkančiosios organizacijos prekių ir paslaugų kataloge pateiktų prekių, paslaugų ir darbų asortimentą |
Viešųjų pirkimų skyrius
Informatikos ir informacijos skyrius |
Nuolat |
Efektyvesnis ir skaidresnis viešųjų pirkimų atlikimas |
Visas savivaldybei reikiamas prekes, darbus ir paslaugas, nurodytas Centrinės perkančiosios organizacijos prekių ir paslaugų kataloge, įsigyti tik iš Centrinės perkančios organizacijos |
Lėšos nereikalingos |
10. |
Užtikrinti, kad savivaldybės interesantai turėtų galimybę pareikšti savo nuomonę apie juos aptarnavusių Savivaldybės administracijos tarnautojų elgesį |
Savivaldybės administracijos Teisės departamentas Bendrasis skyrius |
Nuolat |
Gyventojai galės anonimiškai informuoti savivaldybę apie jų aptarnavimą |
Gaunamų pranešimų skaičius ir jo dinamika. Neigiamų ir teigiamų pranešimų santykis. |
Lėšos nereikalingos |
III. PRIEMONĖS SAVIVALDYBĖS VEIKLOS VIEŠUMUI DIDINTI
|
||||||
11. |
Informuoti visuomenę apie vykdomą Korupcijos prevencijos komisijos veiklą |
Korupcijos prevencijos komisija |
Nuolat |
Plačiau supažindinti gyventojus su korupcijos prevencijos ir kontrolės galimybėmis |
Paskelbtų posėdžių, jų darbotvarkių, posėdžių protokolų skaičius |
Lėšos nereikalingos |
12. |
Marijampolės savivaldybės interneto svetainėje paskelbti korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių atskaitą |
Savivaldybės administracijos Teisės departamentas Juridinis skyrius |
Kiekvienų metų IV ketvirtis
|
Gyventojai bus supažindinti su Korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo rezultatais |
Paskelbta ataskaita
|
Lėšos nereikalingos |
13. |
Skelbti informaciją apie Savivaldybės administracijos rengiamus konkursus valstybės tarnautojo ar įstaigos vadovo pareigoms užimti |
Savivaldybės administracijos Teisės departamentas Juridinis skyrius |
Nuolat |
Siekiant didinti Marijampolės savivaldybės gyventojų pasitikėjimą Savivaldybės administracijos organizuojamų konkursų skaidrumu, visuomenė bus plačiau informuojama apie savivaldybės rengiamus konkursus valstybės tarnautojo ar įstaigos vadovo pareigoms užimti. |
Organizuotų konkursų valstybės tarnautojo ar įstaigos vadovo pareigoms užimti skaičiaus ir skelbimų paskelbtų Marijampolės savivaldybės interneto tinklapyje skaičiaus santykis |
Lėšos nereikalingos |
14. |
Plėtoti elektroninių paslaugų teikimą fiziniams ir juridiniams asmenims, nuolat atnaujinti administracinių paslaugų teikimo aprašymus |
Savivaldybės administracijos Teisės departamentas Bendrasis skyrius Informatikos ir informacijos skyrius |
Nuolat |
Gyventojų aptarnavimo kokybės gerėjimas, paslaugų suteikimo laiko trumpėjimas |
Parengtų, paskelbtų ar atnaujintų aprašymų skaičius |
Lėšos nereikalingos |
IV. PRIEMONĖS ANTIKORUPCINIAM ŠVIETIMUI SKATINTI
|
||||||
15. |
Informuoti visuomenę apie Savivaldybėje vykdomą korupcijos prevencijos veiklą ir vykdomas antikorupcines priemones
|
Savivaldybės administracijos Teisės departamentas
Viešųjų ryšių tarnyba |
Nuolat pagal vykdomų priemonių skaičių
|
Marijampolės savivaldybės interneto svetainėje skelbiama informacija skirta šviesti miesto gyventojus apie vykdomas korupcijos prevencijos priemones ir didinti pasitikėjimą Savivaldybės administracijos darbu |
Reguliariai viešinama informacija apie vykdomas priemones
|
Lėšos nereikalingos |
16. |
Organizuoti švietimo sistemoje konkursus antikorupcine tema |
Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto departamentas |
2015-2016 m |
Moksleivių antikorupcinis švietimas |
Ne mažiau kaip vienas konkursas antikorupcine tema |
Lėšos nereikalingos |
17. |
Organizuoti Savivaldybės institucijų ir įstaigų darbuotojams seminarą antikorupcijos tema |
Savivaldybės administracijos Teisės departamentas
Savivaldybės įstaigų vadovai
|
2015-2016 m |
Savivaldybės institucijų ir įstaigų darbuotojai bus geriau supažindinti su korupcijos pasekmėmis ir prevencinėmis priemonėmis |
Seminare dalyvavusių asmenų skaičius |
Lėšos nereikalingos |
18. |
Vykdyti korupcijos prevencijai skirtą švietimą savivaldybei pavaldžiose institucijose ir įstaigose |
Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių vadovai
Savivaldybės įstaigų vadovai
|
2015-2016 m |
Ugdyti pilietiškumą ir nepakantumą korupcijai |
Korupcijos prevencijai skirtų renginių bei juose dalyvavusių asmenų skaičius |
Lėšos nereikalingos |